🔴آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز :
آرامش، آسایش و شکوفایی شهروندان هدف اصلی از شهرسازی اسلامی است که باید در این راستا گام های مهمی برداشته شود. شهر اسلامی به دنبال انتظام بخشی به عناصر سازنده شهر در عموم ساختارها، کنش ها و سامانه های شهری است. توجه به طبیعت و محیط زیست را یکی از عوامل بسیار مهم در جهت پایداری شهرها است و شهر دوستدار طبیعت و دارای تنوع زیستی فریضه ای جدید برای زندگی شهری به شمار می رود.
برای توسعه و مدیریت شهری پایدار و ارتقای کیفیت زندگی توجه به پدیده های طبیعی بسیار مهم و ضروری است. طبیعت کتابی پر از حقایق الهی است و طبق آموزه های دینی و نص صریح قرآن بسیاری از حقایق عالم در قالب طبیعت متجلی شده است که باید این عناصر در معماری شهری مورد توجه معماران اسلامی قرار بگیرد. شهرسازی اسلامی و حضور و نفوذ عوامل طبیعی در ساختار شهری تایید کننده این مطلب است که با وجود تفاوت در سازه های فضایی شهرها، حضور عناصر طبیعی در آنها اجتناب ناپذیر است و تعالیم اسلامی نیز بر آن صحه گذاشته است. رویکرد فرهنگ ایرانی و اندیشه اسلامی درباره طبیعت، هماهنگی با آن است. ایدئولوژی اسلامی تاثیر فراوان در ساخت کالبد شهرها دارد و در هنر اسلامی محور اصلی شهر، شهروندان هستند که امنیت، رفاه، فراوانی، نظم، زیبایی، تقارن و استحکام در آن مورد تایید و تاکید است. هنر اسلامی و ایرانی از قرون گذشته با غنای مذهبی و معنوی توانسته است حامل ارزش های بالای معنوی باشد که باید این ارزش ها و اصول عالی به نسل های جدید و جوان به خوبی انتقال داده شود.
#سراج|
💢خواندن نماز و انفاق نشانه ایمان واقعی نیست
🔹اینجا گویا کسی سؤال میکند که: اگر [منافقان] کافرند، پس چرا نماز میخوانند، و اگر ایمان ندارند، چرا انفاق میکنند؟...
وقتی انسان کاری را ازرویِ ضرورت و برای سدّ نیازی بهجا میآورد، هرگز دچار کسالت نمیشود. تشنهای که به دنبال آب میرود، برای پیدا کردن آب خسته میشود، ولی کسل نمیشود.
امّا آنکه خود سیراب است، ولی به دستور اربابش برای تشنهی دیگری باید دنبال آب برود و زحمت بکشد، هم خسته میشود و هم کسل و بینشاط.
نمازی هم که اینها[منافقان] بهجا میآورند، برای خدا و ازرویِ احساس نیاز و برای پر کردن یک خلأ روحی نیست، بلکه برای این است که جامعهی مسلمان، آنها را مسلمان بداند، پس یک عمل تحمیلی، اجباری و ازرویِ بیمیلی است. چنین عملی، قهراً کسالت میآورد.
🔹همچنین انفاق و زکات اینان برای رفع نیاز لشکر اسلام در مقابل کفّار نیست، بلکه چون میخواهند در جامعهی مسلمانان زندگی کنند و برای زندگی در این جامعه، نیاز دارند که مردم آنان را مسلمان بدانند، انفاق میکنند...
🔹با این معنا، آیه خیلی آموزنده میشود و به ما میفهماند که نشانهی ایمان واقعی، اتیان نماز و انفاق نیست، بلکه نشانههای دیگری هم دارد که باید آنها را ملاکِ شناختِ ایمان یک انسان قرار داد. بنابراین، آیه برای تمام نسلها درس و معیاری است که با آن میتوان مؤمن را از آدمی که بهظاهر مؤمن است و در باطن ایمان به خدا و رسول(صلّیاللهعلیهوآله) ندارد، تشخیص داد.
🔻تفسیر سوره برائت، حضرت آیتالله خامنهای، صفحه ۳۶۳ تا ۳۷۲(خلاصه)
🦋به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
#الگوی_سوم|
💢مشخصات الگوی زن غربی
🔻زن غربی دقیقاً مقابل الگوی زن شرقی است
الگوی زن غربی به نوعی زن را در مقیاس فردی مردواره و موجود بی جنسیت تصور میکند زیرا میگوید در طول تاریخ زن بودن من وسیلهای برای تحقیر و به رسمیت نشناختنم بوده است لذا من یک انسانم و باید انسانیتم مورد توجه قرار گیرد.
🔻الگوی زن غربی میخواهد اعضای جامعه به ویژگی جنسیتی به طور مساوی از حقوق و مزایای اجتماعی برخوردار باشند. اما از لحاظ اجتماعی ساختار کلی دنیای غرب دانه است و سازهها مردواره است، در این جامعه زن به بازی گرفته میشود و کالا و بازیچه است لذا بیشتر از شرقی مورد ظلم و ستم قرار میگیرد. در الگوی شرقی زن حداقل خانواده، نقش مادری و همسری و ویژگیهای زنانگی دارد اما زن غربی از این هم محروم است. در الگوی زن غربی زنان دارای[ توهم عاملیت] هستند چرا که در نهایت تبدیل به بازیگرانی ذیل اراده مردان میشوند.
🔻به عنوان مثال عناصر جذابیت در تبلیغات جذابیتهای جنس زن است که پردازشگران آن مردان سرمایهدارند. و یا به عنوان مثال تصمیمات سیاسی توسط سرمایهداران نمیشود و ظاهراً یک زن در مسند ریاست جمهوری مینشیند لذا در آمریکا فرقی ندارد مرد یا زن وزیر امور خارجه و یا رئیس جمهور است، هر دو باید جنگ را ادامه دهند در حالی که اگر یک زن با ویژگیهای زنانگی تصمیم بگیرد، ایده صلح و مهرورزی تزریق میشد.
الگوی_سوم| #مصاحبه_بخش_سوم
🔻#جناب_آقای_دکتر_ابوالفضل_اقبالی
🦋به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
🔶 #اینفوتبیان | فتوای ۵ مرجع تقلید درباره حرمت استفاده از کالاهای صهیونیستی
@TebyanOnline
روز جهانی "زن"
در ایران، سالروز ولادت برترین بانوی عالم و اسوهی حقیقی انسانیت به عنوان روز زن نام گرفته است؛ اما چرا روز جهانی زن ۸ مارس است ؟
از سال ۱۸۵۷ زنان کارگر در سراسر اروپا و آمریکا به دلیل شرایط سخت کاری و دستمزد کم، اعتراض کردند و تظاهرات زیادی در این زمینه، به راه افتاد.
در شهر شیکاگو نیز کارگران زنی که در قسمت نساجی یک کارخانهی پوشاک کار میکردند، دست به اعتصاب زدند و صاحب کارخانه آنها را حبس کرد تا با کارگرانِ بخش های دیگر، متحد نشوند.
بعد از مدتی کارخانه آتش گرفت و ۱۲۹ زن در آتش گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند.
در سال های بعد زنان زیادی در این روز برای اعتراض به استعمارِ زنان، به خیابان میآمدند.
در این اعتراضها، مطالبات زنان، مواردی همچون حق رای، مناصب عمومی، تنظیم ساعت کار برابر با مردان، حقوق برابر با مردان و تنظیم مرخصی زایمان بود.
سالهای بعد هم تظاهرات ادامه داشت و روز ۸ مارس به عنوان روز زن نامگذاری شد.
همانطور که گفتیم روز جهانی زن به مبارزات با استعمار زنان برمیگردد؛ مبارزهی زنانی که روزانه بیشتر از ۱۲ ساعت به کارگری مشغول بودند، آنهم با دستمزد بسیار کم و در محیطهای آلوده.
اما نکتهی قابل توجه آن است که آیا استعمارگران، از استعمار زنان دست کشیدهاند؟
شاید در ظاهر اینگونه به نظر برسد که زنان اروپایی و آمریکایی یا بهتر بگویم زنان در مکتب غرب، به خواستههایشان رسیدهاند؛ اما در واقعیت اینطور نیست.
آنها میخواستند که در محیط کار، از حقوق برابری با مردها برخوردار شوند ولی باز هم به این خواسته نرسیدند و فقط شیوهی استعمار تغییر کرده است.
هنوز هم از زنان استفادهی ابزاری میشود، از آنها برای تبلیغات و به عنوان مصرف کننده استفاده میکنند و زنان را مجبور به خودنمایی و بی حجابی میکنند تا حدی که میبینیم مردان سیاستمدار با لباس های رسمی در جلسات حاضر میشوند ولی زنان از این قاعده مستثنا هستند و باید لباسهایی مناسب مجالس مهمانی به تن کنند!
استعمار نوین به گونهای صورت گرفته که گاهی زنان نیز از آن استقبال میکنند.
اما استقبال زنان از این بهرهکشی برای چیست؟
شاید بتوان رسانه را به عنوان یکی از اصلیترین دلایل مطرح کرد.
سلطه جویان به واسطهی رسانه و هنر توانستند عرضه، خودنمایی، بی حجابی و بیبند و باری یک زن را به عنوان ارزش و امتیاز معرفی کنند تا باز هم از زنان استفادهی ابزاری در راستای اهدافشان داشته باشند.
زنی که بیبند و باری و خودنمایی را بپذیرد، در ابتدا بهترین مصرف کننده است و چه چیز برای سودجویان بهتر از این است؟ در ادامه نیز با دوری از علم و تقوا و تربیت، به دلیل دل مشغولی و زمان زیادی که برای ظاهرش میگذارد، منافع زیادی را برای استعمارگران به ارمغان میآورد.
حالا غربی که اینچنین به زنان ظلم کرده، اسیرشان کرده و سودجویی میکند، پرچمدار دفاع از حقوق زنان شده و این یعنی گرگی که لباس گوسفند پوشیده است.
شعار زن زندگی آزادی را در حالی برای زنان ایرانی گفتند که زنهایشان نه زندگی دارند و نه آزادی! و همین را برای زنانِ ما هم میخواهند.
زنی که زندگی نمیکند و اسیر خواستههای سلطهجویان است....
✍امامینیا
🌷اولین آیین بزرگداشت بانوان شهید دانشگاهی
📅زمان: یکشنبه ۲۰ اسفند۱۴۰۲
📍مکان مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا سالن نور
🎥پخش زنده از آپارات: aparat.com/alzahraUniversity/live
خاک صحنه گِل شد
حضور بلاگرها یا به زبان خودمانیتر شاخهای اینستاگرامی در فضای تئاتر این روزها در قالب نمایشنامهخوانی «آدمخوارها»، داد خیلیها را درآورده و از مخاطبان جدی این هنر گرفته تا بازیگران معروف را به واکنش در رابطه با این مساله واداشته است. حضور شاخهای مجازی و اثرپذیری فضای هنرهای نمایشی از اینفلوئنسرها در یکی، دوسال اخیر شدت بیشتری گرفته است.
نظارت دولت؛ حلقه مفقوده
طبیعتا وقتی جذب سرمایه در تئاتر بهعنوان اولویت همه فعالیتها قرار میگیرد دستان نیرومند نظارت نیز بیبنیهتر از پیش به کارش ادامه میدهد. وقتی هم که ابزار تولید یک کار خوب از ید دولت خارج میشود افراد نیازی نمیبینند که برای ادامه کارشان نظر حاکمیت را جویا و وقعی برای بایدها و نبایدها قائل شوند. دستگاه نظارتی بهعنوان ابزار دست قانون، در ابتدا به متن نمایشی که قرار است اجرا شود در صورت رعایت موازین مربوط مجوز میدهد ولی وقتی سالنهای خصوصی با تدلیس و تقلب سر قانون کلاه میگذارند و پیش از هر چیز با هنرمند برای اجرای متنش قرارداد میبندند تیغ نظارت نیز دیگر نمیبرد و قانونگذار و ضابط قانونیاش در صورت عدم اعطای مجوز با داد و قال لشکر مجازی روبهرو میشوند، کاری جز تسلیم از دستشان برنمیآید و با کمترین میزان نظارت بر محتوای اثر به آن اجازه اجرا میدهند.
راهکارها:
شاید کنار راهکار ارتقای نظارت و حمایت چندگانه از تئاتر، نیاز است افراد صاحب قلم و هنرمندان انقلابی، این عرصه را جدیتر دریابند و حمایت شوند.
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
#قرآن_را_زندگی_کنیم|
📌ویژه برنامه ماه مبارک رمضان
🔹سرکارخانم دکتر مرضیه عزتی
🔸مسئول امور بانوان نهاد رهبری در دانشگاهها،فعال امور زنان و خانواده
⏰دوشنبه ۲۱ اسفندماه ماه ساعت۸:۴۵
کانال "گفتگو زنده" در ایتا👇🏻
🦋به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنگ روایتها،
تبیین حرکت آفرین
هنر روایت
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
درخواست نور ماه مبارک رمضان
آیت الله پهلوانی ره:
[ای سالک مراقب! مقصود از] نوراین ماه[ مبارک رمضان که از خداوند درخواست شده] احتمالا همان نوری است که به مؤمن داده می شود تا به وسیله آن خیر و شر و حق و باطل و راه شیطانی و رحمانی و هواهای الهی و نفسانی را تشخیص و تمییز دهد، یا نوری که خواننده را از شرک جلی و خفی مبرا می سازد و یا نوری که مؤمن به وسیله آن با دیده دل به تجلیات اسمایی و صفاتی و ذاتی حق سبحانه ناظر می باشد.
#ماه_رمضان
📙نور هدایت ج 1ص32
کانال تذکرة الاولیاء @tezkar
🔴مانده است پروژه متعلق به کجا باشد؟
ماریان نماد آزادی و برابری در فرانسه است. اما آنگونه که مشاهده میکنید ماریان میتواند در زمانها و مکانهای مختلف نسبت به انقلابهای مختلف رنگ و لباس عوض کند و فعالیت کند. اینبار هم عریانتر شده و متناسب با انقلاب جنسی در ایران با شباهت به نحسا امینی ساخته شده است.
آنچه که با اقدامات این دستی دولتهای غربی کاملا عیان است، این است که دشمن از پروژه نحسا امینی کوتاه نیامده و به هر شکل ممکنی در حال تداوم این انقلاب و شعلهور کردن آتشهای آن است. اما آیا ما هم توانستهایم متناسب با اقدامات دشمن برنامهریزی لازم را کرده و مردم خودمان را از بلای بزرگ بی بندباری نجات دهیم ؟
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
سلام به گل دخترای بوشهری😍✨
اینجا پاتوق دختران حنان محفل دختران پاک و مهربان
اینـجا نــوجـوان نـفس مـی کشد
و حالا دختران حنان اومدن تا شما رو دعوت کنن به یه جای خوب و باحال😉
میپرسی کجا؟!🤔
خب معلومه به مهمانی ماه خدا🌙🍀
اماااا در کنار خودشون😌 قراره یک ماه کنار هم دیگه شاد باشیم و رشد کنیم😊🌺
فقط یادمون نره ویژه دختران ۹ تا ۱۳ سال
پس تا جانموندی بدو ثبت نام کن🚶🏻♀...
شماره تماس: 09384118400 گچی
🔰نهمین پیشنشست همایش تحول حوزه علمیه بر مبنای مکتب امام خمینی رحمه الله علیه با همکاری مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها ایذه برگزار میشود؛
🔰موضوع:«تاثیرگذاری حوزههای علمیه در مسائل نوظهور با تاکید بر اندیشه امام خمینی(ره)»
💢ارائه دهنده: حجت الاسلام استاد حسن غفاریفر
▫️(عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام)
💢دبیر: سرکار خانم عالیپور
🗓دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲
🕰ساعت: ۱۱ صبح
💠حضور مجازی:
http://dte.bz/ssoq
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#همایش
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
باسلام.
بزرگواران گروه که این لایو رو میبینند، لطفا این ویدئو را فقط در همین کانال ببینید و آنرا برای گروههای دیگر نفرستید.
ویژه همین کانال میباشد.
باسپاس از امانتداری شما کاربر گرانقدر.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین لحظات ماه شعبان...
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
#همایش_تحول
🔰دهمین پیشنشست همایش تحول حوزه علمیه بر مبنای مکتب امام خمینی رحمه الله علیه با همکاری مدارس علمیه کوثر لنگه، فاطمه الزهرا (س) مرند و فاطمه بنت الرسول(س) جاسک برگزار میشود؛
🔰موضوع:«نسبتسنجی ظرفیتهای علوم حوزوی برای ایجاد تحول»
💢ارائه دهنده: حجت الاسلام استاد قاسم ابراهیمی پور
▫️(عضو هیات علمی موسسه امام خمینی ره)
💢دبیر: سرکار خانم دورقی
🗓چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲
🕰ساعت۱۶
💠حضور مجازی:
http://dte.bz/ssoq
🌐کانال همایش:
@tahavolhozeh
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی در پیامرسان ایتا
@motaleate_ejtemai