eitaa logo
بانک نشست ها و دوره های آباد
107 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
809 فایل
@Mojtabatabesh1371 جهت ارتباط بیشتر در خدمتم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عصر زنان
🎥 فیلم‌ها: ♦️ هناس / حسین دارابی روایتی واقعی از تلاش‌های عاشقانه همسر یک دانشمند هسته‌ای است برای به آرامش رساندن زندگی در تلاطم خاص شغل همسرش ♦️ ویلایی‌ها / منیر قیدی ما در این فیلم با «روح جمعی زنانه» روبرو هستیم حتی سکوت آنها هم در برابر مشکلات و خطرها قهری و از سر ضعف و باخبر نبودن آنها نیست؛ بلکه انتخاب صبر است مانند وقتی که همه منتظر خبری از همسران‌شان بودند. ♦️ دسته دختران / منیر قیدی منیر قیدی که در ویلایی ها به زنان پشت خط مقدم پرداخته بود، این بار زنانی را به تصویر کشیده است که رو در رو با دشمن و در وسط جنگند. ♦️ اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند / نرگس آبیار لیلا (گلاره عباسی) از طرفی باردار است و از طرفی نباید در جامعه حضور داشته باشد و کارها را سامان دهد و همین نقطه ای است که چالش هایی را به همراه دارد. ♦️ شیار ۱۴۳ / نرگس آبیار قهرمان زن این فیلم مادر شهیدی است که منتظر بازگشت پسرش است. «شهید دادن» یک هنر اوست و «در انتظار پیکر فرزندش سوختن و ساختن» هنر دیگرش ♦️ دهلیز / بهروز شعیبی شیوا (هانیه توسلی) زنی است که در غیاب همسرش (رضا عطاران) که به دلیل نزاعی باعث قتل غیرعمد شده است، باید به تنهایی زندگی را جمع و جور کند و نگذارد ازهم بپاشد. ♦️دلبری / سیدجلال دهقانی اشکذری قهرمان این فیلم همسر جانباز قطع نخاعی است قهرمانی در دل زندگی که فداکارانه جوانی‌اش را به پای قهرمان جنگ گذاشته است. ♦️روزهای زندگی / پرویز شیخ‌طادی قهرمان زن در این فیلم، پرستاری است که یک تنه در میان مردان میدان جنگ حضور دارد و در تلاش برای نجات جان مردان محروح ایرانی است. 📚 | منبع: @baftar_resane ≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈ 📍عصر زنان را با همین نشانی در اینستاگرام، روبیکا تلگرام و ایتا دنبال کنید... @asrezanan_ir
هدایت شده از عصر زنان
فایل صوتی حجت الاسلام بابایی_1.mp3
7.86M
🔖 موضوع: ﴿استخفاف؛ راهی برای عرفی شدن و سکولاریسم﴾ ⏳ ۱۳ دقیقه 📌 گزیده: 🔹 صحبت از سکولاریسم نه فقط جدایی دین از سیاست که جدایی دین از ساحت زندگی است. 🔸 سکولاریسم حداقلی در یک فرایند روان‌شناختی، لاجرم به سکولاریسم حداکثری منتهی خواهد شد. 🔹 استخفاف یک واژه قرآنی است و نکاتی در بر دارد: ✓ ولا یستَخِفنّ: • مقاومت در برابر استخفاف، راهی است برای تحقق وعده الهی. • مقاومت در برابر استخفاف، در برابر انکار آیه است. ✓ فاستخفّ قبول استخفاف یا منتهی به انکار آیات توحیدی می‌شود یا به اطاعت فرعونیان منجر میشود 🔸 استخفاف حجاب لزوما از غیر صورت نمی‌گیرد بلکه قبول این استخفاف از جانب خودی‌ها صورت می‌گیرد. 🔹 استخفاف درصورتی رخ می‌دهد که اراده‌ای بر پذیرش آن وجود داشته باشد. 🔸 مقاومت برابر استخفاف یا مکانیکی است یا پویا؛ ما در برابر سوال از چرایی حجاب فقط یک جواب را تکرار میکنیم و پویایی نداریم. عملا قبول خفت انجام شده و راه برای تخفیف حجاب هموار شده. ≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈ 📍عصر زنان را با همین نشانی در اینستاگرام، روبیکا تلگرام و ایتا دنبال کنید... @asrezanan_ir
هدایت شده از عصر زنان
پوشش، پیشرفت اسلامی، توسعه غربی.mp3
14.03M
🔖 موضوع: ﴿پوشش، پیشرفت اسلامی، توسعه غربی﴾ 🎙 (برنامه جهان آرا) ⏳۱۴ دقیقه 📌 گزیده: 🔹 برای تحقق فروعات دین، ازجمله حجاب، باید اقامه دین شود. 🔸اقتضای ساختار مدرن، پوشش مدرن است. 🔹 ساختارهای اجتماعی در تسهیل یا مشکل کردن یک امر موثرند. ساختار اجتماعی مدرن امر پوشش را تسهیل می‌کند. 🔸ساختارها باید مناسب اقامه دین باشند تا فروعات اقامه شوند. 🔹بحران‌های موجود برخواسته از دوگانه فرهنگ «توسعه غربی» و «پیشرفت اسلامی» است. 🔸مساله حجاب در ایران، مساله پذیرش الگوی توسعه غربی و الگوی پیشرفت اسلامی است. 🔹مبارزه با آثار توسعه غربی، مبارزه با معلول است. اقامه جرم، جرم اصلی است و نه صرفا ارتکاب جرم. ≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈ 📍عصر زنان را با همین نشانی در اینستاگرام، روبیکا تلگرام و ایتا دنبال کنید... @asrezanan_ir
هدایت شده از عصر زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جهانِ زنان در کنتراست عجیبی به سر می‌برد! 🔹 دوربین‌های گوشی یک آپشن دارد بنام کنتراست، کاربرد این آپشن برای این است که تضادهای موجود در یک عکس را به طور واضح به تماشاگر نمایش دهد، چیزهایی را که بیننده ندیده به آن نشان دهد. 🔸جهان زنان اکنون شبیه همین عکس است که دچار کنتراست شده! درست زمانی که یک بحران اجتماعی در کشوری بنام ایران بر سر الزام حجاب رخ داده، زنان در کشوری ، بر سر بی حجابی اجباری فریاد می‌زنند. 🔹 این کنتراستِ زنانه اگر فارغ از پروپاگانداهای سیاسی دیده شود، بسیاری از نادیدنی‌ها را دیدنی می‌کند. 🔸 به عبارتی، هم زمان با شعار در ایران، که آزادی زنان را در آرمان‌های اروپایی و فرادینی جستجو می‌کند، زنانی در قلب اروپا، پس از تجربه‌ی تمام آن آرمان‌ها دریافته‌اند که با دین‌مداری زندگی زنان ارزشمندتر است، تا جایی که برای آن مبارزه می‌کنند! 💠 پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐 |@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
مبانی فلسفی شکل‌گیری سلبریتیسم، نهایی.mp3
31.29M
۱ 🔖 موضوع: ﴿مبانی فلسفی شکل‌گیری سبک زندگی سلبریتیسم﴾ 🎙کارشناسان: 🔸 دکتر محمد کاظمی 🔹 دکتر محمدعلی روزبهانی برنامه نقد و نظر، رادیو معارف 📌 گزیده: ✓ مولفه‌های حاکم بر سبک زندگی سلبریتیسم: ۱. عقل خودبنیاد ۲. مساله‌مند کردن ارزشها: ضدیت با ذات و نسبیت ارزشها ۳. خود نمایشی: دیگران، منبع هویت شخص ۴. بازاری شدن نمادها و نشانه‌ها ۵. تکنولوژی‌های حوزه فرهنگ ✓ پیامدها: ۱. امتزاج فرهنگی، نشانه‌ای ۲. لحظه‌ای شدن هویت‌یابی انسان‌ها ✓ سبک زندگی یک مفهوم جدید و مدرن است، برآمده از یکسری رابطه‌هاست. این رابطه‌ها جهانی میسازند که قهرمان این جهان، سلبریتی‌ها هستند. ✓ عقل خودبنیاد، عقل بی بنیاد است. پیشینه این عقل هیچ و بی‌خدایی است. ✓ انسان مدرن دچار بحران معناست، برای فرار از این بحران نیازمند عناصر هویت‌بخش است، مثل استادیوم ورزشی... ✓ سلبریتی یکی از امکانات و پدیدارهای جهان مدرن است. باید بدانیم امکانات سلبریتی چیست و چگونه می‌توان از او برای اهداف تمدنی استفاده کرد؟! ≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈ 📍عصر زنان را با همین نشانی در اینستاگرام، روبیکا تلگرام و ایتا دنبال کنید... @asrezanan_ir
هدایت شده از عصر زنان
سطحی از قفل شدگی کنونی در گفتگو!.mp3
2.22M
🔖 موضوع: ﴿سطحی از قفل‌شدگی کنونی در گفتگو﴾ 🎙 حجت الاسلام قنبریان 📌گزیده: ✓ انقلاب اسلامی از روزی که پدید آمد، دو دیگری داشت: اسلام تحجر و غربزدگی ✓ در مساله زن و حجاب، بین گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام تحجر، امتزاج رخ داده و مرزبندی بین این دو وجود ندارد. ✓ با قفل شدن گفتگو در گفتمان انقلاب، گفتگو در باب غربزدگی باز می‌شود. ✓ جمهوری اسلامی یک حرف نو دارد: ارزشهای الهی و مردم توامان باید باهم باشند. ≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈ 📍عصر زنان را با همین نشانی در اینستاگرام، روبیکا تلگرام و ایتا دنبال کنید... @asrezanan_ir
هدایت شده از عصر زنان
سلبریتیسم لازمه زندگی مدرن تلفیق شده.m4a
9M
۲ 🎙 کارشناسان: دکتر محمد کاظمی دکتر محمدعلی روزبهانی ⏳مدت: ۳۳ دقیقه 📌 گزیده: 🔹 در عرصه سیاست، نیاز به یک نظام نخبگانی داریم که تریبون داشته باشند تا این خلا توسط نامتخصصانی مثل سلبریتی ها پر نشود. 🔸 در عرصه سیاست و بازار در ایران، برخلاف غرب، چهره شدن قاعده و قانون ندارد که همین باعث تشدید بحث سلبریتیسم می‌شود که جایگاه رهبری سیاسی نیز به خودش می‌گیرد. 🔹 سانسور کردن نظام نخبگانی، کمک به تقویت جریان‌ها و رهبران بی‌هویت است. 🔸 تجددطلبی در ایران، وارداتی است، سلبریتی ها هم تریبون این تجددطلبی‌اند. 🔹 سلبریتی باید به جایگاه خودش برگردد، او هرگز نمیتواند جایگاه روشنفکر در جامعه داشته باشد و وجودش در این مقام برای کشور ضرر دارد، نه اینکه آنها آدم مضری باشند. 🔸 انسان امروز، انسانِ رسانه‌بین و رسانه ضرورت انسان امروز است، سلبریتی هم یکی از ضرورت‌های رسانه است. 🔹 سلبریتی لازمه زندگی مدرن است و انواع زیبایی‌ها را می‌توان از طریق او در جامعه تنظیم کرد. 🔸 نقد به سلبریتیسم نقد به سلبریتی‌های آماتور و غیرحرفه‌ای و تربیت‌نشده است که نظم و سطح زیبایی‌شناسانه جامعه را برهم می‌زنند. 🔹 در گفتمان انقلاب اسلامی می‌توان بر امر شری (از حیث خاستگاه) همچون سلبریتی ولایت داشت. 🔸 جهان مدرن نه تنها سلبریتی، که افراد معمولی را کالای خود می‌کند. 🔹 ولایت‌ بر سلبریتیسم، به مانند دین به واسطه نفوذ در وجه فطری و انسانی انسانها رخ می‌دهد (امر توحیدی). ≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈•≈ 📍عصر زنان را با همین نشانی در اینستاگرام، روبیکا تلگرام و ایتا دنبال کنید... @asrezanan_ir
4_6043954871730704401.mp3
12.1M
صوت کامل گفتگو با دکتر بیژن پیروز استاد دانشگاه تهران در برنامه جهان آرا درباره "تکنیک های عملیات روانی رسانه های غربی علیه ایران" 30 آبان 1401 عضو کانال شوید 🔻 https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
هدایت شده از عصر زنان
12.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ نقش و جایگاه طلاب خواهر در جامعه ▪️با توجه به نقش تبیینی و تبلیغی بانوان حوزوی، انتظار می‌رود امروزه کنش و اثرگذاری بیشتری از طلاب خواهر در سطح جامعه و بخصوص در مواجهه با شبهات و سوالات اعتقادی جوانان و نوجوانان ببینیم. ▪️ ولی حوادث اخیر نشان داد که این ظرفیت حوزه‌ی علمیه‌ی بانوان مورد غفلت واقع شده و برنامه‌ی منسجم و قاعده‌مندی برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این امکان در نظر گرفته نشده است. ▪️همین امر اهمیت پاسخگویی و ورود جدی مسئولین این حوزه را بیش از پیش ضروری می‌کند. در این گفتگو سعی شده به بخشی از سوالات مرتبط با این مبحث پرداخته شود. 🔺 مهمان: سرکار خانم دکتر معصومه ظهیری، استاد حوزه و دانشگاه 🔗 لینک کامل گفتگو 💠 پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐 |@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
استاد طالبی.mp3
29.29M
🔰 سلسله نشست های «زن و خانواده» 💢نشست دوم: «ظرفیت های تحقق الگوی سوم زنان در حل بحران های واقعی و کاذب جامعه زنان» 🔸با ارائه:«سرکار خانم دکتر طالبی» 🔹در تاریخ 22 آذر1401 💠 پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐 |@asrwzanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
♦️چرا قانون حجاب تحمیلی به‌نظر می‌رسد؟ ▪️در ترکیب مفهومی «قانون حجاب» آنچه که موجب اجباری به نظر رسیدن آن میشود قانونیت (جزء اول) نیست بلکه در وهله‌ی اول، این معنای اجتماعی شده از حجاب (جزء دوم) است که سبب میشود این ترکیب تحمیلی به نظر بیاید. ما در ساحت گفتمانی با معنای بخصوصی از حجاب مواجه هستیم و قانون حجاب در حال نهادمند و ضابطه‌مند کردنِ «این معنای بخصوص از حجاب» است. میگویم این معنای به خصوص از حجاب که بگویم حجابی که امروز برای ما تفاهم شده برداشت خاصی از حجاب است و نه همه‌ی برداشتها و نه لزوماً برداشت درست از حجاب. برای اینکه منظور من را بهتر متوجه بشوید به عنوان یکی از هزاران صحبتهای اخیر امام جمعه محترم اصفهان را بخوانید. پس از صدسال از آغاز مسأله‌بودگی حجاب در ایران هنوز گفته می‌شود حجاب و برهنه نبودن فارق میان انسان و حیوان است. خب عزیزان چرا متوجه این توسعه نیافتگی تئوریک از حجاب نیستید؟ این برداشتهای کلاسیک چگونه قرار است مسأله امروز ما را حل کند؟ بعد میگویند کار فرهنگی، گرامیان کارفرهنگی بر اساس چه؟ ▪️بحث را یک گام عقب تر ببرم. این «معنای بخصوص از حجاب» در خلاً شکل نگرفته بلکه بر اساس فهم بخصوصی از زن و رابطه ی زن و مرد شکل گرفته است و همهی دالهای دیگر در این گفتمان «خاص» هستند. مسأله فقط حجاب نیست که ما باید در مورد آن دنبال راهکار از دوگانه‌ی الزام قانونی یا کار فرهنگی باشیم. ما شاهد یک نظم تقریباً هماهنگ از عناصر مختلف هستیم که حجاب یکی از آنهاست. همان طور که حجاب معنای بخصوصی دارد از متعه تعدد زوجات و دیگر مسائل هم تحت تاثیر همین نظم گفتمانی خاص یاد میشود. اینجا متعه هم یک متعه‌ی بخصوص است و کارکرد منحصر بفردی دارد. دقت کنید ساحت معرفتی شما شاید در اینجا فقه و تفسیر یا اندیشه های بنیادی‌تر هم خودش در کیفیت ساخت جامعه اثرگذار است و هم اگر ساخت جامعه تحت تاثیر هر دسته عوامل دیگری، معیوب و «نامتعادل» شد، در جامعه با این گزاره‌های فقهی هم بنا به تفسیری که گفتمانهای خاص ارائه میکنند تعامل میشود. یعنی این گفتمان بخصوص از هویت زن قادر است همه چیز را جذب خود کرده و معنا و رنگ خاصی به آن ببخشد و انحصاری کند. ▪️لذا من این نظم را از ریشه و از بنیانش معیوب میدانم. نه حجاب را میشود با این فهم خاص عمومی کرد و نه حجاب بدون اصلاح در کلیت این نظم گفتمانی که همه عناصر با هم بده بستان دارند قابل مدیریت است. حجابی که برای تحریک نشدن مرد معنا می‌شود(!) اقتضاء میکند تعدد زوجاتی را که پاسخ تنوع طلبی مرد است و متعه ای را که برای ارضای مرد است! حالا این وسط ستاد امر به مفروف مشکل را در این میبیند که قانون حجاب ضمانت اجرایی ندارد. اگر ضمانت اجرایی‌اش را تأمین کنیم ظرف یکی دوسال به فضل الهی ایران یکپارچه حجاب میشود! ایده‌ی جدید هم این است که به جای دستگیری و ایجاد پرونده قضایی جریمه کنیم. دوربینها هم الحمدلله خریداری شدند و هر جنبنده‌ای (ما من دابة في الأرض) که اوامر را اجرا نکند جریمه میشود. البته منت میگذارند یکی دو مرتبه ی اول فقط تذکر میدهند. هر جا هم در تیررس دوربینها نبود به اسم مردمی‌سازی ضابطان امر به معروف (!) گزارش خواهند داد. ✍🏼 | مهدی تکلو @Mahdi_Takallou 💠 پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐 |@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
نشست1 آقای دکتر چراغی (online-audio-converter.com).mp3
33.28M
🔰 سلسله نشست های «زن و خانواده» 💢نشست اول: «جنسیت در زبان قرآن و الهیات فمینیستی» 🔸با ارائه:«حجت الاسلام دکتر چراغی» 📅 در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۱ @motaleate_ejtemai 💠 پایگاه تحلیلی تخصصی 🌐 |@asrezanan_ir|