eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─ ❥︎◁ ❏ در حضرت زهرا سلام الله‌ علیها سرمشقی است برای زن ایرانی که می‌خواهد علی‌رغم تمام بدآموزیها، موجودی دنباله‌رو ایشان، یعنی دین‌دار، طیب و طاهر، شجاع، مبارز و وفادار باشد ✪ و در عین حال در میدانهای دشوار زندگی با تمام وجود سرمایه‌گذاری کند ♤ ای ۞. 1363/11/12 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌ اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پـــــــایـــــان ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‎─┅══༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅══┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍ایده مقاومت 🖋از دهه‌ی نود شمسی به این سو جامعه‌ی ایران در معرضِ یک جنگ شناختی شدید قرار گرفته است که هدف آن ایجاد تردید نسبت به ایده‌ها . مفاهیم اساسی انقلاب ـ از جمله مفهوم و ایده‌ی مقاومت ـ است. 🖋 نقطه‌ی آماج این منازعه، ذهنیت مردم ایران است و به نظر می‌رسد طی سال‌های پیش رو نیز این روند بی‌وقفه ادامه داشته باشد. 🖋 آن‌چه به طور خاص مسئله‌ی مقاومت را برجسته می‌کند، رخدادهایی است که از حادثه «طوفان الاقصی» شروع شد و روز به روز بر شدّت آن افزوده شد. 🖋 به نظر می‌رسد طی ماه‌ها و سال‌های پیش رو کماکان نبرد میان جبهه‌ی مقاومت با رژیم صهیونیستی و آمریکا، پابرجا بماند و بر شدّت آن افزوده شود و کنشگری جمهوری اسلامی ایران در این ماجرا، یکی از چالش‌های اساسی ذهنیت مردم ایران باشد. 🖋 فرصت ویژه‌ای که طی یک سال اخیر و احتمالاً در ماه‌ها و سال‌های پیش رو با آن مواجهیم، این است که مسئله مقاومت و فلسطین، دیگر یک مسئله‌ی منطقه‌ای یا ملّی نیست و تبدیل به مسئله‌ی اوّل جهان شده است. 🖋ضمن این‌که این «مسئله اوّل بودن» باید کماکان حفظ شود، حال که همراهی جهانی با ایده‌ی مقاومت رو به افزایش است، فرصت استثنایی برای همراه‌سازی مردم ایران با ایده‌ی مقاومت را باید غنیمت شمرد. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍️تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت دوم ) 🖋وقتی که دیوان اشعار حضرت امام بعد از رحلت ایشان به دستم رسید، در آنجا‏‎ ‎‏دیدم این بیت آمده است. ‏‏با شیخ بگو که راه ما باطل خواند بر حق تو لبخند زند باطل ما‏‏‎ 🖋این فرد البته دارای خاندان بزرگی بود که در میان اعقاب‏‎ ‎‏آنها، افراد فاضلی قرار داشتند. به هر تقدیر حضرت امام زیر فشار افکار و سلیقه های‏‎ ‎‏مخالف قرار داشتند و گهگاه که من خدمت ایشان می رسیدم، اشاراتی به این‏‎ ‎‏فشارها می نمودند؛ ضمن اینکه بر افکار و آراء فلسفی خود پای می فشردند. 🖋به هر‏‎ ‎‏حال آن دوست ما پشت به حجرۀ حضرت امام می نشست و حتی موقع خروج از‏‎‏مدرسه، سعی می کرد از سمتی حرکت کند که مقابل حجرۀ امام نباشد. 🖋 خود‏‎ ‎‏حضرت امام هم در یکی از مطالبی که بعد از پیروزی انقلاب نوشتند، به خاطرات‏‎ ‎‏آن سنوات اشاره کردند و حتی عنوان نمودند که در مدرسه به دلیل این که فلسفه‏‎ ‎‏تدریس می کردم، بعضی ها مقید بودند که کوزه ای را که پسرم، مصطفی از آن آب‏‎ ‎‏خورده بود، آب بکشند!‏ 🖋باز هم‏‎ ‎‏یادآوری می کنم که علاقمندان به فلسفه، همچون امام با تبعات تحصیل فلسفه‏‎ ‎‏چون درویشی و صوفی گری، موافق نبوده اند و امام به صراحت در اشعار خود‏‎ ‎‏می فرمایند: «در حلقه درویش ندیدم صفایی».‏‎‎ 🖋این مطلب را حضرت امام در پیامی که خطاب به روحانیون سراسر کشور صادر کردند، عنوان نمودند. ایشان در بخشی از این پیام دردمندانه، ضمن اشاره به کارشکنیهای متحجران و مرتجعان، مسأله جدایی دین از سیاست و انحرافات در حوزه های علمیه را مطرح می کنند و می فرمایند: «در شروع مبارزات اسلامی اگر می خواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب می شنیدی که شاه شیعه است! عده ای مقدس نمای واپسگرا همه چیز را حرام می دانستند و هیچ کس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند. ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍ایده مقاومت 🖋طرح دشمنان برای فعال‌سازی شکاف‌ها و گسل‌های اجتماعی در جامعه‌ی ایران که در یک دهه‌ی اخیر شدّت گرفته، طی سال‌های پیش رو نیز تداوم خواهد یافت. 🖋 اگر نگوییم همه، حداقل بخشی از این شکاف‌های اجتماعی را می‌توان با طرح درست ایده‌ی مقاومت کاهش داد. 🖋 به ویژه اگر بتوان جامعه‌ی ایران را متوجّه ساخت که مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر برخی پدیده‌های اجتماعی، ایستادن در برابر مردم نیست، بلکه صیانت از هویت و شخصیت ملّی در برابر امواج جهانی‌سازی است. 🖋همچنان که باید توضیح داد، بخشی از پدیده‌های نوظهور اجتماعی که در جامعه ما پدیدار شده، روند طبیعی تحوّلات جامعه نیست و برخلاف ادّعای «جهانی شدن»، از سنخ «جهانی سازی» است و باید ساختن ایران، باید در برابر آن مقاومت کرد. 🖋این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که خانواده‌های ایرانی در پیِ سه دهه اجرای الگوها و برنامه‌های توسعه و تصمیم‌گیری‌های غلطی که از سوی دولت‌ها در این راستا رقم خورده، با چالش‌های عدیده‌ای رو به رو شده‌اند. 🖋دعوت به مقاومت در متن زندگی و طرح ایده‌ی مقاومت به عنوان یک «راهبرد زندگی‌ساز» عقلانیت و توانمندی خانواده‌های ایرانی را برای ایستادگی در برابر چالش‌های فراوانی که با آن رو به رو گشته‌اند، ارتقا می‌بخشد. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت سوم) ✅‏‏کناره گیری حضرت امام از فلسفه‏ 🖋‏‏سرانجام حضرت امام از این مباحثات و مجادلات خسته شدند و فلسفه را کنار‏‎‎‏گذاشتند؛ به گونه ای که برخی تعبیرشان این بود که ایشان از فلسفه توبه کرده اند واقعیت را خدا می داند؛ 🖋ولی آنچه مسلم است این است که ایشان دیگر فلسفه‏‎ ‎‏تدریس نکردند و حتی به سرودن اشعاری دست زدندکه متضمن مخالفت ایشان با‏‎ ‎‏فلسفه و عرفان بود 🖋این اشعار در حال حاضر در دیوان آن مرحوم، موجود است؛ از‏‎‏جمله می فرمایند: 🌺‏‏طومار حکیم و فیلسوف و عارف‏ ‎ ‎‏فریاد کنان و پای کوبان بدریم‏‎ ‏‏و نیز ‏ 🌺‏‏با صوفی و با عارف و درویش بجنگیم‏ ‎ ‎‏ پرخاشگر فلسفه و علم کلامیم‏‎ 🖋‏‏البته ممکن است این ابیات، تأویلات خاصی داشته باشد؛ضمن اینکه بعید است‏‎ ‎‏منظور حضرت امام عرفان حقیقی باشد؛ شاهدش این است که در ابیات دیگری‏‎ ‎‏فرموده اند که حقیقت عرفان و مبانی آن با آنچه در عالم تصوف و عرفان دیده‏‎ ‎‏می شود و دامنه اش تنهاظواهر برخی از صوفیان یا عارفان را در برمی گیرد و راهی‏‎ ‎‏به باطن نمی یابد، متفاوت است. ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍ایده مقاومت 🖋تلقّی از مقاومت در جامعه ایران، عمدتاً مبتنی بر رهیافت‌های سیاسی، نظامی و امنیتی بوده است و به همین دلیل، بخشی از جامعه تصوّر می‌کنند میان زندگی روزمره‌شان با الگوی مقاومت، اگر نگوییم تعارض وجود دارد، حداقل تنافر وجود دارد. 🖋 بعضاً این‌گونه برداشت می‌شود که تصمیم حاکمیت مبتنی بر دنبال کردن ایده‌ی مقاومت در منطقه، یا اساساً بی‌نسبت با زندگی آحاد جامعه است، و یا این‌که زندگی روزمره مردم ایران را دچار چالش کرده است. 🖋 یکی از خطوط تبیینی که به صورت غیرمستقیم می‌تواند ایده‌ی مقاومت را در ذهنیت مردم ایران احیا نماید، این است که ترجمه‌ای زندگی‌مدارانه از مقاومت ارایه شود؛ به این معنی که مقاومت به مثابه ایده‌ی زندگی یا الگویی برای زیستن مطرح شود. 🖋 ادبیات مقاومت این ظرفیت را دارد که ـ فارغ از طرح سیاسی جمهوری اسلامی ـ بتوان مردم را در مسیر زندگی عادی‌شان به سوی آن دعوت کرد. حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت چهارم ) 🖋امام در پیام معروف خود که به‏‎ ‎‏گورباچف دادند، رئیس جمهور شوروی سابق و پیروان مذهب کمونیست را به‏‎ ‎‏کتابهای امثال محی الدین عربی، حواله داده بودند 🖋 پس بهتر است کلاممان را‏‎ ‎‏اینگونه تصحیح کنیم که کناره گیری حضرت امام در واقع از ظواهر عرفان و‏‎ ‎‏اصطلاحات و الفاظ آن بود و نه واقعیت عرفان و فلسفه و علم کلام 🖋 اگر اینگونه با‏‎ ‎‏قضیه برخورد کنیم، خواهیم دید که نوعاً بزرگان ما در مراحل تکاملی شخصیت و‏‎ ‎‏روح خویش، به این مرحله از کناره گیری می رسند 🖋یکی از رباعیات حضرت امام است با عنوان(آن روز): 🌺آن روز که ره بسوی میخانه برم یاران همه را به دلق و مسند سپرم 🌺طومار حکیم و فیلسوف و عارف فریاد کشان و پای کوبان بدرم ادامه دارد حسن بابایی مدرس روشنگری استان اصفهان