این جنگ زنانه است
🤝 دورهمگرام برگزار میکند:
نشست بررسی چرایی و چگونگی حضور زنان در عرصهی روایتگری.
🔹️ روایت در جنگ حق و باطل در طول تاریخ چگونه نقش آفرینی کرده است؟
🔸️ چطور روایت عنصر محرک ارادهها میشود؟
🔹️ چگونه روایت راهبردی بنویسیم؟
🔸️ برای روایت باید به چه چیز مجهز شد؟
🔹️ نقش زنان در میدان جنگ روایت کجاست؟
⚜ با حضور: پرستو علیعسگرنجاد
زمان: دوشنبه، ۹ بهمن ماه
ساعت: ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۰۰
مکان: در بستر اسکای روم
🌐 برای دریافت لینک نشست به آیدی زیر پیام دهید:
@z_arab64
🌀 دورهمگرام (شبکه زنان روایتگر)؛ فرصتی برای ثبت لحظات گوارای زندگی🌱 با ما از طریق لینک زیر همراه شوید:
📲 دورهمگرام در ایتا | بله | دیگرپیامرسانها
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
#الگوی_سوم|
#الگوی_سوم
● دیدگاه رهبری درباره جایگاه الگو در زندگی بشر
🔸 با یک مثال این الگو رو معرفی میکنیم :
ما وقتی میخواهیم حضرت زینب (سلام الله علیها) را معرفی کنیم معمولاً یک زن صبور، مهربان و سختی کشیده معرفی میکنیم اما از دیدگاه رهبری به تدبیر و خردمندی ایشان اشاره میشود، حضرت زینب در زمانی تشخیص حق از باطل دادند که ابن عباسها و محمد حنفیه تشخیص ندادند و به امام حسین (علیه السلام) گفتند نرو، این قدرت تشخیص، خردمندی و پشتیبانی از ولی فقیه زمان خود است که باید برای ما هم الگو باشد و یا غالباُ به پرستار بودن حضرت زینب در کربلا اشاره میکنند، در حالی که رهبری میفرمایند ایشان پرستار بیمار آن زمان بودند، جامعهای که صدای حق را نمیشنید.
🔸این در حالی است که ما وقتی میخواهیم اسلام را معرفی کنیم به ناقص العقل بودن زن میکنیم و این را بهانه هجمه به اسلام قرار دادهاند در حالی که حضرت آقا توضیح میدهند ناقص العقل بودن زن که در نهج البلاغه آمده است در واقع امیرالمومنین علی علیه السلام به یک ستم تاریخی که در حق زنان صورت گرفته است خبر میدهند نه اینکه زن از لحاظ طبیعی ناقص العقل است بلکه آن زمان در طول تاریخ آنان عقب نگه داشته شدهاند و این فقط مخصوص جامعه عرب نبود همه جوامع حتی جوامع غربی هم همین گونه بوده است.
#الگوی_سوم| #مصاحبه_بخش_دوم
🔻#سرکار_خانم_دکتر_هاجر_اختری
🦋به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
🔰نشست تخصصی «الگوی سوم (تبیین اندیشه های رهبر انقلاب در حوزه زنان) ، گونه شناسی انتخابات»
🔹با حضور دکتر سارا طالبی، مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور
ويژه مشاورین بانوان دستگاه های اجرایی و فعالان مردمی
☘️☘️☘️☘️☘️
کانال ما در ایتا:
http://eitaa.com/nehzateslaminkh
کانال ما در پیام رسان بله:
https://ble.ir/nehzateslaminkh
🔻 چهارمین نشست از مجموعه نشستهای «همعزم»
(گفتگوهای انتقادی پیرامون نحوه اتصال نظر و عمل در فرآیند گفتمانسازی پیشرفت)
🔰 گفتمانسازی پیشرفت، از معنا تا فرآیند
ادبیات "گفتمان" در منظومه مفاهیم انقلاب اسلامی
بازخوانی و واکاوی مفهوم "گفتمانسازی" در نسبت با نیاز واقعی امروز انقلاب اسلامی به این مفهوم، مساله نشست اول از چهارگانه دوم نشستهای همعزم خواهد بود. گفتمانسازی پای در چه پیشینهی مفهومی و چه نیاز عینی دارد؟
با حضور:
🔹 حجتالاسلام علی محمدی
مدیر موسسه معنا
🔸 هانی ایرانمنش
مدیر مرکز گفتمانسازی پیشرفت | ستاد پیشرفت منطقهای
🗓️ زمان: چهارشنبه ۱۱ بهمنماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳ تا ۱۵
📍مکان: خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷، خانه اندیشهورزان
🔘 پخش زنده
▫️در بستر اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/tsi/society
✅ @hamazm
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
🔴 جلسه دوم دوشنبه ۱۱/۹
ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰
دوره :
«زن، عرفان، پیوند اجتماعی»
مدرس:
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جلالی
سرفصلهای دوره:
📍هستی شناسی عرفانی زن
📍عقل جمالی یا معرفت زنانه
📍زن، عنصر کانونی ولایت اجتماعی
📍بافتار هسته های مقاومت زنان
📍ویژگی های محیطی پرورش زن الگوی سوم
📍زن ۲۵۰ ساله، الگوی تاریخی زن مبارز مسلمان
📍«بیت»، بروز تمدنی ولایت اجتماعی
https://webinar.mobasheran.org/webinar/index/1064
رمز ورود۱۱۲۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 خرجِ چه کسی میشویم؟!
✍🏻 عینصاد
❞ ما كه در اين عالم خود را خرج مىكنيم، خرج چه كسى شويم كه سزاوارتر باشد؟
📚 #مسئولیت_سازندگی | ص ۷۷
#️⃣ #ویدیو #موشن #تربیت
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
ویژه مجلس خبرگان رهبری.pdf
12.76M
🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
جهت آشنایی با مجلس خبرگان
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
26.pdf
6.5M
🔰 ویژهنامه محتوایی و روشی "انتخاب امیدبخش"
🔸 ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲
🔹 روشهای تبلیغ انتخاباتی
🔹 محتوای تبلیغ در انتخابات
🔹 پاسخ به شبهات
🔹 بخش احکام
#انتخابات
#محو_اسرائیل
#همه_می_آییم ✌️
#غزه_آیه_المقاومه
#میزان_رای_ملت_است
#من_رای_میدهم
#انتخابات
https://eitaa.com/joinchat/3284992684C87c38e0658
1_1040365477.pdf
1.8M
📚 عنوان #کتاب : شبهات انتخابات
📖موضوع : این کتاب غالباً پیاده شده ی جلسات پرسش و پاسخ حجت الاسلام راجی در جمع اساتید، دانشجویان، طلاب و نخبگان کشور است که توسط اندیشکده راهبردی سعداء تهیه و تنظیم شده است.
🗳 | #انتخابات
✏️نویسنده: حجت الاسلام راجی
📄 تعداد صفحات : ۶۸
#انتخابات
#محو_اسرائیل
#همه_می_آییم ✌️
#غزه_آیه_المقاومه
#میزان_رای_ملت_است
#من_رای_میدهم
#انتخابات
https://eitaa.com/joinchat/3284992684C87c38e0658
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📷گزارش تصویری
🔸 اعتکافی از جنس مادر و فرزند؛ نخستین اعتکاف مادر و فرزندی در قزوین
🔹نخستین اعتکاف مادر و فرزندی قزوین، بهمن ماه ۱۴۰۲ مصادف رجب ۱۴۴۵ برای اولین بار، با همکاری مجموعه فرهنگی با شرکت پانصد مادر و فرزند قزوین همزمان در مسجد مسلم ابن عقیل و مسجد محمد رسول الله شهر قزوین برگزار شد
🔹زمان : شنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۲
#اداره_کل_تبلیغات_اسلامی_قزوین
#امور_مساجد
#مراسم_اعتکاف_مادر_فرزندی
#قزوین
https://eitaa.com/nehzatqazvin
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
#الگوی_سوم|
●مادران و آذوقه روحی فرزندان
💢حضرت آقا درباره تربیت فرزند میفرمایند: خانمها با زندگی کردن تربیت میکنند یعنی رفتار آنان الگوی عملی فرزندانشان است و از تعبیر قشنگ آذوقه های فرهنگی استفاده می کنند
در حالی که در جهان حاضر غذای جسم بچه ها مورد اهمیت است و مادران تلاش می کنند تا بهترین خوراکی های مادی را به فرزندانشون بدهند تا سلامت جسمی آن ها را فراهم کنند اما این تعبیر نشان می دهد که مهم تر از آذوقه جسم آذوقه روح است و مادر موظف هست تا آذوقه های روح را برای فرزندش مهیا کند و لقمه لقمه در جان فرزند تزریق کند.
#الگوی_سوم| #مصاحبه_بخش_چهارم
🔻#سرکار_خانم_دکتر_هاجر_اختری
🦋به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جوابِ آزمایش مثبت شد!
‼️تعدادی پودرِ ژله و ژلاتینِ خوراکی از فروشگاههای ایران خریداری شد و جهت آزمایش به دانشگاهِ تربیت مُدرس و همچنین به آزمایشگاهی در آلمان فرستاده شد
‼️متاسفانه در این آزمایش ها مشخص شد که موادِ اولیه برای تولیدِ این ژله های خوراکی، از اعضای بدنِ خوک تهیه میشود.
#حلال
#غذای_حلال
#راز_کاهش_غیرت
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
#همایش_تحول
🔰اولین پیش نشست همایش تحول حوزه علمیه بر مبنای مکتب امام خمینی(ره) با همکاری بنیاد شیخ انصاری(ره) برگزار میشود؛
💢موضوع:«نسبت دستگاه فقاهتی امام خمینی (ره) و حل مسائل عینی جامعه»
💢با ارائه:«حجتالاسلام محمدجواد تاکی» قائم مقام بنیاد شیخ انصاری (ره)
🔹زمان: چهارشنبه ۱۱ بهمن ساعت ۱۶
🔸حضور مجازی:
http://dte.bz/ssoq
🌐کانال همایش:
@tahavolhozeh
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی
@motaleate_ejtemai
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
48.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش_ویدیوئی
🌟اعتکاف دانش آموزی با حضور دانش آموزان متوسطه اول و دوم در مصلی امام جعفر صادق علیه السلام برگزار گردید.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
سین برنامه ها👇
خلوت با معبود🥰
مناجات با امام زمان🤗
اکران فیلم 📽
جنگ شادی 🎆
مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز 🎁
عکس یادگاری
و.....😍
۵و۶و۷بهمن ماه۱۴۰۲
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ستاد برگزاری اعتکاف دانش آموزی شهرستان ازنا
🔸🔸مجلس اصرار دارد تا در اسرع وقت لایحه عفاف و حجاب نهایی شود
به گزارش خبرگزاری فارس، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار کرد: ما در مجلس به طور قطع همه نمایندگان اصرار داریم تا در اسرع وقت لایحه عفاف و حجاب نهایی شود در برخی جاها بحث طولانی میشود اما ما در مجلس چه در کمیسیون قضایی و چه در هیئت رئیسه پیگیر این موضوع هستیم تا در اسرع وقت انجام شود. یک ماه اصلاحات در کمیسیون قضایی به خاطر انجام همین هماهنگیها زمان برد اکنون نیز بیش از ۲۵ روز است که بنده به دولت نامه زدم که با اصل ۷۵ موجود در این لایحه موافقت کند، اما هنوز به دست ما نرسیده است.
🔻ما حتما این موضوع را دنبال میکنیم تا به نتیجه برسد. یکی از اشکالات این است که مصوباتی که به شورای نگهبان رفته و تایید شده است دیگر نمیشود در کمیسیون اصلاح شود و این خلاف قانون اساسی است و بنده با دوستان شورای نگهبان صحبت کردم و آنها نیز بر این موضوع تاکید کردند. به هرحال ما این لایحه را دنبال میکنیم تا زودتر به نتیجه برسیم.
🔻به خاطر تسریع در انجام کار اصلاحات، مصوبه را به شورای نگهبان ارسال کردیم تا نظرات کارشناسان آنها را دریافت کنیم. در این فاصله با دولت هماهنگ کردیم تا نظر خود را در خصوص موادی که مشمول اصل ۷۵ میشود اعلام کند.
🔻 برخیها تصور میکنند برنامهای در مجلس است تا قبل از برگزاری انتخابات قانون عفاف و حجاب اجرایی نشود، در حالی که ما نمیخواهیم حکم خدا حتی لحظهای بر زمین بماند ولو یک ساعت مانده به انتخابات.
🦋به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
🔸🔸 دوگانه مستوریت و خودافشاگری در عصر شهرت (بخش اول)
✍ حوریه بزرگی
💢 ما وارد عصر شهرت شدهایم. این را میتوان از شکل گرفتن دغدغه عمومی برای دیده شدن فهمید. دیده شدن و شهرت میتواند برای صاحبش قدرت و ثروت بیاورد، از همین رو امروزه بخش قابل توجهی از مردم به دنبال کشف راههایی هستند که دیده شوند و بتوانند از رهگذر معروف شدن به نان و نوایی برسند.
💢 در این میان شبکههای اجتماعی و فضای سایبر امکانهای ویژهای برای همگان فراهم کرده است تا شانس دیده شدن خود را بیازمایند. از همین روست که ما از عصر ستارههای سینمایی عبور کردهایم و با خردهسلبریتیهای ده دقیقهای روبهروییم. در عصر شهرت لازم نیست شما برای معروفیت شایستگی یا مهارت خاصی داشته باشید، بلکه میتوانی با یک کلیپ ده دقیقهای که برخوردار از «اصول دیده شدن رسانهای» باشد به شهرت برسی.
💢 ساختار شبکههای اجتماعی بر افشاگری و آشکارگی استوار است و مستوریت، حریم نگه داشتن و گمنامی مفاهیمی غریب و بیمشتری هستند. تو به میزانی که به قانون طلایی خودافشاگریِ همهجانبه وفادار باشی بیشتر میتوانی توجهها را به سوی خود جلب کنی. زنان سلبریتی در سر این طیف قرار دارند، چرا که امر جنسی همواره با سطحی از مستوریت و نهفتگی همراه است و چون آشکار شود بیشترین توجهها را به دنبال خواهد داشت، این موضوع در کشورهایی که بافت فرهنگی دینی دارند، از شدت بیشتری برخوردار است.
💢 زن در فرهنگ اسلامی ـ ایرانی با حیا، عفت و پوشش گره خورده است و زنان سلبریتی به عنوان وفادارترینها به فرهنگ شهرت، در طی این سالها بیشترین تأثیر را در تغییر مرزهای کنشگری جنسی زنان ایرانی داشتهاند. ارائه خودِ عاطفی در قالب روابط صمیمی و آزاد با همکاران و طرفدارانشان مرحله نخست خودافشاگری بوده است. سلبریتی به حکم سلبریتی بودنش اجازه دارد با همگان ارتباط صمیمانه و نزدیک برقرار کند و این رفتارش به سبب آنکه در بستر فرهنگ شهرت و با پوششی جذاب اتفاق میافتد، کمتر معنای قبیحی از آن دریافت میشود و میتواند با ایجاد هژمونی لذت، تلخی بر هم زدن امر خصوصی و عمومی را به شیرینی بدل کند. در گامهای بعدی ارائه خودِ جنسی به کمک خودِ عاطفی میآید.
💢 خودافشاگری جنسی در تاریخ شهرت از اهرمهای پرقدرت دیده شدن بوده و همچنان است. در عصر رسانههای مدرن، مدونا آغازگر این مسیر بوده است. پیشتر از او برای اولین بار زنان ایتالیایی در قرن چهاردهم در بداهه نمایشها که نوعی تئاتر خیابانی بود، به انجام حرکات اروتیک پرداختند و قبح اینگونه اعمال و اختصاصی بودنش برای روسپیها و کنیزان را به مدح و عملی هنرمندانه بدل کردند. فرهنگ شهرت، در ایران نیز فرهنگی زنده و پویاست و آنچه تاکنون گفته شد، در دورههای مختلف حضور ستارگان سینمایی از دهه ۷۰ تا بلاگرها و خرده سلبریتیهای اینترنتی در سالهای اخیر قابل پیگیری و تطبیق است.
💢حال این سؤال مهم مطرح میشود که فرهنگی که با خودافشاگری و محو مرز میان زندگی شخصی و حضور عمومی گره خورده است، مواجههاش با حجاب چگونه است؟
ما از یکسو با اصول دینی و فلسفه حجاب روبهروییم که از عدم جذابیت و خودجلوهگری میگوید و از سوی دیگر با عصر شبکههای اجتماعی و شهرت که همگان را به خودبرندسازی و دیده شدن فرامیخواند.
💢 بررسی نوع کنشگری زنان سلبریتی اعم از سلبریتیهای سنتی که غالباً زنان بازیگر سینمایی هستند و سلبریتیهای اینترنتی اعم از حجاباستایلها و اینفلوئنسرها تا واینرها (بلاگر طنز) حاکی از آن است که خودآگاه یا ناخودآگاه اینان وفادار به اصول دیده شدن رسانهای هستند؛ اصولی که در فرایندی نرم و کاملاً ذهنی و شناختی کنشگر فعال و هوادارانش را به سمت سبک خاصی از نگرش، گرایش و کنش سوق میدهد، باورمندان و علاقهمندان به این سبک زندگی در فرایندی تدریجی حساسیت ارزشیشان نسبت به مفاهیمی، چون حیا، خویشتنداری جنسی، پوشش، جلوهگری و... تغییر یافته و نظام معنایی جدیدی برساخت میشود.
🦋به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
🔸🔸 دوگانه مستوریت و خودافشاگری در عصر شهرت (بخش دوم)
✍ حوریه بزرگی
💢 در بخش اول یادداشت از برساخت نظام معنایی جدید در بستر فرهنگ نوپدید شهرت سخن گفتیم. در این نظام معنایی جدید، همانطور که در کنشگری سلبریتیها بارها دیدهایم، امر دینی از جمله حجاب نیز به مسلخ نمایشی شدن و مصرف و در نهایت تقویت برند سلبریتی سوق داده میشود. سلبریتیها کمتر پیش میآید که ادعای بیدینی کنند یا خدا را منکر شوند بلکه اتفاقاً با بیانی انساندوستانه، خود را مدافع حقوق زنان و آزادی در انتخاب نوع پوشش معرفی میکنند، اما نکته ظریفی که کمتر به آن توجه میشود، تعهد ایدئولوژیک آنان به یک دین جدید و به تبع آن، سوق دادن پیروانشان به یک سبک خاص پوششی و کنشی است.
💢 پل هیلاس و همکارش لیندا وودهد، این فرایند تسخیر و استحاله امر دینی در فرهنگ سلبریتی را نوعی جابهجایی در احساسات دینی به سمت «فردگرایی بیانی» و «چرخش سوژهای» مینامند. در فرهنگ سلبریتی، سلبریتی در مقام سوژه مختاری است که میان منابع دینی و غیردینی گزینههای خود را دارد و این منابع در فرهنگ حل شدهاند. در این فرایند سوژه احساس نمیکند با مرزهای سنت محدود میشود، بلکه او در راستای هدف و ساخت برند خود به هر چیزی که بخواهد اعم از امر دینی یا غیردینی متوسل میشود و در چنین شرایطی تمایز میان گفتمانهای سکولار و دینی فرومیپاشد. در چرخش سوژهای مردم دیگر خود را در رابطه با فرمانهای استعلایی نمیبینند، بلکه آنچه مهم و استعلایی است خود فرد و اموری مانند «آگاهی، ذهن، خاطرات، عواطف، احساسات، شور و حال، تجربههای بدنی، رؤیاها، حسها، وجدان درونی و گرایشها هستند».
💢 با استحاله امر دینی، سؤال «چگونه میتوانم رستگار شوم» به سؤال «چطور میتوانم حس خوبی در مورد خودم داشته باشم» بدل میشود؛ در این میان، سلبریتیها به عنوان نمایندگی شایسته برای مشاهده و تجربه امکانهای مختلف «انسان دارای حال خوب» پرستش میشوند، در واقع دنبال کردن و پرستش سلبریتی، پرستش خودِ نفسانی است که نیازش به دین و امر استعلایی را از طریق دنبال کردن و پرستش خدایگان و بت جدیدش (سلبریتی) تأمین میکند.
💢 حال میتوان کشف حجاب تعداد قابل توجهی از زنان سلبریتی و پیروانشان را از منظری جدید دید، اینان حس خوب و رستگاری را در وفاداری گزینشی به اصول سنت و مدرنیته میدانند. امر استعلایی و حکم دینی پوشش در این فضا معنادار نیست، چون خداوند و امر او تا جایی قابل پذیرش است که حال خود نفسانی را خوب کند و خود نفسانی در فرهنگ سلبریتی بر پایه اخلاق لذت و ارائه خودِ عاطفی و خودِ جنسی است، در چنین فضای اندیشهای و کنشی، جایی برای سخن گفتن از ضرورت حجاب و مدح خویشتنداری و حیا نمیماند و به بیان بهتر، این نظام واژگانی و معنایی مورد پذیرش و ادراک قرار نمیگیرد.
💢 اما راهحل چیست؟ ما نیاز به گفتگو داریم؛ سلبریتیها و قائلان به فرهنگ سلبریتی با حضور همه جایی رسانهایشان پیوسته از خود، آرمانها و جهان مطلوبشان سخن میگویند و بیتوصیف چرخه خستهکننده و بیپایان «خرید، نمایش، مصرف»، اکنونِ لحظات پر زرق و برق زندگیشان را با همگان به اشتراک میگذارند و ما با توصیف پیاپی بایدها و نبایدها و لذت فردا، کمتر از چرخه پرنشاط اکنونِ «عفت، زندگی، آرامش» میگوییم و آن را به اشتراک میگذاریم.
💢 ما ضرورت دارد از جهان آرمانیمان و تجربههای منحصربه فردمان در قالب هنرمندانه بسیار سخن بگوییم که این نیاز جهان هنری امروز است، چرا که به قول مرحوم علی صفایی حائری (ره) «هنر برای ماندن ناچار است از سرگرمی و تفنن و لذت و تنوع به آگاهی و بیداری و تحرک و تعهد روی بیاورد که آینده هنر جز این نمیتواند باشد، که انسان فردا سرگرمی را همچون اشک خستهای از گوشه چشمش به زمین میریزد».
🦋به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab