eitaa logo
بانوی آب
5.8هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 چرا از حوزه توقع کلاه‌شرعی ساختن و فقه‌مالی کردن مسائل را دارند؟ ✔️حجت‌الاسلام علی محمدی: 🔹ما در فهم مسئله به شدت گرفتار کژتابی و درگیر نامسئله‌ها هستیم. هیچ نهاد علمی یک دهم حوزه در این عرصه کار نکرده‌ و افراد به صورت جهادی و با انگیزه کار می‌کنند و بستر این موضوع را هم تقویت کردهاند، ولی به این دلیل برونداد اجتماعی مؤثر ندارد که عمدتا درگیر نامسئله‌ها است. امروز باید در باب مسائل عینی جامعه اجتهاد شود نه موضوعاتی که دور از فضای کشور است. 🔸این غلط رایج در بین ما طلاب وجود دارد که سراغ دستگاه‌های اجرایی برویم تا به ما بگویند مسئله چیست؟ دستگاه‌های اجرایی توضیح‌دهنده خوبی برای مشکلات هستند نه مسائل؛ بنابراین مسئله‌یابی و مسئله‌سازی اجتماعی از مهمترین کارکردهای علوم انسانی اسلامی است و ده‌ها مدل برای تبدیل مشکل به مسئله و ریشه‌یابی در این علوم وجود دارد. 🔹نهادهای اجرایی خودشان مسئله را می‌دانند و راه حل هم برای آن دارند و فقط از حوزه کلاه‌شرعی ساختن و فقه‌مالی کردن برخی مسائل را توقع دارند! مثلا شهرداری به ما روحانیون پیشنهاد می‌دهند که راهی برای از بین بردن زباله‌گردی پیدا کنید زیرا جمع زباله برای شهرداری درآمد بالایی دارد و برخی از ما تصور می‌کنیم باید یک راه فقهی برای آن بیابیم در حالی که مسئله، تعدادی زباله‌گرد نیست بلکه باید ببینیم که چرا اینقدر زباله‌گرد داریم؟ آیا شهرداری در فقیرتر شدن مردم مؤثر نبوده است؟ چگونه شهرها را توسعه داده که فقر را بیشتر کرده و آیا به منشور جامعه اسلامی پایبند بوده است؟ 👈 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=74548 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🌀 وحدت حوزه و دانشگاه یا شبیه‌شدن حوزه به دانشگاه؟! 🖋 هادی مصری‌پور؛ 🔸 در ایام سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، برخی اساتید ابراز گلایه کرده بودند که همچنان پس از چند دهه، حوزه برای «وحدت حوزه و دانشگاه» برنامه‌ای ندارد. ‼️ اما می‌خواهم بگویم اتفاقا امروز پس از سی سال، به همت شورای عالی و مرکز مدیریت، «حوزه» از هرروز دیگری به دانشگاه شبیه‌تر شده است و بجای حفظ سنن حوزوی و تعامل با دانشگاه، دچار اتحاد حوزه با برنامه دانشگاه شدیم: 1️⃣ چه به لحاظ آموزشی و سیستم سرطانیِ ترمی واحدی؛ 2️⃣ چه به لحاظ مدرکی که دیگر خروجی حوزه‌ها آیت الله و حجت‌الاسلام نیستند (یادداشت «دکتر بوشهری و دکتر اعرافی»)؛ 3️⃣ چه به لحاظ هویت حوزوی و طلبگی که کاری کرده‌ایم که طلاب حس کنند برای اینکه هویت و بها پیدا کنند لاجرم از داشتن مدرک دانشگاه هم هستند؛ چون وقتی هویت تحصیلی و مدرکی ذیل سیستم دانشگاهی تعریف شد، همه اصالت‌ها هم به ظاهر با دانشگاه خواهد بود و خودبخود حوزه را در سایه‌‌ی دانشگاه، هویت‌بخشی کرده‌ایم. ♨️ استمرار همین روند خسارت‌بارِ خالی از ایده و برنامه، کم‌کم باعث بدبینی بسیاری از بزرگان و فضلای سنتی حوزه به رهبری شد؛ چراکه اساسا شورای عالی و مرکز مدیریت به فرمایش رهبری ایجاد شدند برای ارتقای حوزه‌های علمیه، اما آنچه در عمل رخ داد ترقی معکوس یا به تعبیر رهبری ارتجاع بود (عقبگرد و ارتجاع حوزه در آموزش). ⛔️ خناسان و یاوه‌گویان (متحجرینی که خون‌کردن دل امام را به ارث برده‌اند و فقط وقتی آرام می‌گیرند که حوزه را برای همیشه به قهقرا برده باشند) نیز از این مجالِ کم‌کاری و ترک فعل شورای عالی و مرکز مدیریت، نهایت سوءاستفاده را داشتند در جهت بدنام‌ساختن و بی‌اعتبار جلوه‌دادن رهبری بین علما و فضلایی که روزبروز نگران ازدست‌رفتن سنن حوزوی و بی‌مایه و سردشدن فضای حوزه بودند، فضایی که کم‌کم تبعات خسرانش در کمیت و کیفیت حوزه نمایان شد. 🔺 فضایی که در آن دیوان‌سالاری اداری و بی‌اعتمادی شدید و غلیظ نسبت به استاد و طلبه حاکم شد؛ تا جایی که استاد را مثابه یک رباتی دید که بیاید درسی بگوید و برود، لذا حتی امتحان و نمره استاد را ارجی نمی‌نهند و سیستم دیوان‌سالارانه خودش باید امتحان کتبی و شفاهی (آن هم به بی‌کیفیتی که همگان مطلع‌اند) برگزار کند. 🔻 ساختاری که همه‌چیز را متمرکز تعریف کرد؛ جالب اینکه همه‌چیز را دانشگاهی کرد الا نقاط قوتی که دانشگاه داشت و حوزه خیلی پیش‌تر داشت: «اعتماد به استاد» و یا حتی برخی اختیارات در تعیین سرفصل و گرفتن امتحانات و ارزشیابی غیر متمرکز و بطور کلی «هویت استاد» که در دانشگاه وجود دارد را از «استاد حوزه» دریغ کردیم. حال بعد از سی‌سال باید ببینیم آثار مثبت این روند بیشتر بوده یا خسارت‌هایش؟! 🔴 بی‌انگیزه‌شدن طلبه برای حاضرشدن در دروس را با حضور و غیاب اجباری بدون هرگونه ایده خلاقانه‌ای اجرا کردیم، ساختار متمرکز برای امتحانات شفاهی و پایان‌نامه تعریف کردیم، حال بعد از سی‌سال باید ببینیم آثار مثبت این روند بیشتر بوده یا خسارت‌هایش؟! (یادداشت «جذب و ماندگاری در حوزه و دو مانع بزرگ!) ❇️ امروز رهبری، تمامی مراجع و علما و فضلای حوزه انتظار دارند این روند اشتباه سی‌ساله «در دانشگاهی‌کردن حوزه» هرچه زودتر خاتمه داده شود و توضیح داده شود، با چه مجوزی این طور سریع‌السیر سنت‌های حوزوی را منسوخ ساختیم. @Manahejj
وزیر ارشاد: تعداد زنان بی‌حجاب در تهران بیشتر از ۱۳ تا ۱۵ درصد نیست... و همچنین آمار افزایش طلاق و همچنین آمار افزایش افسردگی و همچنین آمار افزایش مصرف سیگار در زنان و اعتیاد و خود...در پسران و آمارهای دیگر https://virasty.com/saratalebi/1703097011041102090 @banooyeab
🔻 اولین نشست از مجموعه نشست‌های «هم‌عزم» با همکاری اداره کل بانوان سازمان تبلیغات، (گفتگو پیرامون نحوه اتصال نظر و عمل در فرآیند گفتمان‌سازی پیشرفت) 🔰 از روایت فتح تا روایت پیشرفت تبیین موضوع روایت‌گری آوینی، مسأله نشست اول است؛ این که آوینی چه چیزی را روایت کرد و با چه پشتوانه‌ای به این نقطه رسید؟ 🔸 حسین نقویان روایتِ انسان انقلاب اسلامی در "روایت فتح" 🔹 امیر نجات‌بخش روایتِ انسان انقلاب اسلامی ناظر به تجربه‌ای در میدان پیشرفت 🔸 مسعود ملکی موضوع روایت‌گری در روایت پیشرفت 🗓 زمان: شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳ تا ۱۵ 📍مکان: خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷ خانه اندیشه‌ورزان 🔘 پخش زنده ▫️در بستر اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/tsi/society @hamazm 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شبهای کریسمس در تسخیر فلسطین تظاهرات شبانه مردم فنلاند در حمایت از فلسطین
دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌کند: 💢 بزنگاه؛ نگاهی به نقش زن در دانشگاه 🔹اساتید دوره: 👤 حجت الاسلام دکتر محمدرضا کدخدایی مدیرگروه مطالعات جنسیت و خانواده موسسه شناخت 👤 خانم دکتر سمیه حاجی اسماعیلی هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده 👤 خانم دکتر زهرا زرگر هیئت علمی پژوهشکده مطالعات علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی 🔸 با سخنرانی ویژه: 👤 خانم دکتر نسرین سلطانخواه عضو پیوسته فرهنگستان علوم 🔹زمان: 📆 چهارشنبه ۶ دی 🕰 ساعت ۱۲.۵ الی ۱۷ 📆 پنجشنبه ۷ دی 🕰 ساعت ۹.۵ الی ۱۷ 🔹 محل برگزاری: 📍سالن توس، کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف 🔹 هزینه ثبت نام: ۲۵۰ هزار تومان ❗️ثبت نام گروهی (حداقل ۳ نفر) شامل ۲۰٪ تخفیف می‌شود. ⚠️ افرادی که در تمام جلسات حضور داشته باشند واجد شرایط دریافت گواهینامه خواهند شد. ✅ جهت ثبت نام و شرکت در بزنگاه تا پایان روز شنبه ۲ دی ماه از طریق لینک زیر اقدام نمایید: 🌐 https://survey.porsline.ir/s/lkAZNaC (ظرفیت ثبت نام محدود است) 🔹 در صورت هرگونه سوال در رابطه با این رویداد با حساب کاربری زیر در ارتباط باشید: @admin1_khanesh @khanesh_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨هشدار جدی رهبر انقلاب: امروز اگر برای مسئله فرزندآوری فکری نکنیم، ۱۵ سال دیگر کشور به اندازه کافی جوان نخواهد داشت. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
🔰اولین همایش رسمی انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه با مجوز ISC 💢 با همکاری موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(س) برگزار می‌نماید: «نخستین همایش ملی تحول حوزه علمیه بر مبنای مکتب امام خمینی(ره)» 🔶 محورهای تحول خواهی: 1⃣ تحول حوزه های علمیه بر مبنای دیدگاههای فقهی فلسفی تفسیری مکتب امام(ره) 2⃣ تحول فقه در حوزه علمیه 3⃣ تحول فلسفه و کلام در حوزه علمیه 4⃣ تحول تفسیر و حدیث در حوزه علمیه 5⃣ تحولات حوزه های علمیه بر مبنای تحولات اقتصادی 6⃣ بازخوانی نقش حوزه های علمیه در تحولات جدید اجتماعی فرهنگی 7⃣ تدوین نقشه راه تحولات حوزه بر مبنای مکتب امام(ره) 8⃣ تاثیرگذاری حوزه های علمیه در مسائل نوظهور 🔷 محورهای راهبردی و هویتی: 1⃣ تمدن سازی اسلامی بر مبنای مکتب امام و راهبری اندیشه حوزه های علمیه 2⃣ باز آفرینی هویت مطلوب طلبه بر مبنای مکتب امام(ره) 3⃣ جایگاه عقلانیت و معنویت و عدالت در مکتب امام(ره) 4⃣ نقش راهبردی حوزه‌ های علمیه بر مبنای مکتب امام(ره) 🔸محورهای آسیب شناسی: 1⃣ نقد حوزه های علمیه بر مبنای مکتب امام(ره) 2⃣ راهکارهای برون رفت از انفعال در حوزه های علمیه خواهران 3⃣ آسیب شناسی نقش آفرینی زنان طلبه بر مبنای مکتب امام(ره) 🔹محورهای ویژه همایش: 1⃣ جایگاه جهاد تبیین در تحول حوزه ⏳ مهلت ارسال مقالات: ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ 📣 اعلام نتایج داوری: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ 📅 تاریخ برگزاری همایش: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ✉️ ارسال مقالات: 🌐 ایمیل: tahavol.hozeh1402@gmail.com‬ 🆔 آیدی ایتا: @tahavolhozeh1402 ☎️ شماره دبیرخانه: 021-88965134 021-88960733 09964222735
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خیلی قشنگ و جالب پدیده حجاب استایل رو توضیح داده 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز سالروز درگذشت آیت الله حائری است. ☘ ببینید | تفاوت «تصوف» با «عرفانِ فقیهانه» در چیست؟ 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
سرکار خانم فرمودند، به هیچ انسانی نمی شود چیزی را دیکته کرد. الان برخی برنامه های کلان فرهنگی، از ورزشگاه تا سینما و وضع فضای مجازی، دارد مدل غربی را به زنان دیکته می کند، امیدواریم در دفاع از آزادیها، برای کاهش تحمیل سبک غربی، به هشتاد درصد از دختران و زنان ایرانی، تدبیری شود. https://virasty.com/saratalebi/1703163083080774430 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
mehdi_rasouli_bi_mardom.mp3
4.47M
ای نهضت بیداری
59.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهپیمایی امروز مردم صنعا در حمایت از فلسطین جانمانیم....
📍سازمان بازرسی کشور به مجموعه مسائلی که موجبات چنین وضعیت اسفباری در موضوع گردیده است ورود کند. 📌ادامه وضعیت کنونی موجب بدبینی مردم به دولت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. ✅منتظر اقدام فوری و عاجل هستیم و در غیر اینصورت فعالان مردمی جمعیت و کانال دیده بان شفافیت نسبت به مساله ورود جدی خواهند داشت و سازمان های خاطی را به مردم معرفی خواهند کرد. 🔻کانال دیده بان شفافیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت https://eitaa.com/djavani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بیانات آیت‌الله جوادی آملی در رابطه با اهمیت ویژه کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
http://www.yjc.ir/fa/news/8623775/ سارا طالبی، استاد حوزه و دانشگاه و سرپرست اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه «توحیدخانه» به گفتگو پیرامون مسائلی از جمله زن در اسلام، منظومه فکری ائمه اطهار (ع) در مورد جایگاه زن در خانواده و نقش اجتماعی زن، ابعاد وجودی زن در اسلام و تشیع، الگو بودن زن مسلمان در ابعاد و مسائل اجتماعی و ... پرداخت. زن، تجلی اسماء جمال است و وقتی زن به نقطه کرامت و خودباوری می‌رسد اراده او خیلی می‌تواند تاثیرگذار باشد. اگر این باور در افراد نهادینه شود، می‌تواند اثرگذار و مقاوم باشد و برمی گردد به خودباوری و فهم هویتی که امروز ضعف دختران عصر جدید، همین نقطه است... @banooyeab
یا علیم 🗓 🔰 مسأله نشست اول، تبیین است. موضوع روایت پیشرفت بر انتخاب سوژه تقدم دارد و باید به تفاوت میان این دو، توجه داشت. هر چند در ارتباطی دو سویه نیز با هم هستند. 🔰 در موضوع روایت پیشرفت، یک مسأله نسبت بین روایت دستاوردها با روایت انسانِ سازنده آن است. این‌که اصالت با کدام است و جایگاه هر کدام در روایت پیشرفت چیست؟ داستان از آنجا پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شود که ما در توضیح این که چه چیزی «پیشرفت» است و چه چیزی «ناپیشرفت»، بیان و زبان مشترک و مبانی نظری روشنی نداریم. 🔰 آوینی در «روایت فتح» دارای نگاه جدیدی در روایت‌گری و انتخاب موضوعِ روایت است که خودش به آن التفات داشته و البته در گفتمان موجود آن زمان، معنادار بوده است. او حتی در انتخاب عنوان روایت فتح، معنای خاصی از فتح را مدنظر قرار داده است. آوینی می گوید: «... در هیچ یک از این فیلم‌ها نیست که ما به خود جنگ و یا ماشین و ابزار جنگ اصالت داده باشیم، همواره ایمان رزمنده‌ها است که اصالت دارد...» اما سوال این است که چقدر این انتخاب آوینی، در موضوع روایتش می‌تواند در روایت پیشرفت هم مبنا قرار گیرد؟ @hamazm
نشست در حال برگزاری است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عروسی به سبک یمنی‌ها این روزها عروسی و شادی مردم یمن رنگ و بوی متفاوتی دارد؛ مقاومت در لحظه لحظه زندگیشان پررنگ شده است به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
تاثیر بالای ۸۰ درصدی تذکر حجاب در متروی چهارراه ولیعصر یک منبع آگاه اعلام کرد، گزارش دوربین‌های نظارتی متروی چهارراه ولیعصر به عنوان یکی از مناطق پرتردد جوانان در تهران شاهد حدود ۲۰ درصد کشف حجاب بوده، اکنون پس از گذشت حدود ۲ ماه از اجرای طرح تذکر زبانی در مقابله با برهنگی و کشف حجاب، این آمار به زیر ۴ درصد کاهش یافتهاست. این‌ گزارش حاکی است بیش از ۸۰ درصد تذکرات گروه‌های مردمی در متروی چهارراه ولیعصر موثر واقع می‌شود. @BisimchiMedia
یکی بود یکی نبود، غیر از خدای مهربون هیچ کس نبود. روزی از روزها، زنانی که خدای متعال مهر و عطوفت مادری را درونشان به ودیعه گذاشته بود، بابت طی کردن روزهای سخت و گاها تکراری، برای کنار هم بودن حرفهایی داشتند، حرفهایی که گاهی به رفع مشکل همسایه و بازکردن گره بخت جوانان یا به اشتراک گذاشتن تجارب خانه داری وهمسرداری منجر می شد، همین کنار هم بودن ها، گاهی زنان را از خیلی مسائل نابهنجار دیگر دور می کرد، تفریحات ناسالم و حرامی چون دلربایی از نامحرم، در چنین جمع هایی زشت تر جلوه می کرد و اساسا، روضه و ذکر و دعا و نذر هم رونق بخش خیلی از این جمع ها بود. در این جمع ها شاید گهگاه آسیب هایی از جنس رد و بدل نظرات شخصی هم وجود داشت، اما گستره فواید آن به شدت ارزشمند بود. کم کم سبک زندگی مجازی و آپارتمانی، فضایی رقم زد که زنان، در تنهایی بیش از پیش فرو رفتند و بهانه هایی مثل تحصیل و فشار اقتصادی، به کاهش این تخلیه احساسات زنانه دامن زد. زنان در هجمه ای از سبک زندگی غربی بعلاوه تنهایی، از تجارب نسلهای قبلتر خود در همسرداری و خانه داری و بچه داری محروم تر شدند و کم کم غلبه مردسالاری سرمایه سالارانه و تامین نهایی لذات مردانه، ذائقه زنان جامعه را به سمت خودآرایی و خودنمایی های مدرن سوق داد، جامعه شاید به نوعی از حرفهای خاله زنکی فاصله گرفت اما به شدت با مردانی مواجه شد، که در اختلاط نقش ها و کمبود عواطف زنانه در بسترهای خانه و جامعه، دچار نوعی تامین زنانگی و به بیانی حرفهای شده بودند. هنر مدرنیته، جابه جایی نقش های جنسیتی و به هم ریختن زیربنای اخلاقی جامعه است ولو با تمسخر نیازهای انسانی زنان و مردان. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
سوره مبارکه ممتحنه آیه 3. لن تنفعکم ارحامکم ولا اولادکم یوم القیامة یفصل بینکم والله بما تعملون بصیر هرگز بستگان و فرزندانتان روز قیامت سودی به حالتان نخواهند داشت؛ میان شما جدایی می‌افکند؛ و خداوند به آنچه انجام می‌دهید بیناست.(٣)
نظرسنجی ها، هشتاد درصد جامعه را همراه با حجاب، قلمداد می کنند، تجربیات تایید کرده زنان مانتویی و عامه جامعه، از نوع برهنگی های جدید ناراضیند، چرا باید امر به معروف را فقط محدود به چادری های خاص کنیم؟ ایده های خلاقانه تر برای تحقق امربه معروف، شدنی است. ☘☘☘☘ https://virasty.com/saratalebi/1703394297157749056 @banooyeab