eitaa logo
بیّنات
10.8هزار دنبال‌کننده
677 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
☘☘☘☘☘☘☘ 🔸امام سجّاد عليه السلام : 🔹ألا و إنَّ أبغَضَ النّاسِ إلَى اللّهِ مَن يَقتَدي بِسُنَّةِ إمامٍ و لا يَقتَدِي بِأعمالِهِ 🔹هشدار كه منفورترين مردم نزد خداوند كسى است كه سيره امامى را برگزيند ولى از كارهاى او پيروى نكند  📚الكافى ، ج ۸ ، ص ۲۳۴ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 به دنبال قبولی اعمال باشیم 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
✨دلارها را شما می خواهید استفاده کنید نوکریش را ما بکنیم! برای این مملکت، فکری بکنید برای این ملت. هی قرض روی قرض بیاورید؟! هی نوکر بشوید!! البته دلار نوکری هم هست، دلارها را شما می خواهید استفاده کنید نوکریش راما بکنیم. اگر ما زیر اتومبیل رفتیم کسی حق ندارد به آمریکائی ها بگوید بالای چشمت ابروست لکن شماها استفاده اش را بکنید، مطلب این طور است. نباید گفت اینها را؟ آن آقایانی که می گویند که باید خفه شد، اینجا هم باید خفه شد؟ اینجا هم خفه بشویم؟ ما را بفروشند و خفه بشویم؟ قرآن ما را بفروشند و خفه بشویم؟ والله گناهکار است کسی که داد نزند، والله مرتکب کبیره است کسی که فریاد نکند. 📚صحیفه نور ، جلد ۱ ، صفحه ۱۰۵ 👈بیانات امام خمینی در مورد طرح اسارت بار احیای کاپیتولاسیون 🗓مورخ: ۱۳۴۳/۰۸/۰۴ 💠کانال نشر آثار استاد وفــســے ↙️ 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🔵 سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام (ره) ✨توسط حضرت استاد آیت الله وفــســے (زیدعزّه) 📌سه شنبه ها ساعت_۱۹:۱۵ عباسی جنوبی ، کوچه شهید ذوالفقاری مسجد پنج تن آل عبا_علیهم السلام_حوزه علمیه رشاد
🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🔸امام علی علیه السلام : 🔹ما زالَت نِعمَةٌ ولا نَضارَةُ عَيشٍ إلاّ بِذُنوبٍ اِجتَرَحوا ؛ إنَّ اللّهَ لَيسَ بِظَلاّمٍ لِلعَبيدِ . 🔹هيچ نعمت و زندگانى خرّمى از ميان نرفت، مگر به سبب گناهانى كه [مردم] انجام دادند؛ به راستى كه خداوند هرگز به بندگان ستم نمى‌ورزد . 📚 الخصال ص ۶۲۴ ح ۱۰ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تکبّر و تفرعون عجیب مسئولین جمهوری اسلامی 🎙حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🔴 🔅فرقه خطابيه از شيعه بر اين باورند كه بعد از امام جعفر الصادق -علیه السلام- پسرش اسماعيل امام است علماي شيعه در رد عقيده آن‌ها گفته‌اند كه اسماعيل قبل از اباعبدالله وفات يافت و مرده نمي‌تواند جانشين زنده باشد به شيعه گفته مي‌شود كه شما براي اثبات ولايت علي از حديث : «تو نسبت به من به منزله هارون نسبت به موسي هستي» استدلال مي‌كنند و معلوم است كه هارون قبل از موسي وفات يافت و طبق اقرار خودتان مرده نمي‌تواند جانشين زنده باشد! جواب : ۱. شيعه به فرقه اسماعيليه مي‌گويد مقام امامت كه از طرف خدا بوده است به اسماعيل نرسيده است و نصب خلافت با ملاك و ضوابط دنيايي مردم نيست ۲. مقام هارون را خداوند به هارون داد و آن را مقيد به حيات بعد از موسي نكرد بلكه ايشان خليفه بود مطلقاً اما خداوند مقدر نمود كه ايشان قبل از موسي رحلت كند. بر فرض اگر زنده مي‌ماند باز هم مانند حيات حضرت موسي خليفه بود. ۳. صراحت آيات قرآن درباره هارون و حديث منزلت هيچ راهي براي يك مسلمان حق‌پرست باقي نمي‌گذارد جز اين‌كه به خلافت علي‌بن‌ابي‌طالب -علیه السلام- ايمان بياورد ۴. استدلال به اين‌كه مرده نمي‌تواند جانشين زنده باشد مخالف آيه قرآن درباره هارون است و اين مغالطه خلط مفهوم به مصداق است. ۵. استدلال عليه شيعه به اين وجه صحيح مي‌باشد كه كسي بگويد : علي -علیه السلام- چون در زمان حيات رسول خدا -صلی الله علیه و آله- از دنيا رفته است مرده نمي‌تواند جانشين زنده باشد پس حضرت علي -علیه السلام- جانشين پيامبر نيست (لكن چون در واقع او بعد از حيات رسول اكرم -صلی الله علیه و آله- زنده بود در جانشيني و خلافتش مشكلي پيش نمي‌آيد). 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼🌼 🔸امام على عليه السلام : 🔹أَعْجَزُ النّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنْ إِصْلاحِ نَفْسِهِ. 🔹ناتوان ترين مردم كسى است كه از اصلاح نفس خويش و خودسازى عاجز باشد. 📚 غررالحكم ج2 ص436 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 سه مرحله در فراگیری علم 🎙حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
ساده زیستی آقا.mp3
987.8K
🔈 #صوت | رئیس جمهوری که در خانه اش پنیر پیدا نمی شد 💠کانال نشر آثار استاد وفــســے ↙️ 🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🔸پيامبر اکرم صلى الله عليه وآله : 🔹لا تَزالُ اُمَّتى بِخَيرٍ ما تَحابّوا و اَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ اَقْرَوُا الضَّيْفَ، فَاِنْ لَمْ يَفْعَلُوا ابتُلُوا بِالسِّنينَ وَ الْجَدْبِ. 🔹امتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز برپا دارند، زكات بدهند و ميهمان را گرامى بدارند، پس اگر چنين نكنند به قحطى و خشكسالى گرفتار مى شوند. 📚امالی طوسی ، ص ۶۴۷ ، حدیث ۱۳۴۰ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 عالم طبیعت ، مخدّر و حجاب برای فهم لذّت و درد برزخی اعمال و صفات 🎙حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🔴 🔅شيعيان براي اثبات امامت امامان دوازده‌گانه‌شان از اين حديث استدلال مي‌كنند كه پيامبر -صلی الله علیه و آله- فرموده : دوازده خليفه خواهند بود كه همه از قريش هستند... اينك به شيعه بايد گفت كه همه روايات حديث به صراحت مي‌گويند كه اين دوازده نفر امير و خليفه خواهند بود و معلوم است كه از ائمه شيعه فقط علي و الحسن به خلافت رسيده‌اند. پس حديث چيز ديگر مي‌گويد و شيعيان چيزي ديگر مي‌گويند! و اين روايت‌ها اين خليفه‌ها را نام برده‌اند و حتي اسم يكي در اين روايت‌ها ذكر نشده است. جواب : ۱. بعضي روايات مي‌گويند ۱۲ نفر از قريش و بعضي روايات دقيقاً اسم ایشان را مي‌گويند. مثل حديث جابربن‌عبدالله انصاري كه از كساني است كه تا زمان امام باقر -علیه السلام- هم زنده بوده است و روايت پيامبر -صلی الله علیه و آله- را به نسل تابعين و بعد از آن‌ها رسانده است. ۲. خلافت پيامبر -صلی الله علیه و آله- خلافت حقيقي ايشان است نه اين‌كه بعضي اصحاب جمع شده و اميري براي خود انتخاب نمودند و اسم آن را به دروغ گذاشتند خليفه رسول‌الله. زيرا همان‌طور كه در قرآن آمده است مقام رسالت يا امامت و وزارت و خلافت از طرف خداست و صراحت آيات در اين باره روشن است ۳. پس آيا يزيد هم جزء خلفاي پيامبر مي‌باشد؟ نتيجه : خلط بين خلافت ظاهري و خلافت حقيقي رسول‌الله موجب عدم درك اين حديث شريف شده است. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🔸پیامبر اکرم (ص) : 🔹أنا مُحَمَّدٌ، وأنا أحمَدُ، وأنا الماحي الَّذي يُمحى بيَ الكُفرُ، وأنا الحاشِرُ الَّذي يُحشَرُ النَّاسُ على عَقِبي، وأنا العاقِبُ وَالعاقِبُ الَّذي لَيسَ بَعدَهُ نَبِيٌّ. 🔹من محمّد (ستوده شده در زمين) هستم. من، احمد (ستوده شده در آسمان) هستم. من، ماحى (از ميان برنده) هستم كه به واسطه من، كفرْ نابود مى‌شود. من حاشر هستم كه مردم به دنبال من محشور [و جمع ]مى‌شوند. من «عاقب» هستم و عاقب، كسى است كه بعد از او پيامبرى نباشد. 🆔 صحيح مسلم: ج ۴ ص ۱۸۲۸ ح ۱۲۴ 🌺 میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی -صلی الله علیه و آله- و رئیس مذهب جعفری حضرت امام صادق -سلام الله علیه- تبریک و تهنیت باد 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 شوخی جالب استاد با روحانیت و مسئولین کشور 🌷 حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
💠 در این دنیا این است که خود 🔸 مدرسه عشق و مکتب شاهدان و گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند. 🔸 میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن ، نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند. 🔸 که دفتر تشکل آن را که همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند. 🔸من همواره به خلوص و صفای غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام. 📚صحیفه نور جلد ۲۱ صفحه ۵۲ 👈پیام امام خمینی(ره) در آستانه ی سالگرد بسیج مستضعفین 🗓مورخ: ۱۳۶۷/۰۹/۰۲ 💠کانال نشر آثار استاد وفــســے ↙️ 🆔 @bayyenat110
🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🔸پیامبر (ص ) در مورد نماز فرمودند : 🔹اسرق الناس فاالذی یسرق من صلاته فصلاته تلف کما یلف الثوب الخلق فیضرب بها وجهه 🔹دزدترین مردم کسی است که به خاطر سرعت و شتابزدگی از نماز خود کم کند، نماز چنین انسانی همچون جامه مندرسی در هم پیچیده شده، به صورت اوپرتاب می گردد. 📚( میزان الحکمه ، ج 5، ص 406 ) 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 فرق لذّت و درد نفس ناطقه ، با لذّت و درد نفس حیوانی و نباتی 🌷 تمثیلی برای فهم چرایی و چگونگی درد و عذاب در برزخ و قیامت 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🔴 🔅شيعيان ادعا مي‌كنند كه بعد از وفات پيامبر همه اصحاب مرتد شده‌اند به جز چند نفر كه بر اسلام باقي مانده‌اند. به آن‌ها مي‌گوييم كه مرتد به علت شبهه يا شهوتي مرتد مي‌شود و معلوم است كه شبهات در صدر اسلام قوي‌تر بودند. پس كساني كه در دوران ضعف اسلام ايمانشان چون كوه‌ها بود چگونه بعد از پيروزي و ظهور نشانه‌هاي اسلام و گسترش اسلام ضعيف خواهد شد؟ اما درباره شهوت‌ها و اميال بايد گفت : آنان كه اموال و خانه و ديارشان را به خاطر خدا و پيامبرش به ميل خود ترك گفتند چگونه مي‌توان گفت كه به خاطر دوست داشتني‌ها و شهوت‌هايي كه خودشان آن را ترك كرده بودند مرتد شدند؟ و بايد دانست كه مرتدشدن اصحاب نزد شيعه در مهمترين اركان ايمان كه امامت است به شمار مي‌آيد. جواب : ۱. شيعه مي‌گويد همه اصحاب پيامبر مسلمان بودند و از بيعت با علي‌بن‌ابي‌طالب -علیه السلام- در غدير برگشتند ، نه از اسلام. ۲. اما اين‌كه اصحاب شبهه نداشته‌اند و ايمانشان مثل كوه بود ؛ مخالف صراحت آيات قرآن است كه در سوره آل عمران ، آيه ۱۵۱ و ۱۵۲ مي‌گويد: إِذَا فَشِلْتُمْ (زماني كه سست شديد) وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ (در كارتان اختلاف كرديد) و عَصَيْتُم (نافرماني كرديد) ۳. اين‌كه مي‌گوييد «آن‌ها اموال و خانه و ديارشان را به خاطر خدا و پيامبرش به ميل خود ترك گفتند». اولا عموم آن‌ها افراد بي‌چيزي بودند و ثانياً عثمان كه ثروت داشت تمام ثروت خود را به مدينه منتقل نمود. ثالثاً گفته‌هاي شما مخالف آيه قرآن است كه در آيه ۱۵۲ سوره آل عمران مي‌گويد :( مِنكُم مَّن يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنكُم مَّن يُرِيدُ الْآخِرَةَ ) : بعضي از شما دنيا را مي‌خواهيد و بعضي از شما اخرت را مي‌خواهید». بنابراين همه آن‌ها درجات عالي ايمان نداشته‌اند. در غیر این صورت ، خدا آن‌ها را سرزنش نمي‌كرد و با اين صراحت نمي‌فرمود كه بعضي از اطرافيان پيامبر (كه شما آنها را اصحاب مي‌ناميد) دنيا را مي‌خواستند. در حاليكه كنار پيامبر به جنگ هم رفته بودند. بنابراین براي شناخت اصحاب ، تفكر در آيات قرآن ضروري است تا اصحاب حقيقي و صفات‌شان از كساني كه اطراف پيامبر بودند و بعضي از آن‌ها منافق يا سست بودند يا تنازع مي‌كردند يا نافرمان بودند مشخص شود. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🔵 سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام (ره) ✨توسط حضرت استاد آیت الله وفــســے (زیدعزّه) 📌سه شنبه ها ساعت_۱۹:۱۵ عباسی جنوبی ، کوچه شهید ذوالفقاری مسجد پنج تن آل عبا_علیهم السلام_حوزه علمیه رشاد
🔴 🔅پيامبر وقتي از مكه به مدينه هجرت كرد ابوبكر را همراه با خودش برد و او را نجات داد و از طرفي علي را در معرض خطر و نابودي قرار داد و از او خواست در جايش بخوابد... پس اگر علي امام و وصي و منصوب از سوي خدا بوده است آيا چنين كسي در معرض مرگ قرار داده مي‌شود و جان ابوبكر كه اگر بميرد براي ضرري نيست نجات داده مي‌شود... سؤال اين‌جاست كه كدام‌يك سزاوارتر است كه خاري به پايش نخورد و در معرض مرگ قرار نگيرد؟ و اگر بگوييد كه علي مي‌دانست پس خوابيدن او بر چه فضيلت و شاهكاري مي‌تواند باشد؟ جواب: دو سؤال بسيار خوبي است كه هركدام را جداگانه جواب كامل مي‌دهيم. سؤال اول : چرا پيامبر علي را به جاي خودش قرار داد و ابوبكر را به همراه خود به برد و نجات داد؟ جواب: ۱. آيا آن كه همراه پيامبر بود ابوبكر (نام اصلي او عتيق مي‌باشد) بوده است يا معروف به (ابن‌بكر) در «صحيح بخاري» رقم ۷۱۷۵ و رقم ۶۹۲ گفت: «ابوبكر و عمر و سالم مولي ابي حذيفه و ابوسلمه و زيد و عامربن‌ربيعه از مكه به مدينه مهاجرت كردند و در راه نماز جماعت به امامت سالم انجام مي‌دادند در «صحيح بخاري» (ج ۶، ص ۴۲) در خصوص نفي حضور ابوبكر در غار عايشه هم با سخن خود تأييد نموده است جايي كه مي‌گويد: «هرگز در مورد [ فضيلت ]ما قرآني نازل نگشته است». «سيره ابن‌هشام» (ج ۲، ص ۱۲۱) مي‌گويد مسلمانان در مكه به مدينه مهاجرت كرده‌اند و از آنان ابوبكر و عمر بودند. براي اطلاعات بيش‌تر بايد به كتاب «يار غار ابوبكر يا فردي ديگر؟» تأليف محقق نجاح‌الطائي مراجعه كنيد. اگر بر فرض ابوبكر خليفه اول يار غار پيامبر باشد و اين مطلب مسلم شد ما بحث را ادامه مي‌دهيم. ۲. درك حكمت كارهاي رسول اكرم يا دستورات وحي الهي براي ما ممكن نيست اما ما به اندازه توان عقل خويش مسئله را بررسي مي‌كنيم شايد حكمت‌هايي دارند كه بايد از خود پيامبر سؤال مي‌شد يا خليفه واقعي ايشان؛ تا جواب كامل را ياد مي‌گرفتيم. ۳. در گذشته عرض كرديم از مسلمات تاريخ و احاديث شيعه و سني «حديث يوم الدار يا حديث است» پيامبر (تاريخ طبري، ج ۲، ص ۶۳) فرمود: «هذا عليّ و وزيري و وصيّ و خليفتي من بعدي» بنابراين مسلم است كه حضرت علي مقام و وصايت و خليفه رسول اكرم را داشته است و كسي كه مقامي را دارد در سختي‌ها و خطرها معلوم مي‌شود كه آيا چنين مقامي را دارد يا نه. خوش زماني است كه محكِ تجربه آيد به ميان تا سيه روي شود هر كه در او غِش باشد قرآن مي‌فرمايد : ( وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ): و هنگامي كه خدا ابراهيم را با كلماتي بيازمود و او همه را به اتمام رساند گفت من تو را امام و مردم قرار دادم. شايد خوابيدن در جاي پيامبر و وصي بودن آن حضرت در مكه و رد امامت و همچنين انتقال فواطم از مكه به مدينه با آن همه خطرات، امتحاني بود تا مردم بدانند كه مقام خلافت رسول اكرم چه تواني و قدرتي مي‌خواهد و چه كسي اين توانايي و قدرت را دارد. ۴.اصولا براي هر كاري فرد مناسب را انتخاب مي‌كنند حضرت علي مردي نيرومند و شجاع و از لحاظ موقعيت اجتماعي در نزد مردم پسر كعبه بود و از اين جهت اگر در جاي پيامبر مي‌خوابيد مي‌توانست به خوبي از خود دفاع كند و با دشمنان بجنگد و اگر او را شكنجه مي‌كردند تا اطلاعاتي از هجرت پيامبر بگيرند آن حضرت طاقت داشت پيامبر را لو نمي‌داد. اما ابوبكر شخصي مسّن و بود (زيرا در تمام جنگ‌هاي رسول اكرم هيچ پهلواني را شكست نداد و در عريش يعني خدمت مي‌نمود) و همچنين در ميان قريش از لحاظ موقعيت اجتماعي ارزش‌مند نبود (همان‌طور كه در تاريخ طبري از قول ابوسفيان بعد از جريان سقيفه نقل شده است). بنابراين اگر ابوبكر به جاي رسول اكرم مي‌خوابيد هم نيرومند نبود و هم شجاعت لازم را نداشت ثانياً اگر دستگير مي‌شد احتمال داشت زير شكنجه حضرت را لو بدهد همان‌طور كه وقتي عمار ياسر را دستگير كردند با آن‌كه جوان‌تر و قوي‌تر از ابوبكر بود از اسلام برائت جست و اظهار شرك نمود (يعني تقيه كرد). ۵. ابوبكر با اين‌كه كنار پيامبر بود به فرمايش قرآن كريم مي‌ترسيد و حضرت او را مي‌داد قرآن مي‌فرمايد : (...إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا... ):... [پيامبر] به همراهش مي‌گفت اندوه مدار كه خدا با ماست. (سوره توبه، آيه ۴۰). خلاصه: علي‌بن‌ابي‌طالب با خصوصيات و شايستگي‌هايي كه داشت مقام وصيّ بودن و خليفه بودن پيامبر را با عمل خود به منصّه رسانيد. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) 🔅حضرت استاد آیت الله وفــســے 💥ادامه دارد...
🔴ادامه پاسخ به 🔅سؤال دوم : اگر علي مي‌دانست خوابيدن او بر بستر پيامبر چه فضيلت و شاهكاري است؟ جواب: ۱. صرف علم داشتن براي عمل كافي نيست: چه بسيار دانشمنداني كه به علم خود ملتزم نيستند و عالم بي‌عمل هستند مانند كسي كه پزشك است و مي‌داند سيگار مضر است وليكن سيگار مي‌كشد. قرآن مي‌فرمايد :( وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَيْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ ): آيات الهي را انكار كردند و حال آن‌كه بسيار يقين هم داشتند. يا در باره قوم مي‌فرمايد: «آن‌ها بهتر از فرزندان خود رسول اكرم را مي‌شناختند و مي‌دانستند او چه مقامي در نزد خداوند دارد اما به او ايمان نياورده كفر مي‌ورزيدند . يا حضرت موسي مي‌دانست خضر عالم رباني است اما طاقت همراهي با او را نداشت. همچنين در الهي (فلسفه الهي) ثابت شده است كه براي به‌وجود آمدن فعل و عمل انسان مقدماتي لازم است: ۱. علم ۲. شوق ۳. اراده ۴. انبعاث اعصاب ۵. تحريك عضلات. پس علم چه علم عادي باشد يا و علم غيب شرط لازم براي عمل است اما شرط كافي نيست و بايد براي به وجود آمدن فعل شوق يا كامل باشد تا فعل محقق شود. بنابراين ارزش عمل حضرت علي اولا داشتن علم غيب و لدني است ثانياً ايمان بسيار عالي حضرت مي‌باشد و خداوند او را به سبب اين ايمان تمجيد مي‌فرمايد: در سوره بقره، آيه ۲۰۷ : ( وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ ): و از مردم كسي است كه در طلب رضاي خدا از جانش مي‌گذرد و خداوند به بندگان مهربان است. اين آيه به اتفاق مفسران شيعه و سني در تمجيد از علي‌بن ابي‌طالب است. و پيامبر در خطبه غدير فرمود: «و [هو] الذي فدي رسول‌الله بنفسه: و او جانش را فداي رسول‌الله نمود». ۲.علم و عمل در پيامبر: الف. اصحاب پيامبر در احد وقتي از كوه بالا مي‌رفتند و حضرت از پشت سر آن‌ها را صدا مي‌زد و آن‌ها براي حفظ جان خود فرار مي‌نمودند در حاليكه مي‌دانستند او پيامبر است و فقط عده كمي كنار پيامبر ماندند و جان ايشان را حفظ نمودند. ب. از مسلمات تاريخ شيعه و سني است كه عمربن‌خطاب بعد از سال‌ها همراه پيامبر بودن زماني كه حضرت مي‌خواست وصيت كند و فرمود و بياوريد تا چيزي بگويم كه هرگز گمراه نشويد به رسول‌الله توهين‌آميز كرده گفت اين مرد مي‌گويد و به جاي اطاعت از رسول‌الله نگذاشت ايشان مطلب خود را بگويد در حاليكه علم داشت به اين‌كه او رسول‌خدا است. ج. ابوبكر خليفه اول مي‌دانست كه خداوند پيامبر را حفظ مي‌كند اما نگران بود و پيامبر به او فرمود: «لاتحزن : غصه مخور، اندوهگين مباش». پس علم تنها موجب عمل نمي‌شود بايد قلب هم مؤمن باشد و مرتبه ايمان بعد از علم قرار دارد. ۳. شجاعت و فداكاري يك ارزش اخلاقي و از صفات عالي انساني است مگر نه اين است كه مسلمانان علم دارند كه قرآن كريم بهترين كتاب و براي آن‌ها است اما زماني كه ايمان داشته باشند ملاك برتري شناخته مي‌شود قرآن مي‌فرمايد: ( اَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ) : شما به مراتب عالي مي‌رسيد اگر از مؤمنين باشيد. پس ملاك عالي‌بودن و برتري ايمان است نه علم تنها. بنابراين فضايل اخلاقي فقط متكي به علم ظاهري يا علم غيب نيست و علي‌بن‌ابي‌طالب در عمل نشان داد كه چرا حضرت رسول اكرم در يوم انذار او را به مقام وزيري و وصي و خليفه بودن خودش معرفي نمود و خداوند مقام خلافت يا امامت را براساس شايستگي‌هاي ذاتي اعطا مي‌كند (نه براساس رأي مردم) نكته مهم‌تر اين‌كه قرآن كريم اين عمل حضرت علي را مي‌ستايد و در مورد خوابيدن ايشان در بستر پيامبر مي‌فرمايد : ( وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ ): و از مردم كسي است كه در طلب رضاي خدا از جانش مي‌گذرد [چون علي در بستر پيامبر] و خداوند به بندگان مهربان است. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) 🔅حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🌻🌻🌻🌻🌻🌻 🔸امام على عليه السلام فرمود : 🔹 تَكَبُّرُكَ فىِ الوِلايةِ ذُلٌّ فىِ الْعزْلِ. 🔹تكبر تو در دوران رياست، موجب خوارى در دوران بركنارى است. 📚 غررالحكم ج1 ص248 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 پاسخ به ی چرایی توقع انجام همه واجبات ، و ترک همه محرّمات ، از همه ی افراد ؛ با توجه به تفاوت در مراتب ایمانشان 🎙حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هشدارهای تکان دهنده حضرت امام (ره) به مسئولین : 🔻دعواهای ما دعوایی نیست که برای خدا باشد؛ #من_را_نمیشود_بازی_داد ! / چیزی که در مغز هیتلر بود در مغز همۀ شما هست ! #امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی 💠کانال نشر آثار استاد وفــســے ↙️ 🆔 @bayyenat110