eitaa logo
بیدار | دیگر نباید خفت
1.6هزار دنبال‌کننده
351 عکس
107 ویدیو
86 فایل
🔰محمدحسین ابوطالبی @mim_he_alef1378 🔹مسئول مجموعه نجات @nejaatt_ir 🔸طلبه مرکز تخصصی فقه امام کاظم علیه‌السلام 💢 مهمترین مسئله من، فهم رهبری است. 🔻لیلة‌القدر در پیش است! دیگر نباید خفت..
مشاهده در ایتا
دانلود
💡خطاهای محاسباتی خود را چگونه تشخیص دهیم؟ ✍ مهدی افراز 🔹یکی از بهترین منابع برای فهم واقعیت های تحلیلی پیرامون نحوه مدیریت جنگ، سخنان ترامپ در پاسخ به منتقدین توافق است. 🔸تعیین کننده ترین محاسبات برای انتخاب مسیر جنگ، به برآورد ما از وضعیت پایداری، مؤلفه های تاب آوری و مزیت های نسبی آمریکا در برابر ما مربوط می شود. 🔹ترامپ برای اقناع سازی منتقدین داخلی مجبور است، چارچوب تحلیلی خود برای حرکت به سمت توافق سیاسی را با تمرکز بر توصیف کمبودها، چالش ها و موانع میدانی ارتش آمریکا به صورت واقعی توضیح دهد تا مخاطبینش قانع شوند که با تداوم روند نظامی، افقی برای پیروزی و غلبه وجود نداشت و یا در صورت ادامه آتش، چه برتری هایی نصیب ایران میشد و حتّی مسیر برای امریکا‌ بازگشت ناپذیر می گشت. 🔸ترامپ در کنفرانس خبری اخیرش برای توجیهِ چرایی توافق، به بیان سه وضعیت مهم میدانی پرداخت: 🔹وضعیت اول: اگر توافق نمی‌کردیم ذخایر استراتژیک ما و جهان تا ۴ هفته دیگر تمام می‌شد. 🔸وضعیت دوم: اگر به جنگ ادامه می‌دادیم، تنگه هرمز هرگز باز نمی‌شد. 🔹وضعیت سوم: اگر پول های بلوکه شده ایران را پس ندهیم، هیچ کس دیگر هرگز در دلار سرمایه‌گذاری نخواهد کرد. 🔸در مدّت آتش بس همه محافل ایرانی به فشارها و مضیقه، خسارت ها و کاستی های خودمان پرداختند و اعداد و آمارهای متنوعی را روی میز تصمیم گیری کشور ریختند، امّا در مقابل کمتر خبری از برآوردها یا گزارش ها پیرامون تنگناها و دشواری های طرف مقابل به گوش می رسید و این در حالی است که اساساً ملاک انتخاب در سناریوهای نبرد را بایستی نسبت سنجی میان دارایی ها و کاستی های طرفین تعیین نماید. ظاهراً این توصیفات ترامپ آشکارکننده بخشی از خطاهای محاسباتی ما برای تعجیل در حرکت به سمت توقف آتش و ورود به فرآیند سیاسی بوده است. @afrazmahdi
گل من همچو جدّ تشنه‌کامش یکی پیراهن کهنه به تن داشت 😭 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
2.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 خطای محاسباتی قالیباف در خونخواهی 🔻 قالیباف در گفتگوی امشب گفت: «خونخواهی رهبر شهید آزادی قدس است؛ ۱۰۰ نتانیاهو بند کفش امام شهید ما هم نمی‌شود.» 🔹 این توضیح، تقلیل انتقام به حیطه‌ی «راهبردی» است. درحالی که در بیان رهبر شهید، انتقام حاج قاسم هم حیطه‌ی راهبردی داشت که عبارت بود از «اخراج آمریکا از منطقه» و هم حیطه‌ی تاکتیکی داشت که عبارت بود از «قصاص قاتل و آمر». 🔸 آقای شهید ما فرمود: «قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند. اگر چه به گفته‌ی یک عزیزی، کفش پای سلیمانی هم بر سرِ قاتل او شرف دارد و سرِ قاتل او هم برود، فدیه‌ی کفش سلیمانی هم نمیشود؛ امّا بالاخره غلطی کردند، بایستی انتقام پس بدهند؛ هم آمر، هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن باید انتقامشان را پس بدهند.»۱۳۹۹/۰۹/۲۶ 🔹 همانطور که شهید رئیسی عزیز هم در فیلم بالا، بدون محافظه‌کاری و با اقتدار، انتقام حاج قاسم شهید را مطرح کرد. 🔸 البته که مسلمانان باغیرت جهان، برای انتقام خون رهبر شهید منتظر این مسئول و آن مسئول نمی‌مانند. دست انتقام، از آستین امت بیرون خواهد آمد. ✍️ محمدحسین ابوطالبی 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
🚨 تا ساعتی دیگر، پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رؤسای جمهوری ایران و امریکا منتشر خواهد شد. 📲 @rahbar_enghelab_ir
✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا ▪️بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم 📄ملّت پرشور و باوفای ایران 💬همانگونه که مطلع شُدید، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند و البته این رئیس‌جمهور امریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد. 💬بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف انواع نصرت‌ها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد. 🔻والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍🏼سید مجتبی حسینی خامنه‌ای 🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 📲 @rahbar_enghelab_ir
بیدار | دیگر نباید خفت
✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا
💢 بی‌جنبه نباشیم! 🔻اگر ما مخالفان توافق، می‌خواهیم رهبر جوان و قاطع ما، همینطور با ما صریح و شفاف بمانند، نباید طوری هزینه‌سازی کنیم که ایشان از صراحت خود پشیمان شوند. 🔹 چماق کردن پیام مهم رهبر عزیز بر سر مسئولین، فقط و فقط دو نتیجه دارد: ۱.دل ما را خنک می‌کند. ۲.هزینه صراحت را بالا می‌برد و رهبری را پشیمان می‌کند. به قول استاد عابدینی، هنگام بالا رفتن هیجان، وقت رعایت تقواست. 🔸 رهبر عزیز ما هر آنچه لازم بود گفتند. حرف بیشتر، حرف اضافه و مضر است. آنکه منصف باشد می‌پذیرد و نیازی به سرکوفت ما نیست. پس بی‌جنبه نباشیم و خودمان را از این صراحت، محروم نکنیم. 🔰«از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود.» از این لحظه، وظیفه ما چیز دیگری است... ✍️ محمدحسین ابوطالبی 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
هدایت شده از سید امیر
به نظرم مهم ترین کاری که از ما برمیاد، مطالبه تحقق شروط و....نیست! مهم تر و اساسی تر از هر چیز، طراحی برای انتخابات سال ۱۴۰۷ هست! باید پذیرفت که اساس مدل حکمرانی امامین خامنه‌ای، مردم سالاری دینی و نقش محوری برای منتخب ملت است. این پیام و آنچه در کشور امضا شد سندی بر رسوایی آنانی است که مدل ولایت فقیه را دیکتاتوری می‌خواندند.
علی‌الاصول، یکی تنگه را رها کرده‌ست میان معرکه بر ترس، اقتدا کرده‌ست علی‌الاصول یکی برخلاف رأیِ ولی برای وعدهٔ دشمن، حساب وا کرده‌ست علی‌الاصول، یکی وقت رزم در میدان به اجتهاد خود اینگونه پابه‌پا کرده‌ست علی‌الاصول، یکی پشت پا زده به اصول یکی به جادهٔ خاکی زده، جفا کرده‌ست اگرچه از سر دلسوزی است و حسن نظر... در این نبرد، کم آورده و خطا کرده‌ست چه سود می‌بَرد آنکس که دور از این مردم بر این معامله اصرارِ نابجا کرده‌ست؟! چه حاصل است از این نامه با چنین گرگی که نانوشته دریده‌ست و نقض‌ها کرده‌ست ... و جنگ راه خطیریست، مرد می‌طلبد ... و جنگ، جوهر افراد برملا کرده‌ست ... و صلح نیست از این رستخیز، راه گریز چنانکه عافیت اندیش، ادعا کرده‌ست علی الاصول، امام شهید، خامنه‌ای برای مردم ما صبح و شب دعا کرده‌ست علی‌الخصوص همین بعثت خیابانی برای دیدن خورشید، کوچه وا کرده‌ست علی الاصول، خداوندِ مردم مبعوث شگفت‌معجزه‌ای گاه با عصا کرده‌ست عصای معجزه، امروز نیست جز فریاد عصای معجزه عشق است و کارها کرده‌ست میلاد عرفان پور @erfanpoor
پیام رهبری روشن و واضح است. صریح است و با کسی رودربایستی ندارد. شجاعت از قلم آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای می‌چکد. در عین تایید دلسوزی و حسن‌نظر مسئولین مذاکره کننده، اجازه انداختن همه مسئولیت‌ها بر عهده رهبری و خرج‌کردن از اعتبار ولی‌فقیه در مسائل را به هیچ مسئولی نمی‌دهند. در چند خط هم تئوری «همه چیز با رهبری هماهنگ شده» را نفی می‌کند و هم «مذاکره به آقا تحمیل و اجبار شده» را زیر سوال می‌برد. هم به طرف‌های خارجی پیام عدم ذوق‌زدگی ایران از تفاهم را مخابره می‌کند و هم به مردم داخل کشور با تصریح به اینکه از مسئولین تعهد گرفتم و بعد اجازه تفاهم را صادر کردم، قدرت و‌ اقتدار رهبری و تسلطش بر امور را نشان می‌دهد. هم اصل دموکراسی و عدم دیکتاتوری مقام رهبری در ایران را نشان می‌دهد و هم پشت مردم نگران از سرنوشت تفاهم را قرص و محکم می‌گیرد و به آن‌ها نقش نظارتی می‌دهد. هم با اسم بردن از جبهه‌مقاومت تصریح می‌کند که مراقب سرنوشت شما هم هستیم و هم با اشاره به بی‌اعتمادی به دشمن، پیام دست به ماشه بودن و آمادگی ایران را به کسانی که باید بدانند می‌دهد. جهان چشم باز کند و ببیند؛ این رهبر مقتدر ایران است که با پیامی کوتاه و چندسطری ولی چندلایه راه را از مردم کف خیابان تا مسئولین نظام و جبهه مقاومت به همگان نشان می‌دهد و امید دشمن به دیدگاه‌ تازه و نرم در رهبری جدید انقلاب را یک‌شبه کور می‌کند. الحمدلله از این نعمت! «مهدی مولایی» @m_molaie110
💢 اگر ایام انتخابات هم اینگونه مبعوث شویم، کار از دست اصلاح‌طلب و اصولگرا، می‌افتد به دست «علی‌الاصول‌»ها! 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
💢 علی الکدام اصول؟ 🔻 ۴ دلیل خطای خواص درباره توافق 🔹 قبل از اعلام نظر رهبری، بسیاری از سخنرانان، مداحان، نخبگان و تریبون‌داران رسانه‌ای، با استناد به نشانه‌هایی مانند اجماع، پیام قرارگاه خاتم، تبریک حزب‌الله لبنان و امثال آن، مشغول تأیید توافق بودند. اما این تأییدها، مهر تأیید رهبری را نگرفت که به نظر می‌رسد ریشه در ۴ خطای مهم دارد: 1️⃣ روش غلط فهم بیانات رهبری: اگر عملکرد مسئولین، با بیانات رهبر شهید یا رهبر معظّم ناسازگار باشد، به جای اینکه عملکرد را با بیانات ارزیابی کنند، بیانات را مطابق عملکرد، معنا می‌کنند. درحالی که «حجّت» ما، کلام ولیّ جامعه است، نه عملکرد سطوح عالی نظام در هر لباسی و با هر سابقه‌ای. 2️⃣ خَلط اصل نظام با شخصیت نظام: حجیت و تقدّس ساختار اسلامی نظام، سبب شده برخی افراد، خروجی‌های ساختار را نیز صحیح در نظر بگیرند مگر اینکه خلافش ثابت شود. درحالی که راننده‌ی این ساختار، کارگزاران هستند؛ و طبق بیان رهبر شهید، ما به مرحله «نظام اسلامی» رسیده‌ایم ولی «دولت اسلامی» خیر. 3️⃣ خطای محاسباتیِ القا شده: بسیاری از این اساتید، به جلسات متعددی دعوت شدند و گزارش‌های جهت‌دار از وضعیت زیرساختی و اقتصادی به آن‌ها ارائه شد. هدف آن هم تنظیم مواضع این عزیزان و تزریق آن به خیابان بود؛ که اولی تقریبا موفقیت‌آمیز بود اما دومی خیر. یکی از نمونه‌های آن، صحبت استاد حامد کاشانی بود. 4️⃣ جهت‌گیری سیاسی: اکثر بزرگواران، دارای مواضع سیاسی روشنی درباره اشخاص هستند؛ به نظر می‌رسد این موضوع در کنار برخی اخباری که از منابع آگاه موثق(!) به آن‌ها مخابره شد، سبب خوش‌بینی مفرط به تیم مذاکره‌کننده و بدبینی مفرط به منتقدین گردید. آفت «جهت‌گیری سیاسی» در بخشی از منتقدین هم مزید بر علّت شد و باعث شد منطق منتقدین دلسوزِ منصف، فهم نشود. 🔰 نخ تسبیح تمام این چهار مورد «کم‌لطفی به بیانات رهبری» است؛ هم رهبر شهید و هم رهبر حیّ و مقتدرمان. دلیل اینکه عموم مردم مانند رهبری «نظر دیگری داشتند» دقیقا در امان بودن از همین چهار خطا بود. وگرنه فهم نارضایتی رهبری با توجه به دوازده پیامی که در این ماه‌ها صادر کردند، آنچنان دشوار نبود. 🔹البته این خطاها نباید سبب سکوت و ترک فعل در موارد مشابه بعدی شود که عذر بدتر از گناه است. در دوره‌ای که رهبر ما اینگونه ما مردم را محرم می‌داند، وقت آن رسیده که حقّ کلمه به کلمه‌ی بیانات را ادا کنیم. ✍️ محمدحسین ابوطالبی 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195