eitaa logo
انجمن علمی ادبی ساهور
72 دنبال‌کننده
50 عکس
0 ویدیو
0 فایل
📩انجمن علمی و ادبی ساهور وابسته به گروه تاریخ و امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام #بررسی_رمان_تاریخی #نشست_های_تخصصی #کارگاه_های_تخصصی
مشاهده در ایتا
دانلود
. ادبیات در آیینه تاریخ اغلب کسانی که در گذشته به نوشتن تاریخ مبادرت می‌ورزیدند، از نویسندگان و ادیبان شاخص زمان خود بودند و از منشیان و نویسندگان دربار و پادشاه به حساب می‌آمدند و لازمه‌ی این کار آشنایی با فنون و صنایع ادبی بود. طبیعی بود که این قبیل نویسندگان به هنگام نوشتن تاریخ ذوق و هنر ادبی خود را نیز به نمایش می‌گذاشتند و به عبارت دیگر تاریخ را ادیبانه می‌نوشتند. بنابراین نوشته‌های این گروه از مورخان گذشته از ارزش تاریخی‌شان دارای ارزش ادبی ممتازی نیز هستند. حتی برخی از این آثار تاریخی، نماینده شاخص سبک‌های ادبی خود به شمار می‌روند و به خوبی ویژگی‌ها و تطور ادبیات در دوره‌های مختلف را در خود پیوند ادبیات و تاریخ در ایران منعکس می سازند. کتاب‌هایی چون ترجمه‌ی تاریخ طبری از ابوعلی بلعمی، تاریخ بیهقی از ابوالفضل بیهقی، تاریخ جهانگشای جوینی از عطاملک جوینی، تاریخ عالم آرای عباسی از اسکندر بیگ منشی و دره نادری از میرزا مهدی خان استر آبادی، تنها نمونه‌هایی از متون تاریخی ادبی به شمار می‌روند. 🌐https://eitaa.com/bouath
. تاریخ بیهقی نمونه‌ای از متون تاریخی ادبی ابوالفضل بیهقی پر آوازه‌ترین تاریخ نگار سده پنجم هجری است که در سال ۴۵۱ق نگارش تاریخ خود را آغاز کرد. بیهقی جهت نوشتن اثر خو اثر خود از یادداشت‌ها، اسناد، فرمان‌ها و نامه‌های دیوانی که طی ۴۲ سال فراهم آورده بود، بهره جست و تاریخی نگاشت که از نظر اعتبار، معتبرترین و به لحاظ شیوایی، شیواترین و جان‌دارترین شرح روزگار حکومت غزنویان بر بخش‌هایی از ایران به شمار می‌رود. (میرجعفری و عاشوری نژاد ۷۰:۱۳۷۶) تاریخ بیهقی از نظر دقت و صحت مطالب تاریخی، استحکام و انسجام ساختار، اثری بی مانند است. ارزش تاریخی این کتاب توسط اندیشمندان و مورخان همواره مورد تاکید قرار گرفته است. زرین کوب، تاریخ بیهقی را به دلیل اشراف و وقوف مولف آن بر اسناد و مدارک تاریخی و همچنین آگاهی از دسایس و حوادث پنهانی و اغراض و مقاصد دربار غزنه، و لطف بيان و التزام صدق و اشتمال بر بسیاری فواید اجتماعی و اداری مخصوصا درج بعضی مکاتبات با خلیفه ستایش می‌کند. وی این کتاب را در بین تواریخ فارسی مشخص و ممتاز می‌داند (زرین کوب ۱۳۸۳ ۴۶۴۵) بارتولد، خاورشناس به‌نام که خود از بهترین آشنایان کتاب بیهقی بوده و بیش از هر کسی از آن استفاده کرده معتقد است که این کتاب به‌قدر شایستگی خود در محافل علمی دنیا شهرت نیافته است. 📚برشی از پیوند ادبیات و تاریخ در ایران، دکترمهدی احمدی اختیار، عبدالرضا نقدی 🌐https://eitaa.com/bouath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. رسالت واقعی رمان تاریخی تاریخ غالبا رسالت اصلی خود را در بازگویی حقایق محض و رویدادهای مهم و سرنوشت ساز می‌داند در نتیجه تحلیل و بررسی موارد یاد شده در دستور کار تاریخ است و آن‌چنان که باید و شاید به مسائل حاشیه ای و جزئیاتی که برای سایر رشته‌های علوم انسانی می‌توانند مفید باشند، نمی‌پردازد. این در حالی است که رمان‌های تاریخی به توصیف نه تنها رویدادهای مهم مبادرت می ورزند بلکه جزئیات و عناصر فرعی تر را نیز ثبت و برای آیندگان به جا می‌گذارند. به طور مثال تاریخ هیچگاه از شرایط مردم پس از یک بمباران سنگین خبر نمی‌دهد. تاریخ قادر نیست احساس مردم را در آن اوضاع و احوال بازگو کند. تاریخ هیچ‌گاه تصویرگر خانه های ویران و قتل عام مردم بی‌گناه نیست. در نتیجه خواننده تاریخ نمی‌تواند به درستی به عمق حوادث پی ببرد. این رشته تنها با یک سلسله واژگان بی روح مواجه است که نشان دهنده رویدادهای عظیم هستند. در واقع رمان تاریخی جدا از بازگو کردن اطلاعات پس زمینه و اصلی می‌تواند رابطه حسی مناسبی میان اثر و خواننده برقرار سازد. در اینجا نقش رمان نویس به عنوان یک محقق امانتدار بسیار حائز اهمیت است. یک رمان نویس حرفه ای می‌بایست ابتدا به تحقیق اصولی و منطقی اقدام کند و بر اساس اطلاعات دست اول و معتبر به نتیجه گیری مبادرت ورزد. او می‌بایست کاملا به شیوه‌های داستان نویسی اشراف داشته باشد و هماهنگی منطقی ای میان رویدادهای تاریخی و حوادث تخیلی برقرار سازد. ✍مقاله رسالت واقعی رمان تاریخی کامران پارسی نژاد 🌐https://eitaa.com/bouath
. «صور سکوت»، نوشته‌ی محمدقائم‌ خانی صور سکوت از زبان نویسنده‌ی کتاب: مهم‌ترین چیزی که «صور سکوت» حول آن شکل گرفته، «انتظار» است. انتظار برای آمدن منجی موعود، بخش مهمی از ادیان ابراهیمی است که در ادبیات دنیا بسیار مورد توجه بوده؛ اما در کشور ما کمتر به آن عنایتی شده است. حوادث آن در سه جغرافیای عمده خوزستان عهد ساسانی، حجاز اسلامی و منطقه شامات پیش فتح (یعنی روم شرقی) جریان دارد. زمانش مربوط به سال‌های 12 و 13 هجری قمری است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد. از چهار دین در این داستان شخصیت وجود دارد و از مسالک و مکاتب دیگر هم نامی به میان می‌آید؛ اما مهم‌ترین وجه ممیزه آن پرداختن به موضوع مهجور مانده «انتظار موعود» است. پ.ن: صور سکوت در دو جشنواره جلال آل‌احمد و قلم زرین مورد تقدیر قرار گرفته است. 🌐https://eitaa.com/bouath
فیلم «مست عشق» روایت سه عشق بود؛ عشق میان شمس و مولانا، شمس و کیمیا، اسکندر و مریم. هر سه عشق با هدایت و مداخله شمس، عشق ناب و پاک، تحول بخش و رهایی بخش جلوه می‌کند و حتی زن در آن به مثابه معشوق جنسی نیست، بلکه آینه خداست و رابطه عاشق و معشوق در طول رابطه بنده و خدا تعریف می‌گردد. آنچه که من در فضای سینما دیدم، این بود که جوانان و نوجوانان با فیلم ارتباط نگرفتند، احتمالا با توجه به نام و بازیگران فیلم انتظار یک عاشقانه فیلم فارسی داغ را داشتند اما توی ذوقشان خورد... فیلم را از نظر فنی نپسندیدم اما از نظر پیام، سطح نخبگانی تری از سینمای عامه را دنبال می‌کرد و به دنبال تبیین معنای والای از «عشق» بود. https://virasty.com/Ahmad_olyaei/1715156810723705593 @ahmad_olyaei
. رمان‌نویس و مورخ رمان‌نویس و مورخ هر دو سر و کارشان با روایت است، اما داستان نویس می‌خواهد خلق هنری داشته باشد، لذا قوه تخیل و خلاقیت را در خود شعله‌ور ساخته و به توصیف صحنه، شخصیت و اتفاقات می‌پردازد، در حالی که مورخ گزارشگر محض تاریخ است و صرفا آنچه را که در گذشته رخ داده روایت می‌کند. بنابراین پیوند بین داستان و تاریخ باید به‌گونه‌ای صورت پذیرد که هم خلق ادبی با تکیه بر جنبه‌های هنری داستان نویسی اتفاق بیفتد و هم از آنچه در گذشته رخ داده بهره گرفته شود. با مرور‌ اشکال مختلف داستان به این نتیجه می‌رسیم که اگر بخواهیم بین تاریخ و ‌اشکال مدرن داستانی پیوند عمیقی برقرار کنیم که هم لذت تفننی بودن به مخاطب ببخشد، هم ارزش ادبی والایی داشته باشد و هم تا اندازه‌ای از واقعیت‌های یک دوره زمانی (تاریخی) اِلمان‌ها، واقعیات و آنچه در گذشته اتفاق افتاده، بخشی را منتقل سازد، ناگزیریم پیوند بین رمان- که عالی‌ترین و مطول‌ترین نمونه داستانی است- و تاریخ را بررسی کنیم. رمان‌نویس تاریخی به گذشته نظر داشته و از این لحاظ با مورخ وجه‌ اشتراک دارد. در رمان‌های تاریخی مدرن امروزی، شخصیت‌های اصلی که یا خود قهرمان واقع می‌شوند و یا دوره و زمانه زیست آنها محور لحاظ می‌شود، هویت تاریخی‌شان محرز شناخته شده است. در رمان تاریخی   می‌توان محور را همین شخصیت شناخته شده قرار داد و یا شخصیت تخیلی و خود ساخته را به زمانه و دوره‌ای که او در آن زیست می‌داشته، فرستاد. 🌐https://eitaa.com/bouath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔻جشن پرفروش کتاب «خاتون و قوماندان» 🔹باحضور: مریم قربان‌زاده (نویسنده)، عضو شورای انجمن ساهور 🔹زمان: شنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۳ 🔹مکان: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی، راهروی ۶ غرفه ۱۳۱ 🌐https://eitaa.com/bouath
این شاید وظیفه و تکلیف ما باشد که داریم تاریخ اسلام ،دانش اجتماعی مسلمین، علوم سیاسی ، ادبیات و...می خوانیم. اگر وظیفه و تکلیف ما این ها نیست و اگر به خودمان این را تکلیف نکرده ایم، پس چه تکلیفی داریم؟ چه هدفی داریم؟! اکثر ائمه در دنیای غیراسلام ناشناخته هستند. رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه‌السلام: حالا بعضی از ائمّه (علیهم السّلام) مثل امام حسین (علیه السّلام) و امیرالمؤمنین (علیه السّلام)، به دلایلی معرفی‌شده هستند؛ دیگران درباره‌شان نوشته‌اند، گفته‌اند و نوعی شناخت از آنها در دنیای غیر شیعه و حتّی دنیای غیر اسلام وجود دارد؛ لکن اکثر ائمّه (علیهم السّلام) ناشناخته‌اند. امام حسن مجتبیٰ با آن عظمت ناشناخته است، حضرت موسی‌بن‌جعفر، حضرت هادی، امام جعفر صادق، با آن دستگاه عظیم و فعّالیّت فوق‌العاده، اینها در دنیا ناشناخته‌اند. اگر چنانچه درباره‌ی اینها حرفی هم گفته شده از غیر شیعه ــ قهراً از غیر شیعه که باشد، جنبه‌ی غیر فرقه‌ای پیدا میکند ــ خیلی قلیل و محدود است. ۱۴۰۳/۲/۱۹ روی جنبه قداست ائمه(ع) باید کار عالمانه قوی و متقن بشود رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه‌السلام: راجع به زندگی ائمّه علیهم السّلام از سه بُعد ‌باید کار بشود: یکی از آن بُعد معنوی و الهی، یعنی آن قداست... درباره‌ی این باید صحبت بشود، منتها متقن صحبت بشود... این جزو چیزهایی نیست که ما درباره‌اش بخواهیم تقیّه کنیم یا مثلاً مخفی کنیم؛ نه، باید این جنبه‌ی معنوی و عرشی ائمّه را بگوییم؛ کمااینکه در مورد خود پیغمبر گفته‌ایم. مسئله‌ی معصومیّتشان، مسئله‌ی ارتباطات آنها با خدای متعال، ارتباطات آنها با فرشته‌ها ــ اینهایی که هست ــ ولایت آنها به آن معنای معنوی‌اش، اینها را باید بگوییم؛ از این جنبه باید یک کار عالمانه‌ی قوی خوبی انجام بگیرد. ۱۴۰۳/۲/۱۹ ما شیعیان باید ائمه‌ خودمان را به دنیا معرفی کنیم رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه‌السلام: تشکیل کنگره جهانی حضرت رضا(علیه‌السلام) و این گردهمایی کار بسیار خوبی است؛‌ چون ماها ــ داخل جامعه‌ی شیعه؛ حالا قبل از اینکه به دیگران برسیم ــ در زمینه‌ی معرفت ائمّه نقایص زیادی داریم؛ گاهی به یک جنبه توجّه شده با افراط و بدون اتقان، از جنبه‌های دیگر غفلت شده؛ و گاهی حتّی به همان هم توجّه نشده، و به همین مسائل ظاهری و توجّهات ظاهری و مانند اینها بسنده شده. به نظر من ما به عنوان شیعه، به عنوان مجموعه‌ی اهل تشیّع، یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمّه‌ی خودمان را به دنیا معرفی کنیم. ۱۴۰۳/۲/۱۹ همه ائمه(ع) دنبال حاکمیت اسلامی بودند رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه‌السلام: راجع به زندگی ائمّه (علیهم السّلام) از سه بُعد ‌باید کار بشود: یکی از آن... مسئله‌ی سیاست است... هدف عمده‌ی آنها هم ایجاد جامعه‌ی اسلامی [بوده]؛ که ایجاد جامعه‌ی اسلامی بدون ایجاد حاکمیّت اسلامی امکان‌پذیر نیست؛ پس دنبال حاکمیّت اسلامی بودند. یک بُعد مهمّ امامت این است؛ امامت یعنی ریاست دین و دنیا، ریاست مادّه و معنا. خب مادّه‌اش عبارت است از همین سیاست و اداره‌ی کشور و اداره‌ی حکومت. و همه‌ی ائمّه دنبال این بوده‌اند؛ یعنی بدون استثنا همه‌ی ائمّه دنبال این بوده‌اند؛ منتها با شیوه‌های مختلف، در فصول مختلف، با روشها و اهداف کوتاه‌مدّت مختلف؛ [امّا] هدف بلندمدّت یکی بود. ۱۴۰۳/۲/۱۹ معارف ائمه(ع) باید به زبان فنی و شیوه‌های درست به دنیا منعکس شود رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه‌السلام: این‌همه ما کتاب داریم؛ یعنی مثلاً بحارالانوار بیشتر از صد جلد کتاب است؛ و از این قبیل کتب فراوان است، امّا اینها در یک محدوده‌ی خاصی هستند دیگر. یک شعری آن روز بنده خواندم: مِی نابی ولی از خلوت خُم چو در ساغر نمی‌آیی چه حاصل؟ مِی ناب را باید آورد در ساغر تا قابل استفاده باشد؛ ولی در خُم مانده. این مِی نابِ معارف زندگی ‌ما که از ائمّه آمده... باید به زبان روز، به زبان فنّی، با شیوه‌های درست به دنیا منعکس بشود. امروز دیگر ارتباط با دنیا کار آسانی شده. ۱۴۰۳/۲/۱۹ 🌐https://eitaa.com/bouath
✅مریم قربانزاده به پاس نگارش چندین کتاب در عرصه حماسه و ادبیات حماسی و از جمله تألیف کتاب «خاتون و قوماندان»، سومین نشان جهانی فردوسی را دریافت کرد. 🔰ضمن عرض تبریک به این بانوی فرهیخته مفتخر هستیم از یادداشت های خوب خانم قربان زاده در سایت شهربانو بهره ببریم برای مطالعه یادداشت های ایشان به آدرس زیر مراجعه فرمایید:👇 https://shrr.ir/000waq 🌐 ، رسانه بانوان @shahrbanoo_com
. سرکار خانم مریم قربانزاده ( دانشجوی گرامی دکتری تاریخ اسلام و عضو محترم شورای انجمن علمی ادبی ساهور) با احترام، به نمایندگی از اعضای خانواده تاریخ و انجمن علمی ادبی ساهور، موفقیت شما را در دریافت "سومین دوره نشان فردوسی" که حاصل پشتکار، تعهد و تخصص شماست، صمیمانه تبریک عرض می‌نماییم‌‌. ما مطمئن هستیم که این دستاورد تنها یکی از بسیاری از موفقیت‌هایی است که در آینده شاهد آن خواهیم بود. امیدواریم که این موفقیت، گامی بزرگ در مسیر حرفه‌ای شما باشد و فرصت‌های جدیدی را برایتان فراهم آورد. با آرزوی موفقیت‌های بیشتر، اعضای شورای انجمن ساهور 🌐https://eitaa.com/bouath
. امیرالمومنین علیه‌السلام: اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء الی یوم القیامه (بحارالانوار ج۲ ص۴۳) ♡و تن‌ها می‌روند تا وطن بماند...♡ دیدم این مشهد چرا هی‌ بی‌قراری می‌کند ؛ جای باران؛ سیل در این شهر جاری می‌کند ‌دیر فهمیدم که او اندر فراق خادمش؛ عزم خود را جزم و دارد گریه زاری می‌کند. 🖤آمده‌ام شاه پناهم بده... @zemzemh60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍حیدری میگویند رئیس جمهور به قم می آید ، سفر استانی دارد به قم ، این آخرین سفرش است در انتهای دهه‌ی کرامت . یادت می آید در ابتدای دهه‌ی کرامت ، در شب میلاد بانو معصومه نیز به قم آمد و ما به استقبالش نرفتیم ، و با دوستانمان دلگیر بودیم از سفر بی موقع‌اش ، و بر هم خوردن سور و ساتهای فرهنگیمان در شب میلاد . به حتم خودش میدانست در سفر پایانی اش به قم ، دیگر هیچ مصوبه‌ای را نخواهند نگاشت . و اینبار اما برای آمدنت به قم به اسقبالت می‌آیم ، ولی نه با شادی ایام ولادت ، که از غم از دست دادن پدری دلسوز برای محرومان و پسری تابع برای پدر انقلاب به سوگ خواهم نشست. 🌐https://eitaa.com/bouath
✍حیدری خضر به موسی فرمود " انَّک َ لَن تَستَطیع مَعیَ صَبرا و کَیفَ تَصبرُ عَلی ما لَم تُحط به خُبرا " و من اکنون به حجت خدا عرضه می‌دارم ، ما توان صبر در برابر این مصیبت را نداریم ، و چگونه صبر کنیم در حالی که از حکمت این ابتلا بی‌خبریم . ای حجت الله ؛ تو بیا و برایمان بگو که چیست حکمت این مصیبت و چگونه صبر کنیم در حالی که وسعت غمش پهنای قلبمان را فرا گرفته و هر چه بیشتر او را میشناسیم و بیشتر بزرگی آن مرد برایمان هویدا میشود ، بیشتر برای مظلومیت و غربتش میسوزیم . 🤲🏻خدایا تو خوب میدانی که هر چه شخص بزرگتر باشد ، داغ فقدانش بزرگتر خواهد بود ، خودت بر دلهای بیتاب ما تصلی و آرامش عطا فرما. 🌐https://eitaa.com/bouath
. انتخابات ویژه ✍سبزه‌ای یک‌سال زودتر از قرارمان عکس‌هایت در و دیوار شهر را پر کرده‌اند. بدون رقیب، بدون کد، بدون مناظره، بدون تایید شورای نگهبان... تو مرد قانون و قضایی! این انتخابات ویژه را خدایت بر پا کرده... او اراده کرده تو پشت تریبون بدون محدودیت زمان از خدماتت بگویی و دوست و دشمن فقط گوش کنند! دیگر نباید مورد توهین واقع شوی، باید تکریم شوی! خدا هم تو را انتخاب کرده! مبارکت باشد. مبارک‌مان باشد🖤 🌐https://eitaa.com/bouath
. کفران نعمت نکردیم؟ ✍مریم قربانزاده چطور حواس مان گرم بکش بکش های خودمان شد و از کارهای دولت غافل شدیم؟! این ذره بین چرک و لک شده را چطور روی هر نشست و برخاست شان گرفتیم و از موضع فهمیدگی! هی کوبیدیم و به نام دلسوزی و عدالت خواهی بر گرده دولت زدیم؟ چرا حواس مان نبود این دولت رسانه ندارد! چرا یک بار مطالبه نکردیم تلویزیون او را روایت کند. ما فقط اخبار شنیدیم از افتتاحیه ها و راه اندازی های مجدد و قرار دادهای بین المللی و سفرهای پرمنفعت. فقط اخبار!؟ یک نفر نباید فکرش برسد که تیم هنرمندان را همراه دولت کند و موج روایت مکتوب ومستند در بیایدکه: مردم! این مرد دارد کار می کند...کار. چرا الان تلویزیون خانه کوچک مادرش را نشان داد؟ حتی یک خط یک قاب از این خانه و مادر نداشتیم؟! بپذیریم که کفران نعمت کردیم. رئیس‌جمهور را رسانه نداشت. ۹ هزار کارخانه را احیاء کرد یعنی چراغ ۹۰ هزار زندگی روشن شد و ما حتی یک کارگر را نیاوردیم پای دوربین تلویزیون که از این خدمت دولت حرف بزند! بارها از خیلی.ها خواستم تریبون بدهند تا بنویسم، اما همه شان فکر خودشان بودند. می.خواهند کار سیاسی نکنند! ای خاک بر سر ما اگر دفاع از جمهوری اسلامی، سیاسی کاری باشد!حالا این سرنوشت ماست که برای مرد بی‌رسانه جمهوری اسلامی دلنوشته بنویسیم و توبه نامه بخوانیم و اظهار شرم و پشیمانی کنیم!میفهمیم؟ تاوان بزرگی برای سکوت و خاموشی مان دادیم؟ خدا هدایت کند همه آنها که دست شان می رسید و کاری نکردند از جماعت فلان جبهه و بهمان مجمع.این مردبا شهادتش برای خودش رسانه ساخت. برای خودش کار رسانه‌ای کرد. 🌐https://eitaa.com/bouath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. رمان تاریخی صور سکوت در چه داستانی دمیده است؟ داستان رمان صور سکوت حول محور جست‌وجو در پی گم‌شده چهار نسل از یهودیان خوزستان بنا شده است. گم‌شده‌ای که نشانه‌اش در آسمان است اما عقل فراموش‌کار و پنهان‌کار بشرِ منفعت‌طلب، ردپایش بر زمین را پاک کرده است. گم‌شده‌ای که پاسخ به تمام سوالات انسان است اما گویا منافع بزرگان کنیسه شهر، بر باقی ماندن و دست و پا زدن انسان در مرداب جهل استوار شده؛ جهلی که حاصلش، سرگشتگی و تهی‌روحی انسان معاصر است. یوشع، نوری در آسمان می‌بیند و خبر از نزدیکی ظهور موعود آخرالزمان می‌دهد. کنیسه به هم می‌ریزد. یهود با یک تناقض بزرگ روبه‌روست: گویا موعودی که سال‌ها سینه به سینه، نشانه‌اش را به نسل‌نسل خود یادآوری کرده، از تبار یهود نیست. جنگ درمی‌گیرد، جنگ تبار، جنگ حفظ قدرت در نسل و ریشه یهود، جنگ گاه برای کشتن دل‌های منتظر و گاه برای کشتن چراغ عقل. چه باید کرد جز سفر؟ یوشع، بنیان حرکت را می‌گذارد و ابراهیم آغاز می‌کند. بر مرکب یوشع سوار می‌شود و به نشانی ستارگان به قلب تاریکی صحرا می‌زند. مشکل راحیل، نواده یوشع و ابراهیم با ایمان به موعود همین است. او محمد را ندیده است. آنچه از موعود آخرالزمان برایش باقی مانده، انحراف و عناد و جهل پیروان اوست. دست‌خط عمویش، یافث، نشان از دروغین بودن موعود مکه دارد. او که مانند اصلابش به شوق موعود، خطر سفر را به جان خریده، حالا آتش اشتیاق درونش کور می‌شود. کدام نشانه عقلانی وجود دارد که راحیل را از دین برگزیدۀ پدرانش برگرداند به دین پیامبری که نه خودش را دیده و نه شاخه‌ای از نورش در میان پیروانش باقی است؟ پیامبری که هنوز نیامده، تیغ و شمشیر به سوی پیروان یهود کشیده. راحیل یک چیز کم دارد و آن ماوراست...  🌐https://eitaa.com/bouath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ) از پسِ مطبخ قصر، تا اندرونی بانو خیزران... از پچ پچ دخترکان تا نواختن بر طبل قصاص... از خواب  آشفته زبیده تا صادقانه ترین وعده ..... *نمایش حُسنیه* کاری از گروه تئاتر آئین زمان: دوم الی یازدهم تیر ماه ساعت: 20 مکان: ابتدای خیابان ساحلی . مصلی . سالن قدس قیمت بلیط:50,000 تومان *رزرو بالای ده نفر شامل پنجاه درصد تخفیف است رزرو بلیط: 09902361267 در خدمت شما و خانواده های گرامیتان هستیم🙏🏻 قدومتان سبز...🍃