از #غیبت_کردن در #قرآن، به خوردن گوشت برادر مرده و در روایات عملی شدیدتر از #زنا تعبیر شده است.
غیبت، اتفاقا ذکر کردن بدی مخفی مومن هست که این ویژگی را دارد. اگر آن بدی را نداشته باشد که میشود #تهمت.
این نکتهای است که برخی از مردم به آن توجه نمیکنند و گناه به این بزرگی را توجیه میکنند.
دوقلو
✍
#سعیداحمدی
دوقلو یا دوغلو واژهای با ریشهی ترکی به معنای «همزاد» است. «دو» در این کلمه هیچ ارتباطی با اعداد و شمارش ندارد.
اگر کسی همراه کس یا کسان دیگر به دنیا بیاید به او دوقلو میگویند؛ بنابراین به کار بردن سهقلو، چهارقلو و... درست نیست. بچهها اگر ده تا با هم به دنیا بیایند باز هم دوقلواند؛ نه دهقلو. 😜
سلام میکنیم به همهی دوقلوهای دوستداشتنی.
#درست_نویسی
#ویرایش
🌱
@behtarbenevisim
@ghalamdar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چه دعایی بکنیم در حق خودمون بهتر از این دعا!
🔸استاد رفیعی
کانال 🇮🇷 تهذیب و اخلاق 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3810328601Cd756f67536
حجاب در کشورهای اسلامی
از شبهات مطرح درباره حجاب این است که الزامی به حجاب در کشورهای اسلامی نیست؛ پس چرا در ایران حجاب باید الزامی باشد. در پاسخ باید گفت که اولا قریب به اتفاق این کشورها اکثریت مسلمان دارند نه اینکه حکومتشان اسلامی باشد. ثانیا وقتی حکومت، اسلامی شد لازمهاش اجرای احکام و حدود اسلامی است؛ وگرنه اسلامی بودن حکومت معنایی ندارد. در ایران، جمهوری اسلامی، ادعای دینی بودن حکومت را دارد و هدف این بوده که بعد از تشکیل حکومت دینی، احکام دینی نیز اجرا شود.
درست است که فاصله زیادی با اسلامی بودن واقعی حکومت داریم و نواقص زیادی در این باره وجود دارد؛ ولی به هر حال تا جایی که میشود باید احکام الهی را اجرا کرد و حداقل حرمت یک سری مسائل حفظ شود. اگر بنا باشد که به این بهانه که اکثر مردم خواهان آزادی در پوشش هستند و نمیخواهند که در مکانهای عمومی حجاب داشته باشند، پس حکومت بیاید عملا بیحجابی را آزاد کند، این در تناقض آشکار با فلسفه حکومت اسلامی است؛ چرا که حفظ حجاب از مسلمات دینی است و چیزی که این جماعت سکولار ازآن دم میزنند، رسما ترویج بیحجابی و مسائل غیراخلاقی است که طبیعتا با دین و حکومت دینی در تعارض است.
#حجاب
#حکومت_اسلامی
https://eitaa.com/bshn60/403
علاوه بر زیارت #جامعه_کبیره، یکی از زیارتهای مهمی که از #امام_هادی علیهالسلام رسیده و مضامین بسیار بلندی دارد #زیارت امیرالمومنین علیهالسلام در روز #غدیر است.
خوب است گاهی اوقات زیارتنامهها را #مطالعه کنیم و به مضامینش توجه کنیم که معارف بلندی دارد و معرفت ما را به اهل بیت بیشتر میکند.
🌹🌹🌹
یا امیرالمومنین یا ذا الکرم
یا امام المتقین یا ذا النعم
انّنا جئناک فی حاجاتنا
لا تخیّبنا و قل فیها نعم
🌹🌹🌹
جایی برای توجیه نیست!
پیرامون غدیر سخن بسیار است؛ خطبه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در این روز حجت را بر همگان تمام کرد و جای هیچگونه توجیهی برای عدم پذیرش ولایت امیرالمومنین علیهالسلام باقی نگذاشته است و علاوه بر آن، سایر ائمه علیهمالسلام را نیز معرفی کرده است.
بیعت تک تک افراد حاضر، حتی زنها با حضرت علی علیهالسلام ، تبریک گفتن برخی از صحابه به عنوان امیرالمؤمنین بودنِ حضرت و اشعار حسّان بن ثابت در غدیر خم که مورد پذیرش شیعه و سنی است، از جمله شواهد مهمی بر این مدعا است که رسول خدا صلی الله علیه و آله ولایت را به معنای امامت و سرپرستی به کار برده است؛ بخشی از شعر حسّان:
یُنَادِیهِمْ یَوْمَ الْغَدِیرِ نَبِیُّهُمْ
بِخُمٍّ فَأَکْرِمْ بِالرَّسُولِ مُنَادِیاً
یَقُولُ: فَمَنْ مَوْلَاکُمْ وَ وَلِیُّکُمْ
فَقَالُوا: وَ لَمْ یُبْدُوا هُنَاکَ التَّعَامِیَا
إِلَهُکَ مَوْلَانَا وَ أَنْتَ وَلِیُّنَا
وَ لَا تَجِدَنَّ مِنَّا لَکَ الدَّهْرَ عَاصِیاً
فَقَالَ لَهُ: قُمْ یَا عَلِیُّ فَإِنَّنِی
رَضِیتُکَ مِنْ بَعْدِی إِمَاماً وَ هَادِیاً
شاهد در اینجا عبارت امام و هادی است که به وضوح نشان میدهد منظور پیامبر صلی الله علیه و آله، سرپرستی و امامت بوده، نه دوستی و محبّت که اهل سنت به آن قائلند.
#غدیر
#ولایت
https://eitaa.com/bshn60/199
✍
🔸چکیدهای از خطبه رسول خدا صلیاللهعلیهوآله در روز غدیر
ابتدای خطبه، با حمد و ثنا و ویژگیهایی از صفات خداوند متعال آغاز میشود که به نوعی خداشناسی و عبارات پر مغز توحیدیاند.
حضرت در ادامه متذکر آیه ابلاغ(یا ایها الرسول بلّغ...) و مأموریتی که به او محوّل شده، میشود. سپس فضائلی از امیرالمؤمنین علیهالسلام و آیه ولایت که در شأن ایشان است را بیان میدارد.
حضرت همچنین برای جمعیت بیان میکند که به دلیل کم بودن متقین و کثرت منافقین و مسخره کنندگان اسلام، از جبرئیل خواسته تا وی را از این ابلاغ معاف سازد!
نبی اکرم صلی الله علیه و آله در فرازهای مختلفی وصایت و خلافت امیرالمؤمنین علیهالسلام را متذکر میشود که یکی از آنها عبارت «من کنت مولاه...» است.
یکی از نکات مهم در این رابطه، این است که رسول خدا صلی الله علیه و آله تصریح میکند که خداوند، حضرت علی علیهالسلام را به عنوان جانشین نصب کرده است.
از نکات مهم دیگر اینکه، امامت سایر ائمه علیهمالسلام نیز در این خطبه بیان شده و به طور خاص نام امام حسن و امام حسین علیهماالسلام به عنوان جانشین حضرت علی علیهالسلام ذکر شده است.
بحث مهدویت و برخی از اقدامات امام زمان(عج) بعد از ظهور، از دیگر مسائل مطرح شده در این خطبه شریف است. خلاصه در یک کلام، این خطبه پر است از مناقب و فضائل امیرالمؤمنین علیهالسلام و سفارشات متعدد رسول خدا صلی الله علیه و آله به پیروی و اطاعت کردن از ایشان. (ر.ک به احتجاج طبرسی ج۱)
#خطبه
#غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یک رویای صادقه و فوق العاده عجیب و شگفت انگیز از زبان استاد قرائتی
🔴سفارش امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) به یک شهید...
@BisimchiMedia
♦️ در عظمت پنج تن آل عبا♦️
در جنگ جهانی اول(1916م) هنگامی که عدهای از سربازان انگلیسی در چند کیلومتری بیتالمقدس مشغول سنگرگیری و حمله بودند، در دهکده کوچکی به نام "اونتره" یک لوح نقرهای پیدا کردند که حاشیهاش به جواهرات گرانبها مرصّع و در وسطش خطوطی به حروف طلایی نگارش یافته بود. این لوح را نزد فرمانده خود بردند و او هر چه تلاش کرد، نفهمید که چه چیزی نوشته شده است؛ در نهایت این لوح به باستان شناسان بریتانیا سپرده شد.
پس از پایان جنگ، درباره لوح مذکور به تحقیق و بررسی پرداختند و کمیتهای تشکیل دادند که اساتید شناخت زبانهای باستانی بریتانیا، آمریکا، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای اروپایی جزء آن کمیته بودند.
پس از چند ماه بررسی و تحقیق، در سوم ژانویه 1920معلوم شد که این لوح مقدس است به نام «لوح سلیمانی» و سخنانی از حضرت سلیمان را در بر دارد که به الفاظ عبرانی قدیم نگارش یافته است. ترجمه این لوح عبارت بود از:
"الله، احمد، ایلی، باهتول، حاسن، حاسین[علیهمالسلام]"
ای احمد! به فریادم رس
یا علی! مرا مدد فرما
ای بتول! نظر مرحمت فرما
ای حسن! کرم نما
ای حسین! خوشی بخش
اعضای کمیته وقتی بر مضمون نوشته لوح اطلاع یافتند، هر یک با تعجب به دیگری نگاه میکردند؛ پس از تبادل نظر، قرار شد که لوح در موزه سلطنتی بریتانیا گذاشته شود.
وقتی این خبر به اسقف اعظم انگلستان(LORD BISHOP) رسید، یک فرمان محرمانهای به کمیته نوشت که خلاصهاش چنین است:
🔷️«اگر این لوح در موزه گذاشته شود و در دیدگاه مردم قرار بگیرد، اساس مسیحیت متزلزل خواهد شد و سرانجام خود مسیحیان جنازه مسیحیت را بر دوش بلند نموده، در قبر فراموشی دفن خواهند کرد؛ لذا بهتر آن است که لوح مذکور در رازخانه کلیسای انگلستان گذاشته شود و جز اسقف و اهل سرّ کسی آن را نبیند.»🔷️
کسانی که این لوح را دیدند و بینشی داشتند، گرایشی عجیب به اسلام پیدا کردند و همان وقت، بین دو نفر از دانشمندان، پیرامون لوح گفتوگوهایی انجام شد که به اسلام آوردن هر دو انجامید.
منبع:
سرگذشتهای پنج تن آل عبا/ص55 به نقل از کتاب علی [علیهالسلام] و پیامبران/حکیم سیالکوتی/ ص27 تا 34 و کتاب Wonderful Stories af Islam چاپ لندن ص249
#مباهله
#آل_عبا
https://eitaa.com/bshn60/413
May 11
عدم بیعت با یزید، دعوت کوفیان و امر به معروف و نهی از منکر ، دلایل قیام امام حسین علیهالسلام است.
امر به معروف و نهی از منکر از دلایل کلیدی و مهم قیام امام حسین علیهالسلام بوده و اگر دو دلیل دیگر هم نبود، باز حضرت ساکت نمینشست و قیام میکرد.
البته عامل عدم بیعت و امر به معروف و نهی از منکر در مجموع یک چیز است و آن فسق و فجور و بیدینی حاکم وقت(یزید) و به طور کلی در خطر بودن اصل اسلام بود؛ چرا که در طول 50 سالی که از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله میگذشت، امت اسلامی به قدری دچار انحراف شده بود و آنقدر بدعتها در دین وارد شده بود که تقریباً میتوان گفت که از اسلام به جز اسمش چیزی باقی نمانده بود.
زُهری میگوید: بر انس بن مالک -که خادم پیامبر صلی الله علیه و آله بود- وارد شدم و او داشت گریه میکرد! به او گفتم چرا گریه میکنی؟ انس گفت: از آموزههای دینی که درک کرده بودم و میدانستم هیچ چیزی را نمیشناسم، مگر نماز که آن هم ضایع شد! صحیح (بخاری/ج1/ص134)
منع نقل حدیث پیامبر صلی الله علیه و آله که بعد از رحلت ایشان شروع شد، بدعتهایی که غاصبین خلافت در دین وارد کرده بودند، تبلیغات مسموم معاویه بر علیه امیرالمؤمنین و امام حسن علیهماالسلام، منع نشر مناقب اهل بیت علیهمالسلام به خصوص علی علیهالسلام و بایکوت عملی ایشان، جعل احادیث بسیار و دروغ بستن بر نبی اکرم صلی الله علیه و آله در زمان معاویه از جمله مواردی بود که وضعیت اسلام را بحرانی کرده بود و با حکومت رسیدن شخصیت هوسبازی مثل یزید که اعتقادی به اسلام نداشت و علناً مرتکب فسق و فجور میشد، شرایط را بهگونهای کرد که امام حسین علیهالسلام حاضر نبود حتی از روی اکراه و تقیه هم که شده تن به بیعت بدهد و برای اصلاح امت جدش و اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.
#قیام_حسینی
#محرم
#عاشورا
#امر_به_معروف
#نهی_از_منکر
يکی از درسها و عبرتهای عاشورا، فرجام حرامخواری و تأثير سوء آن در عاقبت انسان است. امام حسين علیهالسلام در روز عاشورا بارها با سپاهيان عمر سعد احتجاج کرد و آنها را موعظه نمود؛ ولی گوش شنوايی نبود که حضرت را اجابت کند. امام علیهالسلام صراحتاً به سپاهيان عمر سعد که سخن حضرت را نمیشنيدند فرمود: "شکمهای شما از حرام پر شده و به قلبهای شما مهر زده شده است."
حقیقتا اگر انسان به این نکته بیندیشد، پی میبرد که مال حرام چه اثر فاجعهآمیزی در زندگی انسان میگذارد که موعظه فرزند رسول خدا، امام معصوم و حجت الهی را برنمیتابد و به هیچ عنوان تاثیر نمیپذیرد! و اساسا پذیرش حق در کالبد حرام برای او سخت و ناشدنی میگردد!
از اینجا میفهمیم که چرا تا این اندازه بر کسب حلال توصیه شده و جزء پایههای بندگی به حساب میآید.
#عاشورا
#مال_حرام
#محرم
تلنگری از نهضت عاشورا
"این نامهای است به حسین بن علی علیهماالسلام از طرف شیعیان مؤمن و مسلمان او. پس از حمد و ثنای پروردگار، به سرعت به نزد ما بشتاب؛ زیرا مردم چشم به راه تو هستند و اندیشهای جز تو ندارند. پس بشتاب، بشتاب، بشتاب، والسلام؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ إِلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ شِیعَتِهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُسْلِمِینَ أَمَّا بَعْدُ فَحَیَّهَلَا فَإِنَّ النَّاسَ یَنْتَظِرُونَکَ لَا رَأْیَ لَهُمْ غَیْرُک فَالْعَجَلَ الْعَجَلَ ثُمَّ الْعَجَلَ الْعَجَلَ وَ السَّلَامُ".
این یکی از نامههایی است که از سوی برخی کوفیان برای امام حسین علیهالسلام فرستاده شد. فراز دوم نامه برای زمانه و عصر ما بسیار آشناست. اگر کسی از ابتدا نداند که این نامه کوفیان در قرن اول هجری است، تصور میکند که نجوایی از شیعیان با حضرت مهدی موعود در عصر حاضر است. کلمات «انتظار» و «عجل» کلید واژه این نامه است.
اینجاست که جا دارد تلنگر و نهیبی به خود بزنیم که تا چه اندازه نسبت به ادعایی که داریم صادق هستیم! آیا واقعا منتظر امام زمان(عج) هستیم و درخواست تعجیل از روی صداقت است یا اینکه همچون کوفیان زمان امام حسین علیهالسلام، حرف و عمل، فاصله زیادی با هم دارند و فقط لقلقه زبانی است!
کوفیان همان چیزی را میگفتند که ما الان از آن دم میزنیم، به مناسبتهای مختلف دعای فرج میخوانیم و ادعای منتظر بودن داریم. البته که باید اهل دعای فرج باشیم و منتظر امام زمان؛ ولی سخن در این است که نباید به این مقدار بسنده کنیم؛ بلکه باید عبرت پذیر باشیم و فکر نکنیم که به صرف ادعای منتظر بودن و زمزمه دعای فرج، حقیقتا منتظر و سینه چاک حجت خدا خواهیم بود. واقعا معلوم نیست که اگر امام زمان(عج) ظهور کند و ما را به یاری بطلبد چه موضعی را اختیار خواهیم کرد و در کدام جبهه قرار خواهیم گرفت.
شاید این نامه کوفیان و عملکرد نهایی آنان تا حدودی مسئله را برای ما روشن کند که با وجود این همه مدعی انتظار و دعای فرج خوان، چرا امام زمان علیهالسلام هنوز ظهور نکرده است. شاید یکی از دلایل اصلی همین مسئله باشد و کُمیت خیلی از ما در عمل لنگ میزند.
نهضت عاشورا عبرتهای زیادی دارد و از ابعاد گوناگونی میتواند مورد بررسی قرار بگیرد. ترس از فرجام کار و اینکه انسان چقدر در ادعایش صادق است یکی از عبرتهای این نهضت استراتژیک است. بیان معروف امام حسین علیهالسلام در مسیر کربلا به نوعی ترس از فرجام را در وجود انسان زنده میکند؛ آنجا که فرمود: «إِنَّ النَّاسَ عَبِیدُ الدُّنْیَا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ یَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّیَّانُونَ؛ مردم بندگان دنیا هستند و دین تنها بر زبانشان جاری است، تا زمانی که زندگیشان بچرخد دینگرا هستند، ولی هنگامی که در امتحان قرار گرفتند دین داران واقعی کم میشوند.»
#عاشورا
#عبرت
https://eitaa.com/bshn60/419
📌#مشهورات #غیرمستند درباره #عاشورا
◀️مشهور است که ۱۲هزار نامه برای امام حسین(ع) نوشته شده و او را به کربلا دعوت کردند، اما طبق شواهد تاریخی ۱۵۰ نامه فرستاده شد و ۱۲هزار نفر با مسلم در کوفه بیعت کردند.
◀️مشهور است که امام #حسین(ع) #حج خود را ناتمام گذاشتند، درحالی که امام حسین(ع) برای حج محرم نشده بودند و #عمره مفرده بجاآورده بودند.
◀️نقل میکنند که اصحاب امام #حسین(ع) شب عاشورا پراکنده شدند در حالی که طبق روایت امام معصوم(ع) این گونه نبوده است.
◀️تنها رفتن حضرت #عباس(ع) برای آوردن آب مشهور غیرمستندی است؛ زیرا هر دو برادر با هم بودند، یعنی امام حسین(ع) نیز همراه با حضرت عباس(ع) بودند.
◀️ #غسل_شهادت بر بدن امام حسین(ع) و یاران ایشان از مشهورات غیرمستند است.
◀️حضرت سید الشهدا(ع) دعای #عرفه را چند روز قبل از واقعه عاشورا قرائت نکردهاند، بلکه در سالهای قبل قرائت شده است.
◀️ #عروسی حضرت #قاسم(ع)، حضور #شهربانو و #لیلا در #کربلا و همچنین از خود بی خود شدن حضرت #زینب(س) بعد از دیدن سر حضرت امام حسین(ع) بر #نیزه، از دیگر مشهورات غیرمستند عاشورا است.
📌برای مطالعه بیشتر:
📚مهدی پیشوایی و همکاران، مقتل جامع سیدالشهدا، ج۲.
👇👇
🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 مگه خود امام حسین نمیدونست که اگه بره کربلا شهید میشه؟ پس چرا رفت؟
🔝پاسخ خوب سید کاظمروحبخش
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
اولین و بزرگترین کانال خبری قم
با فوت عدهای احمق و بیعقل، نور خدا خاموش نخواهد شد.
"تا کور شود هر آنکه نتواند دید"
#قرآن_کریم
#قرآن_نمیسوزد
#نور_خدا
#سوئد
روزی مردی به حضور امام حسین علیهالسلام آمده و گفت: من مردی گنهکارم و نمیتوانم از معصیت خودداری کنم مرا موعظهای کن و شیوهای یاد بده تا بتوانم در مقابل گناهان و وسوسههای شیطانی مقاومت کنم.
قالالحسین علیهالسلام:
«افْعَلْ خَمْسَةَ اشْیاءٍ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ فَاوَّلُ ذلِک: لاتَأْکلْ رِزْقَ اللَّهِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالثَّانی: اخْرُجْ مِنْ وِلایةِ اللَّهِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالثَّالِثُ: اطْلُبْ مَوْضِعَاً لا یراک اللَّهُ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالرَّابِعُ: اذا جاءَ مَلَک الْمَوْتِ لَیقْبضَ روُحَک فَادْفَعْهُ عَنْ نَفْسِک وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالْخامِسُ: اذا ادْخَلَک مالِک فی النّارِ فَلا تَدْخُلْ فی النَّارِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ»بحارالانوار،ج75،ص120
پنج دستور را عمل کن بعد از آن هر چقدر دلت می خواهد به سوی گناه برو؛
1- روزی خدا را نخور و هر قدر می خواهی گناه کن؛
2- از تحت حکومت خداوند بیرون برو و هر چه دلت می خواهد نافرمانی کن؛
3- جایی پیدا کن که خدا تو را نبیند و هر چقدر دوست داری گناه کن؛
4- عزرائیل را موقع جان دادن از خودت دور کن و هر چه میخواهی گناه نما؛
5- اگر خواستند تو را به آتش جهنم ببرند نرو! آنگاه هر قدری می خواهی معصیت نما!
از شور تا شعور
شعور حسینی در عزاداری سالار شهیدان از نکات مهمی است که باید در اولویت قرار بگیرد و محبین آن حضرت از آن غافل نباشند. یکی از اساسیترین مصادیق شعور حسینی این است که انسان محبت خود را عملا هم ثابت کند و این امر فراهم نمیشود مگر با تمسک به اوامر و نواهی امام حسین و سایر معصومین علیهمالسلام. به عبارت دیگر انجام واجبات و ترک گناهان، تکمیل محبت به حضرات معصومین است. خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به نبی اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ؛ بگو: اگر خدا را دوست مىداريد، از من پيروى كنيد! تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشد و خدا آمرزنده مهربان است.» (آل عمران/31)
طبق فرمایش قرآن کریم ، لازمه محبوب خدا شدن، تبعیت از رسول خدا صلی الله علیه و آله است. تبعیت از نبی اکرم صلی الله علیه و آله ابعاد مختلفی دارد؛ یکی از این مصادیق پیروی از عترت ایشان و محبت داشتن به این ذوات مقدسه است. طبیعی است که پیروی از این بزرگان همان انجام واجبات و ترک محرمات الهی است که مصادیق مختلفی دارد؛ از ادای فرایض دینی مثل نماز و روزه گرفته تا حفظ حجاب و ترک محرماتی مثل غیبت ، دروغ ، نگاه حرام و ... .
بنابراین جا دارد که برپا کنندگان عزای حسینی به این نکته توجه داشته باشند و صرفا به اقامه عزا اکتفا نکنند. مجلس امام حسین علیهالسلام برکات فراوانی دارد و در طول تاریخ افراد زیادی بودهاند که به برکت این مجالس توبه نصوح کردهاند و از شور حسینی به شعور حسینی رسیدهاند و عاقبت به خیر شدهاند. امثال رسول ترکها و برخی از شهدای دفاع مقدس نمونههایی از این برکات هستند.
#شعور_حسینی
#عاشورا
https://eitaa.com/bshn60/424
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥عاقبت دشمن مجالس عزاداری چه شد؟
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
اولین و بزرگترین کانال خبری قم
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
«هر مردى که راضى است همسرش خود را بیاراید و از خانه بیرون برود، آن مرد، دیوث است و هر کس او را دیوث بنامد گناه نکرده است. هرگاه زن، آرایشکنان و عطرزنان، از خانهاش خارج شود و شوهرش به این کارِ او راضى باشد، به ازاى هر قدمى که بر میدارد، براى شوهر او، خانهاى در جهنّم بنا میشود».
📚جامع الاخبار/ص 158
#غیرت
#حجاب
https://eitaa.com/bshn60/426
37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥 ظهر عاشورای امسال و ظاهر شدن رگههای خون در سنگهایی که در حفاری چند سال پیش قتلگاه سیدالشهدا علیه السلام خارج شده بود
اخبار مهم را در قمآنلاین ببینید👇
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
اولین و بزرگترین کانال خبری قم
سختی کسب حلال
امام صادق علیهالسلام به غلام خود که مصادف نام داشت هزار دینار داد و برای تجارت به شهری فرستاد. مصادف اجناسی خرید و با عدهای از تجار راهی سفر شدند. نزدیک شهر که رسیدند به قافلهای برخورد کردند که از شهر خارج شده بودند و متوجه شدند اجناسی که به همراه دارند مورد احتیاج مردم آنجا است.
کاروانیان با یکدیگر همقسم شدند و پیمان بستند که هر دینار را به یک دینار سود بدهند. پس از فروش پول خود را برداشته و به طرف مدینه رفتند. مصادف خدمت امام آمد و دو کیسه زر داشت، هر کدام هزار دینار. عرض کرد فدایت شوم این کیسه اصل سرمایه است و این کیسه سود آن است.
امام فرمود: این سود زیاد است؛ شما مگر در آن جنس چه کردید؟
جریان را شرح داد که چگونه قسم خوردند. حضرت فرمود: سبحانالله همقسم میشوید که در مقابل هر دینار یک دینار سود بگیرید از مسلمانان. حضرت کیسه هزار دینار را برداشت و فرمود من احتیاج به چنین سودی ندارم. سپس فرمود: مصادف! پیکار با شمشیر سادهتر از بدست آوردن نان حلال است!(کافی/ ج5/ ص162)