eitaa logo
دعوت به نماز🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
587 ویدیو
180 فایل
بسم الله النور مطالب کانال: 🔰 شنبه: دعوت به نماز 🔰 ۱شنبه: نماز در دوره اول رشد 🔰 ۲شنبه: نماز در دوره دوم رشد 🔰 ۳شنبه: نماز در دوره سوم رشد 🔰 ۴شنبه: موانع نماز 🔰 ۵شنبه: اسرار نماز 🔰 جمعه: راهکارهای جذب به مسجد شناسه ارتباط: @namaznor
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌♦️‌ واکنش جالب دختران دانش‌آموز و خانواده‌ها به دیداری که با رهبر انقلاب داشتند... @davat_namaz
الان بهم پیام دادن تا اطلاع ثانویه ممنوع الخروج هستم😢 پرسیدم چرا؟؟؟😲 میگن آخه میای بیرون، مردم روزه دار فکر میکنن ماه شوال اومده، عید فطر اعلام میکنن.😁 پیشاپیش عیدتون مبارک🌸 @davat_namaz
*مقام محمود رسولم!* میگوییم خدایا من میخواهم قرب به تو پیدا کنم، قرب به خدا یا بُعد، مربوط به غیر عبد مطلق است. چون او برزخ بین وجود و امکان است. خدای سبحان واجب الوجود است، وجود محض است. عبد مطلق برزخ بین این وجود محض و امکان محض است. یعنی او نه امکان محض است نه وجود محض، وجود محض خدای سبحان است. آن کسی که می تواند برزخیت و وساطت بین این را داشته باشد عبد مطلق است و انسان کامل و او می شود صاحب مقام محمود مطلق، چون مقام محمود یعنی هرکس او را می بیند لب به حمد می گشاید. ممکن است دیگران مراتبی از این مقام را داشته باشند اما محمود مطلق اوست. ذات و عبدی که محمود مطلق است ولی نعمت ماسوا می شود. پس به اذن الله می شود رب ماسوا. یعنی هر موجودی به برکت او به کمال لائقش می رسد. 🎤استاد سعادت فر @hobbenamaz
*لیس کمثله شی* در زیارت جامعه، این عبارت آمده است: "خلقکم الله انوارا فجعلکم بعرشه محدقین" خدا شما را انواری قرار داد که محدق به عرش بودید. حدیقه که از ماده حدق است به معنای احاطه است. کلمه "عرش" هم تفسیر به علم شده است، بنابراین مکان مادی نیست. عرش به معنای علم است. "ان الله استوی علی العرش" علم است. حاملین عرش نه اینکه ما تصور کنیم کسانی که پایه هایی دارند عرش روی شانه های آن هاست. نه. حاملین عرش یعنی آن کسانی که این علم را می توانند تحمل کنند. حالا در زیارت جامعه عرض میکنیم "محدقین بعرش الله" شما احاطه به این علم دارید. شما علم الله دارید. خلقکم الله انوارا اشاره به آن بعد مادی حضرات نیست. آنها محدق به عرش هستند، خب در عالم عرش که زمان نیست. اصلا زمان مال عالم ماده است. پس میبینیم انسان کامل و آن عبد مطلق حق، اول ما خلق الله است زمان هم ندارد. برای عظمت مقام حضرت همین بس که ایشان مظهر اسم شریف لیس کمثله شیء است!!! 🎤استاد سعادت فر @hobbenamaz
*از امروز می دونم که...* آیه شریفه "عسی ربک ان یبعثک مقام محمودا" مقام محمودیت مطلق رسول اکرم را می رساند. متوجه شدم که رب به معنای مربی نیست. رب یعنی آن ذاتی که می تواند هر موجودی را به کمالات لائق خودش برساند. چون یک معلم گاهی فقط یک بعد را تقویت می کند نه همه ابعاد را. اما رب کسی است که همه ی ابعاد و همه ی موجودات را به کمالات لائق خودشان می رساند. بنابراین ماسوا به برکت عبد مطلق به کمالات لائق خودش می رسد. حالا میدونم که جناب رسول اکرم صدر نشین کائنات است بدون وابستگی به زمان! و در همه ی ادوار!! پس در نمازم که معراج قرب است، با شهادت به رسالت او میخواهم این عروج روحانی را داشته باشم و به برکت او به این حریم کبریایی قدم بگذارم و با وساطت او به فیوضات و برکات الهی نائل شوم. ای مظهر اسم لیس کمثله شی دستمان را بگیرید که سخت محتاج دستگیری وجود بی نظیرتان هستیم. @hobbenamaz
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ و َالِ مُحَمَّدٍ كَما اَمَرْتَنا اَنْ نُصَلِّيَ عَلَيْهِ، اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ بِعَدَدِ مَنْ صَلَّي عَلَيْهِ، اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ بِعَدَدِ كُلِّ صَلاةٍ صَلَّيْتَ عَلَيْهِ 💖خداوندا! بر محمد و خاندان او درود فرست همان طور که به ما دستور داده ای بر او درود فرستیم، 💖خداوندا! بر محمد و خاندان او درود فرست به تعداد همه کسانی که بر او درود فرستادند، 💖خداوندا! بر محمد و خاندان او درود فرست به تعداد همه درودهایی که تو بر او فرستاده ای. . @hobbenamaz
*شب زیارتی ارباب* *با تمام جانم زمزمه می کنم...* 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸 🌸 * اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّه (اَبَداً)مابَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَه اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لزیارتکم ،اَلسَّلامُ عَلی الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن وَ عَلى اَوْلادِالْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحاب الْحُسَیْنِ * 🌸 🌸 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @hobbenamaz
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ | و اکنون پس از سه سال... 📣 اقامه نماز عید فطر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصلای امام خمینی (ره) تهران روز عید فطر؛ ساعت ۸ صبح ➕ لحظاتی از شعاردادن شهید سلیمانی در ابتدای خطبه‌های رهبر انقلاب در آخرین حضور در نماز عید فطر سال۱۳۹۸ 💬ارتباط با ما از طریق سامانه پیامکی 6868 🔹کانال ستاد برگزاری نماز عید فطر↙️ https://eitaa.com/joinchat/1719861251C73be276a76
نهج البلاغه حکمت 106 - نکوهش ترجیح دادن دنیا بر دین وَ قَالَ عليه‌السلام لاَ يَتْرُكُ اَلنَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لاِسْتِصْلاَحِ دُنْيَاهُمْ إِلاَّ فَتَحَ اَللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ و درود خدا بر او، فرمود: مردم براى اصلاح دنيا چيزى از دين را ترك نمى‌گويند، جز آن كه خدا آنان را به چيزى زيانبارتر دچار خواهد ساخت عیدتون مبارک/التماس دعا @davat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مژده که عید اومده نور بارونه آسمون بر شما بادا مبارک عید ماه رمضون *عید فطر مبارک🌸* @davat_namaz
*دعای نماز عید فطر:* اَللَّهُمَّ أَهْلَ الْكِبْرِيَاءِ وَ الْعَظَمَهِ وَ أَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ أَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَهِ وَ أَهْلَ التَّقْوَي وَ الْمَغْفِرَهِ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذَا اَلْيَوْمِ الَّذِي جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِينَ عِيداً وَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ذُخْراً (وَ شَرَفاً) وَ مَزِيداً أَنْ تُصَلِّيَ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُدْخِلَنِي فِي كُلِّ خَيْرٍ أَدْخَلْتَ فِيهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُخْرِجَنِي مِنْ كُلِّ سُوءٍ أَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ خَيْرَ مَا سَأَلَكَ (مِنْهُ) عِبَادُكَ الصَّالِحُونَ وَ أَعُوذُ بِكَ (فِيهِ) مِمَّا اِسْتَعَاذَ مِنْهُ عِبَادُكَ الصَّالِحُونَ (اَلْمُخْلِصُونَ) التماس دعا @davat_namaz
🌷 رهبرانقلاب: عید سعید فطر را تبریک عرض میکنم ❤️ خدا را شکر میکنیم که یک بار دیگر، یک ماه رمضان دیگر و یک عید فطر دیگر را نصیب ما کرد. 🎧 کلیپ صوتی "عید فطر مبارک" را بشنوید👇
همسفران بهشت سلام و رحمت خداوند بر شما عیدتان پر خیر و برکت به میمنت ایام عید ، مژده انتشار کتاب 🔅 *نوش بندگی* 🔅 با موضوع اسرار عبادات و بخصوص اسرار حج نوشته استاد سعادت فر را خدمتتان اعلام میداریم.🎉 کتاب مذکور در پنج فصل شامل ابعاد حج، اماکن حج، اعمال عمره تمتع، اعمال حج تمتع و زیارات تنظیم شده است. هدف نویسنده در کتاب نوش بندگی بیان اسرار عبادات و خصوصا اسرار اعمال حج بوده است. ضمن آنکه در کنار آن به بیان برخی اعمال که استحباب خاص دارد و معرفت بیشتری به زائر می دهد پرداخته شده است. کتاب یاد شده بیان احکام حج نیست چرا که احکام حج در کتب خاص خود آمده است. این کتاب با نگاهی متفاوت به موضوع حج سعی دارد تا دلیل و فلسفه هر کدام از اعمال را تشریح کند تا حاجی با معرفت و شناخت بیشتری گام در این وادی بگذارد. مطالعه این کتاب را به همگان خصوصا حجاج بیت اللّه الحرام توصیه می کنیم. راه های ارتباطی برای تهیه کتاب نوش بندگی ،انتشارات مشعر: آیدی تلگرام/ایتا/بله : @malrasool شماره تماس: 09222003683 03432222836
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 *چکار کنیم تا رفت و آمد با افرادی که با ما اعتقادات متفاوتی دارند ، روی فرزندانمان تاثیر بد نگذارد؟ * 👈 پاسخ از سرکار خانم سیفی @davat_namaz
*به نظر شما خیر العمل چیست؟🧐 بهترین خیر و بالاترین خیر نماز است.* 👈 در مورد این‌که نماز خیر العمل است ما خودمان به‌عنوان والد یا مربی باید ساعت‌ها به آن فکر کنیم. آیا نماز برای من به‌عنوان خیر العمل در زندگی هست یا نیست؟😉 آیا برای خود من نماز بالاترین عمل هست یا نیست؟ چقدر من به عنوان بالاترین عمل ☺️ به آن اهمیت می دهم؟ 👌 *در واقع این مهم‌ترین نقطه‌ی تربیتی آموزش نماز به فرزند است.* 👈 اینکه در خود والد و مربی نماز چقدر به‌عنوان خیر العمل تعریف‌شده است. *حالا برای این‌که فرزند ما در هر رفتار خوبی، گفتار خوبی، عمل خوبی، بخواهد به خیر گزینی برسد و آن عمل را به شکل تقلیدی، به خاطر ترس، به خاطر دریافت پاداش و یا به خاطر اهداف دیگر انتخاب نکند، باید مراحلی طی شود.* 👌 اگر فرزند من خیر گزین شود قطعا نمازگزین و نماز خوان هم خواهد شد. * مهم این است که خیر در او بوجود بیاید و بفهمد که خیر و شر چه چیزی هستند. بتواند خیر را انتخاب بکند و به سمت آن میل داشته باشد.* 📚 خانم دکتر فیاض @davat_namaz
‼️ *بزرگی سراسر به گفتار نیست .... دو صد گفته چون نیم کردار نیست* @davat_namaz
*مقاماتی که برای رسول اکرم بالاخص و ائمه معصومین مطرح می‌شود با توحید منافات دارد؟* آنچه که برای رسول اکرم و ائمه معصومین مطرح می‌کنیم به این معنا نیست که این حضرات در عرض خداوند متعال هستند و یا در طول. اگر این سخن گفته شود شرک است و کفر. پس سوالی که پیش می آید آیا وجه سومی هم وجود دارد؟ بله وقتی خداوند متعال، هو الاول و والآخر است یعنی هم اول است و هم آخر. پس وقتی او اول و آخر است، دوّمی اصلاً وجود ندارد تا در طول قرار بگیرد. وقتی که شما در آینه نگاه می کنید صورت شما در آیینه در طول شما قرار دارد یا در عرض شما؟؟ یا اینکه نه در طول شما و نه در عرض شماست؟همین است، مظهر است. مظهر نه در طول است و نه در عرض. پس کرامات و مقاماتی را که برای پیامبر نقل می کنیم به همین نحو است. آن حضرت صورت مرآتی حق تعالی است. چرا وقتی در آینه نگاه می کنید، صورت مرآتی شما نه در عرض شما و نه در طول شماست؟ دلیل علّی، آن است که: از سنخ او نیست. *چیزی می تواند در عرض یا طول چیزی قرار بگیرد که از سنخ او باشد. اگر دو موجود هستند و از دو سنخ هستند؛ اینها نه در طول هم اند و نه در عرض هم. خدای متعال که کمال مطلق است و نامحدود مگر سنخی دارد؟ او و لم یکن له کفواً احد است. نکته مهمی را دقت بفرمایید: ذات حق تعالی. مقام ذات، یک منطقه ممنوعه است. مگر آنجا احدی راه دارد؟؟* 🎤استاد سعادت فر @hobbenamaz
*از امروز می دونم که...* چون خدا و لم یکن له کفوا احد است؛ دیگر هیچ موجودی از سنخ او نیست. پس حضرات معصومین نه در عرض او هستند و نه در طول او می شوند صورت مرآتی او. می شوند مظهر او.... وقتی در آینه نگاه می کنم آنچه در من هست در صورت مرآتی من هم هست؟؟بله، هست. اگر نباشد که صورت مرآتی من نیست. آنچه که در ظاهر من است؛ آینه، عیناً نشان می‌دهد. فرقش این است که آنچه در من هست بالذّات است وگرنه که آیینه از خود اثری ندارد. پس وقتی می گوییم حضرت رسول اکرم صورت مرآتی حق است و مظهر اوست یعنی هرچه آنجاست اینجا هم هست ولی او بالذّات است و این بالغیر.. راستی یه نکته عالی! اصلا مگر صورت مرآتی خودیتی دارد؟ اگر من جلوی آیینه دستم را بالا ببرم در آینه هم دست بالا میرود. این عمل عمل من است یا عمل آینه؟؟ معلوم است عمل من است. آینه فقط نشان می دهد!! او از خودش، چیزی ندارد. این آیه یادم میفته که *ما یَنطقُ عن الهوی ان هو الّا وحی یوحی* پیامبر که از خودش حرفی نمی زند، حرف خدا را می زند. پیامبر غیر قرآن هم اگر حرفی می زند، حرف خداست. کاری را انجام می دهد، کار اوست. او مظهر خداست... این می‌شود فناء افعالی و او می شود عبد مخلَص. @hobbenamaz
*تغییر جو یک مسجد با همت "یک" مادر* مسجد ما، اوایل حضورم در محله به شدت ضدبچه بود، صندلی های نماز که افراد مسن استفاده میکنند خیلی بیشتر از تعداد بچه ها بود😔 از همان ابتدا حضورم در مسجد همراه با بچه بود، به خاطر کارهای فرهنگی ای که در مسجد انجام میدادم تقریبا خانم ها رودربایسی داشتند و به پسرم چیزی نمیگفتند😅 من هم به پسرم تاکید میکردم موقع نماز بدو بدو و سرو صدا نکنه یه روز موقع نماز ظهر جماعت که همه جا در سکوت بود و بچه ها در حال بازی، یهو یه نفر با صدای بلند که توی مسجد می پیچید به بچه ها میگفت مامانم گفته موقع نماز سروصدا نکنید😂 حالا همه جا سکوت و فقط صدای پسرم تو صحن مسجد میپیچید و من همیشه از یادآوری اون ماجرا کلی خنده ام میگیره... جو طوری بود که بچه ها حضور کمی داشتند و هر روز یکی از خانمها از برخورد خانمها و آقایان نمازگزار در مورد بچه ها و نوجوانان گله داشتند. بماند که تو اون برهه چند مادر از اون مسجد با دلشکسته و حتی اشک ریزان بیرون رفتند. گذشت تا اینکه با یکی از خانمهای همفکر و همراه مسجد الحمدالله جو رو تغییر دادیم. حالا من با سه تا بچه هفت و نیم ساله سه و نیم ساله و نوزاد دو ماهه میرم مسجد و هر روز هم کلی دعای خیر پشت سر من و بچه هام هست. الان گاهی به پسر بزرگم میگم وقتی نوزاد بودی روی زمین میذاشتم کنارم، تو به لوسترهای مسجد نگاه میکردی تا نمازمو بخونم، حالا خودت تو صف وایستادی... من خودم به عینه دیدم واقعا تربیتی که بچه تو مسجد میشه من مادر تمام وقتمو بذارم نمیتونم اونو انجام بدم. یه روز دیدم پسرم که تو یادگیری خیلی مشکل داره ☺️ داره فراز جوشن کبیر رو میخونه از حفظ با صوت😳 فقط به خاطر قرار گرفتن در جو مسجد. خانمها میخوام بگم اگه جو همراه نیست منفعل نباشید، به جای ناراحت شدن و نشستن تو خونه، بشینید کار فرهنگی کنید هم برای مسن تر ها هم بچه ها😇 خدا حرکت شما رو خالصانه می ببینه حتما کمکتون می‌کنه و راه رو هموار. برگرفته از کانال دوتا کافی نیست @davat_namaz
🌸🍃🌸🍃 🌸🍃 🍃 به مناسبت نمایشگاه کتاب : 🍃 مجموعه کتاب های *(قصه های احکام برای کودکان)* با زبانی ساده به بیان احکام عملی دین به کودکان می‌پردازد که توسط به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است. داستان‌های این مجموعه در فضای مدرسه🏫 و خانه🏡، به شیوه پرسش و پاسخ بین معلم و دانش آموز و یا والدین و فرزندان روایت می‌شود، کودکان دراین مجموعه به ترتیب با احکام عملی دین از جمله نماز، تقلید، تیمم،غسل، قسم ، وقف، طهارت و نجاست آشنا می‌شوند. 👌 در کتاب «قصه‌های احکام برای کودکان» تصاویری منطبق با داستان‌ها نیز تصویرگری شده است.😊 @davat_namaz
✒️ پرورش مهم‌تر از آموزش 💌 لوح سفید و آماده دانش‌آموزان نیاز به ساختن دارد... 📝 «باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّه‌ها را فراری نباید بدهد؛ باید جوری باشد که بچّه‌ها به طرف آن جذب بشوند. تقویت هویّت ملّی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملّی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.» ۱۴۰۲/۲/۱۲ 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
*بندگان مخلَص، وجه خدایند!* درباره عباد مخلَص آمده است: ((وَ ما تُجزون ما کُنتم تَعملون الّا عبادَالله المخلَصین)) همه غیر از عباد مخلَص که استثنا می شوند جزا داده می شوند. یعنی در قیامت جزای هر کس مطابق عمل اوست مگر عباد مخلَص سوال: یعنی عباد مخلَص با اعمالشان جزا داده نمی شوند؟؟ خیر! پس بر چه اساس جزا داده می شوند؟؟ عباد مخلَص اصلاً خودی ندارند. وقتی خودی ندارند، (خودی افعالی) دارند؟؟ او، مخلَص است، یعنی او فناء اسمائی، فناء ذاتی، و فناء افعالی دارد. یعنی خودی نیست چه برسد به اعمال و عملی. آن‌ها دیگر،جزایشان مربوط به عمل نیست..آنها وجه الله هستند. وجه مطلق حق هستند. آنها صورت مرآتی حق هستند. پس وقتی گفته می شود رسول اکرم به اذن الله رب العالمین است، سخن گزافی نیست! در سوره الرحمن داریم: و یَبقی وجه ربّک ذوالجلال و الاکرام. وجه رب باقی می ماند و فانی نیست. در این آیه فرمود: یبقی وجهُ ربّک ذوالجلال و الاکرام. حالا در آیه مورد بحث نتیجه می گیریم ذوالجلال صفت رب است. خدا می فرماید وجه من، ذوالجلال و الاکرام است. جلال که جلال است. اکرام را می گویند جمال حق است. تمام اسماء و صفات حق از دو حالت بیرون نیستند یا تحت جلال اند یا تحت جمال. پس وقتی شما در دعا می‌گویید یا ذالجلال و الاکرام، خدا را با تمام اسماء و صفاتش صدا می زنید، چون اسمی از دایره این دو خارج نیست. یا اسماء و صفات جلالیه هستند یا اسماء و صفات جمالیه. 🎤استاد سعادت فر @hobbenamaz
*از امروز می دونم که...* یکی از دعاهای قنوت حضرت بقیه الله یا ذالجلال والاکرام است. حضرت می‌داند یا ذالجلال و الاکرام یعنی چه. چون خودش مظهر آن است. او وجهی است، که ذوالجلال است. یعنی خواندن خدا با تمام اسماء و صفات. پس نتیجه بحث می‌شود این که: وقتی خدا می فرماید: ((و یَبقی وجهُ ربِّک ذوالجلال والاکرام)) یعنی این صفات و اسماءِ من، برای وجه من است. او (امام زمان) صاحب جلال و اکرام است. یعنی مظهر هم اسماء جمالی و هم جلالی من است. توی دعای ناحیه مقدسه داریم: لا فَرق بینک و بَینها الّا انّهم عبادُک و خلقُک؛ میشه تفسیر همین ((و یبقی وجه ربّک ذوالجلال و الاکرام است)) میگه بین حضرت حق و این مقامات، فرقی نیست یعنی چه؟؟ نعوذ بالله یعنی در عرض است و شرک؟ نه! الّا انّهم عبادک: یعنی صورت مرآتی و خلق او هستند: او بالذّات دارد و حضرات بالغیر و به عنایت او. چون صورت اویند، دارند. زیرا صورت مرآتی از خود، خودیّتی ندارد. @hobbenamaz