eitaa logo
در مسیر وحی
1.3هزار دنبال‌کننده
153 عکس
91 ویدیو
12 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 👣در مسیر فهم درست قرآن کریم 📜تفسیر روایی 💧به ترتیب نزول قرآن کریم 🎤با بیان استاد بهرامی(حافظ کل قرآن کریم) مطالب ناب اهل بیتی در آیات قرآن کریم ✅️برای اولین بار در تاریخ ارتباط: @adghahrudi
مشاهده در ایتا
دانلود
نجم۱.mp3
86.93M
درباره دعوت و ایمان تفاوت اضلال و اغوا بخش اول درباره معراج https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
نجم۲.mp3
91.49M
نمیدونم چطور واقعا در خور شان نعمات خدای متعال شکرگزار باشم فهم خاص درک ایات و انتقال این مفهوم به زبان ساده از الطاف خدای عزیزم هست گوش کنید این ویس رو خیلی رزق معنوی و فهم خوبی نصیبتون خواهد شد ان شاءالله ↙️لینک کانال در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
نجم۳.mp3
71.58M
دقت کنید ایه اخر سوره نجم سجده واجب داره نکاتی مهم درباره بت پرستی و شیاطین https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
نجم۴.mp3
58.67M
درباره فرشتگان نکاتی پیرامون انسان و ارزوها و.‌‌.. https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در مسیر وحی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی خَلَقَ نُورَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) مِنْ نُورٍ اخْتَرَعَهُ مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ وَ جَلَالِهِ وَ هُوَ نُورُ لَاهُوتِیَّتِهِ الَّذِی ابْتَدَأَ مِنْ لَاهٍ أَیْ مِنْ إِلَهِیَّتِهِ مِنْ أَیْنِیَّتِهِ الَّذِی ابْتَدَأَ مِنْه وَ تَجَلَّی لِمُوسَی بْنِ عِمْرَانَ (علیه السلام) بِهِ فِی طُورِ سَیْنَاءَ فَمَا اسْتَقَرَّ لَهُ وَ لَا طَاقَ مُوسَی (علیه السلام) لِرُؤْیَتِهِ وَ لَا ثَبَتَ لَهُ حَتَّی خَرَّ صَاعِقاً مَغْشِیّاً عَلَیْهِ وَ کَانَ ذَلِکَ النُّورُ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) فَلَمَّا أَرَادَ اللَّهُ أَنْ یَخْلُقَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) مِنْهُ قَسَّمَ ذَلِکَ النُّورِ شَطْرَیْنِ فَخَلَقَ مِنَ الشَّطْرِ الْأَوَّلِ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) وَ مِنَ الشَّطْرِ الْآخَرِ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ (علیه السلام) وَ لَمْ یَخْلُقْ مِنْ ذَلِکَ النُّورِ غَیْرَهُمَا خَلَقَهُمَا اللَّهُ بِیَدِهِ وَ نَفَخَ فِیهِمَا بِنَفْسِهِ مِنْ نَفْسِهِ لِنَفْسِهِ وَ صَوَّرَهُمَا عَلَی صُورَتِهِمَا وَ جَعَلَهُمَا أُمَنَاءَ لَهُ وَ شُهَدَاءَ عَلَی خَلْقِهِ وَ خُلَفَاءَ عَلَی خَلِیقَتِهِ وَ عَیْناً لَهُ عَلَیْهِمْ وَ لِسَاناً لَهُ إِلَیْهِمْ قَدِ اسْتَوْدَعَ فِیهِمَا عِلْمَهُ وَ عَلَّمَهُمَا الْبَیَانَ وَ اسْتَطْلَعَهُمَا عَلَی غَیْبِهِ وَ جَعَلَ أَحَدَهُمَا نَفْسَهُ وَ الْآخَرَ رُوحَهُ لَا یَقُومُ وَاحِدٌ بِغَیْرِ صَاحِبِهِ ظَاهِرُهُمَا بَشَرِیَّهًٌْ وَ بَاطِنُهُمَا لَاهُوتِیَّهًٌْ ظَهَرَا لِلْخَلْقِ عَلَی هَیَاکِلِ النَّاسُوتِیَّهًِْ حَتَّی یُطِیقُوا رُؤْیَتَهُمَا وَ هُوَ قَوْلُهُ تَعَالَی وَ لَلَبَسْنا عَلَیْهِمْ ما یَلْبِسُونَ فَهُمَا مَقَامُ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ حِجَابُ خَالِقِ الْخَلَائِقِ أَجْمَعِینَ بِهِمَا فَتَحَ اللَّهُ بَدْءَ الْخَلْقِ وَ بِهِمَا یَخْتِمُ الْمُلْکَ وَ الْمَقَادِیرَ. امام کاظم (علیه السلام)- خدای تبارک‌وتعالی نور محمّد (صلی الله علیه و آله) را از نوری آفرید که آن را از نور عظمت و بزرگی خود به وجود آورد و آن، نور لاهوتی او است که از «لاه» به وجود آورد یعنی از خداوندی‌اش، از وجودش که از آن به وجود آورد و در طور سینا بر موسی‌بن‌عمران (علیه السلام) تجلّی کرد و آرام و قرار نگرفت و موسی (علیه السلام) برای دیدن او تاب نیاورد و در جایش ثابت نماند تا اینکه مدهوش و بی‌هوش به زمین افتاد و آن نور محمّد (صلی الله علیه و آله) بود. هنگامی خداوند خواست محمّد (صلی الله علیه و آله) را از آن بیافریند، آن نور را به دو بخش تقسیم کرد و از بخش اوّل محمّد (صلی الله علیه و آله) و از بخش دیگر علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) آفرید و از آن نور غیر آن دو را نیافرید. خداوند آن دو را با دست [قدرت] خویش آفرید و خودش، از خودش و برای خودش در آن دو دمید و آن دو را به شکل خودشان صورتگری کرد و آن دو را امانتدارانش، شاهدان بر خلقش، جانشینان بر مخلوقاتش و چشمش بر آنان و زبانش به‌سوی آن‌ها قرار داد. علمش را در وجود آن‌ها به ودیعه سپرد و به آن دو، «بیان» آموخت و آن دو را بر غیبش آگاه کرد و یکی را جانش و دیگری را روحش قرار داد که هیچ‌یک بدون رفیقش پابرجا نمی‌ماند. ظاهرشان بشری و باطنشان الهی است. به صورت چهره‌های طبیعی و بشری برای خلق ظاهر شده‌اند تا دیدن آن دو را تحمّل کنند و آن کلام خداوند متعال است؛ وَ لَلَبَسْنا عَلَیْهِمْ ما یَلْبِسُونَ. آن دو، مقام و منزلت پروردگار جهانیان و حجاب آفریننده‌ی همه‌ی خلایق هستند. خداوند به‌وسیله‌ی آن دو، آفرینش خلق را آغاز کرد و به‌وسیله‌ی آن دو، حکومت و اندازه‌ها را پایان می‌دهد. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۳۳۶ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۳۹۳ https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
نجم۵.mp3
76.58M
حقیقت گناهان کبیره بخش اول معنای درست لمم ↙️لینک کانال در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
نجم۶.mp3
73.92M
بخش دوم معنای گناهان کبیره و سرشت و خلط طینت و... ↙️لینک کانال در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00 .
نجم اخر.mp3
87.8M
بخش اخر سوره نجم و نکاتی درباره تفاوت دمع و بکا و عبره ↙️لینک کانال در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
عبس۱.mp3
95.13M
نکاتی درباره نهی برخورد تبعیضی مَنْ أَصْبَحَ عَلَى الدُّنْيَا حَزِيناً، فَقَدْ أَصْبَحَ لِقَضَاءِ اللَّهِ سَاخِطاً؛ وَ مَنْ أَصْبَحَ يَشْكُو مُصِيبَةً نَزَلَتْ بِهِ، فَقَدْ أَصْبَحَ يَشْكُو رَبَّهُ؛ وَ مَنْ أَتَى غَنِيّاً فَتَوَاضَعَ لَهُ لِغِنَاهُ، ذَهَبَ ثُلُثَا دِينِهِ؛ وَ مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ، فَمَاتَ فَدَخَلَ النَّارَ، فَهُوَ مِمَّنْ كَانَ يَتَّخِذُ آيَاتِ اللَّهِ هُزُواً؛ وَ مَنْ لَهِجَ قَلْبُهُ بِحُبِّ الدُّنْيَا، الْتَاطَ قَلْبُهُ مِنْهَا بِثَلَاثٍ: هَمٍّ لَا يُغِبُّهُ، وَ حِرْصٍ لَا يَتْرُكُهُ، وَ أَمَلٍ لَا يُدْرِكُهُ. ارزش ها و ضدّ ارزش ها (اخلاقى، اجتماعى): و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه از دنيا اندوهناك مى باشد، از قضاء الهى خشمناك است، و آن كس كه از مصيبت وارد شده شكوه كند از خدا شكايت كرده، و كسى كه نزد توانگرى رفته و به خاطر سرمايه اش برابر او فروتنى كند، دو سوّم دين خود را از دست داده است♨️ و آن كس كه قرآن بخواند و وارد آتش جهنّم شود حتما از كسانى است كه آيات الهى را بازيچه قرار داده است، و آن كس كه قلب او با دنيا پرستى پيوند خورد، همواره جانش گرفتار سه مشكل است، اندوهى رها نشدنى، حرصى جدا نشدنى، و آرزويى نايافتنى. 📚حکمت۲۲۸نهج البلاغه ↙️لینک کانال در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
عبس۲.mp3
70.98M
مِن كِتابِهِ للأشتَرِ لَمّا وَلاّهُ مِصرَ ـ : و أشعِرْ قَلبَكَ الرَّحمَةَ لِلرَّعِيَّةِ ، و المَحَبَّة لَهُم ، و اللُّطفَ بِهِم ، و لا تَكونَنَّ علَيهِم سَبُعا ضارِيا تَغتَنِمُ أكلَهُم ؛ فإنَّهُم صِنفانِ : إمّا أخٌ لَكَ في الدِّينِ ، أو نَظيرٌ لَكَ في الخَلقِ ، يَفرُطُ مِنهُمُ الزَّلَلُ ، و تَعرِضُ لَهُمُ العِلَلُ ، و يُؤتى على أيديهِم في العَمدِ و الخَطأِ ، فأعطِهِم مِن عَفوِكَ و صَفحِكَ مِثلَ الّذي تُحِبُّ و تَرضى أن يُعطِيَكَ اللّه ُ مِن عَفوِهِ و صَفحِهِ ، فإنَّكَ فَوقَهُم ، وَ والِي الأمرِ علَيكَ فَوقَكَ ، و اللّه ُ فَوقَ مَن وَلاّكَ ! .[نهج البلاغة : الكتاب 53.] امام على عليه السلام ـ در فرمان استاندارى مصر به مالك اشتر ـ نوشت : ❤️دل خود را آكنده از مهر و محبّت و لطف نسبت به مردم گردان و ❌🐗مبادا براى آنان چون جانور درنده اى باشى كه خوردنشان را غنيمت دانى؛ زيرا كه مردم دو دسته اند: 👳‍♂🧕يا برادر دينى تو هستند و يا همنوع تو👩‍⚕👨‍🎓👨‍🌾👩‍🍳🧑‍🏫. در معرض لغزش و خطا قرار دارند و گاه از روى عمد يا خطا دست به گناه و تجاوز مى آلايند. پس همان گونه كه خود دوست دارى خداوند نسبت به تو بخشش و گذشت كند، تو نيز نسبت به آنان بخشش و گذشت داشته باش؛ زيرا تو بالا دست آنها هستى و فرمانرواى بر تو بالا دست تو مى باشد و خداوند بالا دست كسى است كه تو را به امارت گماشته است! ↙️لینک کانال در مسیر وحی https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00