مامون قبل از داستان #ولایتعهدی در ابتدا پیشنهاد خلافت به #امام_رضا علیهالسلام میدهد. حضرت جواب دندان شکنی به او میدهد و میفرماید:《 إِنْ کَانَتْ هَذِهِ الْخِلَافَةُ لَکَ وَ اللَّهُ جَعَلَهَا لَکَ فَلَا یَجُوزُ لَکَ أَنْ تَخْلَعَ لِبَاساً أَلْبَسَکَ اللَّهُ وَ تَجْعَلَهُ لِغَیْرِکَ وَ إِنْ کَانَتِ الْخِلَافَةُ لَیْسَتْ لَکَ فَلَا یَجُوزُ لَکَ أَنْ تَجْعَلَ لِی مَا. لَیْسَ لَکَ؛ اگر این خلافت برای تو میباشد و خداوند آن را برای تو قرار داده است، پس جایز نیست لباسی را که خداوند بر تن تو پوشانده، درآوری و برای دیگری قرار دهی و اگر هم خلافت برای تو نیست، باز هم برای تو جایز نیست چیزی که برای تو نمیباشد برای من قرار دهی!》
📚 عیون أخبار الرضا علیهالسلام/ ج۲/ص ۱۳۹
✍
مصداق عینی توکل
اگر به این حقیقت برسیم که «من یتوکل علی الله فهو حسبه»، خیلی از مشکلات حل شدنی است. مشکل این است که آن اعتقاد واقعی که باید باشد، نیست.
اینکه انسان حقیقتا در همه امور تکیهگاه و امیدش خداوند متعال باشد و از هیچ چیز و هیچ کسی واهمه نداشته باشد گوهر گرانبهایی است که خیلیها در این قضیه کمیتشان لنگ میزند و دلیل -دست کم- برخی ناکامیها از همین جا ناشی میشود.
امام خمینی(ره) نمونهای عینی از ثمرات توکل حقیقی در عصر حاضر است. شخصیتی کم نظیر که با همین توکل بر خدا انقلابی بر پا کرد که در ذهن خیلیها هم نمیگنجید. کمتر کسی باور میکرد که چنین انقلابی بر پا شود و حکومتی که تحت حمایت ابرقدرتها بود برچیده شود. بیتردید رمز چنین موفقیتی توکل واقعی و خالصانه است.
وقتی شعار میدهند که «ما همه سرباز تواییم خمینی» میگوید: «نه تو سرباز منی و نه من سرباز تو! همه سرباز خداییم» یا مثلا در آزادسازی خرمشهر میفرماید: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» یا زمانی که در بهمن سال ۵۷ از پاریس به تهران میآید، وقتی خبرنگار در هواپیما از ایشان میپرسد که چه احساسی دارد، میگوید: «هیچی!». طبیعتا این "هیچی" به معنای بیتفاوتی و بیخیالی مذموم نیست؛ بلکه حاصل آرامش درونی است که ریشه در توکل عمیق دارد.
استکبارستیزی و دل نبستن به غرب که از ویژگیهای بارز این مرد الهی بود طبیعتا ریشه در همین توکل دارد. مگر میشود کسی بدون توکل واقعی به این راحتی قید ابرقدرتهای دنیا را بزند و چشم امیدی به آنها نداشته باشد، با این که به حسب ظاهر تمام امکانات دنیوی و اختیارات به دست آنهاست و اصلا به همین خاطر است که آنها را ابر قدرت میخوانند.
#توکل
#امام_خمینی
https://eitaa.com/bshn60/388
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰درددل کردن و غیبت🤨
⁉️آیا غیبت کردن پشت سر اعضای خانواده (پدر،مادر،فرزند،خواهر،برادر) گناه دارد؟🤔
🔻ملاک تشخیص غیبت چیست؟🧐
#ستاد_ترویج_احکام
💠 #استاد_وحیدپور
#غیبت
#غیبت_اعضای_خانواده
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
📲کانال ما در ایتا:
╔══════••⚬⚬••═════╗
@setadeahkam
╚══════••⚬⚬••═════╝
🖥 وب سایت:
╔══════••⚬⚬••═════╗
ahkam.org
╚══════••⚬⚬••═════╝
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
درب یا در؟
کدام واژه درست است؟
«در» فارسی است؛ به معنای چیزی که با آهن یا چوب و مانند آنها برای ورودی مکانهایی همچون خانه میسازند و در آنجا نصب میکنند.
«درب» عربی است به معنای دروازه، راه و در بزرگ و فراخ. جمع آن دروب است.
در، مفرد و جمع آن درها
درب مفرد و جمع آن دروب
#درست_نویسی
#ویرایش
#ساده_نویسی
🌱
@ghalamdar
نهی از منکر و حکومت دینی
بعد از انتشار لایحه عفاف و حجاب، انتقاداتی از سوی طیفهای مختلف به آن شد. مهمترین ایرادی که از سوی دغدغهمندان فرهنگی به این لایحه گرفته شد این است که در یک کلام، این لایحه بازدارندگی لازم از بیحجابی را ندارد و بلکه چه بسا باعث ترویج این ناهنجاری هم خواهد شد.
وقتی بندهای مختلف این لایحه را بررسی کنیم متوجه میشویم که این انتقاد تا حدود زیادی به جاست و نمیتواند بازدارندگی کافی را داشته باشد؛ چرا که عمده چیزی که این لایحه بر آن تأکید دارد جریمه نقدی است؛ آن هم جریمههایی که آن قدر ناچیز است، برای طرفداران بیحجابی که عمدتا اقشار متوسط به بالا را شامل می شود رقمی به حساب نمیآید و به راحتی بستری را برای این جماعت فراهم میکند تا به این ناهنجاری اخلاقی - اجتماعی دامن بزنند.
شاید بتوان گفت که این لایحه به خرید طرح ترافیک شهرداری شباهت دارد. در آنجا شهروندان برای ورود به محدوده طرح ترافیک مبلغی را پرداخت میکنند که بتوانند به این منطقه وارد شوند که البته در اکثر موارد نقض غرض است و با فلسفه تعیین محدوده طرح ترافیک که جلوگیری از ترافیک شدید است در تنافی است. در این جا هم گویا شخص بیحجاب مبلغی میدهد تا بتواند هرطور که میخواهد در انظار عمومی حاضر شود!
از ویژگیهای بارز این بیانیه بیتوجهی کامل به نهی از منکر است و عملا هیچ جایگاهی برای این عمل الهی لحاظ نشده است.
مسئولین ذیربط این نکته را فراموش نکنند که نهی از منکر از لوازم حکومت الهی است. خداوند متعال درباره یاران خدا که وعده یاری به آنها داده شده در قرآن کریم میفرماید: «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ؛ آنها كسانى هستند كه هر گاه در زمين به آنها قدرت بخشيديم نماز را بر پا مىدارند و زكات را ادا مىكنند و امر به معروف و نهى از منكر مىنمايند. (حج/41)
در این آیه نهی از منکر از ویژگی کسانی شمرده شده که صاحب قدرت هستند. با این حال دیگر جایی برای چون چرا باقی نمیماند. اگر کسی هر طوری که میپسندد بخواهد در جامعه حاضر شود و عفت عمومی را خدشهدار کند آیا حکومت دینی نباید هیچ واکنشی نسبت به آن داشته باشد؟!
.
#لایحه_حجاب_و_عفاف
https://eitaa.com/bshn60/392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥راه حاجت گرفتن از امام رضا(ع)
🔹تجربه زیبای آیت الله مجتهدی (ره) از توسل به حضرت رضا علیه السلام و گرفتن حاجت از حضرت
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
⏏️به قمآنلاین اولین و بزرگترین کانال خبری قم بپیوندید
✅به اندازه رگ گردن نه، نزدیکتر از رگ گردن!
✍ شاید زیاد این سخن خدا رو شنیدیم که
وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید
ولی کمتر به این فکر کردیم که خدا نمیگه اندازه رگ گردن بهتون نزدیکیم، فرموده از رگ گردن هم بهتون نزدیکتریم
اگر تو زندگیمون موقع هر کاری فقط به همین نزدیکی خدا به خودمون درست فکر میکردیم
نه درگیر گناه میشدیم و نه ناامید
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5
حجاب، اجبار ، حریم خصوصی
کلید واژه "حجاب اجباری" و "خصوصی بودن حجاب" نکته انحرافی است که باعث شد عدهای در مقابل این واجب الهی گارد بگیرند. روشن است که شخص بیحجاب ، وقتی در مکان عمومی قرار بگیرد، دیگر اسمش حریم خصوصی نیست؛ بلکه کاملا جنبه عمومی پیدا میکند. این دقیقا مثل این است که کسی بیماری مسری دارد و بدون رعایت نکات بهداشتی در انظار عمومی حاضر شود و بگوید این بیماری خصوصی است، مربوط به من است و به کسی ربطی ندارد! در داستان کرونا، کسی که حتی مشکوک به آلودگی بود اگر این گونه رفتار میکرد و چنین حرفی میزد واکنش مردم چه بود؟ کدام انسان عاقلی چنین استدلالی را میپذیرفت؟ در بیحجابی هم شخص بیحجاب با روح و روان افراد جامعه بازی میکند و ذهن خیلیها را به خود مشغول میکند و تبعات منفی را نیز به همراه دارد. با این وصف کجای این موضوع خصوصی است؟!
نکته دیگر درباره کلمه "اجبار" است. اصلا چه کسی گفته که اجبار همیشه بد است! مگر زمانی که بچهای مریض میشود، آیا پدر و مادر آن کودک، او را مجبور نمیکنند که دارو استفاده کند؟ اگر ببینند فرزندشان با شخص نااهلی دوست شده، آیا او را مجبور نمیکنند که دست از دوستی با این شخص بردارد؟ و مثالهای دیگری که هر یک از آنها نشان میدهد اجبار همیشه بد نیست و هیچ انسان عاقلی، حتی بیدین، با آن مخالفت نمیکند. با این وجود اگر حجاب، عنوان اجباری هم داشته باشد، به خاطر مصالحی که دارد معقول و منطقی است.
#حجاب
#حجاب_اجباری
#حریم_خصوصی
https://eitaa.com/bshn60/396
🟩ضرب المثل گدا به گدا رحمت به خدا
🔹️می گویند شخصی از راهی می گذشت دید دو نفر گدا بر سر یک کوچه جلو دروازه خانه ای با یکدیگر گفتگو دارندو نزدیک است بینشان دعوا شود .
آن شخص نزدیک شد و از یکی از آنها سئوال کرد : (( چرا با یکدیگر مشاجره و بگو و مگومی کنید ؟ )) یکی از گداها جواب داد : (( چون من اول می خواستم بروم در این خانه گدایی کنم ، این گدا جلو مرا گرفته و می گوید من اول باید بروم . بگو مگو ما برای همین است . ))
🔸️آن شخص تا این حرف از دهن گدا شنید سرش را به سوی آسمان بلند کرد و به دو نفر گدا اشاره کرد و گفت :
(( گدا به گدا ، رحمت به خدا ))
🔻یعنی گدا راضی نیست گدای دیگر از کیسه مردم روزی بخورد ، پس صد رحمت به خدا که به هر دوی آنها رزق می رساند
#گدا #رحمتخدا #رزق
@zarboolmasall
قال رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : إذا غَضِبَ اللّه ُ عَلى اُمَّةٍ و لَم يُنزِل بِهَا العَذابَ ، غَلَت أسعارُها ، و قَصُرَت أعمارُها ، و لَم تَربَح تُجّارُها ، و لَم تَزكُ ثِمارُها ، و لَم تَغزُر أنهارُها ، و حُبِسَ عَنها أمطارُها ، و سُلِّطَ عَلَيها شِرارُها
هر گاه خداوند بر امّتى خشم بگيرد و بر آن عذاب نازل نكند ، قيمتها در آن بالا مىرود ، آبادانىاش كاهش مىيابد ، بازرگانانش سود نمىبرند ، ميوههايش بیبرکت میشود، جوىهايش پُر آب نمىگردند ، باران از آنها حبس میشود، و بدهایشان بر آنها مسلط میشوند.
📚خصال، باب هفتتاییها، حدیث ۳۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حجاب 120 سال پیش انگلیسیهارو ببینید
اینها افرادی هستن که برای اولین بار دوربین فلیمبرداری را در سال 1901 در منچستر انگلیس مشاهده میکنند.
📌 به حجاب خانمها دقت کنید! و ببینید چطور بعد ۱۲۰ سال بنیان خانواده در انگلیس از هم پاشیده شده است.
یک روز حجابشون عقب رفت
یک روز حجابشون کنار رفت
یک روز لباسهاشون کوتاه شد
پله پله بهجایی رسیدن که دیگه بحث پوشش دیگه مطرح نیست، کار به ازدواج همجنسها و ازدواج انسان با حیوانات رسیده. انتها نداره این موضوع، اگر این مسیر ادامه پیدا کنه، کانون خانواده در غرب نابود میشه و خود تمدن غرب از بین میره
مسیر اشتباه غرب رو نباید تکرار کرد...
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
از #غیبت_کردن در #قرآن، به خوردن گوشت برادر مرده و در روایات عملی شدیدتر از #زنا تعبیر شده است.
غیبت، اتفاقا ذکر کردن بدی مخفی مومن هست که این ویژگی را دارد. اگر آن بدی را نداشته باشد که میشود #تهمت.
این نکتهای است که برخی از مردم به آن توجه نمیکنند و گناه به این بزرگی را توجیه میکنند.
دوقلو
✍
#سعیداحمدی
دوقلو یا دوغلو واژهای با ریشهی ترکی به معنای «همزاد» است. «دو» در این کلمه هیچ ارتباطی با اعداد و شمارش ندارد.
اگر کسی همراه کس یا کسان دیگر به دنیا بیاید به او دوقلو میگویند؛ بنابراین به کار بردن سهقلو، چهارقلو و... درست نیست. بچهها اگر ده تا با هم به دنیا بیایند باز هم دوقلواند؛ نه دهقلو. 😜
سلام میکنیم به همهی دوقلوهای دوستداشتنی.
#درست_نویسی
#ویرایش
🌱
@behtarbenevisim
@ghalamdar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چه دعایی بکنیم در حق خودمون بهتر از این دعا!
🔸استاد رفیعی
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
حجاب در کشورهای اسلامی
از شبهات مطرح درباره حجاب این است که الزامی به حجاب در کشورهای اسلامی نیست؛ پس چرا در ایران حجاب باید الزامی باشد. در پاسخ باید گفت که اولا قریب به اتفاق این کشورها اکثریت مسلمان دارند نه اینکه حکومتشان اسلامی باشد. ثانیا وقتی حکومت، اسلامی شد لازمهاش اجرای احکام و حدود اسلامی است؛ وگرنه اسلامی بودن حکومت معنایی ندارد. در ایران، جمهوری اسلامی، ادعای دینی بودن حکومت را دارد و هدف این بوده که بعد از تشکیل حکومت دینی، احکام دینی نیز اجرا شود.
درست است که فاصله زیادی با اسلامی بودن واقعی حکومت داریم و نواقص زیادی در این باره وجود دارد؛ ولی به هر حال تا جایی که میشود باید احکام الهی را اجرا کرد و حداقل حرمت یک سری مسائل حفظ شود. اگر بنا باشد که به این بهانه که اکثر مردم خواهان آزادی در پوشش هستند و نمیخواهند که در مکانهای عمومی حجاب داشته باشند، پس حکومت بیاید عملا بیحجابی را آزاد کند، این در تناقض آشکار با فلسفه حکومت اسلامی است؛ چرا که حفظ حجاب از مسلمات دینی است و چیزی که این جماعت سکولار ازآن دم میزنند، رسما ترویج بیحجابی و مسائل غیراخلاقی است که طبیعتا با دین و حکومت دینی در تعارض است.
#حجاب
#حکومت_اسلامی
https://eitaa.com/bshn60/403
علاوه بر زیارت #جامعه_کبیره، یکی از زیارتهای مهمی که از #امام_هادی علیهالسلام رسیده و مضامین بسیار بلندی دارد #زیارت امیرالمومنین علیهالسلام در روز #غدیر است.
خوب است گاهی اوقات زیارتنامهها را #مطالعه کنیم و به مضامینش توجه کنیم که معارف بلندی دارد و معرفت ما را به اهل بیت بیشتر میکند.
🌹🌹🌹
یا امیرالمومنین یا ذا الکرم
یا امام المتقین یا ذا النعم
انّنا جئناک فی حاجاتنا
لا تخیّبنا و قل فیها نعم
🌹🌹🌹
جایی برای توجیه نیست!
پیرامون غدیر سخن بسیار است؛ خطبه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در این روز حجت را بر همگان تمام کرد و جای هیچگونه توجیهی برای عدم پذیرش ولایت امیرالمومنین علیهالسلام باقی نگذاشته است و علاوه بر آن، سایر ائمه علیهمالسلام را نیز معرفی کرده است.
بیعت تک تک افراد حاضر، حتی زنها با حضرت علی علیهالسلام ، تبریک گفتن برخی از صحابه به عنوان امیرالمؤمنین بودنِ حضرت و اشعار حسّان بن ثابت در غدیر خم که مورد پذیرش شیعه و سنی است، از جمله شواهد مهمی بر این مدعا است که رسول خدا صلی الله علیه و آله ولایت را به معنای امامت و سرپرستی به کار برده است؛ بخشی از شعر حسّان:
یُنَادِیهِمْ یَوْمَ الْغَدِیرِ نَبِیُّهُمْ
بِخُمٍّ فَأَکْرِمْ بِالرَّسُولِ مُنَادِیاً
یَقُولُ: فَمَنْ مَوْلَاکُمْ وَ وَلِیُّکُمْ
فَقَالُوا: وَ لَمْ یُبْدُوا هُنَاکَ التَّعَامِیَا
إِلَهُکَ مَوْلَانَا وَ أَنْتَ وَلِیُّنَا
وَ لَا تَجِدَنَّ مِنَّا لَکَ الدَّهْرَ عَاصِیاً
فَقَالَ لَهُ: قُمْ یَا عَلِیُّ فَإِنَّنِی
رَضِیتُکَ مِنْ بَعْدِی إِمَاماً وَ هَادِیاً
شاهد در اینجا عبارت امام و هادی است که به وضوح نشان میدهد منظور پیامبر صلی الله علیه و آله، سرپرستی و امامت بوده، نه دوستی و محبّت که اهل سنت به آن قائلند.
#غدیر
#ولایت
https://eitaa.com/bshn60/199
✍
🔸چکیدهای از خطبه رسول خدا صلیاللهعلیهوآله در روز غدیر
ابتدای خطبه، با حمد و ثنا و ویژگیهایی از صفات خداوند متعال آغاز میشود که به نوعی خداشناسی و عبارات پر مغز توحیدیاند.
حضرت در ادامه متذکر آیه ابلاغ(یا ایها الرسول بلّغ...) و مأموریتی که به او محوّل شده، میشود. سپس فضائلی از امیرالمؤمنین علیهالسلام و آیه ولایت که در شأن ایشان است را بیان میدارد.
حضرت همچنین برای جمعیت بیان میکند که به دلیل کم بودن متقین و کثرت منافقین و مسخره کنندگان اسلام، از جبرئیل خواسته تا وی را از این ابلاغ معاف سازد!
نبی اکرم صلی الله علیه و آله در فرازهای مختلفی وصایت و خلافت امیرالمؤمنین علیهالسلام را متذکر میشود که یکی از آنها عبارت «من کنت مولاه...» است.
یکی از نکات مهم در این رابطه، این است که رسول خدا صلی الله علیه و آله تصریح میکند که خداوند، حضرت علی علیهالسلام را به عنوان جانشین نصب کرده است.
از نکات مهم دیگر اینکه، امامت سایر ائمه علیهمالسلام نیز در این خطبه بیان شده و به طور خاص نام امام حسن و امام حسین علیهماالسلام به عنوان جانشین حضرت علی علیهالسلام ذکر شده است.
بحث مهدویت و برخی از اقدامات امام زمان(عج) بعد از ظهور، از دیگر مسائل مطرح شده در این خطبه شریف است. خلاصه در یک کلام، این خطبه پر است از مناقب و فضائل امیرالمؤمنین علیهالسلام و سفارشات متعدد رسول خدا صلی الله علیه و آله به پیروی و اطاعت کردن از ایشان. (ر.ک به احتجاج طبرسی ج۱)
#خطبه
#غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یک رویای صادقه و فوق العاده عجیب و شگفت انگیز از زبان استاد قرائتی
🔴سفارش امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) به یک شهید...
@BisimchiMedia
♦️ در عظمت پنج تن آل عبا♦️
در جنگ جهانی اول(1916م) هنگامی که عدهای از سربازان انگلیسی در چند کیلومتری بیتالمقدس مشغول سنگرگیری و حمله بودند، در دهکده کوچکی به نام "اونتره" یک لوح نقرهای پیدا کردند که حاشیهاش به جواهرات گرانبها مرصّع و در وسطش خطوطی به حروف طلایی نگارش یافته بود. این لوح را نزد فرمانده خود بردند و او هر چه تلاش کرد، نفهمید که چه چیزی نوشته شده است؛ در نهایت این لوح به باستان شناسان بریتانیا سپرده شد.
پس از پایان جنگ، درباره لوح مذکور به تحقیق و بررسی پرداختند و کمیتهای تشکیل دادند که اساتید شناخت زبانهای باستانی بریتانیا، آمریکا، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای اروپایی جزء آن کمیته بودند.
پس از چند ماه بررسی و تحقیق، در سوم ژانویه 1920معلوم شد که این لوح مقدس است به نام «لوح سلیمانی» و سخنانی از حضرت سلیمان را در بر دارد که به الفاظ عبرانی قدیم نگارش یافته است. ترجمه این لوح عبارت بود از:
"الله، احمد، ایلی، باهتول، حاسن، حاسین[علیهمالسلام]"
ای احمد! به فریادم رس
یا علی! مرا مدد فرما
ای بتول! نظر مرحمت فرما
ای حسن! کرم نما
ای حسین! خوشی بخش
اعضای کمیته وقتی بر مضمون نوشته لوح اطلاع یافتند، هر یک با تعجب به دیگری نگاه میکردند؛ پس از تبادل نظر، قرار شد که لوح در موزه سلطنتی بریتانیا گذاشته شود.
وقتی این خبر به اسقف اعظم انگلستان(LORD BISHOP) رسید، یک فرمان محرمانهای به کمیته نوشت که خلاصهاش چنین است:
🔷️«اگر این لوح در موزه گذاشته شود و در دیدگاه مردم قرار بگیرد، اساس مسیحیت متزلزل خواهد شد و سرانجام خود مسیحیان جنازه مسیحیت را بر دوش بلند نموده، در قبر فراموشی دفن خواهند کرد؛ لذا بهتر آن است که لوح مذکور در رازخانه کلیسای انگلستان گذاشته شود و جز اسقف و اهل سرّ کسی آن را نبیند.»🔷️
کسانی که این لوح را دیدند و بینشی داشتند، گرایشی عجیب به اسلام پیدا کردند و همان وقت، بین دو نفر از دانشمندان، پیرامون لوح گفتوگوهایی انجام شد که به اسلام آوردن هر دو انجامید.
منبع:
سرگذشتهای پنج تن آل عبا/ص55 به نقل از کتاب علی [علیهالسلام] و پیامبران/حکیم سیالکوتی/ ص27 تا 34 و کتاب Wonderful Stories af Islam چاپ لندن ص249
#مباهله
#آل_عبا
https://eitaa.com/bshn60/413