eitaa logo
احکام تخصصی و به روز
1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
4هزار ویدیو
40 فایل
لینک کانال👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1244201028Caf3a0dc274 گروه پرسش و پاسخ👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2102919389Ca8a381ab12 لینک گروه ادعیه https://eitaa.com/joinchat/889913605C377bc55dc5 💝اللهم عجل لولیک الفرج💝
مشاهده در ایتا
دانلود
لینک کانال. در ایتا👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1244201028Caf3a0dc274 گروه پرسش و پاسخ👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3990683729C6536c5b1f2 💝اللهم عجل لولیک الفرج💝 تقدیم به ساحت مقدس قدس عالم امکان مهدی صاحب الزمان(عجل االله تعالی فرج) 🌺🍀🌺🍀🌺🍀
❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️ «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» مسئله‌ی وحدت بین مسلمان‌ها به معنای دست برداشتن آنها از عقایدشان یا عمل به فقه دیگران نیست؛ بلکه مسئله‌ی وحدت مسلمین، وحدت بر سر یک‌سری مسائل اصلی و اصولی و مشترک موجود بین آنها برای مقابله با دشمنان مشترک است. معنای وحدت این است: با هم نزاع نکنند به وسوسه‌ی دشمن گوش نکنند، به جان هم نیفتند، با هم دشمنی نکنند و نسبت به هم کارشکنی نکنند با هم متحد و پشتیبان یکدیگر باشند. وقتی که دشمن مشترکی به یکی از کشورهای اسلامی حمله می‌کند، همه دست به دست هم بدهند و در مقابل او بایستند. وحدت بین مسلمین و پرهیز از تفرقه یک امر واجب است و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان که به نفع دشمنان و به نفع استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی است، حرام است. به فتوای همه‌ی مراجع معظم تقلید، انجام کارهایی که بر ما واجب نیست -ولو مستحب هم باشند- اگر انجام آن کارها موجب سوء استفاده‌ی دشمنان علیه مکتب اهل بیت علیهم‌السلام شود تا به پیروان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام توهین کنند یا موجب اختلاف بین مسلمانان باشد جایز نیست. تفرقه بین مسلمانان کار حرامی است و توهین به مقدسات سایر مسلمین حرام شرعی است. وحدت مسلمین حکم شرعی است. مسلمانان، باید به تدریج این اختلافات مذهبی و طایفه‌ای را کم کنند و از بین ببرند چون اینها خدمت به دشمنان است و خدمت به دشمنان هم حرام است. بحث علمی، بین شیعیان و اهل سنت به صورت محترمانه، نقادانه و عالمانه، در مجامع علمی، که موجب اختلاف و تفرقه و فتنه‌انگیزی بین مسلمان‌ها نباشد، اشکالی ندارد. حفظ عقاید حق واجب است. رفت‌وآمد با دیگران اگر برای عقاید و اخلاق انسان ضرری نداشته باشد، اشکالی ندارد. هدیه گرفتن و هدیه دادن به اهل تسنن اگر مفسده‌ای (موجب انحراف اعتقادی) بر آن مترتب نباشد، اشکالی ندارد. گوشت ذبح‌شده توسط مسلمانان از هر فرقه‌ای که باشند -البته فِرَق شناخته شده- اشکالی ندارد و حلال و پاک است. مسلمین همه پاک هستند بجز خوارج و ناصبی‌ها. ورود اهل سنت به مساجد و حرم معصومین علیهم‌السلام و امامزاده‌ها، اشکالی ندارد. ازدواج مسلمانان با یکدیگر اگر مفسده‌ای نداشته باشد اشکالی ندارد، اما اگر مفسده‌ داشته باشد، حتی هم‌مذهب هم باشند، جایز نیست. و معامله با اهل سنت اشکالی ندارد. اهل سنت مسلمانند و هم‌سفره شدن با آنها اشکالی ندارد و غذای آنها حلال است. کار کردن نزد اهل تسنن اگر خلاف شرع نباشد، اشکالی ندارد و مزدش هم حلال است. 📚 امام، استفتائات، ج 2 ص 495 س 6؛ آقا، ویژه‌نامه احکام مذاهب؛ فاضل جامع المسائل ج‌2، س 129 و 139؛ بهجت استفتاءات ج‌4س 5928؛ مكارم، جامع المسائل و استفتاءات جديد ج‌2،س 1192 و 1193؛ صافى جامع الأحكام ج‌2، س 1495؛ تبریزی صراط النجاة ج‌6،س 1632
400-08-11 mohamadi ahkam goftane jaye najes.mp3
2.69M
📖 🔘 گفتن جای ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمدی 🔷🔸💠🔸🔷
400-08-05 mohamadi ahkam negah be film va aks namahram~1.mp3
425K
📖 🔘احکام نگاه به فیلم وعکس نامحرم 🔹حجت الاسلام و المسلمین محمدی 🔷🔸💠🔸🔷
400-08-04 mohamadi ahkam namaz jama'at~1.mp3
579.7K
📖 🔘 🔹حجت الاسلام و المسلمین محمدی 🔷🔸💠🔸🔷
400-08-09 mohamadi rah'haye tobeh dar kam kari.mp3
2.34M
📖 🔘 احکام ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمدی 🔷🔸💠🔸🔷
400-08-08 mohamadi vazayef valedayn nesbat be tarbiyat farzandan.mp3
2.47M
📖 🔘 ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمدی ⏱8 آبان 1400 🔷🔸💠🔸🔷
🌺🌺 📤پرسش کاربر در گروه: اگر هنگام غسل کردن باد معده از ما خارج شود، آیا غسل ما باطل است؟ مرجع: سیستانی. 📤پاسخ: از نظر آیه الله سیستانی، اگر در بین غسل، باد معده خارج شود یا ادرار شود، لازم نیست غسل را از نو شروع کنید، بلکه می‌توانید همان غسل را کامل کنید، ولی برای نماز و سایر کارهایی که نیاز به طهارت دارد، باید وضو بگیرید. نظر مراجع نسبت به بروز حدث اصغر در بین غسل:👇 ✍آیات عظام: خمینی، خامنه ای، سیستانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی: لازم نیست غسل را مجددا شروع کند، بلکه می‌توانید همان غسل را کامل کنید، ولی برای نماز و سایر کارهایی که نیاز به طهارت دارد، باید وضو بگیرید.[1] ✍آیات عظام: گلپایگانى، فاضل، صافى: مى تواند غسل را تمام نماید و بعد وضو بگیرد؛ ولی بهتر است به قصد آن چه بر ذمّه او است، غسل را احتیاطاً از سر بگیرد؛ اما در هر صورت وضو بعد از غسل برای نماز و سایر کارهایی که مشروط به طهارت است، واجب می باشد. ✍آیه الله بهجت: به قصد وظیفه واقعی غسل را مجددا شروع کند و بنا بر احتیاط براى نماز و کارى که وضو لازم دارد، وضو بگیرد. ✍آیه الله مکارم شیرازی: بنا بر احتیاط واجب باید غسل را از سر گیرد و براى نماز و مانند آن، وضو نیز بگیرد.[2] ✍آیه الله وحیدخراسانی: بنا بر احتیاط واجب باید غسل را از سر گیرد و براى نماز و مانند آن، وضو نیز بگیرد و یا اینکه غسل را تمام کرده و اعاده نماید و وضو هم بگیرد.[3] 📚منبع: ۱. توضیح المسائل (محشی)، ج1، ص230، سؤال 185؛ منتخب المسائل، ص 22، م 43. ۲. توضیح المسائل (محشی)، ج1، ص230، سؤال 185. ۳. منهاج الصالحین 1386، ج 2، ص 62، م 205.
🍂حکم بودن 🍂 📤پرسش کاربر در گروه: اگر کسی بعد از وضو بفهمد، مانعی در اعضای وضو به اندازه سر سوزن بوده است و مطمئن نیست برای قبل از وضو است یا بعد از وضو، وظیفه چیست ؟ مرجع: مکارم شیرازی. 📤پاسخ: وضوی شما صحیح است، زیرا از نظر آیه الله مکارم شیرازی اگر مانع بسیار کوچک( به اندازه دو میلیمتر) باشد، وضو صحیح است و لازم نیست دوباره وضو بگیریید؛ ولی اگر مانع بزرگتر از دو میلیمتر باشد، باید مانع را برطرف کنید و دوباره وضو بگیرید. نظر مراجع عظام نسبت به دیدن مانع در اعضا بعد از وضو:👇 اگر ندانیم در هنگام وضو مانع بوده است یا بعدا ایجاد شده است، نظر مراجع به شرح زیر است: ✍آیات عظام: سیستانی، صافی، بهجت و گلپایگانی: وضو صحیح است. ✍آیات عظام: وحید و زنجانی: اگر نداند موقع وضو بوده یا بعد از آن ایجاد شده، وضو صحیح است ولی اگر در وقت وضو به مانع توجه نداشته است، باید دوباره وضو بگیرد. ✍بقیه مراجع عظام: اگر نداند موقع وضو بوده یا بعد از آن ایجاد شده، وضو صحیح است ولی اگر در وقت وضو به مانع توجه نداشته است، بنابر احتیاط واجب دوباره وضو بگیرد. اما اگر بدانیم در هنگام وضو مانع بوده است: ✍مکارم شیرازی: اگر مانع کوچک و به اندازه عدس است، وضو صحیح است و در غیر این صورت باید مانع را برطرف و دوباره وضو بگیرد. ✍بقیه مراجع عظام: باید مانع را برطرف و دوباره وضو بگیرد. 📚منبع: توضیح المسائل ۱۶مرجع، ج ۱، م
🌹راه تشخیص منی از ترشحات طبیعی زنانه🌹 📥 سوال: چگونه می توان متوجه شد رطوبتی که از یک زن یا دختر خارج می شود، منی است یا ترشحات طبیعی زنانه؟ 📤پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: اگر رطوبت خارج شده از زن همراه با اوج لذت جنسی باشد، منی است و زن جنب شده است و غسل جنابت بر او واجب می شود، در غیر این صورت حکم به منی بودن رطوبت ها نمی شود و پاک می باشند. ✍ بقیه مراجع غیر از آیات بهجت و نوری: خروج ترشحات زن، اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسی) باشد، حکم به جنابت آنان می شود و لازم نیست با جستن بیرون آید و بدن سست شود و اگر بدون شهوت باشد، حکم به منی نمی شود، مگر آن که از راه دیگری یقین کند منی است. ✍آیت الله بهجت: خروج ترشحات زن، اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسی) باشد و با جستن بیرون آید، حکم به منی می شود و اگر هیچ یک از دو علامت و یا یکی از آن ها را نداشت، حکم به منی نمی شود، مگر آن که از راه دیگری یقین کند منی است. ✍آیه الله نوری: خروج ترشحات زن اگر همراه با شهوت خاصی(اوج لذت جنسی) باشد و بدن پس از آن سست شود، حکم به منی می شود و اگر هیچ یک از دو نشانه یا یکی از آنها را نداشت، حکم به منی نمی شود، مگر آن که از راه دیگری یقین کند که منی است. ✅ تبصره: اوج لذت جنسی حالتی است، که شخص در آن حال از خود بی خود می شود و لذت زیادی می برد و ارضا می شود. بعد از تمام شدن آن حالت، زن احساس تخلیه شدن و ارضای جنسی می کند. معمولا حالت تحریک آمیزی را که قبل از تخلیه شدن داشت، دیگر ندارد. 📚منابع: 1. توضیح المسائل مراجع، مسأله346 وحید، توضیح المسائل، مساله352 سیستانی، تعلیقات علی العروة، ج ۱، غسل الجنابة، الاول. خامنه ای، اجوبة الاستفتاءات، سوال171 صافی، هدایة العباد، ج1، مسأله2. 175توضیح المسائل مراجع، مسأله ۳۴۶         
🌺🌺 📤پرسش کاربر در گروه: سلام برخی مواقع اگر بلافاصله بعد از نزدیکی غسل جنابت انجام شود، بعد از نزدیکی ترشحاتی خارج می شود که شک داریم که منی شوهر است یا ترشحات طبیعی زنانه، آیا باید دوباره غسل کنیم؟ آیا بلافاصله غسل کردن در این مواقع اشکال دارد؟ 📤پاسخ: سلام علیکم غسل کردن بلافاصله بعد از نزدیکی هیچ اشکال شرعی ندارد. از طرفی چون شک دارید در اینکه ترشحات طبیعی است یا منی، حکم کنید به اینکه ترشحات طبیعی زنانه است و پاک هستید و غسل لازم نیست. اما اگر یقین پیدا کردید که منی همسر است، باز هم غسل مجدد لازم نیست و فقط با توجه به نجس بودن منی، باید خود را پاک کنید. توضیحات بیشتر:👇 ترشحاتی که بعد از غسل جنابت از زنان خارج می شود، چند صورت دارد: ۱. یقین دارید ترشح خارج شده، منی همسر است: غسل واجب نیست، اما باید خود را تطهیر کرد. ۲. یقین دارید ترشح خارج شده،ترشحات عادی زنانه است: پاک است و غسل ندارد. ۳. شک دارید که ترشحات، منی همسر است یا ترشحات عادی زنانه: پاک است و غسل هم ندارد. ۴. یقین دارید که ترشح خارج شده، منی خودتان است: غسل واجب است. 📚منبع: توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج1، ص211.