eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
650 ویدیو
595 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
منطق شما ترور است! 🔻 | 14 اردیبهشت 🔹... این رجل فاجری که عزیز ما (شهید مطهری) را به زمین ریخت، تأیید کرد دین خدا را. یعنی خدا‏‎ ‎‏دین خودش را به او تأیید کرد. با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد ما. این انقلاب‏‎ ‎‏باید زنده بماند، این باید بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست.‏‎ ‎‏ را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. ؛ ما بیدارتر می شود. 🔸ما از‏‎ ‎‏مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی‏‎ ‎‏شب، ما را می کشید. برای اینکه ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت‏‎ ‎‏می کردید؛ می کردید. لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است! منطق اسلام ترور‏‎ ‎‏را می داند. اسلام منطق دارد؛ لکن با ترور شخصیتهای بزرگ ما، شخصهای بزرگ‏‎ ‎‏ما، اسلام ما تأیید می شود.‏ 🔹نهضت ما زنده شد. تمام اقشار ایران، باز زندگی از سر گرفت. اگر یک سستی، ضعفی‏‎ ‎‏پیدا کرده بود، زنده شد. اگر نبود شهادت این مرد بزرگ، و اگر مرده بود این مرد بزرگ‏‎ ‎‏در بستر خودش، این تأیید نمی شد؛ این موج برنمی خاست. الآن موجی در همۀ دنیا، همۀ‏‎ ‎‏دنیا، همۀ دنیایی که به اسلام علاقه دارند، این موج بلند شد. سایر کشورها هم؛ برادران‏ ‎‏من نترسید از موج.‏ ‏آن که مردن پیش چشمش «تَهْلُکه» است‏ ‏‏نهی «لا تُلقوا» بگیرد او به دست 🔸 ‏‏مردن تهلکه نیست؛ مردن حیات است. آن عالَم، حیات است؛ این عالم مرده است. از‏‎ ‎‏مردن نترسید، و نمی‌ترسیم. آن‌ها باید بترسند که مردن را از بین رفتن می دانند؛ هلاک و فنا‏‎ ‎‏می دانند. چرا مسلمین از موت بترسند؟ چرا علما از موت بترسند؟ این مکتب باقی است؛‏‎ ‎‏مکتب اسلام باقی است؛ این نهضت باقی است، تا این ریشه های گندیده هم زیر خاک‏‎ ‎‏بروند؛ تا این ریشه های گندیده هم قطع بشوند؛ تا این توطئه های ضعیف هم خنثی بشوند.‏ ‏‏ (14 اردیبهشت 58، صحیفه امام، ج 7، ص 183) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻سال روز اولین بیانیه انقلابی امام خمینی (قدس سره )/بخش اول 🔆 15 اردیبهشت سال روز صدور اولین امام خمینی (قدس سره)است. بیانیه ای پرشور و البته عمیق که دنیای سکوت آن روزگار را شکست و نوری شد در و استبداد. به مناسبت این روز بیانیه تاریخی امام انقلاب را خواهیم خواند: ❇️بسم الله الرحمن الرحیم‌ 🔹قال الله تعالی: قُلْ انَّما اعِظُکُم بِواحِدَهٍ انْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی‌ وَ فُرادی‌. 🔸خدای تعالی در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را بیان کرده، و بهترین موعظه‌هایی است که خدای عالم از میانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده. 🔹این کلمه تنها راه اصلاح دو جهان است. قیام برای خداست که ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلّت رسانده و از جلوه‌های گوناگون عالم طبیعت رهانده‌ خلیل‌آسا درِ علم الیقین زن /ندای لا احبّ الآفلین زن‌ 🔸قیام للَّه است که را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صَعْق و صَحْو کشاند. قیام برای خداست که خاتم النبیین- صلی الله علیه و آله- را یک تنه بر تمام عادات و غلبه داد و بت‌ها را از خانه خدا برانداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قابَ قوسیْن او ادنی رساند. 🔹خودخواهی و برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده. 🔸قیام برای منافع شخصی است که را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از ده میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت‌پرست پشت میزنشین شدند. 🔹قیام برای شخص است که یک نفر [رضاخان]را بر یک گروه چندین میلیونی چیره می‌کند که حَرْث و نسل آن‌ها را دستخوش شهوات خود کند. قیام برای نفع شخصی است که الآن هم چند نفر کودک خیابان‌گرد را در تمام کشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حکومت داده. 🔸قیام برای نفس اماره است که را تسلیم مشتی کودک ساده کرده و مراکز علم قرآن را مرکز فحشا کرده. قیام برای خود است که موقوفات مدارس و محافل دینی را به رایگان تسلیم مشتی هرزه‌گرد بی‌شرف کرده و نَفَس از هیچ کس در نمی‌آید. 🔹قیام برای نفس است که را از سر زن‌های عفیف مسلمان برداشت و الآن هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخنی نمی‌گوید. 🔸قیام برای نفع‌های شخصی است که که کالای پخش فساد اخلاق است، امروز هم همان نقشه‌ها را که از مغز خشک رضا خان بی‌شرف تراوش کرده، تعقیب می‌کنند و در میان توده پخش می‌کنند. 🔹قیام برای خود است که مجال به بعضی از این داده که در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هر چه می‌خواهد بگوید و کسی نفس نکشد. 🔸هان ای روحانیین اسلامی!ای علمای ربانی!ای دانشمندان دین‌دار!ای گویندگان آیین دوست!ای دین‌داران خداخواه!ای خداخواهان حق‌پرست!ای حق‌پرستان شرافتمند!ای شرافتمندان وطن‌خواه!ای وطن‌خواهان باناموس!موعظت خدای جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفع‌های شخصی کرده تا به همه سعادت‌های دو جهان نایل شوید و با زندگانی شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید. 🔹انّ للَّه فی ایّام دهرکم نفحاتٌ الا فتعرّضوا لها ؛ امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه گرد شهوت‌ران بر شما چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند. امروز شماها در پیشگاه خدای عالم چه عذری دارید؟ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻اولین بیانیه انقلابی امام خمینی قدس سره الشریف بخش دوم 🔹همه دیدید کتاب‌های یک نفر تبریزی بی‌سر و پا [کسروی] را که تمام آیین شماها را دست‌خوش ناسزا کرد و در مرکز تشیع به و - روحی له الفداء- آن همه جسارت‌ها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد. 🔸امروز چه عذری در محکمه خدا دارید؟ این چه و است که شماها را فرا گرفته؟ ای آقای محترم که این صفحات را جمع‌آوری نمودید و به نظر علمای بلاد و گویندگان رساندید! خوب است یک کتابی هم فراهم آورید که جمع تفرقه آنان را کند و همه آنان را در مقاصد اسلامی همراه کرده از همه امضا می‌گرفتید که اگر در یک گوشه مملکت به دین جسارتی می‌شد، همه یک‌دل و جهت از تمام کشور قیام می‌کردند. 🔹خوب است دینداری را دست کم از بهاییان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه (ده) زندگی کند، از مراکز حساس آن‌ها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او شود برای او قیام کنند. 🔸شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره‌سران بی‌دین از جای برخاستند و در هر گوشه زمزمه بی‌دینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقه‌زده‌ها چنان چیره شوند که از زمان رضا خان روزگارتان سخت‌تر شود. وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً الَی اللهِ وَ رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجْرُهُ عَلَی اللهِ 11 شهر جمادی الاولی ‭1363‬ - سید روح الله خمینی‌ 15 اردیبهشت ‭1323‬ @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻قرآن کتاب قصه نیست ✳️نردبان آسمان؛ نکاتی اخلاقی از امام خمینی به مناسبت ماه مبارک رمضان/21 درست تفکر کن عزیزم، قرآن نعوذ بالله کتاب قصه نیست، شوخی با شما نمی کند، ببین چه می‌فرماید؟ این چه عذابی است که عزیزها را از یاد می‌برد، حامله را بی‌بار می‌کند. آیا چه عذابی است که خداوند تبارک و تعالی با آن عظمت او را وصف می‌کند به «شدت» و جای دیگر به «عظمت». (شرح چهل حدیث، ص 22) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔰مصاحبه کمتر دیده شده مقام معظم رهبری در مورد شخصیت شناسی شهید مطهری ▶️بخش اول 🔹تصور من اینست که مرحوم آیت‌الله مطهری (رضوان الله عليه ) بعنوان یکی از چهره هائی که در احياء تفکر اسلامی بیشترین نقش را داشتند، و جزو یکی از پرچمداران این بینش نوین اسلامی، و طرح دوباره اسلام در فضای فرهنگ امروزی جهان باید بشمار بیاید! 🔸ما در میان و غیرایرانی... وقتیکه نگاه می کنم به این چهره های شناخته شده، مرحوم شهید مطهری را یکی از برترین این‌ها بحساب می آورم، علت هم، همین جامعیت ایشان است. 🔹 این مرد يك بود، یعنی وقتی می‌خواست اسلام را تبیین، و مسائل اسلامی را بیان کند، از خودش چیزی مایه نمی‌گذاشت. اسلام را می‌شناخت، فقه اسلامی را بلد بود، همان‌طور که می‌دانید فقه اسلامی به معنای شیوه استنباط احکام از منابع اولی اسلام، یعنی کتاب و سنت است، و فقیه، آن کسی است که این شیوه استنباط را بلد است. 🔸 مرحوم مطهری يك بود.. اینطور نبود که به دام شرقی یا غربی بیفتد! همچنان‌که بسیاری از متفکرین مصلح و طرفدار تجدید حیات دوباره اسلام، در آن دام افتادند. 🔹يك فيلسوف بود، ولی با معارف عمیق و استدلالی اسلام آشنا بود. 🔸يك سخنور بود، یعنی میتوانست همه آنچه را که بلد است بزبان بیاورد. 🔹 يك نويسنده بسیار خوب بود، یعنی می‌توانست همه آن‌ها را بنویسد، واقعا ابعاد يك شخصیت زبده برجسته بود، که می‌توان او را یکی از متفکرین، و یکی از پرچمداران به شمار آورد. 🔸شهید مطهری تاریخ را خوب میدانست، و دوره‌های مختلف تاریخی کشور ما را بعد از اسلام، ایشان یقینا مطالعه کرده بود. 🔹به نظر من مرحوم مطهری با دو ابزار..می‌توانست تفاهم و نزدیکی بین دو قشر روحانیون و تحصیل‌کرده‌های جدید را به وجود بیاورد: یکی ، و دیگری غنای شخصیت خود ایشان 🔸از لحاظ تلاش عملی، ایشان در دانشگاه درس گرفتند، با دانشجوها انس پیدا کردند، در مجامع تحصیل‌کرده ، مهندسین، پزشکان، شرکت کردند، و يك قطب و ملجأ و پناهی برای تحصیل کرده‌های جدید شدند. 🔹هیچ‌کدام از این چهره‌های بین روحانی و دانشگاه به قدر ایشان در این جهت موفق نبودند، و ایمان آن تحصیل‌کرده‌های جدید را جلب نکردند. 🔸دومین وسیله، غنای شخصیت خود ایشان بود. می‌دانید یکی از چیزهائی که بین این دو قشر را جدا کرده بود، این بود که این دو قشر را نسبت بهم بی اعتماد کرده بودند! تحصیل کرده های جدید، فارغ التحصیل حوزه علمیه را يك آدم باسواد نمی‌دانستند! روحانی، در عرف و فرهنگ غربی تزریق شده به يك عده‌ای از تحصیل‌کرده‌های ما، يك عنصر بی‌سواد و پرمدعائی به حساب می‌آمد که اصلا تضييع وقت بود که انسان با او بنشیند، حرف بزند، یا خودش را به او نزديك كند؟ یعنی او را اصلا قابل نمی‌دانستند! متقابلاً، تحصیل‌کرده حوزه علمیه هم تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی را با همین چشم نگاه می‌کرد..شخصیت علمی و قوی مرحوم شهید مطهری هم بیش‌ترین تأثیر را در نزدیکی این دو قشر داشت. 🔹اعتقاد مرحوم مطهری (رضوان الله تعالی علیه) به نقش منهای اشتباهاتی که ممکن است این، یا آن شخص روحانی داشته باشد یکی از خصوصیات ویژه این بزرگوار بود. 🔸این جمله که واقعا بطور کامل در ذهن‌های کسانی که مشتبه بودند کوبیده و پاك شد، این هنر آقای مطهری بود که او درك کرد که هدف آن کسانی که داشتند يك سری حرف‌هائی را می‌زدند، همین اسلام منهای روحانیت است. می‌خواهند اسلام بدون مفسر و عالم اختصاصی به اسلام وجود داشته باشد، تا راه برای تعبیر و توجيه باز باشد. (ویژه نامه ششمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری،نشریه شماره 74، تهیه و تنظیم حزب جمهوری اسلامی،صص 283-262) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔰مصاحبه کمتر دیده شده مقام معظم رهبری در مورد شخصیت شناسی شهید مطهری ▶️بخش دوم 🔻مرحوم شهید مطهری برای حفظ تداوم ، و غلبه آن بر این انقلاب عنصر مؤثری بود. 🔸 از همان ابتدایی که این انقلاب داشت پیروز می‌شد و حتی قبل از پیروزی، عده‌ای بودند که مصرا می‌خواستند صفت اسلامی را از این انقلاب بگیرند! و بعد از آن هم که انقلاب به پیروزی رسید از اولین لحظات، کسانی بودند که در این خط حرکت می‌کردند، و کسانی هم که این فکر را داشتند، همه جزو آن بی‌اعتقادها و ملحدهای آشکار و صریح نبودند، بلکه کسانی هم بودند که «على الظاهر مسلمان بودند و داعیه ضد اسلامی هم نداشتند، اما على الباطن» به هیچ‌وجه نمی‌توانستند تفکر اسلام، آن هم تفكر فقاهتی اسلام را تحمل کنند> طبیعی است که آقای مطهری با حساسیت‌هایش، با آگاهی و با ، و با علم فراوانش با آن حالت خاص، و به تعبیری خط شکنی ایستادگی کردند. 🔹مرحوم مطهری (رضوان الله تعالی علیه)» يك انسانی بود که علی‌رغم ظاهری که به آن این رقت‌ها و لطافت‌ها (حالت استدلال و مثلا منطقی برخورد کردن بامسائل) نمی‌آمد و تصور نمی‌شد، باطن بسیار رقیق و لینی داشت. يك وقتی شاید حدود سال‌های ۵۲، ۵۳ بود به يك مناسبتی می‌گفتند که من مایل هستم یك فرصتی پیدا کنم، و کارهای دانشگاهی و درسی را کنار بگذارم، و بروم تا حالا تعبیری که ایشان می‌کردند شاید مثلا این بود که خدا را ببینم ، یا مثلا لقاء حق برسم و يا يك تعبیر اینطوری که خوب مقصود ایشان این بود که بروم آنجا و کار فرهنگی و فکری توأم با خلوت مناسب با عبادت و ریاضت، و توجه و این‌ها داشته باشم. 🔸ایشان یك چنین روحی داشت. مرد بسیار دقیق و ظریفی بود، و به شدت تحت تأثیر هیجانات عرفانی و معنوی قرار داشت. يك شب ایشان منزل ما بودند، نصف شب از صدای گریه ایشان خانواده ما از خواب پریده بودند البته اول ملتفت نشده بودند صدای کیست اما بعد فهمیدند که صدای آقای مطهری است. بله ایشان نصف شب نماز شب می‌خواند همراه با گریه، با صدایی که از آن اطاق می‌شد آن را شنید! 🔹پدر ایشان را در رفت و آمدها و جلسات می‌دیدم صحبت کردن ایشان را ندیده بودم، که مثلا از ایشان استفاده ای کرده باشم، لكن مرحوم مطهری عجیب برای ایشان احترام قائل بودند! در حالیکه قطعا مرحوم مطهری (رضوان الله تعالی علیه) رتبه فکری بالاتری داشتند و شخصیت ایشان شاید قابل مقایسه نبود، اما به قدری ایشان در مقابل پدر بودند که حد نداشت! و علت هم این بود که می‌گفتند اول کسی که مرا به مسائل معنوی و حال و عبادت و این‌ها هدایت کرد پدرم بود مثلا می‌گفتند پدرشان از دوران کودکی و جوانی ایشان را به قرآن خواندن و این‌ها وادار می‌کرد. 🔹علی ای حال مرحوم شهید مطهری اگر امروز می‌بودند من فکر می‌کنم مناسب‌ترین جا برای ایشان ریاست‌جمهوری بود، که با آن ابعاد عظیم شخصیت يك حكيم، يك فيلسوف، يك يك نظام می شد و این خیلی برای این نظام ارزش داشت، و ما می‌توانستیم به وجود او در دنیا افتخار کنیم، و این بزرگوار واقعا می توانست يك نمود خوبی برای این نظام باشد.(ویژه نامه ششمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری،نشریه شماره 74، تهیه و تنظیم حزب جمهوری اسلامی،صص283-262) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔰مصاحبه کمتر دیده شده مقام معظم رهبری در مورد شخصیت شناسی شهید مطهری ▶️بخش سوم 🔹مرحوم شهید مطهری بدون شک یکی از ارکان مبارزه (در هنگام اوج گیری آن در تهران) بودند. و نیز یکی از دو، سه نفر افرادی بودند که امام نهایت اطمینان و اعتماد را در اداره قضایای ایران و تهران (که مرکز همه مسائل بود به ایشان داشتند. 🔸من البته هنگامی که از برگشتم، آمدم تهران و بعد رفتم مشهد. و باز بعد از مدت کوتاهی آمدم تهران، با ایشان در ارتباط بودم (غالبا در ارتباط زیادی بودم تا اینکه در نزدیکی های آن هفته‌های آخر قبل از پیروزی انقلاب که شورای انقلاب تشکیل شده بود ایران پیغام دادند که من فورا به تهران بیایم) برای محرم رفته بودم مشهد و يك دو هفته‌ای طول کشیده بود. می‌خواستم زودتر برگردم اما نشد و گفتند که با کاری هست و چون باز یکی دو سه روز دیگر تأخیر شد، مجددا ایشان پیغام داد و مؤكدا خواستند من بیایم. تهران که آمدم به من اطلاع دادند امام دستور فرموده‌اند بنده هم جزو شورای انقلاب باشم. 🔹ایشان در آن برهه از زمان یك شخصیت سیاسی بود، فعالیت سیاسی می‌کرد، فکر می‌کرد. از جمله خصوصیتی که من از ایشان فراموش نمی کنم صلابت و ایشان است، در مقابل حرکت که از طرف میانه‌حال در همان روزهای اول پیروزی انقلاب برای صورت اسلامی انقلاب انجام می‌گرفت. 🔸آن وقتی که بختیار پیشنهاد کرده بود برود خدمت امام برسد! يك شرحی (اعلامیه‌ای بود) را داده بود به یکی از این آقایان وابسته به که بیاورد شورای انقلاب، که بختیار مایل است اگر شما موافقید و اگر امام هم قبول می‌کند این اعلامیه را صادر کند. از این اعلامیه می‌توانست وجهه‌ای برای بختیار درست کرده، و کار را عقب بیندازد. لکن در آن جمع ما، دو نفر قاطع مخالفت کردند! یکی مرحوم شهید مطهری بود، و دیگر مرحوم . این دو نفر هر کدام يك نكته‌ای را به عنوان ایراد، در این اعلامیه ذکر کردند که اگر آن نکته می شد نظر بختیار برآورده نمی شد. لذا بود که وقتی این دو نفر اصلاحات خود را ذکر کردند و آن اعلامیه برگشت، مایل نشد که آن را پخش کند، چرا که برایش فایده‌ای نداشت. 🔹مرحوم شهید مطهری یك بینش سیاسی عمیقی داشت، یعنی عمق طبیعی و فکری ایشان در میدان سیاست هم آشکار می‌شد و همین عمق و شهید مطهری بود که امام به ایشان در معرفی و شناسایی افراد، بیش از همه(به نظر من) اطمینان داشتند شاید يك تعدادی از شخصیت‌ها و اشخاصی که در ، یا در بعضی از مسئولیت‌های دیگر گماشته شدند، امام این‌ها را گماشتند، با معرفی آقای مطهری، و اطمینانی بود که امام به آقای مطهری داشتند و انصاف به حق هم بود! و به نظرم می‌رسد، همان‌طور که ایشان خوبی برای امام بود و قدر امام را واقعا می دانست و امام را می شناخت، امام هم این شاگرد خوب و ممتاز خودش را واقعا می‌شناخت، و علی ای حال امام ایشان را بهتر و بیش‌تر از همه ما می‌شناخت و بیش‌تر از همه ما قدر ایشان را می‌دانست! (ویژه نامه ششمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری،نشریه شماره 74، تهیه و تنظیم حزب جمهوری اسلامی،صص 283-262) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
تحریف؛ بزرگ‌ترین ضربه بر پیکره اسلام بخشی از سخنرانی شهید مطهری به روایت سند ساواک 🔻شیخ مرتضی مطهری در ساعت ۲۰:۱۵ روز ۱٫۱۶ در حسینیه ارشاد به منبر رفته و ضمن گفتار خود اظهار داشت بزرگترین ضربه ای که بر پیکر اسلام وارد شد مسئله است که در ایران بیشتر از همه شمالک اسلامی وجود دارد سپس اضافه نمود توجه داشته باشید که تنها ملتی هستند که خیلی خوب توانسته اند و می توانند یک میکرب را وارد دین اسلام نمایند وظایف مسلمانان در این عصر خیلی زیاد است بعد مشار اليه درباره تحریفاتی که در شده است بحث نمود. گفتار وی در ساعت ۲۱۱۵ خاتمه یافت. عده شرکت کننده در حدود ۵۰۰ نفر...(استاد شهید مطهری به روایت اسناد ساواک، ص164) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✉️آیت‌الله میلانی: گفته حضرت آیت‌الله خمینی گفته همه ملت مسلمان است بسم الله تعالى شأنه 🔹السلام عليكم امید است که با استمداد از مقام ولایت کبرای حضرت بقیه اللهی ارواحنا فداه به سعادتمندی کامل نائل شوید. عجالتا چند جمله تذکر میدهم: 🔸1)عقیده خود را درباره حضرت آیت‌الله خمینی دامت برکاته آشکارا اظهار نمایید که ایشان یکی از مراجع تقلید عالیقدر امت اسلامی هستند و گفته ایشان گفته همه ملت مسلمان است و حق مشروع قانونی دارند هرگونه انتقاد و اعتراض نمایند و مسلک ایشان احقاق حق واصلاح‌طلبی ونگهداری تمامیت ارضی و طرفداری از بیچارگان . نصیحت‌گویی و مراعات جهت اقتصادی این کشور مذهبی است. آیا تبعید ایشان چه مفهومی خواهد داشت؟ 🔹2) همه طبقات محترم، پشتیبانی خود را از روحانیت اظهار نمایید و با استدلال منطقی متانت کامل اعلام نمایید هر تصویب و قانونی را که امضاء ننماید مور رضایت ملت نیست و تصویب کننده آن نیست و باید مصوبات و قوانین طبق موازین دینی و مصالح عمومی بوده باشد. 🔸3) اتحاد کلمه و خلوص نیت و شهامت روحی داشته و نیز خواسته های خود را - امضاهای مشخص انتشاردهید که بدون آن مورد اعتماد نیست و اثری ندارد واگراین نامه را خواستید انتشاردهید، امضاآت ذيل سؤال را به طرز روشن درج نمایید و بدانید حق طلبی و عدالتخواهی ودعوت به خیر و صلاح وظیفه ای است که نتوان از آن خودداری نمود. محمد هادی الحسینی المیلانی یوم مبعث 27رجب 84، 9/11/1343 ( اسناد انقلاب اسلامی،ج1، ص274) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم
خلع سلاح قوه تفکر با کشیدن جوانان به فحشا 🔻 | 15 اردیبهشت 🔹... قلم‌های‏‎ ‎‏مسموم خطاکار و گفتار گویندگان بی‌فرهنگ در این نیم قرن سیاه اسارت بار عصر ننگین‏‎ ‎‏، را به منزله کالایی خواستند درآورند و آنان را که آسیب‌پذیر بودند به‏‎ ‎‏مراکزی کشیدند که قلم را یارای ذکر آن نیست. هر کس بخواهد شمه‌ای از آن جنایات‏‎ ‎‏مطلع شود، به روزنامه‌ها و مجله‌ها و شعرهای اوباش و اراذل زمان از روزگار‏‎ ‎‏تباه الزامی به بعد مراجعه کند و از مجالس و محافل و مراکز آن زمان‏‎ ‎‏سراغ بگیرد. رویشان سیاه و شکسته باد قلم‌های روشنفکرانه آنان. 🔸و گمان نشود که آن‏‎ ‎‏جنایات با اسم «آزاد زنان و آزاد مردان» بدون نقشه جهان‌خواران و جنایتکاران بین‌المللی‏‎ ‎‏بود. یکی از نقشه‌های آنان، کشیدن به مراکز بود که موفق شدند و کشور ما‏‎ ‎‏را از جوانانی که عضو فعال جامعه‌اند، تهی کردند و مغزهای آنان را از قوه تفکر، خلع‏ ‏سلاح نمودند که هر چه از این کشور آفت‌زده و غرب‌زده بچاپند و به یغما ببرند، همگان‏‎ ‎‏بی تفاوت باشند. 🔹امروز به برکت ، زن عضو مؤثر جامعه تا حدودی مقام‏‎ ‎‏خود را یافته است. از یک عدۀ معدود در ردۀ بالا که میراث زمان سیاه رژیم منحط سابق‏‎ ‎‏است و مقام زن را به خودآرایی و حضور در مجالس عیش و عشرت می‌دانند، و خود را‏‎ ‎‏به صورت کالایی درآورده‌اند و پیرو و عمال همان رژیم هستند و پیاده‌کنندگان همان‏‎ ‎‏نقشه اجانب می‌باشند و کمک‌کاران و هستند که بگذریم، دیگر ‏‎ ‎‏و متعهد، هم‌دوش مردان عزیز به ساختن عزیز پرداخته؛ چنان‌که به ساختن خود‏‎ ‎‏در علم و فرهنگ پرداخته اند. و شما شهر و روستایی را نمی یابید جز آنکه در آنها‏‎ ‎‏جمعیت‌هایی فرهنگی و علمی از زن‌های متعهد و بانوان اسلامی ارجمند به وجود آمده‏‎ ‎‏است. 🔸و نهضت اسلامی به برکت اسلام چنان تحولی در نفوس زن و مرد جامعه به وجود‏‎ ‎‏آورده که ره صد ساله را یک‌شبه طی نموده است. و شما ملت شریف دیدید که زن‌های‏‎ ‎‏محترم متعهد ایران، پیشاپیش مردان به میدان رفته و سد عظیم را در‏‎ ‎‏هم شکستند و ما و همه مرهون و اقدام آنان هستیم ... (15 اردیبهشت 59، صحیفه امام، ج 12، ص 274و275) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.