✍️عقلانیّت شجاعانه یا محافظه کاری بزدلانه؟!
🔰رهبر معظم انقلاب در سخنان امروز خود در تبیین مفهوم عقلانیت در سیاست خارجی و مواجهه با دشمن، فرمودند:
«بعضیها اسم «عقل» و «عقلانیت» را که میآورند، منظورشان از «عقلانیت»، «ترسیدن» است؛ وقتی می گویند «عاقل» باشید، یعنی «بترسید»؛ یعنی «منفعل» باشید؛ یعنی از مقابل دشمن «فرار» کنید؛ نه این درست نیست؛ «ترسوها» حق ندارند اسم «عقلانیت» را بیاورند.» (21/7/99)
🔰در تبیین این بخش از سخنان رهبرانقلاب، نکاتی تقدیم مخاطبان گرامی می گردد:
1️⃣اصلی ترین و مهمترین جنبه «عقلانیت» این است که انسان در محاسباتش ذهنی اش، هوای نفس و امراض قلبی اش را دخالت ندهد. امراضی همچون ترس، راحت طلبی، قدرت طلبی و .... انسانی که در محاسبات ذهنی اش، خواسته یا ناخواسته، امراضی همچون ترس، راحت طلبی و قدرت طلبی دخالت دارد، اگرچه «عالم» باشد، اما «عاقل» نیست. چراکه درواقع امیال نفسانی او هستند که برای او «تصمیم سازی» می کنند، نه عقل او.
2️⃣ #جریان_تحریف، بخصوص در سالهای اخیر، همواره تلاش نموده تا در تعریفی کاملاً واژگونه، محاسبه غلط ناشی از «ترس»(یا همان «محافظه کاری») را «عقلانیّت» و محاسبه درست همراه با «شجاعت» را «بی عقلی»، «تندروی» و «تصمیم احساسی» معنا کند. این مسئله از نمونه های قرآنی و تاریخی نیز برخوردار است. به عنوان نمونه قرآن کریم از کسانی یاد می کند که برای «سازش» و اظهار دوستی با دشمن، توجیهات بظاهر عقلائی همچون «جلوگیری از ناامنی» را بهانه می آورند، درحالیکه دلیل اصلی این کار آنان «ترس» است:
🔸«فَتَرَى الَّذِينَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصِيبَنا دائِرَةٌ؛ می¬بینی افرادى را كه در دلهايشان بيمارى است در (دوستى و سازش با) آنان(دشمنان) بر يكديگر پيشى مىگيرند، و مىگويند مىترسيم حادثهاى براى ما اتفاق بيفتد.» (مائده: 52)
رهبرمعظم انقلاب در بیاناتی ضمن استناد به همین آیه شریفه می فرمایند:
🔸«غالباً بعضى در ميان خودِ ملتهاى ما و از خودِ ما، به پيروى از دشمن، ما را به رها كردن اصولمان توصيه مىكنند و آن را «تاكتيك» و «تدبير» مىنامند! انگيزهى آنان هرچه باشد- «غفلت» يا «طمع» و «خيانت»- آنان مصداق اين كلام خداوندند: «فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصِيبَنا دائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَيُصْبِحُوا عَلى ما أَسَرُّوا فِي أَنْفُسِهِمْ نادِمِينَ».» (25/ 01/ 1385)
ایشان در بیانات دیگری، مقاومت در برابر دشمن را عین عقل و تدبیر می دانند و می فرمایند:
🔸«آن کسانی که خیال کردند و خیال می کنند عقل اقتضاء می کند که انسان گاهی در مقابل دشمن کوتاه بیاید، امام درست نقطهی مقابل این تصور حرکت کرد. عقلانیت امام و آن خرد پخته ی قوام یافته ی این مرد الهی، او را به این نتیجه رساند که در مقابل دشمن، کمترین انعطاف و کمترین عقبنشینی و کمترین نرمش، به پیشروی دشمن می انجامد.»(14/3/90)
3️⃣ ملاک دیگر عقلانیت، توجه و دخالت دادن قوانین غیرمادی و معنوی و غیبی عالم در تصمیمات فردی و حکومتی است. رهبرانقلاب در این زمینه می فرمایند:
🔸«من همینجا تأکید کنم یکی از خطاهای محاسباتی این است که انسان در چهارچوب عوامل محسوس و صرفاً مادّی محدود بماند؛ یعنی عوامل معنوی را، سنّتهای الهی را، سنّتهایی که خدا از آنها خبر داده است، آن چیزهایی را که با چشم دیده نمی شود، ندیده بگیرد؛ این یکی از خطاهای بزرگ محاسباتی است. خداوند فرموده است: «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم.» دیگر از این واضحتر؟ اگر شما در راه خدا حرکت کنید، دین خدا را نصرت کنید، خدا شما را نصرت خواهد داد؛ این سنّت الهی است، این غیرقابل تغییر است: «وَ لَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللهِ تَبدیلاً»؛ اگر در راه احیای دین الهی حرکت کردید و این جهت را رعایت کردید، خدا شما را نصرت خواهد داد. این را قرآن گفته است، با این صراحت که وعدهی الهی است؛ ما هم در عمل آن را تجربه کردهایم.» (16/04/1393)
جدیدترین تحلیل های قرآنی_روایی از موضوعات سیاسی_فرهنگی را در کانال «بصائر» دنبال کنید: 👇
@basaer_fi🔸🔸
🔰در پاسخ به این توییت جناب نصیری باید گفت: "کلمه حق یراد بها باطل"؛
🔸اولا جدال ابراهیم(ع)، جدالی مودبانه و از نوع "جدال احسن" بود بطوریکه اصل ولایت الهی زیر سوال نرود؛ مانند گفتگوی فرشتگان با خداوند در ماجرای خلقت آدم(ع)
🔸ثانیا ابراهیم(ع) گمان می کرد حکم عذاب قوم لوط، قطعی و حتمی نیست و اصطلاحا در مرحله "قدر" و غیر قطعی و قابل تغییر است، ولی وقتی فهمید که این "قضاء حتمی" خداوند است و قابل تغییر نیست، دیگر مجادله نکرد. (رجوع کنید به تفسیر المیزان، ذیل آیه شریفه)
🔸علامه طباطبایی بعد از اشاره به حلیم و رئوف القلب بودن ابراهیم(ع) می فرماید: "کسی خیال نکند که ایشان از عذاب ستمکاران کراهت داشته و چون ظالم بودند، از آنان طرفداری می کرده! حاشا که پیامبری اولوالعزم طرفدار ظالمین باشد."
🔸علاوه بر همه اینها، فرستادگان الهی در خصوص تاخیر یا عدم اجرای حکم الهی، درخواست حضرت ابراهیم(ع) را نپذیرفتند و ماموریت خودشان را انجام دادند، در حالی که نویسنده این توییت معتقد است که نه حضرت ابراهیم(ع)، بلکه اگر فسقه و فجره هم در اجرای احکام الهی مثل "حجاب" تردید کردند، باید تعطیلش کرد.
@basaer_fi
تحلیلِ ذهنیّتِ آیتالله خامنهای دربارۀ تداومِ دولتِ روحانی.pdf
75.6K
آیتالله خامنهای و رنجوریِ معیشتِ مردم:
تحلیلِ ذهنیّتِ آیتالله خامنهای دربارۀ تداومِ دولتِ روحانی
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
✍️ «منحرف»، «منافق»، «فتنه گر» و «نفسانی»، توصیفات قرآن و روایات، از #روحانی نمایانی که قرآن، روایات و سیره اهل بیت(ع) را تحریف می کنند!
🔰خداوند متعال در آیه ای از قرآن کریم، کسانی که به تفسیر به رأی آیات قرآن می پردازند را منحرفانی می داند که به دنبال فتنه انگیزی در جامعه هستند:
🔸«فَأَمَّا الَّذِينَ فِی قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْوِيلِه؛ اما آنها كه در قلبهایشان انحراف است، از متشابهات قرآن پیروی می نمایند، زیرا به دنبال فتنه انگيزى اند (تا مردم را گمراه سازند) و تفسير (نادرستى) براى آن مى طلبند.» (آل عمران: 7)
این آیه شریفه، به یکی از روش های منافقان و بیماردلان فکری و سیاسی برای تغییر بینش مردم به نفع خود اشاره دارد و آن، «استناد به متشابهات قرآن کریم» است.
🔰البته این مسئله اختصاصی به «قرآن کریم» و «متشابهات» آن ندارد، بلکه بیماردلان و منافقان، برای فتنه انگیزی و گمراه نمودن مردم، به تفسیر به رأی متشابهات از هر متن و امر مقدس دیگری (همچون روایات اهل بیت(ع) و سیره آن بزرگواران) نیز می پردازند. آنان در واقع، آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) را به آنچه که «دلخواه نفس شان» است، «ارجاع» می دهند.
🔰امام امیرالمؤمنین(ع)، در توصیف این فریبکاران بیماردل می فرمایند:
🔸«وَ آخَرُ قَدْ تَسَمَّى عَالِماً وَ لَيْسَ بِهِ فَاقْتَبَسَ جَهَائِلَ مِنْ جُهَّالٍ وَخ أَضَالِيلَ مِنْ ضُلَّالٍ وَ نَصَبَ لِلنَّاسِ أَشْرَاكاً مِنْ حَبَائِلِ غُرُورٍ وَ قَوْلِ زُورٍ قَدْ حَمَلَ الْكِتَابَ عَلَى آرَائِهِ وَ عَطَفَ الْحَقَّ عَلَى أَهْوَائِهِ؛ ديگرى، کسی است که خويش را عالم خوانده، در صورتى كه عالم نيست. او يك سلسله از نادانى ها را از جمعى نادان، اقتباس كرده و مطالبى گمراه كننده، از گمراهانى آموخته است و دامهايى از طنابهاى فريب و گفتههاى باطل، بر سر راه مردم نصب كرده است (تا نا آگاهان را به دام افكند)؛ قرآن را بر اميال و خواستههاى خود تطبيق داده و حق را مطابق هوسهاى خويش تفسير كرده است.» (نهج البلاغه؛ خطبه 87)
به نظر می رسد یکی از معانی و مصادیق این توصیف امیرالمؤمنین(ع) از «منافقان» نیز همین مسئله باشد که می فرمایند:
🔸«يَقُولُونَ فَيُشَبِّهُونَ وَ يَصِفُونَ فَيُمَوِّهُونَ؛ سخن می گویند ولی سخن باطل خود را شبیه حق جلوه می دهند و توصیف می کنند، ولی با توصیف زیبای خود از باطل، دیگران را فریب می دهند.» (نهج البلاغه؛ خطبه 194)
🔰همه این موارد نشان می دهد فردی که برای اثبات عقیده باطل و نفسانی خود و یا عملکرد غلط خود، بصورت گزینشی، غیراصولی و غیرقاعده مند به بیانات برحق قرآن کریم و اهل بیت(ع) و یا سیره آن بزرگواران استناد می کند، یکی از شاخصه های اصلی نفاق و بیماردلی را داراست.
@basaer_fi🔸
ارتباط با ادمین:
@basaer_admin
این کتاب را از دست ندهید.
حاصل چهل سال اندیشه و تدریس نهج البلاغه استاد بزرگوار اخلاق شیخ علی رهبر
کسی که در گمنامی چهل سال است مشغول تربیت دانشجویان فنی و مهندسی در دانشگاه صنعتی اصفهان است.
بیان معنوی و نورانی او و نکته سنجی ها و دستگیری های او باعث شده حتی مخالفینش نیز از او به بزرگی یاد کنند.
در دوران دانشجویی ام از خیلی از مخالفین حتی میشنیدم که میگفتند در بین اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان، این شیخ اهل فضل، حرفهایش قابل تامل است.
اما وقتی به او نزدیکتر شدم تحت تاثیر روح لطیف و معنوی اش چنان مجذوب شدم که هنوز هم شیفته او هستم.
حالا این استاد نهج البلاغه امیرالمومنین معتقد است حاصل عمر خود را در این مجموعه کتاب پنج جلدی که جلد اولش چاپ شده ارائه کرده است.
@ali_mahdiyan
🔰این بلا، نتیجه کاملا طبیعی انتخاب مسئولان سازشکاری است که ولایت دشمن را پذیرفته اند و به او اعتماد کرده اند:
🔸«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تُطِيعُوا الَّذِينَ كَفَرُوا يَرُدُّوكُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِينَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! اگر از کافران اطاعت كنيد شما را به عقب باز مى گردانند و سرانجام زيانكار خواهيد شد. » (آل عمران: ۱۴۹)
@basaer_ir🔸🔸
✍️چرا غربگرایان داخلی از پیروزی دموکراتها ذوق زده اند؟
🔰قرآن کریم دو مصداق خاص از دشمنان خارجی برای جامعه اسلامی زمان پیامبر(ص) برشمرده است؛ «یهودیان لجوج» و «کفار و مشرکین لجوج قریش».
تأمل در آیات قرآن کریم و وقایع تاریخی نشان می دهد که هرچند هر دو دسته از دشمنان رسول خدا(ص) در یک درجه از دشمنی با رسول خدا(ص) بودند، اما گروه اول، یعنی دشمنان یهودی و (بعضاً مسیحی) که در برخی موارد در قرآن کریم از عنوان کلی «اهل کتاب» نیز از آنها یاد شده است، از خطر بیشتری برای نظام اسلامی برخوردار بود.
به نظر می رسد یک علت پرداختن بسیار زیاد قرآن کریم به مسائل اعتقادی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی مربوط به اهل کتاب، خطر بیشتر آنان نسبت به مشرکین مکه، برای جامعه اسلامی بود؛ و این خطر بیشتر به دلیل ظاهر الصلاح بودن آنان بود. اهل کتاب که خود را صاحب علم و کتاب الهی می دانستند، در مواجهه با حکومت اسلامی پیامبر(ص)، نسبت به مشرکین مکه، به ظاهر موجه تر و معقول تر برخورد می کردند. آنان همواره دستان چدنی شان را در زیر دستکش مخملینی پنهان می کردند و در ابتدای ورود پیامبر(ص) به مدینه نیز با ایشان پیمان عدم مخاصمه امضاء کردند. همین ویژگی ها بود که موجب می شد تا در مواردی که آنان با نقض عهد های مکرر با کفار قریش برای سرنگونی حکومت اسلامی همدست می شدند، برخی خواص و یاران پیامبر(ص) که علی رغم نهی شدید خداوند و پیامبر اکرم(ص) با یهودیان مراودات فرهنگی، علمی و سیاسی داشتند، از پیامبر(ص) می خواستند نسبت به آنان سهل گیری روا دارد.
به همین دلیل است که خداوند در قرآن کریم، دقیقاً در نقطه مقابل، در بسیاری از آیات تعابیر بسیار تندی بر علیه اعتقادات و مواضع سیاسی آنان بکار برده است و پرده از ظاهر منافقانه آنان برداشته است. (برای نمونه رجوع کنید به آیات سور مبارکه بقره، آل عمران و بخصوص مائده)
در برخی آیات، رفتار منافقانه دشمنان اهل کتاب برای مسلمانان تشریح شده است:
🔸«وَ إِذا جاؤُكُمْ قالُوا آمَنَّا وَ قَدْ دَخَلُوا بِالْكُفْرِ وَ هُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما كانُوا يَكْتُمُونَ؛ و چون نزد شما مىآيند، مىگويند: «ايمان آورديم.» در حالى كه با كفر وارد شده و قطعاً با همان [كفر] بيرون رفتهاند. و خدا به آنچه پنهان مىداشتند داناتر است.» (مائده: 61، همچنین رجوع کنید به: آل عمران: 119)
خداوند در آیه دیگری می فرماید:
🔸«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا؛ بطور مسلم يهود و مشركان را دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت.» (مائده: 82)
دقت در این آیه نشان می دهد که هرچند خداوند شدت دشمنی هر دو گروه (یهودیان و مشرکین مکه) را یکسان می داند اما با مقدم داشتن «یهود» بر «الذین اشرکوا»، خطر دشمنی یهودیان ظاهر الصلاح برای مسلمانان را بیشتر از مشرکینی می داند که به صراحت دشمنی شان را در رفتار و گفتار ابراز می داشتند.
در برخی از آیات دیگر نیز مسلمانان از دوستی با این دسته از دشمنان، نهی و یا توبیخ شده اند:
🔸«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِياءَ؛ اى كسانى كه ايمان آوردهايد، يهود و نصارى را دوستانِ [خود] مگيريد.» (مائده: 51، همچنین رجوع کنید به: مائده: 57 و آل عمران: 118)
جالب است که آیه بعد از این آیه شریفه، بیماردلانی را توصیف می کند که در دوستی با دشمنان ظاهرالصلاح، سر از پا نمی شناسند و نمی توانند آن را پنهان کنند:
🔸«فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ؛ كسانى كه در دلهايشان بيمارى است را می بینی که در [دوستى] با آنان شتاب مىورزند.» (مائده: 52)
تعابیر «فَتَرَى» و «ُیسارِعُونَ» گویای این واقعیت است که این اشتیاق بیماردلان به سمت دشمنان ظاهرالصلاح، در رفتار و گفتارشان «قابل مشاهده» است.
🔰همه این موارد و موارد متعدد دیگری در قرآن کریم نشان می دهد که ظاهراً مسئله دوستی با دشمنانی که از ظاهر موجه تری برخورداند، در صدر اسلام نیز مانند این روزها، بسیار مبتلابه مسلمانان بوده است؛ و اصولاً علت اشتیاق برخی بیماردلان به ایجاد رابطه دوستی با این طیف از دشمنان، همین بوده است که به دلیل ظاهر موجه تر و وجود دستکش مخملین در دستان آنان، دست این دسته از خواص منافق برای توجیه این رابطه نزد پیامبر(ص) بازتر بوده است.
بنابراین به راحتی می توان علت خوشحالی منافقان و بیماردلان سیاسی از پیروزی نامزد دموکرات در آمریکا را درک کرد؛ و آن چیزی نیست جز بزک کردن ساده تر دشمن شیطانی و فریب دادن راحت تر افکار عمومی و تحریف آسان تر واقعیت.
@basaer_fi🔸
ارتباط با ادمین:
@basaer_admin
✅ مقدمه ای بر روان شناسی از دیدگاه قرآن بر اساس آثار آیت الله مصباح یزدی ✍️ تألیف: پژوهشگر ارجمند جناب آقای شبیر فیروزیان
📚 "روانشناسي" در اسلام، علمی است که دربارۀ واقعيات و حقايق نفس انسان سخن مي گويد. استاد مصباح يزدي در آثار متعدد خود، با بهره گيري از آيات قرآن کريم، به بررسي ويژگي ها و ابعاد مختلف "نفس" انسان پرداخته و نظام وارهاي متقن و منحصربه فرد از روانشناسي در اسلام ارائه داده اند. 📌 کتاب پيش رو، تلاشی است در جهت ارائۀ مبانی قرآنی روانشناسي اسلامی با محوريت ديدگاه ها آيت الله مصباح يزدي.
www.hatif.ir
💰قیمت : 65000 تومان
📖 646 صفحه / 🛒 لینک خرید اینترنتی این کتاب http://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/3922
حنیف باشیم
🌱همیشه این سوال برام مهم بوده که چرا بعضی ها وقتی با نظام اسلامی و رهبری در میافتدن یک جورهایی به نفهمی و گیجی میرسن؟ اسم نمیبرم که اهانت به کسی نشه ولی حتما شماها هم دیدید. این درباره خیلی هایی که دم از رهبری و نظام و اینها هم میزنن ولی در عمل دنبال کار خودشون و زندگی و شان و شوونات خودشون هستند هم صادقه. چرا اینطوریه؟ خیلی وقتها در زندگی خودمون هم احساس گیجی و روزمرگی میکنیم. نمیدونم شما ها این سه مساله رو مرتبط به هم میفهمید یا نه. اما من دیروز آیه ای رو خوندم که احساس کردم به هر سه مساله مربوطه.
🌱رفقا این آیه رو دیده بودید؟
حُنَفَاءَ لِلَّهِ غَيْرَ مُشْرِكِينَ بِهِ ۚ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَكَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ السَّمَاءِ فَتَخْطَفُهُ الطَّيْرُ أَوْ تَهْوِي بِهِ الرِّيحُ فِي مَكَانٍ سَحِيقٍ (۳۱ حج)
آیه درباره مناسک حجه . میفرماید این فعل خوب را به یک وضعیت خالص برای خدا انجام بدید. مشرک نباشید.
با جملات بعدش توضیح میده که این حرف عمومیت داره برای کل زندگی ماها. یعنی مخلص باشید. حالا خوب چی؟ میخوای توصیه معنوی کلی بکنی؟ نه نکته ای به نظرم رسید.
🌱ببینید لابد قبول دارید که یکی از مصادیق اخلاص اینه که کار رو برای پیش بردن امر ولی بر حق جامعه انجام بدیم. خیلی وقتها ما ها میفهمیم که این کار خاص که رهبر میخواد قطعا از من بر میاد بیش از خیلی ها. اما شوونات زندگیم درگیرم کرده. اینجا یک جورهایی از دایره اخلاص داریم بیرون میایم. گاهی هم احساس میکنیم این کار رو انجام بدیم آبرومون میره یا فحش میخوریم یا ضایع میشیم. باز هم همینطور.
🌱 حالا به نظرم آیه میگه اگه کار امامت رو پیش نبری مثل کسی میشی که بین زمین و آسمان رها شده و پرنده ای بین زمین و آسمان میبردت یا تندبادی تو را به مکان دوری پرتت میکنه. مراد اینکه یا توسط انسانهای کالانعام و یا وقایع تکوینی اساسا، پرت میشی و گم میشی.
و چه حس بدیه گم و گور بودن. تو باغ نبودن. اسکل شدن.
🌱به نظرتون واقعا این ایام سر کاری که باید باشیم هستیم ؟ یا داریم ول میگردیم؟
@ali_mahdiyan
✍️این معادله را حل کنید
🔰آقای ظریف ادعا می کند با «حاج قاسم» رفاقت صمیمانه ای داشته است. او همچنین گفته است با «بایدن» نیز رفاقت دیرینه ای دارد. بایدنی که از شهادت حاج قاسم اظهار خوشحالی کرده بود؛ جالب نیست؟
🔰پی نوشت:
🔸«وَ إِذا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا إِلى شَياطِينِهِمْ قالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُن؛ و منافقان هنگامى كه افراد با ايمان را ملاقات مىكنند، مىگويند ما ايمان آوردهايم، (ولى) هنگامى كه با شياطين خود خلوت مىكنند مىگويند با شمائيم ما (آنها) را مسخره مىكنيم.» (بقره: 14)
توقعِ معقول از آیتالله خامنهای.pdf
268.3K
ازآنجاکه پرسشها و ابهامها دربارۀ عملکردِ رهبرِ انقلاب نسبت به دولتِ کنونی، افزیشِ چشمگیری یافته است، این حقیر یادداشتهایی را که پیش از این و بهتدریج منتشر کرده بودم، در قالب یک مقالۀ تحلیلیِ بیست صفحهای، سروسامان دادم که شاید پارهای از نکتههای آن، محتوای استدلالیِ لازم را در اختیارِ فعّالانِ فکری و سیاسی و اهلِ بحث و گفتگو با مردم قرار دهد. إنشاءالله.
🆔 https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 #بالاتر_از_بال_فرشته 💫
🔍 کاوش موضوعی در #نهج_البلاغه 🔍
🔶 قسمت هفتم : « فتنه، کرونای عالم معنویت »
ا-----------------------------
⛴کشتی طوفان ها
✅ ارائه معارف ناب اسلامی در کلام حجت الاسلام و المسلمین استاد#علی_رهبر
🖥www.alirahbar.ir
📱@keshtitoofanha
ارتباط با ما :
✉@saaee110
⚠️ حجت الاسلام والمسلمین استاد علی رهبر، قرآن پژوه و استاد برجسته نهج البلاغه، در این ویدیو👆 توضیح میدهند که چرا رهبر انقلاب با برخی افراد و جریانات غربگرا مدارا می کنند؟
🔸تاریخ، اشکهای ناشی از درد و غیرت و اندوه این مرد را از یاد نخواهد برد: «وَ أَعْيُنُهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ حَزَناً» (توبه: 92)
رحمت خدا بر او...
@basaer_fi