🚫حرص از لشگر جهل
پیامبر(صلیالله علیه وآله):
1⃣ازحرص بپرهیزیدکه پیشینیان شما باحرص هلاک شدند،
۱- حرص آنهارا به بخل وادار کردوبخیل شدند.
۲- به قطع رحم امرکردوآنهاقطع رابطه کردندبا خویشاوندان.
۳-به فجور امرکردوبدکار شدند.🟡
إِیّاکُم وَالشُّحَّ فَإِنَّماهَلَکَ مَن کانَ قَبلَکُم بِالشُّحِّ اَمَرَهُم بِالبُخلِ فَبَخِلوا وَأَمَرَهُم بِالقَطیعَهِ فَقَطَعواوَأَمَرَهُم بِالفُجورِفَفَجَروا.📚(نهج الفصاحه،ص۳۵۳،ح ۹۹۲)
امام على (علیهالسلام):
2⃣حرص انسان رابه عیب هاى زیادى مبتلا مى کند
اَلحِرصُ موقِعٌ فى کَثیرِالعُیوبِ؛📚غررالحکم ص۲۹۵ ،ح ۶۶۳۹
امام باقر(علیهالسلام):
3⃣مَثَلِ حریص به دنیا، مثل کرم ابریشم است که هر چه بیشتر دور خود ببافد خارج شدن از پیله بر او سخت تر مى شود تا آن که از غصه مى میرد
مَثَلُ الْحَرِیصِ عَلَى الدُّنْیَامَثَلُ دُودَهِ الْقَزِّکُلَّمَاازْدَادَتْ مِنَ الْقَزِّعَلَى نَفْسِهَا لَفّاًکَانَ أَبْعَدَلَهَامِنَ الْخُرُوجِ حَتَّى تَمُوتَ غَمّاً.📚کافی ج ۲ ،ص ۳۱۶ ، ح ۷
🔺حرص منشاخیلی ازاوصاف رذیله میباشد🔺
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️سگ بندگی؟!!🐶
در هیئتی که سقف تفکر افراد سگ بودن ائمه ی طاهر و پاکمان است، سرباز امام زمان در نمیآد.🚫
🔴گفت؛ رسول ترک هم خودشو سگ دید دم خیمه ی امام حسین(ع)..گفت من سگ حسینم..⁉️
گفتم؛ داداش رسول ترک چون عرق میخورد وجودش از حالت انسانی تخریب شده بود..اما چون وفادار بود به حالت سگ تو خواب دیدنش..
این دلیل بر این نیست که بگیم ما سگ اهل بیتیم..⛔️
خداوند هم وجود حیوانی درون ما قرار داده و هم وجود عالی انسانی الهی..
وقتی گناه میکنیم، روحمون، وجودمون تخدیر و تخریب میشه..از حالت انسانی تنزل پیدا میکنیم..به حالت حیوانی در میآیم..و بعضی ها از حیوانات هم بدتر میشن، که خدا فرمود؛(اولئک کالانعام بل هم اضلّ...)⚠️
اما انسان باید وجودشو پاک کنه از گناهان و بیاد بالا.. از حالت حیوانی گناه بیاد بالا به عالم فرشته ها برسه..از عالم فرشته ها هم بره بالاتر به عالم نور و خلیفه اللهی برسه..به لقاءالله...
مثل شهداء بزرگوارمون...
چرا در برخی هیئت ها همش کف مسائل را در ذهن ها تلقین میکنند؟؟
چرا سقف مسائل انسان الهی که خلیفه اللهی هست را تقویت نمی کنند؟؟!!
#سقف_تفکرات_انسان
#کف_تفکرات_انسان
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
دانشگاهمدافعانحریمولایت
⭕️ #تردید_نکن؛ #بشناس‼️‼️ 🔹👌 ضرورت شناخت غرب، تابع برداشت ما از مهدویت است.🔅 جریان غرب که از دوره ر
⭕️ #یک_خط، #دو_نقطه؛ #تضاد‼️‼️
🔹✍ سرد و گرم، زشت و زیبا، خوب و بد... زندگی ما گاهی، بین دو ✌️حد تعریف میشود.
🔸 حالا اگر فردی🗣 بگوید فقط دو✌️ دیدگاه در جهان حاکم است، چه❓ اگر آن فرد یک اندیشمند بزرگ باشد، که انقلابی بزرگ در جهان معاصر رقم زده باشد چه❓
🔹🔅 امام خمینی فقط دو✌️ دیدگاه را مسلط بر عالم میدانست:
1⃣ #تفکر_غرب
2⃣ #تفکر_شرق (تفکر توحید و معنی گرایی)
🔸 امام معتقد بود: «شرق خودش را گم کرده... شرق همه چیز دارد. فرهنگ غرب از شرق رفته است؛ فقط تهی اش کردند از خودش.»
📍📍📍
🔹 وقتی نظام های غربی را باهم بررسی کنید، میبینید در اصول کلی با هم مشترکند.
📚 صحیفه امام
🔆 در پیام های بعدی از سری غرب و مهدویت، این اصول را بیان میکنیم.
#غرب_و_مهدویت ٣
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
هدایت شده از تبیین
عرض سلام و احترام
خدمت همه بزرگوارانی که مباحث #شبکه_نفوذ را دنبال میکنند.
و تشکر ویژه از عزیزانی که با نقدهای خوبشون ما رو در ایفای رسالتمون یاری میکنند.
با #پرونده_هشتم از #شبکه_نفوذ خدمت گرامیان هستیم....
در این پرونده که در سه فصل تقدیم نگاه شما خواهد شد، زندگی سیاسی آقای #هاشمی_رفسنجانی را از ابتدا تا انتها مرور خواهیم کرد.👇👇👇
#با_ما_همراه_باشید_در
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
دانشگاهمدافعانحریمولایت
#بیوگرافی اکبر هاشمی بهرمانی (زادهٔ ۳ شهریور ۱۳۱۳ در رفسنجان – درگذشتهٔ ۱۹ دی ۱۳۹۵ در تهران) مشهور
#قسمت_دوم
برای مرور این مکالمات یا گفتگوها پیشنهاد میشود کتاب #امام_خمینی_به_روایت_هاشمی را حتما مطالعه بفرمایید.
ولی برای نمونه به این متن از نامه ی بدون سلام هاشمی به امام اشاره میکنیم و مابقی مطالعه و تحقیق را به خود عزیزان میسپاریم.
هدایت شده از تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
امام و رهبر و مرجع تقلید عزیز و معظم
به نظر میرسد در ملاقاتهای معمولی، به خاطر کارهای زیاد و خستگی جنابعالی، فرصت کافی برای طرح و بحث مطالبی اساسی که داریم به دست نمیآید، ناچار چیزهائی که تذکرش را وظیفه تشخیص میدهم تحت عنوان: «النصیحه لائمه المؤمنین» در این نامه بنویسم؛ خواهش میکنم توجه فرمائید و در ملاقات بعدی جواب لطف کنید:
۱- یکسال پیش پس از انتخابات ریاست جمهوری نامهای به خدمتتان نوشتیم که نسخهای از آن ضمیمه این نامه است. شما در بیمارستان قلب بستری بودید و ملاحظه حال شما مانع تقدیم نامه گردید، خواهش دارم، اول نامه را ملاحظه نمائید و سپس این یکی را.
۲- احساس میکنم که روابط و ملاقاتهای ما با جنابعالی، صورت تشریفاتی به خود میگیرد و محدودیتهایی در طرح و بحث مطالب –من جمله خوف از اینکه جنابعالی موضعگیری سیاسی و رقابت تلقی کنید- به وجود آمده و من خائفم که این حالت خسارت بار باشد.
۳- تبلیغات متمرکز مخالفان –که از مقام رسمی و تریبونهای رسمی در رُل مخالف و اقلیت سخن میگویند- و نصایح کلی و عام جنابعالی و سکوت و ملاحظات ما که علل موضعگیریها را روشن نکردهایم، وضعی به وجود آورده که خیلیها خیال میکنند ما و طرف ما بر سر قدرت اختلاف داریم و دو طرف را متساویاً مقصر یا قاصر یا ... میدانند. ما برای حفظ آرامش نمیتوانیم مطالب واقعی خودمان را بگوئیم و جنابعالی هم صلاح ندانستهاید که مردم را از ابهام و تحیر درآورید.
👇👇👇
هدایت شده از تبیین
خود شما میدانید که موضع نسبتاً سخت مکتبی امروز ما، دنباله نظرات قاطع شما از اول انقلاب تا به امروز است، بعد از پیروزی معمولاً ما مسامحههائی در اینگونه موارد داشتیم و جنابعالی مخالف بودید، اما نظرات شما را با تعدیلهائی اجرا میکردیم؛ شما اجازه ورود افراد تارکالصلوة یا متظاهر به فسق را در کارهای مهم نمیدادید، شما روزنامه آیندگان و ... تحریم میکردید، شما از حضور زنان بیحجاب در ادارات مانع بودید، شما از وجود موسیقی و زن بیحجاب در رادیو تلویزیون جلوگیری میکردید؟ همینها موارد اختلاف ما با آنها است. آیا رواست که به خاطر اجرای نظرات جنابعالی ما درگیر باشیم و متهم و جنابعالی در مقابل اینها موضع بیطرف بگیرید؟ آیا بیخط بودن و آسایش طلبی را میپسندید؟ البته اگر مصلحت میدانید که مقام رهبری در همین موضع باشد و سربازان خیر و شر جریانات را تحمل کنند، ما از جان و دل حاضر به پذیرش این مصلحت هستیم، ولی لااقل به خود ما بگوئید. آیا رواست که همه گروه دوستان ما به اضافه اکثریت مدرسین و فضلاء قم و ائمه جمعه و جماعات و ... در یک طرف اختلاف و شخص آقای بنی صدر در یک طرف و جنابعالی موضع ناصح بیطرف داشته باشید؟ مردم چه فکر خواهند کرد؟ و بعداً تاریخ چگونه قضاوت میکند؟
۴- ما جایز نمیدانیم که میدان را برای حریف خالی بگذاریم و مثل بعضی از همراهان سابق، قیافه بیطرف بگیریم و به اصطلاح جنت مکان و بیآزار و زاهد جلوه کنیم، به خاطر حفاظت از خط اسلامی انقلاب در صحنه میمانیم و از مشکلات، مخالفتها و تهمتها نمیهراسیم و به صلاحیت رهبری جنابعالی ایمان داریم، ولی تحمل ابهام در نظر رهبر برایمان مشکل است.
دانشگاهمدافعانحریمولایت
خود شما میدانید که موضع نسبتاً سخت مکتبی امروز ما، دنباله نظرات قاطع شما از اول انقلاب تا به امروز
به ادبیات این نامه ، خوب دقت بفرمایید تا نوع تفکر هاشمی و اختلافش با مبانی فکر حضرت امام (ره) کمی آشکار شود.
برای مرور این مکالمات یا گفتگوها پیشنهاد میشود کتاب #امام_خمینی_به_روایت_هاشمی را حتما مطالعه بفرمایید.
هدایت شده از تبیین
📌بخش چهارم) هاشمی و دهه های محرم!!!
هاشمی رفسنجانی در خاطرات صریح خود، پرده از اعتقاداتی بر میدارد که بسیار شگفت انگیز است.
در زمانی که تمام آحاد مردم اعم از شیعه یا سنی، مسیحی یا یهودی، نسبت به عظمت عاشورای حسینی متواضعانه سر تعظیم فرود می آورند و عزادار هستند، آقای هاشمی به صراحت گوشه ای خوشگذرانیهای خود در این ایام حزن انگیز را به روی کاغذ آورده و آنها را در تاریخ ثبت میکند.
به برخی از این خاطرت توجه بفرماید:
⚛️یکشنبه 30 تیر 1370 (تاسوعای حسینی):
«با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم. بچهها هم تا ظهر کمکم رسیدند. مهدی و فاطی نیامدند. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچهها، خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم. بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است.
آب لتیان پایینتر از سطح آن در سال گذشته است. یک نفر چینی پیشبینی کرده است که ساعت 8 امروز زلزلهای به قدرت 8/6 ریشتر در تهران روی خواهد داد. به همین خاطر بسیاری از مردم از تهران سفر کرده یا از خانه بیرون رفتهاند... آمدن ما به لتیان هم بیارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلاً قبول ندارم فقط به خاطر بچهها آمدم.»
هدایت شده از تبیین
⚛️دوشنبه 31 تیر 1370 (عاشورای حسینی)
👈🏻امروز عاشورا است. تا ساعت هشت و نیم صبح خوابیدم. روز را به «استراحت» و انجام کارهایی که با خودم به «لتیان» برده بودم، گذراندم. نزدیک غروب به خانه برگشتم.
مطابق خاطرات سال 1372 هاشمی رفسنجانی و خانوادهاش سفر تفریحی خانوادگی را با جمعی از بستگان از سوم محرم (برابر با سوم تیر 1372 آغاز میکنند و تا ششم محرم که به تهران برمیگردند در سواحل خزر به تفریح میپردازند؛ و دوباره روز یازدهم محرم (برابر با 11 تیر) برای تفریح به دریاچه سد لتیان میروند. او دراینباره مینویسد:
سوم تیر 1372: (سوم محرم)
«...زیر نور مهتاب مقداری شنا کردم، با حال و آرامشبخش بود؛ شام را دیر وقت خوردیم و کمی پیادهروی و خواب...»
⚛️پنجم تیر 1372: (پنجم محرم)
«بعد از نماز در ساحل دریا قدم زدم و منظره جالب بالا آمدن خورشید را تماشا کردم...با اتوبوس بهسوی فرودگاه رشت حرکت کردیم. در خیابانهای شهر دستههای عزاداری محرم مشغول عزاداری بودند.»
⚛️یازدهم تیر 1372: (یازدهم محرم، فردای عاشورا)
«امروز به سد لتیان رفتیم. بچهها و بستگان هم آمدند. عفت و یاسر نبودند. پیش از ظهر همراه عماد و علیرضا و جلال مدتی قایق پدالی در دریاچه سد راندیم. بعدازظهر نیم ساعتی شنا کردم و بقیه روز را استراحت و قدم زدن و مقداری مطالعه و استماع گزارشها داشتم...»
هدایت شده از تبیین
🚫رد شدن از مسلمات تشیع!
به این جمله دقیق توجه بفرماید:
👈🏻👈🏻"تا کی بر سر خلیفه اوّل بجنگیم؟".👉🏻👉🏻
این جمله ای بود که آقای هاشمی عنوان کردند، ظاهرا موضوع حقانیت خلافت حضرت علی (علیه السلام) و غصب این خلافت توسط خلفای سه گانه، از دید آقای هاشمی فاقد اهمیت بوده و این اصل را به انحراف با موضوع وحدت گره زده اند.
موضوعی که از اساس یک نوع مغالطه بوده و رد این فرضیه ی باطل و انحرافی را در ادامه با گفتاری ازو مقام معظم رهبری(ره) ثابت خواهیم کرد.
تا جایی که حضرت آقا در بیان خود عنوان میکنند؛ قائلین این تفکر در پی توطئه هستند!!!
آقای هاشمی، البته این جمله عجیب خود را با تکمله ای دیگر، کامل کرده و بیان داشته بودند:
"اینکه چه کسی اولین خلیفه بوده یا نبوده، مسئله تاریخی است که هیچ سودی برای ما ندارد و نتیجهای از آن نخواهیم گرفت. اینکه آنها چگونه وضو میگیرند و نماز میخوانند، منطق عقلانی برای تبدیل شدن به اختلاف ندارد".
اگرچه طی سال هایی که از زندگی آقای هاشمی گذشت، شنیدن جملات نامتعارف از سوی ایشان، برای مردم و رسانه ها به یک رویه ی عادی تبدیل شده، اما ورود تعجب برانگیز وی به مباحث اینچنینی که دنیایی از حاشیه را با خود به همراه خواهد داشت، به شدت تامل برانگیز است.
هاشمی رفسنجانی این بار نه در عالم سیاست و نه در بیان خاطرات بی اعتبار دونفره از امام خمینی(ره)، بلکه راجع به یکی از اصول لایتغیر شیعیان، یعنی بحث خلافت مسلمین پس از پیامبر، کلمات تاسف برانگیزی را به زبان آورده است.
هدایت شده از تبیین
به این جملات رهبری که در سال 1368 ایراد شده است دقت بفرمایید:
""بعضى در بيان مطلب اشتباه مىكنند. وقتى كه آنها اين حرفها را مىزنند، شايد خيلى هم ساده نباشد. وقتى مىخواهند وحدت اسلامى را بيان كنند، مىگويند كه در صدر اسلام، نه شيعه و نه سنى بود؛ پس شيعه و سنى غلط است! نه، اين حرفِ نادرست و سستى است. بحث سر اين نيست كه در صدر اسلام، آيا شيعه و سنى وجود داشت يا نه. بالاخره بعد از پيامبر، آراى مسلمين متفاوت شد. يك عده در مسألهى امامت نظرى داشتند و عدهيى نظر متفاوت ديگرى داشتند. بعضى منبع احكام الهى را يك چيز و بعضى چيز ديگرى دانستند. بنابراين، در اصول و فروع، از همان اول اختلافاتى بين مسلمانان به وجود آمد. اين كه ما بگوييم در صدر اسلام، نه شيعه و نه سنى بود، حرف غلطى است. امروز اين حرف، در حقيقت به معناى نفى كردن و از بين بردن معارف و فقه و محصول فرهنگى همهى فِرَق مسلمين است. روى هر چه دست بگذارند، مىگويند در صدر اسلام نبوده، پس اين غلط است! اين، خودش حرفى شبيه توطئه است...""
دانشگاهمدافعانحریمولایت
❌هاشمی و جریان انحرافی
شاید تا اسم جریان انحرافی به گوش برسد ناخودآگاه همه ی اذهان به سمت دولت بهار و جریان انحرافی بهار بچرخد. ولی در واقع جریان اصلی انحراف را باید در قاموس تفکر هاشمی جستجو کرد.
به این بیانات حضرت آقا و سپس مصداق یابی آنها در جملات هاشمی دقت بفرمائید:
⭕️" اينكه ما بيائيم مسئلهى عقلانيت را مطرح كنيم و بگوئيم «بر سر عقل آمدن انقلاب»، اين ما را به نتيجه نميرساند. من يادم هست آن سالهاى اول انقلاب، از جملهى حرفهائى كه زده ميشد، اين بود كه بايستى ما انقلاب را سر عقل بياوريم! يعنى عقلانيت را به عنوان يك وسيله، بهانه قرار بدهند و از اصول و مبانى و پايههاى اصلى صرف نظر كنند؛ اين نبايد انجام بگيرد". (دیدار با اعضای مجلس خبرگان )شهریور1390
و حال این جمله از آقای هاشمی:👇🏻👇🏻👇🏻
هاشمی:
در سال ۶۷ با تدبیر و #عقلانیت در داخل و جهان توانستیم نه تنها جنگ را ختم کنیم بلکه پیروزی سیاسی خود در سازمان ملل متحد را ثبت کردیم.
پ.ن:
یعنی تا قبل از آن و در جریان 8 سال دفاع مقدس، ما درگیر نوعی بی عقلی و بی تدبیری بودیم. (اینکه ما در سازمان ملل توانسته باشیم پیروزی ای به نام خود ثبت کنیم را در فصل سوم و در مرور پرونده سیاسی ایشان بحث خواهیم کرد که آیا صحت داشت یا خیر؟!)
حال به این بیان حضرت آقا نیز دقت بفرمائید:
⭕️"اگر كسى يا جريانى بخواهد به نام عقلگرائى، از ارزشهاى اسلامى و انقلابى عدول كند، اين انحراف است. اگر كسى بخواهد به وسيلهى عقلگرائى، در مقابل دشمن بىتقوائى به خرج بدهد، وابستگى به وجود بياورد، اين انحراف است، اين خيانت است. آن عقلانيتى كه در مكتب امام بزرگوار ما هست، اقتضاء نميكند كه ما از خدعهى دشمن غافل شويم، از كيد او غافل شويم، از نقشهى عميق او غافل شويم، به او اعتماد كنيم، در مقابل او كوتاه بيائيم. هرچه كه انسان در مقابل دشمن كوتاه بيايد، پشتوانهى عظيم معنوى در درون كشور و درون ملت را از دست خواهد داد".(سالروز رحلت امام خمینی سال 90)
هدایت شده از تبیین
🌧فرج شخصی و فرج عمومی
🌦با دقت در روايات فهميده مى شود كه فرج بر دو قسم است: فرج شخصى و فرج عمومى؛
🌦فرج شخصى : پاك شدن انسان از اخلاق زشت و ويژگي ها و صفات پست و فرومايه، و رسيدن به كمالات فطرى و درجات والاى انسانى و اخلاق و منش الهى.
🌦فرج عمومى: عبارت است از رها شدن جامعه از شرّ ستم و بيداد و رسيدن به عدل و داد و برپا شدن دولت آقايى و عدل كه در آن دولت، حق عزيز و محترم و باطل، ذليل و پايمال گردد.
📚برگرفته از کتاب ظهور نور
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
─═इई💠✨﷽✨💠ईइ═─
#خطبه_بیست_و_یکم_نهج_البلاغه
💎و من خطبة له (عليه السلام) و هي كلمة جامعة للعظة و الحكمة :
فَإِنَّ الْغَايَةَ أَمَامَكُمْ وَ إِنَّ وَرَاءَكُمُ السَّاعَةَ تَحْدُوكُمْ تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا فَإِنَّمَا يُنْتَظَرُ بِأَوَّلِكُمْ آخِرُكُمْ .
💠⚜💠
💎(اين خطبه بخشى از خطبه 167.است كه در سال 35.هجرى در آغاز خلافت ايراد فرمود)
قيامت پيش روى شما و مرگ در پشت سر، شما را مى راند. سبكبار شويد تا برسيد. همانا آنان كه رفتند در انتظار رسيدن شمايند.
مى گويم: (اين سخن امام عليه السّلام پس از سخن خدا و پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ) با هر سخنى سنجيده شود بر آن برترى دارد و از آن پيشى مى گيرد و از جمله «سبكبار شويد تا برسيد» كلامى كوتاهتر و پر معنى تر از آن شنيده نشده چه كلمه ژرف و بلندى چه جمله پر معنى و حكمت آميزى است كه تشنگى را با آب حكمت مى زدايد ما عظمت و شرافت اين جمله را در كتاب خود به نام «الخصائص» بيان كرده ايم) .
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#اختصاصی
🔮نقش #ولايت_محوری در مقابله با #جنگ_نرم
📌پيروزي #انقلاب_اسلامي ايران در يك منطقه حساس و #استراتژيك_خاورميانه همراه با شعور و آگاهي سياسی ملت در برابر استكبار جهاني درخشيد؛ #موج_بيداري ايران اسلامي #الگويي_نوين و #تمام_عيار براي جهانيان گرديد كه به #مضاعف آن بفراروی افق روشن براي #مسلمانان و #مستضعفان هويدا شد.
🌀رويارويی #جهان_غرب با جمهوری اسلامي ايران در دهه های اول و دوم انقلاب با #ترفند #جنگ_سخت كليد خورد اما توفيقی چندان به دست نياورد و در روزهای پايانی #دهه_سوم انقلاب ، #دشمن به #طراحی_بزرگی در زمينه تهاجمی #نرم دست زد كه به فرموده #امام_خامنه_ای👇
📛 #جنگ_فرهنگی
📛 #جنگ_نرم
📛 #تهاجم_فرهنگی ،
📛 #شبيخون_فرهنگی
📛و يا #ناتوی_فرهنگی نام گرفت.
🌀مورد تهديد واقع شدن #ارزش ها و #اصول_انقلاب دشمن در جنگ تمام عيار نرم عليه ايران تا حدودی زياد به خواسته هايش رسيدند. #هوشياری و #درايت_آقا به عنوان سكاندار جمهوری اسلامی در سالهای متمادی بر ضرورت و اهميت موضوع بر انگيخت
🌀ايشان در #مقابله با دشمن تأكيد داشتند كه دشمن به #زيرساختهای_جامعه #ارزشهای_نظام را هدف قرار داده است بنابراين بايد هميشه #هوشيار باشيم .
👌نقش كليدی #ولايت_فقيه در آگاهی #روشنگری جامعه نسبت به #ترفندهای دشمن از جمله #جنگ_آرام و #نرم از اهميت مهمی برخوردار است
👈اصلی ترين و محوری ترين عنصر جامعه يعنی #ولايت_فقيه ، در رأس همه ، هدفهای دشمن می باشد لذا #تدبير و #تحليل ايشان در جهت آگاهی و هوشياری جامعه نوعی #واقع_بينی تيز و هوشيارانه یود كه نمود از مبانی فكری و بنيادين نظام در تمام شرايط های در جهت مصون سازی و پيشگيری از تهديدات دشمنان می باشد.
🌀هدايت داهيانه #امام_خامنه_ای در جهت فرهنگ سازی جامعه نقش آگاهی های سياسی و #اعتقادی و #بصيرت_ملت ايران ضرورت پرداختن به آن یود كه بايد مد نظر همه ملت و مسئولان قرار می گرفت.
🎯 #دشمن_شناسی
🎯 و #دشمن_ستيزی
🎯 شناخت انواع #تهديدات
🎯و #ابزارهای_نرم_دشمن بهره گيری از قدرت نرم و سخت جامعه تأثيرگذاری غير ملموس و محسوس با نوعی دستيابی به قدرت از طريق فضاسازی و كنترل ذهنيت و اراده در جهت بصيرت جامعه كه دشمن سعی در مخدوش كردن آن کرد.
👈 از اين رو تمام دستگاههای فرهنگی و آموزشی كشور موظف بودند تا با #مهندسی_فرهنگی و همسو و همسان با نيازهای فرهنگی جامعه به قول #حضرت_آقا جبهه فرهنگی خوبی را در مقابل دشمن تشكيل دهند،
⚠️بنابراين #عدم_هوشياری و #بصيرت جامعه باعث بحرانی شدن هويت ها، مشروعيت ها، عدم مشاركت می شد كه بستر مناسبی را برای هدف تيرهای نرم و سخت دشمنان می کرد..
🔺در اين راستا ايران اسلامی با موقعيتی سرشار از #اميد به آينده و #شكوفايی و توسعه در جهت رفاه با پشتوانه عظيم قدرت نرم، انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، و بهره گيری از سيره اهل بيت (س) و استفاده از تمام ظرفيت ها از جمله بهره مندی از #رسانه_ملی در جهت خدمت رسانی به مدد رام نمون رسانه های صوتی و تصويری و مكتوبی در جهت آرمانها و ارزشهای نظام گام بردارد و در حفظ و امنيت جامعه بكوشد تا بتواند بر فضای مجازی حاصل از اغواگری صاحبان رسانه های غربی پيروز گردد. كه در اين عرصه ها مصون سازی جامعه در راستا پيوند با #ولی_فقيه و وحدت و انسجام ملی امكان پذير بود.
#جنگ_نرم
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🔴 بعضیام هستند تا از ضعف و ناکارامدی دولت روحانی گفته میشه، مدام پای دولت قبل رو وسط میکشند یا به چهارسال دوم وعده و حواله میدهند!! اما برای مردم این دولت و آن دولت فرق نداره 👍 برای مردم #کار و #عملکرد مهمه. نه #آدمها. درضمن دولتی که در 4 سال کاری نکنه، چطور مردم 4 سال دیگه عمر و زندگیشونو براش هدر دادند؟😳👇 نگاه کنید👇👇
🔴 امیرکبیر در عرض 3 سال چه کرد؟👇👇
✔️ نهضت علمی و فکری براه انداخت.📚 اولین مدرسه آموزش فنون جدید ایران (دارالفنون) را در 7شعبه تاسیس کرد. با معلمان اتریشی (انگلیسی ها را بیرون کرد)
✔️ روزنامه 📄 وقایع اتفاقیه را برای اطلاع مردم از اوضاع دولت تاسیس کرد. خرید روزنامه را برای کارمندان دولت اجباری کرد.😎👌
✔️ دستمزدهای گزاف درباریان، رشوه خواری و تمامی دریافتهای بی حساب (حقوقهای #نجومی) 💰💰را قطع کرد. درباریان و ثروتمندان را وادار کرد تا مالیات دهند. برای ماموران دولتی حقوق ثابت وضع کرد. او حتی حقوق شاه را هم کم کرد.😄
✔️ (صنعت و تولید (بجای واردات) ⚙🛠کارخانه شکرریزی و قند سازی در ساری، نخریسی و چلواربافی در تهران، حریربافی در کاشان، کالسکه سازی در اصفهان و
تهران، کاغذسازی در تهران و اصفهان، بلورسازی و چینی سازی در قم و تهران و اصفهان تاسیس کرد.
✔️ ارتش را سر و سامان داد. 💣 مهماتسازی، توپریزی و باروتسازی تبریز را رونق داد. به دستور او لباس سربازان و ارتش یکدست از پارچه ایرانی بود.
✔️ راه مداخله انگلیسی ها 🇬🇧 را در امور داخلی ایران بست. دستگاه وزارت خارجه را توسعه داد. سفارتخانههای دائمی در لندن و سنپترزبورگ، کنسولگری در بمبئی، عثمانی و قفقاز را تاسیس و کادر برای وزارت امور خارجه تربیت کرد.
✔️ با همکاری خاص علمای شیعه، به مبارزه با خرافاتی چون قمه زنی🗡 پرداخت.
✔️ فرقه های انحرافی و گمراه مثل #بهائیت 👽 را قلع و قمع کرد. شورشها و فتنه بهائیان را در شهرهای مختلف خاموش کرد و علی محمد باب سرکرده بابیت را اعدام ✊ و حسینعلی بهاء سرکرده بهائیان را از کشور اخراج کرد. و از این خاطر، مغضوب بهائیان ملعون است.👌
✔️ تجزیه طلبان را در گوشه گوشه ایران سر جای خود نشاند و امنیت را برقرار کرد. http://yon.ir/0DWr
🔶 اما او همه این خدمات و دهها اقدام متحول کننده دیگر را در عرض 3 سال و فقط 3 سال انجام داد.
@tabyinchannel
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد