eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
839 ویدیو
612 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
مقام معظم رهبری : وقتی که جناب حمزه می‌جنگید، یک علامتی با خودش داشت؛ در لباسش و هیئتش یک علامتی داشت ــ ظاهراً در است ــ یکی از آن اسرا می‌گوید صاحب آن علامت چه کسی بود؟ گفتند حمزةبن‌عبدالمطّلب بود؛ گفت هر چه به سر ما آمد به وسیله او آمد؛ او بود که در بدر پدر لشکر کفّار را درآورد! یعنی یک چنین شخصیّتی بود؛ با این وضعیّت، این بزرگوار ناشناخته است، اسمش مطرح نیست، شرح حالش مطرح نیست، خصوصیّاتش مطرح نیست، ایشان واقعاً غریب است.( ١۴۰۰.١١.۵) 🔹«شخصیت جناب برای اغلب مردم ناشناخته است، ایشان هم یک شخصیت علمی بود، هم یک شخصیت جهادی بوده و هم ابتکاراتی داشته است... 🔸ایشان به دلیل شخصیت جهادی‌شان با حال اختفا و فرار، به ری آمده بودند. شیخ می‌گوید: «هاربا من السلطان». ایشان از دست از عراق و حجاز گریخت و به ری آمد. چون مرکز و محل تجمع شیعیان بود، ایشان این‌جا را مأمن خوبی برای خودشان یافتند. شیعه و محدّث زیاد بوده‌اند -هم در ، هم در - اما همه‌ی این‌ها مجبور نبوده‌اند از دست خلیفه بگریزند، این بودن ایشان را نشان می‌دهد. (۱۳۸۲/۰۳/۰۵) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📔معرفی کتاب نخستین پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی 🔹 متن نخستین پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی است در سال ۱۳۵۴ به صورت مخفیانه انتشار یافت و در تاریخ 54.4.11 از طریق پست به دست افتاد. 🔸علی‌رغم تلاش گسترده ساواک، نویسنده یا نویسندگان آن نیز به واسطه حاکمیت مطلق خفقان پلیسی در عصر پهلوی و مراعات اصول حفاظتی، هرگز شناخته نشدند اما این سند تاریخی و ارزشمند نشان می‌دهد که بر خلاف القائات مخالفین ، مبارزان اصیل انقلابی الگویی واضح و مبرهن برای اداره کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند. البته این مدرک، یکی از مهم‌ترین ادله بر ابطال مدعای واهی برخی جریان‌ها و شخصیت‌ای ملی-مذهبی مبنی بر القای مفهوم «جمهوری اسلامی» به امام خمینی قدس سره الشریف در دوران اقامت 118 روزه در نوفل‌لوشاتو است. 🔹کتاب نخستین پیش‌نویس قانون اساسی به قلم سهراب مقدمی شهیدانی با استقبال خوانندگان فرهیخته در پاییز ۱۳۹۸ با اضافات؛ به چاپ پنجم رسید. در فصل نخست این کتاب «پیشینه شناسی تاریخی جمهوری اسلامی»، در فصل دوم «متن پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی» و در فصل سوم به «پیشینه و سیر تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی» پرداخته شده است. خرید مجازی «نخستین پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» درگاه ورود به غرفه مجازی بنیاد تاریخ‌پژوهی 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️شماره جدید فصلنامه تخصصی پانزده خرداد منتشر شد. 🔸عنوان مقالات فصلنامه تخصصی پانزده خرداد شماره 70-69: 🔹جستارهایی در پیدایش مفهوم انتخابات فرمایشی در ادبیات سیاسی ایران 🔸آینده‌پژوهی جریان تکفیری در منطقه؛ سناریوها-راهبردها 🔹سرنوشت نکبت‌بار یک گانگستر سیاسی؛ مهدی هاشمی، آغاز و پایان یک مرداب 🔸چپاول‌گری‌های پهلوی اول از منبع ملی نفت ایران 🔹نکته‌ها و ناگفته‌ها از زندگانی شخصی و کارنامه سیاسی علامه مصباح یزدی 🔻پرونده ویژه 🔹بنی‌صدر؛ رئیس‌جمهوری که اعتماد ملت ایران را برای بیگانگان به مزایده گذاشت 🔻نقد متون، منابع و دیدگاه‌ها 🔹ترجمه و نقد مدخل امام خمینی در دایرةالمعارف بریتانیکا 🔻از تاریخ 🔹تاریخ به روایت عمه‌خانم و خاله خان‌باجی!!/اسنادی منتشر نشده از اوضاع اسف‌بار فقر و گرانی در اواخر حکومت شاه 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔰 پیام رهبر انقلاب به ملت فلسطین در پی پیروزی مقاومت در جنگ دوازده روزه بر رژیم صهیونیستی بازنشر به مناسبت سالگرد پیروزی جبهه مقاومت در جنگ دوازده روزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی 🔹بسم‌الله الرحمن الرحیم سلام بر فلسطین مقتدر و مظلوم؛ سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر غزه قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همه‌ی گروه‌های جهادی و سیاسی فلسطین. 🔸 خداوند عزیز و قدیر را برای نصرت و عزتی که به مجاهدان فلسطینی عطا کرد سپاس می‌گویم ، و نزول سکینه و طمأنینه بر دل‌های مجروح شهید دادگان، و رحمت و بشارت برای شهیدان، و شفای کامل برای آسیب‌دیدگان را از خداوند منان مسألت می‌کنم ، و پیروزی بر رژیم جنایتکار صهیونیست را تبریک می‌گویم. 🔹 آزمون این چند روز، ملت فلسطین را سرافراز کرد. دشمن وحشی و گرگ صفت به درستی تشخیص داد که در برابر قیام یکپارچه فلسطین ناتوان است. آزمون همکاری قدس و کرانه باختری با غزه و اراضی ۴۸ و اردوگاه‌ها، راهکار آینده‌ فلسطینی‌ها را نشان داد. در این ۱۲ روز رژیم جابر، جنایات بزرگی عمدتاً در غزه مرتکب شد و عملاً ثابت کرد که بر اثر ناتوانی در مقابله با قیام یکپارچه فلسطین، رفتارهایی آنچنان ننگین و دیوانه‌وار مرتکب می‌شود که افکار عمومیِ همه عالم را بر ضد خود برمی‌انگیزد و خود و دولت‌های غربی پشتیبان خود به ویژه آمریکای جنایتکار را از گذشته باز هم منفورتر می‌کند. 🔸 ادامه جنایت‌ها و درخواست آتش‌بس هر دو شکست او بود. او ناچار شد شکست را بپذیرد. 🔹 رژیم خبیث از این هم ضعیف‌تر خواهد شد. آمادگی جوانان فلسطینی، و قدرت‌نمایی مجموعه‌های ارزشمند جهادی، و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روزبروز قدرتمند‌تر و دشمن غاصب را روزبروز ناتوان‌تر و زبون‌تر خواهد کرد. 🔸 زمان آغاز و توقف درگیری‌ها بسته به تشخیص بزرگان جهادی و سیاسی فلسطینی است، ولی آماده‌سازی و حضور قدرتمندانه در صحنه، تعطیل‌بردار نیست. 🔹 تجربه «شیخ‌ جراح» در ایستادگی در برابر زورگویی رژیم و شهرک‌نشینانِ مزدور، باید دستورالعمل همیشگی مردم غیور فلسطین باشد. 🔸 به جوانمردان «شیخ جراح» درود میفرستم. 🔹 دنیای اسلام یکسره در برابر قضیه فلسطین، مسئول و دارای تکلیف دینی است. عقل سیاسی و تجربه‌های حکمرانی هم این حکم شرعی را تأیید و بر آن تأکید می‌کند. 🔸 دولت‌های مسلمان باید در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند، چه در تقویت نظامی، چه در پشتیبانی مالی که امروز بیش از گذشته مورد نیاز است، و چه در بازسازی زیرساخت‌ها و ویرانی‌ها در غزه. 🔹مطالبه و پیگیری ملت‌ها، پشتوانه این خواسته‌ی دینی و سیاسی است. ملت‌های مسلمان، باید انجام این وظیفه‌ را از دولت‌های خود مطالبه کنند، خود ملت‌ها نیز در حدّ توان موظف به پشتیبانی مالی و سیاسی‌اند. 🔸وظیفه مهم دیگر، پیگیری مجازات حکومت تروریست و سفاک صهیونیست است. همه‌ی وجدان‌های بیدار تصدیق می‌کنند که جنایت گسترده کشتار کودکان و زنان فلسطینی در این ۱۲ روز نباید بی‌مجازات بماند. 🔹 همه عوامل مؤثر رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو باید تحت پیگردِ دادگاه‌های بین‌المللی و مستقل قرار گیرند و مجازات شوند؛ و این به حول قوه الهی تحقق خواهد یافت، والله غالبٌ علی امره. جمعه ۹ شوال ۱۴۴۲ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ سید علی خامنه‌ای 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام خمینی قدس سره الشریف: این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزی‌هاست. بریزید خون‌ها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از مرگ نمی‌ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔴 مروری بر عملکرد فتنه‌گر بزرگ سال ١٣٨٨؛ /١ 🔻سالگرد دوم خرداد 🔹 در همان روز برگزاری انتخابات یعنی در تاریخ ٢٢ / ٣ / ١٣٨٨ که سایت‌هایی از جمله نوروز، قلم نیوز، اصلاحات، امروز، سلام نیوز و جمهوریت) نوشتند نامزد آنها در ۲۱ استان به برتری قاطع دست یافته، سایت کلمه وابسته به ستاد موسوی مصاحبه‌ای را با خاتمی ترتیب داد که خاتمی در آن گفت: «شواهد امر حاکی است موسوی انتخابات را برده است؛ اما من پیشگو نیستم» «سایت انتخاب ۱۰» در همین روز بود که از حضور غیر منتظره خاتمی،کروبی و موسوی در منزل هاشمی رفسنجانی خبر داد.( خبرگزاری فارس، ۸۸/۳/۲۳) 🔻روز ۲۵ خرداد سیدمحمد خاتمی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت تظاهراتی که بنا بود حامیان موسوی در تهران برپا کنند، نوشت: 🔸آنچه در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری اتفاق افتاد باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی و به واکنش‌های طبیعی و پراحساس مردم عزیز ما در سراسر کشور منجر شده است. این حق مسلم مردم است که خواستار حفظ آرای خود شوند و وظیفه مسلم مسئولان کشور است که امانت‌دار این آرا باشند و تلاش کنند اعتماد عمومی را که بزرگ‌ترین پشتوانه کشور و نظام است حفظ و تقویت شود. وی در ادامه مطالبات موسوی را روشن دانست و نوشت که این مطالبات خواست همه ماست». ( سایت رسمی خاتمی ۸۸/۳/۲۵) 🔹اعتراضات خیابانی حامیان موسوی همچنان ادامه یافت. خاتمی در واکنش به مطالبی که در نشریات درباره دخالت بیگانگان در انتخابات منتشر شد، در بیانیه‌ای به مناسبت تظاهرات گسترده حامیان موسوی در شنبه سی‌ام خرداد،«انتساب حرکت ناسالم مردم به بیگانگان» را «جلوه‌ای از سیاست‌های نادرست» دانست که «سبب دورترشدن مردم از حکومت می‌شود». او در بیانیه خود نوشت: 🔻در ایران انتخاباتی برگزار شده است و انبوهی از مردمان بزرگوار که آن حماسه حضور را آفریدند، نتیجه اعلام شده را باور ندارند و به آن معترضند؛ اعتماد عمومی در این زمینه لطمه دیده است و بستن راه اعتراض مدنی به روی مردم به معنی گشودن راه‌های خطرناکی است که خدا می‌داند به کدام سرانجام برسد.( سایت رسمی خاتمی، ۸۸/۳/۳۱) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️ مروری بر عملکرد فتنه‌گر بزرگ سال ١٣٨٨؛ /٢ 🔻سالگرد دوم خرداد 🔹پس از این قضایا، تظاهراتی که حامیان موسوی با نام سکوت برگزار کرده بودند، وارد فاز اغتشاشات خیابانی شد. هیئت منتخبی از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در رابطه با حوادث پس از انتخابات برای جویا شدن نظر مراجع و شخصیت‌های مؤثر نظام و نیز ارائه اطلاعات لازم به آنان درباره انتخابات، به دیدار آنان می رفت، در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۸ به دیدار خاتمی رفت. 🔸خاتمی در این دیدار دغدغه خود را لطمه خوردن به اعتماد عمومی دانست و راهکاری که برای حل این مسئله ارائه داد، تشکیل یک هیئت بی ‌رف بود: 🔻به هر حال یک حادثه‌ای رخ داده و مردم به آن اعتراض دارند؛ باید اشکالات را رفع و مردم را قانع کرد. حل این مسئله می‌تواند با تشکیل یک هیئت بی‌طرف صورت پذیرد.(سایت رسمی خاتمی، ۱۳۸۸/۴/۸) 🔹خاتمی در تیر ماه ۱۳۸۸ دیداری هم با خانوادهای دستگیرشدگان در ناآرامی‌های پس از انتخابات داشت که در این ملاقات از واژه شهید برای توصیه کشته‌شدگان در این حوادث استفاده کرد و خطاب به مهمانان گفت: 🔻متاسفم از این‌که اعلام جرم شما و عزیزانتان این است که در ایران ماندید و برای تقویت نظام و تامین حقوق مسلم مردم تلاش کردید و اینک باید مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار گیرید.(سایت رسمی خاتمی، ۱۳۸۸/۴/۱۰) 🔸پنج روز بعد، خاتمی به همراه موسوی، کروبی و ۶۵ شخصیت دیگر که اسامی محمد سلامتی، محمدرضا تاجیک، عباس عبدی، سید هاشم آغاجری، محمد علی نجفی و فرشاد مومنی در میان آن‌ها دیده می‌شد، نامه‌ای خطاب به مراجع تقلید نوشت که در آن بدون اشاره به علت دستگیر شدن بازداشت‌شدگان، آمده بود: 🔻همان‌گونه که استحضار دارید، هم‌زمان با اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، موج وسیعی از دستگیری‌ها از میان فعالان ستادهای انتخاباتی نامزدهای غیر دولتی و شهروندانی که در راه‌پیمایی‌های مسالمت‌آمیز شرکت جسته بودند، آغاز شد که در ادامه، با گسترش موج اعتراضات مردمی نسبت به تخلفات گوناگون و گسترده‌ای که در قبل، حین و بعد از انتخابات صورت گرفت، افزایش یافته و هنوز هم ادامه دارد.( همان، ۱۳۸۸/۴/۱۵) 🔹در این نامه به پخش اعترافات بازداشت شدگان پس از انتخابات اشاره شده و آمده بود: دستگاه‌های تبلیغاتی دولتی و به ویژه صدا و سیما... با پخش اعتراف‌های نمایشی، سعی در اثبات این‌گونه اتهامات واهی به حرکتی مردمی دارد که تنها و تنها برای پاسداشت جمهوریت نظام شکل گرفت. 🔸در پایان نامه مذکور از مراجع تقلید خواسته شده بود روند رسیدگی به اتهامات به مجاری قانونی بازگردانده شود. به عقیده برخی اساسأ هدف این نامه جلوگیری از پخش این اعترافات بود.(انقلاب اسلامی در بوته آزمون، ص۳۳۳) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️ مروری بر عملکرد فتنه‌گر بزرگ سال ١٣٨٨؛ /٣ 🔻سالگرد دوم خرداد 🔹خاتمی در یکی از فعالیت‌های خود در ارتباط با حوادث پس از انتخابات یک‌بار خواستار تحقیق و تفحص مجلس از انتخابات شد.(سایت رسمی خاتمی، ۱۳۸۸/۵/۴) و یک بار دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام را راه برون رفت می‌دانست(همان، ۱۳۸۸/۴/۳۰) و این به معنای نفی تمام عیار شورای نگهبان بود. حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان "مایکل لدین" دستیار ویژه وزیر دفاع وقت آمریکا را پیشنهاد دهنده این طرح می‌داند.( کیهان، ۸۸/۴/۳۰) 🔸 از نظر رضا روستاآزاد عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز بحث همه پرسی در حقیقت همان بحث ابطال انتخابات بود که موسوی پیش از آن مطرح کرده بود.(خبرگزاری فارس، ۱۳۸۸/۵/۴) 🔹وقتي موعد پخش اعترافات فرارسید، محمدعلی ابطحی عضو مجع روحانیون مبارز، پشت تریبون دادگاه رفت و رفتارهای میرحسین موسوی و محمد خاتمی را عامل آسیب رسیدن به مردم در روزهای پس از انتخابات عنوان کرد. 🔸 ابطحی در ادامه صحبت هایش از یک مثلث حامی تقلب سخن به میان آورد که اضلاع آن را خاتمی، هاشمی رفسنجانی و موسوی تشکیل می دادند. او گفت: 🔻خاتمی فضای جامعه را می‌شناخت. وی اقتدار نظامی، انتظامی و مقام معظم رهبری که در جایگاه والایی قرار دارند را می‌شناخت و با توجه به این‌که وی نسبت به این موضوعات شناخت داشت. این یک نوع خیانت است که از موسوی در موضوع تقلب حمایت کرد.. پس از انتخابات در جلسه مشترکي هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی با یکدیگر هم قسم شدند. که پشت یکدیگر را خالی نکنند و بنده نمی‌دانم که این تنها نگذاشتن و یاری کردن یکدیگر پس از ۱۱ میلیون فاصله رای برای چه بود. 🔸خاتمی بلافاصله در واکنش به سخنان ابطحی، با نمایشی خواندن دادگاه متهمان، اعترافات مطرح شده را فاقد اعتبار عنوان کرد.(سایت رسمی خاتمی، ۸۸/۵/۱۰) 🔻سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی به نقش خاتمی در حوادث پس از انتخابات پرداخت و به نقل از ابطحی در اعترافات خود می‌گوید: «خاتمی و و مهدی هاشمی رفسنجانی می‌گفتند که برنده شدن در این انتخابات خیلی با انتخابات گذشته فرق می‌کند. در این صورت جریان اصول‌گرا و رهبر دیگر نمی‌توانند سرشان را بلند کنند و این معنای یکسره کردن کار است.» یعنی رسیدن به یک نظام با ولایت فقیه بسیار ضعیف شده یا بدون ولایت‌فقیه جا بیفتد. اعتراضات در انتخابات کاملا برنامه‌ریزی شده بود. (پایگاه خبری تحلیلی سحر، ۱۳۸۸/۶/۱۱) 🔹جعفری در بخش دیگری از سخنرانی خود به سخنان منتشر نشده خاتمی در سال ۱۳۸۷ اشاره کرده و اضافه کرد، آقای خاتمی در بهمن ۱۳۸۷ می‌گوید: 🔻اگر در این انتخابات دهم احمدی نژاد سقوط کند، عملا رهبری حذف می‌شود، اگر به هر قیمتی و به هر شکلی اصلاحات دوباره به قوه اجرایی بازگردد، دیگر رهبری اقتداری در جامعه نخواهد داشت. سقوط اصول‌گرایی به معنای پایان اقتدار رهبری تلقی می‌شود و با شکست اصول‌گرایان باید قدرت رهبری را مهار کرد.»(همان) 🔸خاتمی در واکنش به سخنان سردار جعفری بدون تکذیب عباراتی که جعفری به او نسبت داده بود، گفت: «عده ای برای مقابله با لیبرالیسم به فاشیسم پناه می‌برند.»(انقلاب اسلامی در بوته آزمون، ص ۳۳۵) 🔹۱۵ مهر ماه پس از آزادی سعید حجاریان از زندان، خاتمی به دیدار او رفت که برخی هدف از این دیدار را اعمال فشار بر حجاریان برای پس گرفتن اعترافات خود مبنی بر پروژه القای تقلب تفسیر کردند؛ اما به هر صورت، رسانه‌ها خبری درباره حرفی که حجاریان متناقض با اعترافات خود زده باشد، منتشر نکردند. محمد علی ابطحی نیز پس از خروج از زندان از گفته های خود عقب‌نشینی نکرد. خاتمی وقتی در آذرماه ۱۳۸۸ به دیدار او و سخنان را شنید که نباید از فرض محال تقلب سخن می‌راندیم.( خبرگزاری فارس، ۱۳۸۸/۹/۱۶) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️ مروری بر عملکرد فتنه‌گر بزرگ سال ١٣٨٨؛ /۴ 🔸در فاصله مهر ماه ۱۳۸۸ تا نهم دی ماه ۱۳۸۸ حوادث بسیاری رخ دادی خاتمی درباره اکثر آن‌ها موضع خاصی نگرفت. او درباره حوادثی جر به آتش کشیده شدن مسجد لولاگر به دست حامیان موسوی، روزه‌خواری حامیات موسوی در نماز جمعه قبل از روز قدس به امامت هاشمی، حوادث روز عاشورا و سوت و کف زدن حامیان موسوی در این روز و راه پیمایی مردم در نهم دی ماه سکوت کرد. 🔹از حوادث شش ماهه دوم سال ۱۳۸۸ که مرتبط با خاتمی بود، می‌توان به اظهارات مادلين آلبرایت وزیر اسبق خارجه آمریکا اشاره کرد که علت کاهش محبوبیت خاتمی در ایران را نزدیکی او به آمریکا دانست.(فارس، ۸۸/۷/۲۰) 🔹آخرین موضع خاتمی در سال ۱۳۸۸ درباره انتخابات خرداد این بود: 🔻در این انتخابات اصلاح طلبی عنوان سبز را انتخاب کرد که تعبیر قشنگ و خوبی است؛ سبز نماد طراوت و روشنی و دوستی است. سبزی که مطرح شد، سبزی است که دلبسته به انقلاب اسلامی است و نسبتی با سلطه طلبان و منحرفان ندارد.(سایت بنیاد باران، ۸۸/۱۲/۲۵) 🔸در حوادث فتنه آلود بعد از انتخابات، خاتمی، اگرچه گاه با فتنه همراه شد، اما در بسیاری از موارد سکوت را برگزید. او در عین این‌که انتقادهایی نسب انتخابات و نظام داشت، اما مدیریت میرحسین بر فضای ایجادشده بعد از انتخابات را نیز قابل خدشه و در خور نقد می‌دانست. جدال او با میرحسین را البته می‌توان جدالی تاکتیکی تلقی کرد. خاتمی در این دوران به جای استفاده از عبارت «جنبش سبز» بیشتر بر همان مفهوم "اصلاح‌طلبی" تکیه داشت. 🔹خاتمی و میر حسین در واقع دوروی یک سکه بودند. دو نفر با هدف و آرمان ۔ و ارزش‌هایی مشترک که یکی محافظه‌کارانه‌تر و دیگری تندروتر و احساسی‌تر 🔸فی الواقع باید گفت خاتمی شخصیتی است که در سال‌های نخست همراه انقلاب می‌شود و حتی در مواردی با طرح همه‌پرسی در زمان بنی صدر شدید مخالفت می‌کند. او اما عقبه تئوریک مطلوبی ندارد و این همان اندیشه است که به عنوان زیر بنای کنش‌های اجتماعی، روبنای برخوردها و تصمیم‌های سیاسی او را می‌سازد.( انقلاب اسلامی در بوته آزمون، ص ۳۳۸) این انحراف تئوریک و به بیانی، غرب‌زدگی خاتمی و اهل تساهل و مدارا بودن او منشأ کنش‌های بعدی وی در دوران ریاست جمهوری و روی کار آوردن اندیشه‌های انحرافی و التقاطی می‌شود. 🔹دیدار خاتمی با سورس، طراح و مجری انقلاب‌های مخملین درسال‌های ریاست جمهوری که در اعترافات کیان تاج بخشی آمده است، در خور تأمل و توجه است.( فارس، ۸۸/۶/۴)دیداری که خاتمی همواره در مورد آن سکوت می‌کند. 🔸 بدون شک اندیشه‌های فکری خاتمی زمینه‌ساز جنگ نرم و فتنه بود و حال این اندیشه پوسیده کماکان از سوی همفکرانش در حال تجدید حیات و تطهیر می‌باشد تا در پروژه‌های بعد مورد استفاده قرار گیرد. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست اول 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 🔹1. کتاب نهضت امام خمینی(4جلد)/ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی 🔸2. کتاب نقدی بر مدخل «امام خمینی» در دایرةالمعارف تشیع/ سهراب مقدمی شهیدانی 🔹3. کتاب نقدی بر مدخل «خمینی روح‌الله» در دایرةالمعارف بزرگ اسلامی/سهراب مقدمی شهیدانی 🔸4. امام خمینی رحمه‌الله، انقلاب اسلامی و شالوده‌شکنی سیطره گفتمان‌های رسمی در حوزه سیاست(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره1) 🔹5. امام خمینی رحمه‌الله و بازسازی هویت ملی در ایران معاصر(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره1) 🔸6. امام خمینی انقلاب اسلامی و شالوده‌شکنی سیطره گفتمان‌های رسمی در حوزه سیاست تحول مفاهیم و پیش‌فهم‌های معرفتی و تاریخی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره2) 🔹7. آسیب‌شناسی اجمالی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی قدس سره الشریف(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره2) 🔸8. هجرت امام خمینی س از نجف به پاریس و بازگشت به ایران، به نقل از یادگار امام(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره2) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست دوم 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 9. یادیار: امام خمینی در نگاه اندیشمندان جهان(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره3) 10. انقلاب اسلامی، تفکر پساسکولار و گذار از جامعه مدنی به جامعه توحیدی (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره4) 11. امام خمینی، انقلاب اسلامی و شالوده شکنی سیطره گفتمان های رسمی در حوزه سیاست (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره5) 12. اسنادی از نوفل لوشاتو(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره6) 13. امام خمینی رحمه‌الله انقلاب اسلامی و شالوده‌شکنی سیطره گفتمان‌های رسمی در حوزه سیاست(5): انقلاب اسلامی، انقلاب آزادی عقل و گسستگی تقلید(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره7) 14. امام خمینی رحمه‌الله انقلاب و شالوده‌شکنی سیطره گفتمان‌های در حوزه سیاست انقلاب اسلامی انقلاب بازاندیشی خردورزانه (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره10) 15. امام خمینی و نقد غرب در پرتو آرمان های انقلاب اسلامی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره17) 16. قرائت های مختلف از اندیشه سیاسی امام خمینی (س)(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره19) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست سوم 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 17. در حضور اخلاص؛ سرگذشت‌های ویژه از امام(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره20) 18.بازخوانی تحولات اجتماعی ایران در نهضت امام خمینی (س) (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره21) 19. مواضع امام خمینی و انجمن حجتیه در خصوص چراغانی نیمه شعبان(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره22) 20. آیت الله شاه آبادی و مرجعیت امام (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره26) 21. نواندیشی دینی حضرت امام در نسبت فقه با زمان و مکان(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره27) 22. امام خمینی و مقوله «حفظ نظام»(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره28) 23. درآمدی بر مدیریت استراتژیک امام خمینی و امام خامنه ای در گسترش موج اسلام خواهی در جهان(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره30) 24. اسنادی از دستگیری امام در سال ۱۳۴۲ و واکنش مراجع تقلید (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره31) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست چهارم 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 25. امام، حکومت اسلامی و تاخت و تاز نامحرمان در عرصه فرهنگی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره 32) 26. دست خط منتشر نشده از امام(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره32) 27. یک توضیح درباره «دست خط منتشر نشده از امام» (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره33) 28. بینش های اجتماعی در نظریات اخلاقی امام خمینی (ره)(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره36) 29. امام خمینی و تردید ناپذیری زنده نگه داشتن بغض و کینه آمریکا(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره36) 30. آیت الله العظمی خامنه ای و منزلت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره37) 31. رهبری امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی؛ ویژگی های رهبری امام خمینی (ره) در فرآیند انقلاب اسلامی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره45) 32. الگوی انقلابی در هندسه فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره49) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست پنجم 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 33. کنکاشی در آخرین روزهای بازگشت امام به تهران(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره49) 34. در خدمت نهضت امام خمینی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره51) 35. رهیافت‌های نظری و عملی تشکل‌سازی از دیدگاه امام خمینی قدس سره(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره52) 36. جستاری بر نقاط افتراق سبک رهبری ولایی و سبک رهبری کاریزما با نگرشی بر شخصیت رفتاری امام خمینی (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره52) 37. زمینه‌های نگار کتاب کشف اسرار و پاسخ امام خمینی به افکار انحرافی حکمی‌زاده (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره62) 38. مفهوم نظریه ولایت‌فقیه از دیدگاه امام خمینی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره62) 39. مبانی تقریب در اندیشه امام خمینی (رحمه‌الله )(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره63) 40. مفهوم و گستره حکم حکومتی با تأکید بر مبانی نظری امام خمینی ( رحمه‌الله )(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره63) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست ششم 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 41. امام خمینی (ره) و روند بیداری جهان اسلام(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره34) 42. مسئله‌شناسی چالش های اساسی جهان اسلام از نظرگاه امام خمینی (ره)(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره39) 43. جمعیت پاسداران آزادی، حزب زحمتکشان و نهضت امام خمینی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره46) 44. امام خمینی ( رحمه‌الله ) و 23 قاعده عقلی در اثبات حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه از کتاب کشف اسرار(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره62) 45. حساسیت رژیم پهلوی به رساله حکومت اسلامی امام خمینی به روایت گزارش‌های ساواک(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره62) 46. مختصات اسلام امریکایی در منظومه فکری امام خمینی(ره)(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره54) 47. دانشگاه تبریز در نهضت امام خمینی (س)(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره18) 48. بررسی تطبیقی اندیشه های امام خمینی و عملکردهای هاشمی رفسنجانی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره48) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ فهرست هفتم 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 49. نهضت امام خمینی (س) و تحولات حوزه علمیه مشهد(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره19) 50. امام خمینی (ره) فضای فکری نجف را متحول کرد(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره49) 51. مکتب امام خمینی و بازتولید فقه اجتماعی شیعه در چله انقلاب اسلامی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره48) 52. روزنه‌هایی امید در فضای ناامیدی زن ایرانی/ برگرفته از کتاب نهضت امام خمینی (س)، دفتر چهارم (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره19) 53. خروج از ره عقل و فضیلت؛ بازخوانی مواضع و عملکرد شریعتمداری در برابر نهضت امام خمینی (س)(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره21) 54. گیلان در آغاز نهضت امام خمینی(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره49) 55. درس‌های حکومت اسلامی امام خمینی در نجف اشرف و دشمنان آن(فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره62) 56. گروه «حزب الله» طرح حکومت اسلامی و آرمان های جدید/ برگرفته از کتاب نهضت امام خمینی(س) دفتر چهارم (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره21) 57. ترجمه و نقد مدخل امام خمینی در دایرةالمعارف بریتانیکا (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد/شماره70-69) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️برای آشنایی با مکتب امام خمینی چه بخوانیم؟ 📚57 کتاب و مقاله بنیاد تاریخ‌پژوهی در حوزه آشنایی با مکتب امام خمینی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف 🔹فهرست اول 🔸فهرست دوم 🔹فهرست سوم 🔸فهرست چهارم 🔹فهرست پنجم 🔸فهرست ششم 🔹فهرست هفتم 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
برخیز و اول تو بکش.pdf
1.52M
🔴برخیز و اول تو بکش 🔻به مناسبت شهادت پاسدار مدافع حرم؛ صیاد خدایی 🔹روز گذشته ١ خرداد ١۴٠١ خبر شهادت پاسدار مدافع حرم؛ صیاد خدایی منتشر شد و برخی شواهد حاکی از نقش رژیم صهیونیستی در این ترور ناجوانمردانه است. 🔸رونن برگمن نویسنده مرتبط با نیروهای اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی؛ پیش از این کتابی به نام «برخیز و اول تو بکش» منتشر کرد و بخشی از ترورهای رژیم اشغال‌گر قدس علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار داد. مقاله «برخیز و اول تو بکش» پیش از این در فصلنامه تخصصی ١۵ خرداد شماره ۶۴- بهار و تابستان ١٣٩٩ به معرفی این کتاب پرداخته بود. 🔹به منظور افشای چهره پلید و جنایتکار رژیم صهیونیستی مقاله فوق در رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی بازنشر می‌شود. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⁉️آیا آقای حسینعلی منتظری بعد از فتح خرمشهر به دنبال آتش بس بود؟! 🔹آقای منتظری در راستای ارائه چهره صلح کل از خود در خاطراتش اینگونه ادعا می‌کند: «وقتی خرمشهر را فتح کردیم و این‌ها را بیرون کردیم احساس کردیم که نیروها[ی ایرانی] به خصوص ارتش، انگیزه داخل شدن در خاک عراق ندارند[!!] ... روی همین اصل هم من همان وقت پیغام دادم که هر کار می‌خواهید بکنید حالا وقتش است؛ و حمله کردن به عراق درست نیست...!! » 🔸طبق اسناد موجود، آقای منتظری نه تنها در پی فتح خرمشهر خواهان آتش‌بس و پایان جنگ نبوده بلکه به حق از سرنگونی صدام و شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» دم می‌زده است. 🔹او در ١٣۶١.٣.١٧ طی نطقی خطاب به رزمندگان، اعلام کرده است: «... شما که در جبهه‌ها با شعار مسجدالأقصی و بیت‌المقدس وارد نبرد شدید و توانستید خوزستان و خرمشهر را آزاد کنید، بدانید که تازه اول کار است.» 🔸آقای منتظری در سخنرانی دیگری در تاریخ ١٣۶١.۴.١٨ نیز اعلام کرده است: «... طبیعی‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به جبهه‌های قدس عزیز و آزادسازی مسجدالأقصی از اشغال نژادپرستان صهیونیست، گذشتن از خاک عراق و کربلای حسینی می‌باشد...» 🔹آیا آقای منتظری به راستی پس از فتح خرمشهر خواهان پایان دادن به جنگ و پذیرش آتش‌بس بوده است که به رزمندگان هشدار داده است «شما که... خوزستان و خرمشهر را آزاد کردید بدانید که تازه اول کار است.» آیا آقای منتظری مخالف ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق بوده است بوده است که اعلام می‌دارد:«طبیعی‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به جبهه‌های قدس عزیز و آزادسازی مسجدالأقصی ... گذشتن از خاک عراق و کربلای حسینی می‌باشد.»؟؟ او در تاریخ ١٣۶١.۵.٣٠ در دیدار با آقای غرایب سفیر الجزایر در ایران که مدت خدمتش در جمهوری اسلامی به پایان رسیده است، اظهار کرد: 🔸«...کشور ما از زمانی که مورد هجوم ارتش کافر واقع شد علی‌رغم این‌که هیچ‌گونه کمک قابل توجهی به او نشد و با تمام مساعدت‌های بی‌دریغ و بلاعوضی که عراق از بلوک شرق و غرب دریافت کرد، مقاومت نمود تا این‌که با بیرون راندن متجاوزین بعثی، به یاری خدا در آستانه پیروزی نهایی قرار گرفته است...» آقای منتظری اگر در پی آزادی خرمشهر خواهان پایان یافتن جنگ و پذیرش آتش بس بوده است، چگونه از پیروزی نهایی سخن می‌گوید؟ و نزدیک بودن آن را نوید می‌دهد؟ 🔹همچنین وی در دیدار با رهبر مذهبی-سیاسی مسلمانان بنگلادش به نام مولانا حافظی در تاریخ ١٣۶١.۶.١۶ موضع خود را پیرامون جنگ و رژیم صدام روشن‌تر بیان کرده است: 🔸...شرایط ما برای خاتمه دادن به جنگ و برقراری صلح همان شرایطی است که از قبل گفته‌ایم و این چیزی است غیرقابل تغییر و این شرایط عبارتند از: خروج کامل نیروهای متجاوز و اشغالگرد صدام از کشور اسلامی ایران، محاکمه و مجازات متجاوز و پرداخت همه خسارات... و اصولا چه مفهومی دارد که بر ملت مسلمان عراق حزبی حاکم باشد که همه افراد آن وابسته به بیگانه و با اسلام دشمنی دیرینه دارند. ما چگونه می‌توانیم با صدام صلح کنیم در حالی که هیچ‌یک از شرایط ما محقق نشده...»(مقاله موهوماتی از چرایی وقوع جنگ تحمیلی علیه ایران، صص٢٢۴-٢٢١، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره٢١ پاییز ١٣٨٨) 🔹تناقض‌گویی‌های فوق نشان می‌دهد که آقای منتظری در زمانی که شعارهای انقلابی و از جمله اصرار به ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر را به منفعت خود می‌دید، پیشگام این عرصه بود اما هنگامی که احساس کرد در میان مردم معتقد به مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی طرفداری ندارد و از این شعارها برای او آبی گرم نمی‌شود و دیگر شعارهای انقلابی برایش سودی ندارد با مواضع قبلی خود صد در صد مخالفت کرد و تلاش کرد گذشته خود را انکار کند اما آنچه را که در تاریخ ثبت شده نمی‌توان رد یا انکار کرد و تناقض‌گویانِ ابن‌الوقت همواره در تاریخ رسوا شده و خواهند شد. به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
چهارده گام تا امام ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی گام اول: تقوای فردی و سیاسی 🔹تقوا و یکی از ویژگی‌های بارز و همیشگی امام خمینی (قدس سره) بود. تقوایی که وجه تمایز او با بسیاری از سیاست‌ورزان بود و به فعالیت او قداست و نورانیت ویژه‌ای بخشید. 🔸این ویژگی در تمام حالات امام جلوه داشت. گزیده‌ای از جلد اول نهضت امام خمینی که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، هنگام تبعید امام (قدس سره) به نجف نوشته شده است، کوتاه‌جلوه‌ای است از آن تقوای دائمی و مستحکم: 🔹« امام خمینی در سایه خودسازی و تهذیب نفس موفق شد که از بسیاری صفات و شیوه‌های ناموزون و رذایلی که دامن‌گیر بعضی از مقامات روحانی می‌باشد دور بماند و دامان والای خود را از آلودگی‌های نامجویی، خودنمایی، جاه‌طلبی، ریاکاری و دیگر صفات رذیله، پاک و مبرا نگه دارد و به مشتهیات دنیا بی‌اعتنا باشد. 🔸از روز جوانی که به مقام اجتهاد رسید تا به امروز که بر کرسی قیادت و امامت نشسته است، در راه شناساندن خود و به دست آوردن مقام و مسند، کوچک‌ترین گامی برنداشته است و وجوهات شرعیه و حقوق نیازمندان و رنجبران را صرف نامجویی، مسندیابی و نکرده است. اصولا از بساط ریاست و مقام و لوازم آن به گونه‌ای تنفر و انزجار دارد و دوری می‌گزیند که انسان از مردار گندیده فرار می‌کند و در حقیقت این ریاست است که به دنبال امام خمینی رفته است؛ و اگر احساس خطر برای اسلام و جامعه اسلامی نبود، او هرگز به این وادی قدم نمی‌گذاشت و این مسند و مقام را به اهلش واگذار می‌کرد. چنان‌که در دوران زندگی 60 ساله خویش چنین کرد و کوچک‌ترین گامی در راه به دست آوردن مقام و مسند برنداشت. عکس و رساله خود را تا روزهای آغاز نهضت (که مردم چاپ و پخش کردند) اجازه چاپ و پخش نداد و تازه در آن شرایطی که فریاد مقلدین از نداشتن توضیح المسائل او به آسمان بلند شد، فقط چاپ آن را اجازه داد و از وجوهات شرعیه صرف چاپ آن نکرد و بودجه اولین چاپ توضیح‌المسائل او، از طرف خود مردم جمع‌آوری و تأمین شد و تا روزی که در قم می‌زیست، حتی یک جلد رساله به طور رایگان در اختیار کسی نگذاشت و اصولا در منزل او رساله یافت نمی‌شد. 🔹امام خمینی به سحرخیزی، تهجد و راز و نیاز به درگاه خداوند بی‌نیاز در نیمه‌های شب از جوانی اهتمام داشته و دارد و این برنامه را هرچند دیر خوابیده و خسته و ناراحت باشد ترک نمی‌کند و می‌توان گفت که هیچ‌گاه پیش از اذان صبح چشمان او در خواب نیست. اکنون در نجف اشرف نیز برنامه ویژه او در امر زیارت، عبادات و اعمال مستحبه هیچ‌گاه ترک نمی‌شود. در این سال‌هایی که در نجف ا قامت دارد، در زمستان و تابستان، در شب‌های بارانی و سرد و... مرتب سر ساعت 3 (3ساعت بعد از غروب) در حرم مطهر حضرت امام علی ابن ابی‌طالب (علیه‌السلام) می‌باشد و جز در موارد استثنایی (هنگام بیماری یا برقراری حکومت نظامی) این برنامه را ترک نکرده است.»(نهضت امام خمینی ج1 ص41-40) به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
گام دوم: شجاعت در راه رسیدن به آرمان‌ها ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی چهارده گام تا امام 🔹یکی از صحنه‌های شورانگیز و بلندهمتی امام (قدس سره) مواجهه قاطع ایشان با شورای فرماندهی در زمان تبعیدشان به نجف و مدتی کوتاه پس از پیروزی کودتای این حزب بود. حزب بعثی که هیچ نسبتی با ملت عراق نداشت و با کودتای انگلیسی و جاسوس‌هاس اسرائیلی پا بر خون ملت عراق گذاشت؛ به ایرانی‌های مقیم عراق ظلم عیانی کرد و به قدرت رسید و رعب و ترس خود را در دل آحاد مردم و خواص گذاشت. 🔸این جلوه شورانگیز شجاعت و صلابت روحانی امام (قدس سره) را از کتاب نهضت امام خمینی می‌خوانیم: 🔹« رئیس سازمان امنیت نجف: ما از طرف انقلاب عراق به منظور دادن گزارش خصوصی به حضور شما آمده‌ایم و ناچاریم که در جلسه سری با شما به گفتگو بنشینیم. امام: آن‌چه را که می‌خواهید با من در میان گذارید پیرامون چه موضوعی است؟ بیان کنید، اگر احتیاج به جلسه خصوصی داشت با آن موافقت می‌کنم - در این‌جا هیچ چیز نمی‌توانیم بگوییم. باید در مطالب را به عرض شما برسانیم. از شما تقاضای ملاقات خصوصی داریم. - آیا در مورد اختلافات مرزی ایران و عراق می‌خواهید با من گفتگو کنید؟ - بلی در این رابطه است، لیکن مسائلی است که باید در جلسه سری مطالب به عرض شما برسد. - من در این مورد هیچ‌گونه دخالتی نمی‌کنم و نیازی به ملاقات خصوصی نیست. - شما چگونه در این مورد دخالت نمی‌کنید؟ در صورتی که به حق مسلم عراق تجاوز کرده است و هم‌اکنون مرتب به مرزبانان ما حمله می‌کند و سربازان ما را در مرز به خاک و خون می‌کشد؟ کم‌ترین انتظار ما این از شما این است که طی بیانیه‌ای از اعمال خلاف قانون دولت ایران استنکار کنید و ما را که با شما در دشمنی با رژیم ایران شریک و همراهیم یاری کنید! 🔸امام خطاب به مترجم که در کنارش نشسته بود گفت: من کسی را می‌خواهم که (تعارف) حرف‌هایم را برای این‌ها ترجمه کند. مترجم: من آماده‌ام، بفرمایید. 🔹امام: اولا اختلافات ما با دولت ایران یک و عقیدتی است و برطرف‌شدنی نیست.. اما اختلافی که اکنون بین دولت‌های عراق و ایران بروز کرده، موسمی و زودگذر است. شما و دولت ایران امروز به هم بد می‌گویید و یکدیگر را طعن و لعن می‌کنید و فردا در کنار هم قرار می‌گیرید؛ اما ما نمی‌توانیم هیچ‌وقت با آن‌ها کنار بیاییم و با ظلم تفاهم کنیم و ثانیا شما چه نکردید که ایران کرده است؟ دولت ایران مردم را با شدیدترین نحوی سرکوب می‌کند شما نیز همین رفتار جائرانه را در این چند روز با ایرانی‌ها کردید و با روش وحشیانه‌ای آنان را از عراق بیرون ریختید، حتی به علما توهین کردید، به بزرگان جسارت کردید. طبق خبری که به من رسیده مأمورین شما در کاظمین زوار ایرانی را حتی از داخل حمام بیرون کشیده و به طرز زشت و زننده‌ای در ماشین‌ها ریخته، به سر مرز برده‌اند. 🔸- دروغ به عرض شما رسانده‌اند، ما نسبت به ایرانی‌ها هیچ‌گونه رفتار غیربرادرانه‌ای نکرده‌ایم. - رسوایی قضیه تا آن‌جاست که حتی رادیوهای خارجی گزارش کرده‌اند. رادیو لندن خبر رفتار غیرانسانی دولت با ایرانیان و علمای ایران را پخش کرده است. آیا برای مقامات عراقی شرم‌آور نیست که رادیوهای بیگانه گزارش کنند که دولت عراق نسبت به ملت مسلمان ایران و علمای اعلام چنین اعمالی را مرتکب شده است؟ 🔹- رادیو لندن با جمهوری دموکراتیک و ملی عراق مخالف است و علیه آن تبلیغ می‌کند. ما می‌گوییم که هیچ‌گونه سوء رفتاری با زائران کشور برادر ایران نشده است، شما حرف ما را نمی‌پذیرید ولی دروغ‌پراکنی رادیوهای بیگانه را می‌پذیرید؟! - منبع اطلاعاتی‌ام رادیوهای خارجی نیست. بدرفتاری مأموران عراقی با ایرانی‌ها را کسانی که در جریان بوده‌اند و دیده‌اند، پیش من آمدند نقل کردند. بدرفتاری مأموران عراقی با ایرانی‌های مقیم عراق و با زائران ایرانی را کسی نمی‌تواند منکر شود. - آیا شما می‌دانید که دولت ایران با عراقی‌های مقیم آن کشور چه بدرفتاری‌هایی می‌کند؟ - اگر آن‌ها بد کردند شما بدتر کردید.» 🔸سخن که به این‌جا رسید مقامات بعثی که سخت خشمگین شده بودند بلند شدند و در حالی که می‌گفتند «مو لازم، مو لازم» یعنی لازم نیست بیانیه‌ای در حمایت از رژیم بعث صادر شود، از منزل امام خمینی (قدس سره) بیرون رفتند. و توفنده امام با کودتاچی‌های بعثی موجی از شادی و شعف همراه با شگفتی و حیرت در حوزه علمیه نجف برانگیخت و روح همت و حماسه را به آن حوزه بازگرداند.(نهضت امام ج2 صص560-558) به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🏴حمله به شاگردان مکتب امام صادق در سالگرد شهادت ایشان 🔴بازخوانی فاجعه فیضیه به مناسبت سالگرد قمری آن/1 🔹امام خمینی قدس سره الشریف با هماهنگی سایر علمای عظام فروردین سال 1342 را به علت جسارت به قرآن کریم، توطئه علیه اسلام و اهانت به دین و علمای اسلام عزای عمومی اعلام کرد. ایشان در روز چهارشنبه 29اسفند1341 که روز پایان درس امام در آن سال بود فرمود: 🔸امسال ما عيد نداريم و اين عيد را عزاى ملى اعلام مى‏كنيم، نه به خاطر اينكه مصادف است با شهادت حضرت صادق ـ‏‏سلام‏اللّه‏ عليه‏‏ آن حضرت مقامش عالى و بلند است، ولادت و شهادتش موجب تحكيم و پيشرفت اسلام است... 🔹ما در اين عيد عزاداريم براى مصيبت‏ها و لطمه‏هايى كه در اين سال به اسلام وارد شد. اين سال، سال خوشى براى مسلمين نبود، سال خوبى براى روحانيت نبود. در اين سال به اسلام تجاوز شد، علماى دين و روحانيون مورد اهانت قرار گرفتند، هتك شدند. در اين سال استعمار توطئه‏هايى را عليه اسلام تدارك ديد، عمال پليد استعمار به قرآن جسارت كردند، براى پايمال كردن احكام نورانى قرآن نقشه‏ها كشيدند، برنامه‏ها ريختند، طرح‏ها دادند. اگر مسلمين بدانند كه چه توطئه‏ها و نقشه‏هايى عليه عزت اسلام، سعادت ملت‏هاى مسلمان و استقلال ممالك اسلامى در دست اقدام است، ديگر هيچ‏وقت عيد نمى‏گيرند بلكه قيام مى‏كنند به وظايف دينى كه بر عهده دارند. (نهضت امام خمینی ج1 ص335) 🔸سال 1341 خورشيدى همراه با يك دنيا رنج و مصيبت براى ملت ستمديده و محروم ايران و هتك و اهانت نسبت به علما و روحانيان، تجاوز به اسلام، قانون‏شكنى‏ها، بيدادگرى‏ها و هزاران جنايت و خيانت از طرف رژيم شاه و ... پايان پذيرفت و بهار 42 همراه با نسيم روح‏بخش انقلاب اسلامى كه به دست تواناى امام خمينى پى‏ريزى شده بود آغاز شد. 🔹مردم مسلمان ايران، برخلاف همه‏ساله كه با شادى و شعف به استقبال عيد نوروز مى‏رفتند، با قلبى اندوهگين، دلى آزرده، چشمى گريان، روحى خشمگين و عصيان‏بار، سال نو را آغاز كردند. عيدى نداشتند تا از آن استقبال كنند. خودكامگى‏ها، بيدادگرى‏ها، قانون‏شكنى‏ها و تجاوزات پى‏درپى رژيم شاه، شادى، شعف و آسايش را از مردم سلب كرده بود و با احساس خطر براى اسلام و استقلال وطن، ديگر دل شاد و خرمى نبود تا به استقبال عيد برود. مردم مسلمان، علما و روحانيان در برخورد و ملاقات، به جاى عرض تبريك و شادباش، به يكديگر تسليت مى‏گفتند و آيۀ شريفۀ اناللّه‏ و انا اليه راجعون را مى‏خواندند. كارت‏هايى به چاپ رسيده بود كه برادران مسلمان را به علت ضايعاتى كه بر اسلام و جامعۀ اسلامى وارد آمده است تسليت مى‏داد. 🔸مردم از آن كارت‏ها خريدارى كرده، براى يكديگر ـ به جاى كارت تبريك عيد ـ مى‏فرستادند. در بسيارى از مساجد، حسينيه‏ها و منازل علما، مجالس عزا برپا بود و سخنگويان مذهبى در بالاى منابر، ضرباتى را كه از طرف هيأت حاكمۀ ايران بر اسلام، روحانيت و ملت ايران وارد آمده بود بازگو مى‏كردند و خطراتى را كه متوجه اسلام و استقلال ايران بود يادآور مى‏شدند. در شهر قم، بالاى درب بعضى از مدارس دينى پرچم سياهى ديده مى‏شد كه روى آن با خط درشت نوشته شده بود: «امسال مسلمين عيد ندارند». در مدرسۀ فيضيه نيز پلاكاردى كه عزادار بودن ملت ايران و تجاوزات رژيم شاه به اسلام، قانون اساسى و حقوق مردم را بيان مى‏كرد نصب شده بود. بسيارى از روحانيان و محصلين حوزۀ علميۀ قم نوار سياهرنگى كه سوگ و اندوه را نمايان مى‏كرد، بر سينه زده بودند. 🔹امام، گويندگان مذهبى شهر قم را به حضور طلبيد و از آنان خواست كه در آن هنگام كه بسيارى از مردم دهات و شهرها، از دوردست‏ترين نقاط ايران براى زيارت به قم مى‏آيند، از فرصت استفاده كنند و در مجالسى كه به مناسبت شهادت حضرت امام صادق (ع) تشكيل مى‏شود، در راه بيدارى و آگاهى توده‏هاى روستانشين و باخبر ساختن آنان از اوضاع نابسامان كشور و خيانت شاه به ايران و كشاورزان و نابودى كشاورزى و زراعت كشور به اسم «اصلاحات ارضى»! و ... تمام نيروى خود را به كار اندازند و در انجام رسالت مقدسى كه برعهده دارند، كوتاهى نورزند.(نهضت امام خمینی ج1 ص364-363) ◀️ادامه دارد... 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔻روش‏هاى مبارزاتى در حوزۀ قم 🔴بازخوانی فاجعه فیضیه به مناسبت سالگرد قمری آن/2 🔹هنگام تحويل سال نو، صحن مطهر حضرت معصومه (ع) از انبوه جمعيتى كه براى گذراندن ساعت اول سال در كنار آن آستانۀ مقدسه راهى قم شده بودند، موج مى‏زد. هزاران نفر در صحن مطهر، داخل حرم، مسجد بالاسر و مسجد اعظم كه مجاور حرم بود گرد آمده، در انتظار تحويل سال بودند. 🔸به محض آنكه چراغ‏هاى حرم مطهر به علامت تحويل سال، براى لحظه‏اى خاموش شد، موج اعلاميه‏ها و تراكت‏هايى كه بازگوكنندۀ جنايات رژيم و عيد نداشتن ملت ايران بود، فضاى صحن و حرم را سفيد كرد و ميان مردم ريخته شد. 🔹اين رهروان راستين راه خمينى و محصلين حوزۀ قم بودند كه براى نخستين‏بار از تاريخ تأسيس آن حوزه، به چنين كار انقلابى دست مى‏زدند و طبق قرار قبلى ده‏ها نفر با انبوهى اعلاميه و تراكت، پيش از تحويل سال، وارد صحن و حرم شده، در لابه‏لاى انبوه جمعيت، هريك در جاى معينى كه از پيش مشخص شده بود قرار گرفتند و هنگام تحويل سال نو يكباره اعلاميه‏ها و تراكت‏ها را به هوا ريختند و شور و هيجانى در ميان مردم ايجاد كردند. 🔸در ميان اعلاميه‏ها، اعلاميۀ امام، با عنوان درشت «روحانيت امسال عيد ندارد» جلب‏نظر مى‏كرد.محصلين حوزۀ قم با آنكه براى اولين‏بار بود كه به اينگونه مبارزه دست مى‏زدند و مهارت و ورزيدگى كافى نداشتند و از طرفى قواى جهنمى «ساواك» با تمام نيرو بسيج شده بود و همه‏جا را تحت‏نظر و در كنترل خود داشت، توانستند با موفقيت كامل، بدون باقى گذاشتن كوچكترين اثر و ردپايى از خود، برنامه را به انجام برسانند و به سلامت از صحنه بيرون روند. لشكر گارد شاهى در قم 🔹شاه از اين مبارزۀ گسترده و همه‏جانبۀ علما، بكلى گيج و آشفته شده بود از‏‏اين‏‏رو بر آن شد نقشه‏هاى فاشيستى خود را كه مدت‏ها بود در سر داشت به مرحلۀ اجرا درآورد و به خيال خود، چنان «ضرب‏شستى» به روحانيان نشان دهد كه تا چند نسل ديگر به خود جرأت ندهند كه به يك پادشاه ايران زمين بگويند: «بالاى چشم شما ابروست»! و چنان ترس و وحشتى در دل مردم ايجاد كند كه هرگز دست از پا خطا نكنند. او روزهاى اول سال نو را كه شهر قم شلوغ و پر ازدحام است، براى پياده‏كردن نقشۀ غيرانسانى خود، مناسب مى‏ديد. 🔸صبح روز دوم فروردين 1342 كه مصادف با 25 شوال 1382 سالگرد شهادت حضرت امام صادق(ع) بود، ماشين‏هاى شركت واحد، يكى پس از ديگرى وارد قم شد و سرنشينان خود را پياده كرد. كسى نمى‏دانست كه سرنشينان آن چه كسانى هستند و روى چه غرض و انگيزه‏اى راهى قم شده‏اند؟! بسيارى گمان مى‏كردند اتوبوس‏ها و سوارى‏هايى كه در خط تهران ـ قم كار مى‏كند ـ به علت ازدياد مسافر ـ نتوانسته جوابگوى مراجعين و مسافرين باشد و از ماشين‏هاى شركت واحد كمك گرفته‏اند! غافل از آنكه سرنشينان آن، شه‏پرستان جلادى هستند كه به منظور ريختن خون پاك مبارزان روحانى راهى قم شده‏اند. ◀️ادامه دارد.... 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
لشکر گارد شاهی در قم 🔴بازخوانی فاجعه فیضیه به مناسبت سالگرد قمری آن/3 🔹به دنبال آمدن ماشين‏هاى شركت واحد، ناگهان ده‏ها كاميون نظامى كه مجهز به پايه‏هاى مسلسل سنگين بود، مملو از سربازان زره‏پوش و مسلح وارد قم شد و پس از مانور كوتاهى در شهر، به بيرون دروازه بازگشت و در آنجا متوقف شد. 🔸هنوز چيزى از روز نگذشته بود كه خانۀ امام خمينى (كه مراسم عزا برپا بود) از جمعيت انباشته شد، به طورى كه ديگر جايى براى نشستن يا سرِپا ايستادن نبود. تودۀ مردم كه از دوردست‏ترين نقاط كشور، از شهر و روستا، راهى قم شده بودند به منزل امام رو آورده، در انتظار ديدار او ـ‏‏كه هنوز از اندرون بيرون نيامده‏بود‏‏ دقيقه‏شمارى مى‏كردند. سخنگويى روحانى بالاى منبر رفت و ضمن يادكردن از برنامۀ روشنگرانۀ حضرت امام صادق(ع) و مبارزات اساسى آن حضرت با دستگاه اموى و عباسى، به مسائل روز و اوضاع آشفتۀ ايران و خيانت‏هاى هيأت حاكمه به اسلام اشاره كرد كه ناگهان صداى صلوات نابجا و پى‏درپى، سخنان او را قطع كرد و موجب ناآرامى‏هايى در مجلس شد. 🔹به دنبال آمدن ماشين‏هاى شركت واحد، ناگهان ده‏ها كاميون نظامى كه مجهز به پايه‏هاى مسلسل سنگين بود، مملو از سربازان زره‏پوش و مسلح وارد قم شد و پس از مانور كوتاهى در شهر، به بيرون دروازه بازگشت و در آنجا متوقف شد. 🔸هنوز چيزى از روز نگذشته بود كه خانۀ امام خمينى (كه مراسم عزا برپا بود) از جمعيت انباشته شد، به طورى كه ديگر جايى براى نشستن يا سرِپا ايستادن نبود. تودۀ مردم كه از دوردست‏ترين نقاط كشور، از شهر و روستا، راهى قم شده بودند به منزل امام رو آورده، در انتظار ديدار او ـ‏‏كه هنوز از اندرون بيرون نيامده‏بود‏‏ دقيقه‏شمارى مى‏كردند. سخنگويى روحانى بالاى منبر رفت و ضمن يادكردن از برنامۀ روشنگرانۀ حضرت امام صادق(ع) و مبارزات اساسى آن حضرت با دستگاه اموى و عباسى، به مسائل روز و اوضاع آشفتۀ ايران و خيانت‏هاى هيأت حاكمه به اسلام اشاره كرد كه ناگهان صداى صلوات نابجا و پى‏درپى، سخنان او را قطع كرد و موجب ناآرامى‏هايى در مجلس شد. 🔹مسئول امور بيرونى، فوراً به حضور امام خمينى شتافت و تشنج، ناآرامى و حركت‏هاى مرموزانه در مجلس را به آگاهى ايشان رسانيد. امام بى‏درنگ به بيرونى آمد و با استقبال گرم و پرشور مردمى كه در آنجا ازدحام كرده بودند روبه‏رو شد و در كنار منبر ـ‏‏در جايى كه تقريباً همۀ شركت‏كنندگان در آن مجلس بتوانند ايشان را ببينند‏‏ نشست. سخنگوى روحانى كه در بالاى منبر بود، سخنان خود را دنبال كرد و به بازگو كردن توطئه‏ها و نقشه‏هاى ضداسلامى و غيرملى دولت ايران پرداخت، ليكن بار ديگر صداى صلوات نابجا و مرموزانه، سخنان او را قطع كرد! امام، آقاى شيخ صادق خلخالى را كه در آنجا بود، به حضور طلبيد و به او به طور سرگوشى سخن‏هايى گفت. نامبرده فوراً پشت ميكروفن قرار گرفت و اعلام داشت: «توجه بفرماييد. حضرت آيت‏اللّه‏ مى‏فرمايند: به افرادى كه مأموريت اخلالگرى و ايجاد هرج و مرج در اين مجلس را دارند، اتمام حجت مى‏كنم كه اگر يك‏بار ديگر، حركت سوء و ناشايسته‏اى كه موجب اخلال در نظم و آرامش مجلس باشد، از خود نشان دهند و خواسته باشند از رسيدن سخنان آقايان خطبا به گوش مردم جلوگيرى كنند، فوراً به طرف صحن مطهر حركت مى‏كنم و در كنار مرقد مطهر حضرت فاطمۀ معصومه(ع) سخنانى را كه لازم است به گوش مردم برسد، شخصاً ايراد خواهم كرد.»... 🔸به دنبال اين برخورد قاطع، ديگر صدايى برنخاست، اخلالى روى نداد، نَفَس‏ها بريد! و سكون و آرامش، مجلس را فراگرفت و توطئه‏اى كه از طرف «ساواك» براى برهم زدن مجلس ترتيب داده شده بود، بدين‏گونه خنثى شد. گويندگان روحانى يكى پس از ديگرى منبر رفتند تا آنچه را كه لازم بود به گوش مردم برسانند و به بهترين نحو سخن گفتند و از روى جنايت‏ها و خيانت‏هايى كه رژيم شاه به اسلام و ايران كرده و مى‏خواهد بكند پرده برداشتند.(نهضت امام خمینی ج1 ص367-364) ◀️ادامه دارد.... 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db