eitaa logo
دعوت به نماز🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
587 ویدیو
181 فایل
بسم الله النور مطالب کانال: 🔰 شنبه: دعوت به نماز 🔰 ۱شنبه: نماز در دوره اول رشد 🔰 ۲شنبه: نماز در دوره دوم رشد 🔰 ۳شنبه: نماز در دوره سوم رشد 🔰 ۴شنبه: موانع نماز 🔰 ۵شنبه: اسرار نماز 🔰 جمعه: راهکارهای جذب به مسجد شناسه ارتباط: @namaznor
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 پیروزی مردم غیور فلسطین را تبریک عرض‌می‌نماییم. ✍ متن پیام رهبر انقلاب به ملت فلسطین در پی پیروزی مقاومت در جنگ دوازده روزه بر رژیم صهیونیستی را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=47867 @davat_namaz
﷽ نکاتی در مورد آموزش احکام: - اولیا و مربیان باید با بچه ها بروتد وضو بگیرتد و بعد باهم نماز بخوانند. تاکید بر احکام و گذاشتن کلاس برای آن، مخرب است زیرا تکرار این امر در سالهای بعد، باعث دلزدگی فرزندان خواهد شد. باید به بچه ها اینطور گفت که شما باید درست وضو بگیرید. بروید رساله را نگاه کنید و انجام دهید. بچه ای که در منزل رساله ندارد، می تواند آنرا از کتابخانه مدرسه به امانت بگیرد. @davat_namaz
کتابهای مصور ویژه کودک و نوجوان خوبی در بازار موجود هست که می توانید آنها را در اختیار فرزندانتان قرار دهید.
﷽ 💠 آموزش عواطفِ (عطف ها: تمایل های همراه با رافت) طیب از طریق لحن و القا توجه به القا کنندگان فطرت: طبق آیات شریفه قرآن انسان از خداست و به خدا بازمیگردد. پس مسیر و رجوع اش مشخص است و این می شود اساس فطرت و خلقت او. پس هر عاملی که بتواند انسان را به اصل و ریشه و انتها و آخر کار و رجوع او، دلالت دهد، القا دهنده به فطرت اوست و حقیقت وجودی اش را برایش تداعی می کند. و این طور می شود که اسباب هدایت برایش فراهم و از ضلالت و گمراهی ها دور می شود. برخی از این القا کنندگان: 1- اذان و اقامه: در روایات متعدد آمده است که پس از تولد کودک بر گوش راستش اذان و بر گوش چپ اش اقامه خوانده شود. همچنین در روایات آمده که پدر اذان نماز ها را با صوت آشکار در خانه قرائت کند. 2- اقامه نماز: خواندن نمازهای واجب یا مستحب در خانه، القا کننده طهارت و عبودیت خالص در برابر خدای یگانه است. هرقدر این نماز ها باشکوه تر، با جلوه تر، زیباتر، و جذاب تر باشد، اثرات القایی بیشتر و ماندگارتری خواهد داشت. 3- قرائت قرآن: در روایات به خواندن قرآن با صدایی رسا و زیبا توصیه شده و آمده که «خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید» . خانه ای که صوت قرآن بصورت مستمر و منظم وجود دارد، محل تردد ملائکه الهی بوده و رحمت الهی در آن جاری است و به اهل آن نازل می شود. 4- سلام و تحیت آشکار زیبا: یکی از آدابی که در روایات درباره خانواده ذکر شده، جاری شدن اخلاق حسنه بین اعضای خانواده است. از بین این آداب، نقش سلام، القا کننده روابط نیکو و بدون آسیب بوده و به آن توصیه اکید شده، تا جایی که اگر کسی هم درخانه نیست، در هنگام ورود، به آن خانه و اهلش سلام داده شود. 📚 ذیل کتاب با کودکان خود طیب سخن بگوییم (7سال اول) @davat_namaz
﷽ 💠 جاری کردن رکن قیام (نماز)، در زندگی فرزندمان : پیش به سوی مقصد الهی (یاد قیام) در توجه به توان اختیار: یکی از مسائلی که والدین برای تحقق قیام در فرزندان باید در نظر بگیرند، در نظر گرفتن توان و طاقت فرزند در برعهده گرفتن مسئولیتها و امور است. 💦خداونـــد رحمـــت کند کســـی را کـــه فرزندش را بـــر نیکی به خودش یاری کند. پرســـیده شـــد: چگونـــه میتواند ، او را یاری رســـاند؟ فرمـــود: کارهای کـــم او را بپذیرد؛ از او کارهای ســـخت نخواهـــد؛ او را به کاری که در تحمـــل او نیســـت، وادار نکند؛ به او نســـبت ناتوانی و خنگـــی ندهد. ✨همانطور که انسانها، هر یک با دیگری متفاوت هستند، کودکان نیز باهم تفاوتهایی دارند و لازم است والدین در واگذاری کارها وتکالیف، این تفاوتها را در نظر بگیرند. 🍀بر نقاط ضعف و قوت فرزند آگاه باشند و برنامهها و مطالبات را بر اساس نقاط قوت فرزند ارائه دهند و از مقایسه او با دیگران بپرهیزند. ❄️فرزنـد را نسـبت بـه داشـتن برخـی ویژگیهـا سـرزنش و تحقیـر نکـرده و بـه القـای صفـات مثبـت متناسـب بـا فهـم او بپردازنـد. 🌟در نظر گرفتن روایت فوق در رویارویی با فرزند میتواند او را برای پذیرش کارها ومسئولیتهای آینده متناسب با توانمندیها و ظرفیتش آماده کند و در حقیقت، بذر «قیام» را در وجودش به زیبایی و درستی بکارد. 👌والدین عزیز نیز میتوانند متناسب با توان و ظرفیت فرزندان برای تحقق اهداف الهی در آنها برنامه ریزی کنند: :books: کتاب زندگی من و فرزندم با یاد نماز نوشته خانم هنزایی (دبستان) در نماز @davat_namaz
مانـده بودنـد بچه هـای محـل را چطور به مسـجد بکشـانند. مسـجد تازه تأسـیس محل، خالـی از بچه ها، چند ماهـی بـود کـه راه افتـاده بـود. درگام اول، چنـد نفـری با هم قرار گذاشـتند لیگ فوتبال راه بیندازنـد. برای اینکه موتـور بچه هـای محـل را روشـن کنند، چند بازی هم خودشـان انجـام دادند. مدتـی بعـد، تعـداد قابـل توجهـی از پسـرهای محـل را شـناخته بودنـد. حـالا میدانسـتند چنـد نفـر از آنهـا اهـل ورزش انـد؛ میدانسـتند چنـد نفـری هـم اهـل آمـوزش فـن و حرفه ای ماننـد نجـاری و سـفالگری هسـتند؛ چند نفـری نیـز میتواننـد بـه آنهـا کـه درسهایشـان ضعیـف اسـت، کمـک کنند. متناسب با آنها برنامه ریزی کردند و خبرش را به اهل محل اعلام نمودند... . حیاط مسجد دیگر خالی نبود. شور و شوق بچه ها همه جا را پر کرده بود. 📚 کتاب زندگی من و فرزندم با یاد نماز نوشته خانم هنزایی (دبستان) در نماز @davat_namaz
احکام خوشمزه:😋 الاغ اوستا مراد مریض شده و دکترها نتونستند تشخیص بدن چش شده. همین مساله باعث شده نماز اوستا باطل بشه!!!!😳 ❓ به نظر شما چطوری میشه که اینطوری بشه؟ مریضی الاغ اوستا؟؟ باطل شدن نماز؟؟؟ *⏰ تا ساعت ۱۷ فردا، سه شنبه، منتظر نظرات قشنگ بچه های گل گلاب مومن‌مون هستیم:* @maedeh_mahsolat @davat_namaz
🌹 آثار و برکات نماز خواندن 🌹
آنچه درخت🌳 نماز را می خشکاند؟🤔
✅ ۱۰ راهکار جذب کودکان و نوجوانان به نماز خواندن
بسم الله النور... 🔰 آغاز بیست و چهارمین دوره بیوت نورانی در سطح شهر تهران و شهرستان ها ✅ برگزاری جلسات انس با قرآن ویژه بزرگسالان در منازل، مراکز فرهنگی و مساجد به صورت حضوری و مجازی 🗓 ثبت نام میزبانان و مربیان داوطلب فقط تا پایان روز چهارشنبه دوازدهم خرداد ماه 📝 زمان دوره: ۱۵ خرداد الی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ (ارائه یک جزء قرآن کریم در ۱۴ هفته) 🔸 جهت میزبانی، حضور حداقل ۸ مخاطب الزامی است. 🔻 شناسه ثبت نام میزبانان ❄️ ble.ir/m_esmaeilpor 🔹 جهت مربی گری گذراندن روش های تدبر حداقل تا پایان دوره تفکر الزامی است. 🔻 شناسه ثبت نام مربیان : ❄️ ble.ir/m_esmaeilpor ▫️ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر ارتباط برقرار نمایید. ❄️ ble.ir/m_esmaeilpor 🕋 *مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران* @QuranEtratSchool
📣📣📣 * میزبان بیوت نورانی چه کسی است و چه کار میکند؟ 🔆میزبان بیوت نورانی ، مجاهدی است که سعی دارد تا جلسات قرآن را در بیت خود ، مسجد محله اش و در جامعه احیا و برپا نماید تا ان شاالله قرآن را از مهجوریت درآورد و با جاری ساختن کلام خدا آنجا را نورانی کند . 🔆با صلواتی بر رسول بزرگوارمان و خاندان مطهرش ان شاالله قیام میکنیم 🔆برای میزبان بودن کافی است ،یک بیت داشته باشیم و چند مخاطب علاقمند که در زمانی مشخص در هفته یا ماه با رعایت پروتوکل ها در جلسات شرکت نمایند 🔆 هماهنگی مکان و مخاطب با شما ارسال مربی با ما 🔆برای میزبانی جلسات قرانی به خانم اسماعیل پور پیام دهید* ❄️@m_esmaeilpor
✍ برای رسیدن به طهارت باطنی باید حب نفس که یکی از بزرگترین مزاحم ها است برداشته شود. و برای برداشتن این مزاحم باید آن را بشناسیم تا بدانیم از کجا باید شروع کرد. نفس برای شکوفا کردن استعدادها و قوایی که خداوند عز وجل در او قرار داده است یا به تعبیر دیگری برای رسیدن به کمالات لائقه‌ی خودش نیاز به یک سری سبب عمده دارد و آن سبب عمده گذشتن از منزل دنیا است یعنی خداوند متعال این طور مقرر فرموده که هیچ انسانی نیست که به کمال برسد و از منزل دنیا نگذرد. پس برای رسیدن به کمالات لائقه باید از منزل دنیا عبور کنیم و جالب است که باید با موت این منزل از ما گرفته شود و اگر با موت این منزل از ما گرفته نشود باز آن وصول وظهور برای ما نیست. الذی خلق الموت و الحیوه او هم حیات را خلق کرده و هم حیات را ! پس موت یک امر عدمی نیست. بلکه یک امر وجودی است که قابل خلق است. خداوند می فرماید خلق الموت. ما تصوری که از موت داریم امر عدمی است. ولی موت یک امر وجودی است که قابلیت خلق دارد وباید باشد و لازمه ی گذر ماست. ما برای رسیدن به کمالات لائقه باید از منزل دنیا عبور کنیم و در منزل دنیا نیاز به اسباب و قوا و وسائل داریم که باید در این دنیا از آنها بهره ببریم . 📚 استاد سعادتفر @davat_namaz
اگر آن قوایی را که در منزل دنیا به آنها نیاز داریم به صورت کلی تقسیم بندی کنیم. یک بخشی از آن ها را اصطلاحا می گویند: نفس نباتی . یعنی ما برای تغذیه رشدمون یک شانیای شئونات نفس ماست. مثلا : این تغذیه ی ما اسبابی می خواهد. اولین سبب ایجاد میل و کشش است. تا میل نداشته باشید به سمت غذا نمی روید. پس خدا اول میل را قرا بدهد بعد اسبابی برای رسیدنش. یک سبب دیگری از اسباب که ما نیاز داریم ادراکات ماست. ادراکات دو قسم می شوند: ١) ادراکاتی که با اسباب ظاهری درک می شوند. {حواس ظاهری، وهم، خیال، اراده( قوه ی شهونیه و غضبیه ) } ٢) ادراکاتی که اصلا احتیاجی به اسباب ظاهری ندارند. {عقل نظری و عقل عملی} ادراکاتی که با اسباب ظاهری درک می شوند : مثل :حواس ظاهری شما باید چشم داشته باشید تا ببنید. گوش داشته باشید تا بشنوید. ذائقه را داشته باشید. لمس را داشته باشید . شامه را دشته باشید . دست جزو اسباب ظاهری ادراکی است. اینها لازمه ی زندگی است. اگر قدرت سامعه را نداشته باشیم و این مطالب را نشنویم یا نبینیم بهشون هم نمی رسیم. اگر انبیای عظام می خواهند یزکیهم و یعلمهم الکتاب باشند، تعلیم اولیه با این شنیدن و دیدن است. اینها قوایی هستند که ما در ادراکاتمون لازمشون داریم و باید هم باشند . و بعضی از ادراکات هستند که با این اسباب ظاهری صورت نمی گیرد و با قوه ی وهم و خیال است. یا آن بخش تحریک اراده ی ما کارها و حرکاتی که با اراده انجام می دهیم. این حرکات ارادی به دو بخش می شوند. گاهی حرکت ما برای جلب منفعت است‌، می‌خواهیم نفعی را ببریم. گاهی حرکت ما برای دفع یک ضرر است. می‌فرمایند حرکات ارادی نفس که برای جلب منفعت‌ها است اسمش را می گذارند قوه ی شهویه. آن حرکات ارادی که برای دفع ضرر است اسمش را می گذارند قوه ی شهویه . ادراکاتی که اصلا احتیاجی به اسباب ظاهری ندارند. این قوه ی ادراکی که اصلا احتیاجی به اسباب ظاهری ندارد نه چشم نه گوش نه دست نه قوه ی وهم و…. اینها را هیچ کدام نمی خواهد از آن تعبیر می کنیم به نفس ناطقه یا همان قوه ی عقل، عقل نظری و عقل عملی. قوه ی ناطقه نیازی به این اسباب ندارد و خودش می فهمد و درک می کند. و ما این قوا را لازم داریم. چون ما برای رسیدن به کمالات لائقه باید از منزل دنیا عبور کنیم و در منزل دنیا نیاز به اسباب و قوا و وسایل داریم تا در این دنیا از آنها بهره ببریم . 📚 استاد سعادتفر @davat_namaz
هفته‌ی قبل گفته شد: نفس مطمئنه است زمانی که تحت الامر است. نفس لوامه است زمانی که نفس در موضع دفاع از خود است و اما اگر این نفس نه نفس مطمئنه است که تحت امر است و نه در موضع دفاع است، بلکه ناکسو رئوسهم است. این سر پایین افتاده است. می گوییم نفس اماره حب نفس دو بخش می شود: یک بخش باید باشد. خوب هم هست. چشم را برای دیدن آیات می خواهید. این گوش را برای شنیدن مواعظ می‌خواهید. غذا خوردن را برای این می‌خواهید که بگویید: خدایا اینها را برای خدمت تو می خواهم. این بدن احتیاج به خوردن، استراحت، خواب دارد. این بدن را دوست دارید، این چشم را دوست دارید. اصلا خدای متعال حفظ این را به عهده ی ما گذاشته است وحفظ بدن واجب است. و حتی ضرر زدن به نفس حرام است، گناه کبیره است. اما اینها را برای خودشون نمی‌خواهیم. اما یک حب نفسی است که مزاحم است. اگر من این قوای نفسم را، جنود و لشگر نفس را (چشمم، گوشم، زبان،... وهم، خیال،...) را برای خودشان بخواهم می شود حب نفس مذموم (نفس اماره). این حب نفس مذموم که گفته شد برای تطهیر باطن شناختش لازم است از اینجا خودش را نشان می دهد. اگر من این قوا را را برای اغراض مادی خواستم و این می شود دشمن‌ترین و مزاحم‌ترین بر سر راه ما. اما اگر شما این قوا را با این دید نگاه کردید که اینها یکی از قوا و اسبابی که من برای عبور از منزل دنیا لازم دارم. دیگر اینجا تن پروری نیست. آنچه برای خودشون هست دیگر نیست. آنچه حرام است کنار می رود. چون من اینها را برای خودشون نخواسته‌ام، برای عبور از منزل خواسته‌ام و این دیگر مذموم نیست. بلکه لازمه ی این رسیدن به کمال من هم خواهد بود. پس حب نفس مذموم همان است که گفتیم. قرآن هم می‌فرماید: یوم تری المجرمون ناکسوا رئوسهم. مجرمین در قیامت سرهایشان را پایین انداخته اند. گفتیم وقتی انسان به بعد مادی اینها که اسفل السافلین است توجه کرد انگار سرش را پایین انداخته و بعد در قیامت هم که محشور می شوند اینجوری محشور می شوند، ناکسوا رئوسهم. 📚 استاد سعادتفر @davat_namaz
و عمده‌ی گرفتاری‌های ما همین جا است. این بدن را برای عبادت نمی‌خواهیم و برای همین تا می‌بینیم یک عبادتی با خوابمان مزاحم است، رهایش می کنیم. یک مقداری نیاز به ریاضت جسمانی دارد، نه اینکه ضرر بزند. آن را خدای متعال نخواسته است. روزه‌ای که برای بردن ضرر دارد گرفتنش حرام است. اما گاهی می بینید فقط صرف یک تنبلی و تن پروری است. این جا یعنی حب نفس. خواب لازم است ولی خوابی که آمد و مزاحم شد، از باب حب نفس است. ورزش گاهی از باب حب نفس است. گاهی کارها باب حب نفس دارند چون نگاه ما به سمت پایین است. یک نکته‌ی جالب که دلیلی است برای اینکه روح ما نه جسم است و نه جسمانی! هرچه انسان بیشتر به قوای بدنی برسد و بیشتر توجه کند این قوا بیشتر می شوند. اما می بینید همزمان با توجه به آنها، قوه‌ی روح شما ضعیف می شود. پس معلوم می شود اینها از یک جنس نیستند! اگر اینها همراه بودند، هم سنخ بودند، از یک ریشه بودند باید با تقویت قوای مادی روح ما هم تقویت بشود . اما می‌بینیم اینجور نیست و هر چه به سمت بعد جسمانی فرو برویم، روح ضعیف تر می‌شود. پس روح از سمت مادیات نیست و فقط از اینها به عنوان یک وسیله‌ای می‌خواهد استفاده کند. مثلا: اگر پر خوری بکنید توفیق نافله‌ی شب کم شود. یا توفیق حضور با پر خوری نداشته باشید. و در ماه مبارک می بینید با روزه گرفتن معنویتتان بیشتر می شود. توصیه‌هایی که در روایات داریم برای خوردن و خوابیدن در حد ضرورت است. در بحث تغذیه به دو وعده‌ی غذا توصیه شده: صبح و شام. در حدی که بدن ضرورت دارد و با توصیه‌ای از امام صادق علیه السلام که دو سوم معده‌اش را خالی نگه بدارد. روح ما به هر انداه‌ای که از لذایذ جسمانی برخوردار می شویم یک تاثیر منفی در آن ایجاد می شود. حتی از نسبت مباح، حرام که جای خودش را دارد! بنابراین: این قوایی که خدا به ما داده است، برای عبور از منزل دنیا ضرورت دارد. ولی اگر سر پایین انداخته شد و ما بالا را ندیدیم کمالات را ندیدیم و تحت نفس مطمئنه قرار نگرفتیم به خودشان توجه کردیم و خواسته هایشان را هرچه خواستند انجام دادیم می شود حب نفس و حب نفس مزاحم سر راه ما برای وصول الی الله. 📚 استاد سعادتفر @davat_namaz
🏴 السَّلامُ عَلَیکَ یا سَیِّدُالکَریم 🏴 ◾️آیت الله بهجت می‌فرمایند؛ اهل تهران، اگر هفته ای یک مرتبه به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی نروند، جفا کرده اند. سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی و حضرت حمزه سیدالشهدا علیهم السلام بر همه شیعیان تسلیت باد...🥀 @davat_namaz