#یادداشت_۳۹
۲ شهریور ۱۴۰۰
#نکته_های_روشی پیرامون نظریات نقشه الگوی پیشرفت (درآمدی بر مباحث فقه البیان_ شماره اول)
باتوجه به اینکه در حال حاضر مجموعه ای از نظریات الگوی پیشرفت اسلامی در حال طرح در محافل نخبگانی مختلف است، تصمیم گرفتم در چند یادداشت به برخی از اصول روشی حاکم بر نحوه استنباط و استخراج این نظریات فقهی(فقه البیان) اشاره کنم.
باب بیان مبتنی بر مُکث یکی از ابواب ۹ گانه فقه البیان است. تبویب هر نظریه در قالب الگوی ساخت، عصاره ی آن چیزی است که در این باب مورد دقت قرار می گیرد و از سه بخش تشکیل شده:
۱. #تعریف: در این مرحله تعریف فقهی مختارمان را از موضوع مورد بررسی ارائه می دهیم.
۲. #تصویر: در این بخش به بیان فواید آن تعریف برای زندگی مخاطب می پردازیم.
۳. #تصمیم: با ارائه اقدامات کاربردی به شرح چگونگی تحقق تعریف و تصویر در عالم واقع می پردازیم.
به عنوان مثال در مقابل مقررات ملی ساختمان که به محوریت مصالح و استحکام آن خانه را تعریف کرده میکند، ما خانه را به زیرساخت تنظیم روابط انسانی تعریف میکنیم. در مرحله ی دوم به بیان ده فایده ی مترتب بر ساخت خانه ی اسلامی و یا به تعبیر روایت دار واسعه می پردازیم و در مرحله ی سوم نیز مجموعه اقدامات لازم برای عملیاتی شدن تعریف و تصویرمان را شرح می دهیم. تصمیماتی مانند مسئله بسیار مهم احیای زمین های موات.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۰
۶ شهریور ۱۴۰۰
دومین یادداشت پیرامون #نکته_های_روشی حاکم بر نحوه ی استنباط نظریات الگوی پیشرفت
در این شماره به شرح مختصر باب بیان مبتنی بر #تامل، به عنوان یکی دیگر از ابواب فقه البیان می پردازیم. عرض شد یک نظریه در صورتی منجر به هدایت میشود که شامل تعریف،تصویر و تصمیم باشد(باب بیان مبتنی بر مُکث). حال میخواهیم بگوییم سازه های سه گانه ی مذکور در هر نظریه، بر روی ساختار سه وجهی #سوال، #اصطلاح و #ارجاع بنا میشود(باب بیان مبتنی بر تأمل). به بیان دیگر هر نظریه برای تفاهم منجر به هدایت، نیاز به وجود این سه گانه هم دارد. توضیح بیشتر اینکه اساس شخصیت آدمی از سویی، و مسئله هدایت از دیگر سوی بر اختیار آدمی بنا شده. این یعنی دعوت به خدا و پیامبر و هدایت الهی بدون وجود رضایت قلبی فرد، هیچ فایده ای نخواهد داشت. بنابراین در مقام تبیین نظریات فقهی الگوی پیشرفت، همیشه به محوریت یک سوال به ارائه بحث می پردازیم. چرا که ایجاد سوال جدید و زنده کردن آن در قلب مخاطب، یعنی ایجاد طلب و خواهش برای دریافت، یعنی اتکا بر ابزار غير جبری برای انتقال معارف به دیگران که حضرت فرمودند: أَلاَ إِنَّ مِفْتَاحَ اَلْعِلْمِ اَلسُّؤَالُ (ر.ک بحارالانوار ج ۳۶ ص۳۵۸). گویی وجود انسان بسته است و کلید ورود به آن زنده کردن یک پرسش در قلب مخاطب است و بعد از ایجاد سوال مشترک میتوان به ارائه بحث پرداخت و انتظار همراهی دیگران را داشت. اما اینکه سوال خوب چیست و چه ارکانی دارد در یادداشت بعدی به آن می پردازیم، همینطور بررسی جایگاه اصطلاحات و ارجاعات در یک نظریه. ان شاالله
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۱
۸ شهریور ۱۴۰۰
#هدف_پنجم_سند۲۰۳۰_در_سریال_گاندو
جبهه أشدّ العداوه ی یهود در پوشش سازمان ملل، برنامه #دگرگون کردن جهان را در ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی طراحی کرده و با قدرت در حال پیاده سازی آن است. عنوان هدف ۵ از سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار که امشب به خوبی مورد اشاره سریال گاندو قرار گرفت این است: #دستیابی_به_تساوی_جنسیتی که البته برای کاهش حساسیت ها در ایران به عدالت جنسیتی ترجمه شد! بند اول این هدف میگوید: پایان دادن به همه اشکال تبعیض علیه زنان و دختران در همه جا! در این منظر باید به تمامی چهارچوب های حکیمانه ی اسلام در زمینه خانواده و در رأسشان مسئله ی مادری پایان داد. چرا که بسیاری از این احکام به مقتضای فطرت زن و مرد #متفاوت وضع شده و اساسا عدالت در اینجا یعنی هماهنگی احکام با همان تفاوتهای فطری. اما تمدن منحوس صهیونیستیم برای سیطره بر عالم و دگرگون جهان به دنبال نابودی خانواده است و این را از طریق شعار زیبای تساوی جنسیتی پیگیری میکند. و این یعنی پایان دادن به زن بودن، به مرد بودن و پایان دادن به خانواده.(توجه بی سابقه ی مجامع مثلا بین المللی به جنبش های همجنس بازی در یکی دو سال اخیر هم در همین راستا ارزیابی میشود). لازم به ذکر است مدل اجرای سند ۲۰۳۰ ابدا قانون محور نیست که مجلس شورای اسلامی بخواهد با حق تحفظ مانع اجرایش شود یا شورای نگهبان سد راهش باشد. مدل اجرای ۲۰۳۰ پنج مرحله ایست و کاملا فکر محور که در بیانیه ی اینچئون دوماه قبل از ۲۰۳۰ به تصویب رسیده. و این یعنی هجوم نرم و حداکثری اسناد بین المللی به هویت شیعه.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۲
۱۱ شهریور ۱۴۰۰
#کدام_عقلانی_تر_است: تقویت سیستم ایمنی یا تقویت سیستم ایمنی!!
تمامی پروتکل های سازمان بهداشت جهانی مبتنی بر قطع زنجیره ی انتقال بیماری و کنترل از بیرون است. پروتکل هایی که بی اثر بلکه مضر بودنش به مرور آشکار میشود. از الکل پاشی تمامی خیابان ها و خانه ها و بیمارستان ها در ابتدای کرونا گرفته تا اشتباه بودن انتقال بیماری از سطوح تا پروتکل مضر پلاستیک کشی های داخل مدارس و ادارات تا بیفایده بودن تست پی سی آر. پروتکلهای که میلیونها نفر را در جهان بیکار کرده، اقتصاد خیلی از کشورها را دچار انحطاط کرده، ميلياردها زباله ی کرونایی از جمله ماسک را وارد طبیعت مظلوم کرده، سطح افسردگی مردم را به آمپر تحمل رسانده، میزان سرچ فحشا و پورن را در جهان بالا برده و بسیاری از فجایع دیگر. حال در مقابل این دستگاه، یک دستگاه علمی حقیقی وجود دارد که مبتنی بر آيات و روایات الهی معتقد است باید بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن از درون متمرکز شویم. دراینصورت به جای یک کرونا هزار ویروس دیگر هم بیاید قدمش بر چشم! امری که مورد اشاره صریح رهبری عزیز انقلاب قرار گرفت(۱۳۹۹/۲/۱۷)اما در دیکتاتوری هوشمند رسانه ای وزارت بهداشت والبته غفلت حزب الله به خاک سپرده شد. این پروتکلهای علمی که هم اکنون زندگی بسیاری از انسانها را از بن بست پروتکل های کرونایی نجات داده، هیچ کدام از عوارض تلخ و سنگین بالا را ندارد و بسیار هم کارآمد است. پروتکلهای فقهی مدیریت کرونا مبتنی بر آيات و روایات در سه بخش پروتکلهای های ایمنی ساز قلب به عنوان أمير الجوارح، طبایع چهارگانه و عضو درگیر بیماری تنظیم شده است.
#پروتکل_های_مدیریت_ترس
#پروتکل_های_مدیریت_طبع_خشک_سرد
#پروتکل_های_تسهیل_تنفس
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۳
۱۸ شهریور ۱۴۰۰
#مدل_ارزیابی_پروتکلهای_فقهی_مدیریت_کرونا
همانطور که در یادداشت های پیشین عنوان شد، تمامی نظریات فقهی مطرح در اولین نقشه راه الگوی اسلامی پیشرفت، مبتنی بر ساختار سه وجهی سوال، اصطلاح و ارجاع است. #پروتکلهای_فقهی_مدیریت_کرونا یکی از زیر شاخه های نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری است که این نظریه در مقابل بخش سوم سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار ارائه شده. بر این اساس در سخنرانی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا هفت پرسش بنیادین مطرح شده است:
۱. روش تحقیق مطلوب در حوزه سلامت چگونه است؟ ۲. بنابر مباحث الگوی فقهی تحلیل بیماری(پاتولوژی فقهی) بیماری چگونه تعریف میشود و چگونه به وجود می آید ۳.با توجه به پرسش دوم، کرونا چگونه به وجود می آید؟ ۴. پروتکل های فقهی مدیریت کرونا کدامست؟ ۵. پروتکل های تسهيل کننده تنفس و علائم حاد کرونا کدام است؟ ۶. پروتکل های تعديل کننده طبایع در کرونا چیست؟ ۷. پروتکل های تقویت قلب برای بهبود کرونا کدامست؟ از نظر اصطلاحات نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد: روش تحقیق مبتنی بر اشراف، تعدیل طبایع، وحدت ترکیبی اعضا، امیر الجوارح، تقویت و تضعیف قلب، دفع اخلاط، نزله، سعوط، تلبینه، آب فاتر، تسهیل تنفس و موارد متعدد دیگر. لازم به ذکر است که در این سخنرانی به هشتاد و چهار منبع ارجاع داده شده که معظم آنها، استنادات به آيات و روایات گرانقدر اسلامی است.
دریافت نسخه کامل سخنرانی از اینجا
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۴
۲۷ شهریور ۱۴۰۰
#بودجه_بهداشت_جهانی_و_دعوای_بدیهیات!!
قریب دو سه سال است بصورت روزانه مشغول بحث و گفت و گو با دوستانیم که به هزار و یک دلیل نمیتوان به بازی جدید بهداشت جهانی اعتماد کرد و به پروتکل هایش عمل. یک نمونه اش منبع تامین مالی این نهاد صهیونیستی است.
سوال: چه کسی داعش را ایجاد و تامین مالی کرد؟
پاسخ: آمریکا و شرکا
سوال: چه کسی بزرگترین ضربه ی جمعیتی را به تنها مملکت شیعه ی جهان زد؟
پاسخ: آمریکا و شرکا با محوریت بهداشت جهانی.
سؤال: چه کسی بهداشت جهانی(تابع سازمان ملل) را ایجاد کرد و تامین مالی هم میکند؟
پاسخ: آمریکا و شرکا. طبق این گزارش آمریکا با ۸۹۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ بزرگترین حامی مالی بهداشت جهانی با حدود هفت هزار کارمند در سراسر جهان است. جالب اینجاست که موسسه بیل و ملیندا گیتس هم در صدر مموّلین بهداشت جهانی در بخش خصوصی است. عرصه ازین واضح تر؟ اینکه عدهای پروتکل های دائم الاشتباه #سازمان_بهداشت_داعشی را عین می خوانند ریشه در مبانی معرفتی بریده از قرآن و روایات آنها دارد.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۵
۲ مهر ۱۴۰۰
#از_کشتار_صبرا_و_شتیلا_تا_کشتار_رمدسیور!
شاید خیلی ها در جهان نام قتلگاه صبرا و شتیلا را شنیده باشند، برایش خون گریه کرده و هرچه لعن و نفرین داشته را نثار رژیم حیوانی اسرائیل کرده اند. ۳۹ سال از کشتار فلسطینیان بیگناه ساکن در دو اردوگاه صبرا و شتیلا میگذرد. کشتاری که آمار شهدای آنرا تا سه هزار نفر هم ذکر کرده اند.
اما همین چند ماه پیش هم در #یتیم_خانه_ایران یک قتلگاه داشتیم با ۱۲۰۰ کشته بیگناه! برایشان نه اشکی ریختند و نه یادواره ای برگزار. عاملشانش نه تنها محکوم و مجازات نشدند بلکه صاحبان آن تفکر وابسته مسموم پساظریف، کماکان در صدر هستند و میلیون میلیون از بیت المال حقوق میگیرند و میلیارد میلیارد برای #واکسم های مورد تایید مرکز عملیاتشان_سازمان بهداشت جهانی_می پردازند. طنز تلخ این است که اگر نخواهی کورکورانه و کبک وار چشم بر جنایتهای مثلا علمی شان بگذاری متهم به ضد ولایت فقیه میشوی! آری از کشتار ۱۲۵۳ نفره ی کارآزمایی بالینی مشترک!! وزارت بهداشت با سازمان کشتار جهانی سخن میگوییم. نهادی که موسسان و حامیان مالی داعش تاسیسش کرده اند و حمایت مالی. هیچگاه دکتر ملک زاده و دوستانشان پاسخ ندادند که به چه حقی از ۱۱ هزار بیمار یا به عبارت بهتر موش آزمایشگاهی در سراسر جهان، باید ۳۵۰۰ نفرشان ایرانی باشند که بعد هم با افتخار اعلام کنند ۱۲۵۳ نفر در این کارآزمایی جان خود را از دست دادند و داروها هم بیفایده بود ولی در عوض شاگرد اول بهداشت جهانی شده ایم!! کاش یک هزارم این هزینه ها برای کارآزمایی بالینی با محوریت پروتکلهای فقهی مدیریت کرونا انجام شده بود
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۶
۳ مهر ۱۴۰۰
#تاکید_جدید_رهبری_بر_طب_اسلامی!!!!!!
باید گفت به همان میزانی که وزارت بهداشت در مدیریت کرونا ضعیف عمل کرده، در مدیریت و روایت جملات راهبردی امام جامعه درباره ی کرونا عالی و فنی وارد عمل شده! جملات مهمی از رهبری را حتی به دوستداران ایشان نشان میدهیم و باورشان نمیشود که این را حضرت آقا فرموده باشند، چرا؟ چون وزارت بهداشت خواست که تمام فرمایشات مهم ایشان در خجالت کشیدن از ماسک نزدن بعضی ها خلاصه شود. مثلا آقا در تاریخ ۱۷ اردیبهشت امسال گفتند: "من میخواهم این را بگویم که تولید را میتوان به #سیستم_ایمنی و دفاعی بدن تشبیه کرد؛ این روزها که مسئلهی کرونا هم مطرح است، نقش سیستم دفاعی بدن در مواجههی با ویروسها، با میکروبها و مهاجمهای ضدّسلامت نقش خیلی مهمّی است. همین ویروس کرونا بلاشک وارد خیلی از بدنها شد، لکن آنها مریض نشدند؛ چرا؟ به خاطر اینکه یک سیستم دفاعی سالمِ خوبی داشتند که توانست دفاع کند و امنیّت بدن را تأمین بکند". خیلی خب! مگر حرف اطبای اسلامی چیزی جز تلاش برای تقویت سیستم ایمنی است که رهبری آنرا #خیلی_مهم توصیف میکنند؟ مگر حرفی غیر از تقویت و پیشگیری از درون به جای قرنطینه و فاصله و پیشگیری ناشدنی از بیرون دارند؟ در سخنرانی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا، خواسته ی خیلی مهم رهبری عزیزمان درباره ی چگونگی تقویت سیستم ایمنی بدن به تفصیل عنوان شده.
دریافت متن سخنرانی از اینجا / نمودار سخنرانی اینجا و خلاصه بحث از اینجا
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۷
۱۴ مهر ۱۴۰۰
#بیل_گیتس_پیامبر_رحمت_عصر_جدید!
پیامبری و امامت یک جامعه وابسته به میزان ارتباط با مردم آن جامعه است و مهم ترین رکن ایجاد کننده ی ارتباط، ارائه ی راه حل برای مشکلات مردم است که فرمود: وَ يَضَعَ عَنْهُمْ إِصرَهم وَالأَغلالَ التي كانَتْ عَلَيْهِم (اعراف/ ۱۵۷). امام و پيامبر حقیقی کسی است که مردم برای رفع مشکلات خود به راه حل های او عمل میکنند. با این نگاه باید اعتراف کرد کسانی مانند بیل گیتس پیامبران عصر جدید ما هستند. او مانند پیامبری که حوزه علمیه معرفی میکند سکولار نیست و از قضا با همه چیز و همه کس کار دارد و برای اهدافش هم برنامه. پيامبر بیل گیتس با سخاوتی ستودنی آنهم در عصری که برای نفس کشیدن هم باید پول بپردازی، تمامی مردم جهان را تحت پوشش واکسیناسیون رایگان خود قرار داده که فرمود: لا أَسْئَلكم عَلَيْهِ أَجْرا ( هود آیه ۵۱). از طرفی در سطح افراد _نه دولتها_ بیشترین کمک های مالی را به سازمان منجی جهانی (WHO) اهدا کرده. او که اکنون مالک بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی آمریکاست، گام دوم حرکت برای حکومت جهانی واحد را آغاز و برای نجات زمین از قحطی و گرسنگی!! اقدام به تولید #گوشت_گاو_مصنوعی کرده که از دغدغههای های هر پیامبری مدیریت تغذیه جامعه بود: يُحِلّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وًيُحَرِّمُ عَلَيهِمُ الخَبائِثَ(اعراف ١٥٧). ازین واگویه های تلخ که بگذریم امیدواریم وقتی گوشتهای مصنوعی بیل گیتس به بازار ایران رسید، حوزه علمیه نگوید: رفع گرسنگی واجب است و خوردن این گوشتها از باب مقدمه واجب، واجب است و حلال! حوزه برای بازگرداندن جامعه به مسیر امامت أهل بیت علیهم السلام نیاز به ارائه راه حل برای مشکلات مردم بر پایه قرآن و سنت دارد، نظیر آنچه در شاخصه های فقهی ارزیابی غذا می بینیم
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۸
۲۳ مهر۱۴۰۰
#قرآن_و_تخت_جمشید
از مسائلی که طبق معمول به دلیل عدم استمداد علمی از آیات و روایات الهی تبدیل به معضلی برای حکومت شده، موضوع باستانگرایی و دمیدن هرچه بیشتر به دوگانه ی اسلام و ایران است. امری که تقریبا میتوان گفت از جانب حوزه علمیه به عنوان پشتیبان فکری نظام، تاکنون برنامه ای برای مدیریتش ارائه نشده و نظام مظلوم و دست خالی هم در بهترین حالت، به اقدامات امنیتی برای مدیریتش تمسک جسته! منگنه ای که نظام در آن قرار گرفته این است که اجازه ی ارائه ی روایت نادرست دیگران را نمی دهد، اما خودش هم ساختار و محتوایی جایگزین برای روایت ندارد.
نباید این را ترویج دهید، بسیار خب! چه چیزی را ترویج دهیم؟ نمی دانم!
پاسخ مسئله روشن است: انسانها به گذشته خود علاقه دارند و اگر نظام اسلامی روایتی قرآنی، فقهی و با محوریت موضوع #عبرت از گذشته گان ارائه ندهد، بدیهی است که طبق معمول سازمان صهیونیستی ملل و یونسکو پیشقدم خواهند شد و به نفع خویش و بر ضد هدایت به روایت گذشته گان خواهند پرداخت. حقيقتا این میزان از بی توجهی به کتاب الله العظیم دل را می میراند که از سویی اینهمه قرآن و روایات در مورد نحوه ی روایت گذشتگان هدایتگری دارند و از دیگر سوی دست خالی حوزه و نظام در روایت گذشته.
نشست تخصصی الگوی فقهی روایت که به زودی در قم برگزار خواهد شد، آغازی است برای ارائه ی نگرشی جدید از ظرفیتهای میراث فرهنگی با تکیه بر مبانی دینی و ارائه ی روایتی هدایت محور از گذشته گان.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۴۹
۳ آبان ۱۴۰۰
#ادای_حق_جامعیت_اسلام!
همه ی عزیزان، نخبگان، حوزه، دانشگاه و..... همه و همه را شدیدا توصیه میکنم که سخنرانی روز گذشته #امام_المسلمین آیه الله العظمی امام خامنه ای را با شاه بیت "ادای حق جامعیت اسلام" بارها و بارها و بارها بخوانید و مباحثه کنید و از خود بپرسید:
چرا نباید #طب_اسلامی داشته باشیم؟
در مورد بیانات امام المسلمین، جریان طب اسلامی نه تنها بدهکار بلکه خود را مطالبه گر جدی فرمایشات ایشان می داند.
دریافت سخنرانی حضرت آقا از اینجا
@besalamen_amenin
#یادداشت_۵۰
۱۲ آبان ۱۴۰۰
#قم_دبی_نیویورک_لاس_وگاس!
چند روز پیش از کنار پل ۱۵ خرداد قم رد میشدم که بنر بزرگ شهرداری توجهم را جلب کرد. یک بنر بزرگ با عکس چند اتوبان و پل بزرگ و این چیزها، وسط هم عکس حرم بی بی جانمان سلام الله علیها! دو روز پیش هم تهران بودم و همین مدل معرفی شهر را دیدم! شهر پر بود از بنرهایی که کنارش نوشته بود: تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام! شما بخواهید مدل معرفی شهرهایی مثل دبی، نیوریورک، لندن و... را هم ببینید دقیقا همین است یعنی عکس برجها، پلهای بزرگ، اتوبوبانها و #سکولاریسم_عریان یعنی همین!
یعنی هیچ نسبتی میان اسلام و شهر وجود ندارد حال آنکه رهبری معظم انقلاب در سخنرانی #تاریخی اخیر با شاه بیت ادای حق جامعیت اسلام، محدود کردن اسلام به عقاید فردی و ذهنی را خواست و هدف قدرتهای مادی دنیا عنوان کردند. افسوس که حوزه علمیه و نخبگان حزب الله با بی توجهی تمام از کنار این سخنرانی تاریخی هم عبور کردند. پرسش هایی ازین قبیل که مولفه های معرفی یک شهر از نگاه اسلام چیست؟ اساسا هدف مدیریت شهر در اسلام چه مسئله ای است؟ چه نسبتی میان ساختار و کالبد شهر و تربیت اسلامی وجود دارد؟ #شهر_اسلامی به #محوریت نوع روابط انسانی تعریف و ساخته میشود یا به محوریت برج و بارو و سازه ها؟ نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور تلاشی است برای پاسخ به این پرسش ها.
دریافت متن نظریه از اینجا
@besalamen_amenin