eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
673 ویدیو
595 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
سیره انقلابی حضرت امام کاظم علیه‌السلام امام خمینی قدس سره الشریف: «حكام جائر مى‌ديدند كه اگر امام (ع) آزاد باشد زندگى را بر آنها حرام خواهد كرد و ممكن است زمينه‌اى فراهم شود كه حضرت قيام كند و سلطنت را براندازد از اين جهت مهلت ندادند. اگر مهلت داده بودند بدون ترديد حضرت قيام مى‌كرد. شما در اين شک نداشته باشيد كه اگر فرصتى براى موسى بن جعفر (ع) پيش مى‌آمد قيام مى‌كرد و اساس دستگاه سلاطين غاصب را واژگون مى‌ساخت.»(ولایت‌فقیه امام خمینی، ص149) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📸سید جمال اسدآبادی در آینه تاریخ/۱ ❇️بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی 🔹«روشنفكران» ماسونى به درستى مى‏ دانستند كه نوشته‌هاى تقى‏ زاده «چندان اعتبارى ندارد» از اين‏ رو بر آن شدند كه اين بار براى رويارويى با نهضت امام «مجموعۀ اسناد و مدارك» دربارۀ را به بازار آورند تا به خيال خام خود پايگاه مردمى رهبران روحانى را سست سازند و زمينۀ جوسازى و سمپاشى بر ضد آنان فراهم كنند و با به نمايش گذاشتن به اصطلاح «سند»هايى كه فراماسونى بودن سيد را پابرجا مى‏ سازد، زمزمۀ مشكوكى را كه در سال 1297 بر ضد او آغاز كرده بود، به بار نشانند و بدين‏ گونه راه مبارزه را بر پيشروان برگشت‏‌ناپذير و نستوه انقلاب‏هاى اسلامى و مردمى ببندند و زورمداران و جهانخواران را از خطر انقلاب‏هاى اسلامى برهانند.(نهضت امام خمینی،ج۳،ص۸۰) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درود خدا بر این ملت شجاع و مؤمن که‏‎ ‎‏جان می دهد و تن به سازش و تسلیم نمی دهد (پیام در پی شهادت ده نفر از علما و سادات محترم بیت معظم مرحوم آیت الله ‏‎ ‎‏حکیم) ‏‏ ‏🔻 | 18 اسفند ‏▪️بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏إنا لله و إنا إلیه راجعون‏ ▫️‏فاجعۀ بزرگ ده نفر از علما و سادات محترم بیت معظم مرحوم آیت الله ‏#‏حکیم ـ رضوان الله علیه ـ به دست جنایتکار رژیم عفلقی ‏‎ موجب کمال تأسف و‏‎ ‎‏تأثر گردید و برگی بر پلید که به هیچ اصلی از اصول انسانیت پایبند نیست،‏‎ ‎‏افزود. ما از این جنایتکار که با اعمال خود روی مغول را سفید نموده توقع غیر از این نحو‏‎ ‎‏تبهکاریها نداریم. از مرد خونخواری که هر روز دستش تا مرفق به بیگناهان در‏‎ ‎‏ و فرو رفته است جز این انتظاری نیست. ▪️تعجب ندارد که این حزب‏‎ ‎‏بی فرهنگ، هر روز شهرهای ایران را بر روی ساکنین و بیگناه، از زن و مرد و‏‎ ‎‏کودک و پیر و جوان فرو ریزد. تعجب نیست که اینان زندانیان بیگناه را چه عراقی و چه‏‎ ‎‏ایرانی در شکنجه گاههای خود برخلاف مقررات ملل آزاد شکنجه نمایند. اینگونه‏‎ ‎‏اعمال، خوی شیطان صفتان ودرندگان منحرف است. تعجب از ‏‎ ‎‏طرفداران است که این جنایت پیشگان را در اطراف جهان برای این اعمال‏ تشویق می کنند و به آنان کمکهای تسلیحاتی و تبلیغاتی می کنند. ▫️تعجب از سازمانهای‏‎ ‎‏عریض و طویل است که گاه با گفتار و گاه با سکوت خود از اینان پشتیبانی‏‎ ‎‏می کنند. باید ملتهای چشم امیدی به اینان نداشته و بدانند که آنها جز در خدمت‏‎ ‎‏زورگویان و قدرتمندان نیستند و ابرقدرتها جز در پی مطامع خود نمی باشند. این ملتهای‏‎ ‎‏ هستند که باید در مقابل و جنایتکاران کنند و با اتکا به خدای تعالی‏‎ ‎‏از هیچ قدرتی نهراسند و دست ستمکاران را قطع نمایند. ملت شریف لازم است به‏‎ ‎‏ملت و و بپیوندد که خواب را از چشم عفلقیها و صهیونیستها و‏‎ ‎‏هواداران آنان بریده و جهان را در چشم آنان تیره و تار نموده اند. ▪️قوای مسلح قدرتمند‏‎ ‎‏ایران آنچنان به روی سیاه صدام زده است که جنون آمیز دست و پای خود را گم‏‎ ‎‏کرده و به هر جنایتی دست می زند و نسل و حرث را به آتش می کشد. ان شاءالله تعالی در‏‎ ‎‏موقع مقتضی سیلی نهایی را خواهد خورد و کشور عزیز عراق و ایران از شرّ او نجات‏‎ ‎‏خواهد یافت. ‏ ▫️‏اینجانب به ملت عراق و بیت معظم مرحوم آیت الله ـ رحمة الله علیه ـ و فرزند‏‎ ‎‏شجاع او، حجت الاسلام ، این مصیبت جانسوز و سایر مصیبتهای‏‎ ‎‏وارده به ملت شریف عراق را تسلیت عرض می کنم. چنانچه مصیبتهای وارده به ملت‏‎ ‎‏مسلمان را خصوصاً مصیبتهای انفجارهای اخیر را که موجب شهادت و جراحت‏‎ ‎‏جمع کثیری از برادران و خواهران عزیز ما گردید، به ملت لبنان خصوصاً علمای اعلام‏‎ ‎‏تسلیت می گویم و از خداوند تبارک و تعالی برای همۀ شهدای در راه حق خصوصاً‏‎ ‎‏شهدای اخیر عراق و لبنان طلب رحمت می نمایم.‏ ‏▪️اخیراً باید متذکر شد که این کوردلان که جز امور مادی و شهوات حیوانی از همه چیز‏‎ ‎‏غافلند، ملت شریف ما را نشناخته و گمان می کنند با شهادت فرزندان عزیز ما می توانند‏‎ ‎‏آنان را از راهی که انتخاب نموده اند که آن جز عزیز نیست، منصرف یا سست‏‎ ‎‏نمایند. ‏ ‏▫️ملت بزرگ ایران در این چند سال که از جنایات شرق و غرب رنج می برد و عزیزان‏ ‏خود را از دست داده و می دهد در هر انفجاری منفجرتر و در هر حملۀ ددمنشانه ای‏‎ ‎‏شجاعانه تر راه خود را در پیش داشته و جلو می رود. اینان ندیده اند که مادران و پدران‏‎ ‎‏شجاع ایران فرزندان و نور چشمان خود را از زیر خروارها خاک بیرون می کشند و فریاد‏‎ ‎‏«جنگ، جنگ تا پیروزی» سر می دهند و از دست اندرکاران مقابله به مثل و از‏‎ ‎‏سلحشوران جبهه ها ادامۀ جنگ را طلب می کنند. درود خدا بر این ملت شجاع و مؤمن که‏‎ ‎‏جان می دهد و تن به سازش و تسلیم نمی دهد.‏ ▪️‏اینجانب برای شهدای این چند روز ایران که به دست جنایتکاران بعثی عراق صورت‏‎ ‎‏گرفت، رحمت و برای آسیب دیدگان شفا و سلامت، و برای بازماندگان و اقربای آنان‏‎ ‎‏مقاومت و صبر و اجر، و برای رزمندگان اسلام پیروزی و پایمردی را خواستارم.‏ ‏صلوات و سلام بر جمیع انبیا و خصوصاً سیدهم و خاتمهم، و بر جمیع اوصیا‏‎ ‎‏ـ علیهم السلام ـ و بویژه خاتم الاوصیا ـ روحی فداه ـ و درود بر عبادالله الصالحین.‏ ‏‏18 اسفند 63 / 16 جمادی الثانی 1405‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ (صحیفه امام، ج 19، ص 176-178) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تماس فرد دوم سازمان منافقین با کودتاگران و شکنجه‌های ساختگی درون زندان 📼کتاب صوتی #روزگار_قائم_مقامی/صوت دوم از فصل دوم 🔹انحرافات آشکار #سازمان_مجاهدین_خلق باعث رویگردانی مردم از آن‌ها شد به گونه‌ای که علی‌رغم تبلیغات وسیع سازمان و حمایت‌های آشکار ابوالحسن بنی‌صدر، نهضت آزادی و شخص مهدی بازرگان در انتخابات‌های مختلف شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شدند. 🔸امام خمینی قدس سره الشریف نیز به دنبال افزایش درگیری‌های خیابانی پس از اجتماع امجدیه برای اولین‌بار به صراحت از ماهیت نفاق‌گونه این سازمان سخن گفتند. 🔹طبق اسناد و مدارک به دست‌آمده میان کودتاگران نوژه و موسی خیابانی (نفر دوم سازمان در ایران) صورف گرفته بود و البته سران این سازمان جنگ عملیاتی را با شعار شکنجه زندانیان خود رقم زدند که اسناد و مدارک حاکی از دروغ بودن این ادعاست. 🔸در این قسمت از کتاب صوتی #روزگار_قائم‌مقامی خواهید شنید: رویگردانی مردم از سازمان، خیز مجدد سازمان و شکنجه‌های ساختگی صص169-159 ◀️ راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران، خیابان انقلاب اسلامی بین خیابان فخر رازی و خیابان دانشگاه، پلاک 1210 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم، چهارراه قرآن و عترت، روبروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی انتشارات کیهان 📞تلفن: 37741698-025 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📸سید جمال اسدآبادی در آینه تاریخ/۲ 🔹در پى آغاز نهضت امام در آذر ماه سال 1341 و قيام خونين و كاخ برانداز 15 خرداد 42 نيز مى‏ بينيم كه «روشنفكران» ماسونى، بار ديگر به تاخت و تاز بر ضد سيد جمال برمى‏ خيزند و قلم خود را در راه تيره و آلوده كردن چهرۀ او به كار مى‏گيرند و چون بدرستى دريافته بودند كه خطر نهضت امام براى رژيم شاهنشاهى ايران و استكبار جهانى، از نهضت‏ هاى پيشين بيشتر و ريشه‏ اى‏ تر است، يورش قلمى آنان به سيد جمال نيز كينه‏ توزانه‏ تر و دامنه‏ دارتر مى‏ شود. (نهضت امام خمینی،ج۳، ص۸۰) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
سید جمال اسدآبادی در آینه تاریخ/۳ به دنبال خيزش سيد ابوالقاسم كاشانى بر ضد استعمارگران و دست‏ افزارهاى ايرانى آنان، مى‏ بينيم كه تقى‏ زاده بار ديگر به ياد سيد جمال مى‏ افتد و در مقاله‏ اى كه در سال 1344 مى‏ نويسد، پيرايۀ گذشتۀ خود بر ضد سيد جمال را به اسم اينكه «در مصر شنيده شد كه وى در آنجا در محفل فراماسونى داخل بوده و...» دوباره‏ نويسى مى‏كند و اين بار پيرايۀ ديگرى را نيز بر ضد سيد جمال مى‏سازد و ادعا مى‏ كند: «... مشاهده شد كه امين‏ الضرب كه خيلى مريد و شيفته وى بود نسبت به او كم‏ اعتقاد شده چو مى‏ گفت در عرض راه ديد كه سيد نماز نمى‏ خواند»!! تا با اين شگرد شيطانى راه سيد جمال را بى‏ رهرو سازد و رهبر بازگشت‏ ناپذير آن روز ايران سيد ابوالقاسم كاشانى را به زير سؤال برد و مبارزۀ او با زورمداران و جهانخواران را به شكست كشاند.(نهضت امام خمینی،ج۳،ص۸۰) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔰 یک میلیون دلاری مادر مفلوک محمدرضا از یک 🔻سال‌مرگ تاج الملوک 🔸سپهبد مهدیقلی علوی مقدم در تاریخ ۱۳۴۰٫۲٫۱ بازنشسته شد و مدت کوتاهی بعد، در تاریخ ۱۳۴۰٫۲٫۲۳ ، به علت اشتهار به در اقدام نمایشی دولت امینی بازداشت در ۱۱ ماه در زندان به سر برد. ساواک پاکروان - فردوست، وضع علوی مقدم را دربازداشتگاه چنین اطلاع می دهد: 🔹اطلاع موثق حاکی است [:] سپهبد علوی مقدم به وسیله یکی از نزدیکان خود با تماس گرفته و برای آزادی خود از ایشان استمداد نموده است زیرا اطلاع حاصل نموده که در پرونده وی در دیوان کیفر راجع به انتخابات و شرکت واحد دلایل قانع کننده ای وجود ندارد و به علیاحضرت ملکه قول داده است در صورت يك میلیون دلار در یکی از بانک های خارج به حساب معظم لها خواهد گذارد و در صورت موافقت برای مدت طولانی ایران را ترك و به یکی از کشورهای اروپایی خواهد رفت و از طرف عليا حضرت ملکه مادر نیز به مشاراليه داده شده است... 🔸علیاحضرت ملکه مادر توسط سروری رئیس دیوان عالی کشور را برای استخلاص علوی مقدم شروع نموده اند و مشارالیه نیز با بنی فضل دادستان جهت تبدیل قرار بازداشت علوی مقدم به اخذ وثیقه یا کفیل مذاکره نموده است. توضیح آنکه در حال حاضر آقای الموتی و بازپرس دیوان کیفر با تبدیل قرار سپهبد علوی مقدم مخالفت می نمایند و دادستان دیوان کیفر و شهاب فردوس معاون وزارت دادگستری نظر مساعدی دارند ولی پیش بینی می شود تا تعیین تکلیف سپهبد کیا در دادگاه دیوان کیفر قرار بازداشت علوی مقدم به حال خود باقی خواهد ماند.(سند ساواك - ۱۳۴۰٫۲٫۱۴ ) بیت پاره‌ای از بستگان و نزدیکان سپهبد علوی مقدم رئیس سابق شهربانی کل کشور که در جمشیدیه بازداشت می‌باشد شنیده می‌شود که مشار الیه اغلب شب‌ها بدون کسب اجازه از مقامات مربوطه بازداشتگاه را ترک و با اشخاص مختلف ملاقات‌هایی به عمل می‌آورد.(سند ساواک-1340.10.26) (منبع: ظهور و سقوط سلطنت پهلوی،ج2، ص475) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️دروغ بزرگ شبه روشنفکران در خصوص سیدجمال الدین اسدآبادی ❎بررسی اسناد ادعایی علیه سید جمال اسدآبادی/۱ 🔻به مناسبت سالگرد درگذشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی 🔹در سال 1342 همزمان با اوج نهضت امام، دو تن از « » ماسونى به نام‏هاى «اصغر مهدوى» و «ايرج افشار» يكباره دفترى به نام مجموعه اسناد و مدارك چاپ‏ نشده دربارۀ سيد جمال‏ الدين مشهور به افغانى را به نمايش گذاشتند! 🔸ليكن نكتۀ درخور بررسى و شايان نگرش اينكه چه رازى در كار بوده است كه « »مرموز اين مرز و بوم پيوسته همزمان با نهضت‏ها و حركت‏هاى عالمان اسلامى بر ضد زورمداران حاكم و جهانخواران استعمارگر، به بررسى و پژوهش پيرامون زندگى و كاركرد مى‏ نشستند و روزى با دستاويز «دفاع» و گاهى به بهانۀ «افشاگرى»، بر ضد او قلم مى‏ زدند؟! در مقدمۀ «مجموعه» يادشده آورده است: 🔹... اسناد و كتب سيد كه در خانۀ امين‏ الضرب بوده است سال‏هاى دراز از طرف (امين‏ الضرب ثانى) حفظ و حراست شده است. دوست ارجمند من دكتر اصغر مهدوى، دانشيار دانشگاه تهران جميع آنها را از ميان خزانۀ گرانبهاى مكاتبات و نوشتجات پدرى خود مجزا ساخت و به من كه از افتخار دوستى و محبتش برخوردارم افتخار بخشيد.. 🔸نامبرده روشن نساخته است كه دكتر اصغر مهدوى با آن «شوق تمام» كه براى پخش اين «مجموعه» داشته است، چگونه در پى گذشت نزديك به پنجاه سال از عمر خود و بيش از هفتاد سال از شهادت سيد، يكباره همزمان با آغاز نهضت امام در انديشۀ جدا كردن اين «سندها» از به اصطلاح خزانۀ گرانبهاى مكاتبات و نوشتجات پدرى خود افتاده است؟! چه رازى نهفته داشته است كه «شوق» و آزمندى خود را براى پراكندن به اصطلاح سندهاى يادشده در درازاى ده‏ها سال از زندگى خود، پنهان كرده است؟! 🔹 براى آنكه بتواند آنچه را كه به نام مجموعه اسناد به بازار آورده است با نوشته‏ هاى ‏_زاده پيوند دهد و چهرۀ سيد را مرموز، پيچيده و ناشناخته بنماياند. ◀️در اين مجموعه چند برگ به اصطلاح «سند» كه نشان ‏دهندۀ فراماسونى بودن سيد مى‏ باشد آورده شده است كه مى‏توان گفت اصولاً آن «مجموعه» را تنها براى به نمايش گذاشتن اين سندها چاپ و پراكنده ساخته‏ اند. 🔹در این سند که ادعا شده توسط مرحوم سید جمال نوشته شده است آمده : در لیله عاشورا دهم شهر محرم الحرام داخل لُج گردیدم و در آن زمان در مصر اقامت داشتم. سنه 1293 🔸با چشم‏ پوشى از پرسش‏هايى كه دربارۀ اين يادداشت از نظر «خط» مطرح است نكته‏ هايى در خور بررسى و نگرش است: 1. هر انسان باسوادى مى‏ داند كه «عاشورا» با دهم شهر محرم برابر است، و آوردن آن ‏دو به دنبال يكديگر، كارى نيست كه معمولاً از تحصيلكرده‏ هاى حوزۀ اسلامى سر بزند. 2. جملۀ «در ليله عاشورا... داخل لج گرديدم» و جملۀ «آن زمان در مصر اقامت داشتم» با يكديگر سازگارى ندارد؛ زيرا جملۀ نخستين به سبك و روش خاطره ‏نويسى است ليكن دومى با عنوان «در آن زمان» يادى از گذشته‏ هاست و نيز «اقامت داشتم» كه با فعل ماضى آمده است. اگر ‏_الدين به خاطره‏ نويسى خو داشته و رويدادهاى زندگى خود را در دفترى يادداشت مى‏ كرده است، آوردن جملۀ «در آن زمان در مصر اقامت داشتم»، چه مفهومى دارد؟ و اگر در روزگار ديگرى آن را نگاشته بايد ديد چه انگيزه‏اى او را به نگارش آن واداشته است؟! 3. نكتۀ سؤال‏ برانگيز ديگر اينكه در زير اين يادداشت مهر « سيد جمال الدين حسينى 1277» زده شده است! مهر زدن پاى جمله ‏اى از خاطرات، آن هم به شكلى كه در كتاب يادشده ديده مى‏ شود، به هيچ وجه با عرف و عادت، سازگار نيست و اگر خوى سيد چنين بوده است بايد در زير همۀ يادداشت‏هاى او اين مهر ديده مى‏شد، ليكن در زير ديگر يادداشت‏هايى كه به نام او در كتاب يادشده آمده است، اين مهر ديده نمى‏شود. آيا سيد اين مهر را تنها براى اينكه ماسونى شدن خود را براى همگان روشن سازد، ساخته است؟! آيا سيد بر آن بوده است كه ننگ ماسونى را مانند چك بانكى با مهر و امضا از خود به يادگار گذارد؟! 🔻براستى اگر ما براى روشن كردن اين موضوع كه سيد، حتى براى دوره‏اى كوتاه به سازمان فراماسونرى سرنسپرده است، هيچ سند و برهانى نداشته باشيم آيا مدرك يادشده به تنهايى گويا و نمايانگر اين واقعيت نيست كه ماسونى بودن سيد از دروغ‏هاى ساخته و پرداخته مزدوران استعمار براى بدنام كردن و به زير سؤال بردن سيد است؟!(نهضت امام خمینی،ج۳، ص۸۰) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️دروغ بزرگ شبه روشنفکران در خصوص سیدجمال الدین اسدآبادی ❎بررسی اسناد ادعایی پیرامون سید جمال اسدآبادی/۲ 🔻به مناسبت سالگرد درگذشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی 🔹«سند» ديگر نامه‏ اى است كه «لژ كوكب الشرق» در قاهره به شخصى به نام «‏_الدين» نوشته و به او خبر داده است كه در جلسه اعضاى لژ با اكثريت آرا به عنوان رئيس لژ براى يك سال برگزيده شده است دربارۀ اين نامه نيز بايسته است نكته‏ هايى يادآورى شود: 1. اگر مقصود از « ‏ الدين » سيد جمال الدين اسدآبادى است؟ بايد با پيشوند «الشيخ» آورده مى‏ شد. در كشورهاى عربى عنوان «شيخ» براى روحانيان از اهميت ويژه‏اى برخوردار است و تنها در هنگام خوار داشتن از آوردن آن خوددارى مى‏شود. به ويژه اينكه لازمۀ محتواى نامه يادشده نيز تجليل بيشتر از سيد بوده كه به رياست لژ برگزيده شده است!! 2. اين نامه بدون آرم و سربرگ سازمان فراماسونرى است و در واقع نامۀ رسمى سازمان شمرده نمى‏ شود. آيا باور كردنى است كه سازمانى با آن سيستم پيچيده و گسترده، براى شخصيتى كه به رياست يكى از لژهاى آن برگزيده شده است، نامه غيررسمى و فاقد عناوين معمولى بفرستد؟! 3. آنان كه ماسونى بودن سيد را مطرح كرده‏اند، خود اعتراف دارند كه سيد پس از پيوستن به فراماسونرى، ديرى نپاييد كه از آن بيرون آمد و يا بيرونش كردند، بنابراين چگونه پذيرفتنى است كه عضو تازه واردى را كه هنوز بدرستى آزمايش نشده است، به رياست لژ برگزيده باشند؟! 4. تاريخ اين نامه سال 1878 مى‏باشد در صورتى كه سيد در همين سال بنا بر فرمان ارباب فراماسون‏ها () از مصر بيرون شده بود و اصولاً در مصر حضور نداشت تا به مراسمى در لژ فراخوانده شود. 🔸برگ‏هاى ديگرى نيز پيرامون ارتباط سيد با فراماسون‏ها در اين «مجموعه» آورده شده است كه اگر ساختگى نباشد دست‏ كم نمى‏ تواند براى اثبات ماسونى بودن سيد گواه درخور توجهى باشد و چون در اين دفتر براى بررسى زندگى سيد جمال و نقش مزدوران استعمار در ناپسند نماياندن چهرۀ سيد، مجالى نيست، ناگزير آن را مى‏گذاريم و مى‏ گذريم و برآنيم كه به يارى خداوند در فرصتى مناسب به بررسى زندگى سيد و نوشته‏ هاى ديگران دربارۀ او بنشينيم و از روى دروغ‏پردازى‏ها و نيرنگ‏ بازى‏ها و خيانت‏ هايى كه پيرامون سيد انجام گرفته است پرده برداريم. 🔹ليكن نكته‏ اى كه بايسته است پيرامون مجموعه اسناد و مدارك چاپ‏ نشده... ناگفته نماند اين است كه سازمان فراماسونرى، هيچ گاه رخصت نمى‏ دهد كه سندها، نوشته‏ ها و ديگر نشانه‏ هاى فراماسونى يكى از اعضاى سازمان، پراكنده شود و در دسترس مردم قرار گيرد، اكنون بايد ديد كه چگونه به اصطلاح «اسناد و مدارك» ماسونى بودن سيد را آشكارا چاپ و پراكنده ساختند؟! 🔹اسماعيل رائين آورده است: ... چون براى سيد بازماندگانى نبوده، نمى‏ دانسته است كه نوشته‏ ها، سندها و كتاب‏ هاى سيد در كجا و در دست چه كسانى قرار دارد؛ از اين رو به آن دست نيافته و سرانجام آن سندها و نوشته‏ ها چاپ و پراكنده گرديده است!! 🔸اين دسته از نويسندگان بر آن بوده‏ اند، چاپ و پخش مجموعه اسناد و مدارک چاپ‏ نشده دربارۀ را بر خلاف سياست سازمان فراماسونرى بنمايانند و اينگونه وانمود كنند كه با پخش اين «مجموعه» در واقعيت فراماسون‏ها غافلگير شدند، ليكن آنچه كه اين دروغ را بر ملا و نيرنگ‏ بازان را رسوا مى‏ كند، اين است كه نه تنها حاج امين‌ الضرب از اعضاى بوده است بلكه اصغر مهدوى و ايرج افشار كه «مجموعه» يادشده را دسته‏ بندى كرده و در دسترس مردم گذاشته‏ اند نيز از ماسون‏ها مى‏ باشند و اصولاً بيشتر آنان كه سيد را فراماسون وانمود كرده‏ اند، خود از سرسپردگان سازمان فراماسونرى مى‏باشند و «على‏ القاعده» سازمان پس از مرگ امين‏ الضرب به خانۀ او رفته و «اسناد ماسونيك» او را بيرون برده و لابد از بردن «سند»هاى «ماسونيك» سيد جمال «خوددارى ورزيده است»؟!! (نهضت امام خمینی،ج۳، ص۸۲-۸۸) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.