هدایت شده از مدرسه مهارت آموزی مبنا
💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡
«جای خالی روایتانسان»
📌عکسهارو ورق بزنید و درباره #روایت_انسان بیشتر بدانید 👌
📌حتما به شماره عکسها دقت کنید تا اونهارو به ترتیب ببینید😉
🔻برای ثبتنام در دوره #روایت_انسان و اطلاع از جزییات بیشتر روی لینک زیر بزنید:
https://mabnaschool.ir/landing/?utm_source=eitaa&utm_medium=mabna-chanel&utm_campaign=generalcamp-revayat-s4-1401
💡💡💡💡💡💡💡💡💡💡
هدایت شده از مدرسه مهارت آموزی مبنا
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 این صدای اهالی روایت انسان است
🔸«چی فکر میکردیم، چی شد»🔸
💡دوره روایت انسان خیلی از تصورات تاریخی یا اندیشههای ما رو متحول کرد. اینها بخشی از این موارد به انتخاب شما اهالی روایت انسانه.
🔻برای ثبتنام در دوره #روایت_انسان و اطلاع از جزییات بیشتر روی لینک زیر بزنید:
https://mabnaschool.ir/landing/?utm_source=eitaa&utm_medium=mabna-chanel&utm_campaign=generalcamp-revayat-s4-1401
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
حلقه های میانی به مثابه نیروی پیشران.mp3
45.55M
🔻درسگفتار:
حلقههای میانی به مثابه نیروی پیشران
(تجربهی تاریخی انقلاب اسلامی)
نسخه کامل
https://www.uplooder.net/files/cc25c76705481b5037713bbd70443938/aac-Rec-2023-02-01-09-01-56.mp4.html
بهمنماه ۱۴۰۱
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی 1.mp3
40.11M
🔻درسگفتار:
بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی-۱
(تهنشستهای ناانقلابی در ذهنیت جامعه)
بهمنماه ۱۴۰۱
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی 2.mp3
22.86M
🔻درسگفتار:
بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی-۲
(تهنشستهای ناانقلابی در ذهنیت جامعه)
بهمنماه ۱۴۰۱
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی 3.mp3
47.76M
🔻درسگفتار:
بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی-۳
(تهنشستهای ناانقلابی در ذهنیت جامعه)
بهمنماه ۱۴۰۱
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻چند نکتۀ جالب در گفتههای اخیر رهبر انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. دأب بنده، «ورود در مسائل اجرائی» نیست، بلکه تأکید بر اجرا است. حتّی در زمینههای نظامی ــ که بنده مسئولیّت مستقیم دارم ــ من ورود نمیکنم؛ بلکه «راه» را نشان میدهم و «پیگیری» و «سؤال» میکنم(در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانشبنیانها، ۱۴۰۱/۱۱/۱۰). این در حالی است که عدّهای بیخبر، ایشان را «دیکتاتور» معرفی میکنند و میگویند زمام و عنان همهچیز در اختیار ایشان است. دیکتاتور کسی است که از سیاستگذاری تا اجرا، همهچیز در اختیار خویش میگیرد و تمامیّتخواهانه، هیچ جایی را برای اظهار وجود دیگران باز نمیکند.
۲. ما در دهۀ نود به دلایل مختلف، «تعطیل نسبیِ اقتصاد» داشتیم. نمیشود همه را منسوب کرد به «ضعف مدیریّتها»؛ چون بخشی مربوط به عوامل خارجی و بیرونی است و بخشی مربوط به عوامل درونی. تحریمها، کاهش ارزش نفت در یک برههای از زمان، تمرکز بر روی مسئلۀ هستهای که اقتصاد را شرطی کرد، مؤثّر بود. نتیجه این شد که ما «یک دهه عقبماندگی» و «شاخصهای منفیِ زیاد» داریم(همان). «انتخاب غلط»، میتواند اینچنین، مشکلساز باشد و یک جامعه را برای مدّتها درگیر و اسیر خود کند. «آثار» و «نتایج» رأی جاهلانه و لجوجانه، بهسادگی رفع نخواهند شد؛ چه رسد به اینکه تفکّر برآمده از آن انتخاب، یک دهه حاکم باشد. آنچنان انتخابی، اینچنین دشواریها و تلخیهایی را نیز به دنبال دارد؛ تا آن حد که باید از «تعطیل نسبیِ اقتصاد» سخن گفت.
۳. ما به طور «محسوس»، مشکل معیشت مردم را داریم(همان). تصریح به محسوس بودن مشکل معیشتی مردم، یعنی ایشان نه بیخبر است و نه انکار میکند.
۴. اسراف آب، اسراف گوشت و اسراف نان، چیزهایی است که مربوط به آحاد مردم است(همان). جالب است که ما با وجود دشواریهای معیشتی، همچنان نیز «اسراف» میکنیم و سبک زندگیمان در زمینۀ مصرف اقتصادی، تغییر نکرده است.
۵. اشتباه مهمّی که در سالهای اوّل انقلاب اتّفاق افتاد و مبالغ زیادی از آثارش همین طور ماند، این بود که «بخش خصوصی» را کنار زدند و همۀ کارها، حتّی فروش اجناس خُرد را به دستگاههای دولتی سپردند؛ خطای بزرگی بود که ما انجام دادیم(همان). این خطای بزرگ، خطای «دولت دهۀ شصت» بود، امّا آیتالله خامنهای در وقوع آن هیچ نقشی نداشت، بلکه مخالف سرسخت آن نیز بود. این میرحسین موسوی بود که به دلیل گرایش به «اقتصاد سوسیالیستی»، انقلاب را نیز درگیر تمرکزگرایی و دولتمحوری کرد و به این واسطه، موجب رنجوری اقتصاد شد.
۶. بنویسید «ساخت ایران»؛ «MADE IN IRAN» هم ننویسید؛ بنویسید «ساخت ایران» با خطّ فارسی(همان). این نگاه، نقطۀ اوج «اعتماد به نفس» است که رهبر یک جامعه میتواند به آن جامعه هدیه کند و حس حقارت تاریخی را از آن بزداید. ایشان حتّی این اندازه از وابستگی و خودکمتربینی را نیز برنمیتابد و درج عبارت فارسی را بر عبارت انگلیسی در کالای ایرانی ترجیح میدهد.
۷. من این را گواهی و شهادت میدهم که مسئولین محترم دولتی با همۀ وجود دارند کار میکنند؛ یعنی واقعاً تلاشی که دارد انجام میگیرد، تلاش بسیار خوبی است؛ منتها جهتگیریها را مراقبت کنند و کار را جوری انجام بدهند که انشاءالله نتایج مطلوبی داشته باشد(همان). «گواهی» و «شهادت» رهبر انقلاب که اهل انصاف و حقّ و عدالت است، کافی است. پس کار متراکم و انبوه و جدّی، در جریان است، ولی جهتگیریها و نحوۀ انجام کارها را نیز نباید از نظر دور داشت.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
✅ http://Poiict.ir/17202
📍به طور معمول، دفاع از انقلاب و اثبات موفقیّت آن در قالب رویکردهای دستاوردی صورت میگیرد که بر آمار و ارقام مبتنی است، امّا در این اثر، از «منظر» و «دریچه»ای دیگر به کارنامۀ انقلاب نگاه شده است.
📍این پژوهش به جای تکیۀ محض بر رویکرد یاد شده و مطلق انگاشتن آن، «چشمانداز دیگر»ی را در برابر مسألۀ دفاع از انقلاب میگشاید؛ به گونهای که هم مجموعهای از «قالبهای استدلالی» را پیش روی مخاطب قرار میدهد و هم مضمونهای متناسب با این چهارچوبها را میپروراند.
📍ازاینرو، تمرکز بر روی این امر است که باید «منطقهای استدلالیِ» معطوف به دفاع از انقلاب را یافت و آنها فرا گرفت.
📍همچنین به طور خاص، به «کارنامۀ رهبریِ سیسالۀ آیتالله خامنهای» نیز در این اثر پرداخته شده است و به برخی از مهمترین اشکالها و ابهامها، پاسخ داده شده است.
📍با وجود آنکه این پژوهش بر جنبۀ اثباتی تکیه دارد، امّا در فصل آخر از «نارضایتیهای اجتماعی» نیز سخن به میان آمده و ریشهها و زمینههای آنها بیان شدهاند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از محسن قنبریان
امتداد نظریه اجتماعی اسلام تا فرآیند تحقق حجاب.mp3
35.75M
رویداد ایده پردازی حجاب/ نشست نهم
#حجت_الاسلام_محسن_قنبریان ۱۷بهمن۱۴۰۱
🧕 امتداد نظریه اجتماعی اسلام تا فرآیند تحقق حجاب
✔️ ده فراز:
۱. طرح ناقص مساله موجب ناحلی یا حل موقت و موضعی
۲. بسته اجتماعی مسأله حجاب، تا اقتصاد سیاسی
۳. ربط مستقیم به امر به معروف و ربط آن به #نظریه_اجتماعی_اسلام: ولاء طولی و عرضی
۴. #حرف_نوی_انقلاب_اسلامی، متأثر از نظریه اجتماعی اسلام
۵. مقایسه تحقق حجاب با رئیس احکام اجتماعی اسلام(ولایت)
۶. ولایت عرضی مردم، خاستگاه امر به معروف و حافظ حجاب
۷. تجربه تحقق اجتماعی حجاب براساس نظریه اجتماعی اسلام
۸. آسیب شناسی بدون ملاحظه وضعیت موجود
۹. کانون اصلی و بی بدیل مسأله جهت اصلاح و احیاء: ولاء طرفینی
- نفی مطلق "به تو چه!" و هرچه القاء آن دارد!
- اصل۲۷ مکانیسم اصلی اجرای اصل۸ است؛اگر تعطیل باشد...
- چند پیشنهاد از باب مثال
۱۰. راهکارهای زمینه ای و جانبی:
- بیش از "پند" و "بند" و"عمل فردی"؛ "تدبیر اجتماعی"
- بیش از راهکار فرهنگی، "مهندسی فرهنگی-اجتماعی"
- استفاده از ظرفیت های "غیر توقیفی" و "توصلی" و... بودنِ حجاب در ساخت اجتماعی لازم
- انعقاد تفاهم های اجتماعی با استانداردهای سیّال و منطقه ای
🔖 برای تکمیل این ارائه را هم ببینید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3445
☑️ @m_ghanbarian
آیندگان درباره ما چه خواهند گفت؟.mp3
3.51M
🔊 #کلیپ_صوتی👆
🔻 #استادعابدینی | آیندگان درباره ما چه خواهند گفت؟
#مکتب_امام
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
نشست نظریه پردازی کلام انقلابی یا معنویت انقلابی-ح.فلاح-ح.مظاهری سیف.MP3
35.47M
🎙صوت جلسه
🔰کرسی نظریهپردازی " #کلام_انقلابی یا معنویت انقلابی "
💠حجت الاسلام فلاح
🔴کیفیت متوسط
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.