eitaa logo
بیدار | دیگر نباید خفت
1.6هزار دنبال‌کننده
351 عکس
107 ویدیو
86 فایل
🔰محمدحسین ابوطالبی @mim_he_alef1378 🔹مسئول مجموعه نجات @nejaatt_ir 🔸طلبه مرکز تخصصی فقه امام کاظم علیه‌السلام 💢 مهمترین مسئله من، فهم رهبری است. 🔻لیلة‌القدر در پیش است! دیگر نباید خفت..
مشاهده در ایتا
دانلود
18.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | برشی از موضوع "نگاهِ عمیق به ولایت"، در موکب تبیینی-بصیرتی 🔷 نظارت مردم بر مسولین حق و تکلیف است 🎤 حجت‌الاسلام والمسلمین ابوطالبی ┄┄┅┅┅❅┅┅┅┄ @bahqom روبیکا ↙️ https://rubika.ir/bahqom1 سیاست‌و‌دیانت‌|‌حجت‌الاسلام‌ابوطالبی @aboutalebi57
❇️ حذف روشنفکران تراز انقلاب اسلامی 🔸 دکتر موسی نجفی، استاد تمام فلسفه سیاسی، از متفکرانی است که سالها در حوزه فلسفه سیاسی و تاریخ سیاسی معاصر و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، با رویکرد اسلامی به علوم انسانی و بدون هیچ گونه جهت گیری جناحی و حزبی، تدریس، پژوهش ونظریه پردازی کرده است. 🔸 یکی از مهمترین مشکلات ایران معاصر، بحث استعمار بوده که در سه قالب کهنه, نو و فرانو همواره مانع پیشرفت ایران بوده است. از آنجا که مانع اصلی توفیق استعمار در ایران دین و هویت دینی ایرانیان بوده است، یکی از اقدامات استعمار و جریان روشنفکری غربگرا، طرح دوگانه ایران و اسلام یا دوگانه امت و ملت با تأکید بر مولفه های تاریخی و فرهنگی ایران باستان و ملی گرایی بوده است. 🔸رهبری شهید نسبت به این خطر دوگانه سازی توجه داشتند لذا همواره در مباحث علمی و سیاسی ضمن تاکید بر بحث هویت ملی و اهمیت ایران و تاریخ آن، با تعابیری مثل هویت اسلامی ایرانی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، به تقابل با این دوگانه سازی پرداختند. 🔸 با شناخت دقیق از شرایط فکری سیاسی کشور و رصد تهاجم فکری و علمی دشمن، در میان فعالیتهای علمی خود دو موضوع مهم را در دستور کار قرار داد: 1. تولید نظریه هویت ملی ایرانیان 2. تولید مجموعه کتاب سیمرغ استعمار شناسی ایرانی ایشان در قالب یک نظریه علمی که در کرسیهای نظریه پردازی مورد تایید و پذیرش اساتید و داوران قرار گرفت، با طرح نظریه هویت ملی ایرانیان با سه لایه ایران باستان، اسلام و تشیع، بر اساس مستندات تاریخی اثبات کردند که دوگانه اسلام و ایران یا دوگانه امت و ملت دوگانه ای موهوم است. ایشان همچنین با تولید مجموعه استعمارشناسی ایرانی در دوران ریاست بر پژوهشگاه علوم انسانی، از یکی از مهمترین موانع تولید علوم انسانی اسلامی و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پرده برداشتند. طبیعی است کسانی که رویکرد دینی به علم را شبه علم میدانند وجود امثال ایشان را بر ریاست بر پژوهشگاه علوم انسانی بر نتابند. 🔸بی جهت نبود که در جلسه ای که در قالب دیدارهای غیررسمی پنجشنبه با گروههای مختلف تخصصی، توفیق شد خدمت رهبری شهید شرفیاب شویم، وقتی سخن از روشنفکری تراز انقلاب اسلامی شد، با اشاره به ، ایشان را به عنوان یک نمونه روشنفکر تراز انقلاب اسلامی معرفی کردند. سیاست‌و‌دیانت‌|‌حجت‌الاسلام‌ابوطالبی @aboutalebi57
💢 چرا ترامپ دوباره تهدید زیرساختی کرده؟ 🔻 وظیفه رسانه‌ای مهم مسئولین در قبال این تهدید 🔹 برخی، آن را ناشی از خشم نسبت به عملیات شب گذشته ارزیابی می‌کنند؛ اما سناریوی محتمل دیگر نزدیکی حصول توافق است و این اقدام، تلاشی برای روایت‌سازی پیروزمندانه از آن است. 🔸 اقدامی که قبلا هم سابقه داشته است؛ در مقطعی که تهران از طریق اسلام‌آباد مهلتی ۲۴ ساعته برای پاسخ به پیام واشنگتن تعیین کرد و ترامپ همان بازه زمانی را به عنوان ضرب‌الاجل واشنگتن برای تهران اعلام کرد! 🔹بنابراین، لازم است دستگاه دیپلماسی یا فرماندهان نظامی، واکنش رسانه‌ای متناسب و قاطعی ابراز کنند و به بهانه مصرف داخلی این لفاظی‌ها، از کنار آن عبور نکنند. 🔸 در غیر این صورت، شکل‌گیری بدبینی در افکار عمومی نسبت به اعلام ناگهانی هرگونه توافق، اجتناب‌ناپذیر و غیر قابل سرزنش است؛ زیرا پیام این روند برای مردم این است که ایران زیر سایه تهدید و فشار، امتیاز داده است. 🔹البته چه بهتر که این تهدیدات، نشانه نزدیکی توافق نباشد! زیرا یک درگیری تمام‌عیار فرصتی برای خروج از فرسایش «نه جنگ، نه صلح» و تحقق تدبیر رهبری است مبنی بر «گشودن جبهه‌های دیگری که دشمن در آن تجربه ناچیزی دارد و به‌شدت در آن آسیب‌پذیر خواهد بود». 🔸در این صورت، دستاوردهای جنگ نه روی کاغذپاره‌های بی‌اعتبار حقوق بین‌الملل، بلکه در «میدان واقعی مبارزه با آمریکا» تثبیت می‌شوند. ✍️ محمدحسین ابوطالبی 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
AudioLabافشاگری آقای حامد کاشانی.mp3
زمان: حجم: 2.3M
💢 خیابان، مزاحم پایان جنگ است! 🎙 صوت تکان‌دهنده‌ی حجت‌الاسلام حامد کاشانی: 🔻در محافل خصوصی برخی مسئولان چنان از وضعیت کشور گزارش ناامیدکننده‌ای می‌دهند که گویی کشور از دست رفته و ورشکسته است. برای من هم گفته‌اند تا به مردم بگویم. 🔹این فضاسازی، نوعی فشار برای کوتاه آمدن کشور در جنگ است! زیرا رهبری و ارکان تصمیم‌گیری کوتاه نیامده‌اند. 🔸 من با بعضی از این آقایان جلسات چهارنفره داشته‌ام. بعد از اینکه از اوضاع گله می‌کردند که «ما داغون شدیم»، از آن‌ها می‌پرسیدم: «خب به نظر شما راهکار چیست؟» جواب می‌دادند: «خیابان نمی‌گذارد تصمیم گرفته شود.» 💢 پ.ن.: شک نکنیم حضور ما و ما موثّر است! خیابان را بخاطر چهارتا نقد و گلایه نباید رها کرد. 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
. . برای خراب شدن توافق، دعا کنید :) 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 خواهش رهبر شهید از مسئولین؛ ۵ ماه قبل از شهادت که قلب انسان را به درد می‌آورد. 🔹«خواهش می‌کنم مسئولین سیاسی روی این حرف‌ها فکر کنند! حرف من اینه...» 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
💢 چرا عراقچی توئیت انگلیسی زد؟ 🔻 چون مخاطب او، کسانی هستند که از فاش شدن بندهای تفاهم ناراحت‌اند! چه کسانی ناراحت‌اند؟ 🔹 به وضوح، ترامپ و ونس بندهای فاش شده از رسانه‌های ایرانی را تکذیب کردند. تکذیب‌هایی که ماهیتا گمانه‌زنی رسانه‌ها نیست! بلکه «خبر» یکی از طرفین توافق درباره مفاد آن است!! 🔸 و عراقچی بدون اینکه چیزی درباره متن یا دبه کردن آمریکایی‌ها بگوید، صرفا دارد از گمانه‌زنی‌ها (یعنی اخبار رسانه‌های ایرانی) که سبب خشم طرف امریکایی شده، اعتبارزدایی می‌کند... ظاهرا نه تیم مذاکره‌کننده ایرانی و نه آمریکا، از ترس فشار داخلی جرئت ندارند مفاد توافق را علنی کنند! پیدا کردید پرتقال فروش را؟ ✍️ محمدحسین ابوطالبی 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
هدایت شده از محسن قنبریان
🎯 اشکال فرامتن تفاهم نامه با آمریکا وقتی به هر دلیل( مجاز یا نامجاز) از «متن یادداشت تفاهم» سخن گفته نمی شود و متن های موجود تکذیب می شود، رد و ابرام ها فقط شکاف و اختلاف داخلی می سازد که بی خطر نیست. پس بنای خود را روی مفاد منتشره نمی نهم؛ اما ❓آیا نقایص فقط در صورت اطلاع از مفاد، قابل کشف و طرح است؟! ❗️تفاهم نامه یک فرامتن عیان و علنی دارد که از قضا بزرگترین اشکال، به همان است: ⬅️ تفاهم (حتی با بُرد) درون نظم آمریکایی منطقه انجام می شود که آمریکا هم «طرف مذاکره» است هم «ناظم نظم منطقه»! اِشکال به «مفاد نادیده» نیست! به «مطلق مذاکره با آمریکا» نیست! به «امتیازهای داده شده» نیست! به مشروعیت بخشی به تعارض دو نقش آمریکاست: نقش طرف مذاکره/ نقش ناظم منطقه! اقلا از جنگ با افغانستان و عراق به این سو برای همه ثابت شده آمریکا، ناظم بلامنازع این منطقه است. در اموری که ذاتا به او مربوط نیست «به خاطر منافع اش» دخالت می کند و برای تحمیل خواست خود،«جنگ»(جنگ کویت)، «اشغال»(افغانستان و عراق)، «تحریم» و «تجاوز» و «آشوب داخلی»( ایران) راه می اندازد. این یک «تعارض جدی» است! آمریکا بعنوان «طرف مذاکره» باید چیزهایی را بپذیرد که به عنوان «ناظم منطقه»، اقل آنها را هم نباید بپذیرد! به بیان دیگر، ما پس از پیروزی در «جنگ بقا» و شکست دادن آمریکا در اهداف براندازی و فروپاشی و تجزیه و... دنبال «عدم تکرار تجاوز» و شکستن سیکلِ جنگ_مذاکره_جنگ بودیم. این «کف» بدون یک «سقف» محقق شدنی نیست. آن سقف، اخراج آمریکا اقلا از پایگاه های نظامی منطقه است. طرح اداره تنگه هرمز هم اهرمی برای تحقق این بود. ✓ ماه های اخیر بنده کوچکترین هم به تکرار گفته ام: • همه «پایان بندی جنگ»، الزاماً دیپلماتیک نیست! • «دیپلماسی» هم فقط مذاکره نیست! • «مذاکره» هم فقط با آمریکا نیست! ✓ برای آن «نظمِ کمتر آمریکایی» می شد این «امکان های تازه» را بنا نهاد: • بی اثر یا کم اثر کردن مانع اصلی( محاصره دریایی) با «عملیات نظامی» یا «دیپلماسی اقتصادی زمینی» با همسایگان! • مذاکره «با کشورهای منطقه» برای بستن پایگاه های آمریکا در قبال بهرمندی از تنگه هرمز و تضمین امنیت (مذاکراتی با میانجی اسلامی یا چین و روسیه). • و... ✓ این امکان های تازه: • اولاً درون نظم آمریکایی نبود و شروع رفتن به سمت نظم غیر آمریکایی می شد. • ثانیاً سهم آمریکا بعنوان طرف مذاکره را در حد تحریم های آمریکایی و مانند آن می کاست که ستاندنی تر از ده شرط بود! اما تفاهم نامه جدید _مفادش هرچه باشد_ درون نظم آمریکایی جلو رفت و صورت بندی شد! همه پایان بندی را به مذاکره آن هم با آمریکا ( ناظم/ طرف) گره زد! حتی مذاکره با قطر و... درباره آزاد سازی دارایی ها،«سناریویی موازی» درون همان نظم است؛ نه از سنخی که شمرده شد و برای به هم زدن نظم آمریکایی. این گونه تعهدات عربی درون آن نظم آمریکایی نه فقط «ضمانت کافی» ندارد و تا «سطح اخراج نظامی آمریکا» بُرد ندارد؛ بلکه فقط لیست اهداف نظامی ما علیه آمریکا در تجاوز محتمل بعد را می کاهد! ☆ از نخبگان و گویندگان می خواهم اگر اصل این توجه را درست می دانند جای نقد و ابرام مفاد تفاهم که مورد تکذیب مسئولین است در این موقف بیشتر تبیین کنند. ✍ محسن قنبریان ۱۴۰۵/۳/۲۳ ☑️ @m_ghanbarian
💢 مغالطه استاد عباسی ولدی عزیز 🔻 مثل این است که بگوییم «استاد عزیز؛ حمایت شما از توافق بخاطر غربگرایی شماست یا علاقه شخصی به آقای پزشکیان؟». واضح است هیچکدام. 🔹 مغالطه «حصر کاذب» دقیقا همین است که گزینه‌ها را منحصر کنیم در چیزهایی که مطابق پیش‌فرض ما باشد؛ گویی احتمال دیگری وجود ندارد. 🔸 در مورد توافق، یک احتمال دیگر این است که ادله رهبر انقلاب، برای لایه سیاسی تصمیم‌گیران قانع‌کننده نیست (بخوانید خطای محاسباتی دارند) و رهبری هم مثل پدر شهیدشان، جز در جایی که اصل نظام یا اهداف کلان آن در خطر باشد، در برابر تصمیم سطوح عالی نظام، مقاومت نمی‌کنند. 🔹 تجربه و اشتباه در جنگ وجودی هم منحصر به مواردی نیست که منجر به محو جبهه حق بشود! و این مورد هم حاوی همان مغالطه است. 🔸 این هم به معنای ضعف نیست. مصالح متعددی ممکن است سبب کوتاه آمدن ولی جامعه از نظرش باشد. مهم این است که طوری تحلیل نکنیم که خطای مسئولین، به پای رهبری نوشته شود. ✍️ محمدحسین ابوطالبی 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
💢 شعار شب‌های مذاکراتی ✊ پای شروط رهبر، ایستاده ایم تا آخر تا پیروزیِ ایران پایان جنگ در لبنان «پای شروط رهبر، ایستاده‌ایم تا آخر» تا اخراج آمریکا از دور کشور ما «پای شروط رهبر، ایستاده‌ایم تا آخر» دشمن اگر هرچه خواست غنی‌سازی حقّ ماست «پای شروط رهبر، ایستاده‌ایم تا آخر» این دستاورد جنگه در راه حفظ تنگه «پای شروط رهبر، ایستاده‌ایم تا آخر» تا دریافت غرامت از دشمن این ملّت «پای شروط رهبر، ایستاده‌ایم تا آخر» تا انتقام و تسلیم تا لغو هرچه تحریم «پای شروط رهبر، ایستاده‌ایم تا آخر» تا لحظه انتقام از قاتلان امام «پای شروط رهبر، ایستاده‌ایم تا آخر» با غلط دوباره موشک ادامه داره «پای شروط رهبر، ایستاده‌ایم تا آخر» سردار دیپلماسی ما ملّت حماسی «پای شروط رهبر، ایستاده‌ایم تا آخر» 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195