eitaa logo
بیدار | دیگر نباید خفت
1.6هزار دنبال‌کننده
351 عکس
107 ویدیو
86 فایل
🔰محمدحسین ابوطالبی @mim_he_alef1378 🔹مسئول مجموعه نجات @nejaatt_ir 🔸طلبه مرکز تخصصی فقه امام کاظم علیه‌السلام 💢 مهمترین مسئله من، فهم رهبری است. 🔻لیلة‌القدر در پیش است! دیگر نباید خفت..
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 ۱۰ خطای محاسباتی تیم مذاکره کننده 🔻تردیدی نیست که انگیزهٔ متولّیان جنگ و مذاکرات جاری، «ارادهٔ مقاومت» و تلاش برای تثبیت دستاوردهای جنگ است. اما چارچوب نظری این مذاکرات با خطای محاسباتی منعقد شده و بنیان آن بر ۱۰ پیش‌فرضی است که در یادداشت محمدجواد ظریف برای مجلهٔ فارن افرز (۱۴ فروردین) منعکس شده است: 1️⃣ باور به بن‌بست ترامپ: او در جنگ به بن‌بست رسیده و به دنبال یک پنجره خروج است. توافق می‌تواند اشتباه عظیم او را به فرصتی برای ادعای پیروزی برای مصرف داخلی تبدیل کند. 2️⃣ نبود بازدارندگی ایران در جنگ زیرساختی: اگرچه ایران می‌تواند زیرساخت‌های منطقه را کاملاً نابود کند، اما این برای آمریکا اهمیت ندارد، چراکه متحدان عرب خود را فقط سپرهایی برای دفاع از اسرائیل می‌بیند. 3️⃣ ناکارآمدی فناوری هسته‌ای در جلوگیری از تجاوز: فناوری هسته‌ای نتوانسته از تجاوز به کشور جلوگیری کند؛ بلکه تنها بهانه‌ای برای حملات اسرائیل و آمریکا به ایران فراهم کرده است. 4️⃣ ناتوانی در تبدیل دستاوردهای مقاومت به منافع ملموس: حتی اگر آمریکا ناچار به خروج یک‌طرفه از جنگ شود، ایران نمی‌تواند دستاوردهای مقاومت خود را به منافع ملموس تبدیل کند. 5️⃣ استفاده نادرست از برتری میدانی (نه برای ادامه جنگ، بلکه برای توافق): ایران باید از برتری میدانی خود نه برای ادامهٔ جنگ، بلکه برای اعلام پیروزی و دستیابی به توافقی استفاده کند که می‌تواند از وقوع درگیری بعدی جلوگیری کند. 6️⃣ جمع‌پذیری دستاورد نمایشی ترامپ با دستاورد عینی ایران: حصول یک دستاورد نمایشی و ذهنی برای ترامپ با تحقق دستاوردهای عینی برای ایران در قالب یک توافق قابل جمع است. 7️⃣ فروپاشی کشور در صورت ادامه جنگ: ادامه جنگ تنها به از دست رفتن جان‌های بیشتر و اتلاف منابع غیرقابل‌جایگزین منجر شده و اداره کشور را در معرض فروپاشی قرار می‌دهد، بدون آنکه بن‌بست موجود را تغییر دهد. 8️⃣ بی‌دستاوردی تهاجم زمینی آمریکا برای ایران: ادامهٔ جنگ ممکن است به تهاجم زمینی ایالات متحده بینجامد که هرچند واشنگتن را در باتلاقی عمیق‌تر فرو خواهد برد، اما دستاورد چندانی برای ایران به همراه نخواهد داشت. 9️⃣ بازی در زمین اسرائیل با تداوم جنگ: تداوم جنگ خواستهٔ قطعی اسرائیل است و افزایش تنش، بازی در زمین تل‌آویو و ورود به محیط تله‌گذاری شده‌ای است که تقابل دائمی ما با آمریکا را طراحی کرده است. 🔟 گشایش دری به سوی حل‌وفصل پایدار (برخلاف گذشته): ماهیت این مذاکرات با گذشته متفاوت است و دری را به‌سوی یک حل‌وفصل پایدار گشوده، چون حضور سیاسی ما برآمده از اعتمادبه‌نفس حاصل از تقابل با دو قدرت هسته‌ای بوده و برخلاف گذشته امکان امتیازگیری مؤثر فراهم شده است. 📝 خلاصه یادداشت خطای محاسباتیِ تیم مذاکره ایرانی در کجاست؟ 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
💢 ارتباط حمله به ضاحیه و پیام امروز وزیر کشور پاکستان برای آقا مجتبی چیست؟ 🔻 ممکن است یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز در کار باشد و ایجاد این که اسرائیل می‌خواهد توافق مطلوب را خراب کند. 🔹 ممکن است یک تهدید بزرگ زیرساختی و ترور سطح بالا مطرح شده باشد برای کوتاه آمدن ایران از شروط خود در توافق؛ حمله به ضاحیه نیز بعنوان نشانه جدی بودن آن تهدید صورت گرفته. 🔸 در هردو صورت، فقط و فقط پاسخ دردناک ایران مطابق وعده‌ای که داده شده بود می‌تواند علاج هردو مسئله باشد. هم برای بازدارندگی امنیتی، هم دست بالا در مذاکرات. 🔹 اگر ایران تا شب پاسخ ندهد، یعنی چاره فقط تولید سوخت موشک با در خیابان است. دیگر سکوت جایز نیست. ✍️ محمدحسین ابوطالبی 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
18.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | برشی از موضوع "نگاهِ عمیق به ولایت"، در موکب تبیینی-بصیرتی 🔷 نظارت مردم بر مسولین حق و تکلیف است 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین ابوطالبی ┄┄┅┅┅❅┅┅┅┄ @bahqom روبیکا ↙️ https://rubika.ir/bahqom1 سیاست‌و‌دیانت‌|‌حجت‌الاسلام‌ابوطالبی @aboutalebi57
❇️ حذف روشنفکران تراز انقلاب اسلامی 🔸 دکتر موسی نجفی، استاد تمام فلسفه سیاسی، از متفکرانی است که سالها در حوزه فلسفه سیاسی و تاریخ سیاسی معاصر و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، با رویکرد اسلامی به علوم انسانی و بدون هیچ گونه جهت گیری جناحی و حزبی، تدریس، پژوهش ونظریه پردازی کرده است. 🔸 یکی از مهمترین مشکلات ایران معاصر، بحث استعمار بوده که در سه قالب کهنه, نو و فرانو همواره مانع پیشرفت ایران بوده است. از آنجا که مانع اصلی توفیق استعمار در ایران دین و هویت دینی ایرانیان بوده است، یکی از اقدامات استعمار و جریان روشنفکری غربگرا، طرح دوگانه ایران و اسلام یا دوگانه امت و ملت با تأکید بر مولفه های تاریخی و فرهنگی ایران باستان و ملی گرایی بوده است. 🔸رهبری شهید نسبت به این خطر دوگانه سازی توجه داشتند لذا همواره در مباحث علمی و سیاسی ضمن تاکید بر بحث هویت ملی و اهمیت ایران و تاریخ آن، با تعابیری مثل هویت اسلامی ایرانی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، به تقابل با این دوگانه سازی پرداختند. 🔸 با شناخت دقیق از شرایط فکری سیاسی کشور و رصد تهاجم فکری و علمی دشمن، در میان فعالیتهای علمی خود دو موضوع مهم را در دستور کار قرار داد: 1. تولید نظریه هویت ملی ایرانیان 2. تولید مجموعه کتاب سیمرغ استعمار شناسی ایرانی ایشان در قالب یک نظریه علمی که در کرسیهای نظریه پردازی مورد تایید و پذیرش اساتید و داوران قرار گرفت، با طرح نظریه هویت ملی ایرانیان با سه لایه ایران باستان، اسلام و تشیع، بر اساس مستندات تاریخی اثبات کردند که دوگانه اسلام و ایران یا دوگانه امت و ملت دوگانه ای موهوم است. ایشان همچنین با تولید مجموعه استعمارشناسی ایرانی در دوران ریاست بر پژوهشگاه علوم انسانی، از یکی از مهمترین موانع تولید علوم انسانی اسلامی و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پرده برداشتند. طبیعی است کسانی که رویکرد دینی به علم را شبه علم میدانند وجود امثال ایشان را بر ریاست بر پژوهشگاه علوم انسانی بر نتابند. 🔸بی جهت نبود که در جلسه ای که در قالب دیدارهای غیررسمی پنجشنبه با گروههای مختلف تخصصی، توفیق شد خدمت رهبری شهید شرفیاب شویم، وقتی سخن از روشنفکری تراز انقلاب اسلامی شد، با اشاره به ، ایشان را به عنوان یک نمونه روشنفکر تراز انقلاب اسلامی معرفی کردند. سیاست‌و‌دیانت‌|‌حجت‌الاسلام‌ابوطالبی @aboutalebi57
💢 چرا ترامپ دوباره تهدید زیرساختی کرده؟ 🔻 وظیفه رسانه‌ای مهم مسئولین در قبال این تهدید 🔹 برخی، آن را ناشی از خشم نسبت به عملیات شب گذشته ارزیابی می‌کنند؛ اما سناریوی محتمل دیگر نزدیکی حصول توافق است و این اقدام، تلاشی برای روایت‌سازی پیروزمندانه از آن است. 🔸 اقدامی که قبلا هم سابقه داشته است؛ در مقطعی که تهران از طریق اسلام‌آباد مهلتی ۲۴ ساعته برای پاسخ به پیام واشنگتن تعیین کرد و ترامپ همان بازه زمانی را به عنوان ضرب‌الاجل واشنگتن برای تهران اعلام کرد! 🔹بنابراین، لازم است دستگاه دیپلماسی یا فرماندهان نظامی، واکنش رسانه‌ای متناسب و قاطعی ابراز کنند و به بهانه مصرف داخلی این لفاظی‌ها، از کنار آن عبور نکنند. 🔸 در غیر این صورت، شکل‌گیری بدبینی در افکار عمومی نسبت به اعلام ناگهانی هرگونه توافق، اجتناب‌ناپذیر و غیر قابل سرزنش است؛ زیرا پیام این روند برای مردم این است که ایران زیر سایه تهدید و فشار، امتیاز داده است. 🔹البته چه بهتر که این تهدیدات، نشانه نزدیکی توافق نباشد! زیرا یک درگیری تمام‌عیار فرصتی برای خروج از فرسایش «نه جنگ، نه صلح» و تحقق تدبیر رهبری است مبنی بر «گشودن جبهه‌های دیگری که دشمن در آن تجربه ناچیزی دارد و به‌شدت در آن آسیب‌پذیر خواهد بود». 🔸در این صورت، دستاوردهای جنگ نه روی کاغذپاره‌های بی‌اعتبار حقوق بین‌الملل، بلکه در «میدان واقعی مبارزه با آمریکا» تثبیت می‌شوند. ✍️ محمدحسین ابوطالبی 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
AudioLabافشاگری آقای حامد کاشانی.mp3
زمان: حجم: 2.3M
💢 خیابان، مزاحم پایان جنگ است! 🎙 صوت تکان‌دهنده‌ی حجت‌الاسلام حامد کاشانی: 🔻در محافل خصوصی برخی مسئولان چنان از وضعیت کشور گزارش ناامیدکننده‌ای می‌دهند که گویی کشور از دست رفته و ورشکسته است. برای من هم گفته‌اند تا به مردم بگویم. 🔹این فضاسازی، نوعی فشار برای کوتاه آمدن کشور در جنگ است! زیرا رهبری و ارکان تصمیم‌گیری کوتاه نیامده‌اند. 🔸 من با بعضی از این آقایان جلسات چهارنفره داشته‌ام. بعد از اینکه از اوضاع گله می‌کردند که «ما داغون شدیم»، از آن‌ها می‌پرسیدم: «خب به نظر شما راهکار چیست؟» جواب می‌دادند: «خیابان نمی‌گذارد تصمیم گرفته شود.» 💢 پ.ن.: شک نکنیم حضور ما و ما موثّر است! خیابان را بخاطر چهارتا نقد و گلایه نباید رها کرد. 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
. . برای خراب شدن توافق، دعا کنید :) 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 خواهش رهبر شهید از مسئولین؛ ۵ ماه قبل از شهادت که قلب انسان را به درد می‌آورد. 🔹«خواهش می‌کنم مسئولین سیاسی روی این حرف‌ها فکر کنند! حرف من اینه...» 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
💢 چرا عراقچی توئیت انگلیسی زد؟ 🔻 چون مخاطب او، کسانی هستند که از فاش شدن بندهای تفاهم ناراحت‌اند! چه کسانی ناراحت‌اند؟ 🔹 به وضوح، ترامپ و ونس بندهای فاش شده از رسانه‌های ایرانی را تکذیب کردند. تکذیب‌هایی که ماهیتا گمانه‌زنی رسانه‌ها نیست! بلکه «خبر» یکی از طرفین توافق درباره مفاد آن است!! 🔸 و عراقچی بدون اینکه چیزی درباره متن یا دبه کردن آمریکایی‌ها بگوید، صرفا دارد از گمانه‌زنی‌ها (یعنی اخبار رسانه‌های ایرانی) که سبب خشم طرف امریکایی شده، اعتبارزدایی می‌کند... ظاهرا نه تیم مذاکره‌کننده ایرانی و نه آمریکا، از ترس فشار داخلی جرئت ندارند مفاد توافق را علنی کنند! پیدا کردید پرتقال فروش را؟ ✍️ محمدحسین ابوطالبی 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
هدایت شده از محسن قنبریان
🎯 اشکال فرامتن تفاهم نامه با آمریکا وقتی به هر دلیل( مجاز یا نامجاز) از «متن یادداشت تفاهم» سخن گفته نمی شود و متن های موجود تکذیب می شود، رد و ابرام ها فقط شکاف و اختلاف داخلی می سازد که بی خطر نیست. پس بنای خود را روی مفاد منتشره نمی نهم؛ اما ❓آیا نقایص فقط در صورت اطلاع از مفاد، قابل کشف و طرح است؟! ❗️تفاهم نامه یک فرامتن عیان و علنی دارد که از قضا بزرگترین اشکال، به همان است: ⬅️ تفاهم (حتی با بُرد) درون نظم آمریکایی منطقه انجام می شود که آمریکا هم «طرف مذاکره» است هم «ناظم نظم منطقه»! اِشکال به «مفاد نادیده» نیست! به «مطلق مذاکره با آمریکا» نیست! به «امتیازهای داده شده» نیست! به مشروعیت بخشی به تعارض دو نقش آمریکاست: نقش طرف مذاکره/ نقش ناظم منطقه! اقلا از جنگ با افغانستان و عراق به این سو برای همه ثابت شده آمریکا، ناظم بلامنازع این منطقه است. در اموری که ذاتا به او مربوط نیست «به خاطر منافع اش» دخالت می کند و برای تحمیل خواست خود،«جنگ»(جنگ کویت)، «اشغال»(افغانستان و عراق)، «تحریم» و «تجاوز» و «آشوب داخلی»( ایران) راه می اندازد. این یک «تعارض جدی» است! آمریکا بعنوان «طرف مذاکره» باید چیزهایی را بپذیرد که به عنوان «ناظم منطقه»، اقل آنها را هم نباید بپذیرد! به بیان دیگر، ما پس از پیروزی در «جنگ بقا» و شکست دادن آمریکا در اهداف براندازی و فروپاشی و تجزیه و... دنبال «عدم تکرار تجاوز» و شکستن سیکلِ جنگ_مذاکره_جنگ بودیم. این «کف» بدون یک «سقف» محقق شدنی نیست. آن سقف، اخراج آمریکا اقلا از پایگاه های نظامی منطقه است. طرح اداره تنگه هرمز هم اهرمی برای تحقق این بود. ✓ ماه های اخیر بنده کوچکترین هم به تکرار گفته ام: • همه «پایان بندی جنگ»، الزاماً دیپلماتیک نیست! • «دیپلماسی» هم فقط مذاکره نیست! • «مذاکره» هم فقط با آمریکا نیست! ✓ برای آن «نظمِ کمتر آمریکایی» می شد این «امکان های تازه» را بنا نهاد: • بی اثر یا کم اثر کردن مانع اصلی( محاصره دریایی) با «عملیات نظامی» یا «دیپلماسی اقتصادی زمینی» با همسایگان! • مذاکره «با کشورهای منطقه» برای بستن پایگاه های آمریکا در قبال بهرمندی از تنگه هرمز و تضمین امنیت (مذاکراتی با میانجی اسلامی یا چین و روسیه). • و... ✓ این امکان های تازه: • اولاً درون نظم آمریکایی نبود و شروع رفتن به سمت نظم غیر آمریکایی می شد. • ثانیاً سهم آمریکا بعنوان طرف مذاکره را در حد تحریم های آمریکایی و مانند آن می کاست که ستاندنی تر از ده شرط بود! اما تفاهم نامه جدید _مفادش هرچه باشد_ درون نظم آمریکایی جلو رفت و صورت بندی شد! همه پایان بندی را به مذاکره آن هم با آمریکا ( ناظم/ طرف) گره زد! حتی مذاکره با قطر و... درباره آزاد سازی دارایی ها،«سناریویی موازی» درون همان نظم است؛ نه از سنخی که شمرده شد و برای به هم زدن نظم آمریکایی. این گونه تعهدات عربی درون آن نظم آمریکایی نه فقط «ضمانت کافی» ندارد و تا «سطح اخراج نظامی آمریکا» بُرد ندارد؛ بلکه فقط لیست اهداف نظامی ما علیه آمریکا در تجاوز محتمل بعد را می کاهد! ☆ از نخبگان و گویندگان می خواهم اگر اصل این توجه را درست می دانند جای نقد و ابرام مفاد تفاهم که مورد تکذیب مسئولین است در این موقف بیشتر تبیین کنند. ✍ محسن قنبریان ۱۴۰۵/۳/۲۳ ☑️ @m_ghanbarian