هدایت شده از سیمای هنر و اندیشه/ سُها
گفتمان پیشرفت.MP3
29.34M
.
🎙 گفتمان پیشرفت
#جلسه_اول
🔹 چگونه پیشرفت در دانشگاه گفتمان میشود؟
🔹 با حضور حجهالاسلام نجات بخش
📆 پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱
#گعده_دانشجویی
@soha_sima
.
🔹 عدالت و دانشبنیان
🔹 تحقق عدالت در نسبت با دانش بنیان
📆 دوشنبهها، بعد از نماز مغرب و عشا
جلسه اول امروز ۳ بهمن ماه
ساعت ۱۸:۳۰
پخش زنده از طريق لينك زير
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
#گعده_دانشجویی
#دانش_بنیان
@behyaarstf_ir
🔹عدالت و دانش بنیان
🔹آیا فقر در جهان توسعه نیافته مربوط است به فساد حاکمان و رفتارهای تجملی یا ریشه فقر در جهان توسعه نیافته از گذشته رها شدن و جاماندن از آینده است. جهانی که خود از جهاتی می توانسته است برای خود ثروت ایجاد اکنون دیگر راه خلق ثروت را گم کرده است و آنقدر چشم او را زرق و برق توسعه گرفته است که توانایی رفتن به سوی آینده را ندارد و نمی تواند با مشارکت در دنیای جدید راه های خلق ثروت را بپیماید.
🔹واقعیت آن است که ثروت در دنیای امروز حاصل دائما نوشدن و صورت دادن های جدید است. به تعبیر بهتر اگر انسان نتواند بطور دائم صورت جدیدی بیافریند فقر را تجربه خواهد کرد. این امر در شرایطی که مسابقه مصرف برقرار می شود و انسان توسعه نیافته هر روز با یک محصول جدید فناورانه روبرو می شود که جریان زندگی اورا تغییر می دهد بسیار بغرنج می شود، چرا که اگر او نتواند از این محصول جدید استفاده کند زندگی معمولی او نیز به خطر می افتد.
🔹تلفن همراه که در حدود سی سال پیش اصلآ وجود خارجی نداشت در زندگی امروز اساسی ترین مدار زندگی است بگونه ای که در دورترین نقاط جهان از توسعه نیز امری لازم و حتمی تلقی می شود و زندگی بدون آن میسر نیست.
🔹این ضرورت مجال مشارکت را از جهان توسعه نیافته می گیرد وحاصل آن فقر و تباهی استعداد هاست. مشغول شدن به فساد حاکمان و مبارزه و قطع کردن دست فساد و عدالت طلبی به معنای رایج آن هر چند به معنای تسلیم نشدن جامعه به فساد است اما چنانچه کشور نتواند خود را در راه مشارکت در دنیای جدید قرار دهد شاید به مایوس شدن از تحقق عدالت بیانجامد و انسان ها احساس کنند که خدا آنان را فراموش کرده است.
🔹حال آنکه خداوند ارزاق بندگان را در تقدیرشان گذاشته است و چنانچه انسان این تقدیررا در نیابد لاجرم راهی به خدای رزاق ندارد. آیا طرح اقتصاد دانش بنیان که از یک سو علم و فناوری است و از سوی دیگر ثروت، نمی تواند تمنای چنین حضوری باشد؟ حضوری که از یک طرف بر تولید به جای مصرف تاکید دارد و در تلاش است تا توجه را از زرق و برق محصولات منصرف کند اما از سویی دیگر توانایی ساختن با فناوری بالا را در مقابل بگذارد.
🔹حضرت آقا در تبیین این اقتصاد می فرمایند:
(من فقط به طور خلاصه عرض میکنم که رسیدن و دست یافتن به پیشرفت عادلانه در اقتصاد و حلّ مشکل فقر در کشور ــ که ما مشکل فقر و استضعاف مالی را در کشور بخواهیم حل کنیم ــ فقط از مسیر تقویت «تولید» میگذرد؛ اگر ما تولید را تقویت کردیم که تقویت آن هم به همین دانشبنیان بودن است، این مقصود بزرگ انشاءالله حاصل خواهد شد.).
@behyaarstf_ir
💥سلسله نشست های برخط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
«اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد آینده»
👤 با حضور آقای امیر نجاتبخش
(دبیر سرای هنر و اندیشه "سها")
🕗 سه شنبه 4 بهمن ماه 1401، ساعت 20
📱در صفحه روبیکا حجت الاسلام حسین میرزایی (نماینده مجلس شورای اسلامی)
https://rubika.ir/huseinmirzaie_ir
@behyaarstf_ir
26.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹دانش بیان، نقطه ی برقراری نسبتی نو با علم کارساز
🔹در روزگاری که انسان جدید، در وجودش شعله ای برافروخته می شود تا با اراده ی معطوف به تغییر و برقراری نسبتی نو با علم و هستی، زندگی را متفاوت از گذشته پی گیرد، و اگر این نسبت با علم برقرار نشود انبوهی از مسائل نظیر آلودگی هوا، مسائل حوزه ی پزشکی و امنیتی و اقتصادی و از همه مهمتر بی معنایی و بی جایی انسان، بر سرش آوار می شود، با این پرسش تاریخی رو به رو هستیم که چرا علی رغم توفیقات مقطعی و ظهور و بروز های کوتاه، ۳۰۰ سال است که نتوانسته ایم طلب علم کارساز را در وجود خود زنده کنیم.در این ویدئو تلاش داشته ایم تا این پرسش را مطرح کنیم.
🔹در این ویدئو با کنار هم گذاشتن دو رویکرد و نگاه متفاوت به صحنه ی کشور، شاهد آن هستیم که خطوط تولید (نظیر خودرو سازی های موجود) با سرمایه های انبوه دولتی(یا احیانا خصوصی) که از خارج به کشور وارد شده اند، نه تنها نتوانسته اند ما را با مسائلمان رو به رو کنند، بلکه سردرگمی را بیشتر کرده اند.اما همزمان آنجا که ما واجد خرد و عقلی شده ایم که چشممان را به قدرو امکان هایمان بازکرد، راهی را طی کردیم که باعث شد بدون اصالت دادن به سرمایه و امکانات، از ساده ترین محصولات دست ساز به سمت فناوری های پیشرفته حرکت کنیم و فرصتی پیدا کنیم تا با خودمان و مسئله های اصلی مان رو به رو شویم و بی جا و مکان نباشیم و فرصتی برای ابراز وجود پیدا کنیم.
چرا تولید دانش بنیان در کشور ما راه نمی افتد؟
چرا تولید در کشور ما صرفه ی اقتصادی ندارد؟
لینک جهت مشاهده کیفیت بالاتر در آپارات:
https://www.aparat.com/v/VvP9K
@behyaarstf_ir
🔹به گزارش مفتاح، امیر نجاتبخش در نشست اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد آینده از سلسله نشستهای بر خط الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در خصوص راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان، اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب فضایی که امروز در آن قرار گرفتیم سبب میشود که بر دردهای مزمن اقتصادی فائق آییم. در حالی که در شرایط عادی ممکن بود به این توانمندی دست پیدا نکنیم.
🔹وی افزود: ما هنوز به دنبال این هستیم که مناسبات گذشته را برای ترمیم مشکلات اقتصادی دنبال کنیم. این سبب میشود که دچار یأس شده و تصور کنیم که راهی برای برون رفت از مشکلات کنونی وجود ندارد.
دبیر سرای هنر و اندیشه سها گفت: در شرایط تحریمی امروز، باید از مناسبات گذشته فاصله بگیریم تا بتوانیم اقتصاد خود را سامان بدهیم. نگاه به امکانات آینده و چرخش دیدگاه در اینجا لازم است.
وی با بیان اینکه در تبیین اقتصاد دانش بنیان، باید دچار تغییر نگاه شویم، تصریح کرد: زمانی که از اقتصاد دانش بنیان صحبت میکنیم باید نگاهی جدید داشته باشیم نه تدابیری جدید.
🔹متن کامل این گزارش در
https://meftahnews.ir/?p=134982
صوت این نشست در ادامه بارگذاری خواهد شد.
@behyaarstf_ir
اقتصاد دانش بنیان اقتصاد آینده.MP3
21.64M
🔹اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد آینده
🔹طرح بحث حجة السلام نجات بخش
در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بخشی از ارائه ی *اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد آینده*:
🔹در فهم رایج فقط محصولات فناوری دیده می شوند و نگاه رایج یک سطحی از تکنولوژی را می خواهد از خارج خریداری کند. در این مناسبات اولا از لحاظ مالی امکان تهیه ی این فناوری ها برای کل کشور وجود ندارد، و از یک ناعدالتی رنج می بریم و آنجایی هم که این محصولات وارد می شود، سطح پایین فناوری را مشاهده می کنیم و عدم پیشرفت به وضوح قابل مشاهده است.
🔹اقتصاد دانش بنیان که رهبری می فرمایند هم عدالت در آن است و هم پیشرفت ماجرایش این است، به شرط آن که این را یک رویکرد ببینیم و نگوییم ما از دانش بنیان صرفا محصولاتی می خواهیم، هر چند محصول هم ساخته می شود.
🔹ما باید به یک فضای جدیدی فکر کنیم که در آن بنا نیست به عنوان مثال بگوییم ما فقط موبایل جدید تر می خواهیم، یعنی چشممان را فقط آن محصول نگرفته باشد. ما گاهی پیشرفته ترین محصول فناوری را آرزو داریم اما نمی توانیم پای احداث باغ و بوستان فناوری بایستیم.
@behyaarstf_ir
باسمه تعالی
🔹 بنا به درخواست عزیزان و شرکت کنندگان دوره ی یک قدم تا شهر، و همچنین استفاده سایر مخاطبین بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت، صوت جلسات این دوره بارگذاری می گردد. ضمن پوزش از تاخیر فراوان.
در وصف دوره ی یک قدم تا شهر نوشته شد:
🔹یک قدم تا شهر، ضیافت اندیشه است و بیشتر از آنکه باید منتظر یک دوره آموزشی باشیم باید خود را مهیای اندیشیدن نماییم.
🔹در دوره های آموزشی بیشتر با حاصل اندیشه دیگران روبرو می شویم. اگرچه این امر نیز در جای خود مفید و مناسب است. اما کمتر اتفاق می افتد تا نسبت موضوعات مطرح شده را با خود بیابیم. بلکه شاید در بهترین حالت با حرفها و سخنان مهم آشنا می شویم.
🔹اندیشیدن پیدا کردن جایگاه امور و نسبت آنها با یکدیگر و نسبت خودمان با امور است. از این جهت ضیافت اندیشه نشستن برسر سفره آماده و از قبل تعیین شده نیست. بلکه باید هرکس سهمی در برپایی این ضیافت داشته باشد.
🔹ضیافت اندیشه بیشتر از آنکه به همایش های مرسوم شباهت داشته باشد به هیات و روضه شبیه است. در هیات و روضه همه خود را مهیای یک حضور می کنند.
🔹برای آنکه ضیافت اندیشه برپا شود به روایت و قصه نیاز است. در قصه و روایت هرکس خود را در موضوع می یابد و در نقش بازیگر حاضر می شود نه تماشاچی.
به قول روضه خوانها تماشاچی نباش.
@behyaarstf_ir
روایت_اول،_شرایط_انتقال_علم_و_تکنولوژی.pdf
121.1K
اولین طرح بحثی که خدمت دوستان ارائه می گردد، گفت و گو پیرامون مقاله ی *شرایط انتقال تکنولوژی* دکتر داوری است. در این فایل مقاله ی مورد بحث ارائه می گردد.
@behyaarstf_ir
شرایط انتقال تکنولوژی1.MP3
22.92M
🔹صوت اول دوره ی #یک_قدم_تا_شهر
🔹پیرامون مقاله ی *شرایط انتقال تکنولوژی* دکتر داوری
🔹ارائه: حجةالاسلام نجات بخش
@behyaarstf_ir
بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت
اولین طرح بحثی که خدمت دوستان ارائه می گردد، گفت و گو پیرامون مقاله ی *شرایط انتقال تکنولوژی* دکتر د
*شرایط انتقال علم و تکنولوژی*
🔹در کشور ما بنای اولین مدرسه آموزش عالی در حدود یکصد و پنجاه سال پیش گذاشته شد. مقصود مؤسس بزرگ آن این بود که در آنجا (دارالفنون) به دانشجویان علوم کاربردی بیاموزند. این مدرسه مدتها دائر بود اما پیشرفتی نکرد و اقدامی برای توسعه آن یا تأسیس مدارس مشابهصورت نگرفت. مشکل این بود که رابطه درست و شایسته با علم برقرار نشده بود. علم مدرن بااینکه کارکردی است، در دیاری که به آن بهعنوان وسیله نگاه میکنند و آن را برای مصرف میخواهند ریشه نمیکند و بر و بار نمیدهد؛ یعنی برخلاف آنچه معمولاً میپندارند، علم کالایی نیست که آن را از بازار بخرند و به هر مصرفی که میخواهند برسانند.
🔹اخیراً کسانی که دشواری و اهمیت انتقال تکنولوژی را درنیافتهاند، گفتهاند که گیرندگان و اقتباس کنندگان علم و تکنولوژی مقلدند. مقلد دانستن کشورهای موفق در اخذ تکنولوژی، با هر قصد و غرضی که صورت گیرد، حاکی از نشناختن یا نادیده گرفتن ماهیت علم تکنولوژیک و شرایط تاریخی کشورهای درحالتوسعه و دشواریهای راه این کشورها است. این مشکلات ازآنجا پیش میآید که علم و تکنولوژی را مجموعه قضایا و روشها و دستورالعملهای تماماً آموختنی و یادگرفتنی میانگارند و میپندارند که همه کشورها و مردمان با علم و تکنولوژی نسبت مساوی و یکسان دارند و هر وقت بخواهند میتوانند تمام مراتب آن را کسب کنند. ولی اولاً از علم و تکنولوژی معمولاً ظاهر آموختنی آن را میبینند و از ریشه آن که باید در زمین روح مردمان استوار شود غافلاند و به این جهت انتقال علم و تکنولوژی را سهل میانگارند. ثانیاً درس آموختن و بهره گرفتن از علم دیگران را که گاهی یک امر ضروری است عیب میدانند و آموختن را با تقلید اشتباه میکنند.
🔹اگر انتقال تکنولوژی با گرفتن امتیاز و خریداری بعضی وسایل تکنیک و گزارش و حاصل چند پژوهش علمی به انجام میرسید همه کشورهای توسعهنیافته کموبیش از عهده این کار برمیآمدند. شاید کمتر کشوری را بیابیم که برای خرید تکنولوژی اقدام نکرده باشد. اما چنانکه میدانیم همه به یک اندازه موفق نبودهاند. به نظر نمیرسد که در هیچیک از کشورها توسعهنیافته با انتقال تکنولوژی مخالفت رسمی شده باشد و بشود. اگر مخالفتی وجود دارد از ناحيه بعضی دانشمندان است که در این کار از یکسو ناکارآمدیها و از سوی دیگر، آثار اعمال غرضهای سیاسی و سوداگری را به عیان میبینند. آنها میگویند که مسائل علم و تکنولوژی هر کشور را دانشمندان آن کشور باید حل کنند. مسلماً دانشمندان کشور خریدار تکنولوژی باید در انتخاب تکنولوژی مناسب و استقرار آن در جایگاه مناسب دخالت داشته باشند و اگر این شرط محقق نشود، در حقیقت انتقال تکنولوژی مورد پیدا نمیکند.
🔹صرفنظر از ملاحظات سیاسی، وجهی که برای مخالفت با انتقال تکنولوژی به نظر میرسد این است که خریداران علم و تکنولوژی ممکن است پایهومایه روحی و فرهنگی برای حفظ و بسط تکنولوژی نداشته باشند. در این مشکل بیشتر باید تأمل کرد زیرا علم و تکنولوژی مسبوق به تلقی خاصی از جهان و موجودات است. علم جدید براثر انقلابی در روح و تفکر بشر به وجود آمده است. گالیله که از بنیانگذاران علم جدید است فیزیک ریاضی را با این اصل پدید آورد که جهان با قلم ریاضی رقم خورده است. اگر این نگاه به جهان و طبیعت پدید نیامده و انتشار و شیوع نیافته بود، فیزیک جدید به وجود نمیآمد. البته این اصل را میتوان یاد گرفت و تکرار کرد، اما چنانکه گفته شد، علم و مبادی آن باطن و لوازم پوشیدهای دارد که تماماً یادگرفتنی نیست بلکه باید آن را به جان آزمود. میتوان یاد گرفت و تکرار کرد که خداوند جهان را با قلم ریاضی خلق کرده است، اما دریافت این معنی و زندگی کردن و ترتیب دادن روابط و مناسبات بر وفق آن بهصرف دانستن سطحی و لفظی میسر نمیشود بلکه باید انقلابی در وجود آدمی پدید آید و براثر آن بشر به قدرت تصرف در موجودات و تسخیر جهان مبدل شود.
#یک_قدم_تا_شهر
@behyaarstf_ir
باسمه تعالی
🔹طرح دیدگاه مهندس نوید نجات بخش در برنامه ی صبح بخیر ایران
🔹بعد از دیدار رهبر انقلاب از نمایشگاه دانش بنیان
۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چرا دانش بنیان، یک تغییر نگاه و رویکرد است و نه صرفا یک تصمیم مدیریتی؟
چرا کشور بدون فعالیت بنگاه های خصوصی اداره نخواهد شد؟
چرا کشور برای کار های تحولی نیاز به تصمیم سیاسی دارد؟
مشاهده ی این ویدئو در لینک آپارات:
https://aparat.com/v/2XFfA
@behyaarstf_ir
41.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹بیان دیدگاه مهندس نجات بخش پیرامون وضعیت تولید و اقتصاد کشور
🔹برنامه ی صبح بخیر ایران شبکه ی یک سیما
۱۴۰۱/۱۱/۰۹
@behyaarstf_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 کشور بدون فعالیت بنگاههای خصوصی اداره نخواهد شد/ از خطای بزرگ اوایل انقلاب در این قضیه عبرت گرفته شود
🔻رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیانها: دستگاههای اجرایی باید از توسعهی بنگاههای خصوصی حمایت کنند. کشور بدون فعالیت بنگاههای خصوصی اداره نخواهد شد. اشتباه مهمی که در سالهای اول انقلاب اتفاق افتاد و آثارش همین طور ماند مبالغ زیادی، این بود که بخش خصوصی را کنار زدند و همهی کارها را، حتی فروش مثلاً اجناس خرد را به مسئولین، دولت و دستگاههای دولتی سپردند. خطای بزرگی بود که انجام دادیم ما. ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
🏷 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از سیمای هنر و اندیشه/ سُها
.
🔹 مروری بر دیدار امروز رهبر انقلاب با کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیانها
📆 امروز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱
ساعت ۱۸:۳۰
لینک ورود آنلاین به جلسه
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
#روایت_دیدار
@soha_sima
هدایت شده از سیمای هنر و اندیشه/ سُها
مروری بر بیانات رهبر انقلاب با تولیدکنندگان و دانش بنیان ها- 10 بهمن.mp3
43.93M
.
#روایت_دیدار
🎙 گفتگو با محوریت دیدار امروز رهبر انقلاب با کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانشبنیانها
📆 دوشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱
#دانش_بنیان #جنگ_اقتصادی
@soha_sima
باسمه تعالی
🔹طرح دیدگاه مهندس نوید نجات بخش در برنامه ی صبح بخیر ایران
🔹بعد از دیدار رهبر انقلاب از نمایشگاه دانش بنیان
۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چرا دانش بنیان، یک تغییر نگاه و رویکرد است و نه صرفا یک تصمیم مدیریتی؟
چرا کشور بدون فعالیت بنگاه های خصوصی اداره نخواهد شد؟
چرا کشور برای کار های تحولی نیاز به تصمیم سیاسی دارد؟
مشاهده ی این ویدئو در لینک آپارات:
https://aparat.com/v/2XFfA
@behyaarstf_ir
حجه الاسلام نجات بخش اردوگاه درچه.mp3
41.65M
🔹ارائه ی طرح بحث حجة الاسلام نجات بخش در جمع دانشجویان سراسر کشور
اردوگاه شهدای درچه
در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
پیرامون تولید دانش بنیان
🔹به علت طولانی شدن جلسه و اهمیت قسمت پرسش و پاسخ، قسمت پرسش و پاسخ به صورت جدا نیز بارگذاری می شود.
@behyaarstf_ir
پرسش و پاسخ جلسه ی اردوگاه درچه .mp3
21.48M
قسمت پرسش و پاسخ دانشجویان سراسر کشور/ اردوگاه شهدای درچه| ١٤٠١/١١/١١
@behyaarstf_ir
وقتی راه گشوده شود..MP3
11.69M
🔹وقتی راه گشوده شود...
🔹با حضور تاریخی گاهی در مطابقت و موافقت با اراده ی الهی قرار می گیریم و مطابق آن اراده عمل می کنیم. و این مطابقت در مواردی نادر در حد دیدن جلوه ی آن اراده در افق رخدادی برابر ما گشوده می شود.
🔹چیزی که شهدا به خوبی تجربه کردند. همه سخن در یافتن راهی است که تمام هستی ما را دربرگرفته و اینکه بدانیم هر آنچه باید بنگیریم، خود را تنها در راه نشان می دهد. در میدان دیدی که *راه* آن را می گشاید.
🔹ما چگونه می توانیم از اراده ی خود آزاد شویم و در اراده ی الهی قرار گیریم؟
🔹ما دچار حجابی هستیم که این حجاب مجال بودن را از ما گرفته است. به تعبیری دنیای امروز فرصت ابراز وجود و بودن که همان احساس حضور تاریخی است را به انسان نمی دهد. حضور تاریخی یا به عبارت دیگر اینکه انسان احساس هستی و وجود پیدا کند در شرایطی خاص میسر می شود. انسان وقتی در حضور تاریخی قرار می گیرد، احساس بودن می کند.
🔹انسان می تواند برای مدتی کوتاه وجود خودش را با حل یک مسئله ببیند و احساس بودنی هر چند کوتاه داشته باشد، اما همه ی این احساس ها از جهاتی فانی می شود و از میان می رود و اینجاست که این سوال مطرح است که کجا می شود احساس بودنی داشت که پوچ نمی شود؟ آنجا که این حضور تاریخی را احساس کنیم و به تعبیری خود را در یک تاریخ بیابیم.
🔹جایی که انسان می تواند با یک مسئله ی تاریخی مواجه شود می تواند احساس حضور تاریخی داشته باشد و تداوما فرصت ابراز وجود و هستی پیدا کند.
@behyaarstf_ir
چه نیاز به قصه؟ چه نیاز به روایت؟_01.mp3
19.81M
🇮🇷چه نیاز به قصه؟ چه نیاز به روایت؟
☘ ارائه ی حجه السلام نجات بخش، در جمع اهالی روایت خانه، ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
🌱چرا حضور نویسندگان و روایت گران صحنه ی دانش بنیان کشور، با نگاهی عمیق، مهمترین نقطه ی پیشرفت است؟
🔹مسئله ی دانش بنیان در کشور ما بیشتر از آن که نیازمند به آموزش یک سری از فرمول ها یا فراهم کردن امکانات باشد، بیشتر نیازمند یک تغییر نگاه است و نیازمند این است که ما وارد یک عالم جدید شویم و اگر وارد آن عالم نشویم امکان حرکت و امکان پیشرفت و امکان کار های دانش بنیان نیست.
🔹در دنیایی که اگر غفلت کنیم نمی توانیم پیش خودمان حاضر باشیم و در حالی که اضطراب و آشفتگی انسان نشان از بیگانگی انسان با خودش است، روایت قصه و عالمی که در آن انسان واجد عقلی می شود که می تواند با خودش صفا کند و آنچه که دارد را ببیند، اصلی ترین نقطه ی حرکت و پیشرفت است.
🔹ویژگی عالم دار شدن و قصه دار شدن انسان ها آن است که شما با یک *کلی* رو به رو می شوی که آن کل زیبایی های بی نظیر خودش را دارد و این زیبایی ها فراتر از زمانی است که شما دارید از بیرون به آن نگاه می کنید. به طور مثال لبخند یک کودک به مادر؛ این که برای یک مادر این لبخند معنی دار می شود، این ناشی از این است که او در یک قصه ی دیگر است و حال کسی که از بیرون با یک محاسبه ای نگاه می کند این خنده را جوری دیگر می بیند.
🔹ما اگر یک قصه و راویت خوب نداشته باشیم که فرد را ببرد در عالمی دیگر با مسائل خارج از آن عالم مواجه می شود و شیرینی و لذت کارش را کمتر می چشد و امکان حرکت گرفته می شود.
@behyaarstf_ir
ما خودمون شاعریم، هنرمندیم.mp3
7.2M
#پادکست
*ترقی مجید*
🔹تدوین قصه ای کوتاه برگرفته از فیلم *قصه های مجید*
آقا مجید: آقا اجازه! خارجی ها میگو خوردن ترقی کردن. اما
جناب حیدری، من هر چه خواندم، به وقت امتحان در گل بماندم!
معلم: آقا مجید، بیشتر باید درس می خوندی تا اینکه میگو بخوری!
@behyaarstf_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹معرفی گزیده ای از تولیدات رسانه ای سرای هنر و اندیشه، (سها)
پادکست ها:
لیست کلی پادکست ها:
(https://www.aparat.com/playlist/4451011 )
(تکیه گاه:
https://www.aparat.com/v/4iWq9
از ملک لایبلی، تا ملک سلیمانی:
https://aparat.com/v/SpoU0
باید به یاران شهیدم می رسیدم:
https://aparat.com/v/KJZQp
حرم مادری:
https://aparat.com/v/MPUDz
زندگی آوینی:
https://aparat.com/v/vu014
ساده ترین کار:
https://aparat.com/v/sp6W9 )
کلیپ *تو را دوست دارم.* :
https://www.aparat.com/v/05vBy
کلیپ *یک لحظه دیدمش* :
https://www.aparat.com/v/vE0Vb
کلیپ *نذر شکلات* پیرامون حاج قاسم سلیمانی:
https://aparat.com/v/otQ9l
کلیپ *بچه سلیمان* پیرامون حاج قاسم سلیمانی:
https://aparat.com/v/jnafD
کلیپ *مدافع حرم دل* پیرامون حاج قاسم سلیمانی:
https://www.aparat.com/v/7FDOc
کلیپ *روضه ی کارگری قسمت اول* پیرامون مسئله ی تولید دانش بنیان در مکتب سلیمانی:
https://www.aparat.com/v/jknlf
کلیپ *روضه ی کارگری قسمت دوم* پیرامون مسئله ی تولید دانش بنیان در مکتب سلیمانی:
https://www.aparat.com/v/buzO2
کلیپ *یک قدم تا شهر پیرامون جنگ اقتصادی ده ساله*:
https://www.aparat.com/v/8Tt2y
کلیپ *جنگ اقتصادی* پیرامون مسئله ی تولید در کشور
https://www.aparat.com/v/VvP9K
فیلم *مصاحبه مهندس نکویی* پیرامون روایت حرکت بهیار صنعت:
https://www.aparat.com/v/phtTw
کلیپ خلاصه ی *مهندس نکویی* پیرامون روایت تولید:
https://www.aparat.com/v/QlBLs
*مصاحبه ی آکواریم* گفت و گو با مهندس نجات بخش:
https://www.aparat.com/v/2ai3X
پادکست زنده باد جهاد قسمت اول:
http://dl.behyaarstf.ir/Sound/jahade-sazandegi/padcast1-%20jahade-sazandegi.mp3
پادکست زنده باد جهاد قسمت دوم:
http://dl.behyaarstf.ir/Sound/jahade-sazandegi/padcast2-%20jahade-sazandegi.mp3
پادکست زنده باد جهاد قسمت سوم:
http://dl.behyaarstf.ir/Sound/jahade-sazandegi/padcast3-%20jahade-sazandegi.mp3
آدرس سایت بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت:
http://behyaarstf.ir
آدرس سایت سرای هنر و اندیشه:
http://sohaa.org
آدرس کانال آپارات سرای هنر و اندیشه:
https://www.aparat.com/soha_sima
آدرس کانال آپارات بهیار صنعت سپاهان:
https://www.aparat.com/behyaar_sanaat
@behyaarstf_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹ارائه ی طرح بحث اقتصاد دانش بنیان در جمع طلاب مدرسه ی عالی حضرت امیر المومنین (ع) ، طلاب اروپا و آمریکا
🔹قم مقدسه، ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
🔹لینک آپارات:
https://aparat.com/v/ZnfcS
@behyaarstf_ir