eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
481 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ مراسماتی که یزید هم در آن شرکت می کند! ◀️ گاهی یک جریان موج خیز و حرکت‌زای اجتماعی، روح خود را از دست می‌دهد و از آن جز یک سلسله آداب و تشریفات بی‌اثر باقی نمی‌ماند. 🔸 امير المؤمنين فرمود اسلام به دست اموي‌ها مانند ظرفی که وارونه شود و محتوایش بیرون بریزد و جز خود ظرف باقی نماند، وارونه می‌شود و از محتوای خود خالی می‌شود (یُکْفَأُ الْاِسْلامُ کَما یُکْفَأُ الْاِناءُ). و ما، نام این پدیده اجتماعی را، تبدیل حرکت به بنیاد می‌نهیم. با ذکر یک مثال توضیح می‌دهم. 🔹 عزاداری سنتی امروز امام حسین (ع) تبدیل حرکت به بنیاد (عادت) است. این عزاداری که به حق درباره‌اش گفته شده: (مَنْ بَکی‌ٰ اَوْ اَبْکیٰ اَوْ تَباکیٰ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ) که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل فلسفه‌اش تهییج احساسات عليه يزيدها و ابن زیادها و به سود حسین‌ها و حسینی ها بوده. 🔸 در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقع نوعی سربازی است. 🔹 در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. 🔸 اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و محتوای این ظرف بیرون می‌ریزد و مسئله شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایان‌گر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرد از وظایف اجتماعی و بی رابطه با حسین های زمان و بی رابطه با یزیدها و عبيدالله‌های زمان بپا دارند. 🔹 اینجاست که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی عادت شده و محتوای ظرف بیرون ریخته و ظرف خالی باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور بدر آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را بپا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها (تباکی) اثر ندارد، اگر یک مَن اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی خورد. 📚 بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر - ص ۸۲ @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آیا مردم در قیامت با هم صحبت می کنند؟؟ 📍ﻓَﺈِﺫَﺍ ﻧُﻔِﺦَ ﻓِﻲ ﺍﻟﺼُّﻮﺭِ ﻓَﻠَﺎ ﺃَﻧﺴَﺎﺏَ ﺑَﻴْﻨَﻬُﻢْ ﻳَﻮْﻣَﺌِﺬٍ ﻭَﻟَﺎ ﻳَﺘَﺴَﺂءَﻟُﻮﻥَ (سوره مومنون آیه ۱۰۱) 📍ﭘﺲ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭ ﺩﻣﻴﺪﻩ ﺷﻮﺩ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻧﻪ ﻣﻴﺎﻧﺸﺎﻥ ﺧﻮﻳﺸﺎﻭﻧﺪﻱ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ (ﺍﺯ ﺣﺎﻝ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ) ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. 📍ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﻔّﻪ ﻱ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ﺳﺒﻚ ﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺲ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻱ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﻨّﻢ ﻣﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ.✳✳✳ 📍ﺳﺆﺍﻝ: ﺩﺭ ﺑﻌﻀﻲ ﺁﻳﺎﺕ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﺮﺩم ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ، ﺩﻟﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﭘﺎﺳﺦ: ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﻨﺎﻓﺎﺗﻲ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ؛ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻭّﻝ ﻛﻪ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: «ﻣﺮﺩم ﺍﺯ ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ» ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻭ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﺍﻫﻞ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻄﺎﻟﺒﻲ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﻲ ﭘﺮﺳﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﺁﻳﻪ ﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﺁﻏﺎﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﺴﺎﺏ ﻭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻱ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﻳﺎ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻨﺪ.✴✴✴
🔴عذاب برای دوستداران اشاعه فحشا 📍ﺇِﻥَّ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳُﺤِﺒُّﻮﻥَ ﺃَﻥ ﺗَﺸِﻴﻊَ ﺍﻟْﻔَﺎﺣِﺸَﺔُ ﻓِﻲ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍْ ﻟَﻬُﻢْ ﻋَﺬَﺍﺏٌ ﺃَﻟِﻴﻢٌ ﻓِﻲ ﺍﻟﺪُّﻧْﻴَﺎ ﻭَ ﺍﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﻭَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻳَﻌْﻠَﻢُ ﻭَ ﺃَﻧﺘُﻢْ ﻟَﺎ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ (سوره نور آیه ۱۹) 📍ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺑﺮﺍی ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺯشتی ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺷﺎﻳﻊ ﮔﺮﺩﺩ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭﺁﺧﺮﺕ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺭﺩﻧﺎکی ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ می ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ نمی ﺩﺍﻧﻴﺪ.✳✳✳ 📍ﺍﺷﺎﻋﻪ ی ﻓﺤﺸﺎ، ﮔﺎهی ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﻭ ﻗﻠﻢ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻋﻤﻞ ﺯﺷﺖ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺍﻓﺸﺎ ﻛﻨﺪ ﻭ ﮔﺎهب ﺑﺎ ﺗﺸﻮﻳﻖ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ. ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: کسی ﻛﻪ ﺁﻥ ﭼﻪ ﺭﺍ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ی ﻣﺆمنی ﺑﺸﻨﻮﺩ، ﺑﺮﺍی ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﻮ ﻛﻨﺪ، ﺟﺰء ﻣﺼﺎﺩﻳﻖ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺚ می ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: کسی ﻛﻪ ﻛﺎﺭ ﺯشتی ﺭﺍ ﺷﺎﻳﻊ ﻛﻨﺪ، ﻣﺎﻧﻨﺪ کسی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.✴✴✴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️ بزرگ‌ترین حجابِ عدالت «مدرنیزم» است. ⚡️ تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. «مانع اصلی تحققِ در کشور _گرچه عوامل متعددی دخیل‌اند_ چالشی است که ما با «تمدن مدرن» داریم. یعنی نظامِ سیاست، فرهنگ و اقتصاد لیبرال در طرفِ چالش با انقلاب اسلامی است و این مسئله‌ای است که ما به آن مبتلا هستیم. یعنی دوگانۀ ادبیات و فرهنگِ انقلاب اسلامی و فرهنگ غرب؛ مانع اصلی دستیابی به عدالت است و ما تا اصلاحات اساسی نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید. ما وقتی می‌خواهیم قیام برای عدالت کنیم حتماً باید در مقیاسِ تاریخی و مقیاسِ جهانی باشد. بعد، ذیل آن، برای تحقق عدالت در مقیاسِ ملی اقدام کنیم. به تعبیر دیگر، موانع تحقق عدالت یک‌سلسله موانع تاریخی و اجتماعی هستند، آن هم در مقیاس جامعه‌ی جهانی، که اگر به آن توجه نکنیم و صرفاً بخواهیم عدالت را در حوزۀ کشور خودمان و در _مثلاً_ مقیاس اقتصاد اقامه کنیم با موانع جدی روبه‌رو می‌شویم. لذا به نظر من، مهم‌ترین مانع تحقق عدالت، تمدن جدیدِ غرب هست. به تعبیر دیگر، بزرگ‌ترین حجابِ عدالت، است که به هیچ وجه نمی‌گذارد عدالت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی محقق شود. تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. یعنی آن ظلمی که در دورۀ نظام برده‌داری وجود داشته، اکنون تبدیل شده است به یک در دورۀ دموکراسی تبدیل شده است. این بزرگ‌ترین مانعی است که ما اگر بخواهیم به عدالت برسیم باید با آن مقابله کنیم. به تعبیر دیگر، عدالت‌خواهی باید حتماً ضمن اقامۀ تاریخی و اجتماعیِ عدالت باشد. درگیریِ بین انبیاء و فراعنه بر سر عدالت بوده و بعد هم کشیده شده به دوران ما؛ یعنی درگیری انقلاب اسلامی و غرب مدرن، درگیریِ اساسی است. ما در این مقیاس باید دنبال عدالت باشیم. بر همین اساس، به نظر من اصل انقلاب اسلامی و مراحل پنج‌گانه‌ای که حضرت آقا برای آن بیان فرمودند مراحلِ اقدام برای دستیابی به عدالت است. وقتی ما در فضای فرهنگ مدرن زندگی می‌کنیم و نرم‌افزارهای ادارۀ ما مبتنی بر بُنیان‌های تمدن مدرن هست، آدم‌های خوب هم در این ساختار گرفتار می‌شوند. من قبول دارم که شرایط، انسان را مجبور نمی‌کند و انسان مؤمن و انقلابی در زندگی شخصی، در سبک زندگی خصوصی و در اقدامات اجتماعی باید برعلیه این شرایط قیام کند، ولی باید توجه داشته باشیم که این موج، برخلاف تحقق عدالت در انقلاب اسلامی است و کسانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت قیام کنند باید برعلیه این موج حرکت کنند و بر این موج غلبه پیدا کنند. طبیعی است که بسیاری از آدم‌هایی که آدم‌های خوبی هم بودند، آرام‌آرام در مسیر مبارزه با این موج تغییر وضعیت دادند، استحاله شدند و گاهی خودشان هم در مسیر رقیب قرار گرفتند. بنابراین، دست‌پاک بودن، آلوده نشدن به اشرافیت و امثال اینها برای مدیرانی که می‌خواهند برای تحقق عدالت و قسط در جمهوری اسلامی عمل کنند یک ضرورت است و فقدان آن موجب بخشی از بی‌عدالتی‌ها شده است. ما وقتی دنبال تعریف عدالت یا تحقق عدالت هستیم صرفاً‌ نباید دنبال مثلاً توزیع درآمد یا توزیع دارایی و ثروت باشیم، بلکه باید در یک مقیاس کلان، عدالت را دنبال کنیم. الان گاهی وقتی بحث از عدالت‌خواهی می‌شود فقط ضریب جینی یا نحوۀ توزیع دارایی و ثروت را دنبال می‌کنند؛ اینها کافی نیست؛ نه اینکه لازم نیست. گمانم این است که یکی از شاخص‌های تحقق عدالت این است که باید مبتنی بر باشد. ما عدالت مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال می‌کنیم. مکتب را اگر بخواهم یک مقدار تفصیل بدهم، هم باید از مبانی عدالت بحث کنیم و هم نظریۀ اجتماعیِ مبتنی بر آن مبانی و هم نظریۀ عدالت را و عدالت را مستند به این سه، ما باید تعریف کنیم. ما برای تحقق عدالت در یک قدم نیاز به مکتب داریم و بعد در قدم بعد نیاز به علم داریم. یعنی این مکتب باید فرآوری شود و تبدیل به دانش شود و بعد نیاز به برنامه‌ریزی داریم، یعنی باید به مدل‌های علم برنامه‌ریزی تبدیل شود. و الّا اگر علم برنامه‌ریزی همان علم برنامه‌ریزی غربی باشد و علومی هم که مبتنی بر آن ما بخواهیم تحقق عدالت را دنبال کنیم همان هستند، مکتب ما تحقق نخواهد یافت. پس عدالت‌خواهی باید مبتنی بر مکتب باشد. اگر شما دنبال مکتب اسلام هستید ولی می‌خواهید از علم مدرن استفاده کنیدبه چالش برمی‌خورید. ما الان مشکل‌مان همین است که انقلاب ما دنبال تحققِ مکتب اسلام است ولی سازوکارهایی که برای تحقق عدالت به کار می‌گیریم سازوکارهای مدرن است و همین بحران ایجاد کرده است. و حتماً توجه هم باید داشته باشیم که وقتی ما دنبال تحقق عدالت هستیم نمی‌شود عدالت سیاسی را از عدالت اقتصادی و عدالت فرهنگی جدا کرد؛ یعنی عدالت در قدرت، اطلاع و ثروت به هم پیوسته هستند.» @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 و 🔸اولین محور و است. قیام به‌عنوان یک اتفاق ، و در جهان اسلام از کجا شروع شده و به کجا منتهی شده است. 🔸 عاشورا زنده‌کننده «اشهد ان محمدا رسول‌الله» است. عاشورا اگر نبود تمام حرکت از بین می‌رفت و هیچ‌چیز از اسلام باقی نمی‌ماند. عاشورا به‌نحوی همان رسالت انبیاست و رسالتی است که تمام انبیا از آدم تا خاتم داشته‌اند. 🔸 آن بحث «حسین وارث آدم» هم همین است. همه رسالت با ظهور بنی‌امیه، درحال از بین رفتن بود. مستنداتی از که شخصیت برجسته‌ای در بین عرفا و در جهان است. بصری می‌گوید معاویه چهار کار خلاف انجام داد که یک موردش هم برای تبهکاری کافی بود: «خلافت اسلامی را صاحب شد، یزید را حاکم کرد، حجربن عدی را به شهادت رساند و ادعای خویشاوندی با زیادبن ابیه را کرد.» بنی‌امیه عملا داشت تمام رسالت انبیا را از بین می‌برد. 🔸امام‌حسین(ع) تمام این حرکت را متوقف کرد. اگر بنی‌امیه موفق می‌شدند، تمام آثار اسلامی را از بین می‌بردند. 🔸معروف است که ابوسفیان می‌گوید حکومت را بین خودتان بازی دهید یا ولید به قرآن تیری می‌زند و می‌گوید وقتی پیش خدا رفتید بگویید ولید چنین کرد و امام‌حسین این ذات را برملا کرد… . @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | ‏شما امروز ‎ رو می‌بینید من فرماندهان این‌هارو در غرب می‌بینم راهی که امثال کیوان‌ها دارن میرن نمونش همون خوی حیوانی هست که در غرب رفتن و میرن و در دانشگاهای ما دارن لیبرال‌ها به جوان‌های ما تجویز می‌کنن! 📍هر چقدر از این حیوان‌ها نفرت دارید فریادتونو بر سر ‎ بزنید. @daneshgahevelyat
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
‍ 📛 دشمنان ولایت؛ از زنازادگی قاتلان امام حسین (ع) تا آمار بین‌المللی کشورها در جهان امروز!! 🏴 حماسه‌ی کربلا و قصه‌ی عاشورا، ظرائف و عبرت‌های بسیاری دارد که برخی از آن‌ها هنوز کشف و بیان نشده است، این مجموعه نوشتار به دنبال پررنگ‌کردن این تاریخی است که یکی از نتایج عمده‌ی ، زنازادگی و حرام‌زادگی، در جامعه و جوامع، درگیر شدن با جریان ولایت، قتل و خشونت، شردوستی، جنگ علیه خدا و ولایت انبیاء، ائمه (ع) و زعما است! و اگر می‌خواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم، بی‌شک حلال‌زادگی و بالابردن ، مهم‌ترین مؤلفه‌ی آن است. 📌 توجه و انسان به واژه‌هایی چون «ابن» و «بنت» در گفت‌وگوهای ردوبدل شده بین فرماندهان و سپاهیان دو سوی جنگ در کربلا، نخست، حساسیت چشمگیری برای بیننده به وجود نمی‌آورد اما با نگرشی دوباره و پرگستره، حقایقی رخ می‌نماید؛ از جمله آن‌که بهره‌برداری از عاشورای دیروز، برای درس‌آموزی و عبرت‌پذیری امروز، فردا و فرداها خواهد بود و مصداقی است از جمله‌ی *کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا*... / قسمت اول 🏴 روز عاشورا به نیمه رسیده بود که امام حسین (ع) با اتمام حجّت و ارائه‌ی شواهد بسیار در سخنان خود، سپاه سیه‌روی یزید را از قتل و خون‌ریزی بر حذر می‌داشت. اما تأثیری در دل‌های ناپاکان نداشت؛ از این‌رو، با فریادی رعد آسا در برابر دل‌ها و دیده‌های دو سپاه فرمود: 🔰 «أَلا! وَ إِن الدعِی بْنَ الدعِی قَدْ رَکزَ بَینَ اثْنَتَینِ: بَینَ السلةِ وَالذلةِ، وَ هَیهاتَ مِنا الذلةُ، یأْبَی الله‏ُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ؛ 📍آگاه باشید که زنازاده‌‏ی فرزند زنازاده، مرا بین دو چیز مخیّر نموده است: جنگ و شمشیر و یا ذلت و خواری. و ذلت و خواری از ما هرگز؛ زیرا خداوند و رسولش و مؤمنان، آن را برای ما نمی‌‏پذیرند!» 🔻 در پی این سخن، امام حسین (ع) حقیقتی ژرف و شگرف را برای تمامی انسان‌ها بازگو کردند و فرمودند: 📌 «هَیهاتَ مِنا الذلةُ، یأْبَی‏الله‏ُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُه وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنُوفٌ حَمِیةٌ وَ نُفُوسٌ أَبِیةٌ؛ 🔻 ذلت از ما بسیار دور است، و خدا و رسول و مؤمنان و دامن‏‌های پاک و پاکیزه که ما را پرورانده‌اند و افراد با حمیت و نفوس با غیرت آن‌را برای ما نمی‌‏پسندند.» 📜 منابع: 🔹لهوف، ص۹۷ 🔸بحارالانوار، ج۴۵، ص۸۳ 🔹احتجاج، ج۲، ص۳۰۰ 🔸مقتل ابومخنف، ص۲۳۹ @daneshgahevelyat
🚩 / قسمت دوم 🔹 «عبید الله بن الحر جعفی» از قبیله بنی‌سعد بود. وی از هواداران عثمان بود و پس از قتل عثمان، به معاویه پیوست و در جنگ صفین علیه امام علی(ع) جنگید و پس از شهادت امام علی(ع) به کوفه رفت. عبیدالله تا زمان قیام امام حسین(ع) در کوفه سکونت داشت و از بزرگان و اشراف کوفه بود و وقتی مقدمات قیام آن حضرت فراهم شد و حضرت به طرف کوفه حرکت نمود، عبیدالله عمداً از کوفه بیرون آمد تا با امام حسین(ع) روبه‌رو نشود. اما عبیدالله در منزل‌گاهی به نام «قصر بنی مقاتل» با اباعبدالله(ع) روبه‌رو شد. 🔸 امام حسین(ع) در ضمن سخنانی به او فرمود: «تو گناهان زیادی مرتکب شده‌ای، آیا می‌خواهی توبه کنی و از آن گناهان پاک گردی و در این قیام، همراه من شوی؟» اما ابن حر جعفی به امام گفت: «به خدا سوگند، ای پسر دختر پیغمبر! اگر تو در کوفه تنها نبودی و یارانی داشتی که با دشمن بجنگند، من هم یاریت می‌کردم، ولی شیعیان تو را در کوفه دیدم که از ترس بنی‌امیه در خانه‌های خود خزیده‌اند، تو را به خدا همراهی خود را از من مخواه، ولی هر قدر بتوانم با تو همراهی می‌کنم، و حاضرم این اسبم را که بی‌نظیر است به شما هدیه دهم». 🔺 امام حسین(ع) نیز به او فرمود: «ما برای اسب و شمشیرت به سراغت نیامدیم، فقط به این خاطر آمدیم که از تو یاری بطلبیم. اگر نسبت به بذل جانت در راه ما بخل می‌ورزی، نیازی به چیزی از اموال تو نداریم.» و سپس این آیه از سوره کهف را خواند: «و ما کنت متخذ المضلین عضدا»؛ ما گمراهان را به یاری خود نمی‌طلبیم. 🔺 امام(ع) پس از این گفتگوها به عبیدالله بن حرّ فرمود: «اگر قصد یاری ما را نداری، پس از خدا بترس و با آنان که با ما می‌جنگند، نباش! به خداسوگند! هر کس فریاد استغاثه ما را بشنود و به یاری ما نشتابد یقیناً آخرت او تباه خواهد شد.» عبیدالله بن حر عرض کرد: نه، هرگز چنین نخواهد شد! ان‌شاءالله، و من با دشمن شما همراهی نخواهم کرد. ❌ بعد از واقعه کربلا، ابن حر، به شدت پشیمان شد و به همین لحاظ به زیارت امام حسین(ع) رفت و بعد از مدتی در کنار مختار ثقفی، قیام کرد، اما بعد از زمان کوتاهی، از سپاه مختار نیز روی‌گردان شد و به لشکر مصعب در مقابل مختار پیوست و بعد از شهادت مختار، با مصعبیان نیز درگیر شد و نهایتاً در سال ۶۸ هجری، هفت سال بعد از واقعه کربلا، در آب غرق شد و دنیا و آخرت خود را تباه کرد!! @daneshgahevelyat
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
/ قسمت سوم ⭕️ دشمنان ولایت؛ از زنازادگی قاتلان امام حسین (ع) تا آمار بین‌المللی کشورها در جهان امروز!! 👤 عبیدالله بن زیاد کیست؟ 👤 عبیدالله در زمان حادثه عاشورا فرمانده‌ی کوفه بود که شهادت امام حسین -علیه‌السلام- و یاران او به دستور وی انجام گرفت. 🔻 ابن زیاد را «ابن مرجانه» هم می‌گویند! زیرا نام مادر او کنیزی زناکار و مجوسی به نام «مرجانه» بود. پس از عاشورا که اسرای اهل بیت -علیهم‌السلام- را در کوفه وارد دارالاماره کردند، حضرت زینب -علیهاالسلام- خطاب به ابن زیاد، او را «ابن مرجانه» خواند که این، اشاره به نسب ناپاک و زنازادگی او بود و رسواگر حاکم مغرور کوفه. 📍عبیدالله از سرداران مشهور اموی بود که در سال ۵۴ هجری از طرف معاویه به حکومت خراسان گمارده شد و در سال ۵۶ از آن‌جا عزل و به حکمرانی بصره منصوب شد. پس از مرگ معاویه و روی کار آمدن یزید و با حرکت مسلم بن عقیل به سمت کوفه، با حفظ سمت، والی کوفه نیز شد و اوضاع را تحت کنترل درآورد و مسلم بن عقیل را به شهادت رساند و پس از آن، فرمان قتل سید الشهدا -علیه‌السلام- و یاران او و اسارت اهل‌بیت -علیهم‌السلام- را به عمر بن سعد ـ که فرمانده سپاه کوفه در کربلا بود ـ داد. 🔻 عبیدالله، فرزند زیاد بن ابیه است؛ زیاد کسی بود که به خاطر ارتباط فراوان (گناه زنای) مردان با مادرش، کسی نتوانست نسب او را مشخص کند و نام پدر وی را ذکر کند! 📍از این رو، او را زیاد، پسر پدرش (زیاد بن ابیه) می‌نامیدند. معاویه می‌کوشید این حلقه مفقوده را مشخص کند و زیاد را از این ننگ دور سازد. بدین خاطر، او را زیاد بن ابی‌سفیان خطاب کرد. اما اقبال و استقبال از سوی عموم آشنایان با تاریخ خانوادگی زیاد، صورت نگرفت و باز هم او را زیاد بن ابیه می‌نامیدند. 📜 منابع: 🔹سفینة البحار، ج۱، ص۵۸۰ 🔸معارف و معاریف، ج۴، ص۱۵۳۰ 🔹دایرة المعارف بزرگ اسلامی، ج۳، ص۶۴۰ 🔸فرهنگ عاشورا، ص۳۰۵ @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رابطه جنسی زنان در پیشقدم نشدن در زندگـــی زناشویی،یڪی از بدترین رفتارهایی ڪه یڪ زن نسبت به همسرش داره اینڪه نشون بده به رابطه جنسی نیاز و تمایل نداره و عقیده داشتہ باشہ ڪه فقط مرد باید پیشقدم بشہ و پیشقدم شدن در رابطہ را برای خودش ڪسر شأن میدونن. این طــرز تفڪر یڪی از مخرب ترین رفتارها در روابط زناشوییه... ✴️ به شوهرتان نشان دهید که به رابطه جنسی نیاز دارید. ⭕️ یکی از بدترین رفتارهایی که یک زن نسبت به شوهرش دارد این است که نشون میده، ⚠️ به رابطه جنسی نیازی نداره و عقیده داره که فقط مرد باید پیشقدم بشه …! 🌿 اینجا دیگه مرد تامین کننده نیست، بلکه تامین شونده است و دیگه اون رضایت و آرامش و اعتبارش ازش گرفته میشه. 🔺 یکی از دلایل عمده‌ ی گرایش آقایون متاهل به سمت زنان دیگه اینه که؛ 🔷 آقا می‌ خواد خانومشو تامین کنه، خانوم هم پسش میزنه. مثلاً تو رابطه‌ ی جنسی، تو مسائل مالی، تو مسائل عاطفی و … 🔶 بعد یه خانوم دیگه پیدا میشه و بهش اون حس تامین کنندگی را میده … ❣️ پس خانوم‌ های عزیز شما هم گاهی برای رابطه جنسی با همسرتون پیشقدم بشید و رابطه جنسی را کلید بزنید. 💑 رابطه جنسی یه رابطه و لذت دو طرفه است. @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 شرط همراهی با امام، یک جمله است: «باذِلاً فینا مُهجَتَه، مُوَطَّناً عَلی لِقاءِ الله نفسَه». 💥 «باذِلاً فینا مُهجَتَه مُوَطَّناً عَلی لِقاءِ الله نفسَه» مقدمۀ سیر الی الله است. اگر انسان این‌طور نباشد، طالب خدا نیست. «اگر نتوانیم در فضای محرّم، از و تعینات دست برداریم، قاعدتاً بعید است روز عاشوراء، لااقل در ، بتوانیم در صف اصحاب سیدالشهداء، جان خودمان را تقدیم کنیم. در «زیارت جامعة ائمة المؤمنین»، یک جمله‌ای آمده که اگر ما در صفین، جمل، نهروان یا کربلاء نبودیم، در کنار شما هستیم. این حضورِ با نیت و قلب، وقتی است که انسان به امام حسین –علیه‌السلام- که می‌رسد، دیگر همه چیز را فراموش می‌کند. کسی که در کنار ایشان به یاد گذشته و آینده‌ها و در گرو آرزوهای طولانی است، نمی‌تواند مهاجر الی الله باشد و با حضرت سیر کند. به همین جهت است که از مکه که آمدند در خطبه‌شان فرمودند: «مَنْ کانَ فِینَا بَاذِلًا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَائِنَا نَفْسَهُ فَلْیرْحَل مَعَنا»؛ کسی که حاضر است خون دلش را در راه ما بدهد و آماده است، با ما همراه شود. چون بین ما و لقاءالله فاصله‌ای نیست. درست است که «انَّ الرّاحِل الیک قریبُ المسافة»، ولی کوچ کردن به سمت خدا این مقدمات را می‌خواهد و مقدّمه‌اش همین «باذِلاً فینا مُهجَتَه مُوَطَّناً عَلی لِقاءِ الله نفسَه» است وگرنه آدم، طالب نیست». @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙 ❓❓چرا در دنیای شهادت حضرت مسیح را جشن می گیرند ولی در برای شهادت امام حسین (ع) عزاداری میکنیم؟؟ 🔅از نظر اسلام ، شهادت حسین بی علی از دیدگاه یک موفقیت بود . لازم نیست مسیحی ها بگویند ؛ در هزار و سیصد و پنجاه سال پیش ، خود پیشوایان اسلام گفته اند. 🌀اما اسلام یک طرف دیگر هم دارد قضایا را همیشه از جنبه شخصی مطالعه نمیکند ، از جنبه هم مطالعه می کند. 🌀حادثه ی عاشورا از جنبه ی اجتماعی و نسبت به کسانی که مرتکب آن شدند ، مظهر یک انحطاط در بود. لذا دائما باید یادآوری بشود که دیگر چنین کاری را مرتکب نشوند . ✳️ثالثا این موضوع برای ثیقل دادن اسلامی و انسانی است ، اما به شرط اینکه ما این را درست درک بکنیم . ما باید در اوضاع مذهبی خودمان رفرم ایجاد کنیم ؛البته نه در مذهب ، بلکه در کار خودمان. 📚نهضت حسینی ، ص 10 @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا