eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
141 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
25 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
چرا درخت‌ها همه شبیه هم نیستند؟! چون طبیعی هستند. چون زنده‌اند. چون مصنوعی نیستند. ساختگی نیستند. رو
دو دنیا در مقابل هم هستند. دنیای خطوط سیاه و دنیای خطوط سفید. دنیای باعث‌ها و دنیای مانع‌ها. با هم صحنه را می‌سازند. هر مرزی دو سو دارد. این دو سو مرز را قابل خواندن می‌کنند. آشکار می‌کنند. قابل فهمیدن. ما همیشه روی این مرز حرکت می‌کنیم. در لبه‌ای باریک. هر جاده دو کناره دارد. جاده با کناره‌هایش خاص می‌شود.
متن «رسانه حجاب اکبر عصر حاضر است» پاک شد. با یک اشتباه. به همین آسانی... نمی‎دانم مفید بود یا نه. یادم نیست محتوایش چه بود. بیشتر نوشته‌هایم می‌جوشد و جاری می‌شود و می‌رود روی کاغذ پخش می‌شود. روی صفحه... کاش صاحب علم شویم به جای اینکه با این کلمات فانی بازی کنیم.
هدایت شده از فرزند ایران
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا نام این سرلشکر دوره پهلوی در کتاب‌ها نیست؟ تلگرام | اینستاگرام | روبیکا | ایتا | بله | سروش | توییتر | آپارات | یوتیوب 🇮🇷 @farzandeIRAN_ir
شروع فاز ناامنی یهودیان در اروپا 🔹قبلاً در یک یادداشت نوشته بودم، بعد از حمله بی‌سابقه جبهه مقاومت به اسرائیل، رژیم‌های اروپایی کار سختی در کنترل نفرت تاریخی جامعه معتقد مسیحی از یهود خواهند داشت. 🔸یکی از دلایل ایجاد رژیم اشغالگر همین صدور نفرت به خارج از مرزهای کشورهای اروپایی بود، اما حالا،‌ مردم اروپا ایده حبس ابد یهودیان در سرزمین‌های اشغالی را ناکارآمد دیده‌اند و جرأت یافته‌اند خود دست به کار شوند. 🔸امشب رسانه‌های فرانسوی خبر دادند، یک زن یهودی پس از آنکه در خانه‌اش در شهر لیون با چاقو مورد حمله قرار گرفت، به بیمارستان منتقل شد. 🔸بر اساس این گزارش‌ها، ضارب علاوه بر حمله، روی در خانه این زن صلیب شکسته کشیده و متواری شده است. @jafaraliyan
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 چرا جبهه معارض حاضر به دفاع از مردم مظلوم غزه نیست چند هفته است که حمله وحشیانه اسرائیل غاصب علیه مردم مظلوم غزه می گذرد. تا کنون در این جنگ نابرابر بیش از ۹۰۰۰ نفر انسان بی گناه که نیمی از آنها زنان و کودکان هستند به شهادت رسیده اند. بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس و مساجد غزه در اثر بمباران صهیونیست ها تخریب شده است. مردم سراسر جهان علیه ددمنشی صهیونیست ها و آمریکا و حامیان غربی شان به پا خاسته اعتراضات خیابانی به راه انداخته اند. مردم ایران هم علیه جنایات رژيم اشغالگر قدس به خروش آمده هر یک به نحوی خشم و نفرت خود را ابراز کرده برای نجات مردم مظلوم غزه دست به دعا برداشته از دولت انقلابی خواهان امداد رسانی به این مردم محاصره شده هستند. اما در این میان، جبهه معارض، همان ها که سال گذشته به بهانه مرگ طبیعی یک بانوی ایرانی بلوا به پا کردند و دنبال به آتش‌ کشیدن قیصریه بودند و فریاد زن و زندگی شان بلند شده بود، این روزها یا روزه سکوت گرفته اند و یا از روی اجبار دو پهلو بیانیه صادر کرده هر دو طرف ظالم و مظلوم را محکوم می کنند. برخی از آنان نا باورانه گویی خود را به جهالت زده مدافعین مسلح مردم غزه را به آغاز گر جنگ متهم و محکوم کرده اند. در حالی که کیست که نداند صهیونیست ها ده ها سال است که این جنگ و تجاوز را آغاز کرده است و هر سال حلقه محاصره را تنگ تر و سخت تر می کند. سوال اساسی این است که چرا جبهه معارض حاضر نیست همراه با مردم ایران و دیگر کشورها، صریح و شفاف جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کند؟ چرا به بهانه های واهی از ابراز انزجار علیه نسل کشی صهیونیست ها طفره می رود و صف خود را از ملت جدا کرده است؟ آیا حمایت از ملت مظلوم تا این اندازه سخت و دشوار است؟ دست کم دو پاسخ برای این پرسش مهم وجود دارد. نخست اینکه حمایت و دفاع از ملت مظلوم فلسطین به معنای حمایت از خط مقاومت است. و جبهه مقاومت با محوریت ایران انقلابی شکل گرفته است. دشمنی اینان با حماس و حزب الله لبنان و انصار الله یمن هم بدین خاطر است که آنها دوست ایران انقلابی هستند. اما دلیل دوم سکوت و عدم شفافیت در محکوم کردن شان ادای دین به صهیونیست ها است. به هر حال، سال گذشته در جریان اغتشاشات خونینی که جبهه مخالف و معارض و معاند علیه ملت و نظام اسلامی به راه انداخته بود، صهیونیست ها و قدرت های غربی تمام توان رسانه ای و مادی خود را جهت حمایت از آنان وارد صحنه کردند. از این رو، متقابلا جبهه معارض وظیفه شان می دانند که در کنار رژیم اشغالگر قدس قرار گیرند و دفاع ملی فلسطینیان را محکوم کنند. هیچ بدنامی برای جریانات و کنشگران سیاسی بالاتر از این نیست که آنان خود را مدیون دولتی جعلی و غاصب و جنایتکار بدانند و برای ادای دین، مظلومیت ملت ستم دیده را نبینند. در داخل، فریاد وا مظلوما سر می دهند و در سطح منطقه از ظالم حمایت می کنند. نفرت شان از اسلام سیاسی آنان را تا به این درجه از همروی با نظام سلطه جهانی و صهیونیست ها سوق داده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری معلوم می گردد که جانم فدای ایران گفتن شان تا چه اندازه تهی و پوشالی است. هرگز، فدایی ملت در کنار دشمن ملت نمی ایستد. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
مقاومت و تولید فضا ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸هانری‌لوفور فیلسوف مارکسیست فرانسوی، نخستین کسی بود که با خوانش مجدد ماتریالیسم دیالکتیک هگل، بعدی جدید از شیوه‌های استثمار سرمایه‌داری را کشف کرد که به بعد فضایی استثمار معروف‌ شد. 🔸به بیان ساده، لوفور کشف کرد، روابط تولید در رژیم‌های سرمایه‌داری، از طریق تولید فضای سرمایه‌دارانه، تداوم می‌یابد. حس از خودبیگانگی کارگران، تنها حاصل شرایط کاری آنها نیست. بلکه فرآیند از خودبیگانگی در شرایط زندگی اجتماعی آنان روی می‌دهد. یعنی همان فضایی که روابط سرمایه‌دارانه را بازتولید می‌کند. 🔸لوفور رهایی طبقه کارگر را در خرق و شکافتن این فضای استثماری می‌دانست، بنابراین ایده تولید فضا توسط کنش‌گران انسانی را مطرح کرد. هویت یابی و خودیابی هر کارگر یا هر کنشگر طالب رهایی در گرو توانایی او برای تولید فضا، معنا شد. 🔸تولید فضا از نظر لوفور هم‌ بُعد محسوس داشت، هم بُعد ذهنی، هم بُعد زیسته. تولید فضای هر کنش‌گر بستگی به توانایی او در تغییر مفاهیم کلی یا تعاریف جامعه سرمایه‌داری بود. مثلا نظام سرمایه‌داری از «زندگی» مفهومی عام و استاندارد ارائه کرده بود که مردم درون آن، فضای سرمایه‌داری را بازتولید می‌کردند. 🔸تولید فضا در این مثال، تغییر این مفهوم کلی از طریق نوعی زندگی خاص، مبتکرانه و منحصر به فرد کارگر یا کنشگر در برابر شیوه رایج بود.‌‌ زندگی کارگر دیگر همان زندگی مورد انتظار جامعه سرمایه‌داری نبود.‌ روابط اجتماعی متفاوتی را شکل می‌داد. 🔸این تغییر در بعد محسوس، منجر به نوعی معماری منحصر به فرد، در بعد ذهنی منجر به تغییر ادراک و در بعد زیسته‌ به تجربه متفاوت زندگی شهری منتهی می‌شد. انواع و اقسام جنبش‌های ضدسرمایه داری در دهه شصت میلادی ریشه در همین اندیشه لوفور و پیروان شهری اون داشت. 🔸شکست جنبش می ۶۸، ضربه سختی به رواج چنین ایده‌هایی بود و تغییرات و چرخش‌های جدیدی را در اندیشه‌های چپ موجب شد. موج بازگشت به اسپینوزا یکی از همین چرخش‌ها بود. در همه این سال‌ها مسأله چپ، یافتن طبقه پیشران یا جنباندن طیف‌های تحت ستم یا استثمار شده بود. 🔸 نظام سرمایه‌داری در مقابل تمام امکانات بسیج اجتماعی را از چنگ جریانات چپ درآورد و با انواع و اقسام تاکتیک‌ها همان طبقات و طیف‌های پیش‌رو را خرید و مقاومتشان را تبدیل به کالایی قابل دادوستد کرد. معامله ابزاری قدرتمند برای مصادره مقاومت‌های این چنینی بود. سرمایه‌داری فضای مقاومت را در هم شکست. 🔸تولید فضا به عنوان ابزار مقاومت، قرار بود، فضای زندگی رهایی بخش طبقات تحت ستم را مهیا کرده و به تغییر مناسبات قدرت بینجامد. اما در عوض سرمایه‌داری را متوجه بعد فضایی کالاهای تولیدی کرد و این آگاهی منجر به تجاری‌سازی فضای سرمایه‌داری شد. ایده‌ لیبرال «فضای مصرف» و «مصرف فضایی» طرح و پیاده‌سازی شد. شهرها تبدیل به فضای مصرف شدند و کنشگران یا شهروندات مصرف کنندگان این فضا! 🔸در مقابل، شکلی از مقاومت‌ پس از انقلاب اسلامی، تجربه شد، که بیرون از هاضمه دستگاه محاسباتی و تحلیل‌گر نظام سرمایه‌داری بود. مسأله‌اش «تحقیر» بود، نه «از خودبیگانگی». نیروی محرکش ایمان دینی بود نه‌ منطق ماتریالیسم دیالکتیک. خصمش طاغوت بود، نه سرمایه‌دار. اراده‌اش عمومی و جمعی و کلی بود، نه حاصل جمع اراده‌های منحصر به فرد و تکین. انگیزه‌اش ادای تکلیف بود و نه رسیدن به نتیجه. سرکوب شدنی نبود هر چند جان‌هایی‌ را فدا می‌کرد. تغییر فاز نمی‌داد، چرخش و یا بازگشت به عقب نداشت. 🔸انقلاب اسلامی چنین الگویی از مقاومت عمومی را ایجاد کرد.‌ مقاومتی که تولید فضا می‌کرد، خرق فضا می‌کرد. فضای مقاومت بیشتر را موجب می‌شد.‌‌ خودبه‌خود پیشروی می‌کرد. فضایی که ساخت درونی محکمی را حاصل کرد. ملتی مقاوم ساخت و جامعه‌ای مقاوم تولید کرد.‌ سرنوشت‌ محتوم سرمایه‌داری در مقابلش زنجیره‌ای از شکست‌‌های پی‌درپی بود. چنین مقاومتی امکان صدور یافت. انقلاب با چنین مقاومتی صادر شد. انقلاب فضای مقاومت اسلامی را تولید و سپس صادر کرد. 🔸فضایی که این مقاومت ساخته چهار سویه هویتی مقاوم و چهار بعد ساختاری مقاوم حاصل کرده است. چهار سویه هویتی «خوددار»، «خودبان»، «خودآگاه» و «خودساز» که منجر به تولید «انسان مقاوم» شده است و چهار ساخت «جامعه مقاوم»، «رهبر مقاوم»، «دولت مقاوم» و «کشور یا سرزمین مقاوم». 🔸 این الگوی مقاومت از مرزهای جمهوری اسلامی عبور کرده‌است. مقاومت در هر جایی فضای خود را خواهد ساخت، از جمله در فلسطین. هم مردم غزه و کرانه را یک ملت مقاوم خواهد کرد، هم دولتی مقاوم را بدنبال خواهد داشت و هم سرزمین‌ها و مکان‌های غصب شده را به فلسطین بر می‌گرداند. @jafaraliyan
هدایت شده از فکرت
🔰به بهانه مرگ یکی از بازیگران معروف آمریکایی؛ افسردگی و خودکشی؛ رهاورد سبک زندگی غربی 🖋سید محمدمهدی موسوی 🔹در کوران اخبار مربوط به غزه و فلسطین به خصوص تألم و ناراحتی شدید ما از بابت جنایات بی سابقه صهیونیست های خون آشام در کشتار کودکان و زنان، خبری در رسانه ها در هفته های گذشته مطرح شد که کمتر به ابعاد فرامتنی آن توجه لازم صورت گرفت.الغرض آن که "متیو پری"، بازیگر و کمدین معروف سریال "فرندز" پس از سال ها تنهایی و افسردگی در سن 54 سالگی در جکوزی خانه‌اش غرق شد و این یعنی پایان زندگی آن هم با خودکشی! 🔹تنهایی انسان و دچار شدن به معضلاتی چون افسردگی، اعتیاد، انحرافات جنسی تنها بخشی از معضلات سبک زندگی غربی و آمریکایی است که درباره فرد یادشده به روایت رسانه ها مصداق پیدا کرده است.البته متأسفانه در داخل کشور نیز در سال های گذشته برخی از هنرمندان و از جمله بازیگران و فیلمسازان دچار همین قبیل مشکلات شده و اندوهبار این که کارشان به خودکشی یا به تعبیر شیک عده ای"مرگ خودخواسته" منجر شده است! 🔹 برای مخاطبان سینما و تلویزیون که شاید مسحور و شیفته ی سبک زندگی آمریکایی و روایت ساخته شده از این حیث به ویژه از منظر زندگی به ظاهر سرخوشانه و پر زرق و برق هنرپیشگان آن دیدار بوده و هستند، مرگی چنین تلخ، بُهت آور و تکان دهنده باشد. به دیگر سخن، شاید این بهت و حیرت در میان افرادی که خارج از مرزهای ایالات متحده، سبک زندگی این کشور را آرزو دارند شدیدتر هم باشد. شاید هم بشود این گونه گفت که مهم نیست که در آمریکا در پول و ثروت غوطه ور باشی یا کارتون خواب ، چرا که گویا سرنوشت همه افراد تنها یک پایان مشترک دارد؛ "مرگ در تنهایی، افسردگی و البته پوچی" 🔹سبک زندگی که امروزه تمام دنیا را هم فراگرفته و به‌عنوان فرهنگ جهانی این تنهایی بشری را به دنیا تسری داده است. تنهایی که در آن خدا و معنویت حقیقی غایب اصلی است تا آن جا که حتی پول، ثروت، شهرت و قدرت هم نمی‌تواند نجات‌بخش او باشد. 🔹افسردگی ناشی از دچار شدن به عوارض سبک زندگی غربی و آمریکایی و در نهایت خودکشی در تنهایی ، رهاورد چنین زندگانی ای است که متأسفانه رسانه ها یا این حقایق را سانسور می کنند یا در روایت سازی خود به توجیه آن می پردازند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
لعنت خدا بر صهیونیستها امار جانسوزیه درهرساعت ۶ کودک و ۵ زن شهید هرساعت ۱۵ شهید هردقیقه یک‌مجروح
هدایت شده از وَهَبْ
پس از حضور فرمانده نیروی هوایی آلمان در تل آویو عکسی از وی منتشر شده که او را در حال خون دادن برای اهدا به سربازان صهیون که در غزه زخمی شده اند نشان میدهد.... هرکجای تاریخ بگویید در عصری که ما زندگی میکردیم ، اندازه ی دو بمب اتمی روی سر کودکان ریخته شد و غربی ها برای قاتلین کودکان خون میدادند ، بشر حیرت خواهد کرد... 💢 @vahab313
⭕یک واحد در داخل ایران، پلورالیسم، شکّاکیت، شک در مسلّمات و اوّلیات اعتقادی و تسامح و تساهل را ترویج میکنند؛ میگویند از عقایدتان بگذرید و نسبت به آنها تساهل و تسامح داشته باشید. اما این مربوط به داخل جامعه‌ی ایران و جوامع اسلامی است. وقتی بحث به جایی میرسد که خودشان آن را ارزشهای امریکایی و غربی خطاب میکنند، دیگر جای گفتگو نیست. مشابه‌سازی، یکسان‌سازی و جهانیسازی، اعتقادات مسلّمی است که دنیا باید در مقابل آنها کوچکترین اعتراضی نکند! مقام معظم رهبری دام ظله
امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام: اِجْعَلْ رَفيقَكَ عَمَلَكَ وَ عَدُوَّكَ أَمَلَكَ. عملت را دوستِ خود و آرزويت را دشمن خود قرار ده. شرح غررالحكم، ج۲، ص۱۸۲ (اللهم عجل لولیک الفرج)
هدایت شده از حلقه وصل
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 تعریف ولایت مداری حقیقی در بیان سید حسن نصرالله. 🆔 @Hvasl_ir