فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥از خدا باید استدلال به دیگران بشود
🔹امام خمینی(ره): در دعای عرفهای که حضرت سید الشهدا -سلام الله علیه- در روز عرفه خواندهاند، این دعا اکثراً چیزهایی است که اکثر بینندگان از آن استفاده میکنند، لکن در بین آن یک چیزهای دیگری هست که استفاده از او مشکل است.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼
🌼 تهذیب الأحكام عن عبدالرحمن بن الحجّاج عن الإمام الصادق علیه السلام :
🌼 «مَن زارَ قَبرَ الحُسَینِ علیه السلام لَیلَةً مِن ثَلاثٍ غَفَرَ اللّه ُ لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ وما تَأَخَّرَ» .
قُلتُ : أیُّ اللَّیالی ـ جُعِلتُ فِداكَ! ـ؟ قالَ : «لَیلَةُ الفِطرِ ، ولَیلَةُ الأَضحى ، ولَیلَةُ النِّصفِ مِن شَعبانَ» .
🌼 هر كس یك شب از سه شب، قبر حسین -علیه السلام- را زیارت كند، خداوند، ذنوب گذشته و آینده اش را مى آمرزد.
گفتم: فدایت شوم! كدام شب ها؟ فرمود: «شب عید فطر، شب عید قربان و شب نیمه شعبان».
📚کتاب «مراقبات ماه رمضان» ، صفحه 463
🆔 @bayyenat110
بیّنات
📚 #معرفی_کتاب
﷽
در سال ۱۳۹۹ دهمین کتاب با عنوان «عصمت» از حکیم جلیل القدر حضرت آیت الله وفسی به چاپ رسید که به بررسی مسئله عصمت انبیاء -سلام الله علیهم- در قرآن کریم میپردازد.
در این اثر که شامل پنج بخش: ۱- قرآن منیر ۲- عصمت ۳- عصمت انبیاء -سلام الله علیهم- در قرآن ۴- عصمت نبیّ مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله ۵- عصمت اهل بیت -سلام الله علیهم- (مقام امامت) میباشد، تلاش شده، بعد از نگاهی اجمالی به اعجاز قرآن، تحریف ناپذیری قرآن، حجیّت قرآن و همچنین بیان آراء مذاهب اسلامی در مورد عصمت و اقوال علمای شیعه و براهین عصمت انبیاء -سلام الله علیهم- و منشاء تکوینی عصمت، به برخی شبهات، مبنی بر عدم دلالت آیات شریفه ی قرآن کریم بر عصمت انبیاء -سلام الله علیهم- پاسخ داده شود.
در ۲ بخش پایانی کتاب نیز، دانشمند گرامی با توجه به آیات اختصاصی درباره حضرت رسول اکرم -صلی الله علیه و آله-، دعاهای حضرت ابراهیم -سلام الله علیه- و نور بودن پیامبر اسلام -صلی الله علیه و آله- و همچنین آیات مربوط به عدم ظلم در امام، اولی الامر، مباهله و تطهیر، در صدد اثبات و دفاع از عصمت نبی مکرم اسلام و اهل بیت گرامیشان -سلام الله علیهم- و عصمت مقام امامت در قرآن کریم، بر آمده اند.
آنچه بر ارزش و اهمیت مطالعه این کتاب و تأمّل در مطالب آن می افزاید توجه به دو نکته میباشد: اول آنکه کسانی در خود دنیای اسلام، ارتکاب گناه صغیره و حتی کبیره، آن هم از روی عمد را، در مورد انبیاء -سلام الله علیهم- جایز و ممکن دانسته، و به طریق اولی خطا و سهو را در افعال و اعمال غیر تبلیغی و تبیینی ایشان روا برشمردهاند. دوم آنکه در دنیای اسلام، عده ای قائل شدهاند که قرآن کریم درصدد دفاع از عصمتِ (عصمت خاص و مورد نظر اکثر حکمای شیعه) انبیاء -سلام الله علیهم- برنیامده و آیاتی دالّ بر عصمت مورد نظر، در مورد انبیاء -سلام الله علیهم- به ویژه نبیّ مکرم اسلام -صلی الله علیه و آله- وجود ندارد و یا حداقلّ، دلالت آن مفهوم و مبیَّن نیست.
این اثر را باید از جمله آثارِ عقیدتی و اصطلاحاً کلامی این استاد بزرگوار برشمرد.
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
📽| ویژه #عید_قربان
🌼 بی نظیر بودن امتحان حضرت ابراهیم (ع)
🌻 حامد وفسی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣
🔴 #شبهه ۳۶
#پرسش یکی از مخاطبین به نام "در انتظار ظهور" از محضر معظّم له
با سلام خدمت حضرت آیت الله وفسی و همکاران گرامی اش.
این مطلب رو یکی از دوستان فرستاده خواهشمندم جوابی مناسب ارسال فرمایید:
بین خانواده پیامبر و هر چهار خلیفه، پیوند و رابطه خویشاوندی محکمی برقرار بوده است! به گونهای که عایشه، دختر ابوبکر، همسر پیامبر بود.
سپس حفصه، دختر عمر را به نکاح خویش درآورد. از طرفی فاطمه را به ازدواج علی درآورد. همچنین رقیه را به نکاح عثمان درآورد که نتیجهاش فرزند پسری به نام عبدالله بود که در هفت سالگی در اثر زخم شدیدی که از منقار خروس به چشمش ایجاد شده بود، وفات یافت و چون رقیه نیز در سال دوم هجری در مدینه وفات یافت، پیامبر دختر دیگرش امکلثوم را به همسریش درآورد و چون امکلثوم نیز پس از چندی از دنیا رفت، پیامبر فرمود: اگر دختری دیگری داشتم باز به عثمان میدادم؛ و لذا ملقب به "ذوالنورین" گردید.
در واقع پیامبر، داماد ابوبکر و عمر است و علی و عثمان نیز داماد پیامبرند!
خود علی نیز دخترش امکلثوم را به ازدواج عمر! درآورد، که صاحب فرزندی به نام زید شد. همچنین زمانی که جعفربن ابیطالب -برادر علی- به شهادت رسید، همسرش اسماء بنت عمیس، به ازدواج ابوبکر درآمد که نتیجه آن، پسری به نام "محمدبن ابیبکر" است که حضرت علی او را بعدها به ولایت مصر منصوب کرد.
زمانی که ابوبکر وفات یافت، علی همسر او را به نکاح خود در آورد و فرزندی به نام یحیی از او متولد شد.
همچنان که در خطبه ۶۷ نهج البلاغه آمده است، محمد فرزند ابوبکر، مورد علاقه فراوان علی بود و در کنار فرزندان خود او را بزرگ کرد و به هنگام خلافتش او را به زمامداری مصر منسوب نمود.
وقتی دو دختر یزدگرد را به مدینه آوردند، عمر یکی را به عقد امام حسین و دیگری را به عقد محمد پسر ابی بکر درآورد!
امام حسین از شهربانو، زینالعابدین را صاحب شد و محمدبن ابیبکر نیز از همسرش، صاحب پسری به نام "قاسم" گشت و بنابراین آن دو پسر خاله هم بودند!
قاسم نیز بعدها با دخترعموی خود "اسماء" دختر عبدالرحمن بن ابیبکر ازدواج کرد و از وی دختری به نام "ام فروه" به دنیا آورد که همسر امام باقر و مادر امام صادق گردید و از این جهت امام صادق فرمود.
"ولدنی ابوبکر مرتین" ابوبکر دو بار جد من است!
و قرابت دیگر، ازدواج امام حسین با حفصه، دختر عبدالرحمن بن ابیبکر، نوه ابوبکر است که پس از شهادت، با عبدالله بن زیبر ازدواج کرد.
همچنین ام کلثوم دختر جعفربن ابیطالب، همسر ابان، پسر عثمان بود و سکینه دختر امام حسین، همسر زید، پسر عمروبن عثمان، نوهی عثمان بود.
همچنین فاطمه، نوه دوم علی (دختر دیگر امام حسین)، همسر نوه دیگر عثمان، عبدالله بن عمرو بن عثمان بود که بعد از وفاتِ حسن، نوه علی (پسر امام حسن) با او ازدواج کرد و فرزندی به نام محمد آورد.
همچنین نوه امام حسن، ام قاسم، دختر حسن مثنی همسر نوه دیگر عثمان، مروان پسر ابانبن عثمان بود که او هم پسری به نام محمد بن مروان به دنیا آورد.
نام سه تن از فرزندان حضرت علی، ابوبکر، عمر و عثمان بن علی بوده است که همگی همراه برادران دیگر خود، حسین، ابوالفضل و جعفر، در واقعه کربلا به شهادت رسیدهاند، اما میبینیم که از آنها با اینکه این همه از کربلا و شهدایش سخن میگویند، هیچ ذکری نمیشود!
نام دو تن از فرزندان امام حسن، ابوبکر و عمربن حسن است، که ابوبکر نیز همراه عموهایش در کربلا به شهادت میرسد، اما از او نیز نیز به خاطر نامش، نامی برده نمیشود!
نام دو تن از فرزندان امام حسین نیز ابوبکر و عمر بوده است که آن دو نیز همراه با پدر و عموها و برادرانش در همان واقعه کربلا به شهادت میرسند
اما باز هم به خاطر نامشان از آنها ذکری به میان نمیآید!
نام دو تن از فرزندان علی پسر حسین، ملقب به زینالعابدین -که یکی از کنیههای او نیز "ابوبکر" بوده است- "عمربن زینالعابدین" و "عایشهبن زینالعابدین" بوده است!
نام سه تن از فرزندان موسیبن جعفر (امام موسی کاظم) ابوبکر، عمر و عایشه بوده است!
نام یکی از فرزندان علیبن محمد (ملقب به هادی) عایشه بوده است!
دانستن بد نیست!
همه اینها قوم و خویش بودهاند و با صلح و صفا در کنار هم زندگی میکردند و بعد از ۱۴۰۰ سال، عوام هنوز دنبال تفرقه بین آنها میگردند!
چقدر خوب میشد کمی تاریخ را مطالعه کنیم تا بهتر بفهمیم و آنرا درک کنیم و درگیر تعصبات مذهبی و تاریخی نشویم.
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
بیّنات
📣📣📣📣📣 🔴 #شبهه ۳۶ #پرسش یکی از مخاطبین به نام "در انتظار ظهور" از محضر معظّم له با سلام خدمت حضرت آ
🌺🌺🌺🌺🌺
📍 #پاسخ به #شبهه ۳۶
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه
سلام علیکم و رحمة الله
عید سعید قربان، عید تسلیم حق و بندگی بر همه مسلمانان مبارک
با تشکر از بذل عنایت جنابعالی
واضح است که نویسنده از موضع برادران اهل سنت (مکتب سقیفه) مطالبی را مطرح فرمودند
همیشه ازدواج به سبب محبت نیست و خصوصاً رهبران الهی یا حتی رهبران غیر الهی به خاطر وحدت میان نیروهای خود و علل دیگر با زنانی ازدواج میکنند یا به آنان دختر میدهند.
۱-پیامبر به دستور خداوند حضرت فاطمه -س- را به عقد حضرت علی -ع- درآورد و الّا کسی هم کفو ایشان نبود.
۲- اگر صحّت تاریخی را بپذیریم که رقیه دختر پیامبر -ص- بوده( به نقل دیگر آنها خواهر زادگان خدیجه و دختر خوانده پیامبر بودند) بازهم دلالتی بر خوبی و عدالت عثمان ندارد و لقب ذوالنورین از طرف پیروان مکتب سقیفه به ایشان اعطاء گشته و اعمال خلاف ایشان در تاریخ اسلام مشهور است.
تذکرمهم: اصل و میزان برای قضاوت نسبت به اشخاص درجه علم و رتبه ایمان و کثرت عمل صالح است؛ یعنی هرکه تقوایش بیشتر، محبوبیتش در نزد خداوند و رسولش بیشتر است.
۳- تاریخ به صورت متواتر میان شیعه و سنی گواه است جناب ابوبکر و عمر با اهل بیت چگونه رفتار کردند.
۴- وضعیت عایشه و حفصه در سوره تحریم آمده و عملکرد عایشه در جمل قابل انکار و توجیه نیست.
۵- محمد بن ابی بکر تربیت شده حضرت علی -ع- و مطیع ایشان بود نه از پیروان مکتب سقیفه.
۶- جناب زبیر پسر عمه و از دوستان صمیمی حضرت علی -ع- بودند که در جنگ جمل بیعت خود را شکسته و علیه حضرت قیام کرد.
معلوم میشود اصحاب و همسر پیامبر -ص- برای بدست آوردن قدرت تا کشتن مخالف باهم دشمنی کرده، آنچنان که نویسنده خیال کرده با صلح با یکدیگر زندگی نمیکردند.
۷- جناب عمر پس از حمله به بیت حضرت فاطمه -س- که موجب جراحت آن سیده نساء عالمیان و قتل حضرت محسن شد( اسناد آنرا از اهل سنت در کتاب هارون آورده ام) در حالیکه جناب عمر مردی مسن و بسیار خشن بود (ایشان از دو زن خواستگاری کرده و به سبب همین خشونت، به ایشان جواب منفی داده بودند) از کودکی خردسال برای حفظ آبروی خود خواستگاری کرد و حضرت به اجبار مصلحت وحدت مسلمین پذیرفت.
اما مساله غضب حضرت زهرا -س- تا آخرین روز عمر شریفشان، حتی در صحیح بخاری آمده و قابل انکار نیست( به کتاب پاسخ مراجعه فرمائید)
۸- ازدواج حضرت امام حسین -ع- دلالت ندارد که ایشان به یزدگرد پادشاه ساسانی علاقه داشته است
۹- نامگزاری به نام عمر یا عثمان اشکالی ندارد و این نامها اختصاصی به خلفای ثلاثه ندارد؛ بزرگانی از صحابه چنین نامهایی داشتند پس دلالتی به علاقه به خلفا ندارد.
اگرچه امروزه در کشورمان مرسوم نیست اما در گذشته میان شیعیان مرسوم بوده مانند اولین نائب امام دوازدهم در غیبت صغری
۱۰- مطالعه تاریخ از منابع معتبر خصوصاً متواترات آن بسیار مهم است و از طرفی حفظ وحدت هم خیلی مهم است
نباید با تعصب و همچنین با خوش خیالی آنرا تحلیل کنیم
نتیجه: اولا همه صحابه عادل و عاشق اسلام و مسلمین نبودند و جنایات بزرگان برای کسب قدرت و ثروت خصوصاً علیه اهل بیت -ع- از مسلمات قطعی تاریخی است
ثانیاً سیره حضرت رسول اکرم -ص- و حضرات ائمه معصومین -ع- حفظ وحدت جامعه اسلامی و تبیین حقیقت اسلام بوده است
ثالثاً مطالب متفرقه که در متن آمده تا با کثرت موارد، نشان دهد که همه با هم روابط حسنه داشتند، مغالطه جمع مسائل در یک مساله است.
برای پرهیز از افتادن در اینگونه مغالطات باید هرکدام را جداگانه از حیث سند و دلالت بررسی کرد و بعد از آن نظر داد.
درپایان از توجه جنابعالی به بحثهای دینی کمال تشکر را دارم.
یاعلی (ع)
حامد وفسی
عید قربان ۱۴۴۱
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸
🌸 حضرت امام رضا -علیه السلام- فرمودند:
🌸 اِنَّ الایمانَ اَفضلُ مِن الاسلامِ بِدَرجَةٍ, وَ التَّقـوى اَفضـلُ مِن الایمانِ بِدَرَجَةٍ وَ لَم یَعطِ بَنو آدَمَ اَفضلُ مِنَ الیَقینِ؛
🌸 ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد آدم چیزى بـالاتـر از یقیـن داده نشده است.
📚تحف العقول، ص445
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۷۹ .mp3
3.82M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه هفتاد و نهم. ۱۲ مرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🥀🥀
🥀🥀
🥀
⛔️ تحقیر و تخفیف #نماز، در عملکرد مسئولین و همچنین صداوسیمای جمهوری اسلامی
🌺 دعوت عملی حضرت رسول اکرم -ص- به اسلام و نماز
💐 فرق شهید رجایی با مسئولین کنونی جمهوری اسلامی در نگرش به نماز
🌷حامد وفسی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
💠 شما هم عمال امریکائید منتها ملتفت نیستید...
🔹اگر بنا باشد که شما به جای اینکه اقتصاد مردم را درست کنید، به جای اینکه این کشور را بررسی کنید ببینید کجاهاست که مخروبه است و مردم از همه چیز ساقط هستند، به جای این، اگر چنانچه بنشینید سر مسند و با حرف و با فحاشی به هم مسائل را غفلت از آن بکنید، این همان است که قدرت های بزرگ می خواهند تا این مملکت خرابه بماند و صدای مردم در آید، این همان است.
🔸شما هم عمال امریکائید منتها ملتفت نیستید. یک عاملی داریم که مستقیماً از سفارت امریکا دستور می گیرد، یک عاملی داریم که برای او کار کند و خودش نمی فهمد، خود آدم نمی فهمد که برای کی دارد کار می کند.
🔹اگر شما به مردم کار نداشته باشید، به مصالح مردم، به مصالح کشور کار نداشته باشید، فقط مشغول این باشید که من چطور، شما چطور، من چطورم، شما چطورید، مردم با من هستند، مردم با شما هستند، اگر فکر این باشید، این همان است که امریکا می خواهد و شما از عمال امریکا هستید و در عذاب با آنهایی که از عمال امریکا بودند با توجه، مشترک هستید با کم و زیادش.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
📚صحیفه نور،جلد 13،صفحه 76
🕌 بیانات امام خمینی (ره) در جمع اعضای هیأت دولت برادر محمد علی رجائی
📅 مورخ:1359/06/20
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺
🌺 حضرت امام هادی -علیه السلام- فرمودند:
🌺 الغِنى قِلَّةُ تَمَنّيكَ وَ الرِّضا بِما يَكفيكَ ؛
🌺 توانگرى، كمىِ آرزو و رضايت به چيزى است كه تو را بسنده است .
📚 بحار الأنوار ، ج ۷۵، ص ۱۰۹
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸۰ .mp3
3.98M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه هشتادم. ۱۴ مرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 تبلیغات صداوسیما، از مظاهر نفاق
💢 نسبت حکومت داری مسئولین ما به اهل بیت(ع)، افتخار یا ننگ اهل بیت(ع)⁉️
🔥حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🎦 صدوسیویکمین گفتگوی زندهٔ جبهه با حضور آیتالله حامد #وفسی ، استاد اخلاق
موضوع:
🔴 #استیضاح_روحانی و #محاکمه_جهرمی
🌟 به همراه پرسش و پاسخ 🌟
⏰ با کلیک بر روی یکی از نشانیهای زیر👇🏻در ساعت ۱۸ امروز، ۱۷ مردادماه ۹۹، این برنامۀ شنیدنی را تماشا کنید…
🛰 پخش زندۀ تصویری برنامه در گپ:
👉🏻 https://gap.im/jebheh
🛰 پخش زندۀ این برنامه و مشاهدۀ آرشیو برنامههای قبلی در روبیکا:
👉🏻 https://rubika.ir/jebheh
#نشر_حداکثری ، #نهضت_روشنگری
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
██████████✊🏻
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼
🌼🌼
🌼
🌼 عن ابى الحسن -علیه السلام- قال:
🌼 ولاية على -علیه السلام- مكتوبة فى صحف جميع الانبياء ولن يبعث الله رسولا الا بنبوة محمد -ص- و وصية على(ع)...
🌼 ولايت على -علیه السلام- در كتب همه پيامبران ثبت شده است و هيچ پيامبرى مبعوث نشد، مگر با ميثاق نبوت محمد -صلی الله علیه و آله و سلم- و امامت علی(ع)
📚 سفينة البحار 2: 691
🌹 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ الْمَعْصومِینَ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
🌹 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ کَمَالَ دِینِهِ وَ تَمَامَ نِعْمَتِهِ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَلَیْهِ السَّلاَم
🌺 عیدالله الاکبر، عید سعید غدیر، بر همه مسلمین جهان به ویژه شیعیان آن حضرت، مبارک باد.
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۳۷
♻️ دين در دوران پيامبر كامل گرديد زيرا خداوند ميفرمايد
الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ
امروز دين شما را كامل كردم (سوره مائده ۳)
در حالیکه مذهب شيعه بعد از وفات پيامبر پديد آمده است.
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷 #پاسخ به #شبهه ۳۷
اين آيه در چه روزي و در شأن چه كسي نازل شده است؟
جواب: (از منابع اهل سنت) رازي در «تفسير كبير» خود ج۱، ص ۶۳۴ و نيشابوري در تفسيرش كه با حاشيه ابنجرير چاپ شده ج ۶، ص ۱۹۴ و شوكاني در تفسيرش ج۲، ص ۵۷ و القندوزي (حنفي مذهب) در كتابش «ينابيعالموده» ص ۱۲۰ و آلوسي در تفسيرش ج ۶ ص ۱۷۲ و سيوطي در «درالمنثور» همان را ذكر كرده و «تفسير المنار» منسوب به شيخ محمد عبده مطلب آلوسي را آورده است. همه گفتهاند اين آيه در روز غدير خم –روز ۱۸ ذيحجه– در شأن عليبنابيطالب -علیه السلام- بعد از آنكه حضرت رسول اكرم -صلی الله علیه و آله- فرمود: من كنت مولاه فهذا عليٌ مولاه نازل شده است. براي نمونه يكي را ذكر ميكنيم: في «الدر المنثور» (ج۲ ، ص ۲۵۹) من طريق ابنمردويه و ابنعساكر الي ابنسعيد الخدري قال: لما نصب رسولالله علياً -عليهالسلام- يوم غدير خم فنادي له بالولايه هبط جبرئيل بهذه الايه اليوم اكملت لكم دينكم... الخ و من طريقهما و طريق الخطيب الي ابيهريره قال: لما كان يوم غديرخم و هو يوم ثماني عشر من ذيالحجه قالالنبي : «من كنت مولاه فعليُّ مولاه» فانزلالله: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ...:
در درالمنثور ص ۲۹۵ از ابنمردويه و ابنعساكر تا ابنسعيد الخدري كه گفت: زماني كه رسولالله -ص- علي -ع- را در روز غدير خم به امامت و ولايت منصوب نمود در آن هنگام جبرئيل نازل شد و اين آيه را آورد: الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ: امروز دين شما را كامل كردم و همچنين از همين طريق و از طريق خطيب تا ابيهريره گفت: روز غدير خم روز هجدهم ذيالحجه بود كه پيامبر فرمود: هر كه من مولاي اويم پس علي مولاي اوست» پس خداوند اين آيه را نازل فرمود: امروز دين شما را كامل كردم. خداوند دينش را با نصب علي -علیه السلام- به ولايت اكمال فرمود و طبري مورخ سني مذهب در كتابي كه مخصوص در اين باره نوشته است به نام «الولايه» ميگويد: «و كان اول من صافَقَ (دست دادن يعني بيعت) النبي و علياً، ابوبكر و عمر و عثمان و طلحه و الزبير و باقي المهاجرين و الانصار و باقي الناس الي أن صلّي ظهرين في وقت واحد و امته ذلك الي ان صليالعشائين و في وقت واحد و اوصلوا البيعه و المصافقه ثلاثاً: اولين كساني كه با پيامبر -ص- و علي -ع- بيعت كردند ابوبكر و عمر و عثمان و طلحه و زيبر و بقيه مهاجرين و انصار بودند و بقيه مردم بيعت كردند تا وقت نماز ظهر و عصر و پس از آن نيز بيعت با علي -ع- ادامه يافت تا وقت نماز مغرب و عشاء و پس از آن نيز مجدداً براي بار سوم ادامه يافت». در نتيجه به گفته اهل سنت به سبب معرفي ولايت عليبنابيطالب -علیهما السلام- و بيعت مردم با ايشان اين آيه نازل شد: اليوم... يعني يوم غدير و به سبب نصب علي -ع- به ولايت دين كامل شد و أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ گرديد.
اما شيعه در چه زماني به وجود آمد؟
علامه طباطبايي در كتاب «شيعه در اسلام» ميفرمايد: «نام شيعه علي -ع- و شيعه اهل بيت در سخنان پيغمبر اكرم -ص- بسيار ديده ميشود و در حاشيه همين كتاب ص ۲۸ آمده است از منابع اهل سنت در تفسير الدر المنثور ج ۶ ص ۳۷۹ و غايتالمرام ص ۳۲۶ جابر ميگويد: نزد پيغمبر بوديم كه علي -ع- از دور نمايان شد پيغمبر -ص- فرمود: «سوگند به كسي كه جانم به دست اوست! اين شخص و شيعيانش در قيامت رستگار خواهند بود». ابنعباس ميگويد وقتي كه آيه إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ نازل شد پيغمبر -ص- به علي -ع- فرمود: «مصداق اين آيه تو و شيعيانت مي باشيد كه در قيامت خشنود خواهيد بود و خدا هم از شما راضي است». اين دو حديث و چندين حديث ديگر در كتاب تفسير سيوطي الدر المنثور و غايت المرام نقل شده است.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی غدیر ۹۹ .mp3
6.66M
🌺🌺🌺
🌺🌺
🌺
🔉/ #ویژه
🌹سخنرانی آیت الله وفسی به مناسبت عید سعید غدیر
📆 شب ۱۸ ذی الحجّه ۱۴۴۱
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
آیتالله حامد وفسی - برنامه ۱۳۱.mp3
51.85M
🎧 صوت ضبط شدهٔ ۱۳۱مین برنامهٔ جبهه انقلاب اسلامی در گفتگوی زنده استاد روح الله مؤمن نسب با حضرت آیت الله وفسی، استاد اخلاق تهران
موضوع:
🔴 #استیضاح_روحانی و #محاکمه_جهرمی به همراه پاسخ به سؤالات
🎙📸 این برنامه ۱۷ مرداد ۹۹، ساعت ۱۸ از کانال "جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی"، در روبیکا و گپ، بهصورت زنده پخش شد.
🎦 جهت دریافت فایل تصویری برنامه، به نشانی زیر👇🏻 مراجعه کنید:
👉🏻 https://m.aparat.com/v/T6L4x
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌹پیامبر گرامی اسلام -صلیالله علیه و آله و سلم- فرمودند:
🌹لَوأَنَّ الغِیاضَ أَقلامٌ والبَحْرَ مِدادٌ والجِنَّ حُسّابٌ والإِنسَ كُتّابٌ ما اَحْصَوْا فضائلَ علیِّ بن ابیطالب علیهالسلام!
🌹اگر تمام درختان قلم، و دریاها جوهر، و جنیّان حسابگر و آدمیان نویسنده شوند نخواهند توانست فضائل علی بن ابیطالب علیهالسلام را اِحصا و شمارش نمایند!
📚تذکرة الخواص سبط ابن الجوزی، ص ١٣ ـ کفایةالطالب گنجی شافعی، ص ١٢٤ـ١٢٣
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸۱ .mp3
5.03M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه هشتاد و یکم. ۱۹ مرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺
🌺🌺
🌺
💞 چرا برای خدا ناز می کنیم⁉️
🖤 حبّ دنیا و اعتیاد به لذائذ و شهوات نفسانی، موجب إعراض از وکیل حقیقی
⛔️ نادرستیِ رها کردن انجام وظایف، به بهانه ی توکّل بر حضرت حق
🎤حامد وفسی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
🌺 عزیزم، انسان با یک مرض حصبه و ضعف قوای دماغیّه، تمام معلوماتش را فراموش می کند مگر چیزهایی را که با شدّت تذکّر و انس با آنها جزءِ فطریّات ثانویّه او شده باشد؛ و اگر یک حادثه بزرگی و هائله سهمناکی پیش آید، انسان از بسیاری از امور خود غفلت کند و خط نسیان به روی معلومات او کشیده می شود، پس در آن اهوال و شداید و سکرات موت چه خواهد شد؟ و اگر سمع قلب باز نشده باشد و دل سمیع نباشد، تلقین عقاید حین موت و بعد از موت به حال او نتیجه ای ندارد.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
📚 کتاب تفسیر سوره حمد، ص۴۵
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
💐💐💐💐💐
💐 حضرت امام صادق -علیه السلام- فرمودند:
💐 اِنَّ مِن فَناءِ الاِسلامِ وَ فَناءِ المُسلِمینَ أن تَصیرَ الأموالُ فی أیدی مَن لا یَعرِفُ فیها الحَقَّ و لا یَصنَعُ فیها المَعروفَ
💐 از (عوامل) نابودی اسلام و مسلمانان این است که اموال در دست کسانی باشد که حق و حقوق آن را نشناخته و با آن کار خیر انجام ندهند
📚کافی(ط-الاسلامیه)،ج4،ص25
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸۲ .mp3
3.87M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه هشتاد و دوم. ۲۱ مرداد ۹۹
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🥀🥀
🥀🥀
🥀
🌷آیا خداوند اهل تقوا را، مبتلا به سختی و گرفتاری نمی کند؟
🦋 ابتلائات اولیاء الهی -علیهم السّلام- و اهل تقوا، از باب ارتقاء درجه
🌹حامد وفسی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۳۸
♻️ شيعه نميتواند بيعتكردن ابوبكر و عمر و عثمان در زير درخت (بيعةالرضوان) با پيامبر را انكار كنند و خداوند خبر داده است كه او -تعالي- از كساني كه زير درخت با پيامبر بيعت نمودهاند راضي است و ميدانسته كه در دلهايشان چه هست؛
♻️ پس چگونه شيعه بعد به اين خبر الهي كفر ميورزند و خلاف آن را ميگويند؟! و گويا شيعيان ميگويند: «پروردگارا تو درباره آنها چيزي را كه ما ميدانيم نميداني» و العياذبالله.
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷 #پاسخ به #شبهه ۳۸
الف. قرآن كريم در سوره فتح آيه ۱۸ ميفرمايد:
لَّقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا
به راستي خدا هنگامي كه مؤمنان زير آن درخت با تو بيعت ميكردند از آنها راضي شد و از آنچه در دلشان [از صدق نيت] بود آگاه گرديد، پس آرامش را بر آنها نازل كرد و پيروزي نزديكي را به آنها پاداش داد.
۱. اين آيه شريفه ميفرمايد كه خداوند از #مؤمنان خشنود و راضي شد اما آن كساني كه #منافق بودند و ظاهراً با پيامبر بيعت كردند، خداوند هرگز از آنها راضي نشده است.
زيرا درباره منافقين سوره نساء آيه ۱۴۰ ميفرمايد:
...إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا
مسلماً خدا همه منافقان و كافران را يكجا در دوزخ گرد خواهد آورد.
و سوره نساء آيه ۱۴۵ ميفرمايد:
إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ ...
همانا منافقان در پايينترين طبقه از آتش جهنم ميباشند.
پس اين آيه شريفه تخصُّصاً #منافقين را بيرون ميكند و آنها مشمول اين آيه نيستند، اگرچه ظاهراً بيعت نموده باشند؛ زيرا #منافق ظاهرش مسلمان و باطنش مشرك و كافر است. مانند عبدالله بن ابی بن سلول، منافق مشهور که در بیعت شجره حضور داشت و بیعت کرد.
۲. كساني كه اول مؤمن بودهاند، ولي بعداً منافق شدهاند، آنها هم تخصيصاً مشمول آيه نميشوند. قرآن در سوره منافقين آيه ۳ ميفرماید:
ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا فَطُبِعَ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لَا يَفْقَهُونَ
اين بدان سبب است كه آنها ايمان آوردند سپس كافر شدند در نتيجه بر دلهايشان مُهر زده شد از اينرو آنها نميفهمند.
بنابراين خداوند از ميان مسلمانان كه در تحت شجره با پيامبر -ص- بيعت نمودند، #فقط از مؤمنان راضي و خشنود بود نه از منافقين و كساني كه در آن زمان مؤمن بودند بعد كافر شدند خداوند از آنها هم خشنود نميباشد.
ب. اما مؤمنان كه خداوند از ايشان راضي و خشنود بود به معني عصمت آنها نيست و اگر بر فرض گناهي يا جرمي مرتكب ميشدند، پيامبر -ص- با آنها برخورد مينمود و خدا و پيامبر -ص- به سبب آن گناه يا جرم آنها را مؤاخذه ميكنند. چنانكه احكام الهي بعد از اين آيه نسبت به مؤمنان تعطيل نشده است، يعني چون خدا از اينان راضي بود معنايش اين نيست كه اگر بعد از آن نماز نميخواندند يا مثلا شراب ميخوردند آزاد بودند و مجازات نميشدند.
ج. شيعيان به تمام مؤمنان كه در زمان رسالت پيامبر -ص- از اول تا به آخر و بعد از رحلت تا آخر عمر ايستادگي كردند افتخار ميكند و آرزو ميكند كه جزء مؤمنان و ياران پيامبر -ص- و خلفاي آن حضرت باشند.
نتيجه: ما شيعيان نميدانيم در قلب ابوبكر و عمر چه بوده است اما اعمال آنها در تاريخ اهل سنت ثبت و ضبط شده و ما قبلا آن را ذكر نموديم.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🍂🍂🍂🍂🍂
🍂 حضرت امام صادق -عليه السلام- فرمودند:
🍂 إنَّ لِلّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عِبَاداً فِی الأرض مِن خَالِص عِبَادِهِ مَا یُنزلُ مِنَ السَّمَاء تُحفَةً إلَی الأرض إلَّا صَرَفَهَا عَنهُم إلَی غَیرِهِم وَ لَا بَلِیَةً إلّا صَرَفَهَا إلَیهِم.
🍂 خدای عز و جل بندگانی در زمین دارد و در بین بندگان خالصش، کسانی هستند که هر نعمتی از آسمان به زمین فرود آید، آن را از ایشان باز دارد و به دیگران دهد، و هر گرفتاری که نازل شود، بر ایشان فرود آورد.
📚اصول کافی (ط-الاسلامیه) ، ج2 ، ص 253 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 5)
🆔 @bayyenat110