eitaa logo
بیّنات
10.8هزار دنبال‌کننده
675 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴🏴🏴 ▪️قال ابوعبدالله -سلام الله علیه-: ▪️مَا مِنْ أَحَدٍ يَمُوتُ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَحَبَّ إِلَى إِبْلِيسَ مِنْ مَوْتِ فَقِيهٍ . ▪️حضرت امام صادق -عليه السلام- فرمودند: مرگ هيچكس نزد شيطان، محبوب تر از مرگ عالم نيست. الکافي (ط - الإسلامیة)، ج 1، ص 38 رحلت عالم بصیر و انقلابی، حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری -رضوان الله تعالی علیه- را خدمت حضرت امام زمان -ارواحنا فداه-، رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای و حوزه های علمیّه تسلیت عرض می کنیم. بیّنات - پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت استاد آیت الله وفسی -زید عزّه- 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌹حضرت امیر المؤمنین علی -علیه السلام- فرمودند: 🌹فِانَّ الّلهَ سُبْحانَهُ لَمْ یَلْعَنِ الْقِرَنَ الْماضِیَ بَیْنَ ایْدیکُمْ‌ الَّا لِتَرْکِهِمُ الْامْرَ بِالْمَعُروفِ وَالنَّهْیَ عَنِ‌الْمُنْکَرِ فَلَعَنَ اللَّهُ السُّفَهاءَ لِرُکُوبِ الْمَعاصی وَ الْحُکَماءِ لَتَرْکِ التَّناهِی 🌹خداوند مردم گذشته را لعن نکرد و از رحمت خود دور نساخت مگر به جهت آنکه امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند. از این رو، خداوند سفیهان را به واسطه گناهانشان و دانایان را به واسطه ترک نهی از منکر لعن کرد. 📚نهج البلاغه خطبه ١٩٢ صفحه ٣٩٦ ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
استاد آیت الله وفسی ۱۴۱.mp3
7.39M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حضرت استاد وفسی 📆 جلسه صد و چهل و یکم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔮"تقوا" اکسیر خروج از مشکلات مادی و معنوی 🛒گرفتاری های بی شمار جامعه، ثمره بی تقوایی برخی مسئولین و مردم 💐استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══🌺═╗ @bayyenat110 ╚═🌺══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ 🌻 ┊ ┊ 🌻 ┊ 🌻 🌻 🎞| ببینید: 🥇 خود پرستی، در نیّات و ادعیّه ی ما ⚠️ این نفسْ اژدرهاست، او کی مرده است؟!  🌹 حضرت آیت الله وفسی ┏━✨🍃✨🌼✨━┓ 🌼 @bayyenat110 🌼 ┗━✨🌼✨🍃✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌷🎍🌷🍃•✾••┈ 📽| ❤️ درسی بزرگ از صحابی جلیل القدر امام حسین -علیه السلام- جناب سعید ابن عبدالله 🔆 از دلائل خشنودی اولیاء الهی به حسب اطّلاع بر زمان مرگشان 🌹حضرت آیت الله وفسی ╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۷۷ ♻️شيعيان براي اثبات امامت امامان دوازده‌گانه‌شان از اين حديث استدلال مي‌كنند كه پيامبر فرموده: دوازده خليفه خواهند بود كه همه از قريش هستند... ♻️اينك به شيعه بايد گفت كه همه روايات به صراحت مي‌گويند كه اين دوازده نفر امير و خليفه خواهند بود و معلوم است كه از ائمه شيعه فقط [حضرت] علي و [امام] الحسن به خلافت رسيده‌اند. پس حديث چيز ديگر مي‌گويد و شيعيان چيزي ديگر مي‌گويند! و اين روايت‌ها اين خليفه‌ها را نام برده‌اند و حتي اسم يكي در اين روايت‌ها ذكر نشده است. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۷۷ ۱. بعضي روايات مي‌گويند ۱۲ نفر از قريش و بعضي روايات دقيقاً اسم ایشان را مي‌گويند. مثل حديث جابربن‌عبدالله انصاري كه از كساني است كه تا زمان امام باقر -علیه السلام- هم زنده بوده است و روايت پيامبر -صلی الله علیه و آله- را به نسل تابعين و بعد از آن‌ها رسانده است. ۲. خلافت پيامبر -صلی الله علیه و آله- خلافت حقيقي ايشان است؛ نه اين‌كه بعضي اصحاب جمع شده و اميري براي خود انتخاب نمودند و اسم آن را به دروغ گذاشتند خليفه رسول‌الله؛ زيرا همان‌طور كه در قرآن آمده است مقام رسالت يا امامت و وزارت و خلافت از طرف خداست و صراحت آيات در اين باره روشن است. ۳. پس آيا يزيد هم جزو خلفاي پيامبر مي‌باشد؟ نتيجه: خلط بين خلافت ظاهري و خلافت حقيقي رسول‌الله -ص- موجب عدم درك اين حديث شريف شده است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 📽| ببینید: ⚠️عزیز شدن منافقین، فواحش و فسّاق در تهران ❌غیرقابل پذیرش بودنِ رها کردن امور دینی و اقتصادی از طرف دولت جدید، به بهانه مقابله با بیماری کرونا 💐استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
┈••✾•🍃🌹🍃•✾••┈ 📣 ویژه طلاب و دانشجویان 📖سلسله جلسات تدریس کتاب حضرت علّامه طباطبایی -ره- 🎙توسط حضرت استاد آیت الله وفسی 📲بارگذاری در کانال 🔉مرحله هشتم، جلسات ۳۱ تا ۵۲ 🌹جهت عضویت در کانال بینات مدیا، از لینک زیر استفاده نمایید↙️ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/481099793Caa1f4d36ea
🔵جلسه ۱۷۰ حکمت عملی ( ۱۴۰۰.۷.۶ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه نود و نهم» 🔹تأثیر ذکر، بویژه ذکر و یاد مرگ، در خودسازی و رشد معنوی 🔹ملموس بودن مرگ برای عموم افراد بشر و یقین به آن، موجب استفاده ی بهترِ از یاد مرگ در جهت تربیت و ارشاد ( از دلائل استفاده ی تربیتی از یاد مرگ ) 🔹تمثیلی زیبا در مورد توجّه به ناپایداری و غیر جاودانگی زندگی دنیوی 🔹اشاره ای به مسئله ی ثواب و عقاب در آخرت 🔹بررسی مهمّ ترین دلیل هراس و کراهت از مرگ 🔹شیرین و گوارا بودن مرگ، برای اولیاء الهی -سلام الله علیهم- 🔹اشاره ای به چرایی زندان بودن دنیا برای مؤمن 🔹برابری سود و زیان دنیوی، برای اولیاء حقّ -سلام الله علیهم-، البتّه به جهت دنیوی آن 🔹ناشناخته ماندن عمق و گستره نفس و باطن افراد، در عالم طبیعت ( عدم ظهور دنیوی همه زوایای نفوس ♦️سیاسی 🔻مغفول ماندن جنبه معنوی ظلم و فساد، و همچنین ظلم به معنویّت، در نزد مسئولین ارشد نظام ( ظهور و بروز مادّی گرایانه مسئولین بلندمرتبه نظام، در مقام ظلم ستیزی و مبارزه با فساد ) 🔻تفاوت رویکرد مسئولین ارشد نظام به دنیا و تدابیر حیات دنیوی، با رویکرد حضرت امام حسین -سلام الله علیه- 🔹بی رنگ شدن دنیا، در فرهنگ عاشورا 🔹ترس جهانخواران از حضرت امام حسین -سلام الله علیه- و فرهنگ حسینی 🔹تفاوت بین هیئات مذهبی جهالت زدا، با هیئات مذهبی جهالت زا ( رویکرد جهالت زدا به فرهنگ عاشورا، یا رویکرد جهالت زا؟ ) 🔹تبیین فرمایش مشهور حضرت امام خمینی -ره- "این محرّم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" 🔹معنای صحیح معرفت به حضرت أبی عبدالله -سلام الله علیه- 🔹قدسی سازی، هدف فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی ( انتظار از نظام اسلامی، قدسی سازیست نه صرفاً انسان سازی ) .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۱۴۰۰.۷.۶.mp3
13.31M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓جلسه نود و نهم ( ۱۴۰۰.۷.۶ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://www.aparat.com/v/49XJz 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞| به مناسبت "روز مجلس" 🌹شهید مدرّس، اسوه ایمان و تقوا برای حکومت اسلامی ✂️فاصله عجیب مجلس امروز با مجلس طراز اسلامی 💓حضرت آیت الله وفسی ╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
استاد آیت الله وفسی ۱۴۲.mp3
7.08M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حضرت استاد وفسی 📆 جلسه صد و چهل و دوم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ 🌻 ┊ ┊ 🌻 ┊ 🌻 🌻 🎞| ببینید: 🥇🚨برترین نسخه شفاء و نجات ❓❓چرا باید شویم؟ 🌹حضرت آیت الله وفسی ┏━✨🍃✨🌼✨━┓ 🌼 @bayyenat110 🌼 ┗━✨🌼✨🍃✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ 🌹 ┊ ┊ 🌹 ┊ 🌹 🌹 🎥|ببینید 🕊به دنبال توبه ی نصوح 💐حضرت آیت الله وفسی ╭━━🍃❀🌺❀🍃━━╮ @bayyenat110 ╰━━🍃❀🌺❀🍃━━╯
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۷۸ ♻️شيعيان ادعا مي‌كنند كه بعد از وفات پيامبر، همه اصحاب مرتد شده‌اند به جز چند نفر كه بر اسلام باقي مانده‌اند. به آن‌ها مي‌گوييم كه مرتد به علت شبهه يا شهوتي مرتد مي‌شود و معلوم است كه شبهات در صدر اسلام قوي‌تر بودند. پس كساني كه در دوران ضعف اسلام ايمانشان چون كوه‌ها بود چگونه بعد از پيروزي و ظهور نشانه‌هاي اسلام و گسترش اسلام ضعيف خواهد شد؟ اما درباره شهوت‌ها و اميال بايد گفت: آنان كه اموال و خانه و ديارشان را به خاطر خدا و پيامبرش به ميل خود ترك گفتند چگونه مي‌توان گفت كه به خاطر دوست داشتني‌ها و شهوت‌هايي كه خودشان آن را ترك كرده بودند مرتد شدند؟ و بايد دانست كه مرتدشدن اصحاب نزد شيعه در مهمترين اركان ايمان كه امامت است به شمار مي‌آيد. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۷۸ ۱. شيعه مي‌گويد همه اصحاب پيامبر مسلمان بودند و از بيعت با علي‌بن‌ابي‌طالب -علیهما السلام- در غدير برگشتند، نه از اسلام. ۲. اما اين‌كه اصحاب شبهه نداشته‌اند و ايمانشان مثل كوه بود؛ مخالف صراحت آيات قرآن است كه در سوره آل عمران، آيه ۱۵۱ و ۱۵۲ مي‌گويد: إِذَا فَشِلْتُمْ (زماني كه سست شديد) وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ (در كارتان اختلاف كرديد) و عَصَيْتُم (نافرماني كرديد) ۳. اين‌كه مي‌گوييد «آن‌ها اموال و خانه و ديارشان را به خاطر خدا و پيامبرش به ميل خود ترك گفتند». اولا عموم آن‌ها افراد بي‌چيزي بودند و ثانياً عثمان كه ثروت داشت تمام ثروت خود را به مدينه منتقل نمود. ثالثاً گفته‌هاي شما مخالف آيه قرآن است كه در آيه ۱۵۲ سوره آل عمران مي‌گويد: مِنكُم مَّن يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنكُم مَّن يُرِيدُ الْآخِرَةَ بعضي از شما دنيا را مي‌خواهيد و بعضي از شما اخرت را مي‌خواهید. بنابراين همه آن‌ها درجات عالي ايمان نداشته‌اند. در غیر این صورت، خدا آن‌ها را سرزنش نمي‌كرد و با اين صراحت نمي‌فرمود كه بعضي از اطرافيان پيامبر (كه شما آنها را اصحاب مي‌ناميد) دنيا را مي‌خواستند. در حاليكه كنار پيامبر به جنگ هم رفته بودند. بنابراین براي شناخت اصحاب، تفكر در آيات قرآن ضروري است تا اصحاب حقيقي و صفات‌شان از كساني كه اطراف پيامبر بودند و بعضي از آن‌ها منافق يا سست بودند يا تنازع مي‌كردند يا نافرمان بودند، مشخص شود. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی.mp3
1.83M
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 🔉/بشنوید: 🌹تفسیری از فرمایش "ما رأیتُ الّا جمیلاً" 🥀 نگاه عرفانی به مواجهٔ اولیاء الهی -علیهم السلام- با مصائبشان 💐 حضرت آیت الله وفسی 🌺 🌺🌺 🌺🌺🌺 🆔 @bayyenat110
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌺 افتخار ما... 🌸 افتخار ما آن بانوان و با است که در عین حالی که در حال جراحی گلوله از بدن بیمار هستند، امّا حجابشان کامل است و جالب این است که مسئولان صداوسیما برای اینکه این گونه افراد در کشور ما جلوه نکنند و سرمشق بانوان ایران قرار نگیرند، دیگر - تا آنجا که در توان دارند - اخبار زنان محجّبه در یمن یا لبنان و... را پخش نمی کنند! ان شاءالله در ، اسلامی شدن صداوسیما و ، محقق شود و این امر به عهده است. 🌷حضرت استاد آیت الله وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🦋 و 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🎥| 🏢 تحقیق دانشگاه الازهر، در مورد جعل فضائل برای خلفای اهل سنت 🎙حضرت آیت الله وفسی ╭━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╯
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 باسمه تعالی ان شاءالله از روز های آتی ، بازنشر مقاله به نگارش حضرت استاد آیت الله وفسی، در کانال قرار داده خواهد شد. در این مقاله به بررسی احادیث مربوط به مقام و منزلت شیعیان حضرت امیرالمؤمنین -سلام الله علیه- ، منزلت مخالفین تشیّع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی پرداخته شده است. ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🌸 @bayyenat110 🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 📖 ۱ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین والصلاة والسلام علی سیّدنا و نبیّنا محمّد و آله الطّاهرین المعصومین درباره ی مقام و منزلت شیعیان و محبان اهل بیت -علیهم السلام- روایات بسیاری داریم که در برخی موارد از آنها، سوء برداشت هایی شده است و گمان کرده اند که با عدالت حضرت احدیت ناسازگار است. در این مختصر تلاش شده است به یکی از این برداشت های ناصواب، پاسخ داده شود. 🔘 ادامه دارد... 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 📖 ۲ نخست دو روایت از کتاب صفات الشیعه شیخ صدوق -ره- درباره مقام و منزلت شیعیان و محبان اهل بیت -علیهم السلام- و داستانی از اختلاف این دو مقام را برای تبرک و تیمن خدمتتان عرض میکنم. حدیث اول: حضرت امام صادق -علیه السلام- فرمودند: شیعتنا اهل الورع و الاجتهاد و اهل الوفاء و الامانة و اهل الزهد و العبادة اصحاب احدی و خمسین رکعة فی الیوم والیلة القائمون بالیل الصائمون بالنهار و یزکون اموالهم و یحجون البیت و یجتنبون کل محرم.¹ و در قسمتی از فرمایش حضرت موسی کاظم -علیه السلام- درباره مقام شیعیان آمده است: ...شیعتنا ینظرون بنورالله و یتقلبون فی رحمة الله و یفورون بکرامة الله...² مقام شیعه اهل بیت بودن، مقام عظمایی است که فائزون در قیامت هستند و اما محبان اهل بیت -علیهم السلام- مقام شفاعت شدگانی است که به وسیله اولیاء الهی، در قیامت دستگیری می شوند. برای روشن شدن تفاوت میان این دو مقام، عنایت به داستان مشهوری از مهمانان حضرت امام رضا -علیه السلام- مناسب می باشد: گروهی به درب خانه ی حضرت امام رضا -علیه السلام- آمدند و خود را شیعیان امیرالمومنین علی ابن ابی طالب -علیهما السلام- معرفی کردند و حضرت آنها را تا دو ماه نپذیرفت و آنها پس از التماس فراوان و شفیع قراردادن یاران آن حضرت، اجازه ملاقات یافتند، آنها سلام کردند و حضرت پاسخ ندادند و همچنین اجازه نشستن هم به ایشان ندادند و آنها در حالت ایستاده دلیل این محرومیت را سؤال کردند و حضرت در جواب آنها فرمودند، که فقط به روش خداوند متعال و رسول اکرم و امیرالمومنین -علیهماالسلام- اقتداء کردند. آنها گفتند چگونه اقتداء کردید؟ آن حضرت فرمودند: لدعواکم انکم شیعة امیرالمومنین علی بن ابی طالب ویحکم (وای برشما) انما شیعته الحسن و الحسین و ابوذر و سلمان و المقداد و عمار و محمدبن ابی بکر، الذین لم یخالفوا شیئاً من اوامره و لم یرکبوا شیئاً من فنون زواجره فامّا انتم اذا قلتم انکم شیعته و انتم فی اکثر اعمالکم له مخالفون مقصرون فی کثیر من الفرائض متهاونون بعظیم حقوق اخوانکم فی الله و تتقون حیث لا یجب التقیه و تترکون التقیه حیث لابد من التقیه فلو قلتم انکم موالوه و محبوه و الموالون لاولیائه والمعادون لاعدائه لم انکره من قولکم و لکن هذه مرتبة شریفة ادعیتموها ان لم تصدقوا قولکم بفعلکم هلکتم الا ان تتدارککم رحمة من ربکم... و پس از توبه از ادعای دروغین شیعه بودن و بیان آن که از محبان اهل بیت -علیهم السلام- هستند، حضرت آنها را با اکرام پذیرایی فرمودند.³ پس از ذکر این مقدمه تلاش می کنیم به سؤالاتی درباره ی روایاتی که درآنها به (حلال زاده بودن) برای محبان اهل بیت و خبث الولادة ( پلید بودن در ولادت - حرام زاده بودن ) برای دشمنان ایشان طرح شده، پاسخ دهیم. سؤالات: 1- چرا شیعیان برای طرفداران خود صفت حلال زادگی و برای مخالفانشان قائل به حرام زادگی هستند؟ آیا این جزمی گرایی و خود پرستی یک دین و مذهب نیست؟ 2- اگر خداوند عادل مطلق است، پس چگونه ممکن است که ولدالزنا در حالیکه در تولد خودش اصلا نقشی نداشته، باتوجه به روایات در این مورد، از ورود به طریق کمال یعنی محبت اهل بیت و رسیدن به کمال لایق خویش بی بهره است؟! 3- بدیهی است که ولدالزنا در پیدایش خود کاملا بی گناه است، در عین حال پدر و مادر گناهکارش و حتی منافقان و مشرکان می توانند توبه کرده و به بهشت روند، ولی او از رفتن به بهشت محروم است؟ 4- چرا ولدالزنا درصورت ایمان و عمل صالح به بهشت نمی رود، درحالیکه آیات قرآن به همه ی انسان ها وعده ی بهشت داده است؟ 5- آیا غیر مسلمانان و یا غیر شیعیان حلال زاده اند یا خیر؟ وضعیت آنان در آخرت چگونه است؟ 6- اگر حلال زاده بودن مقید به قرائت عقد شرعی در دین اسلام است، حکم اجداد پیامبر اسلام -ص- چیست؟ 7- چرا حرام زاده با آنکه مرتکب جرمی نشده است، از برخی حقوق اجتماعی محروم شده است؟ 🔘 ادامه دارد... 📋 مقاله (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی) 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 ☄ 🛑 نطق کوبنده حضرت آیت الله وفسی در پی خلع لباس شدن محمد علی زم: ✅تنها کار خوبِ منافقین در کل عمرشان، همین است...! ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 📖 ۳ جناب علامه مجلسی -ره- به روش اهل حدیث و اخباری ها در کتاب شریف بحارالانوار، درباره این اخبار و رفع تعارض، توجیهی را فرموده و در آخر از حلّ آن اظهار عجز می نمایند: و بالجمله فهذه المسالة مما قد تحیّر فیه العقول و ارتاب به الفحول والکف عن الخوض فیها اسلم ولا نری فیها شیئاً احسن من ان یقال: «الله اعلم». ترجمه: جناب علامه مجلسی می فرمایند: حاصل مطلب: این مسئله از آن چیزهایی است که عقول در آن متحیر و بزرگان دو دل شده اند و خودداری از ورود در این امور بهتر است و ما در این مسئله چیزی بهتر از گفتن: «الله اعلم» خدا داناتر است ندیدیم. روشن است که روش های اهل حدیث و اخباری ها، قادر به پاسخگویی به این گونه شبهات و مسائل کلامی نیست؛ زیرا برای حل شبهات هم متّکی به روایت هستند در حالیکه بسیاری از سوالات و شبهات امروز از اهل بیت -علیهم السلام- سوال نشده و روایتی در این زمینه وجود ندارد؛ به همین سبب ما به روش حکمت متعالیه و علم کلامی که متکی بر آن باشد تحقیق و پاسخ را جویا می شویم. در اینجا دو نکته را متذکر می شویم: نکته اول: مذهب اهل بیت -علیهم السلام- بر پایه مبادی و مبانی مبرهن و مستدل است که در حکمت متعالیه و حکمای معاصرِ پیرو آن مفصلاً تدوین شده است. نکته دوم: در روایت طولانی در کافی شریف درباره ارزش و حجیت عقل و وحی چنین آمده است: (...یا هشام ان لله حجتین حجة ظاهره و حجة باطنة فاما الظاهرة فالرسول و الانبیاء و الائمة و اما الباطنة فالعقول...) بنابر این روش، دست آورد های عقل قطعی هرگز با نصوص قرانی و مفاد قطعی روایی معارضه نمیکند؛ زیرا هر دو حجت حضرت حق متعال می باشد. در بخش اول، احادیث و روایات را بررسی می نماییم و در بخش دوم، چارچوب و اصول تحقیق را بیان کرده به صورت ریشه ای شبهات را پاسخ می دهیم. در بخش سوم، روایات فقهی را بررسی میکنیم و در پایان به صورت خلاصه نتیجه تحقیق ارائه می شود. 🔘 ادامه دارد... 📋 مقاله (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی) 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ 🌹 ┊ ┊ 🌹 ┊ 🌹 🌹 🎞| 🕊ظهور مقام فرقانیّت حضرت فاطمه زهراء -سلام الله علیها- 🌷حضرت آیت الله وفسی ╭━━🍃❀🦋❀🍃━━╮ @bayyenat110 ╰━━🍃❀🦋❀🍃━━╯