هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍🏻یکی از واحد های رشته مدیریت محله، اقتصاد محله است .
@Qavami
به حول و قوه الهی آغاز شد:
ثبت نام رشته ی تخصصی مدیریت اسلامی
استان زنجان
سطح سه
زمان ثبتنام از 19 تا 25 تیر
با مراجعه به سایت
https://paziresh.ismc.ir
https://eitaa.com/bfoz1401
📸 جلسه بررسی برگزاری تخصصی های استان زنجان
◀️تصویب و زمان بندی برگزاری سطح سه رشته تخصصی مدیریت اسلامی در استان زنجان در شورای آموزش حوزه علمیه استان
✍️ نمایندگی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی استان زنجان
https://eitaa.com/bfoz1401
🔰درختواره گرایش های رشته ی مدیریت در سطح سه و چهار حوزه های علمیه
🔹مصوبه 1395 شورای گسترش حوزه های علمیه
🔹 تحول در عرصه های مختلف علمی تبلیغی و فرهنگی نیازمند تخصص در مدیریت خصوصا مدیریت اسلامی است .
با توجه به ایجاد این رشته ی تخصصی مهم در استان زنجان، طلاب مستعد و دغدغه مند به اسلام و انقلاب اسلامی را به ثبتنام در این رشته ی تخصصی مهم و تاثیرگذار دعوت می کنیم.
◀️نحوه ی ثبتنام با مراجعه به سایت
https://paziresh.ismc.ir
مهلت ثبتنام : تا 25 تیر 1402
✍️ کانال نمایندگی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی استان زنجان
https://eitaa.com/bfoz1401
جلسات مربوط به الگوی مدیریت «اتحاد امامت و امارت » به صورت هماهنگ با تمامی مساجد سراسر کشور بعد از نماز مغرب و عشا به شرح ذیل برگزار می گردد:⬇️⬇️⬇️
۱_ ✅جلسه شورای امر به معروف (قوه قضائیه محلی )شنبه شب
۲_ ✅ شورای محله (قوه مجریه محلی )یکشنبه شب
۳_ ✅ شورا ی امنا (قوه مقننه محلی ) دوشنبه شب
۴_ ✅ شورای عالی محله ( امام و سران سه قوه محله ) سه شنبه شب
▪️اطلاعیه
دروس خارج فقه الاداره آیت الله قوامی در سال تحصیلی جدید (١٤٤٥، ١٤٠٢-٤٠٣) با موضوع «فقه توانمندسازی» از تاریخ ۲۰ شهریورماه آغاز میشود.
📎 لینک شرکت در کلاسها به شکل غیرحضوری از طریق اسکای روم:
👇👇👇
https://www.skyroom.online/ch/a32616797/feghh
جهت ورود از طریق اسکای روم:
۱. وارد لینک بالا شوید.
۲. گزینۀ میهمان را انتخاب بفرمایید.
۳. حتما نام و نام خانوادگی خود را درج کنید.
📆 زمان برگزاری کلاسها به شرح ذیل می باشد:
۱. شنبه ها: خارج اصول فقه الاداره
۲. یکشنبه تا چهارشنبه: خارج فقه الاداره (فقه توانمندسازی)
۳. پنجشنبهها: تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم
«زمان برگزاری کلیه دروس ساعت ۰۸:۰۰ صبح میباشد»
صوت دروس در کانال مدرسه فقهی مدیریت اسلامی قابل استماع است:
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
#فقه_الاداره #فقه_معاصر
#فقه_توانمندسازی #فقه_التمکین
✍️ کانال نمایندگی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی استان زنجان
https://eitaa.com/bfoz1401
هدایت شده از کانال معاونت تبلیغ حوزه علمیه رضوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴عروج غم انگیز سرباز امام عصر (عج)، شهید محراب، عالم مجاهد و بسیجی جناب حجت الاسلام #اعتبار در هنگام اقامه ی نماز ظهر در مسجد حضرت ابالفضل علیه السلام شهر سجاس در روز چهارشنبه 29 شهریور 1402 را به محضر حضرت ولیعصر (عج) و نائب برحق آن حضرت مقام معظم رهبری و مردم ولایتمدار و مومن تسلیت عرض میکنیم.
#شهادت
#حجت_الاسلام_اعتبار
#کلیپ
✍️ تبلیغ رضوی
•┈┈••✾••┈┈•
معاونت تبلیغ مدرسه علمیه رضوی
https://eitaa.com/channel_tabligh_razavi
هدایت شده از امامت و امارت
استاد آیت اله قوامی:سلام علیکم و رحمت الله
گویا سامانه انتخاب واحد باز شده لطفا در کانال اعلام بفرمایید تا دوستان با مراجعه به پنل شخصی نجاح انتخاب درس انجام دهند.
خارج اصول: مباحث الفاظ: اصول نظریه پردازی
خارج فقه معاصر: فقه اداره: فقه توانمندسازی
عمومی تفسیر: تفسیر مدیریتی سوره. «مسؤل دروس و کلاس استاد آیت اله قوامی:محمد علی افتخاری پور
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍قبل از غروب امروز در دفتر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با حضور مسئول این بنیاد، قرارداد تاسیس رشته ارشد مدیریت اسلامی در استان زنجان بین ریاست محترم حوزه علمیه این استان و ریاست محترم مرکز تخصصی مدیریت اسلامی قم به امضا، رسید.اولین دوره رشته از ترم بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز میشود . لازم به ذکر است که اداره رشته در هر استان تحت لیسانس مرکز قم انجام می پذیرد.
@qavami
هدایت شده از کانال اطلاع رسانی بنیاد فقهی مدیریت استان زنجان
▪️اطلاعیه
دروس خارج فقه الاداره آیت الله قوامی در سال تحصیلی جدید (١٤٤٥، ١٤٠٢-٤٠٣) با موضوع «فقه توانمندسازی» از تاریخ ۲۰ شهریورماه آغاز میشود.
📎 لینک شرکت در کلاسها به شکل غیرحضوری از طریق اسکای روم:
👇👇👇
https://www.skyroom.online/ch/a32616797/feghh
جهت ورود از طریق اسکای روم:
۱. وارد لینک بالا شوید.
۲. گزینۀ میهمان را انتخاب بفرمایید.
۳. حتما نام و نام خانوادگی خود را درج کنید.
📆 زمان برگزاری کلاسها به شرح ذیل می باشد:
۱. شنبه ها: خارج اصول فقه الاداره
۲. یکشنبه تا چهارشنبه: خارج فقه الاداره (فقه توانمندسازی)
۳. پنجشنبهها: تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم
«زمان برگزاری کلیه دروس ساعت ۰۸:۰۰ صبح میباشد»
صوت دروس در کانال مدرسه فقهی مدیریت اسلامی قابل استماع است:
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
#فقه_الاداره #فقه_معاصر
#فقه_توانمندسازی #فقه_التمکین
✍️ کانال نمایندگی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی استان زنجان
https://eitaa.com/bfoz1401
باسمه تعالی
طرح اتحاد امامت و امارت
انتخابات هیئت وزیران محله زیر نظر محله یار
محله ی مسجد صاحب الزمان عج شهر صائین قلعه استان زنجان
17 آبان 1402- بعد از نماز مغرب و عشاء
با حضور حضرت آیت الله قوامی حفظه الله ؛مسئول بنیاد فقهی مدیریت اسلامی
✍️ کانال نمایندگی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی استان زنجان
https://eitaa.com/bfoz1401
امام علی علیه السلام
إِنَّ الْيَوْمَ #الْمِضْمَارَ وَ غَداً السِّبَاقَ
بهوش باشيد كه امروز، روز#تمرین و آمادگي، و فردا هنگامه مسابقه و پيشتازي است
خطبه ۲۸ نهج البلاغه
#روایت
✍️ کانال نمایندگی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی استان زنجان
https://eitaa.com/bfoz1401
تشکیل جلسه آزمونه مسجد حضرت صاحب الزمان (عج ) شهر #صائین_قلعه در محضر حضرت آیت الله قوامی
17 آبان 1402
#الگوی_مدیریت_اسلامی
#اتحاد_امامت_و_امارت
✍️ خط اطلاع رسانی نمایندگی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی استان زنجان
https://eitaa.com/bfoz1401
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍در این مراسم با شکوه سران قوای محله صاحب الزمان صایین قلعه، یاران خود را با انتخاب و انتصاب شناختند کلیه گزینش شده گان(۳۰نفر) اعم از بانوان و آقایان به عنوان کار آموز دوره پودمانی مدیریت محله دانشگاه علمی کاربردی به رییس این دانشگاه شعبه شهر صایین قلعه معرفی شدند .حضور امام جمعه محترم و رییس دانشگاه علمی کاربردی ،امام محله صاحب الزمان عج و نماینده بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در استان زنجان،فرماندهی محترم ناحیه مقاومت و هیبت بلند پایه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی قم بر شکوه و اعتبار این اجتماع افزوده بود .
@qavami
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️خلوتخانه
در برخی از مساجد قدیم مرسوم بود که نقاطی خاص از مسجد بهعنوان «خلوتخانه» در نظر گرفته شود. خلوتخانهها معمولاً فضاهایی بودند آرام و ساکت و دنج که در نقاطی مانند سردابها مخصوص چلهنشینی، اعتکاف، نماز شب، قرائت قرآن، مناجات و فکر و ذکر تعبیه میشدند.
معمولاً صحبت، ایجاد سر و صدا و یا ورود کودکان به خلوتخانهها ممنوع بوده و طبق برخی نقلها حتی در برخی مساجد (مانند مسجد شونیزیه در بغداد)، متولیان مسجد یک سیستم تدارکاتی نیز برای اهالی خلوتخانه پیشبینی کرده بودند تا به برخی از افراد که قصد چلهنشینی و اعتکاف داشتند آب و نان برسانند.
امروزه با وجود شلوغیها و هیاهوهای فراوان، فشارهای زندگی ماشینی و صنعتی و همچنین کوچک شدن خانهها به خصوص در شهرهای بزرگ، نیاز بیشتری به اینگونه مَفَرها وجود دارد. تعبیه کردن چنین فضاهایی در مساجد و امامزادهها کمک زیادی به افزایش کیفیت دینداری مردم خواهد کرد. اگر مردم پناهگاهی برای خلوت و تفکر و یاد خدا در محیطی معنوی و روحانی نداشته باشند قطعاً از کیفیت و عمق دینداری آنها کاسته میشود و اختلالات روحی و روانی در جامعه رو به ازدیاد خواهد گذاشت.
تصاویر متعلق به سرداب مسجد عتیق قزوین است که در سفر اخیر ثبت کردیم.
#مدیریت_در_مسجد
@madineyefazele
▪️ملاحظاتی پیرامون مسجدسازی و مسجدداری (بخش سوم)
کالبد اصلی مسجد ایرانی متشکل از چه اجزائی است؟
ابراهیم عزالدین، دانشمند هنرشناس سوئیسی در کتابی با نام هنر مقدس در تحلیل هنر اسلامی، نکتهای را درباره وجود یک نقشهی متحدالشکل برای بنای مساجد در سرزمینهای اسلامی بیان میکند. او میگوید مسجد در همه جای جهان اسلام، ساختمانی مکعبی با سقفی گنبدی است که گنبد نماد آسمان و مکعب نماد زمین است و اتصال این دو رمز اتحاد بین زمین و آسمان است. یعنی پی و قاعدهی مستطیل شکل عمارت با زمین مطابقت دارد و قبهی کروی شکل با آسمان. اما اتصال بین این دو به سادگی امکانپذیر نیست، یعنی تبدیل مربع به دایره نیاز به یک ظرافت خاص دارد که هنر آن از آن ایرانیها بوده است. هنرمندان معمار این کار دشوار را با یک ابتکار ناب انجام دادهاند، یعنی اضافه کردن یک هشت ضلعی بین ساختمان شبستان و گنبد که به نام ساق گنبد شناخته میشود. بر این اساس، میان پیِ مکعبی و قبهی کروی، معمولاً یک ساقهی هشتگوش یا هشت ضلعی جا میگیرد. (متشکل از چند گوشواره). این شکل به غایت پرمعنا، عقلانی و کامل به مثابه حلقه واسط بین عالم لطیف روحانی و عالم کثیف جسمانی است. این شکل مستقیماً از حکمت اسلامی نشأت میگیرد، یعنی گنبد نماد احدیت است و نقوش داخل گنبدخانه رمزی از غموض درونی ذات احدی خداوند و اعیان ثابتهای که در مقام واحدی او جای گرفتهاند که دائماً منتظر یک اشاره و اراده از او هستند تا با فرمان کُن از مقام کمون به مقام بروز و ظهور برسند.
یک پله پائینتر از گنبد، ساق هشت ضلعی قرار دارد. یعنی گنبد تک ضلعی مستقیماً به مکعب نمازخانه متصل نمیشود، بلکه بین آن دو یک حلقهی واسط قرار دارد، همچنانکه بین عالم ناسوت و عالم جبروت، عالم ملکوت یا برزخ قرار دارد (با نمادهای تمثیلی عالم مثال، عالم خیال منفصل، جابلقا، جابلسا یا هورقلیا).
در پائینترین سطح، مکعب قرار میگیرد که رمز عالم کثرت یا دنیاست. پس صعود از مکعب به سوی کره و نزول از کره به سوی مکعب، رمز تبدیل کثرت به وحدت و تجلی وحدت در کثرتهاست، تفسیری کامل و زیبا از آیه انا لله و انا الیه راجعون که به مثابه یک سیر درونی و انفسی در جریان عبادت نمازگزار در مسجد اتفاق میافتد و تمام این نقشهی هندسی زیبا برای آن است که لحظهای این سیر رفت و برگشت به خاطر نمازگزار متبادر شود.
الگوی روحانی هر بنای قبهدار یا گنبدی در حدیث معراج پیامبر نهفته است. در این حدیث رسول خدا گنبدی عظیم را توصیف میکند که از صدف سپید ساخته شده و بر چهار پایه در چهار کنج قرار دارد که چهار جوی آب و شیر و عسل که انهار بهشتی هستند از آنها جاری میشود. گنبد (یعنی ذات الهی) تمام هستی را در بر میگیرد (اشاره به معنای وحدت وجود). اگر گنبد نماد روح کلی است، ساقه یا گریو هشتضلعی گنبد نماد چهار فرشتهی حامل عرش است که به گفته رسول خدا در قیامت چهار فرشته دیگر به آنها اضافه میشوند. در برخی روایات شیعه نیز این هشت حامل عرش الهی به نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، محمد، علی و حسنین تفسیر شده است. از نگاه دانشمندان، علاقه و اشتیاق فراوان ایرانیان به عالم مثال، ملکوت و بینابینی انعکاسی از موقعیت خود آنان مابین شرق و غرب است، جایی که در تفکر و حکمت ایران، عالیترین شکل اتصال و اتحاد عالم ماده با ملکوت در صور مثالی تجسم پیدا کرده است و قالب آن را در تمام شئون هنر ایرانیان، از نقشهی فرشها، تا مینیاتورها و و حتی اشعار حافظ و سعدی میتوان پیدا کرد.
نکته تاریخی: آخرین مسجد ایرانی که طبق این الگو ساخته شده است، مساجد بازار تهران در زمان مشروطه و مسجد اعظم قم در زمان پهلوی است. پس از آن، ساق هشت ضلعی از معماری مساجد ایرانی حذف شده است. هنرشناسان این حذف را نه یک اتفاق معمارانه، بلکه نماد زوال تمدنی ایران در نتیجه انقلاب مرتجعانه مشروطه میدانند. یعنی از این زمان، عالم ملکوت یا خیال منفصل که همیشه از ابن سینا تا سهروردی و ملاصدرا جزئی جدائیناپذیر از تفکر و فلسفه ایرانیان بوده از تفکر آنان حذف میشود و نیز از همین زمان، معماری و شهرسازی، نقاشی، شعر و ادبیات و دیگر شئون تمدنی ایران رو به زوال و انحطاط میگذارد.
مساجدی که در صد سال اخیر در ایران ساخته شدهاند، تقریباً هیچکدام نمادی از سنت فکری و معماری اسلامی ایرانی نیستند و از آن خروج کردهاند. امروزه در بنای مساجد ایران نه تنها ساق هشتضلعی، بلکه بعضاً گنبد هم حذف شده، یعنی تفکری زشت، مادی، سکولار و بیاصالت بر معماری امروز ما حاکم شده است. نقطه نهائی این فاجعه را میتوان در بناهایی مانند مصلای تهران و مسجد ولیعصر تهران مشاهده کرد.
حال بهتر میشود فهمید که چرا مردم و جوانان از مساجد امروزی فراریاند اما همین مردم، حتی بیدینها و بیاعتقادهایشان حاضرند برای رفتن به مساجد قدیمی پول بلیط هم بپردازند.
#مسجد #معماری #معماری_مسجد
@madineyefazele