eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
481 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
🌳 امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: ⚪️ ای عمار! هر کس موسی و هارون را دوست داشت و از دشمنان ایشان بیزاری جست از گوساله و سامری برائت جسته بود؛ و هر کس گوساله و سامری را دوست داشت و از دشمنان آنها بیزاری جست از موسی و هارون برائت جسته بود بدون آنکه خودش بداند. ⚪️ ای عمار! هر کس پیامبر (ص) و او را و مرا دوست بدارد و از دشمنم بیزاری بجوید از آن دو نفر بیزاری جسته است. و هر کس از دشمنان آن دو نفر بیزاری بجوید از پیامبر (ص) بیزاری جسته است بدون آنکه خودش بداند. 📚 اسرار آل محمد علیهم السلام / ص416 @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠آن کسانی که کانون را تحقیر می‌کنند، می‌کنند؛ هم به ملّت، هم به زن [یعنی] به جامعه‌ی زنان. ⚠آن کسانی که وانمود می‌کنند به این است که در همه‌ی میدان‌هایی که مردها وارد می‌شوند، زنها هم باید وارد بشوند، اینها می‌کنند به اعتماد زن و به حرمت و شخصیّت و هویّت زن. ✅زن محترم است، هیچ‌کس هم نگفته که زن در میدان‌های اجتماعی وارد نشود یا مسئولیّت نگیرد یا علم پیدا نکند؛ نه، 🌸امروز جزو بهترین دانشمندان ما، جزو بهترین نویسندگان ما، جزو بهترین شخصیّت‌های فرهنگی ما، زنان بی‌شماری هستند که امروز در جامعه‌ی ما حضور دارند؛ این هم هنر انقلاب است؛ این را بدانید، قبل از انقلاب چنین چیزی وجود نداشت! @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ هرگز فكر نكنيد هرچه سختگيرتر باشيد بهتر مي توانيد فرزندتان را تربيت كنيد. قوانین ذهنی خودتان را به کودک قالب نکنید. والدين سختگير دو نوع بچه پرورش مي دهند؛ 🔹 يا فرد مضطرب، نگران، وسواسی كه به خود بسيار سخت ميگيرد و با وجود موفقيتهايش هيچ لذتی از زندگی نمي برد. 🔹و يا فردی لجباز و فراری از كار! 💥 با سختگيری نمي توانيد فرزندی موفق، سالم و خوشبخت تربيت كنيد. چون همیشه مایوس و نا امید در انتظار رسیدن به حس خوب آرامش خواهد ماند و با درماندگی آموخته شده اشتیاقی برای انجام کار ندارد و خشم حاصل از این ناکامی به شکل لجبازی و بی انگیزگی گریبان والدین را خواهد گرفت. 👶 @daneshgahevelyat
🎙استاد شهید در کلام (11) 🔰شهيد مطهرى چرا موفق شد؟/ما حقيقتاً ريزه‏ خوار سفره‏ انعام فكر شهيد مطهرى هستيم 🔷 جناب آقاى جعفرى فرمودند كه مرحوم (رضوان اللّه عليه) در ميدان مبارزه ‏ى با افكار التقاطى فعال بود؛ حقيقتاً هم پهلوانِ اين ميدان بود؛ ❓ اما شهيد مطهرى چرا موفق شد؟ ❓ چرا اين اثر عميق و گسترده را از جهت ايجابى و سلبى در جامعه‏ فكرى ما گذاشت؟ ✅چون براى آماده‏ سازى خود، تلاش فراوان علمى كرده بود؛ بعد هم براى خرج كردنِ اين ذخيره‏ علمى، به ‏هيچ ‏وجه سستى و كوتاهى نكرده بود. 🔶 مرحوم مطهرى آرام نداشت؛ مرتب مشغول يادداشت كردن، تنظيم يادداشت، مرتب كردن سخنرانى ‏هايى كه خود او انجام داده بود، به ‏دست آوردن شواعب گوناگون و نوبه ‏نو در زمينه ‏هاى فكر و انديشه‏ مذهبى و دينى، و پاسخگويى به انحرافات بود. 🔷 در اين مرد اصلًا تنبلى وجود نداشت؛ لذا با آن ذخيره‏ علمى و كارآمدىِ عملى توانست اثر بگذارد. 🔷 امروز ما حقيقتاً ريزه‏ خوار سفره‏ انعام فكر شهيد مطهرى هستيم- در اين هيچ ترديدى نيست- و فضاى فكرى جامعه همچنان مرهون فكر او در زمينه ‏هاى گوناگون، چه در زمينه‏ هاى فلسفى، چه در زمينه ‏هاى اجتماعىِ دينى، و چه در زمينه‏ هاى سياسىِ دينى است. @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴 ع 🏴 اگر نبود مظلوميّت سيّد الشّهدا-عليه‏ السّلام-، و اسارت اهل ‏بيت آن‏ حضرت و سخنان بلند امام سجّاد- عليه‏ السّلام- و زينب كبرى- عليها السّلام- و غير ايشان ‏در زمان اسارت، هرگز اسلام و به خصوص شيعه، در طول تاريخ پرفراز و نشيب پس از سيّد الشّهدا- عليه ‏السّلام-، اين چنين پرخروش و زنده باقى نمى‏ ماند، تا آن جا كه گفته شده است: 🏴 «أَلْإِسْلامُ نَبَوِىُّ الْحُدُوثِ وَ حُسَيْنِىُّ الْبَقاءِ.» حدوث و ايجاد اسلام به وسيله ‏ى پيامبر اكرم- صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم- بود، و بقاى آن با امام حسين- عليه‏ السّلام- است. 📚برگرفته از کتاب @daneshgahevelyat
: «دلبستگی‌های ما موجب می‌شود ما یک چیزهایی را واقعیت بپنداریم که واقعیت ندارد. در واقع خطایی است که یا دلبسته‌ی ما به مسائل مادی، بر ما تحمیل می‌کند؛ در حالی که واقعیت ندارد.» 📚 منبع: (کتاب روش تحلیل سیاسی/ صفحه ۳۹) 🌐 متأسفانه دلبستگی و وابستگی تعدادی از افراد مذهبی به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی ِ عموما اسرائیلی و آمریکایی، باعث شده گمان کنند دشمن اجازه خواهد داد نیروهای انقلابی در توییتر، اینستاگرام و تلگرام، کار انجام دهند. برای شدن یک هشتگ در توییتر، ذوق زده می‌شوند؛ غافل از آنکه اگر صاحب آن شبکه اجتماعی اجازه داده عبارت یا واژه ای ترند شود حتما محتوا به نفع خودش بوده است. 🔴 نتیجه این طوفان های توییتری و مناظرات اینستاگرامی، بیشتر منجر به معرفی و موجه ساختن چهره کریه توییتر و اینستاگرام می‌شود تا اینکه و هدایت داشته باشد. متأسفانه آب جوی افسارگسیخته، غلامان را در شبکه های اجتماعی خارجی برده و هنوز نمی خواهند متوجه شوند... ؟ ✍ زهراسادات امیری @daneshgahevelyat
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
#امام_خامنه_ای : «دلبستگی‌های ما موجب می‌شود ما یک چیزهایی را واقعیت بپنداریم که واقعیت ندارد. در وا
: 🌐 ما هم اهمیت را و اینکه بخشی از زندگی مردم شده است؛ قبول داریم اما بحث ما در مورد فضای مجازی این است که این عرصه از خارج و می‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را بی پناه رها کنیم. 🌐 تأکید مکرر بر و تشکیل شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و شرکت رؤسای سه قوه در آن به همین علت است اما متأسفانه اهتمام لازم به این موضوع نمی شود. (۲شهریور ۱۳۹۹) 💠 رهبر انقلاب در صحبت‌های امروز خود به دو مسئله مهم در زمینه فضای مجازی اشاره داشتند که در بالا ذکر شد. شاید اکنون این سخن فصل الخطاب شده باشد که آشکارا و صریح فرمودند: «این عرصه، از خارج مدیریت و هدایت می‌شود.» پس باید متوجه شد خلاف آنچه عده ای نظرداشتند؛ آنچه مدیریت و هدایت آن از خارج است را نمی توان با یکی دانست که مدیریت جنگ تحمیلی به دست فرماندهان کشور خودمان بود و نه مانند حضور در اینستاگرام و توییتر و تلگرام و واتساپ ذلیل و مطیع فرمان و هدایت دشمن!!! سفارش دیگر و تأکید مکرر ایشان بر لزوم و اهمیت بود که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است و نه تنها مسئولین سه قوه کم کاری کرده اند؛ که از نیروهای هم حرکتی مؤثر در زمینه و در زمینه این توصیه مؤکد رهبری ندیده ایم... ؟ ✍ زهراسادات امیری @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شعارهای عاشورا.mp3
11.59M
🔰موضوع: 🔆توضیح: استاد شهید در این سخنرانی ابتدا به معنای شعار و جایگاه و اهمیت آن می پردازند و سپس به تحلیل شعارهای امام حسین علیه السلام در روز عاشورا می پردازند. 🎙 در انتهای این جلسه استاد شهید برگشت ذوالجناح به خیمه گاه را می خوانند. گریه های استاد شهید در این جلسه عجیب است. 😭 : «طفل عزيز اباعبداللَّه مى‏گويد: اى اسب! «هَلْ سُقِىَ ابى امْ قُتِلَ عَطْشاناً؟» من از تو يك سؤال مى‏كنم: پدرم كه مى‏رفت، با لب تشنه رفت (گريه استاد)؛ من مى‏خواهم بدانم كه آيا پدرم را با لب تشنه شهيد كردند يا در دم آخر به او يك جرعه آب دادند؟ (گريه استاد) » @daneshgahevelyat
💯قطعا حق با جناب روحانی است و باید واقعیات را به مردم بگوید و جز سخن حق از آن شنیده نشود اما کاش پیش از آنکه دولتِ خود را انتقادپذیر معرفی کنند، لااقل به این نکته نیز توجه می‌کردند که هنوز آنچنان از انتشار خبر شکایت نهاد ریاست جمهوری از بخاطر تصمیمش مبنی بر ساخت یک فیلم درباره‌ی ایشان نگذشته است؛ آنهم درحالیکه هنوز حتی فیلم نامه‌ای نیز برای آن نوشته نشده است!! ➕البته بنظر میرسد صداوسیما نیز بهتر است بعد از درخواست جناب روحانی مبنی بر مقایسه عملکرد این دولت با ، مقدمات مناظره بین وزرای این دولت با دولت قبل را فراهم آورد تا بهتر و دقیق‌تر تفاوت عملکردها برای مردم مشخص شود! @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 ایران کربلاست 💠 عاشورا و حسین بن علی (ع) می‌توانست آنگونه که کشتی انقلاب اسلامی را از میان همه طوفان‌ها و حوادث به سلامت به ساحل پیروزی رسانده بود؛ سرانجام جنگ را نیز به گونه‌ای رقم زند که نه تنها همه معادلات و طرح‌های دنیا علیه انقلاب نتایج معکوس داشته باشد بلکه درست به نفع انقلاب اسلامی منجر شود. 🔰 در این میان سعی و تلاش گروه‌های وابسته به سازمان‌های جاسوسی جبهه ملی و نهضت آزادی و سازمان منافقین در ماه‌های آغازین شروع به تهاجم عراق بر آن بود که این نزاع نظامی را نزاع عرب و عجم و یک درگیری نژادی و قبیله‌ای در منطقه نشان دهند. آنگونه که حزب بعث صدام نیز به گونه‌ای دیگر همین انگیزه را مطرح می‌کند. 🔚 این دو موضع‌گیری واحد، در خارج و داخل ایران از سوی گروه‌های ضد انقلاب و بعث می‌تواند قرینه‌ای باشد از منابع مشترک این دو بخش حضرت امام با آنکه در روز نخست جنگ در اول مهر ۱۳۵۹ صدام یزید خوانده بود تا پایان روزهای جهاد و شهادت، جنگ هشت ساله را بدل از نزاع یزید و حسین(ع) دانستند و فرمودند:«حسینیان امروز ایران کربلاست.» @daneshgahevelyat
🔘بی پناهی مردم در فضای مجازی ♻️ نبض هدایتگری، مدیریت و کنترل افکار عمومی قرن‌هاست که در دست بوده است. اگرچه این مدیریت هنوز هم ادامه دارد اما زیرساخت‌های ارتباطاتی و شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در فرهنگ‌سازی و هویت بخشی جوامع دارند. ♻️ مدیریت افکار جهانیان، به دست آوردن اطلاعات، درآمدهای میلیاردی و به فساد کشاندن جوامع بشری، نمونه‌هایی از بهره‌مندی هژمونی غرب از شبکه‌های اجتماعی است. ♻️ فضای فریبندۀ برخی کاباره‌های مجازی مثل اینستاگرام، تلگرام و توییتر باعث شده است تا مرز آلودگی‌های شهوانی فقط یک کلیکی باشد که همانند کلنگی به ریشۀ درخت هویت دینی فرود می‌آید و حتی نشر معارف دینی در چنین فضایی را به بازی در زمین دشمن تبدیل کند. ♨️ اگر حوزویان و دلسوزان انقلابی برای حراست از هویت ملی مذهبیِ مردم بی‌پناه، در راستای راه‌اندازی تلاش ننمایند و از مسئولان مربوطه مطالبه گری جدی نداشته باشند؛ در به فساد کشیده شدن مردم به‌ویژه جوانان شریک هستند. /رحا @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ مراسماتی که یزید هم در آن شرکت می کند! ◀️ گاهی یک جریان موج خیز و حرکت‌زای اجتماعی، روح خود را از دست می‌دهد و از آن جز یک سلسله آداب و تشریفات بی‌اثر باقی نمی‌ماند. 🔸 امير المؤمنين فرمود اسلام به دست اموي‌ها مانند ظرفی که وارونه شود و محتوایش بیرون بریزد و جز خود ظرف باقی نماند، وارونه می‌شود و از محتوای خود خالی می‌شود (یُکْفَأُ الْاِسْلامُ کَما یُکْفَأُ الْاِناءُ). و ما، نام این پدیده اجتماعی را، تبدیل حرکت به بنیاد می‌نهیم. با ذکر یک مثال توضیح می‌دهم. 🔹 عزاداری سنتی امروز امام حسین (ع) تبدیل حرکت به بنیاد (عادت) است. این عزاداری که به حق درباره‌اش گفته شده: (مَنْ بَکی‌ٰ اَوْ اَبْکیٰ اَوْ تَباکیٰ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ) که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل فلسفه‌اش تهییج احساسات عليه يزيدها و ابن زیادها و به سود حسین‌ها و حسینی ها بوده. 🔸 در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقع نوعی سربازی است. 🔹 در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. 🔸 اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و محتوای این ظرف بیرون می‌ریزد و مسئله شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایان‌گر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرد از وظایف اجتماعی و بی رابطه با حسین های زمان و بی رابطه با یزیدها و عبيدالله‌های زمان بپا دارند. 🔹 اینجاست که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی عادت شده و محتوای ظرف بیرون ریخته و ظرف خالی باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور بدر آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را بپا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها (تباکی) اثر ندارد، اگر یک مَن اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی خورد. 📚 بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر - ص ۸۲ @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آیا مردم در قیامت با هم صحبت می کنند؟؟ 📍ﻓَﺈِﺫَﺍ ﻧُﻔِﺦَ ﻓِﻲ ﺍﻟﺼُّﻮﺭِ ﻓَﻠَﺎ ﺃَﻧﺴَﺎﺏَ ﺑَﻴْﻨَﻬُﻢْ ﻳَﻮْﻣَﺌِﺬٍ ﻭَﻟَﺎ ﻳَﺘَﺴَﺂءَﻟُﻮﻥَ (سوره مومنون آیه ۱۰۱) 📍ﭘﺲ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭ ﺩﻣﻴﺪﻩ ﺷﻮﺩ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻧﻪ ﻣﻴﺎﻧﺸﺎﻥ ﺧﻮﻳﺸﺎﻭﻧﺪﻱ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ (ﺍﺯ ﺣﺎﻝ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ) ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. 📍ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﻔّﻪ ﻱ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ﺳﺒﻚ ﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺲ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻱ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﻨّﻢ ﻣﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ.✳✳✳ 📍ﺳﺆﺍﻝ: ﺩﺭ ﺑﻌﻀﻲ ﺁﻳﺎﺕ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﺮﺩم ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ، ﺩﻟﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﭘﺎﺳﺦ: ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﻨﺎﻓﺎﺗﻲ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ؛ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻭّﻝ ﻛﻪ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: «ﻣﺮﺩم ﺍﺯ ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ» ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻭ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﺍﻫﻞ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻄﺎﻟﺒﻲ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﻲ ﭘﺮﺳﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﺁﻳﻪ ﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﺁﻏﺎﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﺴﺎﺏ ﻭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻱ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﻳﺎ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻨﺪ.✴✴✴
🔴عذاب برای دوستداران اشاعه فحشا 📍ﺇِﻥَّ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳُﺤِﺒُّﻮﻥَ ﺃَﻥ ﺗَﺸِﻴﻊَ ﺍﻟْﻔَﺎﺣِﺸَﺔُ ﻓِﻲ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍْ ﻟَﻬُﻢْ ﻋَﺬَﺍﺏٌ ﺃَﻟِﻴﻢٌ ﻓِﻲ ﺍﻟﺪُّﻧْﻴَﺎ ﻭَ ﺍﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﻭَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻳَﻌْﻠَﻢُ ﻭَ ﺃَﻧﺘُﻢْ ﻟَﺎ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ (سوره نور آیه ۱۹) 📍ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺑﺮﺍی ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺯشتی ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺷﺎﻳﻊ ﮔﺮﺩﺩ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭﺁﺧﺮﺕ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺭﺩﻧﺎکی ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ می ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ نمی ﺩﺍﻧﻴﺪ.✳✳✳ 📍ﺍﺷﺎﻋﻪ ی ﻓﺤﺸﺎ، ﮔﺎهی ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﻭ ﻗﻠﻢ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻋﻤﻞ ﺯﺷﺖ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺍﻓﺸﺎ ﻛﻨﺪ ﻭ ﮔﺎهب ﺑﺎ ﺗﺸﻮﻳﻖ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ. ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: کسی ﻛﻪ ﺁﻥ ﭼﻪ ﺭﺍ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ی ﻣﺆمنی ﺑﺸﻨﻮﺩ، ﺑﺮﺍی ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﻮ ﻛﻨﺪ، ﺟﺰء ﻣﺼﺎﺩﻳﻖ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺚ می ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: کسی ﻛﻪ ﻛﺎﺭ ﺯشتی ﺭﺍ ﺷﺎﻳﻊ ﻛﻨﺪ، ﻣﺎﻧﻨﺪ کسی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.✴✴✴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️ بزرگ‌ترین حجابِ عدالت «مدرنیزم» است. ⚡️ تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. «مانع اصلی تحققِ در کشور _گرچه عوامل متعددی دخیل‌اند_ چالشی است که ما با «تمدن مدرن» داریم. یعنی نظامِ سیاست، فرهنگ و اقتصاد لیبرال در طرفِ چالش با انقلاب اسلامی است و این مسئله‌ای است که ما به آن مبتلا هستیم. یعنی دوگانۀ ادبیات و فرهنگِ انقلاب اسلامی و فرهنگ غرب؛ مانع اصلی دستیابی به عدالت است و ما تا اصلاحات اساسی نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید. ما وقتی می‌خواهیم قیام برای عدالت کنیم حتماً باید در مقیاسِ تاریخی و مقیاسِ جهانی باشد. بعد، ذیل آن، برای تحقق عدالت در مقیاسِ ملی اقدام کنیم. به تعبیر دیگر، موانع تحقق عدالت یک‌سلسله موانع تاریخی و اجتماعی هستند، آن هم در مقیاس جامعه‌ی جهانی، که اگر به آن توجه نکنیم و صرفاً بخواهیم عدالت را در حوزۀ کشور خودمان و در _مثلاً_ مقیاس اقتصاد اقامه کنیم با موانع جدی روبه‌رو می‌شویم. لذا به نظر من، مهم‌ترین مانع تحقق عدالت، تمدن جدیدِ غرب هست. به تعبیر دیگر، بزرگ‌ترین حجابِ عدالت، است که به هیچ وجه نمی‌گذارد عدالت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی محقق شود. تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. یعنی آن ظلمی که در دورۀ نظام برده‌داری وجود داشته، اکنون تبدیل شده است به یک در دورۀ دموکراسی تبدیل شده است. این بزرگ‌ترین مانعی است که ما اگر بخواهیم به عدالت برسیم باید با آن مقابله کنیم. به تعبیر دیگر، عدالت‌خواهی باید حتماً ضمن اقامۀ تاریخی و اجتماعیِ عدالت باشد. درگیریِ بین انبیاء و فراعنه بر سر عدالت بوده و بعد هم کشیده شده به دوران ما؛ یعنی درگیری انقلاب اسلامی و غرب مدرن، درگیریِ اساسی است. ما در این مقیاس باید دنبال عدالت باشیم. بر همین اساس، به نظر من اصل انقلاب اسلامی و مراحل پنج‌گانه‌ای که حضرت آقا برای آن بیان فرمودند مراحلِ اقدام برای دستیابی به عدالت است. وقتی ما در فضای فرهنگ مدرن زندگی می‌کنیم و نرم‌افزارهای ادارۀ ما مبتنی بر بُنیان‌های تمدن مدرن هست، آدم‌های خوب هم در این ساختار گرفتار می‌شوند. من قبول دارم که شرایط، انسان را مجبور نمی‌کند و انسان مؤمن و انقلابی در زندگی شخصی، در سبک زندگی خصوصی و در اقدامات اجتماعی باید برعلیه این شرایط قیام کند، ولی باید توجه داشته باشیم که این موج، برخلاف تحقق عدالت در انقلاب اسلامی است و کسانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت قیام کنند باید برعلیه این موج حرکت کنند و بر این موج غلبه پیدا کنند. طبیعی است که بسیاری از آدم‌هایی که آدم‌های خوبی هم بودند، آرام‌آرام در مسیر مبارزه با این موج تغییر وضعیت دادند، استحاله شدند و گاهی خودشان هم در مسیر رقیب قرار گرفتند. بنابراین، دست‌پاک بودن، آلوده نشدن به اشرافیت و امثال اینها برای مدیرانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت و قسط در جمهوری اسلامی عمل کنند یک ضرورت است و فقدان آن موجب بخشی از بی‌عدالتی‌ها شده است. ما وقتی دنبال تعریف عدالت یا تحقق عدالت هستیم صرفاً‌ نباید دنبال مثلاً توزیع درآمد یا توزیع دارایی و ثروت باشیم، بلکه باید در یک مقیاس کلان، عدالت را دنبال کنیم. الان گاهی وقتی بحث از عدالت‌خواهی می‌شود فقط ضریب جینی یا نحوۀ توزیع دارایی و ثروت را دنبال می‌کنند؛ اینها کافی نیست؛ نه اینکه لازم نیست. گمانم این است که یکی از شاخص‌های تحقق عدالت این است که باید مبتنی بر باشد. ما عدالت مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال می‌کنیم. مکتب را اگر بخواهم یک مقدار تفصیل بدهم، هم باید از مبانی عدالت بحث کنیم و هم نظریۀ اجتماعیِ مبتنی بر آن مبانی و هم نظریۀ عدالت را و عدالت را مستند به این سه، ما باید تعریف کنیم. ما برای تحقق عدالت در یک قدم نیاز به مکتب داریم و بعد در قدم بعد نیاز به علم داریم. یعنی این مکتب باید فرآوری شود و تبدیل به دانش شود و بعد نیاز به برنامه‌ریزی داریم، یعنی باید به مدل‌های علم برنامه‌ریزی تبدیل شود. و الّا اگر علم برنامه‌ریزی همان علم برنامه‌ریزی غربی باشد و علومی هم که مبتنی بر آن ما بخواهیم تحقق عدالت را دنبال کنیم همان هستند، مکتب ما تحقق نخواهد یافت. پس عدالت‌خواهی باید مبتنی بر مکتب باشد. اگر شما دنبال مکتب اسلام هستید ولی می‌خواهید از علم مدرن استفاده کنیدبه چالش برمی‌خورید. ما الان مشکل‌مان همین است که انقلاب ما دنبال تحققِ مکتب اسلام است ولی سازوکارهایی که برای تحقق عدالت به کار می‌گیریم سازوکارهای مدرن است و همین بحران ایجاد کرده است. و حتماً توجه هم باید داشته باشیم که وقتی ما دنبال تحقق عدالت هستیم نمی‌شود عدالت سیاسی را از عدالت اقتصادی و عدالت فرهنگی جدا کرد؛ یعنی عدالت در قدرت، اطلاع و ثروت به هم پیوسته هستند.» @daneshgahevelyat