eitaa logo
بینش مطهر شهرستان بم
99 دنبال‌کننده
576 عکس
135 ویدیو
19 فایل
جهت ارتباط با ادمین های کانال: @Nnnnnni @ravanbakhsh15 @Kavir99 وبلاگ بینش مطهر شهرستان بم: http://bineshebam.blogfa.com پیج اینستاگرام بینش مطهر شهرستان بم: https://instagram.com/bineshe_bam?igshid=alb0u773dhcg
مشاهده در ایتا
دانلود
Panahian-Pasokh-Shayeaat.pdf
207.8K
📌 فایل PDF | دربارۀ برخی اتهامات اخیر «خبررسان‌های داخلی» 🔴 علیرضا پناهیان: آمادۀ هزینه‌هایی بیش از این مقدار بودم و هستم/ رهبری فرمودند تحول هزینه دارد 🔸در شب هشتم هیئت هنر، علیرضا پناهیان به برخی از اتهامات رسانه‌ ها پاسخ داد. 📱 نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه @Panahian_ir https://bineshemotahar.ir/pre_signup/ 🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚 🏴 🏴 @benashbam
💢 اهانت به اسلام و پیامبر(ص) در حضور حضرت امام رضا(ع) مأمون مردى بود كه خودش عالم بود و به مباحثات دينى و مذهبى عشق مى‌ورزيد. گروههاى مختلف از مادّيين، مسيحيها، يهوديها، صابئيها(ستاره‌پرستها) كه در آن زمانها بودند، مجوسيها و زردشتيها و مسلمانها (شيعه و سنى) را در يك تالار بزرگ جمع مى‌كرد و بعد مى‌گفت اين جا هر كسى آزاد است عقيده خودش را بيان كند. در كتابها ببينيد اينها چگونه آزادانه عقايد خودشان را گفته‌اند. حتى تعبيرات اهانت‌آميز به پيغمبر(ص) و اسلام دارند و حضرت رضا(ع) خودشان در آنجا شركت مى‌كردند. در مجلسى كه حضرت رضا(ع) شركت كرده‌اند ببينيد يهودى به حضرت رضا(ع)چه مى‌گويد؟! مسيحى چه مى‌گويد؟! زردشتى چه مى‌گويد؟! مادى‌مسلك چه مى‌گويد؟! حرفهايشان را مى‌گفتند و ضبط شده است. اين طور بوده كه اسلام باقى مانده است. در آينده هم اسلام فقط و فقط با مواجهه صريح و شجاعانه با عقايد و افكار مختلف و متناقض با اسلام مى‌تواند به حيات خودش ادامه بدهد. من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار مى‌دهم كه يك وقت خيال نكنند كه راه حفظ معتقَدات اسلامى و جهان‌بينى اسلامى اين است كه نگذاريم ديگران حرفهايشان را بزنند. نه، بگذاريد بزنند؛ ولی نگذاريد خيانت كنند. اگر ديديد يك فرد ماركسيست مثلا آمد گفت «به نام امام خمينى»، مانع شويد، به او بگوييد: تو بگو به نام لنين، به نام استالين، به نام ماركس، انگلس؛ دروغ نگو. 📚 شهید آیت‌الله مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۴۸ 💥 ، کانالی ویژه اخبار و تحلیل های خاص 👌 http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93 🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚 🏴 🏴 @benashbam
🔹تکنیک|خبر به این تیترها دقت کنید: 🔻نوید افکاری کشتی گیر ایرانی اعدام شد(بی بی سی)=کشتی گیر جایگزین قاتل شده است. 🔻قاضی صادرکننده حکم فیلترینگ تلگرام به حبس تعزیری محکوم شد (چند رسانه داخلی)= مجازات این قاضی برای رشوه در پرونده ای دیگر بوده است و نه برای فیلترینگ تلگرام. 🔻همسر سابق مرجانه گلچین مرتکب قتل شد (چند رسانه داخلی)= آوردن نام فردی که در زمان وقوع جرم نسبتی با متهم ندارد، خلاف اخلاق رسانه‌ای است. 💢در رابطه با تیتر و نقشی که در خبر برعهده دارد، چند مطلب قابل ذکر است: 1️⃣نه تنها اخبارِ مهم تیتر می شود، بلکه آنچه تیتر شود نیز مهم جلوه می کند. 2️⃣در تیتر با انتخاب گزینشی یک عبارت، به کل گفته و منظورِ گوینده و برداشت مخاطب جهت می بخشیم. 3️⃣در مواردی ممکن است متن مغایر با مفهوم ظاهری تیتر باشد. 4️⃣تعداد خوانندگان تیتر یک خبر معمولا بیشتر از خوانندگان متن همان خبر است. ✍️ خبرنویسی و سردبیر 📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat 🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚 🏴 🏴 @benashbam
بینش مطهر شهرستان بم
🔹تکنیک|خبر به این تیترها دقت کنید: 🔻نوید افکاری کشتی گیر ایرانی اعدام شد(بی بی سی)=کشتی گیر جایگزی
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴شبهه در اینجا این مسئله‌ پیش می‌آید که حالا او یک نفر را کشته، ما چرا یک نفر دیگر را اضافه کنیم و بکشیم؟! اگر کشتن کار بدی است ما چرا به عنوان قصاص، این کار بد را تکرار کنیم؟! او کار بدی کرده که یک نفر را کشته، آیا ما هم خود او را بکشیم که باز یک انسان کشته باشیم؟! 🔴پاسخ شهیدمطهری قرآن می‌گوید: وَ لَکمْ فِی الْقِصاصِ حَیوةٌ یا اولِی الْالْبابِ[1]؛ کشتن اینچنین را، کشتن و اماته و میراندن تلقی نکنید، این را حیات و زندگی تلقی کنید ولی نه حیات این فرد، حیات جمع. یعنی با قصاص یک نفر متجاوز، حیات جامعه و حیات افراد دیگر را حفظ کرده‌اید. شما اگر جلو قاتل را نگیرید، فردا او یک نفر دیگر را خواهد کشت، و فردا دهها نفر دیگر پیدا می‌شوند و دهها نفر دیگر را خواهند کشت. پس این را کم شدن افراد جامعه تلقی نکنید، حفظ بقای جامعه تلقی کنید؛ این را میراندن تلقی نکنید، زندگی تلقی کنید؛ یعنی قصاص معنایش دشمنی کردن با انسان نیست، دوستی کردن با انسان است. ص۷۸ @binesh_motahar_kerman 🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚 🏴 🏴 @benashbam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اسلام، قصاص و مجازات بخش‌هایی از گفتگوی مدرسه آزادفکری با آیت الله فاضل لنکرانی 🔻اینکه می‌گویند هر کسی حق برداشت از دین دارد، مغالطه است. فهم دین باید منضبط و روشمند باشد. 🔻 از نصوص صریح قرآن بوده و خداوند این حق را برای انسان قرار داده است. 🔻احکام مادامی که ناسخی برای آن ثابت نشده، دائمی هستند و اموری مثل بناء عقلاء اگر از سوی شارع تایید نشده باشند، نمی‌توانند دلیل نسخ یک حکم باشند. 🔻اینکه هدف شارع در حکم قصاص، حیات جامعه است، دلیل نمی‌شود ما اجازه داشته باشیم که احکام را متناسب با آن تغییر دهیم. 🔺شریعت یک مثلث سه ضلعی است؛ قرآن، پیامبر و اهل بیت. و مطابق روایات، در مورد فرزند توسط پدر، قصاص منتفی است و فقیه درباره آن تردید نمی‌کند. 👈🏻صوت | فیلم 🆔 @AzadFekriSchool https://bineshemotahar.ir/pre_signup/ 🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚 🏴 🏴 @benashbam
مناظره اندیشواران علوم انسانی @souzanchi https://bineshemotahar.ir/pre_signup/ 🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚 🏴 🏴 @benashbam
🏴بسم الله الرحمن الرحیم🏴 📢گزیده ای از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین دانشی امام جمعه شهرستان دارالصابرین بم و حجت الاسلام نادعلی زاده مسئول بینش مطهر شهرستان دارالصابرین بم درروز افتتاحیه پنجمین دوره طرح مطالعاتی بینش مطهر: ✅حجت الاسلام والمسلمین دانشی: 🔶مقام و منزلت شهید والا مقام آیت الله شهید مطهری رضوان الله علیه را شخصیت‌هایی همچون حضرت آقا مقام معظم رهبری حفظه الله که از همراهان ایشون بودن و دیگر عزیزان باید برای ما معرفی کنند. 🔶حضرت آقا مقام معظم رهبری به این مضمون میفرمایند که آثار شهید مطهری مردنی و تمام شدنی نیست چون حکمت همیشه زنده است و از بین نمی‌رود و لذا جا دارد که عموم بینش پژوهان و به طور خاص دانشجویان و طلاب و عزیز خواهر و برادر حتماً اهتمام ورزند در خصوص آثار شهید رضوان الله علیه و بهره مند شوید اگر خدایی نکرده غیر از این باشد خودمان را محروم کردیم. ✅حجت الاسلام نادعلی زاده: 🔶یکی از دغدغه های فرهنگی و همیشگی رهبر معظم انقلاب این بود که نسل جوان و فعالان فکری جامعه ارتباط عمیقی با آثار شهید مطهری رحمه الله علیه داشته باشد و با آثار شهید بزرگوار مانوس باشند. 🔶ما شاهد آغاز پنجمین دوره مطالعاتی تربیت مدرس و مربی کشوری در دبیرخانه بینش مطهر شهرستان بم هستیم که این طرح فاخر و ارزشمند همزمان در تمامی شهرستانها و کل کشور در حال برگزاری است که به حمدالله و به کمک دوستان دغدغه مند و اهل فکر این طرح در حال توسعه در همه مراکز علمی و تربیتی می باشد. 🌐جهت دسترسی به متن کامل:http://bineshebam.blogfa.com 🏴 🏴 @benashbam
🏴بسم الله الرحمن الرحیم🏴 گزارش تصویری از برگزاری اولین کلاس حضوری واحد خواهران بینش مطهر شهرستان دارالصابرین بم با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی. 🏴 🏴 @benashbam
4_5987716458287728891.mp3
20.34M
مناسبات حجاب و سیاست در ایران فایل صوتی مناظره مهدی نصیری و حسین سوزنچی با اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور ازغدی در برنامه زنده زاویه درباره قانون حجاب در کشور؛ در شبکه چهارم سیما، چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ @souzanchi 🏴 🏴 @benashbam
📚چقدر دغدغه ما شود؟👇👇👇 🌺امام حسین (ع) به شخصی فرمودند: 🤔 كدام دفاع در نظر تو خوشایندتر است ؟ 1⃣ از یك طرف مردی ستمگر می خواهد مسكینی ناتوان را بكشد، 2⃣ از سویی دیگر شخصی ناصبی و دشمن ما اهل بیت می خواهد مؤمن ناتوانی از شیعیان ما را گمراه كند. ▪️ آیا به نظر تو نجات آن مسكین از چنگال ستمگر قاتل بهتر است یا نجات مؤمن شیعه به وسیله بحث و استدلال از دست آن ناصبی گمراه كننده ؟ 💎 سپس حضرت خود فرمودند: آری ، نجات دادن مؤمن ناتوان از دست آن ناصبی و دشمن اهل بیت بهتر است ، زیرا خداوند بزرگ می فرماید هر كس انسانی را زنده كند، همانند آن است كه تمامی مردم را زنده كرده است ، یعنی هر كس انسانی را با ارشاد از كفر به سوی ایمان احیا نماید، مانند آن است كه تمام مردم را احیا نموده است و از شمشیر ستمگران رهایی داده است . 📘 بحار الانوار، ج ۲، ص ۹ 📲 📲 https://bineshemotahar.ir/pre_signup/ 📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚🏴📚 🏴 🏴 @benashbam
بینش مطهر شهرستان بم
مناسبات حجاب و سیاست در ایران فایل صوتی مناظره مهدی نصیری و حسین سوزنچی با اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور
✍️خلاصه‌ سخنان من () در با 🔰مقدمه با توجه به مشکلات روز، من را مهمترین مساله امروز کشور نمی‌دانم؛ در عین حال، اهمیتش در ردیف یک مساله جزیی فقهی نیست: غیر از کارکرد اصلی‌اش، در جهان امروز وجهه نمادین هم پیدا کرده است؛ قرآن کریم می‌فرماید «بزرگداشت شعارهای دین خودش مایه تقوای قلب است‏ (سوره حج، آيه۳۲). آیا ارزش پرچم یک کشور برای مردمش، فقط در حد قیمت پارچه‌اش است؟ ✅الف. دلیل ضرورت وجود قانون حجاب در جمهوری اسلامی ایران ، ناظر است به حضور زن در مقابل نامحرم، نه در حریم شخصی خود؛ یعنی برای نحوه حضور زن در مجامع عمومی است؛ پس سنخ این حکم، یک حکم اجتماعی است، نه صرفا مربوط به حریم خصوصی افراد. حکومت همان طور که دغدغه مساله مردم (مثلا کرونا) را دارد، نسبت به مردم (از جمله عفت عمومی) هم باید حساس باشد. درجه‌ای از پوشش و الزام به آن، در عرف بشر در جهان وجود دارد، که درجه‌ی کمی هم نیست؛ بحث ما این است که محدوده قانونیِ‌ آن را اسلام تعیین کند یا سلیقه‌های شخصی؟! در جامعه‌ای که عموم مردم مسلمانند، احکام اجتماعی اسلام باید در عرصه قوانین جدی گرفته شود [اصل چهارم قانون اساسی: ‎‎‎‎‎کلیه‏ قوانین‏ و مقررات‏ مدنی‏، جزایی‏، مالی‏، اقتصادی‏، اداری‏، فرهنگی‏، نظامی‏، سیاسی‏ و غیر اینها باید بر اساس‏ موازین‏ اسلامی‏ باشد.] به علاوه، یک کارکرد مهم قانون حجاب، تعیین مرز معین برای رعایت قانون در عرصه عفت عمومی است؛ درست است که حداقل ۷۰-۸۰ و بلکه ۹۰ درصد زنان جامعه ما عفیف‌اند و اگر قانون حجاب برداشته شود اغلب به نحو زننده‌ای پوشش خود را کنار نمی‌گذارند؛ اما آن ۱۰ درصدی که بی‌عفت‌اند چطور؟! اگر برای حفظ عفت عمومی باید جلوی اینها را گرفت، با چه قانونی؟ با کنار گذاشتن حد و مرزی که خداوند برای رعایت پوشش معین کرده، همواره درباره اینکه چه حدی از عدم پوشش، خلاف عفت عمومی است مناقشه خواهد شد. ✅ب. اشکالات و مخالفت‌ها با قانون حجاب؛ و پاسخ همه اشکالات منطقی‌ای که موجب مخالفت عده‌ای با قانون بودن حجاب می‌شود، ناظر به بد اجرا شدن قانون بوده، نه اصل الزام قانونی؛ اما: 🔹بد اجرا شدن، دلیل موجهی برای «اجرا نکردنِ» قانون نیست: مثلا، آیا اگر پلیس از قانون ممنوعیت عبور از چراغ قرمز سوءاستفاده کرد، باید عبور از چهار‌راه‌ها کاملا دل‌بخواهی شود؟! و 🔹بد اجرا شدن، ناشی از این است که با اینکه مساله حجاب از جنس است، اما جامعه ما فقط را به عنوان می‌شناسد! مساله اصلی در (مثلا قوانین مربوط به دزدی یا قتل)، تعیین مقدار مجازات و سپس مجازات کردن مجرم است. اما مساله اصلی در ، تنظیم روابط افراد جامعه با یکدیگر است؛ مانند قوانین مربوط به معاملات ویا قوانین رانندگی؛ و البته مجازات، آخرین گام آن است. در این دسته از قوانین، نگاه اصلی به قانون، نگاه فرهنگی و اجتماعی است؛ البته حد و مرزها هم مشخص می‌گردد و اگر کسی تخطی کرد مجازات می‌شود. 💢 اشکالات و مخالفت‌های منطقی همه به این برمی‌گردد که چرا می‌خواهید با زور افراد را محجبه کنید؟! منظورشان این است که چرا با «قانون کیفری» می‌خواهید حجاب را مستقر کنید؟! و از این جهت راست می‌گویند. اما اشتباهشان این است که در موضع‌گیری صریح‌شان با اصل قانون بودن حجاب مخالفت می‌کنند؛ در حالی که باید می‌گفتند: این قانون را به عنوان «قانون مدنی» ببینید و اجرا کنید؛ که الزام گام آخر آن است، نه از ابتدا تا انتهای آن. ✅ج. شرایط دست برداشتن حکومت از اجرای یک قانون اگر واقعا اکثریت مردم در جامعه‌ای با اجرای قانونی مخالفت کنند، هر حکومتی ناچار است در نحوه اجرای آن تجدیدنظر کند؛ اما عمل نکردن افراد، لزوما مخالفت با اصل قانون نیست. از مشاهده افرادی که حجاب شرعی صددرصدی را رعایت نمی‌کنند نمی‌توان نتیجه گرفت آنها مخالف وجود اصل قانون حجاب، و طرفدار غیرالزامی شدن آن هستند؛ مانند این است که گفته شود افرادی که قوانین رانندگی را کامل رعایت نمی‌کنند، مخالف وجود قوانین رانندگی در جامعه، و طرفدار غیرالزامی شدن قوانین رانندگی‌اند؟! همچنین تفاوت بسیار است بین از اجرای برخی از قوانین (= به خاطر مشکلاتی فعلا نتوانیم یک قانونی را اجرا کنیم)، با یک قانون (= به سلیقه خودمان ویا به خاطر عرف، احکام دین را اهم و مهم کرده، از ابتدا اجرای برخی قوانین را معلق کنیم)! قوانین اسلام منظومه‌وار است؛ و خداوند است که مقدار واجب‌الالزام این منظومه را معین کرده است؛‌ ما حق نداریم به تشخیص سلیقه‌ای خود، از قانون دانستن برخی از قوانین اجتماعی اسلام صرف نظر، و این منظومه را کم و زیاد کنیم؛ هرچند ممکن است که گاهی به خاطر شرایط پیرامونی نتوانیم یک قانون را اجرا کنیم. @souzanchi 🏴 🏴 @benashb