eitaa logo
بحار اعتقادات کاشان
159 دنبال‌کننده
73 عکس
29 ویدیو
3 فایل
﷽ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ والعَنْ أعْدَائَهُم.
مشاهده در ایتا
دانلود
37.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🪴قصّه‌ی مهندس سنّی ❗️معلم بشریت می‌تواند بدون علم باشد؟ ⚠️آیا ابابکر و عمر کتاب دارند؟ 🎙بخشی از بیانات: آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دام‌ظله 🗓 اصفهان | سال ۱۳۹۷ هـ.ش 🏫 مرکز جهانی حضرت ولی عصر عجل الله فرجه @behareteqadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حذف فضائل امیرالمؤمنین امام علی (عليه السلام) از قرآن با تحریف آیۀ مباهله توسط فرقه ضالّۀ وهابیّت @behareteqadat
عکس ویژه پروفایل با کیفیت بالا به مناسبت ایام محرم و صفر 🏴 @Maaref_Alollah
⚠️ در این ایام با اظهار و اندوه ، مودت و محبتمان را به حضرت زهرا و اهلبیت علیهم السلام نشان بدهیم. @Maaref_Alollah
⭕️ نکند العجل‌های ما هم از جنس العجل‌های کوفیان باشد! شیخ مفید رحمه‌الله می‌نویسد: کوفیان نامه‌های زیادی برای دعوت از علیه‌السلام و وعدۀ نصرت و یاری حضرت نوشتند؛ از جمله این نامه که توسط هانی بن هانی سبیعی و سعید بن عبدالله حنفی بسوی حضرت که در مکه بودند فرستادند: 📜 بسم الله الرحمن الرحیم، به حسین بن علی (علیهماالسلام) از طرف شیعیان مؤمن و مسلمان او! اما بعد؛ فوراً حرکت کن! چرا که مردم در انتظارت هستند و امید به کسی غیر از تو ندارند! پس عجله کن! عجله کن! (فالعجل! العجل!) سپس عجله کن! عجله کن! والسّلام! 💠 «وسرحوا إِليه هانئ بن هانئ السبيعي وسعيد بن عبدالله الحنفي وكتبوا إليه: بسم الله الرحمن الرحيم، للحسين بن علي من شيعته من المؤمنين والمسلمين، أما بعد: فحي هلا، فإن الناس ينتظرونك، لا رأي لهم غيرك، فالعجل العجل، ثم العجل العجل، والسلام.» 📖 الإرشاد (شیخ‌مفید)، ج‏۲، ص۳۸ مناقب (ابن‌شهرآشوب)، ج۴، ص۹۰ اینکه ظهور حضرت به تأخیر می‌افتد، شاید بخاطر علم خداوند به حقیقت العجل‌های کاذب منتظرانش باشد! 🤲 اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج { @AyatollahBahrololom }
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 آغاز مصیبت در اسلام 🏴 🚫بزرگترین جسارت به رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از چه کسی سر زد؟ ❌حتی ابوجهل این‌گونه توهین نکرده بود! ❓آیا پیامبر اکرم (ص) "نوشتن" بلد نبودن؟ ⁉️علت "بی‌سواد" خواندن رسول خدا توسط اهل بدعت چه بود؟ 📜دست‌خط پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در موزه آستان قدس رضوی 🎤 حجت الاسلام و المسلمین حاج ©️ هیئت عزاداران مکتب امام هادی (علیه السلام) مشهد مقدس
بِحار اعتقادات کاشان: عَنْ مُوسَی الْمَرْوَزِیِّ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الْأَوَّلِ قَالَ قَالَ رَسُولُ الله صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ؛ أَرْبَعٌ یُفْسِدْنَ الْقَلْبَ وَ یُنْبِتْنَ النِّفَاقَ فِی الْقَلْبِ کَمَا یُنْبِتُ الْمَاءُ الشَّجَرَ ، اسْتِمَاعُ اللَّهْوِ وَ الْبَذَاءُ وَ إِتْیَانُ بَابِ السُّلْطَانِ وَ طَلَبُ الصَّیْدِ. بحارالأنوار ۷۵ / ۳۷۰ ، حدیث ۱۰ ، عن الخصال للصدوق. علّامه محمّد باقر مجلسی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛ و به سند معتبر از حضرت إمام موسی کاظم علیه السّلام منقول است که چهار چیز است که دل را فاسد می‌کند ، و موجب قساوت قلب میشود ، و نفاق را بر دل میرویاند ، چنانچه آب درخت را میرویاند ، لهو و ساز و غنا شنیدن ، و فحش گفتن ، و در خانۀ پادشاهان رفتن ، و طلب صید کردن. عین الحیاة ۲ / ۳۱۲. یابن الحسن معذرت میطلبیم آقا جان . ╔.🏴. ══════╗ @mohagheghyazdy1 ╚══════ .🏴.╝ مرحوم علّٰامة محمد باقر مجلسی در کتاب شریف حقّ الیقین فصل ۲۰ ـ چاپ انتشارات سرور صفحه ۹۰۷ ـ  میفرماید ؛ خلافی نیست میان علماء شیعة در حرمت استعمال آلات لهو مانند طنبور و عود و نای و دفّ و امثال اینها ، اما در کبیرة بودن اینها خلاف است و کسی که غناء را کبیرة داند اینها را بطریق أَوْلٰی کبیرة میداند. و این فقیر گوید دقّت کن که مجلسی میفرماید در حرام بودن خلافی نیست ، خلاف در کبیرة بودن نوازندگی و استماعِ آنست ، که آیا از گناهان کبیرة است یا نه. پس قول عدّه ای جاهلِ عالم نما ، شما را از طریق عبودیت و بندگی خارج نکند. ╔.🏴. ══════╗ @mohagheghyazdy1 ╚══════ .🏴.╝ علّامة صاحب جواهر رحمة الله علیه در جلد ۴۱ صفحه ۵۱ کتابش میفرماید ؛ بین فقهاء إمامیة در حرمت عود و صنج و دیگر آلات موسیقی هیچ اختلافی وجود ندارد ، به این معنا که نوازنده و شنونده اش فاسق میشوند ، بلکه بر حرمت این آلات هم إجماعِ محصَّل قائم است و هم إجماعِ منقول. سپس روایاتی را نقل میفرماید که به یک مورد اشارة میشود ؛ قال الصّادق علیه السّلام فی خبر سماعة لمّا ماتَ آدَمُ علیه السّلام شَمَتَ بِهِ إبْلیسُ وَ قابیلُ فَاجْتَمَعا فی الْأرْضِ فَجَعَلَ إبلیسُ وَ قابیلُ الْمَعازِفَ وَالْمَلاهی شِماتَةً بِآدَمَ علیه السّلام فَکُلُّ ما کانَ فی الأرْضِ مِنْ هٰذٰا الضَّرْبِ الَّذی یَتَلَذّذُ بِهِ النّٰاسُ فَإنَّمٰا هُوَ مِنْ ذلِکَ. إمام صادق علیه السّلام فرمود هنگامی که آدم عَلی نبیّنا و آله و علیه السّلام رحلت فرمود إبلیس و قابیل خوشحال شده و شماتت کردند ، پس إبلیس و قابیل آلات لهو و نوازندگی ساختند و مشغول نوازندگی شدند بخاطر شماتت به آدم علیه السّلام ، پس آنچه روی زمین هست از نوازندگی که مردم از آن لذّت میبرند از دست ساخته ابلیس و قابیل است. و این غریق بحار معاصی ، محمّدجواد بن احمد عُفِیَ عَنْهُما ، گوید که نیک بنگر فتاوای فقهاء شیعة را ، و نیز بنگر سازنده و اوّلین نوازنده آلات موسیقی که بوده؟ برای چه ساخته؟ و اوّلین مجلس نوازندگی را که و برای چه برپا کرده؟ پس تلبیس شیاطین جنّ و إنس در تو اثر نکند ، و قول عدّه ای جاهلِ عالم نما ، شما را از طریق عبودیت و بندگی خارج ننمايد. ╔.🏴. ══════╗ @mohagheghyazdy1 ╚══════ .🏴.╝ علّامه محمّد باقر مجلسی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛ إبن بابويه در خصال از حضرت أمير عليه السّلام روايت كرده است كه شش كس اند كه سزاوار نيست سلام كردن بر آنها يهود و نصارى و آنها كه نرد و شطرنج بازى ميكنند و آنها كه شراب ميخورند و آنها که بربط و طنبور مینوازند و آنها كه بمادران يكديگر دشنام ميدهند به بازى و شعر. حق الیقین / باب ۶ ، فصل ۲۰ ، مقصد اول. یابن الحسن معذرت میطلبیم آقا جان . ╔.🏴. ══════╗ @mohagheghyazdy1 ╚══════ .🏴.╝ آلات موسیقی ، و رقص و مستی ، از دام‌های شیطان برای در بند کشیدنِ بنی‌آدم عَن الرِّضَا عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السّلام فِی حَدِيثِ مُكَالَمَةِ يَحْيَى علیه السّلام مَعَ إِبْلِيسَ ..... قَالَ يَحْيَی فَمَا هَذَا الْجَرَسُ الَّذِی بِيَدِكَ؟ قَالَ هَذَا مَجْمَعُ كُلِّ لَذَّةٍ مِنْ طُنْبُورٍ وَ بَرْبَطٍ وَ مِعْزَفَةٍ وَ طَبْلٍ وَ نَایٍ وَ صُرْنَایٍ ، وَ إِنَّ الْقَوْمَ لَيَجْلِسُونَ عَلَى شَرَابِهِمْ فَلَا يَسْتَلِذُّونَهُ فَأُحَرِّكُ الْجَرَسَ فِيمَا بَيْنَهُمْ فَإِذَا سَمِعُوهُ اسْتَخَفَّهُمُ الطَّرَبُ ، فَمِنْ بَيْنِ مَنْ يَرْقُصُ وَ مِنْ بَيْنِ مَنْ‏ يُفَرْقِعُ أَصَابِعَهُ وَ مِنْ بَيْنِ مَنْ يَشُقُّ ثِيَابَهُ.
حضرت إمام رضا به نقل از پدران خویش علیهم السّلام در حدیث گفتگوی حضرت یحیی با إبلیس فرمود ؛ حضرت یحیی به إبلیس گفت این زنگ که در دست توست چیست؟ إبلیس گفت این مَجمع همه‌ی لذت‌ها از تنبور و عود و تار و طبل و نِی و سُرنا است. همانا مردمی در مجلس شراب می‌نشینند و از آن لذت نمیبرند ، پس من این زنگ را در میانشان تکان میدهم ، وقتی آن را میشنوند طَرَب و سرمستی آنان را سبک میسازد و برخی میرقصند و عده‌ای بشکن میزنند و بعضی لباس خود میدَرَند. بحارالأنوار ۱۴ / ۱۷۲. یابن الحسن معذرت میطلبیم آقا جان . ╔.🏴. ══════╗ @mohagheghyazdy1 ╚══════ .🏴.╝ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الرَّیَّانِ قَالَ احْتَالَ الْمَأْمُونُ عَلَی أَبِی جَعْفَرٍ علیه السّلام بِکُلِّ حِیلَةٍ فَلَمْ یُمْکِنْهُ فِیهِ شَیْءٌ ، فَلَمَّا اعْتَلَّ وَ أَرَادَ أَنْ یَبْنِیَ عَلَیْهِ ابْنَتَهُ دَفَعَ إِلَی مِائَتَیْ وَصِیفَةٍ مِنْ أَجْمَلِ مَا یَکُونُ إِلَی کُلِّ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ جَاماً فِیهِ جَوْهَرٌ یَسْتَقْبِلْنَ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السّلام إِذَا قَعَدَ فِی مَوْضِعِ الْأَخْیَارِ فَلَمْ یَلْتَفِتْ إِلَیْهِنَّ وَ کَانَ رَجُلٌ یُقَالُ لَهُ مُخَارِقٌ صَاحِبُ صَوْتٍ وَ عُودٍ وَ ضَرْبٍ ، طَوِیلُ اللِّحْیَةِ ، فَدَعَاهُ الْمَأْمُونُ فَقَالَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ إِنْ کَانَ فِی شَیْءٍ مِنْ أَمْرِ الدُّنْیَا فَأَنَا أَکْفِیکَ أَمْرَهُ ، فَقَعَدَ بَیْنَ یَدَیْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السّلام ، فَشَهَقَ مُخَارِقٌ شَهْقَةً اجْتَمَعَ عَلَیْهِ أَهْلُ الدَّارِ وَ جَعَلَ یَضْرِبُ بِعُودِهِ وَ یُغَنِّی فَلَمَّا فَعَلَ سَاعَةً وَ إِذَا أَبُو جَعْفَرٍ لَا یَلْتَفِتُ إِلَیْهِ لَا یَمِیناً وَ لَا شِمَالًا ، ثُمَّ رَفَعَ إِلَیْهِ رَأْسَهُ وَ قَالَ اتَّقِ الله یَا ذَا الْعُثْنُونِ ، قَالَ فَسَقَطَ الْمِضْرَابُ مِنْ یَدِهِ وَ الْعُودُ فَلَمْ یَنْتَفِعْ بِیَدَیْهِ إِلَی أَنْ مَاتَ. قَالَ فَسَأَلَهُ الْمَأْمُونُ عَنْ حَالِهِ ، قَالَ لَمَّا صَاحَ بِی أَبُوجَعْفَرٍ فَزِعْتُ فَزْعَةً لَا أُفِیقُ مِنْهَا أَبَداً. محمّد ریّان گوید مأمون ملعون انواع حیله‌ها را برای تخریب حضرت جواد علیه السّلام بکار بست لكن نتیجه ای نگرفت. چون درمانده شد و خواست دخترش را به ازدواج حضرت درآورَد ، به دویست نفر از زیباترین‌ دختران ، به هر کدام جامی که گوهری در آن بود داد تا به پیشواز حضرت جواد علیه السّلام به هنگام نشستن در جایگاه بروند. حضرت به آنان توجّهی نکرد. در این میان مردی بود که به او مخارق میگفتند. آوازه خوان و تار و ضرب نواز بود و ریشی دراز داشت. مأمون او را دعوت کرد. او گفت ای امیر المؤمنین ، اگر در چیزی از کار دنیا باشد ، موضوع را درست میکنم. آنگاه در برابر حضرت جواد علیه السّلام نشست. سپس از گلویش صدایی درآورد که أهل خانه گٍرد آمدند و شروع كرد به نواختن و آوازخوانی. ساعتی چنین کرد و حضرت جواد علیه السّلام توجهی به او نداشت و نه به چپ و نه به راست اصلا نگاهی نمیفرمود. سپس حضرت بسوی او سر بلند کرده و فرمودند ای ریش دراز ، از خدا پروا کن. پس ضرب و تار از دست او افتاد و تا زمانی که مُرد دیگر دستش به کار نرفت و از کار افتاد. مأمون از حالش پرسید. او گفت وقتی محمّد بن علیّ بر من فریاد کشید چنان هراسیدم که هرگز از آن بهبودی نمی‌یابم. کافی ۱ / ۴۹۴ ، حدیث ۴. و این غريق بحار معاصی ، محمّدجواد بن أحمد عُفِیَ عنهما گوید ؛ نیک بنگر عکس‌العمل حضرت جواد علیه السّلام را نسبت به غنا و تلهّی به آلات لهو ( موسیقی ). یابن الحسن معذرت میطلبیم آقا جان . ╔.🏴. ══════╗ @mohagheghyazdy1 ╚══════ .🏴.╝
•(جلسه‌ی هفتگی قرائت قرآن،زیارت عاشورا،سخنرانی و مداحی)• زمان: جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۲۲ ساعت ۱۱:۰۰ صبح ❌️لطفا به ساعت جلسه دقت فرمایید.به دلیل برنامه های ماه محرم و صفر "فعلا"جلسات در این تایم و روز برگزار میگردد.❌️ آدرس:خیابان سلمان،سلمان دوم،کوچه رمضانی ویژه‌ برادران و خواهران گرامی اینستاگرام: instagram.com/behareteqadat ایتا: https://eitaa.com/behareteqadat تلگرام: https://t.me/behareteqadat
🗯 چرا عاشورا اعظم مصیبت ها می باشد. از عبد اللّه بن فضل روایت می‌کند که گفت: به امام جعفر صادق علیه السّلام گفتم: یا ابن رسول اللّه! چرا روز عاشورا روز مصیبت و غم و اندوه و گریه است ولی روز رحلت پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و روز شهادت حضرت زهرای اطهر و روز شهادت امیر المؤمنین و روز شهادت امام حسن علیهم السّلام این طور نیست؟ فرمود: روز شهادت امام حسین علیه السّلام از سایر روزها بزرگ تر است. زیرا اصحاب کساء که گرامی ترین خلق خدا به شمار می‌رفتند پنج نفر بودند. هنگامی که پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله از میان ایشان رفت،امیرالمومنین با فاطمه زهرا و حسن و حسین علیهم السّلام باقی ماندند، دل مردم از دیدن ایشان تسلی و تسکین پیدا می‌کرد. هنگامی که حضرت زهرا را شهید کردند قلب مردم با دیدارامیرالمومنین و حسن و حسین علیهم السّلام تسلی می‌یافت. وقتی امیرالمومنین را شهید نمودند دل مردم به دیدن حسنین علیهما السّلام خوش بود. وقتی که امام حسن را شهید کردند دل مردم با وجود امام حسین تسلی می‌یافت. اما هنگامی که امام حسین را شهید نمودند، کسی از اصحاب کساء علیهم السّلام باقی نمانده بود که مردم به وی دل خوش کنند. پس شهید شدن امام حسین مثل این بود که همه اصحاب کسا شهید شده باشند، همچنان که زنده بودن آن حضرت نظیر این بود که همه ایشان زنده هستند. بدین لحاظ است که مصیبت روز عاشورا از مصیبت همه روزها عظیم تر است. عبد اللّه بن فضل می‌گوید: به امام جعفر صادق علیه السّلام گفتم: یا ابن رسول اللّه! چه مانعی داشت که بعد از امام حسین علیه السلام، مردم با وجود حضرت امام زین العابدین علیه السّلام تسلی یابند، همان طور که به پدران آن بزرگوار تسلی می‌یافتند؟ فرمود: آری، امام سجاد علیه السّلام بعد از پدران خود بزرگ عابدین و امام و حجت بر خلق بود. ولی در عین حال پیامبر اکرم اسلام را ندیده بود و چیزی از آن حضرت نشنیده بود. امام زین العابدین علیه السّلام علم و دانش را از پدر خود و از جد بزرگوارش از پیغمبر خدا به ارث برده بود. ولی مردم امیرالمومنین و فاطمه و حسن و حسین علیهم السّلام را پیوسته با رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله مشاهده کرده بودند و هر گاه به یکی از آنان نظر می‌کردند به یاد آن زمانی می‌افتادند که وی با پیامبر خدا بود و رسول خدا درباره او چه توصیه و سفارشاتی می‌فرمود. هنگامی که همه ایشان شهید شدند، مردم از مشاهده این گونه افرادی که نزد رسول خدا بودند محروم و بی بهره شدند. در شهید شدن هیچ یک از آنان این مصیبت نبود که همه شهید شده باشند، غیر از شهادت امام حسین علیه السّلام؛ زیرا آن حضرت بعد از همه آن‌ها شهید شد. بدین علت است که مصیبت روز شهادت امام حسین از همه روزها بزرگ تر است. عبد اللّه بن فضل هاشمی می‌گوید: به امام جعفر صادق علیه السّلام گفتم: یا ابن رسول اللّه! پس چرا اهل تسنن روز عاشورا را روز برکت نامیدند؟ ناگاه دیدم آن بزرگوار گریان شد و فرمود: موقعی که امام حسین شهید شد، مردم در شهر شام به یزید تقرب می‌جستند، لذا اخبار و احادیث جعلی و ساختگی را برای یزید نقل می‌کردند و از او جایزه می‌گرفتند. از جمله اخبار ساختگی این بود که روز عاشورا را روز خیر و برکت نامیدند تا مردم در این روز از جزع و گریه و مصیبت و حزن منصرف شوند و به خوشحالی، سرور و تبرک جستن بپردازند، خدا بین ما و آنان داوری خواهد کرد. راوی می‌گوید: حضرت صادق علیه السّلام پس از این سخن به من فرمود: ای پسر عمو! ضرر این گونه اخبار جعلی برای اسلام و مسلمانان کمتر است از ضرر و خطر اخبار ساختگی آن گروهی که خودشان را به ما بستند و گمان می‌کنند، دارای دوستی ما و معتقد به امامت ما هستند. زیرا آنان گمان می‌کنند که امام حسین علیه السّلام شهید نشده و شهادت آن حضرت نظیر عیسی بن مریم بر مردم مشتبه شده است. علیه السلام 📚بحارالانوار،جلد۴۴،صفحه۲۶۹ @BotShenasi
🏴 25 مورد از عناوینی که در روایات عزاداری توسط معصومین انجام شده یا بدان دستور داده شده عبارتند از : 1. لباس حزن و مشکی پوشیدن  (المحاسن، ج‏2، ص: 420؛ کامل الزيارات، النص، ص: 68) 2. ترک تبسم (کامل الزیارات، ص101) 3. ترک خنده (ألامالي للصدوق، ص128) 4. همّ و غم و حزن (الأمالی للصدوق، ص: 130) 5. احتراق : سوختن قلب (كامل الزيارات، ص325 وکافی، ج4، ص583) 6. تسلّب : تشبه به ماتم زدگان و باز نمودن دکمه لباس و بالا زدن آستین (وسائل الشيعة، ج‏8، ص: 90) 7.  ندبه (المزار الكبير، ص: 501) 8.  تباکی : تشبه و تحمیل نفس بر گریستن (كامل الزيارات، ص: 105، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص: 83) 9. عبرة ، دمعة، ذرفة : قطره اشک ولو به مقدار بال مگس (کامل الزیارات، ص101) 10. سرازير شدن اشک (مثيرالاحزان، ص14) 11. بکاء (كامل الزيارات ،ص104) 12.  إبکاء : گریاندن (همان) 13.  انشاد شعر : سرودن (همان) 14. مرثیه (کامل الزیارات، ص326؛بحارالانوار ،ج45، ص257) 15. لطمه (تهذيب الأحكام، ج‏8، ص: 325 ، بحار الأنوار، ج‏98، ص: 240) 16. ضجه : صدای بلند (المزار الكبير، ص: 578) 17. عجّه : فرياد (همان) 18. صرخه : صیحه شدید (الكافي، ج‏4، ص: 583) 19. شهقه : برگرداندن تنفّس عميق‏ (ثواب الأعمال و عقاب الأعمال،ص: 216)   20.  زفرة : رفت وآمد نفس برآمده از غصه همراه با صدا به گونه ای که دنده ها بالا و پایین رود(کامل الزیارات، ص234) 21. شق الجیب : گریبان چاک زدن(تهذيب الأحكام، ج‏8، ص: 325) 22. جزع : زاری کردن و به طور کلی هرفعلی که دلالت بر بی صبری نماید (الأمالي للطوسي ص: 162) 23. هلع : شدیدترین حالت جزع و بی قراری (کامل الزيارات، ص: 261) 24. برگزاری مجلس روضه (بحار الأنوار، ج‏45، ص: 257) 25. پخت غذا و اطعام دادن (المحاسن، ج‏2، ص: 420) ‼️ ناگفته نماند که هر کدام از عناوین فوق، عام بوده و مانند عناوین احیاء أمر اهلبيت عليهم السلام و تعظيم شعائر، شامل همه مصادیق عرفی در هر زمان و هر مکان می گردد، بنابراین مصادیق جدید اگر از نگاه عرف مشمول هر یک از عناوین فوق گردند مشروع بوده و بر آن ثواب مترتب می گردد. مثلا مشكی پوشیدن از مصادیق اظهار حزن ویا تعظیم شعائر است ویا تعزيه و شبيه درآوردن و مقتل خوانی از مصادیق إبکاء ويا زنجير زدن از مصادیق جزع می باشد. @behareteqadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•(جلسه‌ی هفتگی قرائت قرآن،زیارت عاشورا،سخنرانی و مداحی)• زمان: جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۲٩ ساعت ۱۱:۰۰ صبح ❌️لطفا به ساعت جلسه دقت فرمایید.به دلیل برنامه های ماه محرم و صفر "فعلا"جلسات در این تایم و روز برگزار میگردد.❌️ آدرس:خیابان سلمان،سلمان دوم،کوچه رمضانی ویژه‌ برادران و خواهران گرامی اینستاگرام: instagram.com/behareteqadat ایتا: https://eitaa.com/behareteqadat تلگرام: https://t.me/behareteqadat
🏴 ابوبکر و عمر ؛ قاتلان اصلی سید الشهدا و اهل بیتشان علیهم السلام هستند ... ‼️خورازمی یکی از علمای جماعت عمریه در کتاب مقتل الحسین (علیه السلام) خود چنین اعتراف می کند :👇 ⚫️ چون بر بدن مبارک امام حسین علیه السلام هفتاد و دو زخم وارد شد ایستادند تا اندکى استراحت کنند ، ضعف بر بدنشان غالب شده بود، به طوری که دیگر توان جنگ را نداشت، در این هنگام ناگاه سنگى آمد و بر پیشانیش خورد و خون جاری شد، پس پیراهنش را بالا گرفت تا خون را از پیشانیش پاک کند که ناگاه تیر تیز سه شعبه و مسمومى آمد و بر قلب حضرت نشست. امام حسین علیه السلام گفت: بسم اللّه و باللّه و على مله رسول اللّه. آنگاه سر به آسمان بلند کرد و عرضه داشت: خداى من! تو مى‌دانى که اینان کسى را مى‌کشند که روى زمین فرزند پیامبرى جز او نیست. امام تیر را از پشت سر بیرون آورد و خون مانند ناودان جارى شد. دستش را زیر محل زخم گرفت و چون پر از خون شد به آسمان پاشیدند. که قطره ای از این خون به زمین بازنگشت و پیش از آن سرخى در آسمان دیده نشده بود. دو مرتبه دست مبارک را زیر زخم گرفت و چون از خون پر شد به صورت و محاسنش مالید و فرمود: این‌گونه به خون خضاب خواهم بود تا جدّم محمدصلی الله علیه و آله را دیدار کنم و بگویم اى رسول خدا! فلانى و فلانى (ابوبکر و عمر) مرا کشتند. 📚مقتل الحسین، خوارزمی، جلد ۲، صفحه ۳۹ http://yon.ir/cm50 ‼️ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است امام صادق علیه السلام در قسمتی از یک روایت فرمودند:👇 « 🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : إِذَا كُتِبَ الْكِتَابُ قُتِلَ الْحُسَیْنُ علیه السلام ...» ⚫️ حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : هنگامی که صحیفه ملعونه نوشته شد ، امام حسین علیه السلام به قتل رسید. 📚الکافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۸، حدیث ۲۰۲، صفحه ۱۸۰، چاپ دار الکتب الاسلامیة 🔥صحیفه ملعونه، عهدنامه‌ای بود که توسط ابی بکر، عمر، ابی عبیده جراح، عبد الرحمن بن عوف، سالم غلام ابی حذیفه، مغیره بن شعبه و جمعی دیگر از منافقین ملعون نوشته شد و به امضای آنان رسید و محتوای آن چنین بود كه نگذارند خلافت و امامت مسلمین بعد از پیامبر صلی الله و علیه و آله به امیر المومنین و اهل بیت علیهم السلام برسد و بر اساس آن مقدمات و زمینه‌های غصب خلافت و گرفتن بیعت از آن حضرت به هر صورت ممكن را فراهم نمودند با نوشتن آن صحیفه اساس ظلم و ستم به اهلبیت علیهم السلام را بنا نهادند. و این علت است به امام صادق علیه السلام می‌فرمایند «إذا كتب الكتاب قتل الحسین علیه السلام ...» (هنگامی كه آن صحیفه ملعونه نوشته شد، امام حسین علیه السلام به شهادت رسید.) پس به حقیقت سر منشا وقایع کربلا به دست سران سقیفه پایه گذاری شد. ‼️لذا در زیارت عاشورا سران سقیفه بعنوان اصل و ریشه مصائب کربلا معرفی شده اند : 🔴 فلعن الله امت اسّست اساس الظلم و الجور علیکم اهل البیت. ⚫️ پس خدالعنت کند آن جماعتى را كه اساس ظلم و جور را بر شما اهل بیت تاسیس نمود 🔴 انی اتقرب الی الله ... بموالاتک و بالبرائة ممن اسّس اساس ذلک و بنی علیه بنیانه و جری فی ظلمه و جوره علیه و علی اشیاعکم ⚫️ به سوی خدا تقرب میجویم با ولایت شما و با بيزارى جستن از کسى که پایه و اساس این ستم و ظلم را بر شما را ريخت  و بنیانش را پايه گذارى کرد و در ستم و ظلمش بر شما و پيروان شما جرات پیدا کرد . 🔴 اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد. اللهم خص انت اول ظالم باللعن منی. ⚫️ خدايا لعنت کن نخستين ستمگرى را که در حق محمد و آل محمد ظلم کرد و آخرين کسى که او را در اين ظلم و ستم پيروى کرد! 🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلْبَاقِرُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : إنّ أوّل من ظلمنا وذهب بحقّنا وحمل الناس على رقابنا أبو بكر وعمر. ⚫️ حضرت آیت الله العظمی امام باقر صلوات الله علیه می فرمایند : همانا اولین کسانی که به ما ظلم کردند و حق ما را غصب کردند و مردم را بر گردن ما سوار کردند ؛ ابوبکر و عمر بودند. 📚تقريب المعارف _أبو الصّلاح الحلبي ج ۱ ص ۲۴۷ 🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلْبَاقِرُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : ...والله ما أسست من بلية ولا قضية تجري علينا أهل البيت إلا هما أسسا أولها فعليهما لعنة الله والملائكة والناس أجمعين. ⚫️ حضرت آیت الله العظمی امام باقر صلوات الله علیه می فرمایند : ... به خدا سوگند هیچ بلا و قضیه ای که بر ما اهل بیت جاری شد نبود مگر آنکه آن دو نفر اول آن را تاسیس کردند. پس لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آن دو باد. 📚الكافي ج۸ص۲۴۵ @behareteqadat
👆👆👆👆👆
•(جلسه‌ی هفتگی قرائت قرآن،زیارت عاشورا،سخنرانی پیرامون عاشورا و مهدویت،مداحی)• زمان: جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ ساعت ۱۱:۰۰ صبح ❌️لطفا به ساعت جلسه دقت فرمایید.به دلیل برنامه های ماه محرم و صفر "فعلا"جلسات در این تایم و روز برگزار میگردد.❌️ آدرس:خیابان سلمان،سلمان دوم،کوچه رمضانی ویژه‌ برادران و خواهران گرامی اینستاگرام: instagram.com/behareteqadat ایتا: https://eitaa.com/behareteqadat تلگرام: https://t.me/behareteqadat
جمله ای در این ایّام بر پرچم ها دیده ، و بعضاً بر منابر شنیده میشود ، و آن اینکه کلُّ يومٍ عاشوراء و كلُّ أرضٍ كربلاء ، و متاسفانه به عنوان حدیث مطرح میگردد. در تمامی منابع حدیث جست و جوی دقیق انجام شد و جمله فوق حتّی به عنوان حدیث ضعیف السّند هم مطرح نشده است ، و هیچگونه مبنای حدیثی برای آن پیدا نشد. عبارت فوق نه تنها قطعاً حدیث نیست ، بلکه با طیفی از أحادیث معتبر و صحیح السّند شیعه در تضادّ آشکار است که به تعدادی از آنها اشاره میکنیم. ● إمام حسن مجتبی علیه السّلام فرمود ؛ لا یومَ کیَوْمِکَ یا أبا عبدِالله. ای أبا عبدالله ، هرگز روزی همچون روز تو (عاشوراء) نمیباشد. أمالی شیخ صدوق / مجلس ۲۴ ، حدیث ۳. ● إمام سجّاد علیه السّلام فرمود ؛ لا یَوْمَ کیَوْمِ الحُسَیْن. هرگز روزی مانند روز حسین (عاشوراء) نيست. أمالی شیخ صدوق / مجلس ۷۰ ، حدیث ۱۰. ● إمام صادق عليه السّلام فرمود ؛ مكّه تفاخر نمود و گفت كيست مانند من و حال آنكه خانه خدا روى من بنا شده و مردم از اطراف به جانب من ميآيند؟ چون مكّه تفاخر نمود وحى شد كه اى مكّه بجاى خود باش ، نيست فضل خانه من كه سبب فضل تو است در جنب فضل كربلاء مگر به مانند سوزنى كه در دريا فرو برند ، پس چه اندازه آب از دريا برميدارد؟ و اگر خاك كربلاء نبود تو را فضيلت نميدادم ، و اگر آن شخص (حسين بن علیّ عليه السّلام) كه در آنجا مدفون است نبود نه تو را و نه خانه را خلق نميكردم. پس بجاى خود باش و تواضع و خشوع نما ، و تكبّر مكن بر كربلاء و الّا تو را به جهنّم خواهم انداخت. خصائص الحسينيّة / ۳۲۷. بنابر اين کسانی که اولین بار گفتند کلّ یومٍ عاشورا و کلّ أرضٍ کربلا ، از دو حال خارج نبوده اند ، جهل نسبت به باطل بودن این جمله ، و يا استفاده ابزاری از نام سیّدالشّهداء علیه السّلام در جهت منافع دنیوی خودشان. ╔.🏴. ══════╗ @mohagheghyazdy1 ╚══════ .🏴.╝
29.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✧❁﷽❁✧             اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّکَ الْفَرَج 🎥 ▪︎عبودیّت جناب اویس قرنی ▪︎عبودیّت در مواسات حضرت زینب کبری سلام‌اللّٰه‌علیها ╭━━⊰•═🍃═•⊱━━╮      @mohagheghyazdy3 ╰━━⊰•═🍃═•⊱━━╯