فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ چند چیز که نشانه انسان عاشق است
گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام #رفیعی
@beytonoor
💠 #امام_خامنه_ای:
◀️ از سه گونه گناه باید #استغفار كرد؛ اینها به #درد ما میخورد؛ من و شما در كارهای مدیریتی هم به آن نیاز داریم. #غفلت از اینها #خسارتهای_بزرگی را بر ما وارد كرده است و میكند.
#سه_جور_گناه وجود دارد: ...
⬅️نوع سوم، #گناهان_جمعی ملتهاست. بحث یك نفر آدم نیست كه خطایی انجام دهد و یك عده از آن متضرر شوند؛ گاهی یك #ملت یا #جماعت_مؤثری از یك ملت مبتلا به گناهی میشوند. این گناه هم استغفار خودش را دارد.
🔴یك ملت گاهی سالهای متمادی در مقابل #منكر و #ظلمی ، #سكوت میكند و هیچ عكسالعملی از خود نشان نمیدهد؛ این هم یك #گناه است؛ شاید گناه دشوارتری هم باشد؛ این همان «انّ الله لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم» است؛ این همان گناهی است كه نعمتهای بزرگ را زایل میكند؛ این همان #گناهی است كه #بلاهای_سخت را بر سر جماعتها و ملتهای گنهكار مسلط میكند.
🔻ملتی كه در شهر تهران ایستادند و تماشا كردند كه مجتهد بزرگی مثل شیخ فضل الله نوری را بالای دار بكشند و دم نزدند؛ دیدند كه او را بااینكه جزو بانیان و بنیانگذاران و رهبران مشروطه بود، به جرم اینكه با #جریان_انگلیسی و #غربگرای_مشروطیت همراهی نكرد، ضد مشروطه قلمداد كردند _ كه هنوز هم یك عده ##قلم_زنها و #گویندهها و #نویسندههای ما همین حرف دروغ بیمبنای بیمنطق را نشخوار و تكرار میكنند _ پنجاه سال بعد چوبش را خوردند: در همین شهر تهران مجلس مؤسسانی تشكیل شد و در آنجا انتقال سلطنت و حكومت به رضا شاه را تصویب كردند. آنها یك عده آدم خاص نبودند؛ این یك #گناه_ملی و #عمومی بود.
✨«و اتّقوا فتنة لا تصیبنّ الّذین ظلموا منكم خاصّة»؛ گاهی مجازات فقط شامل افرادی كه مرتكب گناهی شدند، نمیشود؛ #مجازات_عمومی است؛ چون #حركت_عمومی بوده؛ و لو همهی افراد در آن شركت مستقیم نداشتند. همین ملت آن روزی كه به خیابانها آمدند و سینهشان را مقابل تانكهای محمدرضا پهلوی سپر كردند و از مرگ نترسیدند؛ یعنی تحمل و صبر و #سكوت_گناهآلود #پنجاه_ساله را #تغییر دادند، خدای متعال پاداش آنها را داد؛ حكومت ظلم ساقط شد، حكومت مردمی سر كار آمد؛ وابستگی ننگآلود سیاسی از بین رفت، حركت استقلال آغاز شد و انشاءاللَّه ادامه هم دارد و ادامه پیدا خواهد كرد و این ملت به #توفیق_الهی و به #همت خود، به #آرمانهای خودش خواهد رسید. این به خاطر این بود كه #حركت كرد. بنابراین #گناه_نوع_سوم هم یكطور #استغفار دارد.
۱۳۸۴/۰۸/۰۸
🔺بیانات در دیدار کارگزاران نظام
#تاریخ_انقلاب
#تبیین_مساله_تاریخ
#گام_دوم_انقلاب
🍃🍂🍃🍂🍃🍂
@beytonoor
10.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #چگونه_دعا_کنیم؟ (۳)
🔻 قسمت سوم: شرط اجابت دعا
#استاد_پناهیان
@beytonoor
Hafez_04.mp3
2.05M
☘ #شرح_و_تفسیر_غزلیات_حافظ
📖 قسمت چهارم : به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید/ که سالک بیخبر نبود ز راه و رسم منزلها..
#استاد_رنجبر
@beytonoor
4_5899865689681823313.mp3
11.37M
#راضی_به_رضای_تو ۳۴
⭐️مقام رضا .. درست همونجاییه که؛ تو یاد میگیری قدم به قدم با بقیه راه بیای!
به میل و نظرِ اونا احترام بذاری!
نظرات سازنده و دلسوزانه شون رو بپذیری!
آدمای راضی... از خود راضی نیستند ‼️
@beytonoor
Baghare_124L.mp3
4.12M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بقره
🔖 آیه: ۴۸
📚 مفسر: علامه جوادی آملی
@beytonoor
موسسه بیت النور کرج
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بقره 🔖 آیه: ۴۸ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی @beytonoor
#یک_آیه_یک_تفسیر
💢سوره مبارکه #بقره؛ آیه ۴۸
✍«واتقوا یوما لا تجزی نفس عن نفس شیئا ولا یقبل منها شفاعة ولا یوخذ منها عدل ولا هم ینصرون»
و از آن روز بترسید که کسی مجازات دیگری را نمیپذیرد و نه از او شفاعت پذیرفته میشود؛ و نه غرامت از او قبول خواهد شد؛ و نه یاری میشوند.
1⃣برای انظار مردم بهترین چاره، یادِ #قیامت است. لذا خداوند تذکر میدهد که #نفس_وازره، گرفتار حمل بار خود است و نمی تواند بار دیگری را حمل کند و دیگری هم سنگینی بار گناه وی را حمل نخواهد کرد. حال #نفس_مثقله که خسته از بار سنگین است اگر از دیگری بخواهد بار سنگینش (حِمْل) را حمل کند حمل نخواهد کرد.
2⃣در بین علل امکانی تنها مساله #شفاعت بحث دارد. یک آیه گوید شفاعت به حال شخص گناهگار، نافع نیست نه اینکه اصلا در آخرت شفاعتی نیست درحالیکه برای افزایش درجه متقین، شفاعت نافع است. پس شفاعت را بطور کلی رد نمیکند.
3⃣آیه دیگر گوید اگر کسی بخواهد شفاعت کند اجازه داده نمیشود پس #اذن میخواهد. در آیه بعدی بطور کل «بیع و خُلّت و شفاعت» نفی میشود. اطلاق آیه آخر توسط آیات دیگر مقید میشود مثلا آیه ۲۵۴ بقره صراحت دارد اگر شخص بخواهد شفاعت کند باید #اذن خدا را داشته باشد که نشان می دهد شفاعت در قیامت، موجود و حق هست.
4⃣در مورد شفاعت بتها، #وثنیین(معتقدین به دوگانگی خدا) که جهان قیامت را اصلا قبول نداشتند میگفتند #رب_الارباب، خدای واحد است اما خدای موجودات کوچکتر همچون انسان در دنیا بتها هستند که نزد خدای اصلی، شفیع انسانند در حالیکه خدا هیچگاه این شفاعت را نپذیرفته و گفته خدای واحد، تنها خالق و مدیر دنیا و آخرت است و بتها نه «مالک مستقل» چیزی هستند نه «شریک» اویند، نه «ظهیر» و پشتیبان و کمک خدا هستند و نه #موجه و آبرودارند نزد خدا.
5⃣پس بطور کلی: اولا اصل شفاعت در آخرت، حق است، ثانیا عده ای به اذن خدا حق شفاعت دارند و این شفاعت ظهور #شفاعت_مطلق_خدا است.
6⃣شفاعت، #تفویض یک امر به شفیع نیست بلکه #ظهور شفاعت خداست زیرا تنها شفیع ذاتی، خداست چنانکه تمام عزت به دست خداست و دیگر افراد عزیز، مظهر عزت خدا هستند. (القوة لله جمیعاً)
📚تفسیر بزرگ تسنیم؛ نوشته علامه جوادی آملی
@beytonoor