eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
661 ویدیو
595 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️آشنایی کوتاه با «نهضت امام خمینی» 🔹حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی اولین جلد نهضت امام خمینی را با عنوان «بررسی و تحلیلی از نهضت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۶ در بیروت منتشر کرد. وی نگارش این جلد را از سال ۱۳۵۱ در نجف اشرف آغاز کرد و در سال ۱۳۵۵ در همان جا به پایان برد و در سال ۱۳۵۷ در ایران منتشر شد 🔹 هجمه هایی علیه این کتاب ضورت گرفت و برخی عناصر به واسطه نارضایتی از محتوای روشنگرانه کتاب، از امام خواستند که حمایت خود را از انتشار این اثر سلب کنند اما امام که خود بخش مهمی از جلد اول را قبل از چاپ مطالعه کرده بودند، قاطع در برابر هجوم و تهمت به سید حمید روحانی ایستادند و کلیت کتاب را تأیید و سرانجام طبق نامه 1367.10.25 به ایشان مأموریت تدوین تاریخ انقلاب اسلامی را سپرد. 🔸حجت‌الاسلام و المسلمین در دومین جلد از کتاب نهضت امام خمینی گزارش و مستنداتی گیرا و خواندنی از تبعید امام خمینی قدس سره الشریف به ترکیه و عراق ارائه می‌کنند. سومین جلد از این اثر به دلیل دربرداشتن مطالبی درباره روشنفکران، دکتر شریعتی، مبارزه مسلحانه چریک های چپ گرا و سازمان مجاهدین خلق، و... بیشترین چالش ها را برانگیخت و چهارمین جلد با محوریت پیشینه حکومت اسلامی است منتشر گردید. آشنایی تفصیلی با «نهضت امام خمینی» ◀️راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران، خیابان انقلاب اسلامی بین خیابان فخر رازی و خیابان دانشگاه، پلاک 1210 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم: 📞تلفن: 37741698-025 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توصیه به جوانان در استفاده از آثار و کتب استاد شهید مطهری ‏🔻 | 27 اسفند 🔹بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏گرچه ایران ـ به رغم بدخواهان و ماجراجویان ـ به خواست و توفیق‏‎ ‎‏خداوند متعال به رسید و نهادهای اسلامی ـ انقلابی یکی پس از دیگری در‏‎ ‎‏ظرف تقریباً یک سال با آرامش و موفقیت انجام گرفت، لکن بر ما و به های‏‎ ‎‏اسلامی و علمی خسارتهای جبران ناپذیر نیز به دست ضد انقلاب واقع شد؛‏‎ ‎‏همچون خائنانۀ مرحوم و عظیم الشأن حجت الاسلام آقای‏‎ ‎‏حاج شیخ مرتضی ـ رحمة الله علیه.‏ 🔸‏اینجانب نمی توانم در این حال احساسات و عواطف خود را نسبت به این شخصیت‏‎ ‎‏عزیز ابراز کنم. آنچه باید عرض کنم دربارۀ او آن است که او خدمتهای ارزشمندی به‏#‎ ‎‏اسلام و نمود و موجب تأسف بسیار است که دست خیانتکار، این درخت ثمربخش‏‎ ‎‏را از حوزه های علمی و اسلامی گرفت و همگان را از ثمرات ارجمند آن، محروم نمود.‏‎ ‎‏مطهری فرزندی عزیز برای من و پشتوانه ای محکم برای حوزه های دینی و علمی و‏‎ ‎‏خدمتگزاری سودمند برای ملت و کشور بود. خدایش رحمت کند و در جوار‏‎ ‎‏خدمتگزاران بزرگ اسلام جایگزین فرماید.‏ 🔹‏اکنون شنیده می شود که و گروههای درصدد هستند که با‏‎ ‎‏تبلیغات اسلام شکن خود دست عزیز دانشگاهی ما را از استفاده از این استاد‏ فقید کوتاه کنند. من به و طبقۀ روشنفکران توصیه می کنم که کتابهای‏‎ ‎‏این عزیز را نگذارند با دسیسه های غیر اسلامی شود. از خداوند متعال‏‎ ‎‏توفیق همگان را خواهانم. والسلام علی عبادالله الصالحین.‏ ‏‏27 اسفند ماه 58‏ ‏‏29 ربیع الثانی 1400‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ (صحیفه امام، ج 12، ص 187و188) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
شهادت‌طلبی آیت‌الله کاشانی در راه دفاع از منافع دینی و ملی به روایت روزنامه‌نگار مشهور مصری ❇️۲۹اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت 🔻حسنین هیکل، روزنامه نگار معروف مصری که در آن زمان در ایران اقامت داشت آن روز تاریخی را چنین توصیف می کند: 🔹صدای آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی در تمام گوشه و کنار دنیا چنین می پیچید: سگ های انگلیس! از کشور ما شوید و نفت ما را کنید. 🔸رزم آرا با هفت تیر از میدان اخراج شده بود و در نتیجه موقعیت کاملا تحت سیطره و نفوذ آیت الله در آمده بود... 🔹 اولین قسمت از سری عجایب، قصه صدهزار نفری بود که آیت الله به هنگام مناقشه در مجلس به آن امر کرد. 🔸 سیل جمعیت از طریق خیابان هایی که به میدان بهارستان منتهی می شد، در حال فریاد و شعار دادن پیش می رفتند. 🔹در میان صفوف متظاهرين شایع شده بود که پلیس در صورت نزدیک شدن جمعیت به مقر پارلمان دستور دارد به سوی آنها تیراندازی کند! و این خبر به منزل آیت الله نیز رسیده بود. 🔸 در این هنگام شنیده شد که ایشان به پسرش می گفت: کفن مرا بیاور، کفن برای ایشان آورده شد. سپس آیت الله بعد از غسل و دو رکعت نماز، کفن را پوشیده و برای ملاقات با مرگ، در جمعیت به راه افتاد... 🔹جمعیت با جوش و خروش مانند امواج دریا و مانند قضا و راهی به سوی پارلمان پیش می رفتند، ولی هنگامی که مردم به مقر پارلمان رسیدند ناگاه افراد پلیس که بالای ساختمان مجلس بودند، مواضع خود را ترک کردند؛ زیرا طبق یک دستور از گفته می شود که در مقابل آیت الله نکنید. 📔آیت الله کاشانی و ملی شدن صنعت نفت،ص163 به نقل از ایران کوه آتشفشان محمد حسنین هیکل، ص72- 70 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
❇️ ابالفضل العباس علیه‌السلام نماد بصیرت و وفا ✳️میلاد حضرت عباس علیه السلام مبارک! در زیارات و کلماتی که از ائمه علیهم‌السّلام راجع به اباالفضل العبّاس رسیده است، روی دو جمله تأکید شده است: یکی ، یکی ... همه ، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد. (مقام معظم رهبری ۱۳۷۹.۱.۲۶) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی چندباره پرونده منافقین 📼کتاب صوتی /صوت دهم از فصل دوم برخلاف ادعای آقای منتظری، پرونده منافقین در روندی کاملا قانونی و دقیق طی شد. بازخوانی این برهه تاریخی در افشای حقایق مؤثر خواهد بود. 🔹در این قسمت از کتاب صوتی خواهید شنید: بازخوانی روند پرونده محاکمه منافقین توسط حجت‌الاسلام رازینی و نکونام (صص 216-213) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️حمایت روحانیت شیعه از تولید ملی در عصر قاجار/بخش اول 🔹این روزها حال اقتصادمان خوب نیست و بدسلیقگی رئیس‌جمهور در استفاده از لباس خارجی به زخم بسیاری از تولیدکنندگان نمک پاشید. 🔸توصیه علما به حمایت از تولید ملی (که مهمترین راهبرد برای پیشرفت اقتصاد کشور است) صرفا مربوط به دوران جمهوری اسلامی نیست و در تاریخ قاجار هم مسبوق به سابقه است و حمایت علمای اعلام از شرکت تازه تأسیس «نساجی اسلامیه» نمونه‌ای بارز در این زمینه است و تعداد زیادی از علما در نامه به مظفرالدین شاه و وزرایش و همچنین اعلامیه‌هایی خطاب به مردم جامعه، توصیه به حمایت از شرکت نساجی اسلامیه و منع استفاده از محصولات بیگانگان کردند. 🔹نکته جالب توجه این‌که این شرکت نساجی توسط یکی از علمای اصفهان یعنی مرحوم آقانجفی اصفهانی و به همراه برادر خود آقانورالله و میرزا ابوالقاسم زنجانی به همراهی بازرگانانی همچون حسین آقا امین‌الضرب اصفهانی، محمدحسین کازرونی،سلیمان خان رکن‌الملک شیرازی، کاکو حسین کازرونی و ملک‌التجار در سال 1316 ه.ق/1898 م. شرکت اسلامیه را با هدف تأمین منسوجات مورد نیاز مردم ایران و مقابله با وابستگی به خارج تاسیس کرد. ریاست این شرکت به عهده حاجی محمدحسین کازرونی بود که سابقه و تجربه اداره شرکت مسعودیه را دارا بود و چهار تن از بازرگانان اصفهان به عنوان وکلا و امنای اداره مرکزی اصفهان برگزیده شدند. (شرکت اسلامیه: نماد اقتصاد مقاومتی در تاریخ معاصر ایران، پیمان رهبری حق، مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران) 🔸پس از تأسیس این کارخانه؛ حمایت علما با جدیت بالا روانه ایران شد. مرحوم ملا محمد کاظم خراسانی ( ) در نامه ای به مظفر الدین شاه در سال 1317 قمری، ضمن توصیه به شاه و وزیران به سامان بخشی و استفاده از محصولات شرکت اسلامیه و در همان نامه خطاب به مردم مینویسند: 🔹بر عموم رعایا و قاطبه مسلمین ، لازم و به مقتضای «الناس علی دین ملوکهم» تأسی و متابعت نمایند و را از خود به البسه اسلامیه، صاحب شرع را دارند. کهن جامه خویش پیراستن به از جامه عاریت خواستن (مکتوبات و بیانات سیاسی و اجتماعی علمای شیعه، دوره قاجار / ج 2 / محمدحسن رجبی(دوانی) / ص 102-74) 🔸مرحوم سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی (صاحب عروه) نیز طی نامه‌ای نوشت: بسی شایسته و مناسب و به موقع و محل است که عموم مومنین و کافّه متدینین از هر صنف و هر نوع، هر یک به قدر مقدور و بودجه میسور در (استحکام، استواری) اساس و این امر مهم، اهتمام تمام و بذل جهد و صرفِ همّت نمایند و مهما امکن از البسه و اقمشه خارجه متحرّز باشند؛ بلکه سزاوار این است که در سایر جهات حرکات و سکنات و کیفیات لباس و طعام و شراب و گفتار و کردار، از وضع و طرز کفار، خود را بر حذر و برکنار دارند. 🔹قال الصادق (علیه السلام) : اوحی الله تعالی الی نبیّ من انبیائه قل للمؤمنین : لاتلبسوا لباس اعدائی و لاتطعموا مطاعم اعدائی و لاتسلکوا مسالک اعدائی فتکونوا اعدائی کَما هم اعدائی. ان الله لایُغیِّرُ ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم. (ترجمه: خداوند متعال به یکی از انبیاء وحی نمود که به مؤمنین بگو : لباس دشمنان مرا نپوشید و غذای دشمنان من را نخورید و راه دشمنان من را نروید که [در این صورت] دشمن من می‌شوید همان‌طور که آنان دشمن من‌اند. خداوند وضعیت قومی را تغییر نمی‌دهد تا این‌که آن‌ها خودشان را تغییر دهند.»(همان ،ص75) 🔸شیخ عبدالله مازندرانی نیز نوشت: اولا تورّع از شبهات از مستحسنات عقلیه و شرعیه است. ثانیا ترویج و همراهی و همدستی و یک جهتی نمودن در ، هر دو مقصد (را) حاصل است. خداوند عالم تایید و مدد و یاری نماید کسانی که به قدرت مالی و لسانی ترویج این شرکت اسلامیه، ادامَها ربّ البریّة می‌نمایند.(همان) 🔹مرحوم محمد غروی شربیانی مرقوم داشت: امری که و رفاهت (آسودگی) حال عموم مسلمین و آبادی ممالک محروسه ایران و زیادتی آبروی ملت اسلامیه و ترقی دولت قاهره علیّه در آن باشد، بهتر ازین به نظر نمی‌آید. معلوم است تکلیف متمکّنین در ترویج این مقصد و تشویق اهل این مطلب و امداد آنها به مال و جان، زیاده از دیگران است.(همان) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️حمایت روحانیت شیعه از تولید ملی در عصر قاجار/بخش دوم 🔹حمایت مرحوم محمدحسن مامقانی از منسوجات اسلامیه: بحمدالله تعالی فراهم شدن اسباب و سدّ ابواب از ممالک خارجه، از این عصر با برکت است. چقدر شایسته است که عموم مسلمین با کمال شوق و اتحاد کلمه در رواج آن و هَجر(کنار گذاشتن) که سبب اختلال امور کافه مسلمین شده جدّ و جهد نموده، اسلام را رونقی تازه داده و با اتفاق کلمه اسلامیه، مسلمین را آسوده نمایند. رجاء واثق (آن‌که) امنای دول علیّه از منافع عمومی دینی و مُلکی آن، غفلت نداشته باشند. مکتوبات و بیانات سیاسی و اجتماعی علمای شیعه، دوره قاجار / ج 2 / محمدحسن رجبی(دوانی) / ص 76) 🔸میرزا فتح الله شیرازی: عمارت دیار و آبادی امصار بعد از مَعدلت (پوشاندن) سلاطین با اقتدار و امرای فرمانگزار، منوط به است و رونق مُلک و دولت و ترقیِ صنایع اهل صنعت. نان خود بر سفره مردم خوردن به نعمت خویش و منت از دیگری بردن و خانه همسایه سوختن و چراغ اجانب برافروختن و جامعه خویش دریدن و کلاه بیگانه دوختن، نه کار عقلا است. گفته اند: مُلک از خردمندان، جمال گیرد و دین از پرهیزکاران کمال پذیرد. پس امری که جامع خردمندی و پرهیزکاری و دارای دیانت و دنیا، داری کمال ملت و جمال دولت باشد البته اهتمام در او، فریضه همت (واجب و شایسته تلاش) بزرگان خواهد بود...(همان) 🔹میرزا حسین نوری (محدث نوری) : به چه لسان شکر کنیم حضرت ایزد منان را که در عصر خود دیدیم جمعی را که حسب سلامتی فطرت و پاکی طینت و غیرت اسلامه و تعصب مذهبیه درصدد رواج آیین دین و رونق کیش مسلمین برآمده و در تهیه و تدارک اسباب زندگی، از قذارات (ناپاکی ها) شبهات از جهات عدیده همت گماشته، تا مسلمانان به اعانت حضرت احدیت از مفاسد ظاهریه و باطنیه آن آسوده شوند، علاوه بر مصالح دنیویه که بر ذی شعوری مخفی نیست. 🔸هندوی بت پرست از نظر کردن مسلمانان بر غذای او – چه رسد به مباشرت آن غذا به دست را (آن غذا را)- نجس و حرام دانسته ، به درد جوع، راضی و آن را تلف میکند. با کجا رواست که بافته چنین کسی در تن، به حضور الهی ایستاده ؟ امیدواریم خداوند جلّت آلائه، قلوب متمکنین از اعانت و نشر و ترویج این امر مهم دین و دینوی را مایل و راغب نموده که تمام مقدور خود را در انجام و اتمام آن مبذول دارند و ولیّ عصر (صلوات الله علیه) را از خود خرسند و مسرور نمایند و خویش را در زمره خدمه و کارکنان حضرت مقدسش درآورند. (همان ص77) 🔹ابن صدر الدین موسوی: بر کافه مسلمین لازم است که قدر نعمت بزرگ تاسیس شرکت خیریه اسلامیه را که همانا خداوند اقدس جلت آلائه به برکت عنایت خاصه امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) به اهل اسلام عنایت فرموده، بدانند و فواید کلیه و نتایج خیریه که از استقرار و استدامه آن، عاید دولت و ملت و دنیا و دین خواهد گردید، ملتفت شوند و به دقت ملاحظه نمایند، تا به حکم فطرت اصلیه خود، ادای شکر این موهبت بزرگ را علی الدوام فریضه ذمه خود شمارند...(همان ص78) 🔸مرحوم میرزا حسین نوری (محدث نوری): با احتیاج (مسلمین به کفار) که سبب کلی است برای مخالطت و معاشرت، مسالمت و موافقت بلکه موادَّت و مشابهت (با کفار)، از رسوم دین و آیین مسلمین و علایم ایمان ، جز اسمی به دست نخواهد آمد، زیرا که محبت صنفی با مودّت عدویشان جمع نشود و مشابهت قومی با مباینت دیگران میسر نگردد . بلکه به مرور ایام، حبّ آن طایفه در فلب راسخ، بغض این (مسلمانان) در قلب مستقر، و جوارح مستور در منسوج اغیار . 🔹با چنین قلب ویران و هیئت عدوی، ، برای حضور در محضر قدس حضرت الهی و اظهار عبودیت و احتیاج و استدعای انجام حوائج محلی و به جهت اجابت دعا و دفع مکاره و بلا، جای امیدی نخواهد ماند. علمای راسخین از آیه مبارکه « ولا تاکلوا ممّا لم یُذکر اسم الله علیه» استنباط فرمودند که هر غذایی که برای اسم و شهرت و امثال آن مهیا شود، داخل است در این نهی . پس حال، پارچه که از ابتدای تا انتها در دستهای اعدای خداوند و خلفایش صلوات الله علیهم – که در آنها است جمعی که دشنام و سخریه به آن ذوات مقدسه گویند و کنند – سیر میکند، اثرش چیست و حکمش چه باشد؟ نوع مسلمانان سال ها است اثر اجابت در دعای خود نمی‌بینند و در مقام پیدا کردن سبب آن برنیامدند و بر فرض، عیب آن را در دعا یا ناقل آن پندارند و از این دعا به آن دعا و از آن ناقل به دیگری منتقل شوند و ندانستند که اول شروط اجابت، پاکیزگی مطعوم و ملبوس است و هر چه در آنها مداقّه کنند، اثرش را در آنجا مشاهده نمیاند. (همان، ص80-79) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️حمایت روحانیت شیعه از تولید ملی در عصر قاجار/بخش سوم 🔹مرحوم محدث نوری: با دست خبیث به اقسام معاصی و ملَوَّث (آلوده) به انواع قذرات و زبان پلیدی مثل آن، توقع پاکیزگی از ملبوس بافته او داشتن عین سفاهت، و به مجرد طهارت و حلّیت ظاهر قناعت کردن، تمام خسارت است. بیچاره ها گاهی در مقام تجربه برنیامدند و قدمی به آن وادی نگذاشتند تا ببینند با ایشان چه میکنند. 🔸تشبّث به ، وقتی برای فکر این مطالبِ واضحه نگذاشته چه رسد به عمل به آن . حال چگونه باید شکر نمود آنانی را که در مقام نصرت مومنین و شکست رونق اعدای دین بر آمدند؟ به تجارت رابحه (سودآور) نافعه، حضرت باری عزّ اسمه و خلفایش (علیهم السلام) را از خود خوشنود نمودند و به فیض نعمت جلیله « یرجون تجارة لن تبور» خود را محفوظ ساختند و عبادالله را از تلوّث به اقذار ملحدین، پاک نودند و اموالشان را از صرف در مصارف بیهوده، نگاهداشتند. 🔹زهی تجارت که در سلک عبادت، منتظم و عجب عبادت، که مفاسد دینیه و دنیویه عباد به آن منعدم. « یا لیتنی کنت معهم فافوز فوزا عظیما» ... و از دیدن بعض ناملایمات و مشاهده پاره ای خسارات، تجافی (دوری وکناره گیری کردن) و مماطله (معطل کردن) و مسامحه را در اهتمام در انجام و اتمام و تکمیل این خدمت جمیله جایز ندانند.... 🔸و البته تمامت اعضای این مجلس شریف و ارکان این محفل منیف و ارباب صنایع و حِرف و اعوان ، اقامه و نشر و رواج این تجارت خویش را خدمت دین دانسته، با شوق و رغبت و کوشش و همت و عزم و استقامت، بلکه با درک مثوبت و قصد قربت به کار خود مشغول و به عمل خود متبهج و مسرور (باشند). ... اگر از برداشتن پسر، خاشاکی از راه مسلمانان، از گناه سالهای پدر درگذرند، پس خوشا حال آنان که این همه کثافت را از بدن مسلمانان برمیدارند.مکتوبات و بیانات سیاسی و اجتماعی علمای شیعه، دوره قاجار / ج 2 / محمدحسن رجبی(دوانی) / صص 81-80) 🔸مرحوم سید احمد بن فخرالدین موسوی کاشانی: موضوع: پرهیز مسلمانان از معاشرت و دوستی با کفار فرنگی و تحریم تجاری کالاهای اروپایی به ویژه منسوجات تاریخ: 19 ربیع الثانی / 7 رجب 1319 ق ... هان ای مسلمانان ! لَختی به هوش آیید و به فکر عواقب امور افتید. دیدید اسلام چه شوکت داشت؟ خواب خرگوش زیاد شد، مرض طول میشکد و مزمن میگردد. کون سخت در بستر ناتوانی افتاده اید . دلایل موت نمایان است. به راستی میگویم اگر ندی دیگر سبک حال بدین منوال باشد، وقتی آید که کار از کار گذشته و تیر از شست رها شده، تاسف فایدتی نبخشد و افسوس اثری نکند. 🔹آخر هیچ می‌دانید که لباس کفر در بر کردن چه اندازه یزدان را به غضب و پیغمبر را به خشم آورد و با این لباس، خدای را عبادت کردن چگونه ملاعبه به دین است؟ اگر خدایی قائلید و خالقی باورد دارید، او فرموده : « ولاتلبسوا ملابس اعدائی و لاتسلکوا مسالک اعدائی فتکونوا اعدای کما هم اعدائی» . اگر پیغمبر و ارباب عصمت را راستگو میدانید ، قواعد و قوانین شریعت، حرمت لُبس منسوجات اغیار را آشکار کرده است. علاوه بر آنکه لبس منسوجات کفر، خلاف غیرت و حمیت و انصاف و مروت و وطن دوستی است، در شریعت طاهره خاتم پیغمبران نیز حرام و عامل مستحق عقاب و عذاب است.(همان ص102) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️ولادت امام سجاد علیه‌السلام نعمت بزرگ الهی ❇️میلاد امام سجاد علیه‌السلام مبارک! 🔹 امام خمینی قدس سره الشریف: 🔸جناب علی بن الحسین از بزرگترین نعمت‌هایی است که بر بندگان خود به وجودش منت گزارده و آن سرور را از عالم قرب و قدس نازل فرموده برای فهماندن به بندگان خود. ‏‏و‏‎ ‎‏لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعیم (آن روز شما را از نعمت‌ها می‌پرسند تکاثر / 8)‎‏ و اگر از ما سؤال شود که قدر این نعمت را چرا‏‎ ‎‏ندانستید و استفادت از این بزرگوار چرا نکردید، جوابی نداریم جز آنکه سر‏‎ ‎‏خجلت به پیش افکنیم و به نار پشیمانی و تأسّف بسوزیم؛ و در آن وقت‏‎ ‎‏پشیمانی نتیجه ندارد.‏ (آداب الصلاة ص ۱۵۲) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db