eitaa logo
بانک نشست ها و دوره های آباد
102 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
796 فایل
@Mojtabatabesh1371 جهت ارتباط بیشتر در خدمتم
مشاهده در ایتا
دانلود
صوت آقای مهدی زاده.mp3
35.1M
✅حکمرانی پلتفرمی و آینده های محتمل برای انقلاب اسلامی 💠ویژه نامه سلسله نشست‌های آموزشی هفته پژوهش در سال ۱۴۰١ 🔗 https://yun.ir/jezx32 ✅اصول حکمرانی پلتفرمی 🗣️حسین مهدیزاده 📖صفحه 49 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi 🆔 @social_theory
- ناشناس.mp3
5.57M
🎙صوت نشست : جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی 👤حجت الاسلام حسین مهدیزاده 🌱مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
14011123 edit.mp3
38.72M
⭕️ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان 🔴جلسه سوم ✅بازخوانی اندیشه اجتماعی مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی 🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود. 🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد. 🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است. 🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است. ◀️جلسه سوم 🗣 ارائه کننده: حسین مهدیزاده 1️⃣ یکشنبه 23 بهمن 1401 🆔@social_theory
shabaniye_latifi_1394.mp3
18.56M
مناجات شعبانیه حجه الاسلام محمد لطیفی @social_theory
هدایت شده از محسن قنبریان
سه نوع نگاه در نسبت فقه و ساخت جامعه(2).mp3
1.7M
☑️ سه نوع نگاه در نسبت فقه و ساخت جامعه 📚برشی از کارگاه فقه تراز/ ۱۴۰۰ 🎙حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
۱-مدل حل مسئله فقهی.mp3
16.33M
🎁 بسته عیدانه مدل حل مسأله فقهی کارگاه و ارائه 1⃣ : بیان فشرده ای از ۴مرحله ی حل مساله فقهی حجت الاسلام محسن قنبریان/ جلسه اول چالش سه گانه در حکمرانی مجازی ❓حل مساله فقهی چه مراحلی را طی می کند؟! تفاوتش با استنباط مصطلح کجاست؟! ○ مراحل ۴گانه حل مساله: ۱. کشف و تحدید مساله ۲. استنباط اول (همین استنباط مصطلح) ۳. استنباط دوم (برای تحقق در زمانه کنونی) ۴. برنامه • فرقهای ظریف استنباط اول و دوم؟ • فرقهای استنباط با برنامه؟ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
۲-مدل حل مسئله فقهی.mp3
25.28M
🎁 بسته عیدانه مدل حل مساله فقهی کارگاه و ارائه 2⃣ : تفصیل مرحله کشف و صورت بندی مساله حجت الاسلام محسن قنبریان/ مدرسه معصومیه ❓اساساً چه چیزی موضوع پژوهش را مساله می کند؟! ❓از کشف تا صورت بندی فقهی مساله چگونه انجام می شود؟! ▪︎درآمدی لازم: • مراحل ۴گانه حل مساله • تعادل بین میز مساله و مبادی بعید در میراث ○ توضیح ۷قدم در این مرحله: ۱. تعریف مساله ۲. تمییز مساله از نامساله ۳. شبکه و نظام مسائل ۴. تحدید مساله ۵. اولویت یابی مساله ۶. تکمیل فرآیند کشف مساله ۷. فرمت فقهی دادن به مساله ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
۳-مدل حل مسئله فقهی.mp3
9.92M
🎁 بسته عیدانه مدل حل مساله فقهی کارگاه و ارائه 3⃣: روایتی از یک تجربه (مساله جبران خدمت کارمندان دولت) حجت الاسلام محسن قنبریان/ هم اندیشی گروه های حل مساله مرکز نخبگان حوزه ❗️توضیح فشرده ۴مرحله حل مساله در ضمن روایت یک تجربه از کشف و تحدید مساله تا برنامه (لازم به ذکر است مساله مورد روایت در مباحثه با سایر مراکز تصمیم گیری در نهایت در سه جلد کتاب از سوی سازمان اداری استخدامی برای تنظیم لایحه به دولت تقدیم شد) * تفصیل این تجربه در نیمسال اول کارگاه حل مساله فقهی مدرسه تخصصی فقه امام کاظم(ع) برای شرکت کنندگان در کارگاه حل مساله فقهی تدریجی و گام به گام انجام شد که میتوانید اینجا ببینید ☑️ @m_ghanbarian
رویای اجتماعی - حجت الاسلام مهدی‌زاده.mp3
40.07M
📌رویای اجتماعی ✅حجت الاسلام حسین مهدی‌زاده ▶️ 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🌐https://eqtesad.ismc.ir/Revayatefath 💬 رویداد ملی روایت فتح: @Revayat_fathh
اقتصاد فرهنگی - دکتر مقصودی.mp3
49.48M
📌اقتصاد فرهنگی ✅دکتر حمیدرضا مقصودی مدتی است دکتر حمید رضای مقصودی(@hamidrezamaghsoodi) هم به مساله برآمده از روابط خونی(خانوادگی) و ایمانی علاقه مند شده است. همان نکته ای که بنده نیز چند سالی است ذیل ، یا نظریه طبیعت و صناعت خواجه، یا ذیل خیط ولایت و اخوت مرحوم آیت الله شاه آبادی در شذرات و یا در نظریه یاریگری ایرانیِ مرتضی فرهادی و یا نظریه اجتماعی فرهنگستان و... از آن یاد میکنم و بخاطر دلبستگی به آن و اعتقاد به اینکه ما ایرانی ها سرمایه عظیمی از تجربه زیسته و دانش در این سبک از اقتصاد داریم، نام کانالم را گذاشتم! مقصودی نام این اقتصاد در ایران اسلامی را گذاشته و مدتی است که با دوستانش در و با زبان اقتصادی در حال معرفی و توضیح آن است. در این جلسه او با زبانی پر مثال، از این نوع اقتصاد را در ذهن شما خلق میکند. اقتصادی که بیش از 80 درصد از هزینه های زندگی یک خانواده مثلا چهار نفره ایرانی که درامد ماهیانه حدود 15 میلیونی داشته باشد، در یک فضای نامتعارف اقتصادی یا همان نابازارها (که خصوصیت جامعه ایران و زندگی مومنانه است) تامین میشود و در اصل این خانواده ایرانی اگر بخواهد همه مصارفش را از بازار خرید کند، حدود 100 تا 150 میلیون قیمت اقتصادی مصارف زندگی اوست! پس او چگونه و با 20درصد توان پولی، این زندگی را میگرداند؟! گوش دادن این فایل صوتی، بخصوص از دقیقه 20 به بعد را به همه مخاطبین مباحث این کانال درباره نظریه اجتماعی توصیه میکنم. پیشنهاد دوم @social_theory
92K
آه از این جلسه دومی که قرار بود با سید مصطفی و آقای قربانی داشته باشیم. قرار نهایی ما 11 اسفند صبح تا ظهر بود که مصطفی آخر بهمن، در ایام زیارت مخصوص پر کشید این صدای سید مصطفی است و اخرین قراری که هنوز هم برقرار نشده است. کجایی برادر که من و آقای قربانی، هنوز هم جلسه دوم را نگرفتیم😔 دوستان مشترک میگفتند که سید مصطفی بنا داشت به موضوع رویای اجتماعی بیشتر کمک کند و امسال برای آن وقت خالی کند.... حالا که سال 1402 را برای این موضوع کاملا خالی کرده ام و بقیه کارهایم را تعطیل کرده ام، روزی نیست که یاد او نباشم... به زودی خواهم نوشت که در این مدت چه کرده ام و با توسل به روح او چگونه ماجرای را ادامه خواهم داد... @social_theory
چرا مقاله و همایش فعلا مفید نیست.mp3
2.07M
13 اسفند 1401 در ابتدای نکته ای مطرح شد درباره اینکه چرا برگزاری متمرکز درباره حجاب و دعوت متفکرین در قالب این ساختار علمی-فرهنگی، نمی توانست ظرف مناسبی برای استخراج ایده ها موضوع مهم و واقعی حجاب باشد. من نیز در تایید این مساله یکی دو نکته ای عرض کردم که چطور که امروز در ایران مرسوم است، نسبتی ناچیز و بسیار حداقلی با نیاز علمی که امروز انقلاب احتیاج دارد برقرار می کند. ابتدا اینکه ساختار علمی امروز ایران، فقط محتواهای را می تواند پژوهش و اعتبار سنجی کند، چون از غربی تبعیت می کند از کلیات عبور کرده و حالا جزئیِ ذیل آنها را می خواهد. اما جمهوری اسلامی امروز نیاز به پاسخ های و و دارد و ساختارهای جزئی نگرِ پژوهش مدرن در قرن بیستم، برای این کار مفید نیستند. اینگونه است که پرورش یافته این سیستم، مثل تشنه ها و گرسنه ها، به جان مساله های غرب میروند اما اصلا متوجه نیازهای امروز خودمان نمی شوند، چون نه خودشان و نه ساختار برای این کار ساخته نشده اند! دوم اینکه پاسخ های مورد نیاز امروز جمهوری اسلامی، نمی توانند زبان ، داشته باشند، بلکه با زبان و ، بهتر فهمیده می شوند و باز ساختار علمی نهاد علم امروز ایران، اصلا برای اعتبارسنجی تولیداتِ غیر مفهومی و تکنیکی هدف گذاری نشده است. فایل صوتی بالا، این قسمت از گفتگوی بنده با حجه الاسلام حسن شفیعی است. @social_theory