فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام هادی (علیه السلام) :
🔶حسد، کار های خوب را از بین می برد و دروغ، دشمنی می آورد.
📜 بحارالانوار، ج. ۶۹، ص۲۰۰.
🌺ولادت امام هادی (علیه السلام) مبارک باد🌺
📌@canoon_org
29.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سایه های تکامل
🔶در سالیان اخیر به دلیل سیطره بی حد و حصر تجربه گرایی بر علم پزشکی نوین هنوز هم شاهد این هستیم که با وجود انتقادات وارد شده به داروینیسم و با گذشت بیش از ۱۰۰ سال از طرح این نظریات هنوز هم دیدگاه های داروین طرفداران زیادی در بین هواداران علم پزشکی مدرن دارد، بطوری که زیست پژوهشان و نحله های مختلف فکری با دستاویز قرار دادن این نظریه نوآورانه و منتقدانه سعی دارند شکافی عمیق در بین باورهای خدا پرستان ایجاد کنند.
💢شابک این هفته در این باره میگوید...
#شابک
#داروین
#فرگشت
#داروینیسم
#معرفی_کتاب
#تکامل_طبیعی
#قاسم_اخوان_نبوی
#انسان_میمون_نیست
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰سایه های تکامل 🔶در سالیان اخیر به دلیل سیطره بی حد و حصر تجربه گرایی بر علم پزشکی نوین هنوز هم شاه
سایه های تکامل.mp3
4.25M
🎧 صوت کلیپ «سایه های تکامل» را بشنوید.
📌@canoon_org
🔶گروهی دنیا را منزلگاه انسان تلقی می کنند و خوشبختی و سعادت خود را محدود در همین دنیا می دانند و گروهی دیگر نه تنها زندگی بعد از مرگ انسان را قبول دارند، بلکه آن را حیات اصلی انسان دانسته و رخت بربستن از این دنیا را تولدی دیگر می انگارند.
🔷صدرالمتألهین رویکرد دوم را دارا است. وی در کتاب مبدأ و معاد هدف نهایی بعثت انبیاء را معرفت و رسیدن به خدا میداند و سپس بیان می کند که این مقصد نهایی در زندگی دنیا قابل دسترسی است. صدرا با استفاده از حدیث نبوی (ص) الدنيا مزرعه الاخره بیان میکند که لازم است درباره نفوس و اموال انسانها به گونه ای تدبیر شود که منجر به معرفت و تقرب به خداوند گردد.
💢به نظر صدرا هدف نهایی بعثت انبیاء معرفت الاهی است پس هر آنچه که مانع از آن شود گناه کبیره است. او مرتبه گناهان را با توجه به مقدار مانعیت آنها از هدف نهایی تعیین می کند.
📖کتاب #عقل_و_عشق مروری بر زندگی و اندیشه ملاصدرای شیرازی به قلم محمد تقی سهرابی فر
#ملاصدرا
#حکمت_اشراق
#معرفت_شناسی
📌@canoon_org
40.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰موانع و راهکارهای مسیر تشکلات
💢مهم ترین نقد هایی که به نیروی جوان تشکلی می توان داشت چیست؟ تشکلات با چه خطرات و تهدید هایی مواجه ست و راه های مقابله با آن چیست؟ مطالعه و کتاب خوانی تا چه اندازه می تواند در جهت رفع موانع رشد تشکلات گام بر بردارد؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هشت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#کتاب
#دانشجو
#دانشگاه
#کتابخوانی
#علیرضا_غفاریان
#امیر_مهبد_اسفندی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔰کارآمدی؛ مسئله جمهوری اسلامی؟
🎞 ویدئو نشست «کارآمدی؛ مسئله جمهوری اسلامی؟»
👤با حضور محمد صادق کوشکی
🔶ویدئو این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون بخش اول - بخش دوم ببینید.
#ایران
#کارآمدی
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#انقلاب_اسلامی
#نشست_مجازی
#نشست_حضوری
#جمهوری_اسلامی
#خبر_نشست_علمی
#محمد_صادق_کوشکی
📌@canoon_org
🔷فلسفه تاریخ عصر روشنگری یک وجه جبرگرایانه دارد؛ از این وجه قوانین اجتماعی و تاریخی مانند قوانین طبیعی و فیزیکی ضروری و جبری اند جبرگرایی یا دترمینیسم باور دارد رویدادها توسط سلسله پیوسته ای از رخدادهای پیشین تعیین شده است؛ یعنی مسیر تاریخ جدا از اقدامات و تلاشهای انسانها مسیر خود را طی می کند.
💢جبرگرایی را میتوان در دو حوزه سراغ گرفت:
۱- حتمی و اجتناب ناپذیر بودن ایده ترقی بدون توجه به اختیار انسانی و خوش بینی بیش از حد به مفهوم ترقی
۲- ترسیم یک مسیر مشخص برای همه جوامع یعنی قائلان به ترقی مسیر معین و حتمی را برای جوامع ترسیم و تاریخ آنها را بر این مبنا تحلیل میکردند پولارد میگوید این مسیر درست است و تاریخ بشر همواره از پستتر و بدتر به وضعیت بهتر و برتر در حرکت است. این مسئله نوعی قضاوت ارزشی را میان ما و دیگران و جایگاه هر یک در کرانه تاریخ نشان می دهد.
📖کتاب #آدرس_را_عوضی_داده_اند به قلم غلامعلی سلیمانی
#غرب
#لیبرالیسم
#پایان_تاریخ
📌@canoon_org
🔷بر اساس نگاهی کلان مستند انقلاب ۵۷ رویکرد گفتمانی خاصی را در موضوع توسعه پیگیری میکند طبق این نگاه توسعه مترادف نوسازی و نوسازی نیز مترادف غربی شدن تلقی میشود غربی شدن هم به معنای اقتباس کامل یا جزئی از مدل توسعه کشورهای غربی است. گذشته از بهبود سطح مادی زندگی، عدالت اجتماعی آزادی های سیاسی و حفظ و احترام ارزشها و سنتهای بومی را هم در بر می گیرد.
🔶مهمترین مشخصه این گفتمان در توسعه پیشرفت اقتصادی و رفاه مادی است و در قالب آن هر چیزی که به دوران پیشامدرن و سنتی مربوط باشد (حتی دین و مذهب) باید کنار برود از همین رو مستندساز وقتی قصد دفاع از دستاوردهای رژیم پهلوی را دارد از غربی شدن همه چیز حتی نوع خانه ها، پوشش، نحوه توزیع کالا و به صورت کلی سبک زندگی شهروندان ایرانی مثال می آورد و آن را نشانه پیشرفت و توسعه کشور میداند.
💢در چارچوب همین نگاه موضوع وابستگی صنعت کشور به کشورهای غربی موضوع با اهمیتی نیست و وابستگی سیاسی نیز توجیه می شود.
📖کتاب #پهلوی_سوم به کوشش حسین بشیر و کاظم موذن
#انقلاب_۵۷
#اسلام_فردی
#سلطنت_طلبی
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺عید سعید غدیر خم مبارک باد🌺
📌@canoon_org
💢کانون اندیشه جوان با همکاری قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه و موسسه حکمت بالغه برگزار می کند:
🔸نشست تخصصی هوش مصنوعی و علوم انسانی
🎙 با حضور:
#علیرضا_قائمی_نیا
✍️ دبیر علمی:
#قاسم_بابایی
⏰ یکشنبه ۱۸ تیرماه۱۴۰۲، ساعت۱۳
📡 حضور مجازی از طریق:
در بستر ادوبی کانکت
🌐 meeting.iict.ir/qotb
#علوم_انسانی
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#نشست_مجازی
#هوش_مصنوعی
#خبر_نشست_علمی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست حضوری_مجازی نقد کتاب رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی 📖کتاب «رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی»، هفت گ
نقد کتاب رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی.mp3
48.47M
🎧صوت نشست «نقد کتاب رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی» را بشنوید.
👤با حضور شریف لک زایی،نجمه کیخا،محسن مهاجرنیا و مهدی امیدی
📌@canoon_org
🔶اهمیت مصلحت در نظام ولایی و حکومت دینی مضاعف است؛ زیرا حکومت اسلامی متضمن احکام ثابت و متغیر و مسؤول حل بحران ثابتات دین و متغیرات زمان و مقتضیات متحول است. پرسش دیگری که بر اهمیت بحث مصلحت در دولت فقهی می افزاید مسأله مطلقه بودن ولایت فقیه و حفظ مصالح عمومی است.
🔷به عبارت دیگر آنگاه که ولایت مطلقه فقیه پذیرفته شود و ولی فقیه از ناحیه معصوم منصوب گردد و دارای کلیه شؤون پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) در امور عمومی باشد و از طرف دیگر سمبل حاکمیت ملی و حافظ مصالح عامه و منافع جامعه قرار گیرد در این صورت چگونه می توان بر کرسی داوری نشست؟ آیا باید همانند گروهی به طرد مصلحت اندیش فتوا داد؟ یا باید حفظ مصالح عامه را پذیرفت ؟
📖کتاب #گفتمان_مصلحت در چهار فصل با عناوین:
فصل اول: گستره اختیارات ولی فقیه و عالی ترین مقام کشور های دنیا و جایگاه مصلحت در نظام های حقوقی جهان
فصل دوم: احکام اولیه،ثانویه و حکومتی
فصل سوم: جایگاه مصلحت در فقه شیعه و سنی و تاریخچه آن در حکومت اسلامی ایران
فصل چهارم: چالش های فقه المصلحه
💢به کوشش عبدالحسین خسروپناه انتشارات کانون اندیشه جوان به رشته تحریر درآمده است.
#معرفی_کتاب
#مصلت_سنجی
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام موسی کاظم (علیه السلام) :
🔶هر كه می خواهد كه قویترین مردم باشد بر خدا توكل نماید.
📜 بحار الانوار،7 ، ص143
🌺ولادت موسی کاظم (علیه السلام) مبارک باد🌺
📌@canoon_org
🔰ثبت نام درسگفتار «درآمدی بر فلسفه و حکمت هنر»
💠پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با همکاری کانون اندیشه جوان برگزار میکند:
❇️ درسگفتار "درآمدی بر فلسفه و حکمت هنر"
خوانش متن کتاب «حکمت معنوی و ساحت هنر»، نوشته محمد مددپور
🎙مدرس:دکتر علیرضا بلیغ
🗓شروع دوره: ۲۷ تیرماه| سهشنبهها| ۱۲ جلسه|
⏰ساعت ۱۶ الی ۱۸
🔶برگزاری دوره: حضوری و مجازی (اسکایروم)
💲شهریه دوره: ۲۰۰ هزار تومان
۲۰درصد تخفیف برای شرکتکنندگان در دورههای قبلی
●اعطای گواهی معتبر آموزشی
📲 برای ثبتنام و کسب اطلاعات از طریق پیامرسانهای: بله، ایتا، تلگرام و واتساپ به شمارۀ زیر پیام بدهید.
۰۹۹۱۴۵۴۰۲۴۲
#هنر
#فلسفه
#درسگفتار
#فلسفه_هنر
#محمد_مددپور
#کانون_اندیشه_جوان
#حکمت_معنوی_و_ساحت_هنر
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
rcica.ir
@rcica
@bashgah_rcica
📌@canoon_org
🔶در فلسفه ابن سینا اگر شخص مدرک، بعد از شکل گیری علم حسی در مرحله سابق، از نزد آن شی رفته و ارتباط حسی خود را با آن شی قطع کند، هنوز در درون خودش، تصوری از شی ادراک شده، باقی می ماند. به آن تصور باقی مانده در ذهن- که حتی بعد از غیبت مدرک، هنوز هم در ذهن، باقی می ماند- علم خیالی گفته می شود.
🔷در نگاهی دقیق تر می گوییم در ادراک خیالی، قوه خیال مانند قوه حس، محسوسات را درک می کند، ولی ادراک خیالی با ادراک حسی متفاوت است. تفاوت این دو در این است که در ادراک حسی، شی مادی نزد مدرک حضور دارد، ولی در ادراک خیالی، هر چند این ادراک نیز ادراک محسوسات است، اما نیازی به حضور شی مادی نیست.
#ابن_سینا
#محسوسات
#حکیم_همه_دان
📌@canoon_org
30.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شبکه سازی بین المللی !
🔶دانشجویان علم رغم فرصت ها و ظرفیت ارتباطات بین المللی به این مهم «نه» گفته اند.
🔷اما عوامل کم توانی تشکل های دانشجویی در فضای رسانه بین الملل چه مواردیست؟ چرا تشکل های دانشجویی نتوانسته اند شبکه سازی خود را با سایر تشکل های بین المللی به ویژه در جهان اسلام تقویت کنند؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#مهدی_زمانی
#محمد_مهدی_محمودی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶یکی از مکاتب ادبی مهمی که در قرن نوزدهم پدید آمد و در دهههای واپسین این قرن در فرانسه و به میزان کمتری در آلمان رواج داشت، «ناتورالیسم» است. ناتورالیسم به عنوان یک مکتب ادبی را میتوان تا حدودی دنباله رئالیسم ادبی و شاید به نحوی رئالیسم افراطی و یا به اعتقاد برخی مورخان، صورت متنزل رئالیسم دانست.
🔷ناتورالیسم به عنوان یک مکتب ادبی در فرانسه از سال 1867، با انتشار رمان «ترزا راکن» اثر «امیل زولا» پدید آمد، در دهههای ۱۸۷۰ و ۱۸۸۰ در اوج نفوذ و رونق قرار داشت و در دهه ۱۸۹۰ به تدریج گرفتار افول شد.
💢در چارچوب ناتورالیسم ادبی، بشر به عنوان یک «حیوان بیولوژیک» تعریف میشود. در داستانهای ناتورالیستی، یکی از عوامل موثر بر رفتار قهرمانان داستان، تأثیر محیط است و رفتار بشر در تعامل با وراتث و محیط تعیین میشود.
📖کتاب #چند_یادداشت_تئوریک، نوشته شهریار زرشناس، ص ۶۷
#ناتورالیسم
#مکاتب_ادبی
#طبیعت_گرایی
📌@canoon_org
32.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰بازگشت به توازن
🔶شواهد، حقایق و تحولات در عرصه جهانی موید آن است که درگیری میان ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا با روسیه و چین و ظهور قدرت های نوظهوری همچون برزیل و هند به سیستم ژئوپلیتیک جدیدی در جهان منجر شده است که یک ویژگی کلیدی دارد: «در نظم جدید جهانی، دیگر واشنگتن در مرکز جهان نیست».
#افول
#شابک
#معرفی_کتاب
#نظم_نوین_جهانی
#کدخدایی_شیطان
#غلامعلی_سلیمانی
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰بازگشت به توازن 🔶شواهد، حقایق و تحولات در عرصه جهانی موید آن است که درگیری میان ایالات متحده و کشو
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کلیپ «بازگشت به توازن» را بشنوید.
📌@canoon_org
🔶بشر موجودی متناهی است؛ لذا ،صفات ،قیود وجوه و نسبتهای وجودی او نیز لاجرم متناهی است. در هیچ دوره ای از ادوار تاریخ بشری و نیز در هیچ یک از ایدئولوژیهای مدرنیستی آزادی به عنوان امری فاقد هرگونه قید و حد، تعریف نشده است.
🔷مفهوم لیبرالی آزادی یک مفهوم تماماً نفسانیت مدار و متوجه وجه دانی و نازل وجود آدمی و به عبارتی یک آزادی غیر انسانی است.
🔻اگرانسان را بر پایه «انسانیت» و با رجوع به آن لحاظ نماییم است؛ حتی ایدئولوگ ها و تئوریسینهای لیبرال و نئولیبرال نیز در تلقی فردانگارانه، کاپیتالیستی اتمیستی و کالایی شان از آزادی، آزادی فرد در مفهوم مدرن آن که در ادامه این رساله بدان پرداخته ایم را امری نامحدود و نامشروط تلقی نمیکنند و آزادی نفسانیت مدارانه هر فرد را محدود و مشروط به عدم مزاحمت برای آزادی نفسانیت مدارانه فرد دیگر میدانند.
🔺بدین سان مدعای آزادی نامحدود مطلق و بدون قید و شرط، یک شعار بی پایه وهم آلود و ذاتاً متناقض است که افراطی ترین لیبرالها نیز دعوی دفاع از آن را ندارند.
📖کتاب #درباره_آزادی به قلم شهریار زرشناس
#آزادی
#لیبرایسم
#نئولیبرالیسم
📌@canoon_org
🔰هوش مصنوعی و علوم انسانی
🎞 ویدئو نشست «هوش مصنوعی و علوم انسانی»
👤با حضور علیرضا قائمی نیا
🔶ویدئو این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#علوم_انسانی
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#نشست_مجازی
#هوش_مصنوعی
#علیرضا_قائمی_نیا
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰هوش مصنوعی و علوم انسانی 🎞 ویدئو نشست «هوش مصنوعی و علوم انسانی» 👤با حضور علیرضا قائمی نیا 🔶ویدئ
هوش مصنوعی و علوم انسانی.mp3
42.88M
🎧صوت نشست «هوش مصنوعی و علوم انسانی» را بشنوید.
👤با حضور علیرضا قائمی نیا
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰انقلاب جهانی اسلام
🔶جهان بینی انقلاب اسلامی از جهات مختلفی قابلیت این را دارا ست تا در عرصه بین المللی پیاده سازی شود و کشور ها را در مسیری تازه قرار دهد. با توجه به این مهم، تشکل های داخلی چه وظایفی برای آشنایی تشکل های دانشجویی در حوزه بین الملل با این جهان بینی و پیاده سازی آن دارند؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#مهدی_زمانی
#محمد_مهدی_محمودی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام درسگفتار فلسفه تاریخ
🔷فلسفه تاریخ به مثابه دانش قوانین عام و کلان بر رویدادها و رخدادهای گذشته است که به فلسفه نظری تاریخ یا فلسفه جوهری تاریخ مشهور است.
🔶پرسش اساسی که مطرح میشود این است که سیر تحول تاریخ چگونه است؟ آیا تاریخ در خط سیر معینی حرکت میکند یا در دورههای متوالی تکرار میشود یا نظم و شکل ندارد؟ آیا بر سیر تاریخ قوانینی حاکم است؟ آیا تاریخ آغاز پایانی دارد؟ فلسفه تاریخ سعی دارد به این پرسشها پاسخ دهد. اما فلسفه تاریخ در عصر مدرن، پیشفرض این نوع نگرش به تاریخ را دارد که انسان میتواند بر انسان مسلط شود و با تکیه بر فلسفه خودبنیاد بشری، روند حرکت تاریخ و غایت آن را شناسایی کند.
💢بنیان اساسی تمام نظریات مطرحشده در علوم انسانی مدرن ریشه در نگرش آنها به فلسفه تاریخ دارد و فلسفه تاریخ نقش زیربنایی برای نظریات علوم انسانی ایفا میکند. هگل نقطه اوج فلسفه تاریخ مدرن است. فلسفه تاریخ مدرن بر محور نظامات فلسفی فیلسوفان بزرگ دوره مدرن شکل گرفته است. از جمله آنها، ویکو، هردر، هگل و مارکس است. آرای متفکران مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ پس از هگل و مارکس، عمدتا متاثر از آرای این دو بوده است.
📌از همین روی کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با آراء و دیدگاههای متفکران دوره مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ، دوره «فلسفه تاریخ» را با حضور علی مرادخانی طی 10 جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت مجازی در اسکای روم برگزار خواهد شد.
♨️محورهای دوره:
🔸تعریف دو مفهوم از فلسفه تاریخ در دوره مدرن، موضوعات و پرسشهای فلسفه نظری تاریخ
🔹درآمدی بر پارادایمهای گوناگون در فلسفه نظری تاریخ (اسطورهای، مسیحی، مدرن)
🔸آشنایی با آموزهها و نظریات فلسفه نظری تاریخ مطرحشده از سوی اندیشمندان و فیلسوفان دوره مدرن
🔹سیر تحول و تغییر این نظریات (ویکو، بوسوئه، ولتر، هگل، هردر، مارکس)
🔸تفاوت نگاه مدرن به تاریخ به مثابه یک سیر کلان با نگاه قرون وسطی، یونانی و الهی
🔹نگاه ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی به مقوله تاریخ به مثابه رویدادها و رخدادها
👤استاد دوره : دکتر علی مرادخانی دانش آموخته فلسفه از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. از مرادخانی کتابهایی نظیر «هگل و فلسفه مدرن» و «پایان تاریخ در نظر فلاسفه مدرن و پستمدرن» و نیز مقالات و درسگفتارهای متعددی درباره هگل و فلسفه منتشر شده است.
🗓شروع جلسات از دوشنبه 26 تیر 1402 هر هفته ساعت 15 الی 17
💠 هزینه: هزینه شرکت در دوره: 120هزارتومان.
💯تخفیفات:
🔸برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: 60 هزار تومان
🔹شرکت در یکی از دورههای جاری کانون: 60 هزار تومان
🔸ثبت نام به صورت گروهی(3نفر یا بیشتر): 60 هزار تومان
🔸با اعطای گواهی حضور در دوره
☎️ پشتیبانی : 09120656447
💢علاقهمندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایند.
🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae/
#ویکو
#هردر
#هگل
#مارکس
#الهیات
#درسگفتار
#دوره_مدرن
#ابن_خلدون
#فلسفه_تاریخ
#علوم_انسانی
#دوره_آموزشی
#علی_مرادخانی
#فلسفه_نظری_تاریخ
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org