9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴زنی دیگر حقیقت اسلام را شناخت و نجات یافت
🔹ملیکا مکدونالد بانوی موفق غربی است که مسیر زن زندگی آزادی را به طور کامل تجربه کرده است و ضمن تباهی عمر دوستانش، اسلام را یافته و با انجام احکام اسلامی، یاد گرفته است به خود احترام بگذارد. پوشش کامل، در دسترس نبودن، داشتن حریم، مراقب از خانواده که دارایی زن است و خیلی احکام دیگر ملیکا را از سراب آزادی نجات داده و به نورانیت کرامت، احترام و تشخص رسانده است .
⏪کلیپی بسیار آموزنده از تبعات زندگی به سبک زن زندگی آزادی است.
@shamime141
🔔 راه خودسازی
✅ امام علی علیه السلام:
انديشه آيينهاى است روشن،
عبرت بيم دهندهاى است خيرخواه.
و براى ادب نفست همين بس كه از آنچه براى ديگران دوست ندارى بپرهيزى.
حکمت 365 نهج البلاغه
@shamime141
🎥 رمز پیروزی پزشکیان
اگر در این روزها شنیدید افرادی علت پیروزی اصلاح طلبان غربگرای نئولیبرال رو عملکرد اطرافیان جلیلی یا مطالبه گفتمانی مردم از اصلاحطلبان و ... عنوان کردند یا هر عامل دیگه ای ،
با احتساب اختلاف حدود ۲ میلیون در آرا، چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد حقیقت اینه که رای قومیتی باعث پیروزی پزشکیان شد ولاغیر.این رای گفتمانی و سیاسی نبود.
اما این حضور و مشارکت مردم غیور آذری زبان ستودنیست
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔴نقشه آرا انتخابات ریاست جمهوری
استان های قرمز جلیلی جلوتر و استان های آبی پزشکیان جلوتر بوده است. طبق تفکیک استانی دلیل پیروزی پزشکیان رای استان های ترک نشین آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی و اردبیل بوده که به تنهایی سه میلیون رای برایش داشته است. اختلاف جلیلی و پزشکیان فقط 2800 میلیون رای است یعنی کمتر از سه میلیون.
برخی استان های شمالی سنی نشین و استان سیستان بلوچستان نیز که آرا پزشکیان در آنها بالا بوده در رتبه های بعدی قرار دارند.
https://eitaa.com/joinchat/1250885827Ccee52197c0
*برادران و خواهران انقلابی! کمربندها را محکم ببندید...*
_بخش دوم_
✨ [برای مطالعه بخش اول، اینجا را کلیک کنید](https://t.me/syjebraily/4108)✨
جریان انقلابی هرگز نباید سرخورده و دلسرد شود. باید از فرصت استفاده کرد و در مبارزه با سرمایهداری نئولیبرال هم فکر و هم قسم شد. این مبارزه، مبارزهای نیست که یک شبه و یک ساله نتیجه دهد. ما با جریانی مواجهیم که از جنگ ایران و روس تا به امروز نتواسته هیچ امتیازی از غرب بگیرد، بیش از یک قرن است که اقتصاد و معیشت مردم را هم به گرو غرب درآورده است و میخواهد ریشههای غرب گرایی را در همه کشور بدواند و به سرمایهداری جهانی متصل کند، کارشناسان معتقد به سرمایهداری را تربیت کند و در همه جا بگمارد.
نئولیبرالیسم میخواهد دولت را کوچک و ضعیف کند تا «سرمایهسالاری» جایگزین «مردمسالاری» شود. لذا #نه_به_نئولیبرالیسم نه به سیاست و آموزش و فرهنگ نئولیبرال هم هست.
کمربندها را محکم ببندید که فرصت جدیدی برای جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنهها و مرفهین بیدرد، ایجاد شده و البته که پیشرفت گفتمان مبارزه با سرمایه داری نئولیبرال در همین مدت محدود، کم نبوده است.
ما برخلاف بخشی از اصولگرایان که معتقدند در عصر حاضر نمیتوان با شعارهای انقلاب اسلامی از مردم رای گرفت، عمیقا معتقدیم شعارها و آرمانهای این انقلاب هرگز رنگ کهنگی نمیگیرند و همچون اصل اسلام، در همه اعصار و دورانها و برای همه نسلها جذابیت دارند. قدرت، یک ابزار برای رسیدن به هدف است، نه خود هدف؛ آنکه از هدف عدول میکند که به ابزار دست یابد، نه فلسفه حیات را درک کرده و نه انسان را شناخته است.
برادران و خواهران! ما نه تنها چیزی را از دست ندادهایم، بلکه برای پیروزی چیزی کم نداریم. آماده یک خیزش بزرگ باشید و به این وعده الهی مطمئن باشید که وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه. ما تردیدی نداریم که به یاری خدای متعال، تمدن نوین اسلامی را در همین گام دوم انقلاب اسلامی محقق خواهیم کرد. به شرطی که چنانکه حضرت سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی میفرمایند، از کسالت و سرافکندگی، از اندوه و ترس و بخل، از غفلت و سنگدلی، به خدای متعال پناه ببریم.
امروز، وقت عمل به این دستورالعمل تاریخی و کلیدی خمینی کبیر(ره) است: «وظیفه ما این است که از حالا برای پایه ریزی یک دولت حقه اسلامی کوشش کنیم، تبلیغ کنیم، تعلیمات بدهیم، همفکر بسازیم، یک موج تبلیغاتی و فکری به وجود آوریم تا یک جریان اجتماعی پدید آید و کم کم تودههای آگاه، وظیفه شناس و دیندار در نهضت اسلامی متشکل شده قیام کنند و حکومت اسلامی تشکیل دهند. تبلیغات و تعلیمات دو فعالیت مهم و اساسی ماست».
جریان انقلابی باید خود را برای یک خیزش عظیم آماده کند...
نقطه آغاز تحولی که برای رسیدن به پیشرفت و عدالت ضروری است، تغییر در نظم سیاسی کشور است.
برادر کوچک شما
سید یاسر جبرائیلی
@syjebraily
⭕️نشریه ینی مساوات #باکو: ایدئولوژی ترک تمام قید و بندهای مذهبی را شکست و به میدان آمد!
پیروزی #پزشکیان معادل یک انقلاب است و الان عالی ترین مقامات ایران،ترک های آذربایجان هستند!
ایران بیش از ۴۰ میلیون ترک دارد و لذا میتوان آن را جمهوری ترک نیز نامید!
بلوک ترک، شنگن ترک، ناتوی ترک
#انتخابات
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
🚩 عباس مغبوط الشهدآء!
✅ شاهکار عباس چیست؟
👈(بخش ۲):
{👈 بخش ۱ 👉}
... یعنی؛ عمويمان عبّاس(ع)، بصيرتى عميق و ايمانى استوار داشت و در معیّت اباعبدالله الحسين(ع) جهاد كرد و مردانه جنگيد و شهيد شد.
و حال آنکه این ساحت (#بصیرت و #معیت) هم بینظیر نبود و نمیتواند #دلیل_اصلی کسب آن مقام اعلای الهی گردد و او را #مغبوط_الشهدآء سازد.
‼️ بد نیست مقایسهای بین عباس(س) با قرین و تالیتِلوِ او یعنی علیاکبر(س) داشته باشیم:
عباس در عاشورای ۶۱ هـ.ق. حدودا ۳۴ ساله بود و علی اکبر حدوداً ۲۷ ساله. فلذا تقریبا جوانانی همسن و سال بودند.
بصیرت و رشادت و نیز وفاداری هر دو به مولایشان یکسان بود.
در شجاعت و رزمآوری و پیشتازی و مقاومت، دست کمی از همدیگر نداشتند.
اگر عباس #مسئول_آب کاروانیان بود، علیاکبر هم #مسئول_غذا و آذوقه آنان بود که زحمات و سختیهای هر دو تقریبا یکسان بود و ایبسا #غذا_رسانی جمعیت از #آب_رسانی آنان طاقتفرساتر بود.
(👌خوشا به حال فعالان غذارسانی و آبرسانی به شیعیان و زوار و دوستداران حسینبنعلی و یاران آنحضرت علیهمالسلام)
کار مردمی و عمدهترین اشتغال علیاکبر در مدینه آن بود که همچون عمویش؛ #امام_حسن مجتبی (ابن علی علیهماالسلام) مهمانسرائی داشت برای پذیرائی از فقرای دور و نزدیک و لذا در طول روز اغذیهای - معمولا آبگوشت شتر - را فراهم میکرد و حتی غروبها در بلندیهای اطراف شهر آتشهای بزرگی بر میافروخت تا اگر در بیابانهای اطراف و اکناف کسی راه گم کرده باشد، #هدایت شود و بدینگونه خیلیها را از #مرگ و #گرسنگی نجات بخشید.
به همین جهت بدنی کارآمد و بازوانی قدرتمند داشت.
اگر #علمداری_سپاه بجای عباس به علیاکبر سپرده میشد، چندان فرقی نداشت. زیرا او هم بیباک و قوی و هوشیار و مقاوم بود.
اگر برای عباس، اماننامهای آوردند برای علیاکبر هم اماننامهای آوردند که او هم همچون عباس آنرا رد کرد و به خاندان پدری خود وفاداری نشان داد.
(علیاکبر از طرف مادری با بنیامیه قرابت داشت)
👇
نسب مادر علیاکبر به بنیامیه میرسید.[۳۰] ازاینرو، در روز عاشورا به علیاکبر پیشنهاد شد که به #یزید بن #معاویه بپیوندد؛ ولی او این پیشنهاد را رد کرد و گفت: «اِنَّ قَرابَةَ رَسولِ اللهِ اَحَقُّ اَنْ تُرعیٰ» (رعایت خویشاوندی رسول خدا(ص) به حقیقت نزدیکتر است.).[۳۱]
پانویس:
[۳۰] ابوالفرج اصفهانی، مقاتل الطالبیین، ۱۴۰۸ق، ص۸۶.
[۳۱] ابیمخنف، وقعة الطف، ۱۴۲۷ق، ص۲۷۶.
بنابراین #علی_اکبر قرین و همانند و مثل #عباس بود!
مضافاً که «أشبه الناس برسولالله» (شبیهترین مردمان به پیامبر اعظم) هم بود.
علیاکبر هم همچون عمویش عباس، پیشتاز #صحنه_شهادت بود. چنانکه نخستین شخص از #بنی_هاشم بود که به #معرکه_قتال شتافت و بعد از کشتن دهها نفر از دشمنان بعلت تشنگی از پای درآمد و شاید بیش از عباس، بدنش قطعه قطعه (إرباً إرباً) شد.
البته تفاوتی هم بین عباس و علیاکبر بود؛ هر گاه عباس، #اذن_میدان میخواست، امام #علمداری او را بهانه میکردند و اجازه نمیدادند! ولیکن وقتی که علیاکبر تقاضای میدان کرد، امام بلافاصله اذن فرمودند!
فلذا علیاکبر بعد از شهادت یاران امام (که از #شب_عاشورا به حضرت زینب(س) قول داده بودند که تا آخرین نفر #مدافعین_حرم باشند و همقسم شده بودند که تا آخرین قطره خونشان اجازه ندهند کسی از #بنی_هاشم به میدان برود!)، نخستین شهید از بنیهاشم بود.
علیاکبر بر خلاف عباس، بیشترین تعداد از نیروهای دشمن را به درک واصل کرد.
⁉️ اما چه شد که فقط عباس به آن مقام اعلای الهی نائل میگردد؟!
✅ #شاهکار_عباس، عملی عجیب در چند ثانیه بیشتر نبود!
عصر روز عاشورا بعد از دو مرحله جنگ سخت تن به تن بمنظور شکستن حلقههای محاصره، بمحض ورود به #رود_فرات، از #شدت_عطش، ناخودآگاه دستانش را از آب زلال و گوارای جاری، پر کرد و بالا برد تا بنوشد اما او #اهل_غفلت نبود و لذا قبل از آنکه آب را به لبهای خشکیدهاش برساند آنرا فرو ریخت! به همین سادگی!
تمام!
عباس #نقش_رجعتی خود را به عالیترین وجه ایفاء کرد که بینظیر بود و لذا مستحق پاداش بینظیری گشت.
و جمیع شهدآء بدان #غبطه خواهند خورد!
و اما اینکه آن یک مشت آب را چرا فرو ریخت و چرا حتی یک #جرعه هم ننوشید و این مسئله چه اهمیت و ارزشی داشت؟!
تحریر مقاله مفصل دیگری را میطلبد در حد یک کتاب قطور!
...ادامه دارد.
یا لیتنیٰ کنا معهم فنفوز #فوزاً_عظیما
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
تاسوعای ۱۴۰۱
💠کانال اطلاعرسانی
حیفه نبینی/ یک از هزاران👇
🆔 @chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام
🎲
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
آسیبشناسی پیشبینیها
(بخش سیزدهم):
عینک دو بُعدی ما #قومیت را ندید!
«شورای نگهبان؛ کماکان
در سلطه اصولگرایان!!» عنوان تمسخرآمیزی بود برای اولین عبارتی که ذیل آن نوشتم (#شورای_نگهبان، با #مهندسی عجیبی، #ریاست_جمهوری ۱۴۰۳ را به #پزشکیان سپرد!).
این برداشت (بمحض شنیدن اسامی نامزدها در ساعت ۱۵ بیستم خرداد ۱۴۰۳) قدری عجولانه بود! زیرا با عینک مرسومی به صحنه نگاه میکردم که #اسلامیزه و #انقلابیزه بود! و #قومیت_گرایی را ندیدم!
یعنی با یک چشم #اسلام و با چشم دیگر، #انقلاب در منظر من بود و اینکه لابد #ملت #مسلمان و #انقلابی #ایران در رفتار انتخاباتی خود این دو مطلب را معیار گرایشات #سیاسی خود قرار میدهند و اینکه متأثر از #قومیت_گرایی، رفتار نخواهند کرد! و حال آنکه خود غلط بود آنچه میپنداشتیم!
فلذا نوشتم: «مدعیان اصولگرایی با ۵ کاندید، قطعاً دچار اختلافات و تنازعات شده و آراء متفرقه آنها زمینه لازم را به مدعیان اصلاحطلبی خواهد داد که تنها نامزد تأیید شده خود را بر #کرسی_ریاست جمهوری بنشانند!»
البته این عبارت که: «... غریو «آی خر برفت آی خر برفت» در حال طنیناندازی است!» را درست نوشته بودم ولیکن آنرا هم از همان عینک محدود و مرسوم خود میدیدم! و اینکه مردم در گرایشات انتخاباتی خود لابد یا اصولگرایی را ترجیح میدهند یا اصلاحطلبی و نهایتاً اعتدالطلبی را!!
زیرا تحلیلم صرفاً بر همین مبنا بود که نوشتم؛ «آیا #جناح_راست، ممکنست به این #عقلانیت_سیاسی برسد که چهار نفر بنفع یک نفر کنار بروند؟! بنده که بسیار بعید میدانم!»
و ضمن توصیه به غیرمشهدیها (آقایان زاکانی و پورمحمدی) برای #انصراف از #رقابت، ادامه دادم: «بنده به نامزد مورد نظر خود (آقای #زاکانی) در همینجا توصیه میکنم هرچه زودتر خود را از این #فضیحة بیرون بکشد و شریک چنین بازی مفتضحی [=پیروزی پزشکیان] نباشد!
به پورمحمدی هم بعنوان یک همکسوت توصیه میکنم هرچه زودتر انصراف بدهد و پای #روحانیت را از این #غائله خارج سازد.
لطفاً اجازه بدهید، شکست اصولگرایی فقط بدست قالیباف و جلیلی و هاشمی [هر سه نفر مشهدی] رقم بخورد که کمترین تمایلی به انصراف نخواهند داشت!»
(آنها که انصراف دادند، عقلشان کار کرد و پورمحمدی هم که لجاجت کرد مفتضح شد!) و غلبه پزشکیان بر بقیه را بنده چنان پررنگ دیدم که آن مقاله را ختم کردم به این جمله؛ «حال وقت آن است که به میزان و انحاء #تعامل یا #تقابل #مجلس و #دولت مسعود پزشکیان بپردازیم!»
اما امروز بعد از ۲۷ روز، حرف آن «پیرزن ترک بیسواد» مرا به خود آورد که عینک تحلیلی من در ارزیابی صحنه، بر حسب عادت، محدود بوده است!
زیرا همین که به زبان آذری گفت: «اگر باهاش حرف بزنم، زبان مرا میفهمد»! فهمیدم که همه تبلیغات و تحلیلهای مثلاً تیزبینانه من و امثال من، تماماً باد هوا بوده است! و من بیهوده غرق در دنیای سیاسی خودم بودم و گویا که کاملاً کور بودم!
زیرا در کلام این پیرزن ترک بیسواد، هزاران حرف نهفته است! این جمله ساده او یکی از گرانترین و سنگینترین پتکهایی بود که بر سرم کوبیده شد و از مسجد تا منزل و هنوز هم، اشکهای من جاریست! زیرا احساس میکنم یک دنیا #مظلومیت بر باد رفته در حرف این پیرزن نهفته است که حتی مورد توجه کسی مثل من هم که دائماً در متن مردم (از جمله جامعه ترکزبانها) هستم، نبوده است!
این پیرزن همانند میلیونها ترکزبان ایرانی دیگر (که خود من هم یکی از آنها هستم) نیازمند این هستند که حرفشان (رنجها و دردها و مشکلاتشان) شنیده شود و گویا که صدها سال است شنیده نشده و حال کسی مثل پزشکیان پیدا شده و قرار است حرف آنها را بشنود!
بنابراین رقابت دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بین اصولگرایان و اصلاحطلبان نبود و بلکه دعوای اصلی بین ترکها و مشهدیها بود!
بخاطر آوردم که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب، جنگی بر ما تحمیل شد که پیامد آن، گویا خوزستانیها حکومت را در قبضه خود گرفتهاند و م.رضایی و ع.شمخانی، بازماندگان همان دوران هستند!
طولی نکشید که اصفهانیها هم به آنها پیوستند و خراسانیها و آنگاه کویریها (رفسنجانیها و کرمانیها و یزدیها) و سپس سمنانیها و سرخهایها و خلاصه اینکه دولتها دائماً بین فارسها در حال تداول بود! حتی در این دوره از انتخابات، ۳ نفر از ۶ نامزد مؤید، از مشهدیها بودند! و این شایعه چندان هم بیربط نبود که مشهدیها همهجا را گرفتهاند!
#دولت_پایه و #دولت_سایه و #مجلس و #شورایعالی_امنیت_ملی ووو... همه و همه در سلطه مشهدیها!!!
پزشکیان خود را در پشت مدعیان اصلاحطلبی پنهان کرد و لذا تمام رقبای او، دونکیشوتوار در هوا شمشیر میزدند و حال آنکه پایگاه اصلی او قومیتها بود بدون جلب توجه آنچنانی! اگرچه ترکها خودجوش هم به میدان آمدند!
..ادامه دارد.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۶
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲 چلچراغ
🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
آسیبشناسی پیشبینیها
(بخش چهاردهم):
خودجوشی ترکها
اینکه گفته میشود پزشکیان، #قومیت_گرایی را بعنوان یک #حربه_انتخاباتی مورد سوءاستفاده قرار داد، بنظرم اغراقآمیز است. زیرا در طی دهههای گذشته، این #حربه عملاً مورد بهرهبرداری دیگران بود. و حال آنکه ترکها بعنوان بزرگترین قوم ایرانی، آنچنان که باید مورد توجه نبوده و بدنبال بهانهای بودند که خود را به سیم آخر بزنند و #پزشکیان، جرقه این خودجوشی شد!
باز هم خاطرمه در یک روز بارانی که بعنوان کارشناسمسئول هویتی فرهنگسرای خاوران، وارد ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری (به ریاست رحیممشایی) شدم تا از برنامهها و بودجههای ۱۶ واحد عملیاتی بزرگترین فرهنگسرای خاورمیانه دفاع بکنم، مدیر رشتی برنامه و بودجه سازمان، چشم از پنجره بر نمیداشت و تکرار میکرد که هوای تهران عین شمال لطیف شده! نه؟!
گفتم؛ من از صبح که وارد سازمان شدم، احساس میکنم از نگهبانان درب ورودی تا این طبقه که بالا آمدم، همه اهل شمال هستند! و کمتر کسی را دیدم که لهجه شمالی نداشته باشد!!
ظاهراً ناراحت شد و نصف بودجه را برید!!
الغرض؛ «موجسواری بر قومیتگرایی» را پزشکیان آغاز نکرد و «شهادت رئیس جمهور مشهدی در خطه آذربایجان»، برائت استهلالی بود از آنچه که در انتظار #ایرانیان است!
#جلیلی هم در آخرین روز تبلیغاتی متوجه شد که نادیده گرفتن همیشگی ترکها غلط بوده و لذا در مصلای تهران، پرویز فتاح و علی نیکزاد را کنار خود کشید ولیکن دیگر خیلی دیر شده است!
...ادامه دارد.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۴/۱۶
🆔 کانال @chelcheraaqHM
💠
🎲 گروه هماندیشی چلچراغ
🙏
🔴 🔴 ما امروز نباختیم، بلکه سالهاست که باخته ایم........،
اما دقیقا چه زمانی و چرا باختیم؟!🤔🤔
اون وقتی باختیم که برای سنگرهای انقلاب و بزرگترین شبکه تخاطب حقیقیمان یعنی مساجد، برنامه ای نداشتیم تا اینکه به اذعان مسئولین امور مساجد، بیش از نیمی از آنان تعطیل شده؛ همون مراکزی که انقلاب رو پدید آورد و بحران های بعد از انقلاب رو مدیریت و حل کرد.
اونوقتی باختیم که دَرِ مساجد رو در بیشتر ساعات شبانه روز قفل زدیم، با این توجیهات که مسجدمون تمیز بمونه، خادممون اذیت نشه و راحت باشه، دزدی نشه و ...
اونوقتی باختیم که به قول حاج قاسم، افراد خسته و چند شغله رو گذاشتیم امام جماعت برخی مساجد.
اونوقتی باختیم که مساجدمون بیشتر محل حضور سالمندان معزز شد و میزان حضور جوانان در مسجد به شدت کاهش یافت.
اونوقتی باختیم که کمتر از ۲ درصدِ مردم محلهمون با مسجد مرتبط شدن.
اونوقتی باختیم که بسیاری از مساجد و ائمه جماعات، نسبت به جهاد تبیین و بصیرت افزایی مردم محلهشون منفعل عمل کردن.
اونوقتی باختیم که امام جماعت های ناکارآمد یا سکولار رو به خاطر مصلحت اندیشی های پیپایه و چند توصیه، برکنار نکردیم.
اونوقتی باختیم که مسئولین امر مساجد، هشدار های امامین انقلاب نسبت به مسئله نفوذ، انجمن حجتیه و سکولار شدن مساجد رو جدی نگرفتن.
اونوقتی باختیم که هیئت امنای خسته و ناکارآمد رو براشون حکم زدیم و فرصت ایفای نقش رو از جوانان گرفتیم.
اونوقتی باختیم که حاضر به حضور بانوان در هیئت امنای مساجد نبودیم تا دغدغه ها، نیاز ها و مسائل بانوان مسجد را بشنویم.
اونوقتی باختیم که مهاجرت هیئت ها از مساجد به حسینیه هارو دیدیم اما این هم برامون اهمیت نداشت
بماند که چه بسا در این انتخابات، خودمون هم بصیرت نداشتیم و فقط در این یک هفته با خودمون دعوا کردیم.
جبهه انقلاب باخت به انفعال، باخت به مصلحت اندیشی های بیمورد، باخت به بی بصیرتی برخی یارانش و باخت به ترک فعل های متولیان فرهنگی کشور.
و اما در آن طرف، دشمنی که خوب میداند که پایگاه اصلی و عقبهی انقلاب همین مساجده و با تمام توان، تلاش می کنه تا مساجد رو خالی از جوانان کنه، ناکارآمد کنه، سکولار کنه و به در نهایت مساجد رو حاشیه برونه...
و اما در اینطرف این ماییم که میدانیم آباد و بعضا آزادسازی مساجد قطعا مسیری دشوار هست که به هم افزایی، مقاومت و حرکت عمومی نیاز داره ولی به اعتقاد ما اگر میخواهیم به جامعه اسلامی برسیم باید ابتدا جوامع کوچیک اسلامی درست کنیم و تحقق جوامع کوچک اسلامی بدون مساجدی در طراز انقلاب اسلامی صورت نخواهد گرفت.
با وجود این مسائل و مشکلات، حق نداریم ناامید و دلسرد بشیم باید هم افزایی کنیم، مقاومت کنیم و با تمام توان با جریانی که سنگر های انقلاب رو هدف قرار داده مقابله کنیم.
و اما در مورد امور مساجد هم به نظر میرسد لازم است این مرکز علاوه بر اصلاح ساختار خود، نسبت به مديريت مساجد و انتصاب ائمه جماعاتی در طرازانقلاب اسلامی، تجدید نظر جدی صورت دهد.
✍️پ.ن: البته که ما نافی تلاش برخی از ائمه جماعات مجاهد و فعالین حوزه مسجد نیستیم ولی به اذعان خود مسئولین امر، وضعیت مساجد کشور اصلا خوب نیست.
نهایتا باید گفت اکنون نیاز به مساجد طراز انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی احساس میشود.
🔷🔹🔹روحیه و سابقه ی آقای پزشکیان نشان می دهد باید با تشویق و ترغیب او را در مسیر انقلاب حفظ کرد تا بتواند کار کند و نگاههای حزبی و سیاسی را در کار خود وارد نکند یا لااقل کمتر وارد کند
👈چنین فردی با آن اطرافیان وحشتناک که فقط دو نمونه ی اش ظریف و آذری جهرمی است را هیچگاه نمی توان با حمله و طلبکارانه سخن گفتن و صراحت لهجه ی لجاجت ساز، در خط انقلاب نگاه داشت چرا که نیش همیشه باز ظریف و آغوش باز افسادطلبان پناهگاه خوبی برای فرار او از دست ما نیست
👈او الان دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نیست بلکه رئیس جمهور است و شیوه و لحن مطالبه گری از او باید کاملا آرام مودبانه و روحیه بخش و جذب کننده باشد
👈فرق است بین اینکه به یک کشتی گیر که در وسط تشک است با اخم و حرص و جوش بگویی تو باید برنده شوی با اینکه با لبخند و روحیه بگویی تو قطعا می توانی
✅ شکست در انتخابات سیاسی، محصول غفلت از سایر انتخاباتها
🔹 گزیدهای از سخنان #وحید_جلیلی در جمع اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
🔹31 فروردین 96 (یکماه قبل از انتخابات)، #حسینیه_هنر
⭕️ شما فرض کنید صبح روز #انتخابات بلند شدهاید و میبینید که همه ضدانقلابها و بیتفاوتها دارند رأی میدهند ولی انقلابیها هیچکدام از خانه بیرون نمیروند و به انتخابات بیاعتنا هستند. اگر این صحنهی تکاندهنده را ببینیم میگوییم انقلاب از دست رفت.
⭕️ این اتفاق، هر روز دارد میافتد. هر روز در #جمهوری_اسلامی، انتخاباتهای فرهنگیای در حوزههای #نشر، #سینما، #تئاتر، #رسانه و... برگزار میشود و آنهایی که سبک زندگی و پارادایم فکریشان در یک فضای دیگر است با صفهای دراز چند صد هزار نفری رأی میدهند، بعد اینطرف، بهترین فیلمهایش، نه در فضای عمومی بلکه در فضای #حزباللهی شکست میخورد.
⭕️ بعد از 35 سال، برای #رجائی، #بهشتی ، یک فیلم ساخته شده است. #ماجرای_نیمروز، ترازش هم هالیوودی است. چطور ایام انتخابات رویمان میشود که عکس فلان کاندیدا را بگیریم سر چهار راه ولیعصر تبلیغات کنیم، خب این هم یک انتخابات است و برآیندی را به فضای سینمایی کشور منتقل میکند. ماجرای نیمروز مثل این میماند که رجائی کاندیدا شده است.
⭕️ مقام معظم رهبری در انتخاباتهای سیاسی میگویند من ورود نمیکنم، فقط 40 میلیون رأی میخواهم، ولی در انتخاباتهای فرهنگی، ورود میکنند، داد هم میزنند که به فلان اثر رأی بدهید. بعد ما همینجوری نگاه میکنیم که اثار دیگر رأی بیاورد. در حوزه اقتصاد مقاومتی هم مثلاً مستندی مثل #آفراندن، درباره آن فرد کردِ اهل سنت در #مهاباد که کشور را از واردات باسکول بینیاز کرده است، کاندیدای #اقتصاد_مقاومتی ما است که باید به ملت معرفی کنیم تا رأی بیاورد.
⭕️ ما دائم در حال انتخابات هستیم و بخشی از شکستهای ما و بخشی از پیروزیهای دیگران در عرصهی انتخاباتهای سیاسی، ناشی از همین است. چون او ذائقهسازی کرده است. فروشنده مثلاً 14 میلیارد رأی آورده، ماجرای نیمروز سه ونیم میلیارد، یتیمخانه دو ونیم میلیارد. اگر در یک سال گذشته جمعیت معتنابهی ، #یتیمخانه_ایران، ماجرای نیمروز، #سیانور و #ایستاده_در_غبار را میدیدند، حتماً قاعدهی فرهنگی جامعه رشد میکرد. وقتی طرف مقابل در فرهنگ رأی میآورد، در هنر رأی میآورد، در رسانه برنده میشود، در ساحت سرگرمی پیروز میشود چرا در انتخابات سیاسی برنده نشود؟ شکست سیاسی یکباره که اتفاق نمیافتد.
⭕️ فرق نیروی فرهنگی با نیروی سیاسی باید در همین باشد. چطور در دو هفتهی تبلیغات انتخابات شور و ابتهاج داریم، #نیروی_فرهنگی باید در تمام طی سال ناظر به همه انتخاباتهای مختلفی که در همه حوزههای فرهنگی، اقتصادی، رسانهای و... برگزار میشود چنین حس و حضور بهروز و زندهای داشته باشد. نه اینکه انتخابات های فرهنگی .هنری.رسانه ای و..... را تحریم کنیم! و بخواهیم در انتخابات سیاسی توقع پیروزی قطعی داشته باشیم. مثلاً امروز انتخابات است بعد شما بروید پیکنیک یا زیارت و بگویید ما شنبه میآییم در خیابان داد میزنیم. دیگر فایدهای ندارد. یتیمخانه ایران، ماجرای نیمروز..... روی پرده است، بگوییم ما در تلویزیون میبینیم. وقتی در انتخابات سینمایی ، شکست خوردی دیگر چه فایدهای دارد؟ باید هم خودمان به وظیفه عمل کنیم هم از دیگران مثل #نمایندگان_مجلس و #ائمه_جمعه و جماعات و نخبگانی که به وظیفه عمل نکردهاند مطالبهگری کنیم.
✅ پایگاه هنری محتوایی ایرانیوم