eitaa logo
بسلام آمنين
1.8هزار دنبال‌کننده
117 عکس
9 ویدیو
17 فایل
وَسَدَّ الأَبْوابَ إِلّا بابَ #عَليٍ وَقالَ: أَنا مَدينةُ العِلْمِ وُعَليٌ بابُها #تمدن_مدرن، بالهای پرواز انسان را شکست و پاهایش را زخمی کرد، آنگاه با منت به او عصا داد @Haj_ghasem_y یادداشتهای سبک زندگی اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۶ بهمن ۱۴۰۱/ سال دوم ابزار فضای مجازی ذاتا ضد ماست! باید در زمین خودمان بازی کنیم. حقیقتا ما اینقدر بودیم؟ این سوالی است که شاید در ذهن کثیری از انقلابیون مطرح شده باشد و راهپیمایی ۲۲بهمن، به سان بارها و بارها این موضوع حیاتی را متذکر شده که فضای مجازی بازیگر اصلی تحولات نیست و نباید آنرا بیش از حد بزرگ کرد. بنده بازهم معتقدم که ابزار فضای مجازی و رسانه های مدرن، زمین بازی انقلاب اسلامی نیست. این عرصه ذاتا ضد دین است! و جمهوری اسلامی به رسانه ای برآمده از دل قرآن و روایات و به محوریت نیاز دارد. تمرکز و اولویت دادن به این فضای دست ساز کفار، همان‌قدر خطرناک و نادرست است که تصور کنیم با قدرتمند شدن در عرصه اقتصاد سرمایه داری ظالمانه دنیای کفر، می توانیم به اهداف اقتصادی عدالت بنیان انقلاب اسلامی برسیم که فرمود: لايَزيدُهُ سُرعَةُ السَّيرِ إلّا بُعْدًا(کتاب شریف کافی ج۱ص۴۳) .رسانه های مدرن( حتی پیام‌رسان های تماما داخلی) بر بستر تنهایی انسان شکل گرفته اند و ذاتا سوق دهنده ی به سمت و سوی فردگرایی هستند. در حالیکه اسلام عزیز، مبتنی بر وجود روابط حقیقی و جمعی گسترده در عالم خارجی است و با وجود این فضای حقیقی رشد خواهد کرد. کوتاه سخن اینکه برای پیروزی در جنگ ترکیبی تمام عیار رسانه های مجازی کفار، مهمترین اقدام، تعریف و پشتیبانی یک زمین بازی جدید است. باید با رسانه ای بدیل و واقعی با آنها مواجه شویم. تا جاییکه میتوانیم باید در همان محله و محیط خودمان ارتباطات حقیقی میان مومنان را افزایش دهیم. اینکار میتواند در بستر مهمانی باشد، دورهمی های خانوادگی و دوستانه، هیئت هفتگی ها و... . بماند که همین توفیقات رسانه های مدرن کفار نیز، بر کم کاری انقلابی ها در عرصه روابط انسانی حقیقی استوار است! : ۱.فضای مجازی ذاتا ضد دین است. (اینجا) ۲.عروسک‌های جنسی هوشمند و پایان نسل بشر. (اینجا) ۳.مهمانی، یکی از مهمترین رسانه های اسلام. (اینجا) @besalamen_amenin
جو بایدن و هارون الرشید! یادداشتی که برای امام مبارزات تمدنی بزرگ، آقا امام موسی بن جعفر علیه السلام نوشته بودم برای اندکی تامل بیشتر https://eitaa.com/besalamen_amenin/146
استحاله از درون.mp3
4.22M
آیت الله میرباقری: مدیران اجرایی شما نصف شب نماز شب، مفاتیح خونده، میره مفاتیح و نهج البلاغه را میزاره زیر میز کتاب آقای کینز را می‌گذارد روی میز برای شما برنامه ریزی اقتصادی می‌کند. این صوت عمیق را استماع بفرمایید. چهار دقیقه👆👆👆 از آیه الله که در تبیین یادداشت حقیر در مورد اینکه ما نیست مفیده....👇👇 https://eitaa.com/besalamen_amenin/221 قطعا مقصود بنده این نیست که همین الان تمامی فضای مجازی و رسانه هایمان را تعطیل کنیم. این نه شدنی است نه معقول. میگویم بیندیشیم که از گنجخانه ی خزاین الهی قرآنی، مدل خودمان را به مرور بسازیم @besalamen_amenin
۲۹ بهمن ۱۴۰۱/ سال دوم و هنگامی که به آنها گفته میشود به پیامبر ایمان بیاورید، می گویند: مدرنیته برای ما کافی است!!! چرا هیچگاه پیامبر را جدی نمی گیریم؟؟ به دلایل مختلفی ارتباط ما با و پیامبر سلام الله علیه قطع است و آنها را جدی نمی گیریم. بخش مهمی به پذیرش تمام و کمال دروغ های تمدن کفر در مورد باز می گردد. تصور غالب ما از دشمنان انبیاء این است که موجوداتی احمق، عقب افتاده، منهای عقل، فاقد فکر، بدون طراحی و احتمالا با شاخ و دمی در سر و پشت بوده اند! انسان هایی که اگر امروز در اثر نمی مردند، قطعا فردا بخاطر از بین می رفتند. بدیهی است که در این فضا، خود انبیاء و در رأسشان حضرت را هم، درگیر مسائل و مشکلاتی پیش پا افتاده می دانیم و مشغول انسان هایی نخستین. با این مجمع الأوصاف پیش فرض های غلط اندر غلط، که بویژه از طریق کتابهای در ذهن ما رسوخ یافته، چه لزومی است که به قرآن مراجعه کنیم؟ کتابی که در نگاه ما، شرح و گزارش دوران کودکی، سادگی و بیسوادی بشر است؟ ما از قرآن و پیامبر به عنوان عبور کرده ایم. چرا که تصور می کنیم با دشمنان، چالش ها و مسائلی بسیار پیچیده تر و سخت تر از ایشان مواجهیم. ما به دلیل پذیرش از گذشته، زمانه پیامبر را عصر سادگی، کم دانشی و بساطت میدانیم. از طرفی به دلیل نداشتن روایت صحیح از مدرنیته، دوران کنونی را عصر پختگی و زمانه پیشرفتها و پیچیده گی های محیرالعقول علمی تصور می کنیم. و کدام انسان عاقل پیشرفته باسواد، به انسان ساده کم دانش رجوع می کند؟ بدیهی است که در چنین فضایی، حداکثر یک احترام صوری مناسبتی بی خاصیت به پیامبرش خواهیم گذاشت نه بیشتر. همه اینها درصورتی است که اولا قرآن کریم تصریح دارد که «والذین من قبلکم» از شما قدرتمندتر بودند، ثروت بیشتری داشتند، فرزندانشان از شما بیشتر بود و از همه مهمتر اینکه زمین را بیشتر از شما آباد کرده بودند(اینجا)، ثانیا مقتدا و بودن مطلقه ی پیامبر سلام الله علیه(نساء آیه۸۰/قلم آیه۴/احزاب آیه۲۱)، یعنی که حضرتشان بر قله ی همیشگی سنگین ترین، پیشرفته ترین، پیچیده ترین و طاقت فرساترین نبردهای تاریخ حق ‌و باطل ایستاده اند که فرمود: ِلكُلٍّ دَرَجاتٌ مِمّٰا عَمِلوُا( سوره انعام آیه۱۳۲). در این منظر، حتی نفس کشیدن های رسول الله هم برایمان مهم می شود که ایشان، فرمانروای همیشه زنده تمامی تاریخند، نه انسانی صرفا خوب و محترم که تاریخش گذشته و گاه و بیگاه مریضی شفا می دهد و شرح حالش، مناسب درس اخلاق های فردی سکولار است( آل عمران آیه ۸۱/ کتاب کافی ج۱ ص۴۴۱)! با این نگاه، دوباره به مرور گفت و گوها و مبارزات انبیاء علیهم السلام، با دشمنان جنی و انسی شان در قرآن بپردازیم. نبردهایی در سطح تغییر مسیر یک تمدن! تغییر مسیر یک تاریخ. یادداشت مشابه: حیات القلوب علامه مجلسی یا تاریخ تمدن ویل دورانت @besalamen_amenin
۱۱ اسفند ۱۴۰۱/ سال دوم اجرای سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ از زمان رضاخان شروع شد! راه حل: فهم مقام نیمه شعبان یکی از عجیب ترین سخنانی که گاهی انسان از تریبون های رسمی میشنود، ادعای توقف اجرای سند توسعه پایدار بیست سی است. در حالیکه این سند دارای ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی است و چیزی جز تاکید بر اجرای منسجم تر و گسترده تر ساختار های غربی اداره جامعه نیست. امری که ریشه های نامبارک آن از زمان رژیم منحوس پهلوی اول بنیانگذاری شد و انقلاب اسلامی آمد که آن بنیان های ضد انسانی را برکند. ١. فی المثل از مصادیق بارز آن، نظام فشل آموزش و پرورش جبری، متمرکز و کنونی است. طراحی دوره ی ۱۲ ساله آموزشی پیش از دانشگاه، از مفاد مورد تاکید جدی سند ۲۰۳۰ است. حتی افزودن یک سال به عنوان (جهت اشغال هرچه بیشتر سن تربیت) در سالهای اخیر هم، به دستور این سند در کشور صورت گرفته است (بند ۶ بیانیه اینچئون،چارچوب عمل ۲۰۳۰). طراحی محتوای آموزشی به نحوی که دانش آموز را متناسب با نیاز های بازار کار جهانی تربیت کند_نه انسانی در طراز تربیت اسلام_ تصریح این سند ضاله است(مقدمه بیانیه اینچئون) . ٢. بسترسازی برای افزایش چشمگیر مهاجرت دانشجویان در سالهای اخیر، یکی دیگر از بندهای این سند است (بیانیه اینچئون ص۲۲). ٣. روند بسیار مضر و رو به افزایش تعداد زنان شاغل در کشور، آنهم در کارهای مردانه، تحت عنوان مبارزه برای تحقق ، هدف پنجم سند ۲۰۳۰ است. تقبیح و منع همه جانبه ازدواج در سنین نوجوانی در سالهای اخیر_ که اتفاقا مورد تاکید اسلام عزیز است_ از دیگر بندهای هدف پنجم این سند است. ٤. محوریت تولید ناخالص داخلی به عنوان یک شاخص بنیادین، افزایش روند صنعتی سازی بر اساس تولید کارخانه ای متمرکز و بسیاری از ارکان اقتصادی کنونی که سابقه ی دهها ساله در کشور دارند و از مهمترین ریشه های در جهانند، مورد تایید و تاکید سند ۲۰۳۰ است( هدف ۸و۹). ٥. رشد روزافزون داروخانه ها و بیمارستان ها در کشور، مبتنی بر ایده معیوب افزایش خدمات درمان_به جای ایده مترقی افزایش خدمات پیشگیری_ هدف سوم سند توسعه پایدار بیست سی است. ٦. گسترش ساخت ام الفساد آپارتمان، پیشنهاد هدف یازدهم این سند است. ٧. استفاده فراوان از محصولات کشاورزی در کشور، تحت عنوان مبارزه برای ایجاد امنیت غذایی، هدف دوم این سند است. اینها و بسیاری از موارد دیگر که هم اکنون با قدرت تمام در حال اجرا در کشور است. با این وجود، ادعای توقف این بیشتر به طنزی تلخ می ماند. راه حل همانست که امام المسلمین قریب ۱۶ سال پیش در دانشگاه سمنان مطرح کردند: طراحی الگوی اسلامی پیشرفت به عنوان دستور کار قطعی نظام. راه حل، بازگشت به است که حضرت فرمود: مقصود علم امام در غیبت است که کسی به آن رجوع نمی کند(تفسیر روایی البرهان ذیل آیه۴۵ سوره حج). @besalamen_amenin
بسم الله الرحمن الرحیم ۲۵ اسفند ۱۴٠۱ به لطف خدا کانال هم تمام شد. عناوین زیر فهرستی از پر بازدید ترین یادداشت های سال گذشته است. ۱. پربازدیدترین های سال ۱۴۰۰ https://eitaa.com/besalamen_amenin/106 ۲. مدیریت شهری مدرن و دفن عبرت https://eitaa.com/besalamen_amenin/110 ۳. تاریخ تمدن ویل دورانت یا حیاة القلوب علامه مجلسی https://eitaa.com/besalamen_amenin/115 ۴. أمیرالمؤمنین علیه السلام،اقتصاددان اولین و آخرین https://eitaa.com/besalamen_amenin/122 ۵. تمرکز بر کشاورزی،نقطه ثقل دشمن شناسی قرآن https://eitaa.com/besalamen_amenin/123 ۶. امام رضا علیه السلام: اولویت دار ترین مسئله جامعه: فراهم کردن لذتهای حلال https://eitaa.com/besalamen_amenin/130 ۷. پذیرش پول اعتباری جامعه را به سمت کفر می‌برد https://eitaa.com/besalamen_amenin/133 ۸. گوسفند و گربه یا تفکیک از مبدا و بازیافت؟ https://eitaa.com/besalamen_amenin/138 ۹. چند دوست از ملائكة الله دارید؟ https://eitaa.com/besalamen_amenin/182 ۱۰. عذاب سنگین روغن خوراکی در قوم یهود! https://eitaa.com/besalamen_amenin/200 ۱۱. انقلاب در دستگاه کارشناسی کشور: مهم ترین انقلاب در انقلاب https://eitaa.com/besalamen_amenin/217 ۱۲. اجرای سند توسعه پایدار بیست سی از زمان رضاخان شروع شد https://eitaa.com/besalamen_amenin/237
۴ فروردین ۱۴۰۲/ سال سوم دیانت ما عین اقتصاد ماست و اقتصاد ما عین دیانت ما! نگاه جزیره ای، غیرمرتبط و غیر شبکه ای به دین، باعث میشود در بهترین حالت تصور کنیم که فقط سیاست ماست که عین دیانتمان است، حال آنکه بنظرم اقتصاد ما هم عین دیانت ماست، تغذیه و نظام سلامت ما هم، معماری و کشاورزی ما هم عین دیانت ماست . اساسا دینداری برآیند همه این عرصه ها با هم است. همه ی این بخشها، اجزای در هم تنیده ی پازل سبک زندگی قرآنی هستند که وقتی در کنار هم قرار گیرند، به هم حیات و معنا می دهند و فهم این موضوع بسیار بسیار مهم است. ، یکی از مهمترین توصیفات تمدن کفر است. اما کمتر پرسیده میشود که چه چیزی سرمایه دار می سازد؟ زیاد شنیده اید که ثروت مثلا پنج نفر در دنیا به اندازه ی ثروت یک میلیارد نفر است! اما چه ساز و کارهای اقتصادی موجب تشکیل قله های بلند ثروت و دره های عمیق و وسیع فقر میشود؟ نظام جزیره ای اندیشه موجب میشود که از سویی بر فراز منبرهایت از عدل علی بگویی و از دیگر سوی، نظام اقتصادی پسا ظالمانه ی تمدن کفر را تحت عنوان اقتصادی امضا کنی. نظامی که یک نفر آقاست و سرمایه دار و هزاران هزار نفر برده، بنده، کارگر و از حق واقعی شان محروم. یکی از مهمترین ریشه های تجمیع ثروت های انبوه در دست عده ای اندک و بی عدالتی ساختاری، مدل تولید ای و متمرکز است که در یادداشتی جداگانه به آن خواهیم پرداخت. فعلا به طرح این پرسش بسنده میکنیم که از نظر قرآن کریم: ثروت نباید در دست عده ای محدود در گردش باشد (آیه۷ سوره حشر) یعنی دقیقا همان چیزی که نظام تولید کارخانه محور اقتصاد غرب بر آن بنا شده. دلیل مخالفت قرآن این است که این مدل تجمیع ثروت، موجب ظلم و بی عدالتی است و هرجا که ظلم بیاید، هدایت رخت برمی بندد(قصص۵۰/احقاف۱۰/صف۷/جمعه۵) و خداوند متعال عدالت را برای واجب کرده(خطبه فدکیه/ من لایحضره الفقیه ج۳ص۵۶۷). با این اوصاف، نظام تولیدی سبک زندگی الهی چگونه باید باشد؟ که نه تنها ظلم و بی عدالتی به جامعه پمپاژ نکند و هدایت را ویران، بلکه به سان قطعه ای مهم از پازل سبک زندگی قرآنی، حیات بخش و معنا دهنده به سایر اجزا هم باشد؟ بستر ساز قیام مردم به قسط باشد و نمونه ی اعلای (۲۵ حدید) نه سرمایه دار محور؟ @besalamen_amenin
۱۵ فروردین ۱۴۰۲/ سال سوم دوازده ساعت تحلیل برای انیمیشن بیست دقیقه ای و جای خالی روایت قرآنی! با برادر بسیار عزیزی در مورد تحولات کنونی صحبت میکردم. ایشان در مورد هر موضوعی که بنده طرح میکردم می گفتند: در فلان فیلم یا فلان سریال هالیوودی که مثلا ده یا پنج سال پیش ساخته اند، عین همین مسئله را گفته اند. یا نمی دانم فلان موسسه حزب اللهی یک انیمیشن بیست دقیقه ای را در دوازده ساعت تحلیل کرده!!! و نشان داده که تحولات کنونی تماما از پیش طراحی شده بود. متاسفانه این نوع نگاه که در میان جماعت حزب الله بسیار شیوع یافته، یک برآیند و تلقین ناخواسته دارد : همه چیز از پیش طراحی شده و من حکومت شیطان. به روز بودن و آگاهی عمیق و دقیق از تحولات، یعنی دیدن و دنبال کردن فیلمها، سریال ها و انیمیشن های چوب جادویی شیطان یا همان ! گفتمش برادر جان: تصور نمیکنی که این نوع پیگیری و بها دادن به این تولیدات رسانه ای، موجب میشود که دقیقا همانطور فکر کنی که دستگاه ابلیس میخواهد؟ چرا اجازه دهیم که ابلیس روایتگر و ذهنیت ساز آخر الزمان ما باشد؟ تو باید روایت خودت را از حوادث داشته باشی، چرا که پیشنهادها و راهکارهای جریانی مورد عمل قرار میگیرد که روایتش به پذیرش برسد. ثانیا با تمااااام این دست و پا زدنهای رسانه ای و پیشگویی ها، قرآن کریم می فرماید: إنّ كَيدَ الشيطان كانَ ضَعيفًا(نساء آيه٧٦). تمام. نکته ی بسیار حیاتی برای جریان حق و نوع نگرش حزب الله، لزوم آگاهی از است. ما باید از منظر قرآن و روایات به عالم و زمانه نگاه کنیم و بر آگاهی از طراحی هدایت محور خداوند متعال متمرکز شویم(قصص۵/ انبیاء۱۰۵/ صف۸)، نه اینکه دوازده ساعت برای تحلیل یک انیمیشن بیست دقیقه ای هدر دهیم و مسائلی را به آن نسبت دهیم که چه بسا در مخیله ی سازندگانش هم نمی گنجیده! @besalamen_amenin
سلام و عرض ادب طاعات و عبادات قبول درگاه الهی ، یادداشتی که سال گذشته برای شب‌های قدر نوشته بودم. شرحی بر زندگی دائم الجهاد اهالی ایمان 👇 https://eitaa.com/besalamen_amenin/117
خدا به بشر قدرت عقل و تجربه داده😊 تو علوم انسانی عقل و تجربه نداده؟ ثانیا کدوم عقل و تجربه؟ بعد از چهارده قرن از سقیفه که دست رد به تدبیر و حاکمیت الهی زد، هنوز نتونسته به یک نظام درست درمون اقتصادی برسه. جوری که آقای غنی نژاد رسماً می‌گفت یک سراب دست نایافتنی است...
سلام و عرض ادب خدمت خواهران و برادران محترم دو سوال از استاد بزرگوار موسسه امام خمینی ره قم، درباره ی پاسخی که ایشان برای بنده نوشتند👇👇
پرسش اول
پرسش دوم
دیشب یک مطلب نوشتم برای کانال که دقیقا مشکل اصلی سر کلمه ی است. ولی ایتا مشکل داشت و ارسال نشد. امشب رفتم دیدم استاد همینو گفتن...😊🌺
آخرین پیامی که از گفت و گو با استاد با شما بزرگواران به اشتراک میگذارم🌺🌺🌺
هدایت شده از نشر الأخبار العربية
1_1719273840.mp3
4.09M
این را بارها و بارها و بارها نوشیده و گریسته ام..... هدیه به شما🌺😔
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲/سال سوم از بدهکار شدن آیه الله بروجردی برای سهمیه نان نجف و سامرا تا خطر انحلال حوزه علمیه و اقدامات هوشمندانه رضاخان! می دانید که مسلمین تا کنون چه فرصتهایی از دست داده و چه سنگرهایی تسلیم دشمنان خود کرده اند که تذکر آنها جز آنکه موجب حسرت و تأسف شود نتیجه ای ندارد. اینها بخشهایی از نامه امام خمینی ره در سال ۱۳۲۷ شمسی به آقای محمد تقی فلسفی است. در این نامه، امام به خاطر وضعیت مالی اسفناک حوزه علمیه به صراحت از خطر ها سخن میگویند و اینکه زعیم شیعه آیه الله بروجردی «مبالغی مقروض شده اند، چه برای نان نجف و سامرا و چه برای شهریه قم و اصفهان». صحیفه امام ج۱ص۲۴. جالب اینجاست که چهار سال پیش از این تاریخ، امام ره در اعتراض به فسادهای بنیادین و هدفمند پهلوی اول، علما را دعوت به قیام میکند. از بندهای بسیار مهم نامه امام خمینی، اشاره ایشان به یکی از اصلی ترین و موثرترین اقدامات دشمن برای مدرن کردن ایران و در واقع فلج کردن و به حاشیه راندن دین و علما است: گرفتن موقوفه های حوزه ها بوسیله رضاخان. «قیام برای خود است که موقوفات مدارس و محافل دینی را به رایگان، تسلیم مشتی هرزه گرد بیشرف کرده و نفَس ازهیچ کس در نمی آید» (صحیفه امام ج۱ص۲۲). دست عالم که خالی شد، به تدریج از قدرت مدیریت و گره گشایی هایش هم کاسته شد و به حاشیه رفت. البته که این تنها عامل نبود و نیست اما از غرایب روزگار این است که هم اکنون که حوزه علمیه صاحب حکومت شده، باز هم اوضاع مالی عموم طلبه ها و حوزه های علمیه تغییر چندانی نکرده است. پس از حدود سه ماه از فرصت ثبت نام در حوزه های علمیه، کماکان.... @besalamen_amenin
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲/سال سوم چه نسبتی است میان گوسفند و عدالت؟! یکی از مهمترین عوامل فهم نادرست یا ناقص و در نتیجه دین، عدم کشف ارتباط و در مواردی عدم اعتقاد به وجود ارتباط میان عرصه های مختلف رهنمودهای قرآن و روایات گرانقدر است. در این نگاه معرفتی، هیچگاه مشکلات به درستی تشخیص داده نمیشود و طبعا هیچگاه هم راه حل صحیحی برای رفع آن ارائه نمی شود. این رشته ی درهم تنیده را ببینید: ۱. یکی از اصول دین اسلام است که بر ۹ شیء واجب است(آیه۴۱ سوره حج، آیه۱۰۳سوره توبه/ کافی ج۲ص۱۸) ۲. امام صادق علیه‌السلام می فرمایند اگر همه زکات مالشان را می دادند، باقی نمی ماند(کتاب من لایحضره الفقیه ج۲ص۷). ۳. در منظومه فکری اسلام، فقر قرین شمرده شده (کتاب کافی ج۲ ص۳۰۷) ۴. کافران و سبک زندگی کافرانه، آکنده از ستمهای مختلف است(سوره بقره آیه ۲۵۴) ۵. جامعه ای که در آن ظلم باشد خواهد شد(سوره أنعام آیه۴۵و۴۷). از تعطیلی زکات به نابودی جوامع در اثر ظلم و بی عدالتی های فراوان رسیدیم. حال تفکری که ارتباطات میان گزاره های مختلف شریعت را میبیند، معتقد است که حکومت اسلامی باید را زنده کند و صرف زکات بسیار کم اثر است. یکی از مهمترین زیرساختهایی که زکات بر روی آن، معنا و حیات پیدا می‌کند، جامعه است. چگونه میتوان به نظام مشاغل پشتیبان زکات (کشاورزی و دامداری) بی توجه بود و با اعتماد به نفس مشغول تبلیغ زکات شد. یکی از دهها اثر نامطلوب کشاورزی و دامداری_ به عنوان برترین مشاغل اسلام(تهذیب الأحکام ج ۶ص۳۸۴)_ تعطیلی زکات است. این یعنی شما زکات را برای صد در صد جامعه تبلیغ می‌کنی، غافل از اینکه اساسا شاید دارایی های پنج درصد مردم مشمول زکات شود، چرا که دیگر کشاورز و دامداری باقی نمانده که بخواهد مخاطب تبلیغ شما شود. و این یعنی شروع فقر،کفر،ظلم و نابودی جامعه. @besalamen_amenin