eitaa logo
موسسه قرآن و عترت بیت الامیر(علیه السلام)
283 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
445 ویدیو
29 فایل
💠علی مع القرآن و القرآن مع علی کانال عمومی اطلاع رسانی موسسه بیت الامیر(علیه السلام) https://www.beytolamir.com/ روابط عمومی موسسه بیت الامیر /شماره ارتباط با روابط عمومی:09904961883 @moavenate110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۷۵ 🌸 ۱۸۸_ بگو: من قدرتِ [جلبِ‌] سودی و [دفعِ‌] زیانی را از خود ندارم جز آنچه خدا خواهد، و [غیب هم نمی‌دانم‌] اگر غیب می‌دانستم، یقیناً برای خود ازهر خیری فراوان و بسیار فراهم می‌كردم وهیچ آسیبی به من نمی‌رسید؛ من فقط برای گروهی كه ایمان می‌آورند، بیم دهنده و مژده رسانم. 🌸 ۱۸۹_ او كسی است كه شما را از یك تن آفرید، و همسرش را از او پدید آورد تا در كنارش آرامش یابد؛ پس هنگامی كه مرد با زن آمیزش نمود، زن به حملی سبك باردار شد، و با آن حمل سبك زندگی را ادامه داد؛ نهایتاً چون سنگین بار شد، زن و شوهر پروردگارشان را خواندند كه اگر به ما فرزندی تندرست و سالم عطا كنی، مسلماً از سپاس‌گزاران خواهیم بود. 🌸 ۱۹۰_ چون به آن زن و شوهر فرزندی تندرست و سالم داد [غیر از خدا را در اعطای این نعمت مؤثر دانستند، از این جهت‌] برای خدا در كنار نعمتی كه به آنان عطا كرده بود، شریكانی [از بت‌ها] قرار دادند!! پس خدا برتر و والاتر از آن است كه برایش شریكان قرار دهند. 🌸 ۱۹۱_ آیا موجوداتی را شریك او قرار می‌دهند كه قدرت ندارند كمترین چیزی را بیافرینند و خودشان آفریده می‌شوند؟! 🌸 ۱۹۲_ و [این شریكانی كه برای خدا قرار می‌دهند] نه می‌توانند پرستش كنندگان خود را یاری دهند، ونه قدرت دارند خودشان را یاری كنند. 🌸 ۱۹۳_ و اگر آن شریكان را به سوی هدایت بخوانید، از شما پیروی نمی‌كنند، برای شما یكسان است كه آنان را بخوانید یا خاموش باشید [در هر صورت چیزی از آنان نصیب شما نمی‌شود.] 🌸 ۱۹۴_ یقیناً كسانی كه به جای خدا می‌پرستید بندگان و مملوكانی ناتوان چون شما هستند؛ پس اگر راستگویید [كه می‌توانند در زندگی شما مؤثر باشند] آنان را [در گرفتاری‌ها و نیازمندی‌های خود] بخوانید پس [هنگامی كه بخوانید] باید شما را اجابت كنند [ولی خود می‌دانید كه در هیچ موردی جواب شما را نمی‌دهند.] 🌸 ۱۹۵_ آیا آنها را پاهائی است كه با آن راه روند، یا دست‌هایی است كه با آن بگیرند، یا چشم‌هایی است كه با آن ببینند، یا گوش‌هایی است كه با آن بشنوند؟! بگو: شریكان خود را [به كمك خویش‌] بخوانید، سپس [بر ضدِّ من هر توطئه و] نیرنگی [دارید] به كار گیرید و [برای نابودی من لحظه‌ای مرا] مهلت‌ ندهید [تا برای شما ثابت شود كه هیچ كاری در هیچ زمینه‌ای از غیر خدا بر نمی‌آید.] @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
⭕️ علیه‌السلام پیغام دادند... در قنوت برای من دعا کنید 🍃 سال‌های متمادی در قنوت آیت‌الله بهاءالدینی آیات نورانی قرآن و دعاهای مرسوم را می‌شنیدیم تا اینکه ناگهان دعای قنوت ایشان تغییر کرد 🌻 در قنوت نمازشان برای امام زمان علیه‌السلام این دعا را می‌خواندند: 🍃 اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً، حَتَّی تُسْکِنَهُ أَرضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فی‌ها طَوِیلا ☘ روزی در محضر آیت‌الله بهاءالدینی از تغییر رویه ایشان در دعای قنوت پرسیدیم. 🔸 ایشان یک جمله فرمودند: 🌾حضرت پیغام دادند: در قنوت برای من دعا کنید 📚 انس با مهدی علیه‌السلام ص ۸۴ @beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۷۶ 🌸 ۱۹۶_ یقیناً سرپرست و یار من خدایی است كه قرآن را نازل كرده و او همواره شایستگان را سرپرستی و یاری می‌كند. 🌸 ۱۹۷_ و كسانی را كه به جای خدا می‌خوانید، نه می‌توانند شما را یاری دهند و نه خود را یاری می رسانند. 🌸 ۱۹۸_ و اگر آنان را به سوی هدایت دعوت كنید، نمی‌شنوند و آنان را می‌بینی كه به سوی تو می‌نگرند در حالی كه نمی‌بینند. 🌸 ۱۹۹_ عفو و گذشت را پیشه كن، و به كار پسندیده فرمان ده، و از نادانان روی بگردان. 🌸 ۲۰۰_ و اگر [وسوسه‌ای از سوی‌] شیطان، تو را [به خشم بر مردم و تركِ مهربانی و ملاطفت‌] تحریك كند، به خدا پناه جوی؛ زیرا خدا شنوا و داناست. 🌸 ۲۰۱_ مسلماً كسانی كه [نسبت به گناهان، و آلودگی‌های ظاهری وباطنی‌] تقوا ورزیده‌اند، هرگاه وسوسه‌هایی از سوی شیطان به آنان رسد [خدا و قیامت را] یاد كنند، پس بی‌درنگ بینا شوند [از دام وسوسه‌هایش نجات یابند] 🌸 ۲۰۲_ و برادران بی‌تقوایان [كه شیاطین هستند] همواره آنان را به عمق گمراهی می‌كشانند؛ سپس [در به گمراهی كشیدنشان‌] كوتاهی نمی‌ورزند. 🌸 ۲۰۳_ و هرگاه برای مخالفان [به سبب تأخیر وحی‌] آیه‌ای نیاوری [بر پایه گمان پوچ و باطشان كه قرآن را از پیش خود می‌آوری‌] می‌گویند: چرا آیه‌ای از نزد خود انتخاب نكردی [تا برای ما بیاوری‌]؟ بگو: من فقط آنچه را از سوی پروردگارم به من وحی می‌شود پیروی می‌كنم. این قرآن دلایلی روشن از سوی پروردگار شماست و برای گروهی كه ایمان می‌آورند، سراسر هدایت و رحمت است. 🌸 ۲۰۴_ و هنگامی كه قرآن خوانده شود، به آن گوش فرا دهید و سكوت كنید تا مشمول رحمت شوید. 🌸 ۲۰۵_ و پروردگارت را در دل خود بامدادان و شامگاهان از روی فروتنی و زاری و بیم و ترس به صدایی آرام وآهسته یاد كن و [نسبت به یاد خدا] از بی‌خبران مباش. 🌸 ۲۰۶_ یقیناً مقربان در پیشگاه خدا هیچ‌گاه از عبادت و بندگی اش تكبر نمی‌ورزند، وهمواره او را تسبیح می‌گویند، و پیوسته برای او سجده می‌كنند. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
💎💠💎💠💎💠💎💠 💠💎💠💎 ⚜قال مولانا أميرالمؤمنين علي (ع) : أَنَا مُكَلَّمُ أَصْحَابِ الرقيم. من سخن گوينده با اصحاب رقيم هستم. ⚜قالت مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (س): أَنَا ابْنَةُ مَنْ أُرْسِلَ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِينَ وَ بِهِمْ رَءُوفُ رَحِيمُ. من دختر کسی هستم که برای رحمت به مومنین مبعوث شده و به ایشان رئوف و رحیم است. ا┅═✧❁ ✨ ❁✧═┅ا ⚜حضرت فاطمه زهراء (س) در این فراز از خطبه مفاخره ،‌ بیان می فرمایند که من دختر کسی هستم که برای رحمت به مومنین مبعوث شده و به ایشان رئوف و رحیم است. 👈منقبتی از حضرت ختمی مرتبت (ص) که در آيات حضرت قرآن نیز به آن اشاره شده است و بین این منقبت رسول و دخت گرامی شان ارتباطی نهفته است. ✨وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمين (سوره انبیاء ، آیه ۱۰۷) ⚜در این آیه به خصوصیت رَحْمَةً لِلْعالَمين ای حضرت رسول (ص) اشاره شده است، یعنی رحمت عام ایشان نسبت به تمام خلق، از جن و انس و ملک،‌ کافر و مومن. ✨لَقَد جاءَكُمْ رَسولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالْمُؤْمِنين رَؤُفٌ رَحيم. (سوره توبه ، آیه ۱۲۸) در این آیه به خصوصیت رحیم و رئوف بودن به مومنان به صورت خاص. رحمت الهی، شامل تمام خلق و تمام شیء است. ✨وَ رَحمَتي‏ وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‏ءٍ (سوره اعراف، آيه ۱۵۶) 👈اما حضرت ختمی مرتبت،‌ علاوه بر اینکه معنای رحمانیت عام هستند، معنای رحیمیت خاص الهی به مومنین نیز می باشند. بنابراین حضرت پیامبر اکرم (ص) تجلّی مطلق رحیمیت و رئوفیت ذات اقدس اله هستند. ⚜به همین جهت حضرت فاطمه زهرا (س) در فرازی از این خطبه بیان فرمودند که من دختر کسی هستم که جهت رحمت مبعوث شده و به مومنان رئوف و رحیم است. 👈اما ارتباط دیگری نیز بین حضرت امّ ابیها (س) و حضرت ختمی مرتبت (ص) وجود دارد. ✨آن هنگام که حضرت رسول (ص) به معراج برده شدند، از نهر کوثر نوشیدند و در نهر رحمت، ‌غسل کردند . ⚜عن ابی عبدالله (علیه السلام): ...ثم قال [رسول الله (ص)] در آسمان هفتم، ‌وارد بیت المعمور شده و دو رکعت نماز گزاردم بعد خارج شدم و دو نهر در اختیار من گذاشته شد ، از نهر کوثر نوشیدم و در نهر رحمت غسل کردم و پس از آن وارد بهشت شدم.(۲) ⚜نهر رحمت دلالت بر شأنی از شئونات حضرت فاطمه زهراء (س) دارد. این نهر، ‌همان نهر رحمت مادری حضرت امّ ابیها است که حضرت ختمی مرتبت ‌با غسل کردن در آن ، تجلی رحمانیت الهی می شوند. 👈به عبارت دیگر، مصداق و تجلی خاص رحمانیت عام، در وجود حضرت امّ ابیها (س) است. همان رنگ آمیزی در رحمت عام مادری که در وجود همه انسانها گذاشته شده است. ⚜حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرمودند: "فهو فاطر و انا فاطمه: تمام خلق مجهز به محبت حضرت مادر عالَم امکان شده اند. 👈پس حضرت رسول الله (ص)، معنای رحمانیت عام الهی هستند، اما تجلی و مصداق خاص این رحمانیت در وجود حضرت ام بیها،‌ فاطمه زهراء (س) است. ⚜حضرت ختمی مرتبت (س) معنای رحیمیت الهی نیز هستند، رحیمیت به مومنان به ولایت. به عبارت دیگر هر کس که وارد دایره ولایت مصطفوی شده و مومن گردد، از نور الله خلق می شود و در رحمت الله یعنی رحمت خاص رنگ آمیزی می شود. ⚜قال مولانا الرضا عليه السلام : پدر مومن ، نور است، یعنی وجود مقدس مولا امیرالمومنین علی (ع) و مادرش رحمت است، یعنی وجود مقدس حضرت ام ابیها فاطمه زهراء (س). ✨ به همین جهت حضرت فاطمه زهراء (س) در این فراز از خطبه مفاخره بیان فرمودند : أَنَا ابْنَةُ مَنْ أُرْسِلَ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِينَ وَ بِهِمْ رَءُوفُ رحیم. (۱)مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏١ ؛ ص١۵١ (۲)تفسير القمي، ج٢، ص: ۱۰ (۳)بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم ؛ ج١ ؛ ص٨٠ ⚜✨⚜✨⚜✨⚜✨  منبع: الفضائل - شاذان بن جبرئيل القمي - ص ۷۹-۸۲ ◀️ ادامه دارد..... @beytolamir110 💎💠💎💠 💠💎💠💎💠💎💠💎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۷۷ 🌸🌸🌸بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🌸🌸🌸 🌸🌸به نام خدا كه رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی‌. 🌸🌸 🌸 ۱_ از تو درباره انفال [یعنی غنایم جنگی و هر گونه مالی كه مالك معینی ندارد] می‌پرسند، [كه مالك آنها كیست و چگونه باید تقسیم شود؟] بگو: [مالكیّتِ حقیقیِ‌] انفال ویژه خدا وپیامبر است، پس اگر مؤمن هستید [نسبت به انفال‌] از خدا پروا كنید و [اختلاف و نزاع‌] بین خود را اصلاح نمایید، و از خدا و پیامبرش اطاعت كنید. 🌸 ۲_ مؤمنان، فقط كسانی هستند كه وقتی یاد خدا شود دل‌هایشان ترسان می‌شود، و هنگامی كه آیات او را بر آنان می‌خوانند به ایمانشان می‌افزاید، و بر پروردگارشان توكل می‌كنند. 🌸 ۳_ هم آنان كه نماز را برپا می‌دارند و ازآنچه به آنان روزی داده‌ایم، انفاق می‌كنند. 🌸 ۴_ مؤمنان واقعی فقط آنانند، برای ایشان نزد پروردگارشان درجاتی ویژه و آمرزش و رزق با ارزشی است. 🌸 ۵_ اینگونه پروردگارت تو را بر اساس حق از خانه‌ات [به سوی جنگ بدر] بیرون برد در حالی كه گروهی ازمؤمنان [از رفتن به جنگ‌] ناخشنود بودند [ولی نهایتاً جنگ به پیروزی رسید و سبب رضایت آنان گردید ناخشنودی گروهی هم از كیفیت تقسیم غنایم جنگی مانند ناخشنودی آنان برای رفتن به جنگ بود.] 🌸 ۶_ پس از آنكه حق [بودنِ انگیزه‌های رفتنت به جنگ بدر] روشن شد با تو در این حقّ [روشن و آشكار] گفتگوی بی‌منطق می‌كنند [تا رأی خود را در ترك جنگ به عنوان اینكه جنگی نابرابر است تحمیل كنند؛ چنان از شركت در جنگ ترسیده بودند] كه گویا به سوی مرگ رانده می‌شوند و آن را با چشم خود می‌بینند!! 🌸 ۷_ و [یاد كنید] هنگامی كه خدا پیروزی بر یكی از دو گروه [سپاه دشمن یا كاروان تجارتی قریش‌] را به شما وعده داد، و شما دوست داشتید بر كاروان تجارتی قریش دست یابید، ولی خدا می‌خواست پیروزی در میدان جنگ را با فرمان نافذی [كه دایر بر پیروزی مؤمنان و شكست دشمنان جاری ساخته بود] تحقّق دهد و ریشه‌ كافران را قطع كند. 🌸 ۸_ تا حق را ثابت [و استوار نماید] وباطل را نابود سازد، هر چند مجرمان خوش نداشته باشند. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
⏹⚜⏹⚜⏹⚜ ⏹⚜ حضرت قرآن: ▫️یکی از شئون حضرت قرآن «صراط مستقیم» بودن آن است: ✨وَ هذا صِراطُ رَبِّكَ مُسْتَقِيماً قَدْ فَصَّلْنَا الْآياتِ لِقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ (سوره انعام ،‌آیه۱۲۶ ) ▫️منظور از صراط مستقیم بودن، ‌طریق واضح بودن حضرت قرآن است. وَ هذا صِراطُ رَبِّكَ مُسْتَقِيماً يعني الطريق الواضح 📓تفسير القمي ؛ ج۱؛ ص۲۱۵ ◾️حضرت قرآن ، طریق واضح است، ‌چرا که آن زمان که فردی نزد امیرالمومنین علی (علیه السلام) آمد و سوال کرد زمانی که نزد شما هستیم،‌ با آنچه از کلام نورانی شما می شنویم، در دین خود قوی تر می شویم،‌ اما آن هنگام که از نزد شما می رویم، ‌آراء مختلفی می شنویم که نمی دانیم حق کدام است و باطل کدام، چه کنیم؟! ➖دَخَلْتُ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع فَقُلْتُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ إِنَّا إِذَا كُنَّا عِنْدَكَ سَمِعْنَا الَّذِي نَسُدُّ بِهِ دِينَنَا وَ إِذَا خَرَجْنَا مِنْ عِنْدِكَ سَمِعْنَا أَشْيَاءَ مُخْتَلِفَةً مَغْمُوسَةً لَا نَدْرِي مَا هِيَ. ◾️حضرت با استناد به حدیثی از لسان رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) جواب دادند که: ➖جبرئیل بر رسول الله (صلی الله علیه و‌اله و سلم) نازل و خبر آورد که بعد از تو، ‌در امّت ات فتنه رخ می دهد. ➖حضرت رسول از جناب جبرئیل سوال کردند که راه خروج از فتنه ها چیست؟ ☑️جبرئیل فرمود: کتاب خداوند عزوجل که (یکی از شئون آن) صراط مستقیم است. ▫️قال: سمعت رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه و آله و سلم يقول: أتاني جبرائيل فقال: يا محمد ستكون في أمتك فتنة. ▫️قلت: فما المخرج منها؟ ▫️فقال: كتاب اللَّه فيه بيان ما قبلكم من خبر، و خبر ما بعدكم و حكم ما بينكم... هو الصراط المستقيم لا تزيغه الأهوية و لا تلبسه الألسنة.... من اعتصم به فقد هدي إلى صراط مستقيم هو الكتاب العزيز الذي لا يَأْتِيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ. 📓تفسير الصافي، ج۱، ص۱۶ 📓تفسير العياشي ؛ ج۱ ؛ ص۳ 📓بحار الأنوار ، ج۸۹، ص۲۴ 🔘بنابراین حضرت قرآن «صراط مستقیم» است، ‌اما برای کسی که اعتصام به آن داشته باشد، چرا که در روایت فوق بیان شده است: من اعتصم به فقد هدي إلى صراط مستقيم ◾️همان طور که در روایات دیگر نیز بر این امر تاکید شده است: ➖عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ (علیهم السلام) قَالَ: ▫️خَطَبَنَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام) خُطْبَةً فَقَالَ ... وَ رَسُولُهُ أَرْسَلَهُ بِكِتَابٍ فَصَّلَهُ وَ أَحْكَمَهُ ... مَنْ قَامَ بِهِ هُدِيَ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ 📓بحار الأنوار ، ج۸۹، ص۲۵ 📓تفسير الصافي، ج۱، ص۱۸ ◀️به عبارت دیگر، ‌آیات متشابه نمی توانند در هنگام فتن و مشتبه شدن امور، راهنمای فرد متحیر برای اتخاذ حق و پیمودن صراط مستقیم باشد. بلکه این شأن حضرت قرآن زمانی به ظهور می رسد که فرد اعتصام به قرآن داشته و امور را با استمساک به حضرت قرآن، اقامه کنند. ✔️يعني از متشابهات به سبب محكمات قرآن عبور كند، كه محكمات قرآن همان ام الكتاب است. @beytolamir110 ⏹⚜ ⏹⚜⏹⚜⏹⚜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۷۸ 🌸 ۹_ [یاد كنید] هنگامی كه [در حال مشاهده دشمنِ تا دندان مسلح با دعا و زاری‌] ازپروردگارتان یاری خواستید، و او درخواست شما را اجابت كرد كه من مسلماً شما را با هزار فرشته كه پی در پی نازل می‌شوند، یاری می‌دهم. 🌸 ۱۰_ و خدا آن [وعده یاری‌] را فقط مژده و نویدی برای شما قرار داد و نیز برای آنكه دل‌هایتان به سبب آن آرامش یابد؛ و گرنه پیروزی فقط از سوی خداست؛ زیرا خدا توانای شكست‌ناپذیر و حكیم است. 🌸 ۱۱_ و [یاد كنید] هنگامی كه به سبب امنیت و آرامشی كه ازسوی خدا یافتید، خواب سبكی را به همه شما مسلط كرد و برایتان آبی از آسمان نازل كرد تا شما را به وسیله آن [از آلودگی‌ها] پاك كند، و وسوسه شیطان را [كه از بدترین كثافات است‌] از شما برطرف نماید، و دل‌هایتان را استحكام دهد، و گام‌هایتان را به آن استوار و پا برجا كند. 🌸 ۱۲_ [یاد كن‌] هنگامی كه پروردگارت به فرشتگان وحی كرد كه من با شمایم، پس مؤمنان را [برای نبرد با دشمن‌] ثابت قدم دارید، [و] به زودی در دل كافران ترس می‌اندازم، پس سرهایشان را در هم كوبید و همه انگشتانشان را قطع كنید. 🌸 ۱۳_ این [كیفر سخت‌] به سبب این است كه آنان با خدا و پیامبرش دشمنی كردند، هر كس با خدا و پیامبرش دشمنی كند، [بداند كه‌] یقیناً خدا سخت كیفر است. 🌸 ۱۴_ این [مجازات شما در دنیاست‌]، پس آن رابچشید، و [بدانید] برای كافران در قیامت عذاب آتش است. 🌸 ۱۵_ ای اهل ایمان! هنگامی كه با كافران در حالی كه بر ضد شما لشكركشی می‌كنند روبرو می‌شوید، به آنان پشت نكنید [و نگریزید.] 🌸 ۱۶_ و هر كس در آن موقعیت به آنان پشت كند [و بگریزد] بسبب خشم خدا دچار سقوط معنوی شود و جایگاهش دوزخ است و دوزخ عاقبت‌ بدی است مگر [اینكه گریزش برای انتخاب محلی دیگر] جهت ادامه نبرد بادشمن، یا پیوستن به گروهی [تازه نفس از مجاهدان برای حمله به دشمن‌] باشد. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
Part30_علی از زبان علی.mp3
15.68M
*بعد از پیروزی نهروان *خطبه میان یاران *پیشگویی امیرالمومنین (ع) از دوران بعد از خود *حدیث امیرالمومنین (ع) درباره اصحاب آخرالزمانی خود *استمرار خوارج *دوران غارتها *بسیج مردم برای جنگ با معاویه *اعزام مالک اشتر به مصر و شهادت وی @beytolamir110 📚🍃📚🍃📚🍃📚🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا