استاد آیت الله وفسی ۳۶ .mp3
6.48M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه سی و ششم. ۸ خرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ تدبیر در اجرای احکام، غیر از تعطیل اجرای احکام
✅ تبیین مزایا و حکمت های مجازات اسلامی
💢 استمرار شبهات اجرای مجازات اسلامی در جامعه، نشانه ی عدم توفیق در ارشاد و #کار_فرهنگی
🎙حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌹حضرت امام (ره):
یک دسته آن بالاها بنشینند و مرفه و هر چه بخواهند #هرزگی بکنند، یک دسته هم این زاغه نشین های تهرانی که همه تان می بینید و در شهرهای خودتان هم هست امثالش، این نمی شود، این عملی نیست. من اخطار کردم، این یک خطری برای مردم هست.
اگر خدای نخواسته جمهوری اسلامی نتواند جبران کند این مسائل اقتصادی را که اول مرتبه زندگی مردم است و مردم مأیوس بشوند از جمهوری اسلامی و مأیوس بشوند از اینکه اسلام هم برای آنها بتواند در اینجا کاری انجام بدهد، اگر در این محیط یک انفجار حاصل بشود، دیگر نه من و نه شما و نه #هیچ_کس، نه روحانیت و نه اسلام نمی تواند جلویش را بگیرد. انفجار اگر در زمان طاغوت حاصل می شد، ماها می توانستیم با نصیحت، با موعظه، با امر، مهارش کنیم، اما اگر انفجار در متن اسلام حاصل بشود، مردم با یأس از جمهوری اسلامی منفجر بشوند، دیگر قابل مهار نیست.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
📆 امام خمینی (ره) ۱۳۵۸.۰۸.۰۲
📚صحیفه نور جلد 10 صفحه 42
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼
🌼 حضرت امام سجاد -عليه السلام- فرمودند:
🌼 فَاَمّا حَقُّ اللّهِ الاَكْبَرُ فَاِنَّكَ تَعْبُدُهُ لا تُشْرِكُ بِهِ شَيْئا فَاِذا فَعَلْتَ ذلِكَ بِاِخْلاصٍ جَعَلَ لَكَ عَلى نَفْسِهِ اَنْ يَكْفيَكَ اَمْرَ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ وَ يَحْفَظَ لَكَ ما تُحِبُّ مِنْها ؛
🌼 حق بزرگتر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خالصانه چنين كنى، خداوند كار دنيا و آخرتت را كفايت میكند و آنچه را دوست دارى برايت نگه مىدارد.
📚مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ،ج11 ،ص155 - تحف العقول(در رساله حقوق امام سجاد) ، ص256
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تبیین افضلیّت #فلسفه، نسبت به سایر علوم، از منظر برون دینی
🔅ضرورت لحاظ اولویّت، در فراگیری علوم و فنون
⛔️ مرجوحیّت بسیاری از علوم و فنون، به حسب تعلیم و تعلّم
🎤حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۳۷ .mp3
6.12M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه سی و هفتم. ۹ خرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۱۰
♻️ آيا پيامبر -ص- بر خاك حسيني كه امروز شيعه بر آن سجده ميكند سجده كرده است؟
♻️ اگر بگويند آري ما ميگوييم به پروردگار كعبه سوگند ميخوريم كه اين دروغ است اگر بگويند خير سجده نكرده است پس آيا شما از پيامبر -ص- راه يافتهتريد؟
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷 #پاسخ به #شبهه ۱۰
اولاً سجده براي غيرخدا جايز نيست؛ اما چون شيعيان بر خاك سجده ميكنند، وهابيها شيعيان را مشرك خطاب مينمايند؛ در صورتي كه پيامبر -ص- فرمودد: «جُعِلَت لي الارض مسجداً و طهوراً: زمين براي من محل سجده و طهور قرار داده شده».
ثانياً سجده در موقع نماز فقط بر خاك صحيح است؛ يا آنچه از خاك باشد؛ مثل برگ گياه غيرخوراكي، چه خاك كربلا چه خاك جاي ديگر و اينكه پيامبر -ص- بر خاكي سجده نكرده باشد اشكالي ندارد و پيامبر -ص- دستكم سجده بر خاك كربلا را منع نكرده است.
آيا شما چيزي را كه پيامبر جايز ميداند حرام ميدانيد؟
ثالثاً همانگونه كه سنگهاي كعبه يا حجرالاسود مقدس است، اشكالي ندارد كه امام معصوم با علم لدني خودش از ارزش خاك ديگري به ما خبر دهد.
رابعاً قَسَم شما قسم دروغ است؛ زيرا شما بر احوال پيامبر -ص- آگاه نبوده و احاطه بر همه كارهاي ايشان نداريد؛ اما صحيح است كه قسم بخوريد ما نميدانيم آيا بر خاك كربلا سجده كرده است يا نه؟ مثلاً اگر پيامبر -ص- از معراج و سفر خود به مسجدالاقصي خبر نميداد، كسي نميدانست كه او چنين كاري را انجام داده است.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
💐💐💐💐💐
💐 پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- فرمودند:
💐 لا تَتظُروا اِلی صَغیرِ الذّنبِ و لَکنِ انظُرُوا اِلی ما اجتَرَأتُم؛
💐 به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی که بر آن جرات یافته اید بنگرید.
📚{باب جهاد النفس وسایل الشیعه}(ترجمه ی افراسیابی ، ص 183 ،ح 405 )
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۳۸ .mp3
4.04M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه سی و هشتم. ۱۰ خرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمّه بقیع (علیهم السلام)
❇️ بیان ادلّه ای بر جواز ساختن مقبره برای بزرگان دین
✅ ممدوحیّت و لزوم تقدیر از بزرگان
🍃حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مشروعیت من و شما وابسته به
🔻مبارزه با فساد
و
🔺عدالتخواهی است
#امام_خامنه_ای
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🌻🌻🌻🌻🌻
🌻حضرت امام صادق -علیه السلام- فرمودند:
🌻اَرج الله رَجاءَ لایجرّئک عَلی مَعصیتِه و خَف اللهَ خوفاً لا یؤیسُک مِن رَحمته؛
🌻به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداوند بیم داشته باش بیمی که تو را از رحمتش ناامید نگرداند.
📚وسایل الشیعه باب جهادالنفس ، ج15 ، ص 218
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿 معنای حقیقی ایمان
🔴 #شبهه در مورد کوتاهی رهبری، محصول سطحی نگری و ساده اندیشی
🎤حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۳۹ .mp3
5.02M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه سی و نهم. ۱۱ خرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۱۱
♻️ شيعه ادعا ميكند كه اصحاب پيامبر -ص- بعد از وفات او مرتد شدهاند و برگشتند، پرسش اين است كه آيا اصحاب پيامبر -ص- قبل از وفات پيامبر «شيعه اثنيعشري بودند» سپس بعد از مرگ پيامبر -ص- سنّي شدند؟
♻️ يا اينكه قبل وفات پيامبر -ص- سنّي بودند و سپس شيعه شدند؟ چون منقلبشدن و برگشتن يعني منتقلشدن از يك حالت به حالتي ديگر...؟
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷 #پاسخ به #شبهه ۱۱
۱. با توجه به حديث غدير و احاديث ديگري كه داريم و قبلا تذكر داده شد، تمام اصحاب به استناد تاريخ اهل سنت، ميدانستند كه عليبنابيطالب -ع- از روز يوم انذار، خليفه و وزير پيامبر بودند و تذكر داديم كه اطلاق لفظ شيعه در صدر اسلام براي اصحاب و پيروان حضرت علي -ع- بوده است و همچنين اصحاب پيامبر -ص- دستكم از غدير، اجمالاً شيعه علي و اولاد ايشان -علیهم السلام- بودهاند و با او بيعت كردند و روايات خود اهل سنت دلالت دارد كه دوازده خليفه از قريش ميباشند.
۲. شيعه ميگويد تمام اصحاب پيامبر -ص- كه در زمان رحلت ايشان مسلمان بودند، مسلمان هستند مگر در عمل كاري انجام دهند يا قولي بگويند كه كافربودنشان مسلم شود.
۳. معناي ارتداد اين است كه كسي از عقيدهاش برگردد؛ حال امكان دارد قلبي باشد، امكان دارد ظاهري باشد. ارتداد قلبي: قرآن در سوره منافقون آيه ۳ ميفرمايد: ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا فَطُبِعَ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لَا يَفْقَهُونَ: اين بدان سبب است كه آنها ايمان آوردند و سپس كافر شدند در نتيجه بر دلهاشان مهر زده شد، از اينرو آنها نميفهمند.
۴. شيعه ميگويد ما بايد به اصحاب پيامبر -ص- احترام بگذاريم و در عين حال حقيقت كارها و گفتههاي صحابه را بگوييم و در آنها تفكر و تعقل كنيم و البته شناخت حقيقت در جاي خود و حفظ وحدت مسلمين هم در جاي خود و احترام به مسلمانان نبايد منجر شود كه احترام حق از بين برود؛ زيرا شناخت حقيقت از احترام به مسلمان مهمتر است چنانكه در همه دادگاهها اينچنين است.
۵. شما چه ميگوييد درباره كسي كه در زمان حيات پيامبر اسلام -ص- برخلاف قرآن كه ميگويد: وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ(نجم/ ۳و۴) مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا(حشر/ 7): پيامبر از روي هوي و هوس صحبت نميكند و هرچه ميگويد وحي الهي است. بگويد اين مرد هذيان ميگويد؛ آن هم در حالي كه پيامبر -ص- براي گمراه نشدن امت ميخواهد وصيت كند. شما چه ميگوييد درباره كساني كه در حضور پيامبر با هم تنازع كردند و پيامبر آنها را از حضور خود اخراج فرمود.
۶. شما چه ميگوييد درباره كسي كه زهراي مرضيه -س- از او غضبناك بود و پيامبر -ص- فرمود هركه فاطمه زهرا -س- از او غضبناك باشد، من هم از او غضبناك هستم و كسي كه پيامبر -ص- بر او غضب كند، مغضوب خداوند است. شما چه ميگوييد درباره بانويي كه به سبب عدم رضايت و نشاندادن غضبش اجازه نداد كه او را علني دفن كنند و مطابق تاريخ شيعه و سنّي بهصورت سرّي عليبنابيطالب -ع- او را غسل و كفن نمود و در جايي نامعلوم به خاك سپرد. شما چه ميگوييد درباره كساني كه در برابر يكي از خلفاي راشدين قيام كنند و با او بجگنند؟ شما چه ميگوييد درباره اصحاب موسي -ع- در حاليكه هارون -ع- را خليفه خود قرار داد و آنها او را مستضعف نموده و مشغول پرستش گوساله شدند؟
۷. اما پيامبر -ص- با وحي خداوند، ايمان داشت كه فقط به فقط ولي مسلمانان و مردم، خدا و رسول و كساني هستند كه ايمان آورده و نماز به پا ميدارند و در حال ركوع زكات پرداخت ميكنند و به اتفاق شيعه و سني اين آيه در شأن عليبنابيطالب -ع- است و در متون اهل سنت بسيار آمده است كه خلفاي ايشان دوازده نفر از قريش هستند.
نتيجه: پيامبر -ص- با علم الهي تمام دوازده خليفه خود را كه خداوند منصوب نموده بود ميدانست.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🥀🥀🥀🥀🥀
🥀 امیرالمؤمنین علی -علیه السلام- فرمودند:
🥀 مَن تَلَذَّذَ بِمَعاصی اللهِ أورَثَهُ اللهُ ذُلّاً؛
🥀 هر که از معصیت خدا لذت ببرد خداوند او را به ذلت می افکند.
📚تصنیف غررالحکم و دررالکلم ، ص186 ، ح3565
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۴۰ .mp3
4.73M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه چهلم. ۱۲ خرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 دروغ محض بودن آزادی بیان مخالف، در مکاتب شرقی و غربی جهان
⛔️ محدوده ی پلورالیسم و تکثّر گرایی دینی و اجتماعی، در اسلام
🔥حامد وفسی
#نژاد_پرستی_آمریکا
#افول_امریکا
🆔 @bayyenat110
🌹رهبر معظّم انقلاب:
در طول تاريخ اسلام بعد از زمان ائمه -عليهم السّلام- تا امروز، بنده هيچ يك از علما و بزرگان را سراغ ندارم كه بقدر امام رضوان الله تعالى عليه واعلی الله مقامه الشريف، به جامعه ى اسلامى عموماً و به شيعه خصوصاً خدمت كرده باشد.
خوب علماى بزرگى هستند، بودند بنده تا حدودى هم به شرح حال بزرگان وقوف دارم و تا اندازه اى، قدر كارهايشان را می دانم.
اما آن كارى كه اين بزرگوار انجام داد از نوع كار #انبيا بود، نه از نوع كار علما؛ اگر چه علما ورثه ى انبيا هستند، اما آن عالمى كه توانسته باشد #شأن_وراثت را تحقق ببخشد، او را ما ديگر غير از اين بزرگوار نداشتيم.
شما مقايسه كنيد اينها را (علمای بزرگ نظیر سیدمرتضی و سیدبن طاووس) با امام.
ببينيد اصلاً فاصله، فاصله ى زمين و آسمان بگوييم؟!
فاصله ى بين انسانهاى معمولى با پيغمبران بگوييم؟!
چه جورى تعبير كنيم اين فاصله را؟ اصلاً اين فاصله ى معنوى بين امام و ساير علما را چه جورى می شود ترسيم كرد و چه كسى را می شود با امام مقايسه كرد در اين زمينه ها؟!
اصلاً يك چيز عجيبى است، شخصيت امام واقعاً يك #استثناست.
نه پيش از او چنين كسى آمده و نه بعد از او من گمان می كنم بتواند چنين كسى بيايد.
يا تا آن حدود كسى پرواز كند.
مثل او كه هيچ، به آن حدود هم كسى نمی تواند پرواز كند.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#امام_خامنه_ای
📆 ۲۷ اردیبهشت ۷۲ بیانات در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم رحلت
📚منشور حوزه روحانیت جلد ۸ ص ۱۴۹ به بعد
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️
▪️حضرت امام رضا -علیه السلام- فرمودند :
▪️رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا … یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ ، فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا؛
▪️رحمت خدا بر بنده اى که امر ما را زنده کند. دانشهاى ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایى هاى سخنان ما را مى دانستند، از ما پیروى مى کردند.
📚 معانى الأخبار ، ص ۱۸۰، ح ۱
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۱۲
♻️ چرا با اينكه حسنبنعلي -ع- با حسينبنعلي -ع- فرقي ندارند و هر دو فرزند فاطمه -عليهاالسلام- ميباشند و پدرشان يكي است و حسن بزرگتر از حسين است؛ چرا امامت به فرزندان حسن نرسيد و در فرزندان حسين ادامه يافت؟
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷 #پاسخ به #شبهه ۱۲
سؤال بسيار اساسي و مهمی است. اساس فكر شيعه بر اين آيه قرآن استوار است كه اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ: خداوند داناتر است كه رسالت خود را در كجا قرار دهد.
۱. مردم زماني فكر ميكردند زمين مسطح است اما بعد فهميدند كروي است با اينكه به چشم ميديدند كه مسطح است.
۲. مردم درباره رسالت پيامبر -ص- معترض بودند و ميگفتند چرا خداوند محمد -ص- را به رسالت انتخاب كرده و از بزرگان قريش كه نزد مردم بسيار محترم بودند به رسالت برنگزيده است.
۳. شيعه ميگويد: «مقام نبوت و امامت و خلافت واقعي پيامبران، فقط به فقط به وسيله خداوند كه داناي مطلق و غيب است انجام ميگيرد و مردم هرگز نميتوانند تشخيص بدهند چه كسي مناسب براي رسالت يا خلافت است؛ حتي انتخاب پيامبر و جانشينان پيامبران به نظر خود پيامبر نيست. بنابراين انتخاب و گزينش پيامبر اسلام -ص- از ميان مردم دنيا با خداوند است همچنين انتخاب عليبنابيطالب -ع- و ديگر امامان –كه ابلاغ آن به وسيله پيامبر -ص- صورت گرفته است– از طرف خداست و ما شيعيان نميدانيم حكمت اين انتخاب چيست؛ اما قرآن درباره انتخاب حضرت طالوت -ع- ميفرمايد: خداوند او را براي بسياري علم و قدرت جسمي به عنوان پادشاه بنياسرائيل انتخاب نمود. از همين جهت شيعه انتخاب ابوبكر در سقيفه را كه براساس انتخاب الهي نيست، نميپذيرد؛ زيرا كار آنها حتي براساس مباني كتاب و سنت هم نبود؛ بلكه عدهاي از انصار و سه نفر از مهاجرين با بحث معروفي كه در كتب تاريخ مضبوط است، قدرت را بين خود تقسيم نمودند و اجماع اهل سنت و شيعه اين است كه انتخاب خلفا امري الهي نبوده است. بنابراين خداوند حكيم، با ملاكهاي علم و قدرت و اخلاص... بهترين اين مردم را براي نبوت و امامت برميگزيند و مردم در انتخاب آنها هيچ سهمي ندارند؛ زيرا خداوند ميفرمايد شما از علم جز اندكي داده نشديد (وَمَا أُوتِيتُم مِّنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا
«۸۵ سوره اسراء»).
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110