توحید۱.mp3
73.56M
درباره خواص و فضیلت سوره مبارکه توحید و رابطه با ایمان
نکاتی درباره کلمه و اسم "هو"
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
توحید۲.mp3
47.73M
درباره مراتب صمدیت
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
نجم۱.mp3
86.93M
درباره دعوت و ایمان
تفاوت اضلال و اغوا
بخش اول درباره معراج
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
نجم۲.mp3
91.49M
نمیدونم چطور واقعا در خور شان نعمات خدای متعال شکرگزار باشم
فهم خاص درک ایات و انتقال این مفهوم به زبان ساده از الطاف خدای عزیزم هست
گوش کنید این ویس رو خیلی رزق معنوی و فهم خوبی نصیبتون خواهد شد ان شاءالله
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
نجم۳.mp3
71.58M
دقت کنید ایه اخر سوره نجم سجده واجب داره
نکاتی مهم درباره بت پرستی و شیاطین
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
نجم۴.mp3
58.67M
درباره فرشتگان
نکاتی پیرامون انسان و ارزوها و...
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
در مسیر وحی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی خَلَقَ نُورَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) مِنْ نُورٍ اخْتَرَعَهُ مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ وَ جَلَالِهِ وَ هُوَ نُورُ لَاهُوتِیَّتِهِ الَّذِی ابْتَدَأَ مِنْ لَاهٍ أَیْ مِنْ إِلَهِیَّتِهِ مِنْ أَیْنِیَّتِهِ الَّذِی ابْتَدَأَ مِنْه وَ تَجَلَّی لِمُوسَی بْنِ عِمْرَانَ (علیه السلام) بِهِ فِی طُورِ سَیْنَاءَ فَمَا اسْتَقَرَّ لَهُ وَ لَا طَاقَ مُوسَی (علیه السلام) لِرُؤْیَتِهِ وَ لَا ثَبَتَ لَهُ حَتَّی خَرَّ صَاعِقاً مَغْشِیّاً عَلَیْهِ وَ کَانَ ذَلِکَ النُّورُ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) فَلَمَّا أَرَادَ اللَّهُ أَنْ یَخْلُقَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) مِنْهُ قَسَّمَ ذَلِکَ النُّورِ شَطْرَیْنِ فَخَلَقَ مِنَ الشَّطْرِ الْأَوَّلِ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) وَ مِنَ الشَّطْرِ الْآخَرِ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ (علیه السلام) وَ لَمْ یَخْلُقْ مِنْ ذَلِکَ النُّورِ غَیْرَهُمَا خَلَقَهُمَا اللَّهُ بِیَدِهِ وَ نَفَخَ فِیهِمَا بِنَفْسِهِ مِنْ نَفْسِهِ لِنَفْسِهِ وَ صَوَّرَهُمَا عَلَی صُورَتِهِمَا وَ جَعَلَهُمَا أُمَنَاءَ لَهُ وَ شُهَدَاءَ عَلَی خَلْقِهِ وَ خُلَفَاءَ عَلَی خَلِیقَتِهِ وَ عَیْناً لَهُ عَلَیْهِمْ وَ لِسَاناً لَهُ إِلَیْهِمْ قَدِ اسْتَوْدَعَ فِیهِمَا عِلْمَهُ وَ عَلَّمَهُمَا الْبَیَانَ وَ اسْتَطْلَعَهُمَا عَلَی غَیْبِهِ وَ جَعَلَ أَحَدَهُمَا نَفْسَهُ وَ الْآخَرَ رُوحَهُ لَا یَقُومُ وَاحِدٌ بِغَیْرِ صَاحِبِهِ ظَاهِرُهُمَا بَشَرِیَّهًٌْ وَ بَاطِنُهُمَا لَاهُوتِیَّهًٌْ ظَهَرَا لِلْخَلْقِ عَلَی هَیَاکِلِ النَّاسُوتِیَّهًِْ حَتَّی یُطِیقُوا رُؤْیَتَهُمَا وَ هُوَ قَوْلُهُ تَعَالَی وَ لَلَبَسْنا عَلَیْهِمْ ما یَلْبِسُونَ فَهُمَا مَقَامُ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ حِجَابُ خَالِقِ الْخَلَائِقِ أَجْمَعِینَ بِهِمَا فَتَحَ اللَّهُ بَدْءَ الْخَلْقِ وَ بِهِمَا یَخْتِمُ الْمُلْکَ وَ الْمَقَادِیرَ.
امام کاظم (علیه السلام)- خدای تبارکوتعالی نور محمّد (صلی الله علیه و آله) را از نوری آفرید که آن را از نور عظمت و بزرگی خود به وجود آورد و آن، نور لاهوتی او است که از «لاه» به وجود آورد یعنی از خداوندیاش، از وجودش که از آن به وجود آورد و در طور سینا بر موسیبنعمران (علیه السلام) تجلّی کرد و آرام و قرار نگرفت و موسی (علیه السلام) برای دیدن او تاب نیاورد و در جایش ثابت نماند تا اینکه مدهوش و بیهوش به زمین افتاد و آن نور محمّد (صلی الله علیه و آله) بود. هنگامی خداوند خواست محمّد (صلی الله علیه و آله) را از آن بیافریند، آن نور را به دو بخش تقسیم کرد و از بخش اوّل محمّد (صلی الله علیه و آله) و از بخش دیگر علیّبنابیطالب (علیه السلام) آفرید و از آن نور غیر آن دو را نیافرید. خداوند آن دو را با دست [قدرت] خویش آفرید و خودش، از خودش و برای خودش در آن دو دمید و آن دو را به شکل خودشان صورتگری کرد و آن دو را امانتدارانش، شاهدان بر خلقش، جانشینان بر مخلوقاتش و چشمش بر آنان و زبانش بهسوی آنها قرار داد. علمش را در وجود آنها به ودیعه سپرد و به آن دو، «بیان» آموخت و آن دو را بر غیبش آگاه کرد و یکی را جانش و دیگری را روحش قرار داد که هیچیک بدون رفیقش پابرجا نمیماند. ظاهرشان بشری و باطنشان الهی است. به صورت چهرههای طبیعی و بشری برای خلق ظاهر شدهاند تا دیدن آن دو را تحمّل کنند و آن کلام خداوند متعال است؛ وَ لَلَبَسْنا عَلَیْهِمْ ما یَلْبِسُونَ. آن دو، مقام و منزلت پروردگار جهانیان و حجاب آفرینندهی همهی خلایق هستند. خداوند بهوسیلهی آن دو، آفرینش خلق را آغاز کرد و بهوسیلهی آن دو، حکومت و اندازهها را پایان میدهد.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۳۳۶ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۳۹۳
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
نجم۵.mp3
76.58M
حقیقت گناهان کبیره بخش اول
معنای درست لمم
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
نجم۶.mp3
73.92M
بخش دوم معنای گناهان کبیره و سرشت و خلط طینت و...
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
.
نجم اخر.mp3
87.8M
بخش اخر سوره نجم
و نکاتی درباره تفاوت دمع و بکا و عبره
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
عبس۱.mp3
95.13M
نکاتی درباره نهی برخورد تبعیضی
مَنْ أَصْبَحَ عَلَى الدُّنْيَا حَزِيناً، فَقَدْ أَصْبَحَ لِقَضَاءِ اللَّهِ سَاخِطاً؛ وَ مَنْ أَصْبَحَ يَشْكُو مُصِيبَةً نَزَلَتْ بِهِ، فَقَدْ أَصْبَحَ يَشْكُو رَبَّهُ؛ وَ مَنْ أَتَى غَنِيّاً فَتَوَاضَعَ لَهُ لِغِنَاهُ، ذَهَبَ ثُلُثَا دِينِهِ؛ وَ مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ، فَمَاتَ فَدَخَلَ النَّارَ، فَهُوَ مِمَّنْ كَانَ يَتَّخِذُ آيَاتِ اللَّهِ هُزُواً؛ وَ مَنْ لَهِجَ قَلْبُهُ بِحُبِّ الدُّنْيَا، الْتَاطَ قَلْبُهُ مِنْهَا بِثَلَاثٍ: هَمٍّ لَا يُغِبُّهُ، وَ حِرْصٍ لَا يَتْرُكُهُ، وَ أَمَلٍ لَا يُدْرِكُهُ.
ارزش ها و ضدّ ارزش ها (اخلاقى، اجتماعى):
و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه از دنيا اندوهناك مى باشد، از قضاء الهى خشمناك است،
و آن كس كه از مصيبت وارد شده شكوه كند از خدا شكايت كرده،
و كسى كه نزد توانگرى رفته و به خاطر سرمايه اش برابر او فروتنى كند، دو سوّم دين خود را از دست داده است♨️
و آن كس كه قرآن بخواند و وارد آتش جهنّم شود حتما از كسانى است كه آيات الهى را بازيچه قرار داده است،
و آن كس كه قلب او با دنيا پرستى پيوند خورد، همواره جانش گرفتار سه مشكل است، اندوهى رها نشدنى، حرصى جدا نشدنى، و آرزويى نايافتنى.
📚حکمت۲۲۸نهج البلاغه
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
عبس۲.mp3
70.98M
#روش_برخورد
مِن كِتابِهِ للأشتَرِ لَمّا وَلاّهُ مِصرَ ـ : و أشعِرْ قَلبَكَ الرَّحمَةَ لِلرَّعِيَّةِ ، و المَحَبَّة لَهُم ، و اللُّطفَ بِهِم ، و لا تَكونَنَّ علَيهِم سَبُعا ضارِيا تَغتَنِمُ أكلَهُم ؛ فإنَّهُم صِنفانِ : إمّا أخٌ لَكَ في الدِّينِ ، أو نَظيرٌ لَكَ في الخَلقِ ، يَفرُطُ مِنهُمُ الزَّلَلُ ، و تَعرِضُ لَهُمُ العِلَلُ ، و يُؤتى على أيديهِم في العَمدِ و الخَطأِ ، فأعطِهِم مِن عَفوِكَ و صَفحِكَ مِثلَ الّذي تُحِبُّ و تَرضى أن يُعطِيَكَ اللّه ُ مِن عَفوِهِ و صَفحِهِ ، فإنَّكَ فَوقَهُم ، وَ والِي الأمرِ علَيكَ فَوقَكَ ، و اللّه ُ فَوقَ مَن وَلاّكَ ! .[نهج البلاغة : الكتاب 53.]
امام على عليه السلام ـ در فرمان استاندارى مصر به مالك اشتر ـ نوشت : ❤️دل خود را آكنده از مهر و محبّت و لطف نسبت به مردم گردان و ❌🐗مبادا براى آنان چون جانور درنده اى باشى كه خوردنشان را غنيمت دانى؛ زيرا كه مردم دو دسته اند: 👳♂🧕يا برادر دينى تو هستند و يا همنوع تو👩⚕👨🎓👨🌾👩🍳🧑🏫.
در معرض لغزش و خطا قرار دارند و گاه از روى عمد يا خطا دست به گناه و تجاوز مى آلايند. پس همان گونه كه خود دوست دارى خداوند نسبت به تو بخشش و گذشت كند، تو نيز نسبت به آنان بخشش و گذشت داشته باش؛ زيرا تو بالا دست آنها هستى و فرمانرواى بر تو بالا دست تو مى باشد و خداوند بالا دست كسى است كه تو را به امارت گماشته است!
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
عبس۳.mp3
79.09M
طعام روح 📿
نعمت مرگ و قبر⚰
رشد درون🌱
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
هدایت شده از در مسیر وحی
#توصیه_تجربیات
سلام علیکم کانال بر اساس ترتیب نزول تفسیر بیان میشه
توصیه بنده این هست از همین ابتدا نیت ختم کل قرآن کریم به ترتیب نزول هدیه به امام زمان سلام الله علیه
کنید برای فهم و توفیق
عمل بهتر این کتاب عزیز
حمد
علق
قلم
مزمل
مدثر
و....
قدر۱.mp3
81.19M
توضیحات مقدماتی درباره سوره مبارکه قدر و خواص و نکات مهم و یک نمازی ک توصیه میشه
[الصحیفه الفاطمیه الجامعه - ۴ - أدعیتها علیهاالسلام لطلب الفرج، ودفع الهمّ - صفحه ۲۴]
قال کان لاُمّی فاطمة علیهاالسلام صلاة تصلّیها علّمها جبرئیل، رکعتان تقرأ فی الاُولی الحمد مرّة، و«اِنّا اَنْزَلْناهُ فیلَیْلَةِ الْقَدْرِ» مائة مرّة، وفی الثانیة الحمد مرّة، ومائة مرّة«قُلْ هُوَ اللّه ُ اَحَدٌ» فإذا سلّمت سبّحت تسبیح الطاهرة علیهاالسلام - و هو تسبیح الزهراء
دو رکعت نماز،رکعت اول ی حمد و ۱۰۰قدر و رکعت دوم ی حمد و ۱۰۰توحید و بعدش دعای زیر
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
[الصحیفه الفاطمیه الجامعه - ۴ - أدعیتها علیهاالسلام لطلب الفرج، ودفع الهمّ - صفحه ۲۴]
اَللّهُمَّ اِنّی اَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِهِمْ، وَاَتَوَسَّلُ اِلَیْکَ بِحَقِّهِمُ الْعَظیمِ، الَّذی لایَعْلَمُ کُنْهَهُ سِواکَ، وَبِحَقِّ مَنْ حَقُّهُ عِنْدَکَ عَظیمٌ، وَبِاَسْمائِکَ الْحُسْنی وَکَلِماتِکَ التّامّاتِ الَّتی اَمَرْتَنی اَنْ اَدْعُوَکَ بِها، وَاَسْاَلُکَ بِاسْمِکَ الْعَظیمِ
الَّذی اَمَرْتَ اِبْراهیمَ - عَلَیْهِ السَّلامُ - اَنْ یَدْعُوَ بِهِ الطَّیْرَ فَاَجابَتْهُ
وَبِاسْمِکَ الْعَظیمِ الَّذی قُلْتَ لِلنّارِکُونی بَرْدا وَسَلاما عَلی اِبْراهیمَ فَکانَتْ، وَبِاَحَبِّ اَسْمائِکَ اِلَیْکَ، وَاَشْرَفِها عِنْدَکَ، وَاَعْظَمِها لَدَیْکَ
وَاَسْرَعِها اِجابَةً، وَاَنْجَحِها طَلِبَةً، وَبِما اَنْتَ اَهْلُهُ وَ مُسْتَحِقُّهُ وَمُسْتَوْجِبُهُ
وَاَتَوَسَّلُ اِلَیْکَ، وَ اَرْغَبُ اِلَیْکَ، وَاَتَصَدَّقُ مِنْکَ، وَاَسْتَغْفِرُکَ وَاَسْتَمْنِحُکَ، وَاَتَضَرَّعُ اِلَیْکَ، وَاَخْضَعُ بَیْنَ یَدَیْکَ، وَاَخْشَعُ لَکَ وَاُقِرُّلَکَ بِسُوءِ صَنیعَتی، وَاَتَمَلَّقُکَ وَاُلِحُّ عَلَیْکَ
وَاَسْاَلُکَ بِکُتُبِکَ الَّتی اَنْزَلْتَها عَلی اَنْبِیائِکَ وَرُسُلِکَ، صَلَواتُکَ عَلَیْهِمْ اَجْمَعینَ، مِنَ التَّوْراةِ وَالاِْنْجیلِ وَالْقُرْانِ الْعَظیمِ، مِنْ اَوَّلِها اِلی اخِرِها، فَاِنَّ فیهَا اسْمُکَ الاَْعْظَمُ، وَبِما فیها مِنْ اَسْمائِکَ الْعُظْمی اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ، وَاَسْاَلُکَ اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَالِه، وَاَنْ تُفَرِّجَ عَنْ مُحَمَّدٍ وَالِه وَتَجْعَلَ فَرَجی مَقْرُوناً بِفَرَجِهِمْ، [وَتُقَدِّمَهُمْ فی کُلِّ خَیْرٍ] وَتَبْدَاَ بِهِمْ فیهِ، وَتَفْتَحَ اَبْوابَ السَّماءِ لِدُعائی فی هذَا الْیَوْمِ، وَتَأْذَنَ فی هذَا الْیَوْمِ وَ هذِهِ اللَّیْلَةِ بِفَرَجی، وَاِعْطائی سُؤْلی وَاَمَلی فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، فَقَدْ مَسَّنِیَ الْفَقْرُ، وَنالَنِی الضُّرُّ، وَسَلَّمَتْنِی الْخَصاصَةُ وَاَلْجَأَتْنِی الْحاجَةُ، وَتَوَسَّمْتُ بِالذِّلَّةِ، وَغَلَبَتْنِی الْمَسْکَنَةُ، وَحَقَّتْ عَلَیَّ الْکَلِمَةُ، وَاَحاطَتْ بِیَالْخَطیئَةُ، وَهذَاالْوَقْتُ الَّذی وَعَدْتَ اَوْلِیاءَکَ فیهِ الاِْجابَةَ
فَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَالِه، وَامْسَحْ مابی بِیَمینِکَ الشّافِیَةِ، وَانْظُرْ اِلَیَّ بِعَیْنِکَ الرّاحِمَةِ، وَاَدْخِلْنی فی رَحْمَتِکَ الْواسِعَةِ، وَاَقْبِلْ اِلَیَّ بِوَجْهِکَ الَّذی اِذا اَقْبَلْتَ بِه عَلی اَسیرٍ فَکَکْتَهُ، وَعَلی ضالٍّ هَدَیْتَهُ، وَعَلی
جَائِزٍ [۱] اَدَّیْتَهُ، وَعَلی فَقیرٍ [۲] اَغْنَیْتَهُ، وَعَلی ضَعیفٍ قَوَّیْتَهُ، وَعَلی خائِفٍ امَنْتَهُ، وَلاتُخْلِنی لِقاءَ عَدُوِّکَ وَعَدُوّی، یاذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ
یا مَنْ لایَعْلَمُ کَیْفَ هُوَ، وَحَیْثُ هُوَ وَقُدْرَتَهُ اِلاّ هُوَ، یامَنْ سَدَّ الْهَواءَ بِالسَّماءِ، وَکَبَسَ الاَْرْضَ عَلَی الْماءِ، وَاخْتارَ لِنَفْسِه اَحْسَنَ الاَْسْماءِ
یامَنْ سَمّی نَفْسَهُ بِالاِْسْمِ الَّذی بِه تَقْضی حاجَةَ کُلِّ طالِبٍ یَدْعُوهُ بِه.
وَاَسْاَلُکَ بِذلِکَ الاِْسْمِ، فَلاشَفیعَ اَقْوی لی مِنْهُ، وَبِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ [ اَسْاَلُکَ ] اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ، وَاَنْ تَقْضِیَ لی حَوائِجی، وَتُسْمِعَ مُحَمَّدا وَعَلِیّا وَفاطِمَةَ، وَالْحَسَنَ وَالْحُسَیْنَ وَعَلِیّا وَمُحَمَّدا، وَجَعْفَرا وَمُوسی، وَعَلِیّا وَمُحَمَّدا وَعَلِیّا، وَالْحَسَنَ وَالْحُجَّةَ - صَلَواتُکَ عَلَیْهِمْ وَبَرَکاتُکَ وَرَحْمَتُکَ - صَوْتی، فَیَشْفَعُوا لی اِلَیْکَ وَتُشَفِّعَهُمْ فِیَّ، وَلا تَرُدَّنی خائِبا، بِحَقِّ لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ، وَبِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ، صَلِّ عَلی مُحَمِّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ، وَافْعَلْ بی «کَذا وَکَذا»، یاکَریمُ.
----------
[۱]: حائر، جائر، خ.
[۲]: مُقْتَرِّ، خ.
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
ترجمه دعای بعد نماز:
بار خدایا، من به وسیلهی آنان به تو روی آوردم و به حق آنان به تو توسل میجویم، همان حقی که اساس و پایهی آن را کسی جز تو نمیشناسد، و به حق آن کس که حقش در نزد تو عظیم است، و به نامهای نیکو و پسندیدهات، و به کلمات و سخنان تام و کاملت که دستور نفرمودی مرا مگر اینکه تو را به وسیلهی آنها بخوانم، و از تو تقاضا میکنم به همان اسم بزرگی که به ابراهیم علیهالسلام آموختی تا پرنده را به آنها صدا کند و پرنده او را اجابت کرد؛ و به آن اسم عظیمی که به سبب آن به آتش گفتی: «بر ابراهیم سرد، و او را سالم بدار» پس چنین شد؛ و محبوبترین نامهایی که داری، و شریفترین آنها در نزدت، و برترین آنها، و به آنهایی که اگر تو را به آنها بخوانند به سرعت اجابت میکنی، و به آن نامهایی که نجات بخشترین میباشند، و به هر آنچه که اهل آن، سزاوار آن و شایستهی آنی: به تو متوسل میشوم، و به تو روی میآورم، و آنچه را که از تو باشد تصدیق میکنم، و از تو آمرزش میخواهم، و از تو بخشش میجویم، و به پیشگاه تو ناله و زاری میکنم، و در برابر تو سر تواضع و تسلیم فرود میآورم، و از تو میترسم، و در نزد تو به بد عملی خود اقرار میکنم، و از تو خواهش و تمنا مینمایم.
از تو میخواهم، به حق کتابهایی که بر پیامبرانت نازل فرمودی- که درود و رحمت الهی بر آنان باد- به حق تورات، انجیل و تمام قرآن عظیم از اول تا به آخر آن که در آن، نامهای اعظم تو گردآوری شده است، و به هر چه نامهای اعظم تو در آن وجود دارد به تو تقرب میجویم.
از تو میخواهم که بر محمد و خاندان او درود فرستی و مشکلات و سختیها را از سر راه ایشان برداری، و گشایش در کار مرا با گشایش در کار آنان هماره سازی و در هر خیری آنان را مقدم داشته و از آنان آغاز کنی، و از تو میخواهم که در چنین روزی درهای آسمان را برای دعای من بگشایی، و در این روز و شب، اجازهی گشایش و بخشش مرا در دنیا و آخرت صادر فرمایی، چرا که فقر به من روی آورده و آسیبها مرا فراگرفته، نیازمندی بیچارهام کرده، ذلت و خواری نشانهام گرفته،تهیدستی بر من غالب شده، و عذاب بر من محقق گشت، و گناهان مرا احاطه نموده؛ و این همان وقتی است که به اولیائت وعدهی اجابت دادهای. پس بر محمد و آل او درود فرست، و دست شفابخش خود را بر سر و روی من بکش و با دیدهی رحمت به من بنگر، و مرا در رحمت واسعهی خود داخل نما، و با آن چهره (و روش و صفتی) که اگر با آن به اسیر رو کنی آزادش سازی، و اگر با آن به گمشدهای بنگری هدایت شود، و اگر با آن به آواره و سرگردانی بنگری به قصد رسد، و اگر بر فقیری نظر کنی غنی و بینیازش سازی، و اگر به آن صفت بر ضعیفی توجه کنی قوت یابد، و اگر بر ترسان و خائفی بنگری ایمن گردد، ای دارندهی جلال و بزرگواری! به این روی و صفت بر من نظر کن و مرا به هنگام برخورد و رویارویی با دشمنت و دشمنم تنها مگذار.
ای کسی که، کس نمیداند چگونهای، کجایی و کسی قدرت درک قدرتت را ندارد، ای کسی که هوا را در آسمان مسدود نمودی، و زمین را بر روی آب گستردهای و برای خود بهترین و برترین نامها را برگزیدهای، ای کسی که خود را به اسمی نامیدهای که هر که تو را به آن نام خواند اجابت میکنی، من از تو به حق آن اسم که شفیعی برتر و بالاتر از آن ندارم، و به حق محمد و خاندان محمد میخواهم که بر محمد درود فرستی و حوائج مرا برآورده سازی و صدای مرا به گوش محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین، علی، محمد، جعفر، موسی، علی، محمد، علی، حسن و حجت- که درود و رحمت و برکات تو بر همهی آنها باد- برسانی تا مرا در نزد تو شفاعت کنند و تو نیز شفاعت آنان را در حق من بپذیری و مرا مایوس و ناامید برنگردانی، به حق تو که معبودی غیر از تو نیست، و به حق محمد و خاندان محمد این درخواستها برای من انجام بده، ای بخشندهی مهربان.
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
قدر۲.mp3
73.8M
درباره حقیقت قدر
ارزش گوش دادن تفسیر سوره قدر چقدر هست؟
قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ(علیه السلام) فَضْلُ إِيمَانِ الْمُؤْمِنِ بِجُمْلَةِ إِنّا أَنْزَلْنَاهُ وَ بِتَفْسِيرِهَا عَلَي مَنْ لَيْسَ مِثْلَهُ فِي الْإِيمَانِ بِهَا كَفَضْلِ الْإِنْسَانِ عَلَي الْبَهَائِمِ
برتري مؤمني كه (انا انزلناه) را با تفسيرش باور كند، بر كسي كه در ايمانش به آن سوره چون او نيست، مانند برتري انسان است بر چهار پايان
📚اصول کافی/باب سوره قدر
#تفسیر
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
قدر۳.mp3
43.16M
بخش اخر سوره قدر
نکاتی درباره شب قدر برای شیاطین:
"....در هر روز و شب تمام جن و شياطين، پيشوايان گمراهي را زيارت مي كنند و به شماره ايشان فرشتگان هم پيشواي هدايت را زيارت مي كنند، تا آن كه شب قدر فرا رسد و فرشتگان در آن شب به سوي ولي امر (امام زمان) فرود آيند، خداي(عز و جل) به شماره آنها از شياطين خلق كنند يا فرمود: آماده كند سپس ايشان رئيس گمراهي را زيارت كنند و برايش دروغ پردازي كنند، تا چون صبح شود، او هم بگويد چنين و چنان ديدم، اگر او از صاحب الامر در اين باره بپرسد، به او مي فرمايد كه: شيطاني را ديدي كه به تو چنين و چنان خبر داد تا آنجا كه آن موضوع را به خوبي برايش شرح دهد و او را از گمراهيش آگاه سازد."📚 بخشی از حدیث درباره سوره قدر از کتاب اصول کافی
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
در مسیر وحی
درباره حقیقت قدر ارزش گوش دادن تفسیر سوره قدر چقدر هست؟ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ(علیه السلام) فَضْلُ إ
لیله القدر خیر من الف شهر
سرمایه ی محبت زهراست دین من
من دین خویش را به دو دنیا نمی دهم
گر مهر و ماه را به دو دستم نهد قضا
یک ذره از محبت زهرا نمی دهم
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
شمس(۱).mp3
54.97M
نکاتی درباره خواص سوره شمس بخش اول و برخورد با بدخواهان و...حدود نفرین و انتقام و...
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00
شمس(۲).mp3
58.94M
بیان این روایت
إِنَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ آیَتَانِ مِنْ آیَاتِ اللَّهِ یَجْرِیَانِ بِأَمْرِهِ مُطِیعَانِ لَهُ، ضَوْؤُهُمَا مِنْ نُورِ عَرْشِهِ وَ حَرُّهُمَا مِنْ جَهَنَّمَ فَإِذَا کَانَتِ الْقِیَامَهًُْ عَادَ إِلَی الْعَرْشِ نُورُهُمَا وَ عَادَ إِلَی النَّارِ حَرُّهُمَا.
امام رضا (علیه السلام)- خورشید و ماه دو موجود از آفریدههای خدایند که به دستور او در گردشند و اطاعت از او میکنند، نور آنها از نور عرش و حرارت آن دو از حرارت جهنّم است، روز قیامت نور آن دو به عرش برمیگردد و حرارت آنها به آتش جهنّم.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۳۴
الکافی، ج۲،ص۳۴۳
↙️لینک کانال در مسیر وحی
#تفسیر_اهل_بیتی
https://eitaa.com/joinchat/4194910C92e31acd00