هدایت شده از مهدی دهبان
پیام های کانال درباره شهید آرمان علی وردی
1. https://eitaa.com/dehban_ir/27
2. https://eitaa.com/dehban_ir/76
3. https://eitaa.com/dehban_ir/77
4. https://eitaa.com/dehban_ir/300
5. https://eitaa.com/dehban_ir/384
6. https://eitaa.com/dehban_ir/386
7. https://eitaa.com/dehban_ir/420
8. https://eitaa.com/dehban_ir/453
9. https://eitaa.com/dehban_ir/470
10. https://eitaa.com/dehban_ir/471
11. https://eitaa.com/dehban_ir/472
12. https://eitaa.com/dehban_ir/479
13. https://eitaa.com/dehban_ir/521
14. https://eitaa.com/dehban_ir/572
15. https://eitaa.com/dehban_ir/688
16. https://eitaa.com/dehban_ir/848
عضو شوید👈
https://eitaa.com/dehban_ir
⏺سالها(بیش از ۱۰ سال) در برخی مجامع سخنانی می گفتم در رابطه با محبت به عنوان کیمیای عالم شدن مثلا اگر کسی محبت به علم داشته باشد تمام موانع را از بین می برد و عاشقانه تحصیل می کند و اگر کسی محبت به علم نداشت با بهترین برنامه ریزی و مدیریت زمان و... کاری از پیش نمی برد چون با دانستن کیف نمی کند.
⏏می گفتم: مزاج متعادل یعنی عاشق علم و معنویت باشد، روز و شب برای فهمیدن و ارتقاء پیدا کردن تلاش کند! حالا اگر کسی اینطور نیست یعنی مزاجش به هم ریخته، یعنی متعادل نیست...
❓طلبه ها مدام این سالها می پرسیدند: خب استاد علاوه بر تعادل مزاج چطور باید محبت را تقویت یا کنترل نمود؟ مادوست داریم عاشق نماز شب باشیم ما دوست داریم عاشق درس و بحث و علم باشیم اما نیستیم چه کار کنیم؟
❓همین امسال یادم هست، طلبه های زیادی چند بار تقاضای این مبحث را داشتند.
گاهی درباره ایجاد محبت های نا متعارف بین دو نفر که در پاره ای از موارد در مجامع مذهبی رخ می دهد سخن می گفتم، گاهی مربیان می پرسیدند: اصل قضیه محبت را چطور می شود، مراقبت نمود؟
❓برخی می پرسند: ما بی اختیار به این کار یا عادت (مثلا فیلم یا موسیقی یا...) یا معصیت علاقه داریم، چه کار باید بکنیم تا نجات پیدا کنیم؟
❓برخی می گویند: ما اراده ضعیفی داریم، ما تصمیم محکم نمی توانیم بگیریم و... راه حل چیست؟ تصمیم می گیریم، می شِکَنَد، اراده می کنیم اما استوار نیست، مشکل از کجاست؟
❗برای اینکه به این بحث پاسخ درخوری داده شود، به عنوان شروع ۵ جلسه زیر تقدیم می شود👇👇
https://eitaa.com/dehban_ir
مدیریت و کنترل محبت _۱.mp3
11.17M
♻️مدیریت و کنترل محبت
🔸️جلسه اول
🔹️موضوع: علت عملکرد و رفتار انسان
https://eitaa.com/dehban_ir
مدیریت و کنترل محبت _۲.mp3
10.72M
♻️مدیریت و کنترل محبت
🔸️جلسه دوم
🔹️موضوع: خوب و بد چیست؟
🔹️آیا هر چیزی لذتبخش بود خوب است و اگر دردآور بود، بد است؟
🔹️نگاهی عمیق تر به لذت و درد
https://eitaa.com/dehban_ir
مدیریت و کنترل محبت _۳.mp3
10.62M
♻️مدیریت و کنترل محبت
🔸️جلسه سوم
🔹️موضوع: اراده و تصمیم چیست؟
🔹️انسان چگونه به تصمیم می رسد؟
🔹️اگر این نکته را بفهمیم یاد می گیریم چگونه خودمان را برای ترک گناه کنترل کنیم!
https://eitaa.com/dehban_ir
مدیریت و کنترل محبت _۴.mp3
14.17M
♻️مدیریت و کنترل محبت
🔸️جلسه چهارم
🔹️موضوع: دو کار مهم دشمن برای انحراف جامعه ما، ایجاد ذائقه و تغییر ذائقه
🔹️تغییر ذائقه چگونه رخ می دهد؟
🔹️چگونه از چیزی که اصلا وجود ندارد، لذت ایجاد کنیم؟
🔹️چگونه ذائقه خودمان را کنترل کنیم و تغییر دهیم؟
https://eitaa.com/dehban_ir
مدیریت و کنترل محبت _۵.mp3
10.5M
♻️مدیریت و کنترل محبت
🔸️جلسه پنجم
🔹️موضوع: همراهی حتی با تنفر باعث انس می شود چه برسد با محبت!
🔹️ترفند جلوی چشم بودنِ خوب ها و خوبیها
https://eitaa.com/dehban_ir
الحمدلله نزدیک به ۹ هزار بازدید داشت
البته کانالهای دیگه هم گذاشتن با لینک خودشون اونجاها هم چندهزار بازدید داشت
نسخه دوم کتاب با پیدا شدن یکی دو صوت دیگر و چند متن با همین موضوع ان شاءالله در اختیار قرار می گیرد اما:
رفقا درباره نسخه دوم کتاب که مفصل تر است دو نظر دارند:
اول چاپ بشود
دوم همینطور رایگان در اختیار قرار بگیرد
استاد فرمودند:
درس خواندن مبارز با نفس است!
عمل به وظیفه سخت ترین نوع مبارزه با نفس است پس همین که شخص به وظیفه اش عمل نکند، شیطان موفق شده!
پ.ن:
🔺️قبلا درباره دفع خطورات گناه و معصیت نوشتم:
https://eitaa.com/dehban_ir/496
https://eitaa.com/dehban_ir
⬛مراسم عزاداری شهادت امام جواد علیه السلام
▪️به یاد شهید امنیت حسن عشوری
▪️سخنران:
حجت الاسلام والمسلمین حاج مهدی
دهبان
▪️مداحان:
حاج ابوذر بیوکافی
سید محراب سادات
⏰شنبه 27 خرداد ساعت 21
🏠کلاچای مسجد جامع پلرود
⚫هیئت ریحانة النبی سلام الله علیها کلاچای
@hreyhanatonabi
اعلام جلسه #گیلان #کلاچای
https://eitaa.com/dehban_ir
#فحش
#سب
شماره نهم
‼چونحاوی الفاظ زشتاست عذرخواهی می کنیم. تاجای ممکنعبارت را تغییر دادهایم.‼
❌این متن را دیگران نوشته اند ما نقل کرده و بعد جواب می دهیم:❌
اشکال یک کاربر محترم:👇👇
⛔برخیروایات فحش های رکیک و صریح اهل بیت ع به دشمنان خود درعلن وبین مردم:
شبهه:
9_امام حسن عسکری ع دردعای قنوت فرمودند: ابتز أمورنا معادن الأبن
امور ما اهل بیت را کسانی به سرقت بردند که منشأ همه ابنه ای ها و ک!!ی ها هستند.
📕بحار 85\229
🔸️بررسی عبارت نهم:
ابتز أمورنا معادن الأبن.
قسمت اول:
🔖امام حسن عسکری علیه السلام در قنوت خود میفرمودند:
ابتز أمورنا معادن الأبن.
امر (خلافت) ما را کسانی به سرقت بردند که معادن ابنه (لواط) بودند.
📚مصباح المتهجد، تالیف مرحوم شیخ طوسی، صفحه ۱۵۷
🔷️روایت اوّلی بخشی از یک دعای طولانی بدون سند است که شیخ طوسی درمستحبّات اذکار نماز وتر ذکر کردهاند:
◾المصباح المتهجّد ج1ص157: «وَ يُسْتَحَبُّ أَنْ يُزَادَ هَذَا الدُّعَاءُ فِی الْوَتْر: ... ِ اللَّهُمَّ دُعَائِی إِيَّاكَ بِإِجَابَتِی وَ اشْفَعْ مَسْأَلَتِی بِنُجْحِ طَلِبَتِی اللَّهُمَّ وَ قَدْ شَمِلَنَا زَيْغُ الْفِتَنِ وَ اسْتَوْلَتْ عَلَيْنَا عَشْوَةُ الْحِيرَةِ وَ قَارَعَنَا الذُّلُّ وَ الصَّغَارُ وَ حُكِّمَ عَلَيْنَا غَيْرُ الْمَأْمُونِينَ فِی دِينِكَ وَ ابْتَزَّ أُمُورَنَا مَعَادِنُ الْأُبَنِ مِمَّنْ عَطَّلَ حُكْمَكَ وَ سَعَى فِی إِتْلَافِ عِبَادِكَ وَ إِفْسَادِ بِلَادِكَ اللَّهُمَّ وَ قَدْ عَادَ فَيْئُنَا دَوْلَةً بَعْدَ الْقِسْمَةِ وَ إِمَارَتُنَا غَلَبَةً بَعْدَ الْمَشُورَةِ وَ عُدْنَا مِيرَاثاً بَعْدَ الِاخْتِيَارِ لِلْأَمَةِ وَ اشْتُرِيَتِ الْمَلَاهِی وَ الْمَعَازِفُ بِسَهْمِ الْيَتِيمِ وَ الْأَرْمَلَة».
🔷️ و مرحوم جزایری آن را تقطیع کرده و مقداری تغییر داده و به عنوان مطلب جداگانهای عنوان کرده است. شیخ عباس قمی هم آنرا در مفاتیح نیاورده است.
◾به نظر میرسد ایشان عبارت را به درستی معنی نکردهاند؛ زیرا اوّلاً: امام معصوم(به فرض صحّت انتساب این خبر واحد بدون سند به ایشان) این جملات را به عنوان دعای وتر به شیعیان خود تعلیم دادهاند و مقصودشان شخص خودشان نبوده تا استدلال شود که حضرت خبر از مطلبی در مورد پدران خود و غصب خلافت میدهند. بلکه بیان حال هر مظلومی است که مورد ظلم حاکمان معیوب روزگار واقع شده و در ادامه این معادن ابنة به «کسانی که احکام الهی را تعطیل میکنند و سعی در نابودی افراد و فساد در سرزمین اسلامی دارند» و در هر زمان و مکانی وجود دارند، تفسیر شده است.
🔺️ثانیا: واژه «الاُبن» جمع «اُبنة» در لغت به معنای «گره چوب ميخچه كه در پا پديد آيد و در زبان متداول به آن (مِسمار) گويند، عيب، كينه» آمده است.كتاب العين، ج8، ص383؛/ و جمهرة اللغة، ج2، ص1028والمحيط فی اللغة، ج10، ص406
◾مرحوم شیخ صدوق در معانی الاخباردر بیان معنای این لفظ مینویسد: «اُبنة به معنای عیب است».
معانی الأخبار۸۹: «و المأبون المعيب و الأبنة العيب».
🔺️بنابراین ترجمه صحیح دعای مزبور به این صورت است:«پروردگارا! انحراف فتنهها ما را فرا گرفت و پردهی حیرت، ما را احاطه کرد و ذلت و خواری درِ خانههایمان را کوفت و غیر امینان در دینت بر ما حاکم شدند و معادن کینه و نفرت_که احکامت را تعطیل کردند_سرنوشت ما را در دست گرفتند و در راه نابودی بندگانت و تباهی شهرهایت کمر بستند».
شبیه این روایت را از تفسیر عیاشی هم نقل کرده اند:
التفسير (للعیاشی) ج ۱، ص ۲۷۶
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ اَلرَّازِيِّ عَنْ رَجُلٍ سَمَّاهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: دَخَلَ رَجُلٌ عَلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ فَقَالَ: اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ فَقَامَ عَلَى قَدَمَيْهِ فَقَالَ: مَهْ هَذَا اِسْمٌ لاَ يَصْلُحُ إِلاَّ لِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ ، اَللَّهُ سَمَّاهُ بِهِ وَ لَمْ يُسَمَّ بِهِ أَحَدٌ غَيْرُهُ فَرَضِيَ بِهِ إِلاَّ كَانَ مَنْكُوحاً وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ بِهِ اُبْتُلِيَ بِهِ، وَ هُوَ قَوْلُ اَللَّهِ فِي كِتَابِهِ « إِنْ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ إِلاّٰ إِنٰاثاً وَ إِنْ يَدْعُونَ إِلاّٰ شَيْطٰاناً مَرِيداً » قَالَ: قُلْتُ: فَمَا ذَا يُدْعَى بِهِ قَائِمُكُمْ قَالَ: يُقَالُ لَهُ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اَللَّهِ ، اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ .
◾در روایت عیاشی «إلّا كان ممّن يؤتى في دبره و له حظ من الأنوثية» وجود ندارد بلکه «إلا كان منكوحا» است: تفسير العياشی ج1ص276.
اين مطلب اشتباه (جمله مذکور الا کان ممن.... )را سید نعمت الله جزایری، در کتاب الأنوار النعمانیةج 1 ص 52 نقل کرده است.
https://eitaa.com/dehban_ir
بررسی عبارت نهم:
🔺️قسمت دوم:
🏷ثانیاً: سند روایت عیاشی(۱) از نظر محمد بن اسماعیل الرازی (۲)و مجهول بودن یکی از افراد سند غیر قابل اعتماد است. همچنین نفر آخر سند که نام برده نشده و کلا روایت را مجهول مطلق می کند!(۳)
۱.رجال النجاشی، ص350: «محمد بن مسعود السلمی السمرقندی العياشي ثقة صدوق عين من عيون هذه الطائفة و كان يروی عن الضعفاء كثيرا. و كان فی أول أمره عامی المذهب و سمع حديث العامة فأكثر منه ثم تبصر و عاد إلينا».
۲. در کتب رجال مجهول الحال است زیرا محمد بن اسماعیل بین چندین نفر مشترک است و روایات او ضعیف ارزیابی میشود. البته به نظر میرسد مرحوم محقّق خویی وی را محمد بن اسماعیل البرمکی محسوب کرده است: معجم رجال الحديث، ج15، ص91.
۳. تفسير العياشی، ج1، ص276: «... عن رجل سماه».
🔷️ثالثاً: در روایتی مرحوم کلینی با سند خود از امام صادق(علیهالسلام) نقل کرده است که فرمودند: «امیرالمؤمنین نامی است که خداوند علی بن ابیطالب(علیهالسلام) را به آن نامگذاری کرده و هر کس پیش از ایشان یا بعد از ایشان به این نام خوانده شود، کافر است».
الكافی (ط - الإسلامية)، ج1، ص411: «مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنِي إِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدِّينَوَرِيُّ عَنْ عُمَرَ بْنِ زَاهِرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: سَأَلَهُ رَجُلٌ عَنِ الْقَائِمِ يُسَلَّمُ عَلَيْهِ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ لَا ذَاكَ اسْمٌ سَمَّى اللَّهُ بِهِ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع لَمْ يُسَمَّ بِهِ أَحَدٌ قَبْلَهُ- وَ لَا يَتَسَمَّى بِهِ بَعْدَهُ إِلَّا كَافِرٌ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ كَيْفَ يُسَلَّمُ عَلَيْهِ قَالَ يَقُولُونَ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ ثُمَّ قَرَأَ بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ».
🔴همین مطلب در روایت دیگری در کتاب تفسیر فرات کوفی نیز آمده.
تفسير فرات الكوفی، ص193، (سورة هود، آية 86): «فُرَاتٌ قَالَ حَدَّثَنِی جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْفَزَارِيُّ مُعَنْعَناً عَنْ عُمَرَ بْنِ زَاهِرٍ قَالَ: قَالَ رَجُلٌ لِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع نُسَلِّمُ عَلَى الْقَائِمِ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ لَا ذَلِكَ اسْمٌ سَمَّى اللَّهُ بِهِ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ لَا يُسَمَّى بِهِ أَحَدٌ قَبْلَهُ وَ لَا بَعْدَهُ إِلَّا كَافِرٌ قَالَ فَكَيْفَ نُسَلِّمُ عَلَيْهِ قَالَ تَقُولُ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ قَالَ ثُمَّ قَرَأَ جَعْفَرٌ بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ. وَ بِئْسَ الْوِرْدُ الْمَوْرُود».
◾و ملا صالح مازندرانی احتمال داده مراد از آن، «کُفر باطنی» باشد.
شرح الكافی_الأصول و الروضة (للمولى صالح المازندرانی)، ج7، ص46: «قوله: لم يسم به أحد قبله و لا يتسمى به بعده إلا كافر)... و يحتمل أن يراد بالكفر كفر النعمة بتغيرها و وضعها فى غير موضعها أو تغطية الحق و اصل الكفر هو التغطية و المتصف بهما يسمى كافرا و ان لم يكن خارجا عن الايمان و اللّه أعلم».
https://eitaa.com/dehban_ir
هدایت شده از مهدی دهبان
بسم الله الرحمن الرحیم
🔸️کارهای علمی ما:
🟢سایت جامع و کامل درباره معارف اسلامی ان شاءالله چند زبانه
🟢چاپ کتب درباره اهل بیت علیهم السلام و دفاع از دین
🟢تولیدات رسانه ای مانند کلیپ و پادکست و پاورپوینت و اینفوگرافی و... و حرکت به سمت رادیو و تلویزیون اینترنتی
🟢ساختمان موسسه و حوزه و ....
🟢مدرس و مسجد و حسینیه...
🟢لوازم ثبت و ضبط، دوربین حرفه ای، استدیو، رکوردر، ویدئو پروژکتور، پرینتر و....
🟢برگزاری هیئت و مراسمات اهل بیت علیهم السلام و بیان معارف عمیق و حق
🟢ان شاءالله حرکت به سمت پرورش و کمک به استعدادهای جوان و کارا در زمینه تولید و نشر معارف دینی
🟢 تولید انیمیشن و سریال و.... مذهبی
🟢 کارهای بزرگتر و بزرگتر که به جهاتی الآن صلاح نیست بیان شود.
🔴نه تنها هیچ حمایت دولتی و ارگانی از ما نمی شود، بلکه اگر هم ارگانی بخواهد کمک کند به هیچ عنوان و تحت هیچ شرائطی، قبول نمی کنیم.🔴
🪴هر ریال که برای کار فرهنگی خرج نشود صدها میلیون برای جرم و جنایت باید خرج شود، هر کتابخانه و هیئت که تعطیل شود چند زندان به جایش ساخته می شود.🪴
https://eitaa.com/dehban_ir
#شب_جمعه
قبول کن که شبیه حصیر افتادی
قبول کن ته گودال گیر افتادی
مخواه تا که سر من به گریه بند شود
بگو چکار کنم از تنت بلند شود
https://eitaa.com/dehban_ir
#فکت
شهید نرفته که ما با اسمش مشهور شویم، با تیپ او دلبری کنیم، با پروفایل او رابطه بر قرار کنیم.
سوال:
آیا شهداء می دانند با اسمشان مخ می زنید؟
بساط رفیق شهیدم را دیگر شورش را در آوردند، با شهداء این کار را نکنید.
https://eitaa.com/dehban_ir
هنر آن است که بی هیاهوهای سیاسی و خودنمایی های شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست.
صحیفه امام، ج۱۴، ص: ۴۷۸
شهید فدای هدف می شود نه هوا. آن وقت برخی با هوای نفس خود می خواهند با شهید ارتباط بگیرند.
https://eitaa.com/dehban_ir
🔔 #اعلام_مراسم | #لنگرود
🏴 مراسم شهادت امام جواد علیه السلام
▫️سخنران:
حجت الاسلام مهدی دهبان
▫️مداحان:
کربلایی کاظم اکبری
حاج محمود گرجی
حاج ابوذر روحی
📅 دوشنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۲؛
ساعت ۲۱
🔹لنگرود، انزلی محله، مسجد حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام
🎥 #پخش_زنده مراسم در:
سایت | تکیه(ترافیک رایگان) | ایتا | آپارات | روبیکا
📲 جهت عضویت در کانال ایتا حاج ابوذر روحی، عدد ۴۹ را به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال نمائید.
💠 کانال رسمی حاج ابوذر روحی
@hajabozar_rohi
https://eitaa.com/dehban_ir
#موضع #موقعیت
آدم باید موضع داشته باشد، موضع گیری درست روش اهل بیت علیهم السلام بود، با اینکه دارای موقعیت های بالایی بودند ولی موضعگیری می کردند!
اما متأسفانه برخی دنبال موقعیت هستند، موقعیت ها نظرشان را مشخص می کند! موضع ندارند!
آدمِ لال و بی موضع به درد اسلام نمی خورد!
فرصت طلبی و رصد موقعیت ها اسلام ابوموسی اشعری ها و اشعث هاست.
یک گاوِ مقدس یک امت را منحرف می کند، از گاو های مقدس پرهیز کنید!
https://eitaa.com/dehban_ir
🗂تنها کسی (در میان اهل بیت ع) که با هم کُفْو خود ازدواج کرد، حضرت علی علیه السّلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود.
در هیچ ازدواج دیگری کُفْویّت وجود نداشت!
📍مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ [19] سوره الرحمن
📍آن دو دريا را در كنار هم قرار داد، درحالىكه با هم تماس دارند.
🔑الصّادق (علیه السلام)- مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ قال عَلِیٌّ (علیه السلام) و فَاطِمَهًْ (سلام الله علیها).
🔑امام صادق (علیه السلام)- مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ منظور، علی (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) است.
📚تفسیر القمی، ج۲، ص۳۴۴
https://eitaa.com/dehban_ir
هدایت شده از مهدی دهبان
انسانهای ۱۵۲۰ متری و شهید مطهری ره
اگر میخواهید در این باره اطلاعاتی به دست بیاورید لینک زیر را مشاهده نمائید
https://eitaa.com/dehban_ir/823