eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
853 عکس
389 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @CanoonAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶انقلاب اسلامی سال ١٣٥٧ نه تنها برای ساقط کردن و فروپاشی که به منظور استقرار نظام سیاسی اسلام و بنا نهادن ساختارهای اجتماعی، و نوین در چارچوب ارزش ها و شکل گرفت. 🔷اسلامی بودن انقلاب ۵۷ بدین معنی است که آرمانها و اهداف نهایی این ، تحقق اهداف و آرمانهای اسلام است. به عنوان یک دین جامع و کارآمد، همه عرصه های فردی و اجتماعی انسان را متناسب با اهداف عالی که همانا رسیدن به مرتبه خلافت الهی و است، مد نظر قرار داده و اصول کلی حرکت در مسیر ساختارها و ارزشهای حاکم بر زندگی را تبیین کرده است. مهمترین اهداف و آرمانهای اجتماعی اسلام و ، استقرار به معنی گسترده و تعمیق آن در عرصه های اقتصادی، سیاسی، قضایی، پرورش و رشد علمی و فکری افراد در همه ابعاد، ریشه دار شدن ارزشهای اخلاقی و انسانی در افراد، احياء و اجرای حدود و مقررات الهی برای زمینه سازی حیات معنوی و ایجاد فضای مناسب تعالی می باشد. کتاب به کوشش جمعی از نویسندگان 📌@canoon_org
🔶ایمان مذهبی از آن جهت که را هدف دار و هدف را خیر و تکامل و معرفی می کند، طبعاً دید انسان را نسبت به نظام کلی هستی و حاکم بر آن، خوش بینانه می سازد. حالت فرد با ایمان در هستی مانند حالت فردی است که در کشوری زندگی می کند که قوانین و و نظامات آن کشور را صحیح و عادلانه می داند 🔷او قهراً زمینه ترقی و را برای خودش و همۀ افراد دیگر فراهم می بیند و معتقد است که تنها چیزی که ممکن است موجب عقب ماندگی اش بشود، تنبلی و بی تجربگی خودش است. این اندیشه طبعاً او را به غیرت می آورد و با خوش بینی و امیدواری به و وا می دارد. 💢اما فرد بی ایمان در کشور مانند فردی است که در کشوری زندگی می کند که قوانین و تشکیلات و تأسیسات کشور را و ظالمانه می داند و از قبول آنها هم چاره ای ندارد. درون این فرد، همواره پر از عقده و کینه است و هرگز به فکر اصلاح خودش نمی افتد. چنین فردی هرگز از لذت نمی برد و جهان برای او همواره مانند یک هولناک است 📖کتاب ، دفتر بیست و یکم از مجموعه ی چلچراغ حکمت، به قلم 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌اله‌وسلم) : 🔷سرلوحه پرونده هر مؤمن(در روز قیامت) دوستی و محبت علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام است. 📜«کنزالعمال، ج 11، ص 615» 🌸ولادت حضرت علی (علیه السلام) مبارک باد 🌸 📌@canoon_org
🔶 (ص) ، علی (ع) را از کودکی نزد خود آورد و او را در خانه خویش تربیت کرد. اقامت طولانی در خانه ، همراهی با ایشان در مواقع و خلوت‌ها، و علاقه خاص پیامبر (ص) به علی (ع) و... این را می‌رساند که علت اصلی این ، مناسبت‌های معنوی بوده است. حضرت رسول (ص) او را کردند تا در آینده یاور و او باشد. این‌گونه تربیت، نظیر و شبیهی در عالم ندارد. 📖کتاب (ع) ، دفتر دوازدهم از مجموعه ، نوشته ی می باشد. این اثر، اندیشه‌ها و نظریات استاد شهید، درباره زندگانی، سیره، فضائل و عظمت می باشد. 💢این کتاب که محصول نشر کانون اندیشه جوان است، دارای ده فصل و بدین عناوین می باشد: فصل اول: دورنمایی از زندگانی علی(ع)، فصل دوم: فضایل امام علی، فصل سوم: علی در نگاه دیگران، فصل چهارم: مکتب فکری علی(ع)، فصل پنجم: سیره امام علی، فصل ششم: جاذبه و دافعه علی(ع)، فصل هفتم: یاران او، فصل هشتم: مخالفان مولا، فصل نهم: مظلومیت علی (ع)، فصل دهم: پرسش‌ها و پاسخ‌ها. 📌@canoon_org
🔰جریان شناسی فرهنگی حکومت پهلوی 🎞فیلم کامل اولین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «جریان شناسی فرهنگی حکومت پهلوی» 🔷این نشست با حضور محمد فخرا (معاون اسبق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران) و محمدحسین ابراهیمی (دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قم) برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت اولین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «جریان شناسی فرهنگی حکومت پهلوی» را بشنوید. 👥 با حضور محمد فخرا و محمدحسین ابراهیمی 📌@canoon_org
🔷مفهوم «اسلام سیاسی» بیشتر برای آن دسته از جریانهای سیاسی اسلامی به کار می رود که خواستار ایجاد حکومتی بر مبنای اصول اسلامی هستند. این چنین تعریف می شود: اسلام سیاسی گفتمانی است که را در کانون قرار می دهد. 🔶اسلام گرایان کسانی هستند که برای تغییر در سرنوشت و آرمانهای سیاسی خود از تعابیر اسلامی استفاده می کنند. اسلام سیاسی را می توان رهیافتی به شمار آورد که نقطه ثقل آن است. این رهیافت بر تفکیک ناپذیری و سیاست تأکید می کند و مدعی است اسلام از نظریه ای جامع درباره ، و حکومت داری برخوردار است. 💢 به دلیل اتکا بر از سایر نظریه های سیاسی متکی بر خرد انسانی برتر است و حکومت اسلامی برآمده از اسلام نیز دقیقاً به همین دلیل بر سایر نظامهای سیاسی موجود برتری دارد. در این رهیافت، از تعابیر اسلامی برای تبیین و توضیح وضعیت سیاسی استفاده می شود و بازگشت به اسلام و تشکیل حکومت اسلامی تنها راه حل بحران های جامعه به شمار می آید. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
▪️تصویر تمام کربلا زینب بود ▪️تفسیر پیام کربلا زینب بود ▪️در عشق و فداکاری و ایمان و وفا ▪️زهرای قیام کربلا زینب بود 🏴وفات حضرت زینب (سلام الله علیها) تسلیت باد🏴 📌@canoon_org
🔷نیهیلیسم برای در دو مرحله پدیدار می شود: نیهیلیسم منفعل و نیهیلیسم فعال. مرحله منفعل که در آثار عصرش آشکار بود،تطابق ارزش و غایت را نابود می کند، نیروی به تدریج سست می شود، ارزش هایی که دیگر هیچ سازگاری با ندارند به جان هم می افتند و جنگ ارزش ها می آغازد؛ به عبارت دیگر هر آنچه تسلی می دهد، آرامش ظاهری می بخشد و وارد میدان می شود. 🔶، سرپیچی از هر کوشش در جهت نظام بخشیدن به و استغراق هرچه بیشتر در سرگرمی های تهی و پناه بردن به اشتغالات حرفه ای است، به نحوی که دیگر هیچ آرمانی جز کوشش مذبوحانه برای صیانت نماند و غایت حیات در آرمانهای تهی و فرومایه زندگی خوب و سعادت ظاهری خلاصه شود. 💢ظهور را نیچه در دویست سال آینده پیشگویی می کند و آن انفجار خشم انگیز نیروی نابودی است. در این مرحله نه فقط ورطه نیستی همه ارزشها ناگهان دهان باز می کند و خط بطلان بر همه چیز می کشد بلکه اگر دست هایمان را هم دراز کنیم، چیزی جز نیستی نصیبمان نخواهد شد. 📖کتاب نوشته ی پور 📌@canoon_org
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حکمرانی مردم سالارانه 🔶از مسائلی که خواسته و‌ گاها ناخواسته در طرح های نوین حکمرانی دنبال شده، خنثی‌سازی دولت از آثار اساسی‌اش می باشد. اما با این واقعیت موجود در صحنه حکمرانی جهانی چه باید کرد؟ 🔷در وضعیتی که الگوی شبکه‌ای حکمرانی در سراسر اندیشکده‌های دنیا دنبال می‌شود، این الگوی نوین چه نسبتی با حکومت دینی خواهد داشت؟ آیا الگوی دولت محور دینی در ایران با الگوی شبکه‌ای قابل جمع است؟ 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کلیپ «حکمرانی مردم سالارانه» را بشنوید. 📌@canoon_org
🔰مسائل هویتی ایران معاصر 🎞فیلم کامل قسمت اول نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «مسائل هویتی ایران معاصر» 🔷این نشست با حضور جبار رحمانی «عضو هیئت علمی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی» و سیدحسین شهرستانی «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید. 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧صوت نشست معرکه (فصل هویت) با موضوع «مسائل هویتی ایران معاصر» را بشنوید. 👤با حضور جبار رحمانی و سیدحسین شهرستانی 📌@canoon_org
🔷امام خمینی (ره) با شناخت عمیق و همه جانبه از اسلام و ابعاد و همچنین آگاهی و بصیرت کامل به شرایط زمانی و نظام حاکم بین المللی و دشمنان و انقلاب و ابعاد و شیوه های دشمنی آنان، ضمن یادآوری بر دشمنی جامع الابعاد ، و ، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی را عمق بخشی و گسترش پهنه آن در داخل و خارج از ایران می دانستند و بر این اساس، همواره بر صدور انقلاب با شیوه ای جامع و کارآمد تأکید می نمودند. 🔶 با اتخاذ موضعی دقیق، دیدگاه های سه گانه را به صورت مبنایی رد نموده و نظریه جامع و کارآمدی درباره صدور انقلاب در مواضع و رهنمودهای خود ارائه می نمودند. امام «صدور انقلاب» را بر پایه مجموعه ای از اهداف و برنامه ها چون ، و آگاه سازی، آموزش و حمایت از نهضت های آزادی بخش می دانستند. ایشان صدور انقلاب را یک موضوع قطعی و غیر قابل خدشه دانستند؛ چنان که می فرمودند: 💢ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می کنیم چرا که انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله بر تمام جهان طنین نیفکند، هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ما هستیم. امام در روزهای پایانی عمر شریف خود، موضعش را درباره اینگونه اعلام نمود: مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ به پرچم داری حضرت حجت است. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔰 نسبت جمهوری اسلامی ایران با نهاد دانشگاه 🎞فیلم کامل دومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «نسبت جمهوری اسلامی ایران با نهاد دانشگاه» 🔷این نشست با حضور مصطفی حسین‌خانی (مسئول سابق طرح حدیث ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)) و علی اکبر کارگر (مسئول سابق رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران) برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت دومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی تشکل های دانشجویی (فصل هویت) با موضوع «نسبت جمهوری اسلامی ایران با نهاد دانشگاه» را بشنوید. 👥 با حضور مصطفی حسین‌خانی و علی اکبر کارگر 📌@canoon_org
🔶جلوه حقیقی حیات یعنی آدمی به واقعی خویش بیندیشد و به حیات، از افقی بالاتر از لذت جویی و بی بند و باری بنگرد. را تنها هدف حیات خود قرار داده و جز او کسی را قابل پرستش نداند و در راه خدا و برای خدا کار کند. همچنین حرکتش برای خدا و به سوی او باشد و زندگی را در رابطه با تفسیر و تبیین کند. 🔷کسی که به جلوه حیات می اندیشد، دیگر زندانی را در رابطه با توجیه نمی کند. زندگی دنیا برای او وسیله ای جهت تکامل نفس تلقی می شود و زندگی آخرت فدای زندگی دنیا نمی شود. وی این دو نوع حیات را در رابطه با یکدیگر دانسته و اخروی را مقصد واقعی خود تلقی می کند. 💢بنابر آیاتی از ، حیات آخرت، باطن حیات دنیا است و آن حیات، حیات برتر و بالاتر است. آن حیات، می باشد چرا که در آن جا اثری از شر و ، رنج و بیماری، تزاحم و تضاد وجود ندارد؛ برخلاف حیات دنیا که آمیخته با همه این امور است. برای رسیدن به آن حیات باید در همین دنیا به تلاش و کوشش پرداخت چرا که حیات اخروی نتیجه حیات دنیوی است. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔷بنابر تعریف حداقلی از انقلاب، یک انقلاب کاملاً موفق بوده است به خصوص که در نظام نوین هیچ اثر و ردپایی از سیاسی حاکم در رژیم سابق به چشم نمی خورد و اگر این دگرگونی و فروپاشی به نحوی کامل انجام گرفت، ساختارها و نهادهای ، و سابق یا از بین رفت و یا دستخوش تحول و بازسازی اساسی قرار گرفت. 🔶در چارچوپ تعریف حداقلی از ، دستاورد انقلاب کاملاً منطبق با خواسته و هدف آن بوده اما اندیشه پردازان انقلاب اسلامی هرگز به این حداقل قانع نبوده و در تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب بسیار فراتر از آن اندیشیده و توده نیز به امید آرمان هایی فراتر از سقوط گام در نهادند. 💢می توان گفت که در چارچوب تعریف حداکثری از انقلاب شکل گرفت. این تعریف عبارتست از یک توام با خشونت داخلی در جهت تغییر سریع و بنیانی در ارزشها و باورهای مسلط نهادهای سیاسی، ساختارهای ، روش ها و فعالیت های حکومتی یک . 📖کتاب به کوشش جمعی از نویسندگان 📌@canoon_org