eitaa logo
بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت
960 دنبال‌کننده
85 عکس
38 ویدیو
10 فایل
خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است. آدرس سایت: www.behyaarstf.ir راه ارتباط @masoudasad74
مشاهده در ایتا
دانلود
چشم انتظار... شروع روز دوم نمایشگاه روایت پیشرفت... @behyaarstf_ir
چشم منتظر... انتظار فرج؛ یکی از مبانی مهمّ این مبانی فکری و دینی ما انتظار فرج است. انتظار فرج یعنی همه‌ی سختی‌ها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید؛ [بلکه] دل شما  گوش‌به‌زنگ باشد. همین‌طور که در قضیّه‌ی حضرت موسیٰ به مادرش گفته شد: اِنّا رادُّوهُ اِلَیکِ وَ جاعِلوهُ مِنَ المُرسَلین‌؛ این بچّه را به تو برمیگردانیم و او را هم از مرسلین قرار میدهیم و نجاتتان خواهد داد؛ این، بنی‌اسرائیل را مستحکم کرد. بنی‌اسرائیل در مصرِ فرعونی، سالهای متمادی، مقاومت کردند؛ البتّه بعد خراب شدند، امّا سالها مقاومت کردند. همین مقاومت بود که موسیٰ را آورد و حرکتش را آغاز کرد و دنبال او راه افتادند و به نابودی فرعون و فرعونیان منتهی شد؛ این، انتظارِ فرج است. انتظار فرج یعنی انتظار برطرف شدن همه‌ی نقصهایی که شما الان گفتید؛ ده برابر این هم نقص وجود دارد که شما نگفتید. انتظار فرج یعنی این، یعنی آماده بودن، فکر کردن، بن‌بست نپنداشتن؛ بن‌بست‌انگاری خیلی چیز بدی است. این معنای انتظار فرج است؛ اینها را بایستی در نظر داشته باشید. سخنرانی رهبری در جمع دانشجویان ۱۴۰۲ @behyaarstf_ir
روایت پیشرفت... 🔹مسئله ی دانش بنیان در کشور ما بیشتر از آن که نیازمند به آموزش یک سری از فرمول ها یا فراهم کردن امکانات باشد، بیشتر نیازمند یک تغییر نگاه است و نیازمند این است که ما وارد یک عالم جدید شویم و اگر وارد آن عالم نشویم امکان حرکت و امکان پیشرفت و امکان کار های دانش بنیان نیست. 🔹در دنیایی که اگر غفلت کنیم نمی توانیم پیش خودمان حاضر باشیم و در حالی که اضطراب و آشفتگی انسان نشان از بیگانگی انسان با خودش است، روایت قصه و عالمی که در آن انسان واجد عقلی می شود که می تواند با خودش صفا کند و آنچه که دارد را ببیند، اصلی ترین نقطه ی حرکت و پیشرفت است. 🔹ویژگی عالم دار شدن و قصه دار شدن انسان ها آن است که شما با یک *کلی* رو به رو می شوی که آن کل زیبایی های بی نظیر خودش را دارد و این زیبایی ها فراتر از زمانی است که شما دارید از بیرون به آن نگاه می کنید. به طور مثال لبخند یک کودک به مادر؛ این که برای یک مادر این لبخند معنی دار می شود، این ناشی از این است که او در یک قصه ی دیگر است و حال کسی که از بیرون با یک محاسبه ای نگاه می کند این خنده را جوری دیگر می بیند. 🔹ما اگر یک قصه و راویت خوب نداشته باشیم که فرد را ببرد در عالمی دیگر با مسائل خارج از آن عالم مواجه می شود و شیرینی و لذت کارش را کمتر می چشد و امکان حرکت گرفته می شود. @behyaarstf_ir
🔹کارگاه گفت و گو محور *دانش بنیان و آینده ما* ۴ لغایت ۶ دی ماه، ساعت ۱۶ در سالن امید دانشگاه بیرجند. - تعاریف کاربردی دانش بنیان - چگونگی راه اندازی و هدایت شرکتهای دانش بنیان -مدیریت جریان شرکت های دانش بنیان 🔹با حضور آقای امیر نجات بخش @behyaarstf_ir
جلسه فعالان مردمی - نجات بخش - 14021006.mp3
51.71M
🔹روایت جنگ اقتصادی 🔹در کلام مهندس نوید نجات بخش 🔹در جمع فعالان فرهنگی شهر بیرجند ۶ دی ۱۴۰۲ @behyaarstf_ir
🔹نمایشگاه *روایت پیشرفت* 🔹با حضور مجموعه ی دانش بنیان بهیار صنعت به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می گردد. 🔹مستقر در موکب *معجزه ی مقاومت* واقع در مسیر پیاده روی مزار شهید سلیمانی عمود ۲۸ گلزاری شهدای کرمان از شنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۲ تا دوشنبه ۱۱ دی @behyaarstf_ir
اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت - نجات بخش - 14021006.mp3
26.44M
سخنرانی مهندس نجات بخش در اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت، دانشگاه بیرجند ۶ دی ۱۴۰۲ @behyaarstf_ir
هم اندیشی با شرکت های پارک بیرجند - نجات بخش - 14021006.mp3
50.47M
🔹هم اندیشی با اهالی شرکت های دانش بنیان 🔹پارک علم و فناوری بیرجند 🔹با حضور مهندس نجات بخش ۶ دی ۱۴۰۲ @behyaarstf_ir
نقش دانش بنیان در آینده ی کشور.mp3
24.11M
🔹نقش دانش بنیان در آینده ی ایران 🔹یکی از سوالاتی که مطرح است این است که ما در چه جایگاهی می توانیم آینده را در نظر آوریم و آینده دار بودن را ببینیم. معمولا یک تفاوتی بین درک خودمان و درک آقا از ایران و آینده احساس می کنیم. بعضا در نسبت با بیانات آقا، سوال برایمان پیش می آید که آقا چگونه اینقدر امیدوار به آینده هستند و به عبارتی چه می بینند که امیدوار به آینده هستند. ارائه: حجت الاسلام نجات بخش @behyaarstf_ir
🔹خرمشهر ها در راه است، نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که آبادانی در پی دارد، اما سخت تر است... 🔹همانطور که ابتدای انقلاب و زمان دفاع مقدس که کشور درگیر یک جنگ می شود و آن کلاف سردرگمی که هم در سیاست هست و هم در فضای نظامی و علمی هست در نظر بیاوریم، کجا است که می شود از لا به لای همه ی مسائل و مصائبی که وجود دارد، می شود یک نفر امیدوار به آینده باشد و آینده را ببیند. 🔹آن زمان وقتی که مسئله ی بسیج پیش آمد و آن نسبت بین آدم ها در بسیج پیش آمد، یک افقی از فتح و پیروزی برای آنان که خودشان را در بسیج حاضر کردند، پیدا شد. به این معنا که از یک جهت حضرت امام(ره) و از یک جهت بسیجی ها، آینده را احساس کردند و توانستند از پی همه ی مسائل و مشکلاتی که وجود داشت، با یک قوت قلب و ایمان و با یک استحکامی پیش روند و چیزی که شاید محال بود در مناسبات رایج و با آن قدرت رایج در ارتش و حوزه ی نظامی ما که همان فتح خرمشهر بود، در آن نگاه جهادی و بسیجی، در آن پیوندی که بین آدم ها برقرار شده بود، در آن نگاه بسیجی در واقع مسیر شد. و آن ها انگار با یک اطمینان قلب متوجه بودند می توانند وارد خرمشهر شوند و هیچ شک و دو دلی در این مسئله نداشتند. 🔹حال برگردید به همان زمان، آدم های مختلف، از شهید صیاد شیرازی بگیرید تا شهید حسن باقری، تا بسیجی هایی که در سن های پایین خودشان را در آن عرصه حاضر کردند، همه چهره های پر از شور و نشاطی بودند که آینده را احساس می کردند و می دانستند و مطمئن بودند و یقین داشتند که در واقع خرمشهر فتح خواهد شد. 🔹آن آینده که ما می خواهیم ببینیمش و پیدایش کنیم در واقع از مسیر و جایگاهی آشکار می شود. به تعبیری ما اگر بتوانیم خودمان را وارد مناسباتی را کنیم و جایگاهی را پیدا کنیم یک چشم اندازی را احساس می کنیم و بسیاری از مسائل در نظرمان حل شده است هر چند ممکن است زمان ببرد، مثل بسیجی هایی که افق فتح خرمشهر در نظرشان پیش آمده بود، اما به هر حال می دانستند شهادت هایی در میان است، مسائلی در میان است، چالش هایی در میان است و همه ی این ها را باید یک به یک باید طی کنند و هیچ شهادتی نه تنها آن ها مایوس نمی کرد بلکه آن را نشانه ای بر پیروزی می یافتند. 🔹ما امروز به دانش بنیان و به مناسبات دانش بنیان به همان معنای بسیج نگاه کنیم، یعنی اگر زمانی مسئله ی بسیج و حضور در بسیج یک آینده را پیش چشم می گذاشت، امروز علاوه بر بسیج آن حضور دانش بنیان و آن مناسبات دانش بنیان، جایگاهی است که اگر ما خودمان را در آن قرار دادیم، تمام مسائل کشور در آن حل شده است و متوجهیم که همه این گره ها باز می شود و شدنی است و چندان دور از ذهن نیست و می دانیم که هر مسئله و مشکلی در راه تحمل کنیم و هر چالشی پیش آید زودگذر است و ما را در آن فتح و پیروزی خواهد گذاشت و اگر نتوانیم این حضور و مناسبات دانش بنیان را درک کنیم و خودمان را در آنجا حاضر کنیم، تقریبا می توان گفت مایوس و نا امید از حل مسائل کشور هستیم. @behyaarstf_ir
رهبر انقلاب اسلامی: «جوانهای عزیز! بچه‌های عزیز من! فردا مال شما است، آینده مالِ شما است؛ شما هستید که باید این تاریخ را با عزّتش محفوظ نگه دارید؛ شما هستید که این بارِ مسئولیّت را بردوش دارید؛ خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است. اینکه ما گفتیم اقتصاد مقاومتی، یعنی بخش اقتصادیِ این سیاستِ بزرگ و اساسی، مقاومت اقتصادی است. اینکه گفتیم جوانهای مؤمن و حزب‌اللّهی و انقلابی کارهای فرهنگی خودجوش را رها نکنند و دنبال بکنند، و همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی کشور را دعوت کردیم و میکنیم که در این جهت حرکت کنند، این، بخش فرهنگیِ این عدم تبعیّت است، این جهاد بزرگ است، جهاد کبیر است. اینکه از همه‌ی استعدادهای موجود کشور دعوت میکنیم که استعدادهای خودشان را در خدمت پیشرفت این کشور به کار بیندازند و به صحنه بیاورند و به میدان بیاورند و از مسئولان دولتی و سایر مسئولان دعوت میکنیم که از این استعدادها استقبال بکنند، این آن بخشِ فعّالِ اجتماعیِ این جهاد کبیر است.» @behyaarstf_ir
روایتی از نسبت مسئله ی دانش بنیان با پیشرفت .mp3
26.53M
🔹روایتی از نسبت مسئله ی دانش بنیان با پیشرفت 🔹یکی از چالش هایی که در مسئله ی کار با آن رو به رو می شویم این است که ما در چه افقی می توانیم مسئله ی تولید، مسئله ی کار و مسئله ی دانش بنیان که جمع مسئله ی اقتصاد، کار و تولید است را ادامه دهیم. 🔹حجت الاسلام نجات بخش @behyaarstf_ir
🔹در پی درکی از پیشرفت 🔹باید بتوانیم نسبت خودمان را با مسئله ی پیشرفت پیدا کنیم، شاید اینکه گفتیم باید افق پیشرفت مد نظرمان باشید، این به ذهن برسد که این حرف بدیهی است و همه می دانیم باید پیشرفت کنیم. چه نیازی به فکر درباره ی پیشرفت است. مسئله این است که ما درکی از پیشرفت نداریم و آن نسبت وجودی ما با مسئله ی پیشرفت روشن نیست، جایگاه پیشرفت برای ما روشن نیست، درک و احساسی از پیشرفت نداریم. به این فکر کنیم چه می شود کسی وارد کار علمی و تحقیقاتی می شود و یک واکسن را ۷۰ سال پیش به نتیجه می رساند و اولین کسی که آن را امتحان می کند خودش است، این چه نحوه درکی است او چه تجربه می کند؟ او به دنبال چیست که حتی کاری می کند که به ضرر خودش است یا به طور مثال در تاریخ هوانوردی از آدم هایی که در شروع تاریخ جدید به فکر پرواز افتادند و تلاش را آغاز کردند، به چه چیزی فکر می کردند که مثلا چیزی به بدن خودشان می بستند و از کوه می پریدند پایین؟ چه چیزی را او تجربه می کند که این راه را می رود، چه چیزی او تجربه می کند که به مرور تلاش خودش و کار خودش را به سمت بهتر شدن و پیشرفته شدن کار خودش پیش می برد. چه می شود که یک خودروساز در دنیا اگر به یک خودرو می رسد که به طور مثال مورد پذیر جامعه و بازار است و آن را پسندیدن، به فکر آن است که باز هم تحقیق و توسعه انجام دهد و ماشین جدیدی را بسازد. یا مسئله ی خودرو های خودران و برقی را کار کند. برای اینکه این اتفاق بیافتد خیلی باید تلاش کنیم تا خودروی خودران داشته باشیم، باید تغییرات وسیعی در سطوح مختلف داشته باشیم که بشود به خودروی خودران رسید. اگر افق پیشرفت نباشد این تلاش ها چه معنایی دارد؟ @behyaarstf_ir
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹رهبر انقلاب امروز فرمودن: *علت پیشرفت و عزت‌یابی و مطرح‌شدن ایران به عنوان یک قدرت شاخص در این منطقه، علت پیداشدن این همه عمق راهبردی برای کشور، این نیروهای مقاومت در سراسر منطقه، عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی‌اند؛ علت همه‌ی اینها حضور مردم ایران در صحنه است. آنجایی که توانسته‌اند مانع از حضور مردم در صحنه بشوند، دشمن پیروز شده. در خیلی از بخشهای اقتصادی همین جور است. ما سیاستهای اصل ۴۴ را ابلاغ کردیم به فلان دولت، مدام سفارش کردیم. چند مورد کردند، از چند مورد نصفش فاسد از آب درآمد. مشکل اقتصادی این جوری درست میشود دیگر.* 🔹درک رایج از حضور مردم در صحنه ی اقتصاد و مقاومت اقتصادی نگاهی است که شاید به ظاهر و نقطه ی نهایی، یعنی ایجاد شغل و بالارفتن آمار شاغلین و کم شدن آمار بیکاران بسنده کند. حال آنکه چندان اهمیت ندارد این عمل صرفا مشغولیت است و فقط درآمدی حاصل می شود یا نقطه ای است که انسان می تواند در محیط خودش کارگر و اثر گذار باشد و خود انسان ها دیده شوند و آدمی وجود خودش را در دسترنج و کارش ببیند و اگر درآمد و ثروتی برای کشور ایجاد می شود از پی این اثرگذاری و کار است. این نگاه رایج در حالت خوبش در پی آن است که بار کشور را با یک نگاه خیر خواهانه به دوش زند و یک اقتصاد و رفاه مناسب برای مردم به ارمغان آورد و فقر را کمتر کند. حال آنکه خودِ این به دوش زدن بار اقتصاد بدون حضور مردم، علاوه بر آنکه بار را به مقصد نمی رساند، حیات و شور و زندگی را هم از مردم می گیرد. رهبری فرمودند: *دستگاه‌های اجرائی باید از توسعه‌ی بنگاه‌های خصوصی حمایت کنند؛ کشور بدون فعّالیّت بنگاه‌های خصوصی اداره نخواهد شد. اشتباه مهمّی که در سالهای اوّل انقلاب اتّفاق افتاد و مبالغ زیادی از آثارش همین طور ماند، این بود که بخش خصوصی را کنار زدند و همه‌ی کارها، حتّی فروش مثلاً اجناس خُرد را به مسئولین دولت و دستگاه‌های دولتی سپردند؛ خطای بزرگی بود که ما انجام دادیم. بایستی بنگاه‌های خصوصی که حضور مردم است، توانایی مردم است، ابتکار مردم است، پول مردم است، حمایت بشوند؛ وسط میدان بیایند؛ اقتصاد را اینها باید اداره کنند. من مکرّر این مثال را گفته‌ام: دو جور میشود کار کرد؛ شما میتوانید یک باری را داخل یک وانتی بگذارید و بعد پشتِ فرمانِ این وانت بنشینید، این بار را به‌آسانی از یک جایی به یک جای دیگری منتقل کنید. میتوانید این وانت را کنار بیندازید، این بار را به دوش خودتان بگیرید، هم خسته بشوید، هم به منزل نرسید، هم این بار وسطِ راه زمین بیفتد، ضایع بشود.* 🔹با نگاه رایج نه بار به مقصد می رسد، نه میدانی برای حضور فراهم می شود. این نگاهی است که جای آدم ها را می گیرد و ناخواسته فرصتِ بودن در دنیای امروز سلب می شود و انسان به آن نقطه ی آزادی خودش نمی رسد. نقطه ای که انسان ها احساس می کنند برای کاری می توانند تمام وجودشان را بگذارد و از قید و بند تعارفات و ترس ها خلاص شوند. در نگاه رایج آن نقطه از مردم گرفته می شود و نهایتا آن زندگی و شور و حرکت برای مردم ما به ارمغان نمی آید. 🔹مثل خانواده ای که صدها امکان برای فرزندش مهیا می کند اما یک امکان حضور و ابراز وجود در دنیای امروز را پیش پایش نمی گذارد. با نگاهی که وجود افراد خانواده را نمی تواند ببیند، می خواهند برای فرزندشان رفاه و آینده ای بوجود آورند اما با این نگاه، ناخواسته او را مدام دور از معرکه هایی که فرصت پیشرفت دارد نگه می دارند تا مبادا آسیبی به او رسد. 🔹حال آنکه حضور مردم را شاید بتوان به نحوی عمیق تری دید. باید از خود پرسید که حضور چیست و چگونه مردم می توانند در اداره ی کشور و مناسبات اقتصادی حضور داشته باشند تا با این حضور مشکل اقتصادی حل شود. با چه نگاهی می توانیم در میدان اقتصاد کشور حضور داشته باشیم؟ تجربه ی مجموعه های دانش بنیان نشان داده می توان با فکر مردم، با دانش و سرمایه ی مردم کار هایی که برای یک دولت نشدنی است را به نتیجه رساند. در این زمینه ذکر تجربه ای از مجموعه ی بهیار صنعت مؤید همین مسئله است که در ادامه خواهد آمد. @behyaarstf_ir
🔹تجربه ای از خصوصی سازی و حضور مجموعه های دانش بنیان در حل مسائل اساسی کشور 🔹گمرک و جلوگیری از قاچاق کالا 🔹سال ۹۶ شروع حرکتی جدید در عرصه مبارزه با قاچاق کالا در کشور بود. حجم انبوه قاچاق در کشور بیشتر از آنکه مربوط به فساد گسترده باشد ناشی از عدم تسلط بر مبادی ورودی گمرکات کشور است. در نوروز سال ۹۶ رهبر انقلاب از نیاز کشور به دستگاه های بازرسی کانتینر کالا خبر دادند. این دستگاه را می توان یک ابزار دفاع ملی دانست. 🔹مجموعه بهیارصنعت در همان سال به تحقیق و توسعه و سپس ساخت این دستگاه اقدام نمود و در کمتر از هشت ماه اولین دستگاه را تحویل ستاد مبارزه با قاچاق کالا داد. مراحل کسب مجوز برای این دستگاه حدود یکسال بطول انجامید که مجموعه بهیار با صبر و درایت توانست به اخذ مجوزات لازم موفق شود. 🔹اما این پایان ماجرا نبود. گمرک برای خرید تعدادی از این دستگاه از کشور چین طرحی را برای شورای اقتصاد فرستاده بود که در آستانه جذب بودجه هنگفت برای خرید این دستگاه ها بود. تلاشهای خستگی ناپذیر مدیریت مجموعه باعث شد خرید خارجی این دستگاه متوقف شود.در ادامه گمرک اعلام نمود که برای خرید داخلی این دستگاهها توانایی مالی ندارد. 🔹قدم بعدی پیشنهاد نصب این دستگاهها در مبادی ورودی توسط مجموعه بهیار بود. این پیشنهاد در سازمان برنامه و بودجه پذیرفته شد و گمرک موظف به واگذاری خدمات اسکن به بخش خصوصی شد. حدود چهل گمرک تعیین شد و تشریفات اداری مناقصه برای این مبادی برگزار شد و مجموعه بهیار صنعت نصب هفت دستگاه در گمرکات کشور را برعهده گرفت. 🔹اولین سامانه در بندر شهید رجایی با تلاشهای گسترده مجوز بهره برداری گرفت و هم اکنون درحال بهره داری است. و بعد از آن در آستارا، ماهی رود و... این مسیر ادامه داده شد. به لطف خدا این حرکت علیرغم همه سختی ها و سنگ اندازی ها به مرحله خوبی رسیده است اولا مبارزه با قاچاق که اصل اساسی برای حمایت از تولید و اقتصاد کشور است با نصب این سامانه حرکتی نو را آغاز کرده است. ثانیا این سامانه با تحقیق و توسعه به عنوان یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی ها در کشور ساخته شده است و ساخت این سامانه در داخل اشتغال سطح بالا را ایجاد خواهد کرد. ثالثا از آنجایی که این سامانه در داخل تولید می شود به لحاظ امنیتی در سطح بالا و اطمینان بخشی قرار دارد. علاوه بر اینها از آنجایی که قیمت این دستگاه نسبت به مشابه خارجی یک سوم است خدمات این دستگاه در گمرکات از سود مناسب اقتصادی برخوردار است . 🔹تلاشهای شبانه روزی مجموعه بهیار صنعت زمینه حرکت جدیدی در اقتصاد کشور را فراهم نموده است و اگر تاکنون این مجموعه توانسته است با بکارگیری دانش و تلاش جوانان این مرز و بوم قدم بزرگی برای حل مسأله قاچاق در کشور بردارد اینک فرصتی مهیا شده تا سرمایه ایرانی نیز بتواند در این عرصه نقش آفرینی نماید. این فرصت در قالب سرمایه گذاری در سهام این سامانه ها فراهم شده است. و این دستگاه با سرمایه ی مردم و دانش مردم و مدیریت مردم در گمرک ها نصب گردیده است. @behyaarstf_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راه اندازی سامانه بازرسی کالا در گذرگاه مرزی ماهی رود استان خراسان جنوبی توسط مجموعه ی بهیار صنعت @behyaarstf_ir
🔹نمایشگاه با رویکرد تبیین مساله اقتصاد دانش بنیان به عنوان اقتصاد آینده که از یک سو به پیشرفت کشور نظر دارد و از سویی دیگر به عدالت، تلاش می کند حضور مردم در ایجاد بخش خصوصی واقعی در اقتصاد راتبیین کند . 🔸 روایت پیشرفت ▪ روایتی از حرکت شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان ▪ نمایشگاه و محفلی ویژه طلاب و روحانیون 🔻 زمان: ۲۰ لغایت ۲۶دی ماه مکان: شهر مقدس قم 🔹 جهت هماهنگی به شماره ۰۹۰۱۹۶۴۱۱۲۹ پیامک دهید. @behyaarstf_ir
رهبری فرمودند: 🔹*ملّت ایران این رژیم (رژیم پهلوی) را از کشور بیرون کرد؛ امام این هدف را در مقابل ملّت ایران گذاشت. خب، این سیاست راهبردی امام بزرگوار است: آوردن مردم وسط صحنه، سپردن پرچم مبارزه به دست مردم... آنجایی که توانستند مانع از حضور مردم در صحنه بشوند، دشمن پیروز شده؛ در خیلی از بخشهای اقتصادی همین‌جور است. ما سیاستهای اصل ۴۴ را ابلاغ کردیم، به فلان دولت مدام سفارش کردیم، گفتند بله، میکنیم، نمیکنیم، میکنیم، نمیکنیم؛ چند مورد کردند که از چند مورد، نصفش فاسد از آب درآمد! مشکل اقتصادی این‌جوری درست میشود دیگر... خب بله، ما مشکل اقتصادی داریم، شکّی نیست؛ ضعفهای گوناگونی بوده، ادامه پیدا کرده؛ این ضعفهای اقتصادی وجود دارد، در این هیچ تردیدی نیست؛ اینها را به رخ میکشند، در حالی که اگر در یک موردی دقّت بشود، تحقیق بشود، بیشترِ این ضعفهای اقتصادی هم به خاطر عدم حضور مردم است؛ آن جاهایی که مردم حضور داشتند، این ضعفها کمتر است. راه مقابله هم حضور مردم است. مردم در مسائل اقتصادی باید وارد بشوند. رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲* 🔹رهبری بیش از ۱۵ سال است که علی رغم همه ی مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... که گریبان گیر کشور است و دغدغه مندان کشور هر یک به نحوی به دنبال حل بخشی از آن هستند، مسئله اقتصاد را نه به عنوان یک شر واجب و دردی که ناچارا باید آن را درمان کرد، بلکه به عنوان میدان جهادی که انسان ساز بوده و افق انسان کنونی را متعالی خواهد کرد و به تعبیر ایشان میدان جنگی که آبادانی در پیش دارد، مورد توجه قرار داده و تلاش کرده اند تا اذهان و اعمال را به این دفاع مقدس سوق دهند. 🔹در این میان راه انقلاب همیشه در بین مردم گذر کرده و این مردم بوده اند که بار تحولات انقلاب را به دوش کشیده اند. انقلاب و طلبی که مردم پای آن ایستادند، دفاع مقدس و جان هایی که در راه خدا به صحنه آمدند و خدایی که با این جماعت همراه شد (یدالله مع الجماعه) نشان از مسیری در دل تاریخ می دهد که افراد می توانند صاحب هویت شده و مسئولیت تاریخ را برعهده بگیرند. 🔹 در این میدان جهاد نیز کلید استقامت و پیروزی چیزی نیست جز ورود مردم در میدان و بر دوش کشیدن بار مسئولیت آن. متاسفانه در این حضور کمتر به پیچیدگی های این صحنه توجه می شود و این حضور به شغل، کسب درآمد و فروش محصول، کسب و کار، سرمایه‌گذاری و از این دست موارد تقلیل پیدا می کند که در جای خود نیاز است. اما آنچه اکنون بیشتر به آن نیاز داریم از جنس همان حضوری است که در دل جنگ افراد علی رغم اینکه شاید تخصص ، تجربه، توانمندی ظاهری و... را نداشتند با حضور خود در این جهاد مقدس راه را بر دشمن بسته و خدا نیز کاستی های آنان را جبران کرد. 🔹حضرت آقا در سال ۱۴۰۰ در جمع تولیدکنندگان می فرمایند جهاد جایی معنا دارد که دشمن حضور داشته و امروز این میدان در اقتصاد وجود دارد و تولید جهاد است. امروز نیز نیازمند چنین حضوری مردمی و بخش خصوصی در اقتصاد هستیم تا راه بر کشور گشوده شود. نقطه ای که افراد فارغ از استعداد و توانمندی و مقاصد خود با همه ی وجود خود به صحنه آمده و بار انقلاب را به دوش کشند. نیاز این مسئله آن است که بتوانیم روایتی از این صحنه به میان آوریم که بتواند همه ی ما را به نقطه ی تصمیم رسانده و میدان فکر وعمل خود را یافته و عزمی برای پای آن ایستادن شکل بگیرد. ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ @behyaarstf_ir
جمع دانشجویان اراک.mp3
26.5M
*تفکر در مسیر تولید دانش بنیان* 🔹این مسیر تولید دانش بنیان را با تفکر می توان پیش برد. در فضای کار و تولید، مشهورات بسیاری است که این ها راه را دچار چالش می کند و موج این مشهورات بسیار شدید است و نمی توان این مشهورات را نادیده گرفت، چرا که تصمیم گرفتن را خیلی سخت می کند. 🔹اگر به یک فکر مستحکم نرسیم و نتوانیم خودمان درست نگاه کنیم به صحنه و میدانی که در آن هستیم، با هیچ حرفی نمی توانیم کار را پیش ببریم. فرض کنید ترسی از تاریکی باشد و یک شب در خانه ای تاریک قرار بگیریم، چه اتفاقی می افتد؟ شما با مسئله ای رو به رو هستید که وحشت تمام وجود انسان را می گیرد و هیچ استدلالی نمی تواند جلوی این شدت وهم را بگیرد و انسان نمی تواند در آن فضا بماند. 🔹حوزه ی اقتصاد و تولید هم چنین ماجرایی دارد. اوهام شدیدی وجود دارد، اگر شما فکر و نگاهی نداشته باشید، با هیچ حرفی از دیگری نمی توانید در آن مسیر صبر کنید. بعضی تصمیم ها مقابل رویتان است که می گویند اگر وارد این تصمیم شوید شکست می خورید و ... انواع و اقسام مسئله ها پیش رو است. 🔹جلسه با جمعی از دانشجویان اراک ارائه حجت الاسلام نجات بخش @behyaarstf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماه رجب و یک دعا: *الهی! ارغد عیشی و اظهر مروتی..‌ . (خداوندا، زندگی ام را، زندگی گوارایی قرار بده و جوانمردی ام را آشکار کن. فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی) 🔹آیا نمی توان میدان تولید و دانش بنیان را فرصت و موهبتی از طرف خداوند به مردم و ملت ایران، خصوصا نسل نوجوان و جوان دانست که در آن میدان خطیر جوانان می توانند، با گذر از حرص ها و خواسته های حقیر نفسانی، مروت و جوانمردی شان را بروز دهند و اینگونه زندگی گوارایی تجربه کنند؟ 🔹در این کلیپ می بینیم، : نخبگان فرهنگی ما باید بذر ایثار و فداکاری را در صد ها هزار جوان و نوجوان که در دامان آنان پرورش پیدا می کنند بکارند تا فردای این ملت تضمین شود. @behyaarstf_ir
حجه الاسلام نجات بخش .mp3
21.77M
بسم الله الرحمن الرحیم خاستگاه مسئله ی خصوصی سازی چیست و چرا به سمت مردمی سازی اقتصاد می رویم؟ ارائه ی حجه الاسلام نجات بخش پیرامون مسئله ی خصوصی سازی و نقش دانش بنیان‌. @behyaarstf_ir
Voice 024_01.mp3
28.56M
*واصنع الفلک باعیننا و وحینا* 🔹دانش بنیان با حفظ عالم صفا و رفاقت و صداقت نوجوانی. طرح بحث دانش بنیان در جمع ، ایام اعتکاف، ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ حجة الاسلام نجات بخش: 🔹شما در ابتدای نوجوانی خیلی باصفا و با محبت در اوج رفاقت کنار هم هستید، اما چیز هایی در جامعه وجود دارد که هر قدر شما می آیید بالاتر می گویند حواست جمع باشد، رفاقت کاری ازش نمی آید، حواست جمع کار های خودت باشه، خط و مرز هایی برای خودت داشته باش و کار خودت را انجام بده. نهایتا اگر خواستی با یکی کار کنی ببین آیا سود و منفعتی برایت دارد یا نه! این ها همان چیز های است که جلوی موفقیت شما را می گیرد. 🔹 شما بعدا بخواهید هواپیما بسازید، شتابدهنده بسازید، نمی توانید تنها بسازید، باید یکسری آدم کنارت باشند، باید با هم حرکت کنید، اگر فاصله داشته باشید فایده ندارد، اگر تنها باشید فایده ندارد، در این صورت هیچ کاری از دستت بر نمی آید. 🔹اگر بخواهید آدم ها را با پول بیاورید، این هم فایده ندارد، نمی توانید با هم هماهنگ شوید یک کار بزرگ انجام دهید، قصه ی کار بهیار رفاقت است، می بینید آدم ها رابطه شان خیلی با هم خوب است، ما به این می گوییم برادری. همین که کسی وارد این دنیا می شود، انگار وارد یک دنیای دیگر می شود، دنیای صفا و صداقت و پاکی و رفاقت‌. @behyaarstf_ir