هدایت شده از حمید رسایی
.
♻️ اینو چی میگی؟
🔰 حمید رسایی: جناب احمدینژاد! حدود ۹ ماه پس از مشارکت ۹۸ درصدی مردم در همهپرسی جمهوری اسلامی در سال ۵۸ ، رفراندم قانون اساسی برگزار شد و میزان مشارکت در آن به ۷۵ درصد کاهش یافت.
بهمن همان سال در سومین انتخابات کشور که اولین انتخابات ریاست جمهوری بود، مشارکت مردم به ۶۷ درصد رسید!
آیا آن روز هم شما را رد صلاحیت کرده بودند که بخواهید عدم مشارکت مردم را به نام خود ثبت کنید؟!
اگر ادعای وزارت کشور دولت روحانی مبنی بر مشارکت ۴۸ درصدی این انتخابات توسط شورای نگهبان تأييد شود، مطابق منطق شما ما از مشارکت ۶۷ درصدی سال ۵۸ رسیدهایم به مشارکت ۴۸ درصدی آن هم پس از ۴۲ سال جنگ تحمیلی، تحریم، فشار بینالمللی و ۸ سال دفاع مقدس مردم در برابر هجمه روحانی و تیم غربگرایش، تازه شما هم طرف آمریکا، اسرائیل، منافقین و وطنفروشان پناه برده به غرب، بودید.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از بر پا
اعتراض
🔻تعجب میکنم یک عده میخواهند تلاش کنند بگویند آن درصدی که شرکت نکرده اند معترض بوده اند و آنانکه آمده اند معترض نبودند. این دروغ است. همه معترض بودند.
🔻حتی همتی هم میخواست بزند زیر میز، چهار تا انتقاد هم به دولت کرد که بگوید من هم معترضم و نماینده این وضع نیستم. رای آوردن رییسی هم معنایش همین بود.
🔻صحنه را درست ببینیم. آنها که رای ندادند معنای رفتارشان چه بود؟ اعتراض بود. اما سبک رفتارشان به ضرر نظام اسلامی بود و به نفع دشمن. من و شما البته میدانیم بخش قابل توجهی از این مردم اساسا چنین منظوری هم نداشتند اما بالاخره چنین برداشتی از این رفتار میشد. البته در بین کسانی که رای ندادند حساب ریزش آرا را باید از حساب جماعتی که اساسا معمولا رای نمیدهند جدا کرد.
🔻ریزش آرا حدود هجده درصد بود نسبت به متوسط ۶۶٫۸ درصد حضور در انتخابات های ریاست جمهوری. من از آن جماعت بی خیال ۳۳٫۲ درصد بیشتر نگرانم آنها بی خیالها هستند که حدود ده پانزده درصدشان با دو قطبی ها میایند و بدون دو قطبی ها هم نیستند ما بقی هم اساسا نیستند. جامعه ایران حتی سال ۵۸ هم که رای به جمهوری اسلامی داده شد، در انتخابات ریاست جمهوری بعد آن همین مقدار ریزش داشتند حضور ۶۷ درصدی مردم. در اوج جنگ و دهه شصت هم همینطور. یعنی برایش خیلی اعمال اراده در ریاست جمهوری مهم نیست. اما این هجده درصد اعتراض داشتند و رای ندادند. این هجده درصد رفتارشان معنا دار است.
🔻جماعت آرای باطله اما روش دیگری انتخاب کرده بودند. اینها میخواستند رفتارشان به ضرر نظام تمام نشود ولی اعتراض هم نشان دهند. شخصا سه چهار مبلغ و مروج از جریانات مختلف را دیدم که با همین استدلال ترغیب به رای سفید میکردند. برخیشان با رفتار این بار شورای نگهبان کدورت داشتند برخیشان هم با دولت برخیشان هم کسی را مفید نمیدیدند. اما حاضر نبودند پازل احمدی نژاد و بی بی سی را پر کنند.
نگاه نکنید اگر بی بی سی و احمدی نژاد اینها را به نفع خود فاکتور میکنند دلیلش این است که میخواهند شکست خوردن پروژه شان را ماست مالی کنند. بله اینها هم معترضند اما رایشان به سبد شما که نخواهد رفت.
🔻آرای آقای رضایی هم برایم جالب است و آن اینکه خیلی ها فکر میکردند مشکل این مردم فقط گرسنگی است. اشتباه کردند. فهم مردم ایران کار هر کسی نیست. حقوق دادن به زنان خانه دار و یارانه فلان مقداری هم مردم را نمیتواند همراه کند. البته یقین دارم رای به رضایی هم حتی به دلیل این موارد نبود صرفا. ولی به هر حال شعارهای اقتصادی رفاهی صرف هم شکست خورد.
🔻خلاصه محاسبه انتزاعی و دور از واقعیت نباید کرد. همه فشارها برای رای ندادن شکست خورد. هجده درصد ریزش آرا که آنهم انصافا با کارشکنی دولت روحانی رخ داد و الا قطعا چند درصد آرا بیشتر از این میبود. بازی بی بی سی و احمدی نژاد و میرحسین شکست خورد. بد هم شکست خورد. نظام اسلامی سربلند شد و منشا و رهبر تغییر و تحول شد و این ارزشمند است. ایران نیز هم اراده مقاومتش را به رخ کشاند چه با اصل حضور چه با نوع انتخابش، و هم صدای اعتراضش را به اعلی صوت فریاد زد. اینها زیبایی رفتار جامعه ایران است.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از چهل نیوز | 40News
👈 رئیسیْ صریح، شفاف و واضح، در مورد دیدار با رییسجمهور آمریکا در صورت رفع همه تحریمها، گفت #خیر
بازی نکرد، به فردا موکول نکرد، #لحن_القول نداشت ...
این خط، درست یا غلط یعنی بدون رودربایستی و #بدون_لکنت حرف انقلاب را زدن. یعنی کشور را در مسیر جدید قرار دادن
إنشاءالله آغاز مرحله سوم از تمدن نوین اسلامی باشد ...
#دولت_سازی
#حمید_کثیری 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/113508352Cdd1d77aefa
🔸«وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ؛ و (آن هنگام که) خورشيد و ماه يك جا جمع شوند.» (قیامة: ۹)
🔰 پی نوشت: آقا در طول دوران رهبری هیچگاه نتوانستند برای زیارت ائمه(ع) به عربستان و عراق سفر کنند. تنها دلخوشی ایشان زیارت سالانه #امام_رضا_علیه_السلام بود که آن هم در این سالهای کرونایی میسر نشد!
🔰عزیزانی که مشهد مشرف میشوند، حتما از طرف ایشان هم زیارت کنند...
@basaer_fi
1_1073845422.mp3
2.26M
🔸شعری زیبا از استاد محمد علی مجاهد(متخلص به "پروانه") در وصف #شهید_چمران
با صدای استاد علی رهبر
هدایت شده از حمید رسایی
.
♻️ مشارکت "حماسی"؟
🔹بخش اول
🔰 حسین نقی: حداقل میزان مشارکت در ادوار انتخابات ریاست جمهوری ایران حدود ٥٠ و حداکثر آن ٨٥ درصد است. بنابراین همواره حداقل نیمی از مردم در انتخابات مشارکت داشته اند و حداقل حدود ١٥ درصد هم هیچوقت مشارکت نداشته اند.
در طول ٤٠ سال گذشته، عوامل متعدد موثر در حضور یا عدم حضور مردم پای صندوق رای بر این ٣٥ درصد (فاصله بین ٥٠ تا ٨٥) تاثیر گذاشته اند. نگاه تک عاملی به میزان مشارکت مردم در انتخابات که این روزها در میان رسانه ها مد شده، هم غلط است و هم غیر علمی. از سوی دیگر وزن هر یک از این عوامل هم در هر دوره متفاوت است.
اما در مجموع سی چهل سال گذشته بررسی در میان این عوامل نشان می دهد سه عامل نقش مهمتری از بقیه داشته اند.
اولین و مهمترین عامل، کارآمدی دولت مستقر و میزان توجه او به مسائل و مشکلات مردم بوده است. دومین عامل توان ایجاد امید و انگیزه در مردم برای تغییر وضع موجود توسط نامزدها (عمدتا در انتخابات پایان دوره دوم رئیس جمهور مستقر) و سومین عامل هم فضای رقابتی، دو قطبی و هیجانی ایجاد شده در ایام انتخابات بوده است.
بررسی و تحلیل میزان مشارکت مردم در انتخابات ادوار مختلف ریاست جمهوری نشان می دهد هر گاه حداقل دو عامل از سه عامل پیش گفته توامان وجود داشته، اکثریت این ٣٥ درصد پای صندوقهای رای آمده اند و هر میزان حضور این سه عامل کم رنگ تر بوده، درصد پای کار آمدن این ٣٥ درصد به صفر نزدیک تر شده است.
برای روشن تر شدن مطلب مثال می زنم:
در انتخابات سال ٧٦، عامل اول موجب کاهش انگیزه مردم برای حضور در انتخابات می شد چرا که مردم تورم ٥٠ درصدی را تجربه کرده بودند و شاهد شورشهای اجتماعی و اعتراضات اقتصادی در برخی شهرهای کشور بودیم اما حضور پررنگ دو عامل دیگر یعنی توان ایجاد امید و انگیزه تغییر در وضع موجود توسط نامزد جریان اصلاحات و ایجاد یکی از شدیدترین دو قطبی های انتخاباتهای ٤٠ سال گذشته موجب شد ٢٩درصد از ٣٥ درصد، پای صندوق بیایند.
در سال ٨٨ اما عامل اول، نقش مهمی در آوردن مردم پای صندوق رای داشت؛ و برای اولین بار در تاریخ انقلاب، مشارکت در انتخابات دور دوم یک رئیس جمهور، بیشتر از مشارکت دور اول انتخاب او بود. عامل دوم اما نقش جدی ای نداشت چون شرایط معیشتی برای عموم مردم مطلوب بود و تغییر وضع موجود با توجه به امکا ادامه دولت مستقر، گزینه اصلی مردم نبود.
اما دو قطبی شدید اتخاباتی هم به کمک مشارکت آمد و نقش موثر عامل اول و ترکیب آن با عامل سوم موجب شد رکورد حضور مردم پای صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری شکسته شود و کل ٣٥ درصد پای صندوق بیایند.
سال ٩٢ عامل اول به دلیل اتفاقات دو سال آخر عمر دولت دهم قدری خدشه دار شده بود؛ عامل دوم و سوم هم به کم آمد تا انتخابات با مشارکت ٧٤ درصدی برگزار شود.
سال ٩٦ طبیعتا عامل دوم کم رنگ بود، عامل اول هم تا حد بیشتری ضعیف شده بود اما حضور پررنگ عامل سوم و دو قطبی بسیار شدید شکل گرفته موجب شد تنها ٢ درصد کمتر از دوره قبل در این انتخابات شرکت کنند.
با این مقدمه مشارکت حدود ٥٠ درصدی انتخابات ١٤٠٠ را چطور تحلیل کنیم؟
🔻انتخابات ١٤٠٠
در انتخابات اخیر، همه برآوردها و تحلیلهای کمی و کیفی شرایط موجود نشان می داد برای اولین بار بخشی از آن ٥٠ درصد همیشگی مشارکت کننده هم انگیزه ای برای حضور پای صندوق ندارند.
امسال، نبود عامل اول آنقدر جدی بود که هیچ برآوردی نمی توانست به طور یقینی چنین مشارکتی را پیش بینی کند و همه از مشارکتی به مراتب پایین تر سخن می گفتند. (دقت شود كه همه نظرسنجيها عدد مشاركت را فارغ از تاثير كرونا اعلام مي كردند)
از طرفی عامل سوم هم به طور جدی شکل نگرفت هر چند در نهایت، انتخابات یک انتخابات رقابتی بود.
اما عامل دوم؛ شاید برای اولین بار طی ادوار مختلف، عملکرد دولت روحانی به گونه ای معیشت مردم را دچار تنگنا کرده بود که امید و انگیزه ای برای بخش قابل توجهی از مردم نسبت به حضور در انتخابات و ایجاد تغییر نمانده بود. گلایه مندی شدید و ناامیدی ازبهبود وضعیت موجود انقدر گسترده بود که رهبر انقلاب نیز در سخنان خود به آن اشاره کردند.
👈🏻ادامه در بخش دوم👇🏻👇🏻
..
هدایت شده از حمید رسایی
.
♻️ مشارکت"حماسی"؟
🔹بخش دوم
🔻عوامل جدید در کاهش مشارکت در سال ١٤٠٠
اتفاق مهم دیگر در این دوره که آن را متمایز از دوره های پیشین می کند نقش چندین عامل دیگر در کاهش مشارکت بود. عواملی که هر کدام می توانستند چندین درصد در کاهش مشارکت موثر باشند.
1️⃣ کرونا؛ به اذعان افکارسنجیهای معتبر این عامل بین ٩ تا ١٢ درصد در کاهش مشارکت و كاهش عدد مشاركت اعلامي توسط نظرسنجيها میتوانست موثر باشد
2️⃣ خط تحریم همه جانبه انتخابات از سوی ماهواره ها، ضدانقلاب و بخشی از اصلاح طلبان
3️⃣ تحریم انتخابات و اعلام علنی آن از سوی احمدی نژاد (احمدی نژاد در بخشی از مردم که از انحرافات اعتقادی او مطلع نیستند و تنها برخی اقدامات خوب اقتصادی او را می شناسند پایگاه اجتماعی دارد)
4️⃣ اقدام قاطع شورای نگهبان در عمل به مر قانون که منجر به حذف نامزدهای اصلی جریان اصلاحات و احمدی نژاد شد (به اذعان افکارسنجیهای دقیق حضور این افراد حداکثر ٨ درصد مشارکت را افزایش می داد)
5️⃣ در نهایت اختلال و کارشکنی در روند برگزاری انتخابات در روز جمعه (به اذعان برخی نهادهای ذی ربط بین ١ تا ٢ میلیون رای در روز جمعه به دلیل این اختلالها زایل شد)
با این توضیحات و با یک نگاه واقع بینانه، مشارکت مردم در انتخابات امسال حداقل ١٠ و حداکثر ٢٠ درصد فراتر از همه برآوردها و انتظارات بود و اگر نام حماسه بر آن گذاشته شود، چندان هم بیراه نیست.
اما ویژگی متمایز این مشارکت، پررنگ بودن وجه گلایه مندی و اعتراضی آن نسبت به ادوار گذشته بود که عمدتا ناشی از ناکارآمدی مفرط دولت و کشتن امید و انگیزه مردم برای تغییر بود؛ البته بخشی از آن هم ناشی از عدم حضور نامزد مورد نظر برخی مشارکت کنندگان در انتخابات بود.
درصد قابل توجه آرای سفید و باطله که حدود هفت هشت درصد از نرم همیشگی این نوع رای در ادوار گذشته بالاتر بود، وجه تمایز انتخابات ١٤٠٠ بود که باید به درستی تحلیل و تبیین شود.
اما اینکه عده ای دوره افتاده اند و با بازی کردن با آمار مشارکت و پررنگ کردن آن نیمه غایب پای صندوق رای تلاش دارند، مشکل را به گونه دیگری ترسیم کنند دور از انصاف واقع بینی است. جریان احمدی نژاد بدون هیچ مبنایی همه آنها که مشارکت نکرده و آنهایی که سفید رای داده اند را هم نظر و هم رای با خود می داند؛ ضد انقلاب هم همه این طیف را مخالف نظام!
در این مجال وقت پاسخ به تک تک بازیهای آماری مضحکی که این جریانات این روزها راه انداخته اند نیست. مثلا احمدی نژاد آمار مشارکت ٩٨درصدي در رفراندوم ٥٨ را معیار قرار می دهد در حالیکه در همان سال و در اولین دوره ریاست جمهوری ٦٧ درصد مردم مشارکت داشته اند؛ یا برخیها درصد رای رئیسی نسبت به کل واجدین را نشانه ضعف رئیسی می دانند! در حالیکه این درصد به دلیل عدم مشارکت محقق شده که علتش عملکرد دولت مستقر است و اساسا رای یک رئیس جمهور در دوره دوم حضورش می تواند نشانه ای بر میزان محبوبیت و موفقیت عملکردش باشد. یا واژ ههای خودساخته ای مثل "مشارکت قطعی" میسازند تا عدد مشارکت را پایین تر نشان دهند
اما در یک کلام می توان گفت، نگاهی به واقعیتهای زندگی مردم بر هر بیننده منصفی مسجل می کند که علت اصلی کاهش مشارکت مردم در این دوره نسبت به دوره های قبل، چیزی نیست جز ناکرآمدی و عملکرد فاجعه بار دولت روحانی در پرداختن به دغدغه ها و مسائل مردم.
🔻جمع بندی
▫️مردم به شرایط کشور و اداره دولت معترض هستند که درانتخابات هم این را نشان دادند؛ بخشی با عدم حضور پای صندوق بخشی با رای سفید و البته بخش زیادی هم با رای به تغییر.
▫️معنای میزان مشارکت مردم در این انتخابات مخالفت و ضدیت با نظام نیست؛ همانطور که میزان غیرقابل پیش بینی مشارکت حدود ٥٠ درصدی هم نشانه گل و بلبل بودن اوضاع کشور نیست.
▫️جریان تحریم انتخابات یقینا شکست خورد
▫️با هیچ منطقی نمی توان اقدام قاطعانه شورای نگهبان را عامل اصلی یا تنها عامل این کاهش مشارکت عنوان کرد. عامل اصلی کاهش مشارکت، کارنامه دولت روحانی و شخص روحانی است.
✍ حسین نقی
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
Twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 "لحن" در عربی، یعنی "سست و مبهم سخن گفتن"؛ و یکی از راههای شناخت انسان "بیماردل" این است که در مواقعی باید انقلابی قاطع و صریح سخن بگوید، "سست" و "دوپهلو" موضع بگیرد:
🔸 "وَلَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْل؛ ﻭ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺁﻧﺎﻥ(بیماردلان) ﺭﺍ ﺍﺯ لحن قولشان ﺧﻮﺍﻫﻲ ﺷﻨﺎخت."(محمد: ٣٠)
⚠️حالا فیلم بالا 👆 را ببینید....
@basaer_fi
هدایت شده از سیاستودیانت | مهدی ابوطالبی
❇️ اینجا «جمهوری اسلامی» ایران است.
❇️ در «جمهوری اسلامی» رأی مردم حق الناس است.
.
❇️ تنها ۲.۲درصد،
یعنی یکمیلیون و ۳۰۰هزار رای،
یعنی در هر صندوق فقط ۲۰رای،
میتوانست مشارکت انتخابات را به بالای ۵۱درصد ببرد.
راحت میشد، در هر صندوق ۲۰رای جعل و تقسیم کرد میان هر ۴کاندیدا!
❇️ اصلا میشد بنا به مصلحت و برای حفظ نظام! مشارکت را بالای ۵۰ درصد اعلام کرد و صدای این ۴میلیون آرای باطله را درنیاورد! تا به استهزا کشیده نشود.
اما «جمهوری اسلامی» اینچنین نکرد.
این «جمهوری اسلامی» هرچه هست، اهل تقلب نیست.
❇️ دولت «جمهوری اسلامی» حاضر است کاندیدای مخالف خود یعنی حسن روحانی را با یکدرصد رأی بیشتر پیروز اعلام کند ولی در رأی مردم دست نبرد.
❇️ «جمهوری اسلامی» حاضر است مقبولیتش به زیر خط ۵۰درصد بیاید و سرزنش شود، آرای باطلهاش به حدود ۴میلیون برسد و ناسزا بشنود، اما در رأی مردم دست نبرد و تقلب نکند.
❤️«جمهوری اسلامی» امانتدار است؛ حتی امانتدار آرای باطله.❤️
با افتخار میگوییم اینجا «جمهوری اسلامی» ایران است.🌹🌹🌹
کانال سیاست ودیانت|حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
🔰 خدایی که یوسف(ع) را از قعر چاه نجات داد و عزیز مصر کرد، #خامنه_ای عزیز را هم از انفجار و مرگ حتمی نجات داد و عزیزترین رهبر جهان و مایه نجات ایران قرار داد:
🔸 "اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ" (انعام: ١٢٤)
🔸 "فَاللَّهُ خَيْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ" (یوسف: ٦٤)
@basaer_fi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
دربارۀ هجونامۀ حسین قدیانی:
«حضرت آقا»یی که خودم میپسندم!
مهدی جمشیدی
[1]. وجودت که آکنده از «عقده» شده بود، آرام گرفت یا همچنان حرف - «عقده» - ناگفتهای داری؟! بشمار در یک متن، چند بار «فرزند شهید» بودنت را به بهای گزاف، به مخاطب فروختی؟! چه بد تصویری از فرزندان شهدا در ذهن مخاطب ساختی! آنان که ما میشناسیم، عقدهایهای «هرزهنویس» و «بدزبان» و «مدّعی» نیستند! «نجیب» هستند و «خویشتندار»! «مناعت طبع» دارند! «باجگیری» هم حدّی دارد! چه «نردبانِ بلند»ی ساختهای از خونِ پدرِ شهیدت!
[2]. «اسلام قاعدین»، «ابرساکت نهضت خمینی»، «ساکتین نهضت امام»، «اسلام مصباح»، «اسلام تکفیری»، «فرقۀ مصباحیه»، «انجمنی»، «خوارجمسلک»، «مؤسسۀ امام خمینی منهای جمهوریت»، «استاد تمساح» و ... . عبارتهایت را دربارۀ مصباح، با «روزنامههای زنجیرهایِ دهۀ هفتاد» مقایسه کن! اگر اندک تفاوتی یافتی، بگو! همان روزنامههایی را میگویم که به تعبیر تو، «حضرت آقا» با حکم حکومتی، دکّان خدعهبازیشان را بست! شناختت از «اسلام مصباح»، با یادداشتهای «روزنامههای زنجیرهای»، مو نمیزند! جز اینکه اگر آنها بهرهای از «ادب» داشتند، تو از این فضیلت نیز بیبهرهای! چه شده که سخن همانها را «تکرار» میکنی! آن هم خطاب به «حضرت آقا»! چه خاطراتِ تلخی را در ذهنِ «حضرت آقا» بازآفریدی!
[3]. راستی! هاشمیرفسنجانی نیز از «رفاقتِ» خود با «حضرت آقا» سخن میگفت و در «عمل»، به او جفا میکرد، و تو نیز مینویسی «حضرت آقا» و از ارادتِ اثباتنشدهات به ایشان سخن میگویی، امّا در هر سطری از هجونامهات، بر سخن وی میتازی و انکار میکنی! تعبیرِ «حضرت آقا»، دهانبند منتقدانت است؟! قلمت را با «صداقت»، آشتی بده! قربان کسیکه میگوید «خامنهای»، امّا در نظر و عمل، وفادار است.
[4]. مصباح، مخالف «جمهوریّت» است؟! او «صد جلد کتاب» دارد؛ کافیست «یک ارجاع» بدهی! مصباح در کجا گفته که «جمهوریّت» را برنمیتابد؟! در روزنامههای زنجیرهای بگرد، شاید آنها ارجاعی داده باشند که به کار لجنپراکنیِ امروز تو بیاید!
[5]. نوشتهای: «کشتند جماعت نفهم، ما را با چهار تا تعریفی که شما از مصباح کردهاید»! چه کنیم؟! ایشان تعریف کرده است! همان «حضرت آقا»! نباید تعریف میکرد؟! نمیدانی چه پاسخی بدهی؟! مفرّی نداری؟! در گلویت گیر کرده است؟! بلای جانت شده است؟! زیرکانه، سخن «حضرت آقا» را با تعبیر «چهار تا تعریف»، تقلیل نده! میخواهی شأن مصباح را فروبکاهی، حتّی به بهای فروکاهیدنِ سخنِ «حضرت آقا»؟! آری، «حضرت آقا»یی بودنت هم «دلبخواهانه» و «گزینشی» است!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از مصباح دوستان
بسم الله الرحمن الرحیم
دوستان و دشمنان در حق علامه استاد مصباح یزدی کوتاهی یا ستم کردند. برخی از دوستان ناآگاهانه تنها چهره سیاسی از وی نشان دادند و او را پدر معنوی حزبی خواندند.
دشمنان هم آگاهانه به تخریب این دانشمند و حکیم برجسته معاصر پرداختند و جاهلان و بیماران ادامه دادند.
اگر آیت الله مصباح یزدی در آلمان بود همچون کانت، حرمت تفلسف او نگه می داشتند و اگر در آمریکا بود، اندیشه او را معیار ایدئولوژی خود می ساختند.
ای کاش شاگردانش به ترویج اندیشه حکمی او می پرداختند.
اما استاد مصباح یزدی کیست؟ بنده از آغاز دهه شصت با معظم له آشنا شدم ابتدا مباحث معارف قرآن این قرآن شناس عمیق را استماع می کردم و سپس شرکت در جلسات وی در دزفول، که روشنگر اهل معرفت بود.
اولین کتاب فلسفی که خواندم فلسفتنا شهید صدر بود که به توصیه معظم له درس هایشان را استماع کردم و ایشان متواضعانه اشکالات این مسکین را برطرف می کرد.
این فقیر تا آخر عمر با برکت این مفسر حکیم، خوشه چین دانش او بود و ممکن نبود دیداری شود و درسی نیاموزد.
علامه مصباح یزدی متفکری حکیم و نظریه پردازی دقیق بود. فلسفه را با روش استدلالی و معارف قرآن را با روش استظهاری و استنطاقی و تفقه را با روش اجتهادی بحث می کرد.
«وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ»
حقا که این مجاهد علامه، نظریه پرداز در فلسفه اخلاق و علم النفس و هستی شناسی و معرفت شناسی و دین شناسی و فلسفه الاجتماع بود.
وقتی توفیق دیدار حاصل می شد هویت متواضعانه و متعبدانه او نمایان بود.
چقدر خوش می گذشت وقتی به ایشان در نماز اقتدا می کردم نماز ملکوتی آیت الله العظمی بهجت را تداعی داشت. رکوع و سجودش مملو از توجه بود.«إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ».
درس اخلاق استاد در دفتر مقام معظم رهبری، سیراب کننده
اهل اخوت با مومنان بود «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ».
استاد مصباح یزدی ولایت مداری باورمند به مردم بود و نقش مردم در حکومت داری را حداکثری می دانست نقشی که مدعیان مردم داری نه در نظر و نه در عمل بدان اعتقاد نداشتند. ولایتمداری او هم با ولایتمداری سیاسیون متفاوت بود؛ واقعی و حقیقی و خالصانه، زیست ولایتمدار داشت.
مرحوم حکیم مصباح یزدی اهل تجارت نبود؛ اگر بود فقط با خدا بود و لذا اهل ذکر و نماز و انفاق و خشیت الهی بود.
«رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ»
اسلام علامه مصباح، اسلام ناب محمدی و اسلام امام خمینی بود و همین بس است که هرچه متحجران و مرتجعان، تخریب و توهینش کنند؛ اما هیچ تخریبی و توهینی، این حکیم نظریه پرداز را به حاشیه نمی راند. علامه مصباح یزدی همیشه در متن انقلاب زنده است.
«الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآب»
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه
شاگرد علامه آیت الله مصباح یزدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
🏴eitaa.com/mesbahedustan 🏴
هدایت شده از کشتی طوفانها (استاد علی رهبر)
ا🕯🕯🕯
ا🕯🕯
ا🕯
▪️الإمام الجواد عَلَیْهِ السَّلاَمُ: مَنْ أَطَاعَ هَوَاهُ أَعْطَى عَدُوَّهُ مُنَاهُ
▪️امام جواد(ع): هر که از هوس خود فرمان برد، دشمن خود را به آرزویش برساند.
منبع:
أعلام الدین فی صفات المؤمنین، ص309
▪️شهادت حضرت جواد الائمه (ع) بر تمامی مسلمین تسلیت باد▪️
🕯
🕯🕯
🕯🕯🕯
هدایت شده از تریبون مستضعفین
🔰 عمار انقلاب
🔹 بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار می کند..
🔹بزرگداشت مجاهد نستوه علامه محمدتقی مصباح یزدی(همراه با محکومیت هتاکیهای اخیر)
🔹 با سخنرانی: حجت الاسلام علیرضا پناهیان؛ حجت الاسلام احمدحسین شریفی؛ دکتر مهدی جمشیدی؛ جناب آقای امین فرجاللهی
🔹 دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، از ساعت ۱۷؛ مسجد دانشگاه تهران
@teribon_ir
هدایت شده از مصباح دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش حاج منصور ارضی به هتاکیها به علامه مصباح یزدی (ره)
🔹دوست و دشمن به او تهمت زدند، نشانه هایی از شباهت به امام حسن(ع) در آیت الله مصباح(ره) وجود دارد.
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
🌹@mesbahedustan🌹
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
💢 ختمی مجرب به دستور آیتالله بهجت قدسسره برای افزایش رزق و روزی
🔻 دستورالعمل ختم سوره واقعه:
⭕️ این ختم، از ختمهای مأثوره و بسیار مجرب هست که مورد توصیه علما و بزرگان بوده است و حضرت آیتالله بهجت هم مطابق اساتید معظمشان، بدان تأکید داشتهاند.
✅دستورالعمل این ختم، آنچنانکه در روایات وارد شده، بدینصورت استکه: چون اول ماه، دوشنبه باشد؛ شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله.
روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سورههای مبارکه آنروز، این دعا را بخواند:
يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ.
✅در ادامه مرحوم مجلسی رحمهالله از امام سجاد علیهالسلام نقل میفرماید که در روزهای پنجشنبه میان این چهارده روز، به جای دعای فوق، پس از اتمام سورههای شریفه، این دعا را قرائت نماید؛ آن دعا چنین است:
يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ.
#بهجت_الدعا، ص٣۶٢ـ٣۶۴ (مجموعه ادعیه، اذکار و دستورالعملهای مورد توصیه حضرت آیتالله بهجت قدس سره)
✅ البته نکته مهم طبق فرمایشات حضرت آیتالله بهجت آناستکه به قدری این ختم مهم هست که میتوان آنرا حتی در غیر از شرایط ذکر شده به جای آورد؛ به طور مثال حتی میتوان در یک نوبت با تلاوت مجموع سورهها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورده شود.
💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیتالله بهجت(ره):
➡️ http://bahjat.ir/fa/content/9187
☑️کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیتالله بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
✍ دهه اول ذی الحجه و درس های فتنه سامری برای جبهه انقلاب
🔰 فردا آغاز دهه ای است که در آن سامری در زمان غیبت موسی(ع) و جانشینی هارون(ع)، فتنه گوساله پرستی را به راه انداخت.
🔰 به تصریح آیات ۹۰ تا ۹۸ سوره طه، هارون(ع) برای "جلوگیری از ایجاد دوقطبی های خطرناک"، تنها به روشنگری و تبیین اکتفا می کند، تا خود موسی(ع) از غیبت چهل روزه آمده و فتنه را با برخوردی شدیدتر خاموش سازد.
🔰 گاه نائب امام به دلیل اقتضائاتی نمی تواند در برابر فتنه های منافقین برخورد سهمگینی داشته باشد. ممکن است وظیفه او رعایت مصالحی باشد برای حفظ حکومت؛ تا خود امام(ع) از غیبت بازگشته و فتنه ها را خاموش کند.
🔰 بسیاری از ریزش ها در جبهه انقلاب، از عدم درک همین مسئله ناشی می شود.
@basaer_fi
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید|| مواجهه پدرانه #علامه_مصباح با اهانتهای احتمالی عناصر خودی
◽️ما نباید بترسیم که بچههای حزباللهی، دوستانمان و نورچشمان مان، اشتباهی بکنند و یک حرفی به ما بزنند!
🔸️اگرنیت آنان صالح است، آنها ثواب خود را خواهند برد، به ما هم ضرری نخواهد رسید.
٩٢/٢/٢۴
@rozaneebefarda
هدایت شده از بصائر
✍️آیاتی و روایاتی عبرت آموز از قرآن و نهج البلاغه در سالگرد #برجام
بعید می دانم آیات و روایات زیر نیاز به تفسیر و توضیح خاصی داشته باشند. کافی است این توصیه ها و دستورات قرآن و نهج البلاغه را نه فقط برای 1400 سال قبل، بلکه راه حلی برای مسائل امروزمان هم بدانیم.
🔰عدم #خوش_بینی به اظهار دوستی و لبخند دشمن
🔸امیرالمؤمنین(ع): «فَإِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّمَا قَارَبَ لِيَتَغَفَّلَ فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَ اتَّهِمْ فِي ذَلِكَ حُسْنَ الظَّنِّ؛ گاه دشمن نزديك مىشود تا غافلگير كند؛ پس دورانديش باش و خوشبينى خود را متّهم كن.» (نهج البلاغه؛ نامه53)
🔰#هسته_ای_بهانه_است
🔸«وَ لَنْ تَرْضى عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لا النَّصارى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ؛ هرگز (دشمنان) يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد، (تا به طور كامل، تسليم خواسته هاى آنها شوى، و) از آيين آنان پيروى كنى.»(بقره/120)
🔰چه کسانی در #دوستی_با_دشمن اشتیاق دارند؟
🔸«فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ؛ پس #مریض_دلان را مى بينى كه در (دوستى با آنان)، بر يكديگر پيشى مى گيرند.» (مائده: 52)
🔰#ترس، اصلی ترین عامل برای اظهار دوستی و مذاکره با دشمن
🔸(ادامه آیه قبل) «يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصِيبَنا دائِرَةٌ؛ (مریض دلان) مى گويند: مى ترسيم حادثهاى براى ما اتفاق بيفتد (و نياز به كمك آنها داشته باشيم!)» (مائده: 52)
🔰فرصت دادن ولیّ مسلمین به مردم و خواصّ، برای پی بردن به اشتباهشان در اعتماد به دشمن
🔸امیرالمؤمنین (ع): «فَإِنَّمَا فَعَلْتُ ذَلِكَ لِيَتَبَيَّنَ الْجَاهِلُ وَ يَتَثَبَّتَ الْعَالِمُ؛ من اين كار (پذیرش اجباری حکمیّت و تعیین مدّت زمانی برای آن) را كردم تا نادان خطاى خود را (در اعتماد به دشمن) بشناسد، و دانا بر عقيده خود استوار بماند.» (نهج البلاغه؛ خطبه125)
🔰درصورت انجام توافق، متن پیمان نباید #تفسیر_پذیر باشد
🔸امیرالمؤمنین(ع): «وَ لَا تَعْقِدْ عَقْداً تُجَوِّزُ فِيهِ الْعِلَلَ وَ لَا تُعَوِّلَنَّ عَلَى لَحْنِ قَوْلٍ بَعْدَ التَّأْكِيدِ وَ التَّوْثِقَةِ؛ هرگز (با دشمن) پيمانى را مبند كه در تعبيرات آن جاى گفتگو و بهانه جویی باقى بماند، و بعد از تأكيد و عبارات محكم، عبارات سست و قابل توجيه بكار مبر (كه اثر آن را خنثى مي كند).» (نهج البلاغه؛ نامه53)
🔰#بد_عهدی همیشگی دشمن
🔸«كَيْفَ وَ إِنْ يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لا يَرْقُبُوا فِيكُمْ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً يُرْضُونَكُمْ بِأَفْواهِهِمْ وَ تَأْبى قُلُوبُهُمْ وَ أَكْثَرُهُمْ فاسِقُونَ؛ چگونه (پيمان مشركان ارزش دارد)، در حالى كه اگر بر شما غالب شوند، نه ملاحظه خويشاوندى با شما را مى كنند، و نه پيمان را؟! شما را با زبان خود خشنود مى كنند، ولى دلهايشان ابا دارد؛ و بيشتر آنها فرمانبردار نيستند!» (توبه: 8)
🔸«وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ؛ و اگر پيمانهاى خود را پس از عهد خويش بشكنند، و آيين شما را مورد طعن قرار دهند، با پيشوايان كفر پيكار كنيد؛ كه آنها پای بند هیچ پيمانى نیستند؛ شايد (با شدّت عمل) دست بردارند!» (توبه: 12)
🔰با بدعهدی دشمن چه باید کرد؟
🔸«فَمَا اسْتَقامُوا لَكُمْ فَاسْتَقِيمُوا لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ؛ تا زمانى كه در برابر شما (به پیمانشان) وفادار باشند، شما نيز وفادارى كنيد، كه خداوند پرهيزگاران را دوست دارد!» (توبه: 7)
🔸«وَ إِمَّا تَخافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلى سَواءٍ إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْخائِنِينَ؛ و هرگاه (با ظهور نشانههايى،) از خيانت گروهى بيم داشته باشى (كه عهد خود را شكسته، حمله غافلگيرانه كنند)، بطور عادلانه به آنها اعلام كن كه پيمانشان لغو شده است؛ زيرا خداوند، خائنان را دوست نمى دارد!» (انفال: 58)
جدیدترین تحلیل های قرآنی_روایی از موضوعات سیاسی_فرهنگی را در کانال «بصائر» دنبال کنید: 👇
@basaer_fi🔸🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 این فراز زیبا را ازدست ندهید...خِتامُهُ مِسک..🌹
هدایت شده از بر پا
23تیر ها
این هنر آقای جمهوری اسلامی است. اولیش نبود آخریش هم نخواهد بود. سیل جمعیت همه چیز را پاک میکند. سیل جمعیتی که با خون بیرون میریزد. خون پاک. خون پاکان. حالا چه خون دلی که پاکان میخورند و چه خون دلی که پاکان جاری میکنند.
روزی که پیرمرد هشتاد ساله نورانی ایرانی با دست خالی مقابل همه قدرتهای عالم ایستاد، همه فهمیدند سیاهه بی تعین مردم، بروز سفیدی قلب نورانی او است.
إِنَّمَا عِمَادُ الدِّينِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِينَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّة
مردم ستون برپا کننده دینند. مردم محل بروز و ظهور قدرت الهی اند. که به قول آن پیرمرد نورانی و آن روح خدا، قدرت لایزال الهی را آنها بروز و ظهور میدهند.
من روز بیست و یک تیر ماه هفتاد و هشت در حسینیه امام خمینی بودم. وقتی او گفت این وقایع «قلبم را میفشارد» داشت از خطای کسانی سخن میگفت که نامهای مقدس یاحسین و یازهرا را میبردند و به نام انقلابی گری راه انقلاب را سد میکردند. آنها قلبش را فشرده بودند. به همه گفت بهوش باشید به دانشجویان گفت به جوانان گفت و به عموم مردم هم. بعد هم آرزوی شهادت کرد و تمام. وقتی رفت جمعیت از حسینیه خارج نمیشد نشسته بودند و گریه میکردند داد میزدند. و من مثل آدمهای گیج و منگ از میان جمعیت خارج شدم و راه افتادم کنار پیاده در حاشیه خیابان راه میرفتم. او قلبش فشرده شد. آرزوی شهادت را علنی گفت و بعد با بغض سخنانش را تمام کرد و فقط گفت مردم بهوش باشید. همینها در ذهن و دلم آشوب به پا کرده بود. اما دو روز بعد سیل جمعیتی در خیابان ها راه افتاد با یک دعوت عادی یک نهاد انقلابی و همه چیز تمام شد. سیل جمعیت. همان عماد الدین. همان جماع المسلمین. و همان عده للاعداء
یادم افتاد به خون پاک شهید بهشتی و حزب نورانی اش که سیل جمعیت را راه انداخت و در دهه شصت راه انقلاب باز شد. یادم افتاد به خون آقا مصطفی و خون دل آقا روح الله که سیل مردم را به راه انداخت در دهه پنجاه و کار را تمام کرد. بعد هم روال همین بوده تا امروز. نه دی بود. تشییع شهدای غواص بود. تشییع محسن حججی بود. تشییع سردار حاج.ق.ا.س.م بود. امروز هم حضور مبهوت کننده مردم پای صندوق رای بود. بازی همه حرامیها و خودحقیرپندارها و نمک به حرامها مدتها است اینطور به هم میخورد. با خون و خون دل خوبان و پاکان و سیل جمعیت مردم هوشیار. همین. و تاریخ جبهه حق پر است از همین.
وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانْتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَٰكِنْ لِيَبْلُوَ بَعْضَكُمْ بِبَعْضٍ ۗ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ (آیه۴ محمدص)
اگر خدا میخواست، خودش از آنها انتقام میگرفت؛ ولی اینطوری با یکدیگر امتحانتان میکند.خدا تلاش شهیدان را از بین نمیبرد
@ali_mahdiyan
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🖇انتشار کتاب «اندیشه فرهنگی آیت الله خامنه ای»:
نخستین روایت تحلیلی و منظومه وار از مواضع فرهنگی رهبر انقلاب
🔻اندک آشنایی با آیت الله خامنه ای نشان میدهد که ایشان در میان عرصه های اجتماعی، بیش از همه نسبت به «فرهنگ»، حساس و دغدغه مند بوده و است. از این رو در طول دهه های گذشته، نظریات و مواضع فراوانی را درباره فرهنگ بیان کرده است. نگارنده این اثر که حدود دو دهه است که درباره نظریه فرهنگی آیت الله خامنه ای مطالعه و تأمل میکند، اینک پس از سالها، توانسته در قالب یک پژوهش «علمی» و «مستند»، اندیشه فرهنگی آیت الله خامنه ای را گرد آورد و روایتی «تحلیلی» و «راهبردی» از آن ارائه نماید.
🔻در این پژوهش تلاش شده مهمترین اضلاع «نظری» و «عملی» این اندیشه، بازآفرینی و تبیین شود، به گونه ای که مخاطب پس از مطالعه آن، میتواند به تصویری «دقیق» و «سرشار از جزئیات مفهومی و استدلالی» دست یابد و مدعی شود که اندیشه فرهنگی ایشان را میشناسد.
🔻در این اثر یک «منظومه فکری» طراحی شده که مشتمل بر عناصر و لایه های فرهنگی متنوع و درهم تنیده است. در چهارچوب این منظومه، شناخت تفکر فرهنگی آیت الله خامنه ای، تسهیل و منطقی شده است.
🔻در این پژوهش، مخاطب هم با زیرساختهای معرفتی و فکری اندیشه فرهنگی آیت الله خامنه ای آشنا میشود و هم با «نمودها» و «مصداقها»ی عینی آن، تاآنجاکه در نهایت، مباحث به «گام دوم انقلاب» میرسد و مجموعه ای از «راهکارها و راهبردهای فرهنگی» در اختیار مخاطب قرار داده میشود.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi