✳️ نجفی: سقوط رضاخان یک پروسه فرهنگی است
سخنران دوم #موسی_نجفی ، استاد تاریخ دانشگاه، با موضوع «سقوط رضاخان نماد شکست سکولاریسم مشروطهخواهی در ایران» طی سخنانی درباره ماهیت نهضت مشروطه اظهار کرد: مشروطیت یک بیداری اسلامی محسوب میشود که دارای سه مرحله نهضت، نظام و تمدن است؛ البته مشروطیت به مرحله سوم، یعنی تمدنسازی، نرسید.
وی در ادامه افزود: بیداری اسلامی یعنی هویت و تلاشی که یک نهضت دارد تا به هویت خود برسد، که در جهان از مصر شروع شد. مشروطیت هم یک نوع بیداری اسلامی بود، منتها قرائتهای مختلفی از آن شد و انحرافاتی در آن پیش آمد، مثل اینکه طرح درستی در دوره نظامسازی نداشت و انحرافاتی در داخل خود نظام، مسئولان فاسد و دخالت خارجی و... هم پیش آمد.
نجفی با اشاره به اینکه با کودتای #رضاخان انحراف #مشروطه تکمیل شد، توضیح داد: در آن دوره تعاریف ظلم به سمت استبداد و سپس دیکتاتوری رفت و تغییرات در واژهها رخ داد. ما در تاریخ ایران دو نفر را داریم که غیر از استبداد با فرهنگ شیعه هم کار داشتند: نخستین نفر نادرشاه افشار بود که ایران شیعی را با تسنن آمیخت و دوم هم رضاشاه پهلوی با یک شعار مدرنیسم و نوگرایی که هر دو هم سقوط کردند.
وی در ادامه افزود: چنین نهضتی چون مشروطه که ماهیتش دینی است به هر مقداری که از آن خط انحراف پیدا میکند، سقوطش نزدیکتر میشود. به نظر من سقوط رضاخان و سقوط هر کسی که به درجهای در نهضت بیداری اسلامی دست ببرد، در یک جایی متوقف میشود و دستگاه سنّت و تفکر بومی این را از بین میبرد. در حقیقت سقوط #رضاخان یک پروسه بود و کار نداریم او را انگلیس یا هر کسی دیگر جلو انداخته است؛ بنابراین این سقوط فرهنگی است که در نهضتهای بیداری اسلامی وارد میشود و از ذات این نهضتها عبور میکند و آن را یک تفسیر غیردینی و سکولار میکند.
وی در پایان گفت: چنانکه در ماهیت همین انقلاب اسلامی ما هم عدهای دخالت کنند و بخواهند جنبه ضد بیگانه و ضدهویتی خود را از بین ببرند، در ذاتش محکوم به شکست و سقوط خواهند بود.
https://instagram.com/iichs.ir
@iichs_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️مصاحبه تاملبرانگیز مجری شبکه افق با دکتر صباحالحسینی(مدیر درمانگاههای کربلا و رئیس بیمارستان کرونایی امام حسین):
📍"بعداز تجمع میلیونی عزاداران عاشورای حسینی، آمار بستریهای ما نزولی شد؛ البته این تجربهی اول ما نبود!"
✍️این کلیپ را برسانید بدست تمام پزشکان و همچنین آزاداندیشان جهان؛ باید بررسی علمی شود که آیا پروتکلهای WHO معکوس جواب میدهند یا صرفا معجزهی امام حسین است یا هردو؟
🆔 @darseenghelab
دوره تاریخ معاصر.pdf
320K
🔹در موضوعات تاریخی چه کتابی بخوانیم❓
🔻مجموعههای زیادی تلاشهای خوبی برای تنظیم #سیرمطالعاتی برای تاریخ داشتهاند اما به فرض کامل بودن سیرمطالعاتیهای ارائه شده، اغلب کتابها اصلا در بازار موجود نیستند، اگر هم باشند گران هستند، ارزان هم که باشند حس و حال خرید کتاب نیست و حتی اگر خریده شوند هم معمولا مطالعه نمیشوند😃 غیر از اینست❓
💠 ما چارهای جز به روز کردن روشهای آموزشی و تربیتی خودمان نداریم. ما سال گذشته برای یکی از مساجد شهر قم یک بستهای طراحی کردیم که شامل بر دو حوزه آموزشی و انگیزشی است. در بخش آموزشی معرفی استاد، کتاب، سایت، فایل های صوتی، کانال و پیج تاریخی قرار دارد و در بخش انگیزشی مستند تاریخی، بازدید از اماکن تاریخی، برگزاری اردو و یادواره و چنین کارهایی.
🔻 به عنوان نمونه، فایلهای صوتی دوره جریان شناسی که توسط موسسه ولاء منتظر برگزار گردید و مرحوم استاد منذر هم سخنرانی داشتند، از مطالعه چندین کتاب تاریخی موثرتر است و گوش دادن به آن هم چندان دشوار نیست.
🖋طرح ارائه شده، صرفا یک پیشنویس اولیه بوده و نیازمند تکمیل و اصلاح جدی است اما برای آشنایی اجمالی با این ایده و حتی پیاده سازی در مدارس و کانونها، مفید است.
☄️این فایل را حتما دانلود و نگه دارید. ان شاء الله بدردتون میخوره❤️
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🔹ارزش #زنان در دوره پهلوی
🔻 یه زمانی مهم ترین مسئولیت های مملکت دست خانم ها بود!!🤭🤭
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
📌بزرگداشت متفاوت استاد شهریار
🔹 درباره زندگانی استاد شهریار، سخنان رهبر انقلاب ما را کفایت میکند: ما واقعا نظیر شهریار کسی را نداریم. ما زمان خودمان شعرای بزرگی داشتیم که با بعضی هم از نزدیک آشنا بودیم، مثل مرحوم امیری فیروزکوهی، رهی، قبل از اینها، ملکالشعرای بهار، که اینها واقعا شعرای درجه یک بودند، اما هیچکدام شهریار نیستند. شهریار، مجموعهای از خصوصیّاتی است که در یک شاعر جمع نمیشود. شهریار را شاعر ادبیّات فارسی که شامل ایران و غیر ایران است، باید دانست؛ شاعر ایران بعنوان یک نقطه برجسته ملی برای کشور باید دانست؛ ارزش شهریار و ارزشهای موجود در شهریار حقیقتا در زمینههای مختلف بسیار زیاد است، لذا معتقدم هرچه از شهریار تجلیل بشود، ما زیاده روی نکردیم. امیدواریم انشاءالله که خطّ و راه و جهتگیریِ شخصیّتی مثل شهریار، برای همه کسانیکه در وادی ادب فارسی و زبان فارسی دستی دارند، بتواند یک الگو و یک اسوهای باشد. (۸۵/۶/۲۶)
🔹 در دهه اخیر، جریانات بیهویتی با ادعای هویت طلبی به دنبال مصادره استاد شهریار هستند. این طیف در مراسمات بزرگداشت استاد شهریار در تبریز، شهریار را قربانی پانترکیهگرایی خود میکنند. برخی از شاعران حاضر در چنین مراسماتی با تعصب عجیبی اشعارشان فقط و فقط به زبان ترکی، آنهم با لهجه غلیظ ترکیهای میخوانند؛ طوری که نه حاضران و نه حتی مرحوم شهریار آنرا متوجه نمیشود❗️
🔻 شهریار شاعری انقلابی بود که بیشتر اشعارش به فارسی است. همچنانکه بیشتر اشعار صائب تبریزی و حتی اشعار شاه اسماعیل و برخی از شاهان قاجار هم به فارسی است اما تبلیغات سازمانهای امنیتی ترکیه، برخی شاعرنمایان وطن فروش را طوری مسخ کرده که زبان فارسی را دشمن می دارند و آنقدر عرصه را خالی می بینند که در مراسم بزرگداشت استاد شهریار عرض اندام میکنند.
💠 اما امسال، مراسم بزرگداشت استاد شهریار با سخنرانی آقای حداد عادل دنبال شد. انتخاب آقای حداد که در میان مدعیان قومیتگرایی مورد حساسیت شدیدی است، دارای آثار مثبت و منفی متعددی است اما سخنان آقای حداد در شان استاد شهریار و بخشی از حقیقت را عیان کرد.
وی گفت: گمان نمی کنم در هیچ جای جهان هیچ مقبره الشعرایی به این غنایی که سند اصالت و نشان دهنده آذربایجان است، باشد. در این شهر بزرگان و مرشدان و رهبران طریقت زندگی کرده اند. شمس تبریزی که از تبریز برخاسته و آتش به جان مولانا زده و او را مولانا کرده است.
🔹 رئیس فرهنگستان زبان فارسی ادامه داد: شهریار هم با شعر کهن انس داشت و هم با جریان های معاصر شعر آشنا بود. او نه تنها دل در گرو حافظ و سعدی داشت، در زمان خود با بهار و نیما انس داشت. شعر و غزل شهریار سرشار از معنویت است. شعر «علی ای همای رحمت» به دل و جان تمام ایران نشسته است. اشعار هیچ شاعری مانند او #مردمی نیست.
🔰وی اضافه کرد: دیوان او را که ورق می زنیم حوادث مهم تاریخی کشور در آن جلوه می کند و برای بسیجیان و زرمنده ها نیز شعر سرود. شهریار در زمانی به زبان ترکی شعر سرود که نوشتن روزنامه و مقاله و کتاب ترکی جرم محسوب می شد اما او با این کار خود را نشان داد. ما شهریار را یک #نمونه_کامل_آذربایجان می دانیم. شهریار به همان اندازه که به زبان مادری خود علاقمند است به همان اندازه به ایران و زبان فارسی نیز وابسته بود و اشعار فارسی سروده است.
🔅 حدادعادل گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره زبان ترکی، همان الگوی شهریار است که هم به زبان ترکی به عنوان زبان آذربایجان و هم زبان فارسی به عنوان زبان ملی سروده است. ما دوگانه ای به زبان ترکی و فارسی نمی شناسیم. زبان ترکی و زبان های دیگری که در کشور تکلم می شوند، تاریخ و فرهنگ کشور هستند. احترام و پاسداشت شهریار و زبان ترکی را وظیفه خود می دانیم
☄️ پ.ن: اشعار فارسی شهریار چندین برابر اشعار ترکی اوست زیرا شهریار به درستی درک میکرد که فارسی #زبان_تشیع است و باید آنرا محور قراردهد. کارهای عدهای بیهویت و پانترکیه! از شهریار هم سوء استفاده میکنند
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ موضع قاطع آیت الله عاملی، امام جمعه اردبیل در برابر گستاخی روزنامه ترکیهای که ایران را به تجزیه و نابودی تهدید کرده است:
👈ما از شورای امنیت ملی میخواهیم که سپاه را به مرز بفرستد تا قطرهای از قدرت خود را نشان دهد تا اینها بدانند با دم شیر بازی نباید بازی کنند.
🔹 پ.ن: ساعاتی قبل، نیروهای مسلح تجهیزات گسترده ای را به جلفا در شمال کشور اعزام کرد.
🆔 @darseenghelab
🔴رضاپالانی؛ اَبردزد تاریخ ایران
🔹 از عوامل سقوط رضاشاه انحصارطلبی مطلق او بود. وی که تنها بازیگر اقتصادی ایران در دوران حکومتش بود، همه چیز را به انحصار خویش درآورد.
🔹مطبوعات آمریکایی او را ثروتمندترین مرد آسیا و یا حتی جهان در عصر خود معرفی کردند.
سپردههای خارجی وی چیزی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.
🆔 @darseenghelab
🔹شنیدید هی میگن "کار دولت روحانی بود و تدارکش را آن دولت کرده بود"؟ شاه پرستها هم میگن هرکاری جمهوری اسلامی میکنه روی ریل گذاری و طرح هایی هست که دوره پهلوی انجام شده!
📣 باشه قبول، شما طراح و ریلگذار❗️مشکل اینه که مرد عمل نبودی. برنامه، مرررررررررررررد میخواد نامرد.
🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
🔴رضاپالانی؛ اَبردزد تاریخ ایران 🔹 از عوامل سقوط رضاشاه انحصارطلبی مطلق او بود. وی که تنها بازیگر ا
✳️ جوان: رضاشاه با غصب املاک، ضربه سهمگینی به معیشت مردم و اقتصاد کشور وارد کرد
دکتر #مصطفی_جوان ، پژوهشگر و تاریخپژوه، با موضوع مواضع دشتی نسبت به غصب املاک مردم توسط رضاشاه طی سخنانی اظهار کرد: #علی_دشتی که خود در ابتدا از حامیان جدی استبداد منور بود و اقدامات رضاشاه را در زمان حکومتش تأیید میکرد، پس از چندی که دیکتاتوری رضاخان نمایان شد خود گرفتار سیاستهای دیکتاتوری وی شد؛ روزنامهاش توقیف و خود زندانی شد.
وی افزود: دشتی پس از عزل #رضاشاه از فرصت استفاده کرد و انتقام محرومیتها، زندانها، تبعیدها، سلب آزادی و مصونیت پارلمانی و تحت نظر بودن خویش را از حکومت پلیسی رضاخان گرفت. وی، که رنجشی عمیق از رضاشاه به دل داشت و هم میخواست پیشینه خود را ترمیم کند و هم افکار عمومی را به خود جلب نماید، در روزهای پایانی مجلس فعالترین سخنران در افشای غصب املاک مردم توسط رضاشاه شد.
جوان در ادامه با طرح این پرسش که اهداف رضاخان از غصب زمینهای مردم چه بود؟ یا چه دلایلی باعث شد رضاشاه املاک مردم را غصب کند؟ گفت: یکی از دلایل غصب زمینها را باید شخصیت رضاشاه دانست. رضاخان دوران کودکی دشواری داشت و در فقر بهسر میبرد. به گفته مکی «در هفت آسمان یک ستاره نداشت». رضاخان پس از کودتا و در دوران وزارت جنگ و نخستوزیری، که قدرت بیشتری بهدست آورد، به رفع خواستهها و عقدههای گذشته خود برآمد. هر چه قدرتش بیشتر میشد حریصتر میگردید و اگر چند سال دیگر سلطنتش دوام پیدا میکرد، دیگر برای هیچ کس ملکی باقی نمیگذاشت. پس در مجموع رضاشاه با غصب زمینها به دنبال جمعآوری مال و ثروت و دریافت اجاره از زمینها بود.
وی ادامه داد: دلیل دیگر این بود که رضاخان متوجه شده بود که قدرت تنها در نیروهای نظامی متجلی نمیشود و در نظام اجتماعی که اقتصاد آن بر مبنای ارباب رعیتی است تصرف املاک و تصاحب خاک، خود تبلور دیگری از قدرت است.
این پژوهشگر با بیان اینکه رضاشاه انگیزه خود از خرید زمینهای مردم و ملاکین بزرگ را آباد ساختن زمینها و ازدیاد محصول و رونق صادرات و جلب سیاح برای کشور عنوان نموده است، گفت: رضاشاه مدعی بود که هدف از غصب زمینها آباد نمودن آنها بود. در واقع این گونه نبود؛ بسیاری از مالکان این زمینها از اقشار متوسط و پایین جامعه بودند و کشاورزی و کار روی زمین تنها معیشت آنها محسوب میشد. خود آنها میتوانستند زمینشان را آباد و کسب درآمد کنند. درواقع رضاخان و مباشرانش زمین را به قیمت نازل یا بهزور از مالکین میگرفتند و خود آنها را کارگر زمینهایشان میکردند و از آنها بیگاری (کار بدون مزد و مواجب) میکشیدند. این اقدام باعث فقر و گرفتاری بیشتر برزگران گردید و عدهای برای کار به سوی شهرها روانه شدند.
حجت الاسلام دکتر احمد رهدار:
🔹 اسلام امروز در مواجهه تمدنی با غرب، در دو ساحت دست برتر دارد؛ یکی مسأله #خانواده و دوم مسأله #پزشکی است.
🔻 از نظر عموم مردم، حساسیت نظام پزشکی ایران نسبت به پزشکان سنتی و اسلامی به این نکته برمیگردد که آنها موفق شدهاند از طریق درمانهای سهلالوصول و هزینههای اندک، کاسبی پزشکی مدرن را تهدید نمایند.
https://fotooh.ir/2435/
🔻روزنامه اطلاعات؛ ۱۳ اسفند ۱۳۴۳
🔻شاه: هر زمانی که پادشاهان لایقی نداشتیم خارجیان کشور ما را اشغال میکردند
«...در گذشته هرگاه ما شاهان لایق داشتیم واقعاً بزرگترین و وسیعترین امپراتوریهای جهان را به وجود آوردهایم و هر زمان پادشاهان لایقی نداشتیم دوران انحطاط آغاز میشد؛ خارجیان کشور ما را اشغال میکردند و استقلال ما را در هم میکوبیدند...».(بخشی از مصاحبه شاه با شبکه تلویزیونی غیردولتی انگلستان)
#غیرت_رضاشاهی
#وابستگی #رضاشاه
🆔 @darseenghelab
📌اسلام ذاتا با ما دشمن است
🔹من ۳۰سال پیش از این درباب مسائل شبه قارّه هند مطالعه میکردم و مینوشتم، متوجّه شدم در میان گروههای استقلال طلب هندوستان که علیه انگلیسیها مبارزه میکردند - و میان آنها، هم مسلمان بود هم هندو و هم سیک - انگلیسیها نسبت به مسلمانان حسّاسیت خاصی داشتند! آنها با هندوها و سیکها کنار میآمدند، ولی با مسلمانان آبشان به یک جوی نمیرفت! لذا در وهله اوّل به سراغ مسلمانان میرفتند تا آنها را سرکوب کنند.
🔻یک لُرد انگلیسی در همان روزگار گفته بود: «ما وقتی به تجربههای زمان خود مینگریم، احساس میکنیم اسلام با ما ذاتاً دشمن است!» انگلیسیها آن روز به این نتیجه رسیده بودند وبراین اساس عمل میکردند. در ایران نیز همین کار را کردند. امروز هم استکبار امریکا و ایادی آن، عین همان تجربه را عمل میکنند و پیش میروند.
🎙بیانات رهبرانقلاب: ۷۱/۱/۱۵
#استعمار #انگلیس
🆔 @darseenghelab
😡 عوامفریبی هویدا با خودرو پیکان!!!
🔻 راننده #هویدا : من از تظاهر و عوامفریبى آقاى نخست وزیر خسته شدهام.
نامبرده دو دستگاه اتومبیل کادیلاک (خودرو لوکس آمریکایی) دارد آنها را در اداره گذاشته و از اتومبیل پیکان استفاده مینماید و آن هم به این نحو که خودش پشت فرمان مینشیند و راننده باید با یک دستگاه پیکان دیگر دنبالش حرکت کند.
🗞 سند خیلی محرمانه ساواک ۹ بهمن ۱۳۴۶
#اقتصاد_پهلوی
#پهلوی_بدون_روتوش
🆔 @pahlavi1357
📡 مطالبمان را نشر دهید🇮🇷
3.mp3
10.5M
✳️ شاهی که همه چیز را به انحصار خودش در آورده بود
#رضا_قریبی ، پژوهشگر حوزه تاریخ اقتصاد سیاسی در مورد دوره شانزده ساله حکومت رضاشاه و اقدامات انحصار طلبانه اقتصادی دولت او، اظهار داشت: ایجاد انحصارات دولتی باعث فشار شدید اقتصادی روی قشرهای مختلف جامعه شد. در میان عوامل داخلی و خارجی سقوط رضاشاه، یکی از متغیرهایی که نقش مهمی در سقوط وی دارد، قانون انحصارات دولتی است که عملا رضا شاه را به عنوان تنها بازیگر اقتصادی ایران در دوران حکومتش تبدیل کرد.
#رضاشاه #اقتصاد_پهلوی #فسادهای_اقتصادی
eitaa.com/iichs_ir
دائرة المعارف دفاع مقدس.pdf
13.43M
📕نسخه PDF «دائرةالمعارف»
#دفاع_مقدس
📑 ۳۵۸ صفحه، شامل🔰
1⃣ اینفوگرافیک های آماری از دفاع مقدس و اشاره ای به عملیات موفق «مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)» به عنوان پیش عملیات شکستن حصر آبادان(اولین عملیات منظم و مشترک سپاه و ارتش)
2⃣ کتاب آشنایی با تاریخ دفاع مقدس/ اثری پژوهشی از پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس
✳️ @ShahidRabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی ذهنتون خسته شد، استراحت نکنید. یه کار جسمی بکنید👌
🆔 @darseenghelab
پیش همایش افول دکتر نوروزی(2)~1.mp3
8.38M
📌 نظریه حکمرانی مجازی در جهان پساآمریکایی
#ویژه
🎙 دکتر محمدجواد #نوروزی؛ عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی موسسه امام خمینی(ره)
@darseenghelab
🔹 دکتر نوروزی در ابتدا نسبت بین جهان پساآمریکایی و فضای مجازی را بررسی کرده و ضمن مروری بر نظریات مخالف مدرنیته، بیان کردد که فضای مجازی جزء ذاتیات آمریکا نیست و میتوان در آن تصرف کرد؛ این فرصتی است برای عرضه بنیان های فکر دینی و فطری اسلام.
🔹ایشان به فروپاشی نظریه لیبرالیسم به عنوان عقبه علوم انسانی غرب و سپس اضمحلال ساختارها و فراورده ای جهان غرب مانند سبک زندگی و اقتصاد، اشاره کرده و فرمودند: آمریکا با کمک فضای تبلیغات، رسانه و فضای مجازی توانسته است خود را سرپا نگه دارد اما دیگر توانایی قدرت حل مساله ندارد و اینکه همه مسائل باید توسط آمریکا حل شود از بین رفته است.
🔻 با اشاره به اینکه در مساله فضای مجازی بایستی اولا نظریه و سپس ساختار را تاسیس کرد، گفت: بحث از فضای مجازی دارای دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری است و تاثیرات حاکمیتی و نقش آن در کنترل افکار عمومی بسیار برجسته است. همچنین ابعاد امنیتی و روانی هم دارد که اگر نظریه حکمرانی نداشته باشید، نمی توانید از داده های مخرب جلوگیری کنید و داده مفید تولید کنید.
وی درباره راههای رسیدن به #حکمرانی_مجازی گفت..
#جنگ_شناختی #جنگ_رسانهای
ادامه در پست بعدی👇👇👇
https://eitaa.com/darseenghelab/10105
🆔 @darseenghelab
🔅 دکتر نوروزی درباره راههای رسیدن به #حکمرانی_مجازی گفت: برای رسیدن به نظریه حکمرانی، نیازمند گفتمانسازی هستیم تا یک وفاق مفهومی میان دولتها شکل بگیرد و مثلا درباره #امنیت وفاق داشته باشند. وی در تبیین نظریه افزود:
نظریه لیبرالیسم یک دال مرکزی دارد که فردگرایی است. چین بر سرمایه داری متمرکز دولتی تاکید دارد وا اروپا بر ناسیونالیسم اروپایی متکی است اما مرکز ثقل نظریه ما #ارزشهای_فطری است. این ارزشها در گام دوم بیان شدهاند مانند عقلانیت، علم، عدالت، اخوت، آزادی و... که همه ابناء بشر به این ارزش ها علاقمند هستند.
🔻 تعریف درست از انسان و ارزشهای فطری، قدرت بسیج کنندگی جهانی دارد در مرتبه بعد، ارزشهای اسلامی و در کانون نظریه، تفکر تشیع است که همین شاخصههای فطری را نیز دارد. بنابراین نظریه حکمرانی تشکیکی است از تفکر تشیع تا اسلام و ارزش های فطری. منطبق با فطرت است و در بحران معنا و معنویت می تواند حاکم شود.
این نظریه باید به علم و الگو تبدیل شده و به سبک زندگی بیانجامد. این نظریه در بُعد ساختاری به سمت اردوگاه سازی می رود یعنی اردوگاه مستضعفین و مستکبرین. گفتمان ما در آمریکای لاتین بسیار برد دارد. برترین پیام در آنارشیسم فضای مجازی، حرف اسلام است واین نیازمند رشد عقول بشری است.
🔹 فرصت بودن فضای مجازی به این معنی است که باید دو راهبرد را دنبال کنیم. #اول جنگ نامتقارن که سخت افزاری و نرم افزاری است. اینجا بصورت هوشمندانه اولا از ضعف های دشمن استفاده میکنید و ثانیا عقلانیت پیام را ارائه میکنید.
#دوم راهبرد مطلوب است که تولید فضا و پیام ناب را رقم میزند. اینجا باید ایده را به علم و علم را به سبک زندگی تبدیل کنیم. ایده ما ارزشهای فطری است که باید به دانش و علوم انسانی تبدیل شود و بعد در رفتار و سبک زندگی خرد شود.
💠 وی با منطبق دانستن الگوی ما در فضای مجازی بر الگوی فضای واقعی گفت: بحران در نظریه حکمرانی آمریکا با ظهور انقلاب اسلامی رخ داد و انقلاب اسلامی بدلیل برتری پیام و قدرت نرم خودش، گام به گام توانست موانع را رفع کند. در فضای مجازی هم همین اتفاق قابل تحقق است.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🔹 جوکهای هدفمند❗️
یه زمانی تو جوکهامون میگفتیم یه ترکه، یه لره و یه...
بعد شد یه ایرانی و یه چینی و یه ...
دقت کردید الان چقدر جوک گفتن درباره پدرومادرها زیاد شده؟ یه بار بابام..
💠 کاملا مشخصه که کوبیدن #خانواده، یکی از مهمترین اهداف دشمن هست و یارگیری خوبی هم از مردم خودمون کردن❗️
#جوک #طنز
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از نسل روشن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅رفتم داخل مغازه لوازم تحریر داشتم نگاه میکردم که ببینم چقدر از جنس های این مغازه ایرانی هستند با کمال تعجب😳 دیدم که اکثر اقلام لوازم تحریر نه تنها ایرانی هستند بلکه از هر کدوم از اونها چند برند ایرانی مثل البرز؛ آریا فکتیس؛ شفیعی با بهترین کیفیت گواش مارک توتو فوق العاده با کیفیت؛جامدادی مارک mkm کاملا ایرانی؛پانتر و...مشاهده کردم
😌 همون لحظه با خودم احساس غرور و افتخار کردم که کشورم تونسته در این شرایط تحریمی؛ اینجوری کارخانه های مختلف با کیفیت های واقعاً مناسب؛ با شرکت های بزرگ دنیا رقابت کنند و انحصار جهانی را بشکنند و تا حدود زیادی بازار ایران را به دست بگیرند🇮🇷🇮🇷💪💪
😔 و از اون طرف هم ناراحت شدم که هنوز متاسفانه با اینکه خیلی از این لوازم تحریر ایرانی هستند اما من خریدار وقتی وارد مغازه میشم اصلا برام مهم نیست که ایرانی بخرم یا خارجی بخرم و جالب بعضی جاها؛ بهونمون اینه که فلان کالا کیفیتش پایین پس خرید نمی کنیم اما وقتی که بعضی جاها می بینیم کیفیتش خیلی خوبه باز هم توجه نمیکنیم و اصلاً برامون تعصبی تو خرید کالای ایرانی وجود نداره 🇮🇷🇮🇷
👈این چی رو نشون میده ⁉️اثر تبلیغاتی که کالای خارجی از نظر روانی تو ذهن ما ایجاد کرده طوریه که خجالت میکشیم دنبال خرید این کالا ها باشیم و بعضی وقتا هم بدون اینکه دقت بکنیم داریم کالای ایرانی میخریم
🔷نسل روشن پاتوق معلمان و دانش آموزان
https://eitaa.com/joinchat/2077163541Cae53567396
🆔@Nasleroshan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس اهل جمهوری آذربایجان:
📍فراموش کردید این توپخانه ایران بود که جان مردم ما را نجات داد؟/پاکستان به نفع شما به ایران حمله کند؟/کمتر حرف های خندهدار بزنید/آمریکا با آن قدرت نمیتواند اینطور در مورد ایران صحبت کند!
🔹پ.ن: همه میدانیم که آذربایجان در قدوقواره ای نیست که تجهیزات زیادی به مرزهایش بفرستیم اما لازم است تا در برابر سیاست مرگ با هزار زخم، یکی بزنی ده تا میخوری را نشان داد👌
🆔 @darseenghelab
⭕️ در مورد اجبار زنان ایل به شیردادن سگها توسط افسران رضاشاه،عبدالله مستوفی بعدها در نامهای مینویسه:
به افسران توصیه میکنم برخلاف گذشته از فرستادن سرپرستی که زنان ایل را به شیردادن سگها وادار کند بپرهیزند.(شرح زندگانی من،عبداله مستوفی)
باید خیلی #بیغیرت باشی تا از پهلوی دفاع کنی.
👤 علیرضا گرائی
🔻این پیج در توییتر و اینستاگرام دنبال کنید👇
@alireza9119
🔹 فضای مجازی به اذعان خود مخاطبان، لااقل به اندازه صداوسیما مرجع خبری است. در امور غیرخبری مانند سرگرمی و ارتباطات که قطعا بیش از صداوسیما نقش دارد.
💥 آیا اهمیت فضای مجازی برای نخبگان کشورمان روشن است❓
🆔 @darseenghelab
#معرفی_کانال
🔻ویژه پژوهشگران تاریخ
🔹کانالی در #تلگرام هست به نام منابع دوره قاجار؛ شامل ۱۸۰۰ کتاب الکترونیکی که شاید ۷۰۰-۸۰۰ موردآن غیر تکراری است. از آثار تاریخی مرجع در تاریخ معاصر تا پژوهشهای اخیر درباره تاریخ. با توجه به اینکه بعضی از این کتابها در بازار موجود نیستند، داشتن این کانال برای پژوهشگران مفید خواهد بود.
🆔 @darseenghelab
📌راه تشخیص وظیفه
🔹من گمانم این است هر کسی، هر جوانی و هر دانشجویی که بداند این انقلاب و این نظام، کشور را از دست چه گرگهای خونآشامی گرفته و چه زحماتی را در این بیستودو سال تحمّل کرده تا به اینجا رسیده و چه دشمنیهایی با آن شده و الان هم در کمین آن است، کاملاً میفهمد که در این نظام چه باید بکند.
🎙رهبر معظم انقلاب: ۱۳۷۹/۱۲/۲۲
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab