eitaa logo
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
1.1هزار دنبال‌کننده
270 عکس
204 ویدیو
7 فایل
✅محفلی برای اندیشیدن دغدغه‌های ذهنی و فکری دانیال بصیر دانشجوی دکتری فِرَق تشیع فقه و عرفان فلسفه و کلام تاریخ و سیاست کمی هم رسانه ارتباط: @danial_basir لینک: https://eitaa.com/joinchat/3961913545Cb5ab2d2c5e
مشاهده در ایتا
دانلود
تفکرِ برهنگی دستپخت کیست؟ امروز صحبت‌های آرش حیدری به اصطلاح جامعه‌شناس، در فضای مجازی وایرال شد و در بیاناتی شاذ و کم خردانه اظهار داشت که "به‌صراحت می‌گویم که برهنگی به معنای جنسی‌کردن همه‌چیز مسئله اصلی منتقدان این حرکت اعتراضی بوده است، نه فعالان آن. اتفاقا اینجا مسئله دارد وارونه می‌شود."؛ خواستم ابتدا به این سخنانش واکنشی نشان ندهم ولی وقتی دست به دست شدن کلیپ را در فضای مجازی دیدم بر آن شدم پاسخی داده باشم. باید بگویم؛ معضل این نیست که منتقدان و مخالفان شما اینگونه فکر می‌کنند یا نمی‌کنند، بلکه مسئله این است که از اولین روزهای این اغتشاشات، تمامی شعارهای شما و اعوان و انصارتان، سمت و سوی برهنگی داشته است و این نیازی به تحلیل و بررسی ندارد. به نظر می‌رسد به جای این فرافکنی‌ها و بجای این نظرات شاذ و نادر، افسارِ گسیخته افرادی که در کف خیابان و دانشگاه رها شده‌اند و تمامی همّ و غمشان به ثمر رسیدن این بیت است که " دوست دارم تا شبی مهمان آغوشت شوم/یا که همچون حلقه‌ای آویزه‌ی گوشت شوم" را بگیرید که جایی برای نظراتتان باقی بماند. در ضمن این نوجوانان و جوانانی که امروز در کف خیابان به دنبال انقلاب هستند و حضرتعالی و امثالهم نیز رهبری نهضت پوشالی را به عهده گرفته‌اید، قبل از آنکه شناختی به فلسفه اگزیستانسیالیسم و نظرات اسپینوزا داشته باشند، قبل از درکِ ادبیات، شعر، سینما، موسیقی، زیبایی و سیاست و فرهنگ و جامعه، گرفتار دنیای مجازی بودند که در دوران هشت‌ساله پرزیدنت روحانی، یله و رها شده بود و برهنگی و مسائل جنسی در ضمیر ناخودآگاه‌شان را چنان پر رنگ و پر اهمیت کرده که این بیانات نمی‌تواند تطهیری بر آن باشد. راستی فراموش نمی‌کنیم که این آدم‌ها، امروز بیشتر از هرچیزی، دستپخت و محصول تفکر لیبرالیستی است که پایه و اساس آن در دولت‌های کارگزاران، اصلاحات و اعتدال پی‌ریزی شد و سالیان سال ذهن و روح آنان را با همین اندیشه‌ها گروگان گرفتید. تفکر و اندیشهِ برهنگی محصول اندیشه شماست که لذا چه زیبا فرمود "گندم از گندم بروید جو ز جو" دانیال بصیر @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
تفکرِ برهنگی دستپخت کیست؟ امروز صحبت‌های آرش حیدری به اصطلاح جامعه‌شناس، در فضای مجازی وایرال شد و
آیا حقیقت انسان به بدنمندی اوست؟ استاد پارسانیا آیا حقیقت انسان به بدن و بدنمندی اوست یا علاوه بر این، مستغرق در بعد ثابت هم هست؟ اینکه انسان زمان را درک می‌کند و درک زمان دلیل بر این است که لایه ثابت و مجردی هم دارد و آن هم انسان است و بدن هم البته اوست و بخشی از اوست و این وجوه مختلف را هم دارد اما امپریسیسم و حس گرایان، همه واقعیت انسان را در همین بعد محسوس می‌دانند. بدن زمانمند و مکانمند است؛ زمان بر بدن می‌گذرد؛ اما شیئی که مستغرق در زمان باشد و همه حقیقتش زمانی باشد؛ درک زمان را نمی‌تواند داشته باشد؛ چون با زمان همه چیزش حرکت می‌کند که اگر اینگونه باشد چطور شما زمان را درک می‌کنید؟ فیلسوفان غربی نیز متوجه شده اندکه درک زمان، خودش زمانی است؛ کانت چون واقعیت را به واقعیت محسوس محدود می‌کند می‌گوید: درک زمان و مکان مربوط به عالم واقع نیست و از ذهن انسان است. این در بیرون واقع و سطحی از واقعیت انسان است که وجود دارد؛ از این رو چون واقع را در بیرون، صورت می‌دهیم؛ صورت‌هایی که نمی‌تواند واقعی باشد، از این جهت، چون این صُوَر برای واقع نیست و ما هستیم که این صور را به واقع می‌افکنیم؛ بنابراین وقتی از واقع خودش می‌خواهد شروع کند، از بدن خودش شروع می‌کند و ادعا می‌کند بخشی از ما واقعی است که حس تأیید می‌کند. «وجود اِمّا ثابت اِمّا مُتحرک» و انسان هر دو لایه وجود را در حضور خودش می‌بیند و حضور خودش را از لایه ثابت می‌بیند و اگر ثبات نداشت، تحرک و درک زمان و درک حرکت را نمی‌توانست بفهمد؛ و گرنه اگر خودش در حرکت بود؛ گذشته که‌ گذشت و باید در حال زیست کند. بالاخره معنای وجود؛ معنایی است که سَیَلان و زمان را هم می‌گیرد، یعنی نمی‌توانید بگویید جایی که سَیَلان است؛ واقعیت ندارد، اینگونه نیست بلکه حظی از واقعیت را دارد، همان گونه که ثبات دارد، همین که زمان را درک می‎کنید، همین درک نشاندهنده این است که ما یک وجودِ غیرزمانی داریم. اغلب فیلسوفان، حقایق عقلی و اثبات اینکه ما هستی مجرد داریم را از درک و ادراک انسان شروع می‌کردند؛ همینکه ما معانی عقلی را داریم و این معانی نمی‌توانند محسوس باشند و با حس درک نمیشوند، پس ما یک حسِّ غیرحسی هم داریم؛ ابن سینا در اول نَمَط چهارم می‌گوید: عده‌ای می‌گویند هرچه هست محسوس است و آنچه محسوس نیست؛ نیست، اما من از نگاه به محسوس و حکمی که راجع به محسوس می‎کنیم، ثابت می‌کنم یک امر غیرمحسوس هم داریم. @parsania_net @cafe_fekr
خوانشی از یک عکس این عکس کودکِ زباله گرد با آن گونی پاره را هر رسانه‌ای می‌تواند براساس جهانی که برای مخاطب خود می‌سازد، تفسیر و خوانش کند و در نهایت بهره خود را ببرد اما آنچه از این عکس به ذهن متبادر می‌شود و به طور صریح و آشکار معنایی را به مخاطب القا می‌کند، غیرت و شعور این کودک نسبت به کشور و پرچم ایران است. شعور و غیرتی که در این چند روز اخیر، عده‌ای روشنفکر، استاد و کارشناس و دلقک و شومن و سلبریتی و خودباخته و منفعت طلب، فاقد آن بودند و در قضایای پیش آمده حسابی قافیه را باختند. عده‌ای که برای سرنگونی و تجزیه این سرزمین، چنگ به هر ریسمان پوسیده‌ سعودی، صهیونیستی، انگلیسی زنند تا شاید در این وادی لقمه نانی نصیبشان گردد. در ضمن از این عکس، تصویری دیگری به ذهن خطور می‌کند و آن تصویری ناشاد از بی‌عدالتی و تبعیض از جامعه طبقاتی است که دستپختِ تفکر لیبرالیستی و پرت و پلاهای آدام اسمیت‌ها و نیلی‌ها و اقتصاددانهایست که تفکرشان را در دانشگاه‌ها نهادینه کردند سپس پایه و اساس آن را در دولت‌های کارگزاران و اصلاحات پی‌ریزی نمودند و دولت اعتدال به اوج خود رساندند. یک روی این تصویر غیرت ایرانی را نمایش می‌دهد ولی روی دیگرش حتما ناکارآمدی مسئولینی را بازتاب می‌کند که انقلاب را در موضوع عدالت سالیان سال به عقب کشاندند. پ.ن: مقام معظم رهبری: ما دهه‌ چهارم انقلاب را دهه‌ «پیشرفت و عدالت» نام‌گذاری کردیم؛ «پیشرفت» به‌معنای واقعی کلمه در کشور اتفاق افتاده است. «عدالت» را نمی‌گویم، درباره‌ عدالت ما عقب‌مانده هستیم؛ خودمان اعتراف می‌کنیم. دانیال بصیر @cafe_fekr
دشمن پدر، دوستِ پسر نمی‌شود. کسی که علیه گروهت است، علیه تو هم هست. کسی که دشمن عقاید و باورهایت است دشمن تو هم هست. اگر تو دشمنت را دشمن ندانی، انسان بخشنده و مهربانی نیستی بلکه احمقی. زیرا گرگ هرگز گوسفند را دوست نمی‌بیند. اگر گوسفند هم باشی، کسی نمی‌گوید بسیار سربه‌زیر و عاقل است بلکه زمانش که رسید تو را برای سر بریدن می‌برند. دانا نوزر جاف @cafe_fekr
این یک نبرد تمام عیار است نبرد بین خیر و شر زندگی و مرگ زیبایی و زشتی عشق و نفرت شرافت و بی عفتی ارجمندی و ذلت پاکنژادی و بد نژادی وارستگی و وابستگی آزادگی و بندگی جاودانگی و فراموشی شما در کدام سمت این نبرد هستید؟ در هر سمت از نبرد هستید فریاد بزنید اما سکوت نکنید چرا که @cafe_fekr
میگه موشک و پهپاد ندید به اوکراین تو حافظه تاریخی مردمش میمونه اتفاقا میگم تو حافظه تاریخی تو هم بمونه اوکراین یکی از پایگاه‌های اصلی آزمایشگاه های بیولوژیکی امریکاست اوکراین یکی از زراد خانه های اتمی شوروی بود اوکراین طی ۸ سال اخیر نزدیک به ششصد هزار نیروی ارتشی رو آموزش داد فقط برای جنگ با روسیه آموزش توسط ناتو و آمریکا در حافظه ی تاریخی مردمش بمونه غرب با چه وعده هایی ملت رو سپر خودشون کردند در حافظه ی تاریخی اونها بمونه یک دلقک غربگدا با تکیه بر کد خدا کشورش رو نابود کرد حافظه ی تاریخی همه مردم دنیا ثبت شده اونهایی که دشمن ما و حامی صدام بودند حامی داعش حامی طالبان حامی حاکم عربستان امارات قطر و رژیم صهیونیستی امروز حامی اوکراینه و اوکراین دشمن ماست فرقی با صدام نداره هم موشک میدیم هم پهپاد میدیم هم کمک مستشاری میکنیم به هیچ احدی ربط نداره چیزی که برای شما خوبه برای ما بده چطور غرب یک کشور و مردمش رو سپر خودش کرد ولی ما برای منافع خودمون از متحد مون حمایت نکنیم @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام سخن همین است که جناب حسین علیزاده می فرماید: ‏"من تو وطنم مبارزه نمیکنم علیه وطنم من تو وطنم مبارزه میکنم برای وطنم" @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#مثنوی_خوانی شه چو عجز آن حکیمان را بدید پابرهنه جانب مسجد دوید رفت در مسجد سوی محراب شد سجده‌گاه
از خدا جوییم توفیق ادب بی‌ادب محروم گشت از لطف رب بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد بلک آتش در همه آفاق زد مایده از آسمان در می‌رسید بی‌شری و بیع و بی‌گفت و شنید درمیان قوم موسی چند کس بی‌ادب گفتند کو سیر و عدس منقطع شد خوان و نان از آسمان ماند رنج زرع و بیل و داس‌مان باز عیسی چون شفاعت کرد حق خوان فرستاد و غنیمت بر طبق مائده از آسمان شد عائده چون که گفت انزل علینا مائده باز گستاخان ادب بگذاشتند چون گدایان زله‌ها برداشتند لابه کرده عیسی ایشان را که این دایمست و کم نگردد از زمین بدگمانی کردن و حرص‌آوری کفر باشد پیش خوان مهتری زان گدارویان نادیده ز آز آن در رحمت بریشان شد فراز ابر بر ناید پی منع زکات وز زنا افتد وبا اندر جهات هر چه بر تو آید از ظلمات و غم آن ز بی‌باکی و گستاخیست هم هر که بی‌باکی کند در راه دوست ره‌زن مردان شد و نامرد اوست از ادب پرنور گشته‌ست این فلک وز ادب معصوم و پاک آمد ملک بد ز گستاخی کسوف آفتاب شد عزازیلی ز جرات رد باب ص 8 - بیت از بیت 78 - 92 📚 در خصوص ادب نسبت به پروردگار مولانا مباحثی را مطرح می‌کند که اشاراتی به قوم موسی ع می‌کند که مطابق روایات پس از خروج از مصر به مدت چهل سال در سرزمین تیه سرگردان ماندند و خداوند نعمت‌های بسیاری را فرستاد ولی این قوم ناشکری کرد و آن نعمت آسمانی منقطع شد. در آیه 61 بقره این داستان بیان شده است. 📚بیان این داستان‌ها از زبان مولانا در وسط قصه پادشاه و کنیزک، صرفا بیان داستان نیست بلکه اشاره به این نکته دارد که تمامی مشکلات از ناحیه خود انسان است . زله: باقی مانده غذا فراز: بسته، باز: در بیت به معنای اولاست عزازیل: ابلیس @masnavi_manavi @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#مثنوی_خوانی از خدا جوییم توفیق ادب بی‌ادب محروم گشت از لطف رب بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد بلک آ
خوانش مثنوی معنوی 2.mp3
3.26M
خوانش مثنوی معنوی 🎵 ص 8 - بیت از بیت 78 - 92 عنوان: از خداوند ولی‌التوفیق در خواستن توفیق رعایت ادب در همه حالها و بیان کردن وخامت ضررهای بی‌ادبی ⏱ مدت زمان 2:42 💾 حجم فایل 3.11 MB @masnavi_manavi @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی به گذشته می‌نگریم و تراث ایرانی - اسلامی را ورق می‌زنیم با این واقعیت روبرو می‌شویم که در فرهنگ ایرانی، سلبریتی با کارکرد امروزیَش اصلا وجود نداشته و این فرهنگ پذیرا همچون پدیده‌ای نبوده؛ ولی بالعکس فرهنگ ایرانی پدیده‌های مانند پهلوان، عیار و حتی قهرمان به معنای جوانمرد را جزو لاینفک فرهنگ خود می‌دانسته است. در این گفتگوی اینترنتی که رفقای خودم با هوشنگ امیراحمدی؛ مدیر مرکز مطالعاتی خاورمیانه در آمریکا داشتند به مسئله نقش پدیده سلبریتی در راه‌بری مردم در حوادث اخیر پرداختند که اشاره می‌شود که در فرهنگ ایران به جای سلبریتی، قهرمان و جوانمرد داریم. تختی‌ها و نامجوها هیچ وقت سلبریتی نیستند بلکه قهرمان‌اند. در جایی دیگر به این موضوع می‌رسد که در ایران خیلی ساده می‌شود سلبریتی شد اما در غرب اینگونه آسان نیست. سلبریتی علاوه بر زیبایی و شهرتی که دارد، در امور خیریه هم شرکت می‌کند و باید دستاوردهایی داشته باشد. @Fekrat_Net @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
این یک نبرد تمام عیار است نبرد بین خیر و شر زندگی و مرگ زیبایی و زشتی عشق و نفرت شرافت و بی عفتی ار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی علیزاده : آرمان علی وردی چرا سلاخی شد ؟ چرا حامیان کودتای رسانه‌ای در ایران در شهادت آرمان فریاد نزدند؟ امروز ما پدیده‌ای به نام داعش وطنی روبرو هستیم و ریشه های فرهنگی فراموش شده و گویا توسط کسانی که شعارشان لیبرالیسم و آزادی بیان است، به دوران قبل از رنسانس برگشته ایم. @cafe_fekr
"خر را که به عروسی می برند برای خوشی نیست، برای آبکشی است." نازنین بنیادی که نه ایران بزرگ شده نه ربطی به خیابان‌های ایران دارد، معلوم است که نماینده ایران نیست. این "عروسک" را میبرند تا حرف‌های دلخواهشان را بزند. بگوید زنان ایران مشتی مفلوک بیچاره‌اند و محتاج بمب و موشک شما. کاش فعالان به این وجه ماجرا توجه داشتند که دولت‌های خارجی و عروسک‌های دست پرورده‌شان هم دشمن زن‌اند، هم زندگی هم آزادی. کاش می‌دانستند این حرامی‌ها با زنان افغانی و عراقی و لیبیایی چه کرده‌اند. کاش باور می‌کردند علاوه بر دشمن داخلی، دشمن خارجی هم دارند. @cafe_fekr
در روزهای اخیر شاهد ورود شتاب‌زده و جوگیرانه سلبریتی‌ها و عده‌ای روشنفکر غرب‌زده، نسبت به قضیه دادگاهی عده‌ای از متهمان اغشاشات اخیر بودیم. یکی از این متهمان است که با خودروی پیکان جمعی از مأموران پلیس را در جریان اغتشاشات زیر گرفته و عامل شهادت شهید کرم‌پور شده است و اینکه خودِ در دادگاه اعتراف کرده و گفته "به‌قصد کشت مأموران پلیس را با خودرو زیر گرفتم!". نمی‌دانم این ایده مخالفت با قصاص از چه زمانی به عنوان ادبیات مرسومِ عده‌ای روشنفکر، دلقک، شومن و سلبریتیِ خودباخته و منفعت طلب قرار گرفت ولی آنچه از همه‌ی این واکنش‌های سالیان اخیر تا به امروز، در هنگام مواجهه با پرونده‌های قصاصِ امثال و و و سایر موضوعات مثل حمایت از جاسوسان خبرنگار امثالِ و به ذهن متبادر می‌شود این است که در به دنبال روایت‌سازی رسانه‌ای است و به هیچ وجه دست بردار هم نیست. در این جنگ ترکیبی، دشمن به دنبال کلان روایت، «فشار» و «اعتبارزدایی» از جمهوری اسلامی ایران است سپس خرده روایت‌های هشتگیِ نوید افکاری، آرمان عبدالعالی، مهسا امینی، نیکا شاکرمی، محمد قبادلو،نازنین زاغری، جیسیون رضائیان،رضا رفیعی فروشانی، نیلوفر حامدی، الهه محمدی، تحریم ورزش، تحریم صدا وسیما، تحریم بانک‌ها و.... را دنبال می‌کند. دانیال بصیر @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشتوانه فکری - مالیِ کاسبان اغتشاشات و پایمال کردن خون ملت و اعمال تحریم‌های بیشتر برملت همین‌ها هستند خوب ببینید... «رودی جولیانی» مشاور ترامپ در سال ۲۰۱۸ و در نشست سازمان و کنار مریم رجوی: "آنها در حال سرنگونی هستند. مردم ایران به وضوح به اندازه کافی [رنج] کشیده اند [که بگوییم] تحریم ها نتیجه بخش بوده اند. ارزش پول آنها به هیچ تبدیل شده! آنها در جایی ایستاده اند که زمانی روسیه ایستاده بود، لهستان ایستاده بود، امروز مردان و زنان جوانی را می بینیم که میگویند "به ما غذا دهید! "، حاضرند اعضای داخلی بدن خود را به پانصد دلار آمریکا بفروشند، پانصد دلاری که احتمالا در ایران امروز یک ثروت به حساب می آید. اینها واقعا رقت انگیز است. و این شرایط،  شرایطی است که منجر به انقلابی موفق و به خواست خدا، انقلابی غیر خشونت آمیز خواهد شد." @cafe_fekr
نُخبگیْ فقط نبوغِ ذهنی نیست؛ نُخبگی، به میزان فداکاری برای دین است. کسی که آمادهٔ شهادت است، نُخبه است. آیت‌الله میرباقری: "نُخبگیْ فقط نخبگیِ ذهنی و نخبگیِ فکری نیست؛ کسی که تعلقی دارد که آمادهٔ شهادت است، نُخبه است. نُخبگیْ به میزان فداکاری برای دین است. در تعریف نُخبگی، ظرفیتِ روحیْ کمتر از ظرفیتِ ذهنی نیست. نُخبگی، نُخبگیِ در تعلُّق است. نُخبه کسی است که علائقش علائقِ ممتاز است و تعلقُّ بالای روحی به اسلام دارد." @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رقص و جولان بر سر میدان کنند رقص اندر خون خود مردان کنند چون رهند از دست خود دستی زنند چون جهند از نقص خود رقصی کنند  📚 اینان که مستانه رقصیدند و به ساحت وصال که ساحت ولایت و شهادت است، رسیدند، اولیای زلال الهی شده‌­اند. آنان زیر سایۀ ولایت خدا هستند. هر دژخیمی که به آنان که عیال الهی هستند، آسیب زند و گزندی برساند و به خاک و خون کشد، خشم خدای جبار را برانگیزاند و انتقام الهی را بر خویش تقدیر سازد و خدا تک تک آنان را به صید انتقام شکار نماید و خاک مذلت بر چهرۀ آنان بپاشد پ. ن: حاج قاسم عزیز در خاطره‌ه­ای از شهید همدانی، آن هنگام که عزم رحیل بر میدان خون داشت و بوی وصال به حریم قدس ربوبی می‌­داد، چند بیتی از مثنوی مولانا را در وصف حال شهید خواند که نظرمان را جلب نمود. به خصوص آن که با اشک و احساس خاصی خواند؛ انگار حال خویش را نیز به تصویر کشاند. @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روح‌الله ایزدخواه نماینده مجلس از همکاران خود در مجلس می گوید: برخی نمی‌دانند به چه طرحی رای داده‌اند! برخی نمایندگان به شوخی می گویند ما شب اخبار را نگاه می کنیم می فهمییم به چه رای داده ایم. در بازدید ازشستا مدیر شستا گفت عجیبه شما از ما چیزی نمی خواهید؟ نماینده قبل شما این لیست را خواسته بود. برخی [از نمایندگان] معتقدند نماینده کارمند مجلس است! برخی از همان ابتدا دنبال مسئول شدن یا مسئول کردن افراد در دولت بوده‌اند! نماینده در شان خودش نمی‌داند تلفن جواب دهد! نماینده سایپا و ایران‌خودرو دو نماینده دارند آزادانه در مجلس هر روز حضور دارد. اینها اجازه می دهند در مورد مافیای خودرو سخنی گفته شود؟ نماینده ای در مجلس می آید که در هیچ چیزی هیچ تخصصی ندارد. آدم کاملا معمولی است. نماینده مسائل را از نگاه ملی نمی شناسد، که خیلی مشهود داست. برخی نمایندگان با سیصد وام ده میلیون تومانی دهنش بسته می شود. چند حواله خودرو می دهند دهنش بسته می شود. چند سفر خارجی می فرستند دهنش بسته می شود. طرف تو عمرش وزیر ندیده، معاون وزیر ندیده، اینو میبری پیش وزیر... چیز میشه. @cafe_fekr
🛑 فیلم سینمایی مرد آزاد 🔺 پخش شده از صدا و سیما در ایام نوروز سال 1401 📽 لینک تماشا @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
🛑 فیلم سینمایی مرد آزاد 🔺 پخش شده از صدا و سیما در ایام نوروز سال 1401 📽 لینک تماشا @cafe_fekr
🛑 فیلم سینمایی مرد آزاد... 🔺 فیلم دارای چندین لایه است که برای طیف های مختلف مخاطبین طرح ریزی شده است، که اهم آن شامل مخاطب خاص و عام است... 🔺 پیام خاص: محتوای که برای مخاطب خاص این اثر در نظر دارد آن را به نمایش بگذارد (و نیز در ضمیرناخودآگاه مخاطب عام اثر بگذارد) نظریه نهیلیسم است؛ اینکه با یک نگاه صرف ماتریالیستی هیچ معادی در کار نیست و آنچه زندگی را برای مردم _ که اکثرا همچون «بازیکنان پس زمینه» هستند _ را بنا به نظریات شوپنهاور، دعوت به «درک لحظه» می کند؛ زیرا هیچ عاقبتی را نمی توان برای شخصیت های یک بازی رایانه‌ای که مصداق یک جامعه واقعی است، در نظر گرفت. و با «خرده بازیکنان مستقل که تابع شرایط بازی هستند و خارج از روال بازی حرکت دیگری را نمی توانند انجام دهند» نیز وقتی دست از تخریب و کشتارهای متداول بازی های رایانه‌ای دست می کشند و به نظاره کردن و اهمیت دادن به شخصیت های پس زمینه می رسند و همراه نوابغ جامعه (که هوش مصنوعی را پدیدآورده اند‌) از یوغ سرمایه داران که هیچ چیز به جز منفعت خود برایشان مهم نیست همراه این جامعه می شوند مدینه فاضله یا بهشت موعود گویی در همینجا محقق می شود... 🔺 پیام عام: اینکه فارغ از دغدغه های روزمره زندگی لحظه های در کنار هم بودن را دریابیم و با تلاش و کوشش به قدری که توان داریم سعی کنیم زندگی خوبی را برای خود رقم بزنیم.... 🔺 وقتی دو لایه از این اثر را در کنار هم می گذاریم گویی به نتیجه عجیبی می رسیم؛ به نظر زندگی لیبرال و داشتن نگاه ماتریالیستی به زندگی آنچنان هم بد نیست و چه بسا با درک لحظات خوب زندگی از هزاران معمای لاینحل ابدی و ازلی و ایدئولوژیک خود را براهانیم... 🔺 اگر خورشید روزی از مغرب طلوع کرد و در مشرق غروب، و اگر انتهای داستان «قلعه حیوانات» روزی به خوشی و خرمی ختم شد، لیبرالیسم _ که این بار دست به دامن نهلیسم شده هم _ حرفش در این فیلم درست از آب درمی آید و می توان از آن توقع تحقق بهشت موعود را روی همین زمین داشت!!! 🔺 ولی آنچه از رد نظریات لیبرالیسم به سبک نهلیسم در این اثر مهمتر است اینست که چطور قواعد خلاف آفرینش و خلاف ذات بشری اینچنین در پرده نقره ای به تصویر کشیده می شود و به جذب مخاطب فائق میشود ولی نظریات برخواست از وحی الهی و منش انسانی اینطور مهجور و مغفول مانده است. نکته دوم اینکه شاید رد این نظر بنیادی نهلیسم و لیبرالیسم درست باشد ولی بی اغراق باید قبول کرد که در مقام تکنیکهای روانشناسی امر صحیح و پسندیده ایست و این دست از آثار می تواند به عنوان یک تکنیک روان‌درمانی برای درک لحظات خوب زندگی بسیار موثر و مفید واقع باشد و نکته سوم اینکه این دست از آثار و علی‌الخصوص این فیلم دارای زوایا و لایه مختلفی است؛ جالب اینکه این طرز القای چندین مطلب در قالب یک اثر نیز از ابتکارات حکما و هنرمندان ایرانی و اسلامی است؛ از مثنوی مولانا تا عقل سرخ سهروردی ، همگی داستان های رازآلوده ای هستند که از عامی‌ و خاص همگی می توانند به قدر ظرفیت خویش از آن بهره ببرند. سید ابوالفضل موسوی @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#توییت #نقل_قول "خر را که به عروسی می برند برای خوشی نیست، برای آبکشی است." نازنین بنیادی که نه ای
از بازیگری تا نمایندگی! چهارشنبه ۱۱ آبان ماه نشست غیررسمی شورای امنیت موسوم به «آریا فرمولا» در نیویورک برگزار شد. نشستی که در آن چند نفر هم دعوت شده بودند و به ایراد سخنرانی پرداختند. «نازنین بنیادی» بازیگر ایرانی - بریتانیایی مدافع حقوق بشر و شیرین عبادی(حقوقدان) از جمله کسانی بودند که از سوی آمریکا به این نشست دعوت شدند.  در اول خرداد ۱۳۵۹ در تهران متولد شد و در بیست روزگی به همراه خانواده‌اش که پناهندگی سیاسی گرفته بودند، عازم انگلستان می‌شود. او تا ۱۹ سالگی در انگلستان زندگی می‌کند و بعد از آن برای ادامه‌ی تحصیل به آمریکا می‌رود و در ۲۶ سالگی بعد از اتام تحصیلات در رشته‌ی "زیست شناسی" وارد حرفه‌ی بازیگری می‌شود. در این بین آشنایی او با تام کروز از طریق کلیسای ساینتولوژی(مانند آموزه‌های کابالا افکار خاصی را وارد دین مسیحیت کرده‌اند و برخی آن را مذهب جدیدی در مسیحیت می‌دانند) که مادرش از فعالین آن بود سبب ورود بیش از پیش او به سینمای آمریکا و هالیوود می‌شود. در سال‌های اخیر نیز اقداماتی در راستای افزایش تحریم‌ها علیه ایران به اسم فعالیت‌های حقوق بشرمدارانه داشته است و امروز علنا با اظهار نظراتش در پی تحریم بیشتر ایران و اخراج ایران از سازمان حقوق بشر و ایجاد فضای خصمانه علیه‌ جمهوری اسلامی به اسم کمک به مردم ایران است! با نگاهی گذرا به بیوگرافی نازنین بنیادی می‌توان دریافت که او هیچ تجربه‌ی زیسته‌ای از زندگی در ایران ندارد و صرف اینکه در ایران به دنیا آمده و می‌تواند فارسی صحبت کند به خودش حق می‌دهد در مورد شرایط و وضعیت مردم ایران اظهار نظر کند! او نیز مانند مسیح علینژاد، مهدیه گلرو، مجریان منو تو،  و بی‌بی سی فارسی و... دریافته است که آمریکا بودجه‌ی هنگفتی برای تخریب ایران توسط فارسی زبانان درنظر گرفته است و نمی‌خواهد از سفره‌ای که پهن شده بی‌بهره بماند، حتی اگر تا دیروز نهایت هنرش رقاصه‌گری برای خوانندگان مبتذلی همچون افشین بوده باشد! اگر حمایت از حقوق بشر، تحریک به تحریم دارو و کشته شدن کودکان ای‌بی و سرطانی‌ست، مرگ بر این حقوق بی‌بشر! با شعار به جنگ افروزی و تحمیل فشار بر مردم ایران دامن می‌زنند و آن را احیای حقوق بشر می‌خوانند! این‌ها در حالی است که بازیگران هالیوود با پروتکول‌های بسیار سخت‌گیرانه حق ندارند وارد مباحث سیاسی آمریکا شوند و در صورت اظهار نظرسیاسی علیه سیاست‌های آمریکا با مجازات و جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند! الهه سادات شفیعی @asrezanan_ir @cafe_fekr
زندگی برخی آدم‌ها و مکتب‌ها یک قلم قیچی کم دارد این را خودشان می‌خواهند دولبه سیاست و سفسطه ای کاش به هم نرسد و ای کاش هیچ بشری از خودش تهی نشود از عقل هستی از خدا... ✍️ علی اسفندیار @HOWZAVIAN @cafe_fekr