eitaa logo
دبیرخانه بینش مطهر استان یزد
619 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
494 ویدیو
116 فایل
💠 ڪانال دبیرخانه #بینش_مطهر استان یزد برگزار ڪننده دوره سیر مطالعات آثار شهید مطهرے ◀️ایتا و تلگرام @binesh_yazd صفحات اینستاگرام: 📱instagram.com/Binesh_yazd ◀️آدرس سایت www.Bineshemotahar.ir ◀️ ارتباط با ادمین @bineshyzd ۰۹۹۲۱۹۸۹۳۲۹👈
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵شهید مطهری و جهاد تبیین 🎙استاد علی فرحانی 📌افتتاحییه هشتمین دوره بینش مطهر کشوری 00/08/03 @shmotahari @binesh_yazd
ا ﷽ ا 📝 بینش پژوهان نوجوان 📚 کتاب 👇👇👇
خلاصه درس های هشتم و نهم و دهم : مطالب بسیار زیادی بود اما به طور خلاصه می توان به این موارد اشاره کرد......اول از همه می خواهم در مورد جهاد بگویم : جهاد یعنی درگیری در اصل یعنی اینکه وقتی انسان با موانع و مشکلات روبه رو می شود در حال جهاد است و تعبیر معنوی ان هم جهاد با نفس است ولی باید به این نکته توجه داشت که در جهاد کردن اصل و مهم نیت ماست که باید در راه خدا و به قصد رضای خدای جهاد کنیم نه اینکه به قصد شهرت و مقام و ثروت و .... و دیگر اینکه انسان همیشه در حال جهاد با نفس خویش است و دیگر موضوع هجرت است که یعنی دست کشیدن از همه چیز برای نجات ایمان و ما حتی موضوعی به اسم هجرت از کناهان هم داریم و حتی همه توبه کنندگان هم مهاجر به حساب می آیند و در ادامه هم اشاره ایی به موضوع انتظار برای فرج می کنم که به این معنا نیست که ما منتظر باشیم تا امام نازنین ما بیاید و همه چیز را درست کند بلکه به این معناست که ما منتظر در رکاب بودن امام و جنگیدن به همراه ایشان و هم چنین ( ان شاالله ؛ اگر لیاقت داشتیم ) شهید شدن است .....و در آخر اینکه مطالب بسیار بود هر چه من بگویم کم است. والسلام 🆔@Binesh_yazd 🍀 دبیر خانه بینش مطهر یزد 🍀
درس هشتم: هجرت و جهاد(۱) هجرت یعنی دوری گزیدن از خانمان و از زندگی و از همه چیز دست شستن برای نجات ایمان. در اسلام به طور کلی هجرت کردن یعنی خانه و زندگی را رها کردن، وطن را رها کردن و به جایی رفتن که در آنجا ایمان نجات پیدا کند. این یک مسئله اساسی است و حکمش هم برای همیشه باقی است. منسوخ نشده و اختصاص به مهاجرین صدر اول هم ندارد. پس اینکه قرآن می‌گوید هرکسی از خانه خودش خارج بشود، مهاجر به خدا و پیغمبر، مقصود از این خانه ی خود، خانه ی نفس است. پیغمبر اکرم فرمود: من مهاجر می خواهم. اما مهاجر مخلص. فقط دنبال این نیستم که عده ای از مکه یا شهرهای دیگر بیایند به دارالهجره که مدینه است. من می خواهم این کارشان لله و فی الله باشد. اگر لله و فی الله نباشد، ارزشی ندارد. زهرا دانشگر 🆔@Binesh_yazd 🍀 دبیر خانه بینش مطهر یزد 🍀
ا﷽ا پاسخ می دهند... موحد حقیقی چه کسی است ⁉️ 🌱 برگرفته از کتاب خدا در زندگی انسان 🏞 📱 دبیرخانه بینش مطهر استان یزد☘ 🆔@binesh_yazd
ا ﷽ ا در عیون اخبار الرضا از قول امام رضا علیه السلام نقل شده که از امام جعفر صادق علیه السلام پرسیدند 👈 چه سرّی است که قرآن هرچه زمان بیشتر بر او می گذرد و هرچه بیشتر تلاوت میشود بر طراوت و تازگی اش افزوده می گردد⁉️ امام فرمود: "لِانَّ الْقُرْآنَ لَمْ ینْزَلْ لِزَمانٍ دونَ زَمانٍ وَ لِناسٍ دونَ ناسٍ" برای اینکه قرآن تنها برای یک زمان و نه زمان دیگر، و برای یک مردم و نه مردم دیگر، نازل نشده، بلکه برای همه زمانها و همه مردم نازل شده است.🌷 📙آشنایی با قرآن، ج ۱ ص ۲۹ 🆔http://eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be 🆔@Binesh_yazd 🍀 دبیر خانه بینش مطهر یزد 🍀
ا﷽ا 🌺گفتم‌ڪہ‌روے‌خوبت‌ازمن‌چرا‌نھان‌است گفتاتُوخودحجابۍ،ورنہ‌رُخم‌عیان‌است ✨ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔@binesh_yazd
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 💢 «ما در اوایل انقلاب جوانهایی را داشتیم که اینها مردمان مسلمانی بودند و برای اسلام وارد میدان شده بودند امّا چون مبانی معرفتی‌شان ضعیف بود، پایه‌های معرفتی‌شان محکم نبود -حالا به هر دلیلی محکم نبود- اینها جذب گروه‌های التقاطی شدند و از یک جوان مؤمن سالمِ اسلام‌طلب و مؤمن تبدیل شدند به کسانی که بر روی هم‌میهن خودشان اسلحه کشیدند، جوان را، پیر را، کاسب بازاری را هدف قرار دادند و آماج حمله‌ی خودشان قرار دادند و آن فجایع را، آن جنایات را به وجود آوردند؛ به خاطر ضعف مبانی معرفتی جذب آن گروه‌های ناسالم شدند و به این راه‌ها کشانده شدند؛ آخر هم سر از زیر پرچم صدّام درآوردند؛ یعنی آخرش هم کارشان به اینجا رسید؛ منشأ همه‌ی اینها همان عدم استقرار فکری بود.»  ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ —————💠🍃🌺🍃💠————— 🆔️ @bineshe_yazd
ا﷽ا 🔰«استاد را بیشتر بشناسیم.» بعد از نماز مغرب و عشا، سجده های طولانی داشت. 📿🌺 🌱برگرفته از کتاب 🏞 📱 دبیرخانه بینش مطهر استان یزد☘ 🆔@binesh_yazd
هدایت شده از المرسلات
✴️علمایی که مدت کمتری از اساتیدشان استفاده کرده اند، ابتکارات بیشتری دارند. 🔅در ميان علما افرادي که خيلي استاد ديده‌اند، من به اينها هيچ اعتقاد ندارم. به همين دليل اعتقاد ندارم که خيلي استاد ديده‌اند، همان که برايشان باعث افتخار است. 🔅مثلًا مي‌گويند فلان کس سي سال به درس مرحوم نائيني رفته يا بيست و پنج سال متوالي درس آقا ضياء را ديده. 🔅عالمي که سي سال يا بيست و پنج سال عمر يکسره درس اين استاد و آن استاد را ديده، او ديگر مجال کردن براي خودش باقي نگذاشته؛ دائماً مي‌گرفته، تمام نيرويش صرف گرفتن شده، ديگر چيزي نمانده براي آنکه با نيروي خودش به مطلبي برسد. 🔅ما در ميان استادهاي خودمان، آن استادهايي را مي‌ديديم ابتکار دارند که زياد معلم نديده بودند. 🔅شيخ انصاري که يکي از مبتکرترين فقهاي صد و پنجاه سال اخير است، از تمام علماي فعلي کمتر استاد ديده، يعني دوره استاد ديدنش بسيار کم بوده است. طلبه‌اي بود که رفت نجف. مختصري استادهاي نجف را ديد. بعد خودش راه افتاد دنبال استادهاي متنوع. رفت مشهد، مدتي در مشهد ماند. خيلي نپسنديد. به تهران آمد. تهران هم خيلي نماند، رفت اصفهان. اصفهان کمي بيشتر ماند. آقا سيد محمد باقر حجة الاسلام، در اين شهر معلم «رجال» بود. در فن «رجال» چيزهايي ياد گرفت. بعد رفت کاشان. سه سال کاشان ماند. نراقيها کاشان بودند. آنجا از همه جا بيشتر ماند. يعني همه دوره معلم ديدن او اگر حساب کنيد به ده سال نمي‌رسد، در صورتي که ديگران بيست سال و بيست و پنج سال و سي سال معلم ديده‌اند. 🔅آقاي بروجردي را اغلب ايراد مي‌گرفتند که کم استاد ديده، و از نظر ما حسنش همين بود که خيلي استاد نديده بود. ايشان هم کم استاد نديده بود، ده دوازده سال استادهاي درجه اول ديده بود، هفت هشت سال نجف و سه چهار سال اصفهان استاد ديده بود. ولي نجفيها قبولش نمي‌کردند، مي‌گفتند اين استاد کم ديده، مثلًا بايد سي سال استاد ديده باشد. و به همين دليل که کمتر استاد ديده بود، ابتکارش از اغلب آن علما بيشتر بود، يعني فکر مي‌کرد. مسائلي که مطرح کرده مسائلي است که خودش فکر مي‌کرد، چون مجال فکر کردن داشت.. 📚 شهیدمطهری، تعلیم و تربیت در اسلام ص۱۹ @almorsalaat