📸 موسوی مطلق و "شهید" خطاب کردن #نجمالدین_کبری
ایشان در همین کتاب، #عطار نیشابوری را هم شهید خطاب کرده است
#موسوی_مطلق
@BotShenasi
14.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خطرِ نفوذ و گسترشِ تصوف و غُلو
🎙استاد معاونیان
#تصوف
@BotShenasi
11.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حسن سبیل
🔸موسوی مطلق حرفی برای گفتن ندارد! چون با روایات بیگانه است و در این زمینه مطالعه ندارد و عاجز از فهم روایات است. اگر مطالعات روایی داشت شروع به گفتن این خزعبلات و اکاذیب نمی کرد.
تا دیروز امام عصر روحی فداه را در کفاشی و قفل سازی می دیدند و امروز در لحاف دوزی! جالب آنکه این قصه ها کاملا در فضای صوفیانه بیان می شود. اینجا هم شخص سبیل بلند (که خلاف آداب شرعی است) یک شخص مقید به شرع و درس و بحث را تحت تعلیم قرار می دهد.آن هم به دستور امام! عقل نعمت والایی است اگر به کار گرفته شود متوجه می شود هرگز امام به یک انسانی که مقید به امور شرعی نیست ارجاع نمی دهد. آن هم به جای اینکه بگوید جامعه کبیره و زیارت عاشورا و امین الله بخوان، به مانند ملامتیه می گوید بیا اول قلم بفروش تا غرورش شکسته شود.
بحث تشرف در عصر غیبت خودش با چالش های متعدد روبرو است و چله نشینی هم که در سیره اهل بیت علیهم السلام وجود ندارد و به آن امر نفرمودند. به هر حال آقای موسوی مطلق با این داستان های بی سر و ته فقط مردم را بی دین می کند.
#موسوی_مطلق
@BotShenasi
18.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موسوی مطلق در سفر حج در میان زوار بیت الله الحرام می گوید: اشک و ناله هنگام خواندن زیارت امین الله و جامعه کبیره " ادا و اصول " است! و کسی که بر آمرزش گناهان خود اصرار داشته و اظهار خضوع و خشوع و خوف و تضرع را مذمت کرده تمسخر می کند، با ادبیات زننده!
حال سوال از ایشان دارم که اهل بیت علیهم السلام که بسیار استغفار می کردند و العفو می گفتند و سجده های طولانی می کردند و اشک ایشان از شدت خوف از محاسنشان می چکید را چه می کنید؟ مگر خداوند نمی فهمید(العیاذبالله) که آنها دائم در حال تکرارند؟ خضوع و خشوع و گریه با امین الله و جامعه ادا و اصول است؟ اما گریه با اشعار مولوی و حافظ اشکالی ندارد؟ گریه با اشکار کفرآمیز عین عبادت است؟ مطالب کفر آمیز بزرگان صوفیه را تفسیر می کنید و گریه می کنید ادا و اصول نیست؟
آن وقت گریه با ادعیه را تمسخر می کنید؟ البته شما را چه به فهم معارف بلند جامعه و امین الله؟ از کسی که یک صوفی سنی را شهید خطاب کند توقعی نمی باشد. کاش مردی پیدا می شد و او را ممنوع المنبر می کرد. روح آیت الله صافی شاد که نگذاشت این شخص در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها منبر برود.
#موسوی_مطلق
@BotShenasi
🗯 چرا او را فاطمه نامیدند.
🔻[الأمالی للصدوق] ع، [علل الشرائع] ل، [الخصال] ابْنُ الْمُتَوَکِّلِ عَنِ السَّعْدَآبَادِیِّ عَنِ الْبَرْقِیِّ عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ الْحَسَنِیِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ یُونُسَ عَنْ یُونُسَ بْنِ ظَبْیَانَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: لِفَاطِمَةَ علیها السلام تِسْعَةُ أَسْمَاءَ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَاطِمَةُ وَ الصِّدِّیقَةُ وَ الْمُبَارَکَةُ وَ الطَّاهِرَةُ وَ الزَّکِیَّةُ وَ الرَّاضِیَةُ وَ الْمَرْضِیَّةُ وَ الْمُحَدَّثَةُ وَ الزَّهْرَاءُ ثُمَّ قَالَ علیه السلام أَ تَدْرِی أَیُّ شَیْ ءٍ تَفْسِیرُ فَاطِمَةَ قُلْتُ أَخْبِرْنِی یَا سَیِّدِی قَالَ فُطِمَتْ مِنَ الشَّرِّ قَالَ ثُمَّ قَالَ لَوْ لَا أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام تَزَوَّجَهَا لَمَا کَانَ لَهَا کُفْوٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ آدَمُ فَمَنْ دُونَهُ.
🔸یونس بن ظبیان از امام جعفر صادق علیه السّلام نقل میکند که فرمود: «فاطمه اطهر نزد خدا دارای نه اسم بود. این اسامی عبارت بودند: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، مُحدثّه و زهرا. »
سپس امام صادق فرمود: «آیا تفسیر و معنی کلمه فاطمه را میدانی؟ » گفتم: «ای آقای من! برایم شرح بده. »
فرمود: «یعنی آن بانو از شر و فتنه بر کنار بود. اگر حضرت علی بن ابی طالب با فاطمه زهرا ازدواج نمی کرد، از زمان حضرت آدم تا روز قیامت، در روی زمین همسری برای فاطمه اطهر یافت نمی شد که هم طراز او باشد. »
📚بحارالانوار، جلد ۴۳، صفحه ۱۰
#فاطمیه
@BotShenasi
🗯 تابش نور صدیقه طاهره سلام الله علیها بر امیرالمومنین علیه السلام
از ابان بن تغلب نقل میکند که گفت: «از امام جعفر صادق پرسیدم: «یا ابن رسول اللَّه! برای چه فاطمه اطهر، زهرا نامیده شد؟ »
فرمود: «برای اینکه نور حضرت زهرا روزی سه مرتبه برای امیرالمؤمنین علیه السّلام میدرخشید. نور صورت آن بانوی معظمه در وقت نماز صبح، آن هنگام که مردم هنوز در رختخواب خود بودند میدرخشید. سفیدی آن نور داخل اتاقهای اهل مدینه میگردید و حیاط خانه هایشان سفید میشد. آنها از مشاهده این منظره در شگفت میشدند، نزد پیامبر خدا صلی اللَّه علیه و آله میآمدند و درباره سرچشمه نور میپرسیدند. پیامبر خدا آنان را به سوی خانه زهرای اطهر روانه میکرد. زمانی که آنها به طرف خانه آن بانو میرفتند، میدیدند که او بر سر سجاده عبادت نشسته و نور صورت وی از محراب عبادتش ساطع میشود. آنگاه در مییافتندآن نوری که دیده اند، از نور فاطمه بوده است.
هنگامی که ظهر میشد و فاطمه اطهر آماده نماز ظهر میگردید، نور زرد خاصی از پیشانی وی میدرخشید و داخل خانههای اهل مدینه میشد؛ به گونه ای که در و دیوار خانه ها، لباس و رنگ چهره هایشان زرد میگردید.
وقتی درباره سرچشمه آن نور میپرسیدند، پیامبر خدا صلی اللَّه علیه و آله آنان را به سوی خانه زهرای اطهر روانه میکرد. زمانی که آنها به سمت خانه آن بانوی مکرمه میرفتند، مشاهده میکردند که او در میان محراب عبادت ایستاده و نور زردی از پیشانی وی ساطع میشود. آنگاه در مییافتند آن نوری که دیده اند، از نور پیشانی مبارک آن حضرت بوده است.
زمانی که آفتاب غروب میکرد، صورت حضرت زهرای اطهر سرخفام میشد و نوعی نور سرخ از آن ساطع میگردید و آن بانو بابت این نعمت، شکر حضرت پروردگار را به جای میآورد. نور سرخی که از چهره وی میدرخشید، داخل خانههای مردم میگردید، به شکلی که حیاط خانههای آنان به رنگ سرخ فام در میآمد. مردم که از مشاهده آن منظره تعجب میکردند، به حضور رسول خدا میشتافتند و درباره سرچشمه آن نور میپرسیدند. پیامبر خدا آنان را به طرف خانه زهرای اطهر میفرستاد. هنگامی که آنها به خانه فاطمه زهرا میرسیدند، میدیدند که آن بانوی معظمه بر سر سجاده عبادت نشسته و سرگرم تسبیح و تمجید پروردگار است و نور قرمزی از صورت وی میدرخشد. آنگاه در مییافتند آن نوری که دیده اند، از نور چهره آن بانوی مکرمه بوده است. آن نور تا زمان ولادت امام حسین علیه السّلام همچنان با او بود و در صورت ما امامان نیز هر کدام پس از دیگری خواهد بود، تا روز قیامت. »
📚بحارالانوار - جلد ۴۳، صفحه ۱۱
#فاطمیه
@BotShenasi
🗯 نور صدیقه طاهره سلام الله علیها
🔸[علل الشرائع] أَبِی عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَعْقِلٍ الْقِرْمِیسِینِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَزِیدَ الْجَزَرِیِّ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ النَّهَاوَنْدِیِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: قُلْتُ لِمَ سُمِّیَتْ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءُ زَهْرَاءَ فَقَالَ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَهَا مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ فَلَمَّا أَشْرَقَتْ أَضَاءَتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِنُورِهَا وَ غَشِیَتْ أَبْصَارَ الْمَلَائِکَةِ وَ خَرَّتِ الْمَلَائِکَةُ لِلَّهِ سَاجِدِینَ وَ قَالُوا إِلَهَنَا وَ سَیِّدَنَا مَا هَذَا النُّورُ فَأَوْحَی اللَّهُ إِلَیْهِمْ هَذَا نُورٌ مِنْ نُورِی وَ أَسْکَنْتُهُ فِی سَمَائِی خَلَقْتُهُ مِنْ عَظَمَتِی أُخْرِجُهُ مِنْ صُلْبِ نَبِیٍّ مِنْ أَنْبِیَائِی أُفَضِّلُهُ عَلَی جَمِیعِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أُخْرِجُ مِنْ ذَلِکَ النُّورِ أَئِمَّةً یَقُومُونَ بِأَمْرِی یَهْدُونَ إِلَی حَقِّی وَ أَجْعَلُهُمْ خُلَفَائِی فِی أَرْضِی بَعْدَ انْقِضَاءِ وَحْیِی.
🔻 از جابر نقل میکند که گفت: «از حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام پرسیدم: «برای چه فاطمه اطهر، زهرا نامیده شد؟ »
فرمود: «برای اینکه خدای حکیم آن بانو را از نور با عظمت خود آفرید. هنگامی که این نور درخشید، آسمانها و زمین از نور او روشن شدند و چشمهای ملائکه خیره شد. ملائکه خدای را سجده کردند و پرسیدند: «پروردگار ما! این چه نوری است؟ »
خداوند فرمود: «این یکی از نورهای من است که آن را در آسمان خود جای دادم. این نور را از عظمت خویشتن آفریدم و آن را از صلب یکی از پیامبرانم که او را بر تمام انبیا برتری دادهام خارج میکنم. از این نور امامانی به وجود میآورم که پس از قطع شدن وحی من، برای امر و دین من قیام میکنند و به راه راست هدایت خواهند شد. »
📚بحارالانوار - جلد ۴۳، صفحه ۱۲
#فاطمیه
@BotShenasi