eitaa logo
بیّنات
11.6هزار دنبال‌کننده
693 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🍁🍁🍁🍁🍁 🍁 امام كاظم -عليه‏ السلام- فرمودند: 🍁 كَما لا يَقومُ الْجَسَدُ اِلاّ بِالنَّفْسِ الحَيَّةِ فَكَذلِكَ لا يَقومُ الدّينُ اِلاّ بِالنِّيَّةِ الصّادِقَةِ وَ لا تَثْبُتُ النِّيَّةُ الصّادِقَهُ اِلاّ بِالْعَقْلِ؛ 🍁 همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پاك است و نيّت پاك، جز با عقل حاصل نمى‏شود. 📚تحف العقول، ص 396 🆔 @bayyenat110
حضرت آیت الله وفسی ۷.mp3
3.68M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هفتم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️وحدت و ارتباط عجیب فواحش و فسّاق در کشور‼️ 📍ضرورت از خودگذشتگی همه ی مردم، بویژه بزرگان، در تصدّی منصب ها، برای حفظ اسلام عزیز 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سوالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین انسان ها را کسانی معرفی کرده که به خداوند دروغ می‌بندند (وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ -21 انعام) کیست ستمکارتر از آن کسی که بر خدا دورغ بسته یا آیات او را تکذیب نموده؟ ♻️ من در اینجا به صورت بسیار مختصر چند آیه را بیان می‌کنم که آخوند ها به دروغ، دانسته یا ندانسته تفسیری خلاف منظور خداوند برای آن ارائه می‌کنند، تفاسیری که سرآغاز شرک در دین و کینه توزی در امت اسلام است: ۴.آیه خمس: می‌گویید کلمه (غنمتم) از استفتم (منافع مالی) است پس چرا آیات قبل و بعد مربوط به جنگ است؟ و چرا پیامبر اسلام و حضرت علی و خلفای بعدی (بنی امیه و بنی عباس) از مردم خمس منافع مال را نمی‌گرفته اند؟ و چرا تعداد زیادی از علمای شیعه در ابتدا مخالف این قضیه بوده اند؟ و چرا در من لا یحضر الفقیه که از کتب اربعه و اصلی شیعه است این حدیث آمده: قال الصادق (علیه السلام): لیس الخمس الا فی الغنائم خاصه. یعنی خمس نیست مگر در غنایم 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 در این بحث چند سوال مطرح شده است: پاسخ ۴: عقیده شیعیان آن است که خمس مخصوص در غنائم جنگی نیست و شامل همه فایده ها می‌شود و این مسئله در بحث‌های فقهی باید بررسی شود و همیشه در این گونه مسائل میان فقهای شیعه یا سنی بحث‌های اجتهادی مطرح بوده و هست. اما در پاسخ به سؤال باید گفت فهم فقیه در اجتهاد به آیات و روایات غیر از بحث‌های کلامی و تاریخی است و نیاز به علوم تخصصی دارد و تا کسی آن را تعلیم نگرفته باشد، نمی‌تواند بحث کند. به هر حال شواهدی از تاریخ اهل سنت وجود دارد که حضرت علی -علیه السلام- در زمان حکومتشان، از غیر غنایم جنگی هم خمس گرفته‌اند: شاهد ۱: در سنن بیهقی نقل شده است که شخصی در زمان حکومت حضرت علی -علیه السلام- گنجی یافت و خدمت امام آمد و حضرت فرمودند: چهارپنجم آن مال توست و خمس آن مال ماست . شاهد ۲: صحیح بخاری جلد ۴ صفحه ۲۵۰ و صحیح مسلم جلد ۱ صفحه ۳۵: لما وقد عبد القیس لرسول الله فقالوا: ان بیننا و بینک المشرکین و انا لانصل الیک الا فی اشهر الحرم خمرنا بجهل الامره ان علمنا به دخلنا الجنة و ندعوا الیه من وائنا. قال: آمرکم باربع و انهاکم عن اربع آمرکم بالایمان بالله و هل تدرون ما الایمان؟ شهادة ان لا اله الا الله و اقام الصلاة و ایتاء الزکاة و تعطوا الخمس من المغنم. توضیح: در این حدیث پیامبر -ص- از اهالی عبد القیس نخواسته است که غنیمت‌های جنگی را پرداخت نمایند؛ زیرا آنان از خوف مشرکین نمی‌توانستند نزد پیامبر -ص- بیایند؛ بنابراین جنگی در کار نبوده تا مقصود از غنیمت در حدیث، غنیمت جنگی باشد. شاهد ۳: سیره ابن هشام جلد ۴ صفحه ۲۵۶ و فتوح البلدان جلد ۱ صفحه ۸۱: بسم الله الرحمن الرحیم هذا عهد من النبی رسول الله لعمرو بن حزم حین بعثه الی الیمن امره بتقوی الله فی امره کله و ان یاخذ من المغانم خمس الله و ما کتب علی المومنین من الصدقه من العقاد عشر ما سقی البعل و سقت السماء و نصف العشر مما سقی الغرب (ای الدلوا العظیمیه) شاهد ۴: طبقات الکبری، ابن سعد جلد ۱ صفحه ۳۰۴ و ۳۰۵: کتب لنجادة الازدی و قومه و من تبعه: ما اقاموا الصلاة و آتو الزکاة و اطاعوا الله و رسوله و اعطوا من المغانم الخمس الله سهم النبی و فارقوا المشرکین فان لهم ذمة الله و ذمة محمد بن عبدالله شاهد ۵: طبقات الکبری ابن سعد جلد ۱ صفحه ۲۷۰: من محمد النبی للفجیع و من تبعه و اسلم و اقام الصلاة و آتی الزکاة و اطاع الله و رسوله و اعطی من المغانم خمس الله. شاهد ۶: سیره ابن هشام جلد ۴ صفحه ۲۵۸: کتب لملوک حمیر: و آتیتم الزکاة و اعطیتم من الغنائم خمس الله و سهم النبی و صفیه و ما کتب الله علی المومنین من الصدقة شاهد ۷: اسد الغابه جلد ۳ صفحه ۳۴: کتب لنبی ثعلبة بن عامر: من اسلم منهم و اقام الصلاة و آتی الزکاة و اعطی خمس المغنم و سهم النبی و الصفی شاهد ۸: الطبقات الکبری جلد ۱ صفحه ۲۷۱: کتب الی بعض افخاذ جهینه: من اسلم منهم و اقام الصلاة و آتی الزکاة و اطاع الله و رسوله و اعطی من الغنائم الخمس شاهد ۹: موارد خمس در غیر غنائم جنگی صحیح بخاری جلد ۲ صفحه ۵۴۴ باب ما یستخرج من البحر: وقال الحسن فی العنبر و اللؤلؤ الخمس یعنی حسن گفت که در عنبر و لؤلؤ (مروارید) خمس وجود دارد. 🔘 ادامه دارد... 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸 🌸 قال على (عليه السلام): 🌸 لا يَفوزُ بِالجَنَّةِ اِلاّ مَن حَسُنَت سَريرَتُهُ و َخَلُصَت نيَّتُهُ؛ 🌸 به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد. 📚تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص168، ح 3325 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸ .mp3
3.77M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹🌹 🌹🌹 🌹 🥀توضیحی برای حدیث مشهور امیرالمؤمنین -علیه‌السّلام- در مورد انواع عبادت 🌺 حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
بیّنات
✅ سوالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 #شبهه ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین ا
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش دوم به آیه خمس و لغت غنم: وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِن كُنتُمْ آمَنتُم بِاللَّهِ وَمَا أَنزَلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ «۴۱ انفال» راغب: «غُنم» یعنی یافتن فایده خلیل فراهیدی - العین – ماده غنم: الغنم الشیء بالفوز فی غیر مشقه و الاغتنام انتهاز الغنم. غنیمت به دست آوردن چیزی است بدون سختی و اغتنام به معنی استفاده از غنیمت است. زهری تهذیب اللغه – ماده غنم: قال لیث: الغنم الفوز بالشیء والاغتنام انتهاز الغنم. لیث گفته است: غنم یعنی به دست آوردن چیزی و اغتنام استفاده از غنیمت است. ابن فارس مقاییس اللغه – ماده غنم: غنم اصل صحیح واحد یدل علی افاده شیء لم یملک من قبل ثم یختص بما اخذ من المشرکین. غنم مصدری است که حروف اصلی آن صحیح است و معنای آن فایده بردن از چیزی است که قبل از آن مالکش نبوده است. سپس مخصوص شده به آنچه از مشرکین گرفته می‌شود. ابن منظور لسان العرب – ماده غنم: الغنم الفوز بالشیء من غیر مشقه. به دست آوردن چیزی است بدون مشقت. پس غنم در معنای لغوی قرآن، به معنای مطلق سود است نه منحصراً و اختصاصاً به غنائم جنگی. همانطور که آلوسی در تفسیر روح المعانی جلد ۱۰ صفحه ۲ غنم را به معنای سود دانسته است: غنم فی الاصل من الغنم بمعنی الربح. غنم در اصل به معنای سود و ربح به کار برده می‌شده است. بنابراین خمس در غیر غنیمت جنگی وجود داشته است. 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌹پيامبر اسلام -صلى‏ الله‏ عليه ‏و ‏آله- فرمودند: 🌹ما اَسَرَّ عَبْدٌ سَريرَةً اِلاّ اَلْبَسَهُ اللّه‏ُ رِداءَها اِنْ خَيْرا فَخَيْرٌ وَ اِنْ شَرّا فَشَرٌّ؛ 🌹هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏ كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را، همانند لباس ظاهر مى‏ كند، با نيت خوب ظاهر خوب و با نيت بد ظاهر بد خواهد داشت. 📚نهج الفصاحه ،ص695 ،ح2616 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۹ .mp3
3.72M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| قابل توجّه طلّاب و دانشجویان: 🍃افسانه لذّت علم و عبادت! 🔖 ماجرای جالب طلبه ی اهل علم و در حجله 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌻🌻🌻🌻🌻 🌻پيامبر اکرم -صلى ا‏لله‏ عليه ‏و ‏آله- فرمودند: 🌻نيَّةُ الْمُؤمِنِ خَيْرٌ مِنْ عَمَلِهِ وَ نيَّةُ الْكافِرِ شَرُّ مِنْ عَمَلِهِ وَ كُلُّ عامِلٍ يَعْمَلُ عَلى نيَّتِهِ؛ 🌻نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل میكند. 📚(كافى(ط-الاسلامیه)، ج 2، ص 84 ) 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰ .mp3
3.83M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه دهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 تحقیق علمی و اخلاص، ارکان حیات معنوی 🍂 تسلیم حقّ بودن، غیر از تقلید در مقام تحقیق 💐 حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌸 رهبر معظّم انقلاب: یک وقت هست که ما در زندگی شخصی خود مثلاً حرکت اشراف گونه‌ای داریم بین خودمان و خدا؛ که اگر حرام باشد، حرام است؛ اگر مکروه باشد، مکروه است؛ اگر مباح باشد، مباح است؛ اما یک وقت هست که ما (مسئولین) جلوی یک مانور می‌دهیم؛ این دیگر مباح و مکروه ندارد؛ همه‌اش است؛ به خاطر این که تعلیم دهندۀ اشرافی‌گری است به: اولاً زیردست‌های خودمان، ثانیاً آحاد مردم به این کار تشویق می‌شوند. ما نباید مردم را به این کار تشویق کنیم. واقعاً «النّاسُ عَلی دینِ مُلوکهم» مُلوک در این جا به معنی پادشاهان نیست که بگوییم ما پادشاه نداریم؛ نه، ملوک شماها هستید؛ النّاس عَلی دینِ ماها. ۸۴/۰۶/۰۸ در جمع هیئت دولت 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸 🌸 حضرت امام صادق -علیه السلام- فرمودند: 🌸 إِنَّمَا فَرَضَ اللَّهُ -عَزَّ وَ جَلَّ- الصِّيَامَ لِيَسْتَوِيَ بِهِ الْغَنِيُّ وَ الْفَقِير 🌸 خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله غنى و فقير مساوى گردند. 📚من لا يحضره الفقيه ج 2 ص 73، ح 1766 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۱ .mp3
4.17M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه یازدهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
بیّنات
♻️ معنای آزادی تکوینی انسان در اندیشه، خلق، نیّت و رفتار ✅ تقرّب به کمال مطلق، میزان و ملاک ارزشمند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید| بحثی با طرفداران آزادی عقیده در اسلام: 🔴 آزادی عقیده در اسلام، دروغ محض است‼️ 🔻حیطه ی ، از منظر درون دینی 🔻بیان ادلّه ی ممنوعیّت در اسلام 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🍂🍂🍂🍂🍂 🍂 حضرت امام محمد باقر -علیه السلام- فرمودند: 🍂 بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسَةِ أَشْيَاءَ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الْحَجِّ وَ الصَّوْمِ وَ الْوَلَايَة 🍂 اسلام بر پنج چيز استوار است، بر نماز و زكات حج و روزه و ولايت. 📚کافی(ط-الاسلامیه)ج 4 ، ص 62، ح 1{شبیه این حدیث در تفسیر نور الثقلین ج 1 ، ص 372 ، ح 279 } 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۲ .mp3
3.97M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه دوازدهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖داستان زیبای دانشمند تفرشی و مقدّس اردبیلی 🌹عجیب نبودن ارتباط با امام زمان (ع) ⛔️ موانع زیارت حضرت حجت -عج- در عملکرد برخی مسئولین ج.‌ا.ا 🌷حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺 🌺 حضرت امام سجاد -علیه السلام- فرمودند: 🌺 «حَقُّ سائِسِکَ بِالْعِلْمِ، اَلتَّعْظِیمُ لَهُ وَ التَّوقیهُ لِمَجلِسِه وَ حُسْنُ الْإِسْتِماعِ إلَیْهِ وَالْإِقْبالَ عَلَیْهِ وَأَنْ لاتَرْفَعْ عَلَیْهِ صَوْتَکْ؛ 🌺 حق استاد تو این است که بزرگش داری و محضرش را محترم شماری و با دقت به سخنانش گوش بسپاری و روی خود را به او کنی و با او بلند سخن نگویی». 📚من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 620. 🌹سالگرد شهادت حضرت علّامه آیت الله مطهری -ره- را تسلیت عرض نموده و روز معلّم را به محضر اساتید و معلّمین عزیز، تبریک عرض می نماییم. 🆔 @bayyenat110
✅ سوالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین انسان ها را کسانی معرفی کرده که به خداوند دروغ می‌بندند (وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ -21 انعام) کیست ستمکارتر از آن کسی که بر خدا دورغ بسته یا آیات او را تکذیب نموده؟ ♻️ من در اینجا به صورت بسیار مختصر چند آیه را بیان می‌کنم که آخوند ها به دروغ، دانسته یا ندانسته تفسیری خلاف منظور خداوند برای آن ارائه می‌کنند، تفاسیری که سرآغاز شرک در دین و کینه توزی در امت اسلام است: ۵. می‌گویید: طبق آیه‌ای در سوره کهف، باید بر مزار صلحا و شهدا بنای یاد بود ساخت؟ پس چرا پیامبر بر قبر حمزه و خدیجه و ابوطالب و فرزندش ابراهیم و حضرت علی بر قبر پیامبر بنای یادبودی نساختند؟ و چرا خلفا در ۵ قرن بعد حداقل برای تزویر و ریا هم که شده، چنین کاری را با قبر پیامبر اسلام انجام ندادند؟ و کجای قرآن گفته باید از این بنا‌های یاد بود حاجت طلبید متوسل شد عاشق شد و دور آن ها گشت و داخلش پول ریخت! و آنجا دنبال زن صیغه‌ای گشت⁉️ می‌گویید: باید به قبر ها و اشخاص متوسل شد! پس چرا در زندگی پیامبر اسلام و حضرت علی شاهد چنین مواردی نیستیم؟ 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 در این بحث چند سؤال مطرح شده است: پاسخ ۵. آیه ۲۱ سوره مبارکه کهف: ... إِذْ يَتَنَازَعُونَ بَيْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِم بُنْيَانًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلَىٰ أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِم مَّسْجِدًا در مسئله معاد مردم منازعه داشتند و پس از آن که به احوال اصحاب کهف آگاه شدند، مشرکان گفتند یک دیواری بکشند تا مسئله و حجت خداوند بر معاد پنهان بماند؛ اما موحدین که شاهدش کلمه «مسجداً» می‌باشد گفتند مسجدی بنا کنیم و نگفتند بر سر مزارشان «معبدی» بنا کنیم و کلمه مسجد در مقابل معابد به کار رفته است. قرآن می‌فرماید: ...لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا...«40 حج» اولاً به شیعیان تهمت زدید که می‌گویند «باید» بر مزار صلحا و شهداء بنای یاد بود ساخت. شیعیان می‌گویند: مسجد ساختن بر مزار اولیای الهی در قرآن به عنوان عمل موحدین آمده و قرآن کریم هم آن را منع نکرده است؛ پس این بنا ساختن گناه و حرام یا عمل مشرکان نیست، پس جایز می‌باشد. قبر حضرت اسماعیل -ع- و حضرت هاجر -س- در کنار کعبه در حجر اسماعیل است و هیچ کس متعرض این بنا نشده است. پیکر مطهر حضرت رسول اکرم -ص- و جنازه جناب ابوبکر و جناب عمر در بیت ام المومنین عایشه قرار گرفت و کاملاً آن جا ساختمان بوده است و آن ها را در این اتاق قرار دادند و تا کنون کسی از مسلمانان متعرض این بنا نشده است. چه تفاوتی است میان آن که کسی را در خاک قرار دهند و بعداً اتاقی بر روی آن بنا کنند یا از اول کسی را در داخل اتاقی دفن نمایند. یعنی اگر شیعیان بزرگان خود را در داخل یک خانه و اتاقی دفن کنند و از آن خانه حفاظت کنند تا خراب نشود مشکل حل خواهد شد؟! مزار حضرت هود و صالح و یونس و ذی الکفل -علیهم السلام- در عراق و مزار حضرت ابراهیم و یعقوب -علیهما السلام- در فلسطین، دارای بنا هستند و این بنا‌های تاریخی صد ها سال دربرابر چشمان مسلمانان اهل سنت از زمان فتح این بلاد توسط مسلمانان در دوران جناب عمر بن خطاب وجود داشته است و جناب عمر و حاکمان بعدی دستور به تخریب این بناهای تاریخی نداده و هنوز هم باقی است مگر آن که داعشی‌های وهابی آن را خراب کنند. به علاوه هرچه از مصادیق تعظیم شعائر الهی باشد مانند مجلد کردن زیبای قرآن کریم، احترام مسلمانان را نشان می‌دهد و ساختن قبور بر مزار اولیاء هم احترام مسلمانان است و تعظیم این شعائر بوده و هست و تخریب آن ها هتک شعائر است، نظیر آن چه ما امروز از داعش و وهابیان می‌بینیم. اما سؤال این است که جنابان داعشی که وهابی هستند چرا قبر جناب معاویه ابن ابی سفیان را که چند ماه در اختیار داشتند خراب نکرده حتی یک گلوله به طرف آن شلیک نکردند؟! اما این مطلب که چرا حضرت رسول اکرم -ص- در زمان خود چنین اقداماتی را برای بزرگان انجام نداده اند؟ یا چرا ایشان قرآن را مثل زمان‌های بعد به صورت زیبا مجلد نکردند یا مساجد عالی نساخته اند؟ شاید سببش پرداختن به مشکلات مهم تر بوده و در مقام تثبیت بنیادهای اصلی بودند مانند مسئله «امامت» که آن همه ایشان اهتمام ورزیدند و نتیجه اش این شد که در سقیفه گذشت و ما آن را در بخش‌های قبلی شرح دادیم تا آن که داستان غدیر به طور کلی فراموش و توجیه مضحک و نامعقولی از آن شد. آنچه که از قرآن و سنت نبوی مستفاد می‌شود، نه تنها از ساخت مسجد بر مزار نهی نشده است بلکه به تعظیم شعائر امر شده که ساخت مسجد نیز یکی از مصادیق آن است گرچه لازم نیست پیامبر اکرم -ص- به این مصداق عمل کرده باشند، بلکه مصادیق شعائر به شرایط هر جامعه، حسب زمان و مکان وابسته است و در منابع شیعی استفاده از خاک تربت حضرت حمزه سیدالشهداء برای ساخت تسبیح به وسیله حضرت زهرا -سلام الله علیها- نیز آمده است که این گونه مسائل و تبرک جستن نیز تعظیم اولیاء الهی است. 🔘 ادامه دارد... 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🍃🍃🍃🍃🍃 🍃 حضرت امام باقر -عليه‏ السلام- فرمودند: 🍃 إذا عَلِمَ اللهُ حُسنَ نیةٍ مِن أحَدٍ إکتَنَفَهُ بِالعِصمَةِ 🍃 هرگاه خداوند ببیند کسی حسن نیت دارد، او را در پناه خود حفظ می کند 📚اعلام الدین فی صفات المومنین ، ص301 - بحارالانوار(ط-بیروت)، ج75 ، ص188 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۳ .mp3
3.86M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه سیزدهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
بیّنات
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 #پاسخ در این بحث چند سؤال مطرح شده است: پاسخ ۵. آیه ۲۱ سوره مبارکه کهف: ... إِذْ يَتَنَاز
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش دوم به مسئله «توسل» به پیامبران و اولیای خدا: وظیفه واجب هر مسلمانی که به قرآن اعتقاد دارد این است که فقط بر خداوند توکل نموده و به مقربان درگاه الهی توسل نماید تا خداوند متعال گناهان ایشان را ببخشد و دعایشان را مستجاب فرماید؛ حتی برادران حضرت یوسف -ع- برای آن جنایت بزرگ خود، نزد پدرشان حضرت یعقوب -ع- آمدند و متوسل به ایشان شدند: قَالُوا يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ «۹۷ یوسف» حضرت یعقوب -ع- که دارای مقام رسالت و امامت است (۷۲ و ۷۳ انبیاء) توسل آن ها را قبول فرموده، در جواب آن ها فرمودند: قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ «۹۸ یوسف» خداوند به حضرت رسول اکرم -ص- فرموده است که برای مسلمانان استغفار کنند: ... واستغفر لهم ...«۱۵۹ آل عمران» بدون هیچ گونه قید زمان و مکان یا مردم و گروه خاصی و حتی شرط پذیرش توبه مسلمانان نیز، استغفار رسول الله -ص- است و نمی‌توان گفت که مسلمانان زمان پیامبر ص - یعنی صحابه - قبولی استغفارشان متوقف بر استغفار حضرت رسول -ص- بوده است ولی مسلمانان دوران‌های بعد، قبولی استغفارشان متوقف و مشروط بر استغفار حضرت رسول الله -ص- نیست. این تفاوت گذاشتن بدون شاهد و دلیل عقلی و نقلی است: وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا«۶۴ نساء» بنابراین سنت الهی در مورد تمام رسولان الهی و خصوصا رسول اکرم -ص- چنین است که تمام مسلمانان برای پذیرش استغفارشان هم خودشان باید استغفار کنند و هم حضرت رسول -ص- برایشان استغفار نماید و اما اگر نتوان به حضرت رسول -ص- پس از رحلتشان، توسل کرد، پس هیچ کس از مسلمانان استغفارش از زمان رحلت تا به قیامت پذیرفته نخواهد بود و این مستلزم عدم آمرزش همه صحابه و تابعین و دیگر مسلمانان پس از رحلت پیامبر -ص- است. در آیه ۳۵ سوره مبارکه مائده صریحاً امر به وسیله جستن به درگاه حضرت احدیت شده ایم اگر ایمان داشته باشیم: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ «۳۵ مائده» در این آیه شریفه به سه مطلب عنایت شده است: ۱.تقوا داشتن ۲. وسیله جستن به سوی او ۳. تلاش در راه خداوند. «تقوا» به طور اجمالی یعنی پس از مرحله علم و ایمان دارای عمل صالح بودن و رعایت اخلاق و پرهیز از تمامی گناهان. کلمه «جهاد» در این جا غیر از مسئله قتال و جهاد در جنگ است و به معنای هر نوع تلاش در راه خداوند متعال است مانند: وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا... «۶۹ عنکبوت» اما درباره وظیفه دوم یعنی ابتغاء وسیله: معنای «وسیله» چیست؟ وسیله یعنی دست آویز – آنچه باعث تقرب به غیر شود – آنچه به توسط آن به دیگری تقرب جویند. همچنین به معنای علت و سبب هم می‌باشد. ابتغاء هم یعنی جستن – خواستن – طلب کردن (دهخدا) پس معنای تحت لفظی آیه شریفه این است که برای تقرب جستن به خداوند متعال «سبب و علتی» بجویید. التحقیق: ان الاصل الواحد فی الماده (و س ل ): هو رغبة فی تقرب. و من مصادیقه: المنزله و الدرجة و الوصلة و الرغبة و القربة و العمل، اذا لوحظ فیها القیدان مادیین و معنویین و سواء کان المیل و الرغبه طبیعیا و ارادیا والوسیلة فعلیة: ما یکون متصفا بالرغبة و القرب و فیها الامران فالوسیلة الارادیة کالانبیاء و الائمه و الاولیاء المقربین فالوسیلة الطبیعیة کدرجات الایمان و مقامات المعرفة و الصفات الروحانیة و الاعمال الخالصه الهیه فان فیها قرباً و تمایلاً الی الحق و المتوسل بما یستمسک بالعروة الوثقی... قرآن کریم به مسئله «ابتغاء وسیله» دو گونه برخورد فرموده است... 🔘 ادامه دارد... 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى فَرَضَ عَلَى أَئِمَّةِ الْعَدْلِ أَنْ يُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ كَيْلَا يَتَبَيَّغَ بِالْفَقِيرِ فَقْرُهُ 💢صاحبان مناصب در نظامِ حق، حق ندارند خودشان را با اعیان و اشراف مقایسه کنند... 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🥀🥀🥀🥀🥀 🥀 حضرت امام صادق -عليه‏ السلام- فرمودند: 🥀 مَن حَسُنَت نیتُهُ زیدَ فی رزقِه. 🥀 هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود. 📚تحف العقول ، ص295 - کافی(ط-الاسلامیه)، ج2، ص105 🆔 @bayyenat110